#61 31.07.2006 21:10

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:07a55e4ec2="shanks"]Nii.. emmä nyt ymmärrä miks turska jauhaa tuosta enää kun lienee selvää, että kaikkien kirjoittaneiden mielestä doping on paheksuttavaa ja niin sanotusti perseestä.. Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..

Ehkä mun moraalikäsitys sitten vaan sallii myös sen, että huijaamalla ja vilungilla saatetaan urheilussa, niin kuin oikeassa elämässäkin, voittaa? Mut minkäs sitä itelleen mahtaa jos ei rehellisyyttä tarpeeksi arvosta. Elämä on paskaa.[/quote:07a55e4ec2]

Tai sitten; miksi te paheksutte dopingia (paitsi näköjään shanks) mutta kuitenkin hyväksytte sen. Emmä tajuu?


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#62 31.07.2006 21:19

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:dc05203d1c="shanks"]Nii.. emmä nyt ymmärrä miks turska jauhaa tuosta enää kun lienee selvää, että kaikkien kirjoittaneiden mielestä doping on paheksuttavaa ja niin sanotusti perseestä.. Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..

Ehkä mun moraalikäsitys sitten vaan sallii myös sen, että huijaamalla ja vilungilla saatetaan urheilussa, niin kuin oikeassa elämässäkin, voittaa? Mut minkäs sitä itelleen mahtaa jos ei rehellisyyttä tarpeeksi arvosta. Elämä on paskaa.[/quote:dc05203d1c]

Ja vielä, miksi jauhat tuota "Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..". Onko joku jossain vaiheessa väittänyt muuta? On vaan se ero, että on niitä jotka vetää ton puhtaasti ja niitä jotka ei. Ja kyllä se ero vaan saadaan aikaan sillä dopingilla jos on muuten tasapäiset kilpailijat.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#63 31.07.2006 21:40

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:5350b405b6="shanks"]koita nyt pikkupoika ymmärtää, että puhutaan suorituksesta. ei se doping sitä sinällään miksikään muuta..sen takia tässä kai jauhan, jos tota nyt jauhamiseksi voi kutsua.

mut sanotaanko nyt vielä, että jos verrataan esim. jotain hornulakuskia ja pyöräilijää, niin jälkimmäisen kohalla ehkä dopingin käyttö omassa päässäni tuntuu ymmärrettävemmältä. jos nyt kerran dopingin käytön hyväksyjäksi tässä kohtaa minut leimataan.

Mutta meneehän siinä nyt tietysti maku jos joku voittaa olympiafinaalissa ja jälkikäteen paljastuukin vilunkikeinoilla voitetuksi. Turska vissiin tollaset hirttäs munista ja kivittäs aamutuimaan icon_wink[/quote:5350b405b6]

Pyh, ei suorituksesta vaan enemmänkin siitä, miten siihen pitäisi suhtautua jos suorittaja paljastuu douppaajaks. Tai siitä minä ainakin olen jauhanut.  Ei minua tosiaan kiinnosta kuulla miten kova se jätkä muka oli, jos se kerran oli douppaaja. Sillonhan se oikeastaan olikin pelkkä pusi.

Tietysti pyöräilijän douppaaminen on "ymmärrettävämpää", onhan kyseessä kestävyyslaji. Formuloissa pärjää ihan varmasti aineita käyttämättä. Mutta se nyt ei olekaan urheilua  icon_wink


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#64 31.07.2006 21:41

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

shanks wrote:

[quote:9af255ef41="turston"]On vaan se ero, että on niitä jotka vetää ton puhtaasti ja niitä jotka ei. Ja kyllä se ero vaan saadaan aikaan sillä dopingilla jos on muuten tasapäiset kilpailijat.

Ja toi nyt on ihan puhdasta jossittelua mun mielestä..[/quote:9af255ef41]

Eli siis dopingin vaikutuksista ei ole todisteita, vai mitä vittua?  icon_lol


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#65 31.07.2006 21:51

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:7e668e77e6="shanks"]
Lähinnä nyt hain takaa sitä, että ei se pelkkä dopingin käyttö voittoa tuo, kuten moneen kertaan olen tässä yrittänyt erinäin lauserakentein ja sanoin mainita.

Ei tässä väittelyssä nyt taideta päästä mihinkään. Doping paha.[/quote:7e668e77e6]

Jos nyt luet uudestaan, huomaat että annan esimerkkinä 2 muuten yhtä hyvää urheilijaa mutta joista toinen käyttää dopingia ja toinen ei.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#66 31.07.2006 21:55

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Tai no en kyllä kahta mutta kuitenki.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#67 31.07.2006 23:47

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:68928c63f2="shanks"]
ja toi kaks yhtä hyvää urheilijaa just on sitä jossittelua. esimerkkinä toki käy, mutta ei se dopingin käyttö automaattisesti tarkota sitä, että kaikki siinä kilpailutilanteessa juuri menisi nappiin ja voitto tästä ei doupatusta tulisi..
[/quote:68928c63f2]

Heh, jatketaan sitten myös itsestäänselvyyksillä. Olisiko Landis voittanut ilman dopingia? Ei varmasti. Landisin suoritus hylätään koska hän käytti dopingia. Miksi Landisin suoritus pitäisi nähdä jonain muuna kuin dopingin avulla tehtynä suoritteena? Sattumat eivät ole sääntöjen vastaisia, dopingin käyttö on. Vai pitäiskö tiedotusvälineiden kertoa "Landis olisi voinut voittaa myös ilman dopingia, jos sattumat olisivat olleet hänen puolellaan"? Pitäisikö jokaisen puhtaan urheilijan suorituksen yhteydessä kertoa, että hän voitti sattumien avustuksella.

Fassu kirjoitti jotain siitä (muistaakseni) että urheilijan on tiedettävä dopingista saatava hyöty saadakseen maksimaalisen tuloksen. Landisille pistettiin jotain dopingia (jossain ollut huhua veritankkauksesta) katkeamisen jälkeen. Seuraavalla(ko?) etapilla Landis oli taas iskussa. Entäpä jos piikittäjä olisikin ollut ovela ja antanutkin lumelääkettä? Landis olisi lähtenyt etapille varmasti yhtä suurella raivolla mutta miten olisi käynyt? Hän olisi katkennut aivan varmasti. Entäpä jos hänelle ei oltaisi tehty mitään? Millä tavalla hän olisi lähtenyt etapille? Ei varmasti kovinkaan luottavaisena edellisen etapin tapahtumien jälkeen. Minkälaiset sattumat tarvittaisiin kahdessa jälkimmäisessa tapauksessa, jotta Landis olisi voittanut? Entä mitä tarvittiin että Landis voitti? ehkä myös sattumia mutta mitä sellaista mitä ilman hän ei olisi voinut voittaa?

Ilman dopingia Landis ei olisi voittanut, eiköhän se nyt ole se tärkein juttu, ei se, olisiko hän voinut epäonnistua vaikka käyttikin dopingia.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#68 31.07.2006 23:48

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Sori, en millään saa ulos sitä mitä haluaisin. Toivottavasti edes jotain hajua saitte mitä haen takaa. Väsyttää, nyt nuq.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#69 01.08.2006 10:24

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

shanks wrote:

[quote:68d905a263="turston"]Olisiko Landis voittanut ilman dopingia? Ei varmasti.

turston wrote:

Ilman dopingia Landis ei olisi voittanut, eiköhän se nyt ole se tärkein juttu, ei se, olisiko hän voinut epäonnistua vaikka käyttikin dopingia.

Noihan nyt on ihan olettamuksia edelleen..

turston wrote:

Landisin suoritus hylätään koska hän käytti dopingia. Miksi Landisin suoritus pitäisi nähdä jonain muuna kuin dopingin avulla tehtynä suoritteena?

Suoritus hylättiin aivan oikeutetysti dopingin takia, mutta kuten todettua jotkut myös näkevät, että Landis itse polki sen kolme viikkoa. Olkoonkin, että tässä tapauksessa ei ihan puhtaat jauhot pussissa, mutta polki silti.[/quote:68d905a263]

No joo, eipä tämä nyt edennyt kuten arvelinkin. Tulis nyt se fassu jotain sanomaan. "Noihan nyt on ihan olettamuksia edelleen". Ehkä typerintä mitä tämän tyylisisessä väittelyssä voi sanoa. Totta vitussa ne on. Keksi jotain parempaa.

Oikeastaan lähdin turhaan selittämään ylimääräistä noissa edellisissä viesteissä koska oleellisinta minun mielestä on että (pidäpä tämä seuraava nyt mielessä tästedes): Landis käytti dopingia, jolloin hänen tuloksensa ei ole vertailukelpoinen muiden pyöräilijöiden kanssa. Landisin tulos hylätään, hänen aikaansa ei enää ole tulosluettelossa. Sen poistamiseen ei ollut syynä sattumat vaan dopingin käyttö. Miksi se suoritus pitäisi nähdä jonain muuna kuin douppauksena sen jälkeen? Muutenhan se olisi loukkaus niitä puhtaita urheilijoita kohtaan.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#70 01.08.2006 10:34

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Jotain olettamuksista vielä, Landis teki päätöksensä käyttää dopingia, sen jälkeen olisi noloa selittää: "Oisin mä voittanu vaikka en olisi käyttänytkään"
Vaikka tietenkin nyt itketään että "en käyttäny".


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#71 01.08.2006 10:55

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:2ca8d7115d="turston"][quote:2ca8d7115d="shanks"]Nii.. emmä nyt ymmärrä miks turska jauhaa tuosta enää kun lienee selvää, että kaikkien kirjoittaneiden mielestä doping on paheksuttavaa ja niin sanotusti perseestä.. Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..

Ehkä mun moraalikäsitys sitten vaan sallii myös sen, että huijaamalla ja vilungilla saatetaan urheilussa, niin kuin oikeassa elämässäkin, voittaa? Mut minkäs sitä itelleen mahtaa jos ei rehellisyyttä tarpeeksi arvosta. Elämä on paskaa.[/quote:2ca8d7115d]

Tai sitten; miksi te paheksutte dopingia (paitsi näköjään shanks) mutta kuitenkin hyväksytte sen. Emmä tajuu?[/quote:2ca8d7115d]

Kerran vielä: minä en hyväksy dopingia, ja paheksun sen käyttöä, niin kuin olen tässä otsikossa kertonut jo hyvin monta kertaa. Samoin olen tulkinnut mm. fassun kommentit...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#72 01.08.2006 11:00

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:c71252e406="ex-kolja"][quote:c71252e406="turston"][quote:c71252e406="shanks"]Nii.. emmä nyt ymmärrä miks turska jauhaa tuosta enää kun lienee selvää, että kaikkien kirjoittaneiden mielestä doping on paheksuttavaa ja niin sanotusti perseestä.. Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..

Ehkä mun moraalikäsitys sitten vaan sallii myös sen, että huijaamalla ja vilungilla saatetaan urheilussa, niin kuin oikeassa elämässäkin, voittaa? Mut minkäs sitä itelleen mahtaa jos ei rehellisyyttä tarpeeksi arvosta. Elämä on paskaa.[/quote:c71252e406]

Tai sitten; miksi te paheksutte dopingia (paitsi näköjään shanks) mutta kuitenkin hyväksytte sen. Emmä tajuu?[/quote:c71252e406]

Kerran vielä: minä en hyväksy dopingia, ja paheksun sen käyttöä, niin kuin olen tässä otsikossa kertonut jo hyvin monta kertaa. Samoin olen tulkinnut mm. fassun kommentit...[/quote:c71252e406]

No, mitä se positiivinen asia sitten oli minkä näit asiassa? Itse näen 2 positiivista asiaa; dopingtestin tuloksen ja douppaajan kiinnijäämisen.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#73 01.08.2006 11:07

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:a690f1f48a="turston"][quote:a690f1f48a="ex-kolja"][quote:a690f1f48a="turston"][quote:a690f1f48a="shanks"]Nii.. emmä nyt ymmärrä miks turska jauhaa tuosta enää kun lienee selvää, että kaikkien kirjoittaneiden mielestä doping on paheksuttavaa ja niin sanotusti perseestä.. Ite nyt vaan satun olemaan sitä mieltä, että ei ne suoritukset edelleenkään pelkästään sen dopingin takia synny. Kyl se kolme viikkoa tulee vuoristossa polkeakin ihan tosissaan..

Ehkä mun moraalikäsitys sitten vaan sallii myös sen, että huijaamalla ja vilungilla saatetaan urheilussa, niin kuin oikeassa elämässäkin, voittaa? Mut minkäs sitä itelleen mahtaa jos ei rehellisyyttä tarpeeksi arvosta. Elämä on paskaa.[/quote:a690f1f48a]

Tai sitten; miksi te paheksutte dopingia (paitsi näköjään shanks) mutta kuitenkin hyväksytte sen. Emmä tajuu?[/quote:a690f1f48a]

Kerran vielä: minä en hyväksy dopingia, ja paheksun sen käyttöä, niin kuin olen tässä otsikossa kertonut jo hyvin monta kertaa. Samoin olen tulkinnut mm. fassun kommentit...[/quote:a690f1f48a]

No, mitä se positiivinen asia sitten oli minkä näit asiassa? Itse näen 2 positiivista asiaa; dopingtestin tuloksen ja douppaajan kiinnijäämisen.[/quote:a690f1f48a]

Enhän minä mitään positiivista nähnyt asiassa!! Lue nyt hyvä ihminen se kakkossivulta (muistaakseni) löytyvä viesti, jossa toivon ettei b-näyte ole positiivinen, koska se on surullista hienoa lajille, varsinkin kun kyseessä on lajin "kuninkuusajon" voittaja.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#74 01.08.2006 11:09

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:d1904a22ff="ex-kolja"]

En minä petoksia hyväksy, enkä douppaamista niin kuin mielestäni olen jo tässä ketjussa ilmoittanut (LUE VAIKKA SE LANDIKSEN KÄRYN JÄLKEINEN VIESTINI!!), mutta minä arvostan kestävyyslajeja siinä määrin, että yritän nähdä myös sen positiivisen puolen. Pyöräilijät tekevät sitä, mitä Kaney West luulee tekevänsä: ne tavoittelevat taivaita, hiplaavat oletettamaansa transendenttia.[/quote:d1904a22ff]

ai jaa?


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#75 01.08.2006 11:14

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:81cede4244="turston"][quote:81cede4244="ex-kolja"]

En minä petoksia hyväksy, enkä douppaamista niin kuin mielestäni olen jo tässä ketjussa ilmoittanut (LUE VAIKKA SE LANDIKSEN KÄRYN JÄLKEINEN VIESTINI!!), mutta minä arvostan kestävyyslajeja siinä määrin, että yritän nähdä myös sen positiivisen puolen. Pyöräilijät tekevät sitä, mitä Kaney West luulee tekevänsä: ne tavoittelevat taivaita, hiplaavat oletettamaansa transendenttia.[/quote:81cede4244]

ai jaa?[/quote:81cede4244]

Sana "sen" viittaa maantiepyöräilyyn yleensä, vastakohtana sinun välinpitämättömyydellesi.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#76 01.08.2006 11:26

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:73a6f35fce="ex-kolja"][quote:73a6f35fce="turston"][quote:73a6f35fce="ex-kolja"]

En minä petoksia hyväksy, enkä douppaamista niin kuin mielestäni olen jo tässä ketjussa ilmoittanut (LUE VAIKKA SE LANDIKSEN KÄRYN JÄLKEINEN VIESTINI!!), mutta minä arvostan kestävyyslajeja siinä määrin, että yritän nähdä myös sen positiivisen puolen. Pyöräilijät tekevät sitä, mitä Kaney West luulee tekevänsä: ne tavoittelevat taivaita, hiplaavat oletettamaansa transendenttia.[/quote:73a6f35fce]

ai jaa?[/quote:73a6f35fce]

Sana "sen" viittaa maantiepyöräilyyn yleensä, vastakohtana sinun välinpitämättömyydellesi.[/quote:73a6f35fce]

Jos kuitenkin koko väittelyn pointtina on se, miten sitä doupattua suoritusta pitäisi arvostaa tai analysoida? Minä en arvosta sitä yhtään, minun mielestäni analyysiksi riittää positiivinen dopingtulos koska se on se syy minkä takia Landisia ei löydy enää tulosluettelosta. Silloin jos olet eri mieltä niin etkö samalla jollain tapaa hyväksy dopingin?


Niin ja vielä siitä kun sanoit että ymmärrät paremmin doupattua pyöräilijää kuin doupattua sprintteriä. En näe miksi pyöräilijän douppaus olisi ymmärrettävää, kyllähän Landis varmasti olisi jaksanut polkea kisan läpi ilman dopingiakin, kummallakin, pyöräilijällä ja sprintterillä se dopingin käytön syy on aivan sama; suorituksen parantaminen.

Orkl ku pitäis tehä kouluhommia   icon_lol


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#77 01.08.2006 11:30

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Maantiepyöräilyä

Menee osittain ohi, mutta onhan dopingista kärynneen lopullinen tuomio aika suhteeton. Käry ei kuitenkaan enää vaikuta pelkästään urheilijauraan. Esimerkiksi Lahdessa kärynneiden hiihtäjien elämään ne positiiviset näytteet vaikuttavat vieläkin. Mika Myllylä joutui muuttamaan Haapajärveltä Kempeleelle. Siis viisi vuotta käryn käryn jälkeen! Tuskin muuttoon liittyvät seikat ovat noin mustavalkoisia, mutta jokainen voinee kuvitella, minkälainen on pikkukaupungin ilmapiiri pahimmillaan. Ilman käryä Harri Kirvesniemikin olisi hiihtoliitossa tällä hetkellä todella näkyvällä paikalla.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#78 01.08.2006 11:35

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Bedderi wrote:

Menee osittain ohi, mutta onhan dopingista kärynneen lopullinen tuomio aika suhteeton. Käry ei kuitenkaan enää vaikuta pelkästään urheilijauraan. Esimerkiksi Lahdessa kärynneiden hiihtäjien elämään ne positiiviset näytteet vaikuttavat vieläkin. Mika Myllylä joutui muuttamaan Haapajärveltä Kempeleelle. Siis viisi vuotta käryn käryn jälkeen! Tuskin muuttoon liittyvät seikat ovat noin mustavalkoisia, mutta jokainen voinee kuvitella, minkälainen on pikkukaupungin ilmapiiri pahimmillaan. Ilman käryä Harri Kirvesniemikin olisi hiihtoliitossa tällä hetkellä todella näkyvällä paikalla.

No joo, alku kyllä totta mutta ei kai nyt ketään kärähtänyttä urheilijaa voi kuvitellakaan hiihtoliitossa näkyvälle paikalle.

Ja nyt vittu en lue tätä foorumia vasta ku huomenna. Muutakin tekemistä   center


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#79 01.08.2006 12:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:8dd092c9d4="turston"][quote:8dd092c9d4="ex-kolja"][quote:8dd092c9d4="turston"][quote:8dd092c9d4="ex-kolja"]

En minä petoksia hyväksy, enkä douppaamista niin kuin mielestäni olen jo tässä ketjussa ilmoittanut (LUE VAIKKA SE LANDIKSEN KÄRYN JÄLKEINEN VIESTINI!!), mutta minä arvostan kestävyyslajeja siinä määrin, että yritän nähdä myös sen positiivisen puolen. Pyöräilijät tekevät sitä, mitä Kaney West luulee tekevänsä: ne tavoittelevat taivaita, hiplaavat oletettamaansa transendenttia.[/quote:8dd092c9d4]

ai jaa?[/quote:8dd092c9d4]

Sana "sen" viittaa maantiepyöräilyyn yleensä, vastakohtana sinun välinpitämättömyydellesi.[/quote:8dd092c9d4]

Jos kuitenkin koko väittelyn pointtina on se, miten sitä doupattua suoritusta pitäisi arvostaa tai analysoida? Minä en arvosta sitä yhtään, minun mielestäni analyysiksi riittää positiivinen dopingtulos koska se on se syy minkä takia Landisia ei löydy enää tulosluettelosta. Silloin jos olet eri mieltä niin etkö samalla jollain tapaa hyväksy dopingin?


Niin ja vielä siitä kun sanoit että ymmärrät paremmin doupattua pyöräilijää kuin doupattua sprintteriä. En näe miksi pyöräilijän douppaus olisi ymmärrettävää, kyllähän Landis varmasti olisi jaksanut polkea kisan läpi ilman dopingiakin, kummallakin, pyöräilijällä ja sprintterillä se dopingin käytön syy on aivan sama; suorituksen parantaminen.

Orkl ku pitäis tehä kouluhommia   icon_lol[/quote:8dd092c9d4]

Ei me puhuta nyt samasta asiasta.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#80 01.08.2006 19:03

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Maantiepyöräilyä

Sikäli kuin keskustelin ainoastaan "fetisistisistä" puhetavoista, jotka palauttavat suorituksest yksioikoisesti douppaamiseen en vissiin alleviivannut tarpeeksi sitä, että doping on jo itsessään oireellista. Ja siis jotain ei-toivottavaa.

En vain usko, että siitä päästään, mikäli sen tuomitsevat puhetavat ja ajatusmallit palauttavat moraalisessa ylemmyydentunnossaan rikesuoritukset täysin dopingin ansioksi. Jopa käänteinen vaikutus voi olla todennettavissa. Ei siis nähdä metsää puilta, kun korostetaan dopingia jonkinlaisena omalakisena liikuttajana, siis fetissinä.

Mutta puhutaan nyt muustakin.

Doping-suoritukset tulee tuomita, mutta doping-menestyksen palauttaminen vain aineisiin on järjetöntä. Se ruokkii yllä mainittua kehää. Näen siis noiden näkökantojen välillä eron, josta on vaikea pitää kiinni. Silti siihen olisi pyrittävä. Myös tuomioissa olisi oltava ns. järki mukana, kuten Bedderi tuossa sanoi.

Doping-urheilu on noidankehä, ikään kuin urheilun perverssi muoto, joka näyttää tuottavan itse itseään. Myös sen virallisesti tuomitsevat tahot kuten sponsorit ja lajiliitot jne. nähdäkseni hyötyvät siitä, jos isoa kuvaa katsotaan. Uskallan väittää, että vaikka pahimmat ylilyönnit siivotaankin pois testaamalla jiiänee, pamput eivät ole [edes itse / vielä] läheskään varmoja, mitä doping-ilmiölle pitäisi ns. suuremmalla skaalalla tehdä.

Monissa huipputason lajeissa valitettava tosiasia on, että kaikki riippuvat rahasta ja siis lopulta katsojien kiinnostuksesta. Kolikon toiselta puolelta katsottuna siis riiputaan tulostason vähintään-samana-pysymisestä, mieluiten kohentumisesta. Katsojat on totutettu siihen, kehitykseen, mikäli pienoinen mekanisaatio sallitaan. Ja koska edellisiä ennätyksiä on tehtailtu aineiden avulla - ei siis aineilla, turre - niiden ylittäminen vaatinee myös apua aineilta. Ja niin edelleen.

Hieman kärjistäen: Urheilijat tekevät nykyään suorituksia, mutteivät vapaina jo-suoritetusta. Dopingin-urheilun historia vainoaa painajaisunen tapaan nyt urheilevia.(ks. kakkoskappale) icon_razz

turston wrote:

No joo, eipä tämä nyt edennyt kuten arvelinkin. Tulis nyt se fassu jotain sanomaan. "Noihan nyt on ihan olettamuksia edelleen".Ehkä typerintä mitä tämän tyylisisessä väittelyssä voi sanoa. Totta vitussa ne on. Keksi jotain parempaa.

Sana. En usko joulutonttuihin, vaikka toisinaan ehkä haluaisinkin, enkä usko kahteen muuten-täysin-yhtä-hyvään-urheilijaankaan.

Minusta tällainen ajattelu on tympeää spekulointia, jonka vieraus todellisuudesta on kovin ilmeistä. Enemmänkin: se otetaan hyvinkin totuutena "vieraassa" maailmassa. Mutta se siitä.

Erityisen tympeää tuollainen ajatus on sikäli, että se on lopulta pelkkä väline. Tai ehkä oire luonnontieteellisestä maailmankuvasta, muttei enempää. Tällainen ajatus tietää jo ennalta mitä se haluaa. Yhtä kaikki sen avulla voidaan "uskottavasti" - olettaen että keskustelijoille ko. tempun olettama viitekehys kelpaa - "asettaa" kaksi tasaväkistä urheilijaa, joiden tehtävänä on koko ajatuskuviossa osoittaa doping-urheilun riippuvuus vain aineista.

Ajatusketju ei myöskään kuittaudu toteamalla, että tietää kahden muuten-tasaväkisen urheilijan olevan fiktiota. Tiedetään tämä tai ei, tukeutumalla puhetapaan niin tehdään joka tapauksessa. I know it very well but nonetheless..

Tekee myös mieli kysyä: Jos doping on väline tai oikotie parempaan suoritukseen, niin miten yllä kuvatun argumentaatiotavan status suhteutuu siihen?

Niin, olen siis samaa mieltä siitä, ettei doping ole toivottava, puolusteltava tai kunniakas asia. Mutta minusta ei ole täysin irrelevanttia miettiä, miltä perusteilta se tuomitaan. On myös järjetöntä "pysäyttää" doping historiallisena ilmiönä ja ruuvat se kiinni nykyisyyden kaakinpuuhun, kirkonmäelle kuinkas muuten.

Useimmiten doping tuomitaan olettaen, että "laji-itsessään" voi jatkua sellaisenaan (laajimmassa mahdollisessa mielessä), kunhan doping nyhdetään irti. Olen tästä eri mieltä. Pikemminkin lajia ja sen vaikuttimia olisi muutettava, jotta doping voitaisiin poistaa. On eri asia, onko tämä mahdollista. Mutta jos tätä ei haluta tehdä, voidaan lähinnä jeesustella omahyväisesti.

Väitän nimittäin, että juuri laji sellaisena kuin se ilmenee suhteessa katsojiin, sponsoreihin jne... itse asiassa tuottaa tarpeen dopingin käyttöön. Siten koko kuvio toimii samanlaisena noidankehänä kuin ylhäällä sanoin. Tämä huomioidaan harvoin. Erityisesti tulostason putoamista pelätään, eikä dopingin poiskitkemisen vaikutuksista siihen juuri puhuta.

Jos muun muassa näitä ei oteta huomioon, dopingin tuomitseminen pysyy vain "lastenkengissä" ja em. puhtaan urheilun abstraktioihin vetoavana. Se on vähän kuin sosiaalidemokratiaa ja muuta lässyvasemmiston länkytystä. Halutaan panna toimeen uusjako (kilpailukiellot) ja taata kaikille abstraktit ja tasavertaiset yksilönoikeudet (puhtausvaade) vallitsevien puitteiden sisällä kysymättä lainkaan, josko puitteet itse tuottavat kirottua epätasa-arvoa jatkuvasti. Kaikkein vähiten kysytään, mistä perversio on oikeastaan tullut, miten sen nykyiset olomuodot on rakennettu. Jne.

Tässä kantani. Tällä erää.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#81 02.08.2006 14:02

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Odottelen ensin josko Shanksilla tai ex-koljalla olisi tuohon jotain sanottavaa  icon_lol  Säästetään turhaa jankkausta.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#82 02.08.2006 15:24

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Maantiepyöräilyä

turston wrote:

[quote:5532ea207d="Bedderi"]Menee osittain ohi, mutta onhan dopingista kärynneen lopullinen tuomio aika suhteeton. Käry ei kuitenkaan enää vaikuta pelkästään urheilijauraan. Esimerkiksi Lahdessa kärynneiden hiihtäjien elämään ne positiiviset näytteet vaikuttavat vieläkin. Mika Myllylä joutui muuttamaan Haapajärveltä Kempeleelle. Siis viisi vuotta käryn käryn jälkeen! Tuskin muuttoon liittyvät seikat ovat noin mustavalkoisia, mutta jokainen voinee kuvitella, minkälainen on pikkukaupungin ilmapiiri pahimmillaan. Ilman käryä Harri Kirvesniemikin olisi hiihtoliitossa tällä hetkellä todella näkyvällä paikalla.

No joo, alku kyllä totta mutta ei kai nyt ketään kärähtänyttä urheilijaa voi kuvitellakaan hiihtoliitossa näkyvälle paikalle.[/quote:5532ea207d]

Jaa, no miksei? Hiihtoliiton kaikkein näkyvimpiä edustajia ovat urheilijat, ja näkyvin suomalainen maastohiihtäjä on Virpi Kuitunen. Aika tekopyhää, jos kärähtäneitä ei muihin virkoihin huolita. Ne rangaistukset pitäisi olla kärsitty jo vuosia sitten.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#83 02.08.2006 15:30

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Bedderi wrote:

[quote:26ea815380="turston"][quote:26ea815380="Bedderi"]Menee osittain ohi, mutta onhan dopingista kärynneen lopullinen tuomio aika suhteeton. Käry ei kuitenkaan enää vaikuta pelkästään urheilijauraan. Esimerkiksi Lahdessa kärynneiden hiihtäjien elämään ne positiiviset näytteet vaikuttavat vieläkin. Mika Myllylä joutui muuttamaan Haapajärveltä Kempeleelle. Siis viisi vuotta käryn käryn jälkeen! Tuskin muuttoon liittyvät seikat ovat noin mustavalkoisia, mutta jokainen voinee kuvitella, minkälainen on pikkukaupungin ilmapiiri pahimmillaan. Ilman käryä Harri Kirvesniemikin olisi hiihtoliitossa tällä hetkellä todella näkyvällä paikalla.

No joo, alku kyllä totta mutta ei kai nyt ketään kärähtänyttä urheilijaa voi kuvitellakaan hiihtoliitossa näkyvälle paikalle.[/quote:26ea815380]

Jaa, no miksei? Hiihtoliiton kaikkein näkyvimpiä edustajia ovat urheilijat, ja näkyvin suomalainen maastohiihtäjä on Virpi Kuitunen. Aika tekopyhää, jos kärähtäneitä ei muihin virkoihin huolita. Ne rangaistukset pitäisi olla kärsitty jo vuosia sitten.[/quote:26ea815380]

Aivan eri asia. Eihän Virpi hiihtäjänä tee minkäänlaisia päätöksiä Suomen hiihtourheilusta. Olisi se nyt aika arveluttavaa jos kärähtänyt urheilija tekisi päätöksiä esim. valmennuksesta.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#84 02.08.2006 15:34

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

turston wrote:

[quote:72ed592623="Bedderi"][quote:72ed592623="turston"][quote:72ed592623="Bedderi"]Menee osittain ohi, mutta onhan dopingista kärynneen lopullinen tuomio aika suhteeton. Käry ei kuitenkaan enää vaikuta pelkästään urheilijauraan. Esimerkiksi Lahdessa kärynneiden hiihtäjien elämään ne positiiviset näytteet vaikuttavat vieläkin. Mika Myllylä joutui muuttamaan Haapajärveltä Kempeleelle. Siis viisi vuotta käryn käryn jälkeen! Tuskin muuttoon liittyvät seikat ovat noin mustavalkoisia, mutta jokainen voinee kuvitella, minkälainen on pikkukaupungin ilmapiiri pahimmillaan. Ilman käryä Harri Kirvesniemikin olisi hiihtoliitossa tällä hetkellä todella näkyvällä paikalla.

No joo, alku kyllä totta mutta ei kai nyt ketään kärähtänyttä urheilijaa voi kuvitellakaan hiihtoliitossa näkyvälle paikalle.[/quote:72ed592623]

Jaa, no miksei? Hiihtoliiton kaikkein näkyvimpiä edustajia ovat urheilijat, ja näkyvin suomalainen maastohiihtäjä on Virpi Kuitunen. Aika tekopyhää, jos kärähtäneitä ei muihin virkoihin huolita. Ne rangaistukset pitäisi olla kärsitty jo vuosia sitten.[/quote:72ed592623]

Aivan eri asia. Eihän Virpi hiihtäjänä tee minkäänlaisia päätöksiä Suomen hiihtourheilusta. Olisi se nyt aika arveluttavaa jos kärähtänyt urheilija tekisi päätöksiä esim. valmennuksesta.[/quote:72ed592623]

Muutenkin tuollaisiin virkoihin valitaan hiukan eri tavalla kuin muihin työpaikkoihin. Mutta kyllähän tuo kärähdys on jonkinlainen näyttö myös.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#85 02.08.2006 22:33

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:5a5727a458="shanks"]Kyl mää Hartsan valitsisin hiihtoliiton virkoihin ihan millon tahansa. Ei sitä yks käry mikskään muuta. Eiköhän se läksynsä oppinut jne.

Ei se dopingkäry nyt sentään sama ole kuin joku vankilassa käynyt ihminen..[/quote:5a5727a458]

Eikö vankilassa käynyt ihminen sitten ole läksyjään oppinut?

Ja tosiaan, mitä näyttöjä hartsalla edes olisi virkoihin? Ihan hyvä vaan että sinne ei valita tyyppejä kuten esim. jossain kääkkäliitossa missä on jotain vitun kurria ja jutia.

Isompiin virkoihin valitaan äänestyksillä ja kyllä mun mielestä dopingkäry urheilu-uralla on ihan hyvä ja hyväksyttävä syy äänestää jotain toista.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#86 02.08.2006 22:35

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Onko Harri muuten edes halunnut hiihtoliittoon? Luulis että sillä menee ihan hyvin Karhun toimitusjohtajana.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#87 02.08.2006 22:52

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Maantiepyöräilyä

Samaa mieltä kuin turston: ei doping-kärynneitä saa päästää sikariportaaseen, ja tämän pitäisi olla ihan itsestäänselvyys. Lajin maine tahriintuu suuren yleisön silmissä.
Ajatelkaa nyt. Tyyppi, joka on valmis huijaamaan (ja samalla valmis riskeeraamaan oman uransa, maineensa, urheilulajinsa maineen ja äitinsä kasvot) valittaisiin lajinsa liittoon päättämään muiden urheilijoiden harjoittelusta! Ei ikinä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#88 03.08.2006 00:24

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

[quote:170aad9057="shanks"][quote:170aad9057="turston"]Ja tosiaan, mitä näyttöjä hartsalla edes olisi virkoihin? Ihan hyvä vaan että sinne ei valita tyyppejä kuten esim. jossain kääkkäliitossa missä on jotain vitun kurria ja jutia.

Isompiin virkoihin valitaan äänestyksillä ja kyllä mun mielestä dopingkäry urheilu-uralla on ihan hyvä ja hyväksyttävä syy äänestää jotain toista.[/quote:170aad9057]

No siihen nyt en ota kantaa onko hartsalla esim. jotain näyttöjä, mutta jos pätevyyttä olisi, niin ei tuo dopingjuttu musta sinänsä mikään este hommalle pitäs olla.

Mut niinhän se menee, että monet hyvät teot unohdetaan jos kerran töppää...[/quote:170aad9057]

No ei mikään este mutta sellainen juttu mikä ihan varmasti pitää ottaa huomioon valintoja tehdessä. Ei sitä voi sivuuttaa.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#89 03.08.2006 22:59

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Vastataan nyt lyhyesti jotain tuohon fassun edelliseen viestiin. Ekaksi otti silmään tuo noidankehä-teoria suoritusten dopingin ansioksi leimaamisesta. Niin kauan kuin käryjä tulee, ja etenkin kun niitä tulee juuri lajien huipulla, on aika vaikeaa vähätellä dopingia. Eli oikeastaan jos dopingin vaikutusta halutaan vähätellä, pitää käryt salata kuten jenkeissä tehtiin ennen (ja vähän muuallakin, Soulissahan miesten satasen kolme nopeinta antoivat positiivisen näytteen mutta vain Ben jostain syystä käräytettiin, ehkä siksi koska hänen käräytys riitti nostamaan Lewisin voittajaksi)  ja silloinhan testeilläkään ei enää ole mitään virkaa. Ja kyllähän valmentajat viimeistään kertoo mitä niihin koviin tuloksiin tarvitsee. Eli ei tuokaan ole se oikea suunta.

Ja sitten tuosta tulostason tippumisesta, jos urheilu onnistuttaisiin puhdistamaan täysin dopingista. Ei se tulostaso niin tärkeä lopulta ole. Esim. suuressa osassa kestävyyslajeja on aika vaikea sitä huomata ja ainahan huonommat ajat voidaan pistää reitin, sään tai taktikoinnin syyksi. Ei suuri yleisö varmastikaan tiedä esim. Tourin entisiä voittoaikoja (en tiedä kuinka paljon etapit muuttuvat vuosittain). Näissä tärkeämpää on aivan varmasti itse se kisa.

Tietysti on näitä ratauinteja ja juoksuja joissa olosuhteet ovat kutakuinkin samat kaikkialla. Pitkien juoksulajien luonne muuttuisi varmasti paljon kultaisessa liigassa jos se ME:n jahtaaminen ei olisi  päätähtäin. Useinhan näiden lajien jännitys kohdistuu pelkästään siihen, voittaja on jo selvillä ennen lähtöä, jännitetään vain aikaa. Uskon että tulostason tippumisen myötä juoksuista tulee paljon mielenkiintoisempia yleisön silmissä, kun kisan voittajaa saa jännittää aivan loppuun asti. Minun mielestäni ainakin arvokisojen finaalit ovat olleet paljon kiinnostavampia kuin nämä soolojuoksut.

Ja onhan näitä yleisurheilulajeja joissa tulostaso ei ole takavuosien tasoa mutta ei yleisön kiinnostus niitä kohtaan ole laskenut. Miesten keihäässä jäädään prosentuaalisesti vitusti ME-tuloksesta mutta lajin kisat ovat olleet parhaita pitkään aikaan. Taas itse kisa sen tekee.
Löytyyhän näitä muitakin; kuulat, miesten korkeus, miesten seiväs, pituushypyt jne.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#90 03.08.2006 23:06

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Maantiepyöräilyä

Myllylästä ja Isometsästä; eiköhän karpaasien oikea taso osoittautunut kilpailukiellon jälkeisessä paluussa eli oikea taso oli sellasta Kuisma Taipaletta. Ja Kuismalle vaan vittuiltiin Vintiöissä (tai ehkä siks ku Kari Hietalahti näyttää ja kuulostaa ihan Kuismalta  icon_lol )

Tietystikään motivaatio ei ollut niin kova kun tiedossa oli että ei sinne huipulle ilman aineita nousta ja kun hiihtoliitto otti vielä natsilinjan ruokavalion ja harjoittelun suhteen.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB