#361 21.03.2019 11:23

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Teatterispåm

leposi wrote:

Harriet Ryhmiksessä oli todella hyvä. Alussa olin aika pitkälti, että plaah, mutta kyllä se sit lähti. Viihdyin. Just passelin mittainen. Ratsastusta olisin voinut katsoa vaikka 30 minuuttia putkeen.

Harrietissa olin minäkin, ja samat horinat, alussa olin että mitäs mitäs, mutta sitten se lähti. Ratsastusta oli mulle tarpeeksi noinkin.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#362 28.03.2019 13:05

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Teatterispåm

Tulevana suvena ties kuinka pitkästä aikaa varmaankin kesätaetteriin, Laukaassa esitetään nimittäin METSOLAT.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#363 28.03.2019 17:05

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Katkennut petsari wrote:

Tulevana suvena ties kuinka pitkästä aikaa varmaankin kesätaetteriin, Laukaassa esitetään nimittäin METSOLAT.

eek

(Etsin kartasta Laukaan ja mietin mahdollisuuksia.)

Edit: Heinäkuun kaksi ekaa viikkoa olen lomalla. Hitsi vie, kyllä kiinnostaa! Puolisolla olisi vielä kämppä Jyväskylässä niin tostahan vois saada retken. Pääseeköhän sinne jotenkin julkisilla järkevästi Jyväskylästä?

Last edited by leposi (28.03.2019 17:10)

Offline

#364 28.03.2019 18:03

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,245

Re: Teatterispåm

Ketäs tossa näyttelee?


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#365 29.03.2019 08:54

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Teatterispåm

leposi wrote:
Katkennut petsari wrote:

Tulevana suvena ties kuinka pitkästä aikaa varmaankin kesätaetteriin, Laukaassa esitetään nimittäin METSOLAT.

eek

(Etsin kartasta Laukaan ja mietin mahdollisuuksia.)

Edit: Heinäkuun kaksi ekaa viikkoa olen lomalla. Hitsi vie, kyllä kiinnostaa! Puolisolla olisi vielä kämppä Jyväskylässä niin tostahan vois saada retken. Pääseeköhän sinne jotenkin julkisilla järkevästi Jyväskylästä?

Kyllähän Laukaaseen ajelee Jyväskylästä ihan kaupunkilinja nro 41. Siitä en osaa sanoa kuinka likelle Kanavateatteria, mutta kuitenkin.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#366 25.04.2019 22:12

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Kylläpäs Medusan huone oli hyvä. sydan

Offline

#367 22.05.2019 09:14

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Turkka kuolee meni vähän ohi syksyllä Korjaamolla. Onneksi tuli kansallisteatterin Willensaunaan esityksiä. Kävin eilen katsomassa. Aivan huikean hyvä.

Offline

#368 22.05.2019 14:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Teatterispåm

Kissani Jugoslavia samaisessa Willensaunassa. Oli hyvä! Erityisesti Kissa oli hyvä. Romaani on huippu, ja arvelin, ettei teksti taivu näyttämölle. Sovitus oli kuitenkin mainio, erityisesti hyvien näyttelijöiden ansiosta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#369 05.10.2019 10:58

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Marraskuulle ostettu pariin näytökseen liput: KOMissa Making of Lea ja Takomossa Ruusuruoska. Odotukset kovat.

Offline

#370 31.10.2019 13:15

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Teatterispåm

Hyvä teatterijuttu:

Bathrooms at ‘Hamilton’: Can 200 women make it through 16 stalls in a 20-minute intermission?

The house lights flash on, signaling the end of the first act of Hamilton, and women dart out of their seats.

They try not to trip as they rush down staircases and weave through crowds, leaving behind friends and family to fulfill nature’s call.

Already, it’s as if they’re running out of time.

Head usher Tanya Heath greets everyone outside the bathroom and assuages the fears.

She has a plan.

“My ladies, you’re going to start to form a line,” Heath, 31, tells the women streaming down. She holds an iPhone in her right hand, eyeing the running stopwatch app, and raises her other arm to direct the traffic.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#371 07.11.2019 22:04

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Ostin teatterinlipun Kansallisteatterin suuren salin näytökseen. Eka parvi ja ykkösrivi. En ole ollut 25 vuoteen noin isossa salissa katsomassa teatteria. Viimeksi Katto-Kassinen Turun isossa salissa. Siitä on aikaa. Kauppamatkustajan kuolema, täältä tullaan!

Offline

#372 17.11.2019 12:38

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Ruusuruoska Takomossa oli aivan mielettömän hyvä. Suosittelen! Tampereella menee vissiin helmikuusta eteenpäin.

Offline

#373 24.11.2019 11:52

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Making of Lea

Naurattaa vieläkin jotku jutut. Mainio näytelmä.  roll

Offline

#374 12.12.2019 11:56

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Seisot pysäkillä. Odotat bussia muiden ihmisten seassa. Tarkistat älypuhelimestasi onko lippusi kunnossa. Mieleen tulee jostain syystä Kharon, joka vei kuolleiden sielut Haadeksen valtakuntaan. Tavallaan jokainen bussimatka vie meidät lähemmäksi kuolemaa, vaikka kiireessä luulemme matkamme vievän kotoa työpaikalle tai työpaikalta kotiin. Bussi saapuu ja etuovi avautuu. Ratin takana on joku muu, kuin viime kevään vaalimainoksista tuttu SDP:n puheenjohtaja. Epäröit hetken onko sinulla sama suunta kuin sen eri etnisen taustan omaavan kuljettajan kanssa. Unohdat hänet kuitenkin hetkessä, hän on vain osa bussin kalustoa ja toivot, että bussista löytyisi tyhjä penkki. Et huomaa että astuessasi bussiin olet astunut kuskin valtakuntaan. Hän johtaa bussia, kuin puheenjohtaja valtiota. Viimeisestä tiedät hyvin paljon, hän on maan pääministeri, toisesta et juuri mitään.

Miksi näin? Molemmat johtavat tavalla tai toisella sinua. Elämäsi on heidän käsissään. Tunnistat johtajaksi pääministerin, mutta palvelijaksi kuljettajan. Onko kuljettaja vähempiarvoinen, vaikka ajon aikana hänellä on enemmän valtaa elämääsi kuin pääministerillä koskaan? Luotatko pääministeriin enemmän, koska hän on enemmän näköisesi?

Kuskit esityksellä tutkimme valtarakenteita maahanmuuttajakuljettajien perspektiivistä. Milloin ei-suomalaissyntyisten ihmisten tarinat voivat olla yhtä arvokkaita kuin valtaväestön tarinat? Miten voimme normalisoida ja inhimillistää valtaväestöön kuulumattomien ihmisten tarinoita? Päästäksemme neutraalille tasolle meidän pitää purkaa vallalla olevat stereotypiat. Löytää ihminen kuskin hahmon takaa.

Työryhmä: Romulus Chiciuc,  Agnes Kaszas, Luyeye Konssi, Salla Kozma, Soroush Seyedi & David Kozma.


http://theatrecollective.com/wp/kuskit/

Kiinnostavaa. Ostin lipun.

Last edited by leposi (12.12.2019 11:57)

Offline

#375 21.12.2019 10:21

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Kuskit oli mainio katsaus. Oli kiva aloittaa teatteriesitys Kampin bussiterminaalista ja brömistellä kuulokkeet päässä pitkin Helsingin katuja Teurastamolle. MIssasin tuon Näkymätön Suomi -trilogian ekan osan, mutta täytynee käydä katsomassa päätösosa sitten joskus.

Offline

#376 31.12.2019 13:07

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Teatterispåm

Kauppamatkustajan kuolema oli pirun tylsä. Eka tunti oli sellaista hohhoijaa, että meinasin ekaa kertaa ikinä nukahtaa teatteriin. Toka osa oli ihan ok. Ei tollaset isot salit ole mun juttu. Oli siis Kansallisteatterin suuressa salissa. Mulla oli paikka ekan parven ekalla rivillä. Jäi näyttelijöiden työ totaalisen kylmäksi.

Offline

#377 17.01.2020 15:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,320
Website

Re: Teatterispåm

tänään 33 vuotta jumalan teatterin ikimuistoisesta persformanssista peuk

Paska juttu – Jumalan teatteri Oulussa


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#378 17.01.2020 15:11

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Teatterispåm

Jari Halonen on sittemmin siirtynyt paskan puhumiseen  icon_surprised  icon_arrow


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#379 26.01.2020 18:02

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Teatterispåm

Kyl mä tavallaan oon ymmärtävinäni mitä se tahtoo sanoo. Eihän toi varmaan aina mikään miellyttävin tyyppi ollut ja aika sovinistinen. Mutta Jussi Parviainen vaikuttaa mulkummalta.


Tuanoi saatana.

Offline

#380 26.01.2020 18:23

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Teatterispåm

^ hänen töidensä hienous ei kyllä mulle aukene.


Tuanoi saatana.

Offline

#381 27.01.2020 18:08

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Teatterispåm

marjapoimuri wrote:

Kyl mä tavallaan oon ymmärtävinäni mitä se tahtoo sanoo. Eihän toi varmaan aina mikään miellyttävin tyyppi ollut ja aika sovinistinen. Mutta Jussi Parviainen vaikuttaa mulkummalta.

ton a-studio -klipin aikaanhan tyyppi oli jo selvästi aika ulapalla. noita takapihalta kaivettuja kiviähän esiteltiin jossain näyttelyssäkin helsingissä ja taideyliopiston tyypit fiilisteli ja luennoi objekti-orientoituneesta ontologiasta jne icon_lol


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#382 27.01.2020 23:09

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Teatterispåm

Njoo, en tunne Turkan kirjallista tuotantoa. On ihan lähitulevaisuudessa tarkoitus lukea joku teos. Tosta klipistä näkee, että ainakaan vanhoilla päivillään hän ei osannut ajatella, ei osannut puhua ja oli katkera vanha paskiainen, kuten ehkä noin 80 prosenttia tuon ikäisistä tuppaa olemaan.
Sen vähän mitä olen ruudulta nähnyt miehen tuotoksia, niin aika paskaltahan ne vaikuttaa. Mielikuvani saattaa toki olla negatiivisesti värittynyt sen takia, että on niin laajasti tiedossa minkä sortin simputtaja Turkka oli.

Hänen ykkösoppilaansa Jari Halosen olen saanut jopa kunnian tavata livenä. Eipä ole tullut vastaan mulkumpaa ihmistä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#383 27.01.2020 23:13

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Teatterispåm

Olen parinkin Turkan oppilaan kirjan lukenut aiheesta. Eppu Salminen ei maalaa kovin ruusuista kuvaa, mutta ainakin jonkun näytelmän ylistää helvetin hyväks.


Tuanoi saatana.

Offline

#384 27.01.2020 23:14

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Teatterispåm

Halosen fb-käyttäytyminen kavereiden seinillä on ollut kunnon sakiaa. Aika "vastustan rasismia mutta sananvapaus"-osastoa ja sellasta aika Röyhkä-tyyppistä "minä kokenut taiteilija"-provoa.

Offline

#385 27.01.2020 23:33

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,103

Re: Teatterispåm


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#386 30.01.2020 16:31

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Teatterispåm

jookcha wrote:

Tää on hyvää Turkkaa

Siguainesta


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#387 02.02.2020 11:54

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,012

Re: Teatterispåm

Humiseva harju kaupunginteatterissa. Ihan jees. Ei kauhean valovoimaista näyttelemistä ja kummallisesti englanninkielisissä lauluissa söivät näyttelijät sanoja. Ei ollut tylsää, draama piti ihan hyvin otteessaan.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#388 03.02.2020 13:21

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Teatterispåm

jookcha wrote:

Kiitti linkistä, tämä tosiaan oli hyvä. Turkalla oli tosi kiinnostavaa analyysia siitä mikä tekee Chaplinista niin vetoavan hahmon. Esim. se, että se tarvii ihan tietynlaisia taustoja toimiakseen visuaalisesti ja vaikka joku lentokenttä ei toimisi millään. Ja että miten Chaplinin erityinen kyky on kuva-alaan asettuminen ja tapa tulla kameran eteen.

Siitä olen Turkan kanssa tyystin eri mieltä, että olisi olemassa joku mystinen "se jokin", joka jollain näyttelijöillä on ja jota ei voi opetella. Kuulostaa siltä, että Turkka oli ajattelussaan jäänyt jumiin johonkin oman aikansa tähtimyyttikelaan. Se nostaa John Waynen yhdeksi tällaiseksi. Kattelin just viime viikolla Turkan innoittamana Searchersin, jota pidetään Waynen parhaimpana suorituksena, mutta ei Wayne ole siinä mitenkään valovoimainen, korkeintaan pätevä ja kykenevä ymmärtämään perus alfauroksen tavan olla hitaine liikkeineen. Mun pointti on lähinnä se, että kyllä ne parhaat näyttelijät ovat käytännössä aina niitä, jotka ovat saaneet eniten koulutusta ja harjoitusta, ja sitä paitsi roolit ja ajoitus eli tavallaan managerin onnistuminen merkkaa paljon enemmän. Mun puolestani "se jokin" joutaa jäädä historiaan tapana selittää tähtien olemassaoloa.

Turkalla on hyvä pointti siinä, että hyvän näyttelijän ei todellakaan tarvitse olla mikään kulttuurisesti woke henkilö. Asia vaivasi Turkkaa vuonna kasiysi ja asia on näin vielä tänäkin päivänä. Näytteleminen on näyttelemistä, ja jos näyttelijä kirjoittaa tai ajattelee kiinnostavasti, se ei suoritusta juuri paranna. Minusta tää oli Turkalta hyvin kelailtu juttu ja kannattaa kuunnella ehdottomasti toi ohjelma. Von Bagh jää ihan kakkoseksi ja sen rooli on lähinnä olla joku knoppiautomaatti Turkan kirkkaan ajattelun sivussa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#389 25.02.2020 22:22

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,245

Re: Teatterispåm

Q-Teatterin Pääomani-näytelmään hankin liput tossa.


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

#390 08.03.2020 21:01

Hassuttelija
jäbä joka diggaa Sufjanin uusinta ihan homona
Registered: 29.01.2010
Posts: 26,245

Re: Teatterispåm

Hassuttelija wrote:

Q-Teatterin Pääomani-näytelmään hankin liput tossa.

Ihan hulvaton tämä.

Seuraavaksi Piina Tampereen teatterissa.


THs56SD.gif

In the last second of life, they're gonna show you how,
how they run this show.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB