1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Tool

#151 30.08.2019 12:43

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Tool

ekan kuuntelun pohjalta melko tylsä levy. ei huono kuitenkaan.


VFjVKbO.gif

Offline

#152 30.08.2019 15:25

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Tool

odotukset olivat todella matalalla sinkkubiisin jälkeen mut eihän tämä onnistunut edes niitä ylittämään. hiton työlästä kuunneltavaa, tyhjänpäiväistä riffittelyä ilman yhtään kunnon biisiä. eli kymppitonnin jalanjäljissä jatketaan.

Offline

#153 31.08.2019 14:44

E
Member
Registered: 21.01.2007
Posts: 3,615

Re: Tool

Ydiksen linjoilla olen. Kerran pakotin itseni kuuntelemaan tämän läpi.

Vanhojen juttujen copypasteeminen suoraan, ilman mitään uutta tatsia icon_neutral ja venytetään väkisin biisuja, että saadaan 12min vähintään kestoa.

10k dayssilläkin oli enemmän persoonallisuutta ja yritystä uudistaa saundia, ja vähemmän hajuttomia fillerijamitteluja.


Noin 130-kiloinen naapurinmies, 23-vuotias mies ja alusvaatteisillaan ollut nainen kaatuivat ojaan.
Tehokkain tapa piiloutua on painua pohjaan, ja jos miehistö makaa punkissaan eikä tuota energiaa ja hiilidioksidia niin kolmesta viiteen päivään voi olla siellä colorflash peuk dance

Offline

#154 01.09.2019 19:50

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Tool

Eihän tää cd-paketti eroa mitenkään esim. niistä Poptorin soivista joulukorteista, paitsi että tää on kalliimpi 017


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#155 02.09.2019 13:43

Kalossimies
valmistaa Vallilassa puudildoja
Registered: 07.08.2010
Posts: 6,352

Re: Tool

Kuuntelin kertaalleen läpi. Siellä jossain puolessavälissä oli yks ihan hyvä biisi. Sit tuli jotain paskaa modulaarisyntsasekoilua. Ja vasta sen jälkeen taisi alkaa se 15-minuuttinen biisi. Kauheeta biisitöntä vellomista ja puserrusta. Ei jaksa. icon_neutral


Oivalluksen hetkellä olin heikosti kippis ravittu, joten biggrin totesin, onkos kellään sitä fallin ekaa sinkkua, eiku että lehden nimen on oltava kaka Nälkä.

Offline

#156 03.09.2019 14:23

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

E wrote:

Ydiksen linjoilla olen. Kerran pakotin itseni kuuntelemaan tämän läpi.

Vanhojen juttujen copypasteeminen suoraan, ilman mitään uutta tatsia icon_neutral ja venytetään väkisin biisuja, että saadaan 12min vähintään kestoa.

10k dayssilläkin oli enemmän persoonallisuutta ja yritystä uudistaa saundia, ja vähemmän hajuttomia fillerijamitteluja.

En ole kokonaan kuunnellut, mutta melko samoilla linjoilla. Saa nähdä tulee hankittua. Tai sit tämä on sitä nerokasta musiikkia, joka alkaa avautumaan aikaisintaan kolmannen kuuntelukerran jälkeen. Tästä ei kai normipainosta vielä ole. Vinyylille tulee luultavasti hintaa väh. 39.90€
Tämän suuren Tool-manian keskellä täytyy todeta, että en mä edes ole mikään NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN suuri fani.


Tuanoi saatana.

Offline

#157 03.09.2019 16:08

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Tool

Uutta Toolia on kuunnellut osissa ja matkalla paikasta toiseen niin en vielä pysty antamaan mitään lopullista tuomiota, mutta oli siellä hyviäkin juttuja. Kyl tuo pitää vielä kerran kuunnella keskittyneesti läpi.


Sent from my iPhone 16

Offline

#158 11.09.2019 10:47

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,043
Website

Re: Tool

tätä ei tainnut vielä olla täällä: Taistelevat metsot – arviossa Toolin Fear Inoculum

peukku peuk sille tool-fanille, joka närkästyi arvostelusta sen verran että uhkasi peruuttaa rumban tilauksensa roll


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#159 11.09.2019 11:01

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Tool

psykokarkki wrote:

tätä ei tainnut vielä olla täällä: Taistelevat metsot – arviossa Toolin Fear Inoculum

peukku peuk sille tool-fanille, joka närkästyi arvostelusta sen verran että uhkasi peruuttaa rumban tilauksensa roll

Ylipäänsä koko (mitättömän pieni) somekeskustelu arviosta oli (yllättäen) pettyneiden miesten ulinaa. Ilmeisesti tätä olisi pitänyt käsitellä kuin jeesuksen toista tulemista. Taas klassinen tilanne, ettei kriitikko edes hauku levyä lyttyyn, mutta silti huudetaan porukalla kriitikon päätä vadille. Enpä tiedä. Fanittaminen on fanittamista, mutta kun Toolin ja kaiken progen fanittamiseen liittyy oletuksena eräänlainen älyllinen ylemmyydentunne, niin sitä vähän luulisi, että tämä sisältäisi jonkinlaista kriittistäkin näkökulmaa. Defensiivisistä reaktioista tosin sen huomaa, että tyhjää elitismiähän tuokin on. Noh, kaipa sekin kuuluu asiaan.

Last edited by dadadrlrl (11.09.2019 11:02)

Offline

#160 13.09.2019 05:04

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Tool

tuli tosta arvostelusta mieleen että vieläks joku käyttää itunesia?


VFjVKbO.gif

Offline

#161 07.11.2019 15:02

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

The thing is, Tool is a bad band to claim a similarity with. No band sounds even remotely like them.

It may sound like Tool, but Tool is on a whole another level with their music.

Jännä nää levyt mitä on ladattu youtubeen ja otsikossa mainostetaan "similar to Tool" etc.


Tuanoi saatana.

Offline

#162 07.11.2019 18:02

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,001

Re: Tool

Urho Ghettonen wrote:
marjapoimuri wrote:

Jännä nää levyt mitä on ladattu youtubeen ja otsikossa mainostetaan "similar to Tool" etc.

Jännä sattuma, ettei ole tullut eksyttyä kuuntelemaan mitään tuollaisella otsikolla varustettua.  grin

Ehkä se on trigger warning  icon_idea


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#163 08.11.2019 09:26

Tuhathomodeejiitä
Member
From: Taloustoimisto
Registered: 25.10.2019
Posts: 11

Re: Tool

Oon tässä miettinyt kahvin tippumista odotelelssa että olikohan se niin että tästäkin päälisin puolin pesi makua nuo idiootin oloiset fanit, jotka ainakin minun kuplaani ylsivät vasta viimeisen parin vuoden aikana. Sama juttu jonka takia joskus oli vähän ongelmia CMX:n kanssa. Enpä tiiä. Sitten se että koska kolme ekaa levyä tuntuu hyvältä ja kaikki sen jälkeen huonommalta... olen ehkä tullut vanhaksi  tai sitten olin nuorenpana helppo hölmö. Voi olla molemmatkin. Ehkä pitää vaan kuunnella tuo uusikin uudestaa ja miettiä että mitä sitä musiikilta sitten oikein haluaa ja mitä on valmis ottamaan vastaan.


Taitaa olla peiliin katsomisen paikka

Offline

#164 08.11.2019 13:40

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Tuhathomodeejiitä wrote:

Oon tässä miettinyt kahvin tippumista odotelelssa että olikohan se niin että tästäkin päälisin puolin pesi makua nuo idiootin oloiset fanit, jotka ainakin minun kuplaani ylsivät vasta viimeisen parin vuoden aikana. Sama juttu jonka takia joskus oli vähän ongelmia CMX:n kanssa. Enpä tiiä. Sitten se että koska kolme ekaa levyä tuntuu hyvältä ja kaikki sen jälkeen huonommalta... olen ehkä tullut vanhaksi  tai sitten olin nuorenpana helppo hölmö. Voi olla molemmatkin. Ehkä pitää vaan kuunnella tuo uusikin uudestaa ja miettiä että mitä sitä musiikilta sitten oikein haluaa ja mitä on valmis ottamaan vastaan.

Minua ei ole fanit koskaan häirinneet minkään bändin kuuntelua. Vähän kyseenalaistaisin tätä tool fani nillitystä. Onko näitä kuuluisan superärsyttäviä ihmisiä edes olemassa? Joitakin nyt ärsyttää about kaikki ihmiset.


Tuanoi saatana.

Offline

#165 08.11.2019 15:30

Tuhathomodeejiitä
Member
From: Taloustoimisto
Registered: 25.10.2019
Posts: 11

Re: Tool

marjapoimuri wrote:
Tuhathomodeejiitä wrote:

Oon tässä miettinyt kahvin tippumista odotelelssa että olikohan se niin että tästäkin päälisin puolin pesi makua nuo idiootin oloiset fanit, jotka ainakin minun kuplaani ylsivät vasta viimeisen parin vuoden aikana. Sama juttu jonka takia joskus oli vähän ongelmia CMX:n kanssa. Enpä tiiä. Sitten se että koska kolme ekaa levyä tuntuu hyvältä ja kaikki sen jälkeen huonommalta... olen ehkä tullut vanhaksi  tai sitten olin nuorenpana helppo hölmö. Voi olla molemmatkin. Ehkä pitää vaan kuunnella tuo uusikin uudestaa ja miettiä että mitä sitä musiikilta sitten oikein haluaa ja mitä on valmis ottamaan vastaan.

Minua ei ole fanit koskaan häirinneet minkään bändin kuuntelua. Vähän kyseenalaistaisin tätä tool fani nillitystä. Onko näitä kuuluisan superärsyttäviä ihmisiä edes olemassa? Joitakin nyt ärsyttää about kaikki ihmiset.

Joo, saitpa itteni kuulostamaan typerältä. Ei ne fanit koskaan ole kuuntelua pilanneet tai siihen vaikuttaneet. Ehkä sen uuden matskun vastaanottamisessa on vain kriittisempi kun kuulee päälisinpuolin kritiikitöntä hehkuttelua kovasti, tai jotain. Sinällänsä ei väliä, tänäänkään en kuunnellut uutta Toolia, ehkä en vaan oo kiinnostunut, harmi sinänsä.


Taitaa olla peiliin katsomisen paikka

Offline

#166 08.11.2019 16:41

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Niin eikö ne nyt saatana julkase mitään normaalia cd painosta tästä häh?


Tuanoi saatana.

Offline

#167 17.11.2019 14:14

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Seuraavaksi julkaistaan toinen deluxe versio cd+kirja icon_rolleyes confused_new


Tuanoi saatana.

Offline

#168 15.01.2020 22:54

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Fear Inoculum jenkkien myydyin rock levy 2019. Aika hyvin levyltä joka on julkastu vain jonain 50-100€ erikoispainoksena center


Tuanoi saatana.

Offline

#169 17.01.2020 00:52

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Tool

Miksi näyttää keskaria? Eikös se ole hyvä asia, et bisnes pyörii vaikka faneilta revitäänkin hirveät summat levystä.


bzort glorf bööth

Offline

#170 17.01.2020 12:59

Rubiconna
Member
Registered: 21.03.2011
Posts: 247

Re: Tool

Tossa on varmaan otettava huomioon parikin seikkaa.

Ensinnäkin, toi elokuun lopussa ilmestynyt CD prameine pakkauksineen taisi maksaa jenkkilässä vain jotain kolmisenkymmentä dollaria. Siinä ilmeisesti oli jotain ihme maahantuontikustannuksia, joiden takia sen hinta kohosi esim. täällä aivan järkyttäviin summiin.

Toisekseen, olen nähnyt ton alkuperäisen CD-painoksen unboxing-videoista pelkkiä still-kuvia, mutta jo pelkästään niiden perusteella toi kansitaide kaikkine multimediahärpäkkeineen vaikuttaa niin upealta, että olen puolitosissani harkinnut sen 120 € maksamista tosta paketista joka tapauksessa (odottelen nyt kuitenkin vielä josko toi levy tulisi vinyylinä - tosin tiedä sitten, mimmoinen ja kuinka kallis pläjäys siitäkin tulee).

Ja tietysti on sit tää, että levyt ei niin kauheesti enää myy ja Tool nyt on bändinä kerta kaikkiaan siinä asemassa, että niiden fanit mielellään ostaa sen levyn.

Mut siis itse Fear Inoculum -albumihan on hieman yllättäen noussut nyt mun suosikikseni koko Toolin tuotannosta. Mun korvaan nää biisit onnistuu sekä rakentamaan, ylläpitämään, että purkamaan tommosta bändisoiton ylläpitämää jännitettä tavalla, joka tekee noiden biisien kuuntelemisesta toisaalta tosi mielenkiintoista, mutta myös samaan aikaan semmoista, että siinä voi vaan sen enempää kuulemaansa funtisimatta antaa mennä ja heittäytyä melskeen vietäväksi.

Itse asiassa yritin tossa ennen tän uuden levyn julkaisua kuunnella 10,000 Daysia, mutta se ei kyllä vaan kerta kaikkiaan lähtenyt mulle ollenkaan. Itse asiassa näköjään Mark Prindle kirjoitti 10,000 Daysista aikanaan näin, ja tää kyllä vastaa omiakin kuuntelukokemuksia:

Tool plays complex music on this CD. Unfortunately, their idea of 'complex' is to make constant, almost imperceptibly minor changes in and around a basic two- or three-chord riff, such that if you don't listen really really closely to what they're doing, you'll swear they're just playing one bit over and over again for 11 minutes. But they're NOT! I promise you! I listened closely, and believe me - the double-guitar interplay, the percussion elements, the time signatures, the palm-muting vs. open chord roaring - it all changes constantly. Just... barely so. And not in a way that makes the songs any more melodically memorable. If anything, you'll come away from it thinking, "If you have THAT good a memory for counting and shifting parts that many times in an epic composition, why not use that memory to memorize some INTERESTING PIECES OF MUSIC?!!?!?"

Samansuuntainen lähestymistapa onkin sitten saatu toimimaan tosi upeasti tällä uudella levyllä. Olkoonkin, että itse asiassa mulle Fear Inoculum -albumia kuvasi hirveän hyvin se sinänsä tosi negatiivinen arvostelu RYMista, jossa kuvailtiin, että tän uuden levyn biisit on ikäänkuin vuoristorata-ajeluita, joissa kyllä ensin noustaan korkeuksiin, mutta sitten tullaankin sieltä alas todella hitaasti ja mutkitellen. Mun mielestä kuitenkin musiikissa ihan hyvä asia tommonen jännitteen hallittu purkaminen.

Mulle noin muuten tulee Fear Inoculum -albumista tosi vahvat post-punk/goottirock-vibat. Jo itsessään noi Invincible-biisin alun kitara-arpeggiot vie mun ajatuksia tosi voimakkaasti siihen suuntaan, samoin tietty noi efektoidut bassokuviot suunnilleen joka biisissä. Ja onhan toki totta, että tämmösestä bändisoittimilla soitetusta mutta hillitystä/hallitusta lähestymistavasta pitkine ja maalailevine biiseineen meinaa aina tulla klassisimpana esimerkkinä mieleen Fields of the Nephilimin Elizium-levy.(Näihin funtsimisiin toki tietty myös sopii toi, että viime syksynä Tool kiersi jenkkilää Killing Joke lämppärinään.)

Offline

#171 17.01.2020 13:59

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Nii kyllähän mäkin ton satasen paketin olisin varmaa hankkinu jos fanittaisin bändiä samalla intensiteetillä ku vaikka king crimsonia, mutta tää on enempi ihan jees osastoa että karvalakki cd riittää.


Tuanoi saatana.

Offline

#172 21.03.2020 12:50

nepal
Member
Registered: 30.07.2008
Posts: 413

Re: Tool

danny carey rakkaus

Offline

#173 20.04.2020 12:42

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Tool


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#174 09.11.2020 22:26

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Ikävä homma että siitä levystä ei nyt sit normipainosta tehty.


Tuanoi saatana.

Offline

#175 09.11.2020 23:13

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Tool

Kuuntelin Undertown pitkästä aikaa, mutta skippasin kolme ekaa biisiä kun ne on ne tutuimmat jotka tästä on eniten jääny mieleen ja halusin keskittyä muuhun levyyn. Kova levy kauttaaltaan peuk


Tuanoi saatana.

Offline

#176 27.03.2021 16:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Tool


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#177 16.05.2021 22:03

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,189

Re: Tool

Progemetallin mestariteos vai tekotaiteellista paskaa? – synttäriarviossa Toolin 20-vuotias klassikkoalbumi “Lateralus”

Progemetallin mestariteokseen kallistun minäkin. Oha se hyvä. Mut en tiiä onko ihan näin paras:

Kyseessä kun on erittäin monipuolinen, taidokkaasti sävelletty, tematiikaltaan ja tekstipuoleltaan kiehtova sekä oikeastaan kaikilla muillakin tasoilla niin erinomaisesti toimiva musiikkijulkaisu, ettei vastaavanlaisia musiikkitrippejä ole sen koomin vastaan tullut.

Paljon albumin ainutlaatuisuudesta kertoo myös se, ettei sen kaltaisia musiikkijulkaisuja yksinkertaisesti ole olemassa. Jopa Toolin omassa julkaisukatalogissa ”Lateralus” erottuu joukosta monipuolisuudellaan, progressiivisuudellaan sekä upealla tunnelmallaan – puhumattakaan musiikin hämmästyttävän korkeasta laadusta.

”Lateralus” on siitä harvinainen julkaisu, että sen sisältöä on hankala edes pukea sanoiksi. Tool on onnistunut tällä kiekolla luomaan niin runsaan ja yltäkylläisen kokonaisuuden, että sen eri osa-alueita on hankala ryhtyä edes erittelemään. Ja toisaalta, miksi tälle olisi tarvettakaan? ”Lateralus” on nimenomaan niitä albumeita, joita on turha lähteä selittämään auki, vaan se kannattaa itse kokea.


NE71A6c.jpg

Offline

#178 28.09.2021 20:13

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,189

Re: Tool

Kuuntelin nyt ton Fear inoculumin kokonaan ekan kerran. Ihan hyvää tuulii, mutta ei samalla tavalla tarttuvuutta kuin muissa levyissä. Ehkä ne keskitty liikaa numerologiaan. Mutta eihän tämmöset mysteeriset nerolevyt yhdellä tai kahdella istumalla aukene redface_new
Saatan kuunnella joskus toistekin.


NE71A6c.jpg

Offline

#179 30.11.2021 20:48

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,189

Re: Tool

Tool-solisti Maynard James Keenan saavutti ruskean vyön brasilialaisessa jujutsussa


NE71A6c.jpg

Offline

#180 25.02.2022 22:59

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,189

Re: Tool

It appears that Tool have disappointed their fans by pricing the ultra deluxe, limited edition signed vinyl of their Fear Inoculum album at $810.


NE71A6c.jpg

Offline

  1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » Tool

Board footer

Powered by FluxBB