#61 04.12.2007 19:15

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Colin Richardson
Tomas Skogsberg (tuliks åikein?)
Harris Johns
Martin Birch
Pytten
ja tietysti Karmilan Mikko (Stratovarius, Nightwish, Kotiteollisuus, Radiopuhelimet...)!

Offline

#62 05.12.2007 16:34

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

[quote:25a86e3939="noisembryo"]Colin Richardson
Tomas Skogsberg (tuliks åikein?)
Harris Johns
Martin Birch
Pytten
ja tietysti Karmilan Mikko (Stratovarius, Nightwish, Kotiteollisuus, Radiopuhelimet...)![/quote:25a86e3939]
scott burns ja flemming rasmussen rokrok


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#63 31.07.2008 18:27

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

No NYTKYLLÄ!!!
http://koti.welho.com/kmaukone/biography.htm

Mahtava stoori! Hienoa kielenkäyttöä! Pitää koko matkan otteessaan!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#64 31.07.2008 18:46

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

[quote:8525326757="forssto"]No NYTKYLLÄ!!!
http://koti.welho.com/kmaukone/biography.htm

Mahtava stoori! Hienoa kielenkäyttöä! Pitää koko matkan otteessaan![/quote:8525326757]
Tota lukiessani luulin, että se on kuollut vuonna 2004


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#65 01.08.2008 00:46

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

en nyt parempaakaan topikkia keksinyt ja tämä nyt sattui olemaan tässä ylhäällä, niin heitänpä kysymyksen: minne suomessa kannattaa viedä levy masteroitavaks minimaalisella kengännauhabudjetilla? joitain paikkoja on jo tiedossa mutta sanokaapas te ammattilaiset vielä omia ehdotuksia tänks

Offline

#66 01.08.2008 00:52

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

ydinaukio wrote:

en nyt parempaakaan topikkia keksinyt ja tämä nyt sattui olemaan tässä ylhäällä, niin heitänpä kysymyksen: minne suomessa kannattaa viedä levy masteroitavaks minimaalisella kengännauhabudjetilla? joitain paikkoja on jo tiedossa mutta sanokaapas te ammattilaiset vielä omia ehdotuksia tänks

Aksimille icon_cool eiku en tiiä mihin kannattais.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#67 01.08.2008 00:54

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Aallon Teemu (Sergio yms) tekis varmaan suht edullisesti.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#68 01.08.2008 23:17

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

toi ^ vois olla toki ihan kyselemisen arvoinen asia peuk

Offline

#69 01.04.2018 15:04

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

liekö oikea topic, mutta kokeillaan tähän...

tartteisin apua masterointiin... pitäis saada äänitettyä särölle menneitä kohtia pehmennettyä. joku ilmanen hyvä vst ois hakusessa tohon hommaan.

Offline

#70 01.04.2018 16:44

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Riippuu ihan hirmuisesti minkälaisesta säröstä on kyse ja mitä sille pitäisi tehdä, mutta jos on sellaista pientä overdrivea niin itse lähtisin ihan eq:lla parin herzin leikkureilla raakkaamaan veks kihiseviä taajuuksia, näitä löytyy varmaan useista oktaaveista. Ja toki ylätaajuuskihinöihin de-esserit ovat käteviä, mutta paha sanoa jeesaisko tuossa.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#71 01.04.2018 20:15

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Luppakorva sikailee taas wrote:

Riippuu ihan hirmuisesti minkälaisesta säröstä on kyse ja mitä sille pitäisi tehdä, mutta jos on sellaista pientä overdrivea niin itse lähtisin ihan eq:lla parin herzin leikkureilla raakkaamaan veks kihiseviä taajuuksia, näitä löytyy varmaan useista oktaaveista. Ja toki ylätaajuuskihinöihin de-esserit ovat käteviä, mutta paha sanoa jeesaisko tuossa.

kiitos, voin tsekkailla noilla. googlen haulla löyty kans pari jolla pehmennellä säröjä (declickereitä), kuulemma toimii, pitää kattoo. joku tolla eq systeemi jossa 30 eri kohtaa, ni sil varmaa joo voi jotain tehäkin... oon kokeillu tähän mennessä vaan tollasta perus-eq:ta jossa neljä taajuussäädintä (vaik voihan niitäkin väännellä aik hyvin).

Offline

#72 01.04.2018 22:15

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

ba wrote:
Luppakorva sikailee taas wrote:

Riippuu ihan hirmuisesti minkälaisesta säröstä on kyse ja mitä sille pitäisi tehdä, mutta jos on sellaista pientä overdrivea niin itse lähtisin ihan eq:lla parin herzin leikkureilla raakkaamaan veks kihiseviä taajuuksia, näitä löytyy varmaan useista oktaaveista. Ja toki ylätaajuuskihinöihin de-esserit ovat käteviä, mutta paha sanoa jeesaisko tuossa.

kiitos, voin tsekkailla noilla. googlen haulla löyty kans pari jolla pehmennellä säröjä (declickereitä), kuulemma toimii, pitää kattoo. joku tolla eq systeemi jossa 30 eri kohtaa, ni sil varmaa joo voi jotain tehäkin... oon kokeillu tähän mennessä vaan tollasta perus-eq:ta jossa neljä taajuussäädintä (vaik voihan niitäkin väännellä aik hyvin).

Mitä softaa sä käytät? Toi Reaperin oma eq on yllättävän hyvä, itellä lähes aina käytössä. En edes tiedä miten paljon taajuussäätimiä omine gain/bandwidth asetuksineen siihen saa, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi tullut rajat vastaan.

Olen itse käyttänyt jotain perus declipperiä poistamaan vinyylinapsuja, nopean lueskelun perusteella perfect declipper on paskapuhetta mutta uskon osastoa. Pitääpä huvikseen testata tuota.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#73 01.04.2018 23:03

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Luppakorva sikailee taas wrote:

Mitä softaa sä käytät? Toi Reaperin oma eq on yllättävän hyvä, itellä lähes aina käytössä. En edes tiedä miten paljon taajuussäätimiä omine gain/bandwidth asetuksineen siihen saa, mutta ei ole ainakaan toistaiseksi tullut rajat vastaan.

Olen itse käyttänyt jotain perus declipperiä poistamaan vinyylinapsuja, nopean lueskelun perusteella perfect declipper on paskapuhetta mutta uskon osastoa. Pitääpä huvikseen testata tuota.

käytän Cubasea. sen omat clipperit ei riitä. kokeilin tota perfectclipperiä, ja olin melko innoissani, koska se oli tosi tehokas - mut ei se ollutkaan ihan ilmanen, koska siinä ilmaisversiossa tulee joskus randomina aikana PIIP ääni sekä joku mainoslause, eli VOI ANKEUS. ei kyl huvita maksaa kolmeakymppiä tosta kuiteskaan... jos jollain muulla vippaskonstilla tosta ruvesta pääsis eroon. oon jo sen verran onnistunu, et kajareiden kautta ei säröä oikeen ees huomaa, mut kuulokkeilla noi tulee viel aika iisisti esiin.

Offline

#74 01.04.2018 23:19

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

Eikös särbän poistaminen ole mahoton homma? Ehkä jollain equtuksella saa vähän "pehmennettyä" mutta ei sitä poistettua saa millään taikatempuilla.

Offline

#75 01.04.2018 23:34

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

KZ wrote:

Eikös särbän poistaminen ole mahoton homma? Ehkä jollain equtuksella saa vähän "pehmennettyä" mutta ei sitä poistettua saa millään taikatempuilla.

toi perfectclipper kyllä yllätti, että lähti ainakin yhdestä puuroutuneesta kohdasta sulavaksi miltei säröttömäksi... ja tässä nyt puhe muutamasta sekuntista. koko biisi on live äänitys ja kestoa puoli tuntia... eli vaik mulla on toi tohon yhteen kohtaan säädetty clipperi kunnossa, niin ei se master raidalla tehoa kappaleen joka kohtaan... ja veikkaan et pitäis käydä joka kohta erikseen muokkaamassa, eli aika helevetin iso homma. säröjä ei tuu vain vain matalilla tai korkeilla taajuuksilla, vaan molemmilla, ja keskivälillä kans, eli eq:n kanssakin vähä hermoja retuuttavaa hommaa. mut eiköhän tästä jotain vielä tuu.

Offline

#76 23.03.2019 13:02

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Tuottaja/äänittäjä-spåm

pitäisi löytää mikrofoni puhelimeen, jotta saisi parempilaatuisia kenttä-äänityksiä tehtyä (siis parempi kuin puhelimen oma mikki). onko vinkkejä? alle 50 euron pitäis olla. myös jos kontaktimikkimahdollisuus, niin hyvä olis kans.

EDIT:tollanen löyty, kuulemma paras 'cheap budget' vaihtoehto... harmittava kyllä, että Ameriikassa tätä saisi 20 dollarilla, mut Euroopasta menee tuo lähemmäksi 50e posteineen :/ en tiedä vielä, hankkisiko tämän vaiko jonkun vastaavan (ja halvemman)

Last edited by ba (23.03.2019 13:49)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB