#31 11.12.2008 12:16

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Squarepusher

Uusi levy on ihan käsittämättömän paska.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#32 11.12.2008 17:19

j-sus
Member
From: autotalli
Registered: 14.02.2007
Posts: 469
Website

Re: Squarepusher

Ylitarkastaja Tolonen wrote:

Uusi levy on ihan käsittämättömän paska.

en oo vissiin kolmea viimestä levyä viittiny edes kokeilla, kuulematta paskaa  sick


wine2icon_oak:snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu::oksee::snore::confused::punkkuu:

Offline

#33 11.12.2008 19:51

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

Ultravisitor on erinomainen, Hello Everything vaan tylsä.

Tää uusi taas on ideattomuudessaan aivan pohjanoteeraus. Melkein kuin squarepusher yrittäisi sovittaa jotain Johanneksen biisejä jazz-kapulointiinsa. Phyh.

Offline

#34 22.04.2012 14:42

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

http://pitchfork.com/tv/music-videos/19 … -steering/

Uus musavideo. Masentavan mitäänsanomatonta kamaa.

Offline

#35 01.05.2012 23:10

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

Masentavan mitäänsanomatonta? Onhan toi nyt aika helvetin hyvää kamaa. Samoin tää:

Last edited by Vteich (01.05.2012 23:13)

Offline

#36 01.05.2012 23:34

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,567

Re: Squarepusher

Hello Everything  sydan

Offline

#37 01.05.2012 23:45

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

^^ Niin no, musta toi on ihan sitä samaa kamaa mitä Jenkinson on suoltanut viimeiset 20 vuotta. Ainoostaan tylsempää. Tai onpahan kaveri edistynyt keikkavisuaalien osalta, jos ei muuta.

Offline

#38 01.05.2012 23:47

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

Mä en kyllä näe tuossa _mitään_ yhtäläisyyksiä vanhempaan Squarepusheriin, ainakaan niihin 90-luvun tuotoksiin. 2000-luvusta en ole pahemmin perillä, mutta tämä toukokuussa julkaistava Ufabulum meni kyllä hankintalistalle.

Offline

#39 02.05.2012 08:46

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Squarepusher

ihan samaa kamaa tossa on ku kaikissa kuulemissani 90-luvun levyissä. samanlaisista aineksista kasatut melodiat,
samat glitchaavat breikit (usein tahtien lopussa), samaa rauhatonta nakutusta jne.
ehkä kuulostaa osin vähän enempi clarkilta (biitit) ja osin aphex twiniltä (ambientmaiset taustasynat) ku aiemmin.
tietty ajan kanssa joistain jutuista (kuten nosita glitch-äänistä) on tullut vähän hienostuneempia, mut kyllä mun mielestä
on ihan selvää että toi on enempi päivitys ku suunnanmuutos.

ei täs ny mitään vikaa oo, kyl tällästä vaikka siivouksen taustalla kuuntelee.

edit: kuuntelin vielä ton josen linkkaaman videon. vähän jämäkämpää kamaa (biitit potkii, löytyy ilmaa) kuin aiemmin joo, mut edelleen suht samoista aineksista toi on koottu kuin aina.

edit2: huomattavasti parempi biisi toi dark steering.

edit3: mut kyl todistustaakka on nyt vteichillä. miten tää eroaa siitä aiemmasta kamasta? toki tästä saa tykätä, mut miten tää ei oo
mitäänsanomatonta? onhan tää nyt aika pettymys (tai no squaren tapauksessa pettymyksen sijaan sellanen "ai, tätä taas") jos miettii mitä käännöksiä muut biittimaakarit ovat urallaan sillä välin ottaneet:
Autechre rentotutui ja teki elämänsä levyt, snd vei juttunsa äärimmäisyyksiin, raster-notonilta on tullut monia poikkeuksellisen
kovia levyjä (mm. aoki takamasa, anne-james chaton) ja uudet biittitohtorit tekevät kiinnostavaa, tältä ajalta kuulostavaa kamaa (laatu ja hc voivat avautua näistä enemmän, mä vaan heittaan).

Last edited by MMM (02.05.2012 08:57)


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#40 10.05.2012 21:07

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

No, itse asiassa tuossa Drax 2:ssa (joka ei niin erikoinen biisi olekaan), on jossain määrin vanhemman Squarepusher-kaman vaikutteita, joo. Sen sijaan toi Dark Steering kuulostaa mun korviin kaikinpuolin tuoreelta ja enemmän tossa on Daft Punk meets dubstep -meininkiä kuin viitteitä Squarepusherin 90-luvun drill'n'bass-tyyliin. Kyllä mä nyt todistustaakan asiasta langettaisin sinne suunnalle missä jotain tollaista väitetään laittamalla Dark Steering esimerkiksi. On kai se 90-luvun kaman kuuloista yhtä lailla kuin kaikki konemusa kuulostaa samalta. Toki munkin Squarepusher-tietoudessa on aukkoja, joten jos sieltä samankaltaisia levyjä tai edes yksittäisiä biisejä löytyy, niin ei muuta kuin linkittäen.

Toi Drax 2 ei niin erikoinen biisi ole, mutta Dark Steering ihan loistokamaa. Mitä tähän nyt pitäisi sanoa että mikseikö ole mitäänsanomatonta kamaa? No siksei kun on hyvää ja näyttäisi uusi levy saaneen ihan kiittäviä arvioita muualtakin. En tosin yhtään ylläty ettei tällä palstalla uppoa.

Offline

#41 10.05.2012 21:44

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

4001 on näistä uusista biiseistä tähän mennessä paras kuulemani. Joku youtuben clippi Energy Wizardista vaikuttaa ihan kivalta untitledin uudelleenkierrätykseltä kanssa. En mä ole vieläkään ihan täysin pähkinöinä, mutta oishan näitä uusia biisejä squarepusherin keikalla varmasti kiva kuulla ja tekisivät varmasti silloin isomman vaikutuksen.

Tuollaista näköjään kanssa ufabulumin mukana tulevalla bonari-ep:llä.

Offline

#42 10.05.2012 22:19

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Squarepusher

Vteich wrote:

No, itse asiassa tuossa Drax 2:ssa (joka ei niin erikoinen biisi olekaan), on jossain määrin vanhemman Squarepusher-kaman vaikutteita, joo. Sen sijaan toi Dark Steering kuulostaa mun korviin kaikinpuolin tuoreelta ja enemmän tossa on Daft Punk meets dubstep -meininkiä kuin viitteitä Squarepusherin 90-luvun drill'n'bass-tyyliin. Kyllä mä nyt todistustaakan asiasta langettaisin sinne suunnalle missä jotain tollaista väitetään laittamalla Dark Steering esimerkiksi. On kai se 90-luvun kaman kuuloista yhtä lailla kuin kaikki konemusa kuulostaa samalta. Toki munkin Squarepusher-tietoudessa on aukkoja, joten jos sieltä samankaltaisia levyjä tai edes yksittäisiä biisejä löytyy, niin ei muuta kuin linkittäen.

Toi Drax 2 ei niin erikoinen biisi ole, mutta Dark Steering ihan loistokamaa. Mitä tähän nyt pitäisi sanoa että mikseikö ole mitäänsanomatonta kamaa? No siksei kun on hyvää ja näyttäisi uusi levy saaneen ihan kiittäviä arvioita muualtakin. En tosin yhtään ylläty ettei tällä palstalla uppoa.

kaikki konemusa ei kuulosta lainkaan samalta, vaan mun on vaikea nähdä miten toi kama eroaa squarepusherin aiemmasta tuotannosta jotenkin oleellisesti tai havaittavasti. tietty ne soundit on eri, jutuissa on jotain uutta, mutta perusperiaatteeltaan (hysteerisiä efektinomaisia pieniä breikkejä rytmien seassa, tempo, melodiantaju, biisien rakenne) kama on samaa kuin aiemminkin. jos ny ajattelee että joku prurient tekee noisea ja sitten ambient-henkistä elektro-teknoa, niin se on aika helposti tunnistettava tyylin muutos. löytääkseen squaresta jotain uutta pitää olla asialleen omistautunut ja yksityiskohtiin tunkeutuva.
tällee kun sitä kuuntelee kuten suurinta osaa tänne linkattua musaa -kertaalleen siinä sivussa- ei nämä nyanssit oikein näyttäydy. ja kun en lähtökohtaisesti squarepusherin tyylistä välitä (en oikein jaksa 4/4 teknoo soittorasiamelodioilla ja "kreiseillä" efektibreikeillä ahdettuna), niin ymmärrettävästi ne tyylilliset uudistukset jäävät huomaamatta, vaikka toki tajuan teknisesti että joo nyt on eri soundi bassolinjassa ja sillee, mut toisaalta emmä nyt olettaisikaan että joku tekis 20 vuotta täysin identtisen samankuuloista kamaa tässä genressä.

kyse ei siis ole siitä että tykkäänkö minä tosta vai en, vaan josko on kohtuullista olettaa että jonkinlaisen konemusasivistyksen omaavat normikuuntelijat (=tässä tapauksessa muut foorumistit jotka ei tajuu sua) innostuivat niistä sävyeroista joita sqaurepusherin uudessa musassa on siihen vanhaan verrattuna.

nyt aloin kuunteleen noita muita biisejä ja alkoi välittömästi sieppaa tuo nyt-se-virvelirumpu-kajahtaa-no-nyt-se-hajoo-atomeiksi-ja-nyt-glitchataan. kuulostaa abletonin laite-esittelyltä, tai prix ars electronica -kilpailun tuomarin tietokoneen roskakorin sisällöltä.

mut mikäs siinä, jos tää sois jossain taustalla, niin ei vituttaisi. eli ok taustamusaa, voisin jopa laittaa itse soimaan jossain remppahommissa.


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#43 10.05.2012 23:06

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

No ööh, ei kai tässä nyt mistään "sävyeroista" tarvii innostua jotta voisi väittää uutta kamaa a) erilaiseksi kuin jota on "suoltanut viimeiset 20 vuotta" tai b) toimivaksi. Soundi- ja vaikute-erot nyt on mun nähdäkseni ihan selkeitä ja jos niitä ei noista uusista biiseistä bongaa ihan itse, niin sitten en voi mitään. Toki siellä on squarepushermaisia piirteitä enemmän tai vähemmän edelleen, se nyt lienee ihan selvä tämän kuin about kaikkien muidenkin artistien kohdalla, joten oma "mitään yhtäläisyyksiä" -heittoni nyt oli yhtälailla liioitellun ääripäässä kuin nuo kommentit täysin samanlaisesta kamasta kuin tehnyt 20 vuotta. Mutta laittakaa nyt vaikka Hard Normal Daddy soimaan, mun on vaikea nähdä että asiasta tarvitsisi keskustella enää sen kuuntelemisen jälkeen.

Noin muuten, tän palstan suosituimmat "koneempaa"-topicit on Rihannaa ja Skrillex-kuvaspämmäilyä koskevat, joten vetoaminen joihinkin kuvitteellisiin ylipäänsä tässä toistaiseksi esiintymättömiin "muihin foorumisteihin" on kyllä mielestäni kohtuullisen lol-osastoa.

Kuten sanoin, mullakin on paljon aukkoja Squarepusherin suhteen enkä siksi edes pidä itseäni minään suurena Squarepusher-asian tuntiana ja esim. Laadun avauspostaus näyttää miehen tietävän asiasta selvästi kattavammin. Voin nyt kuitenkin sen verran tukea pointtiani muutamalla random-YouTube-otannalla Squarepusherin 90-luvun tuotoksista, jotka on mulle tuttuja:

Hard Normal Daddy 1997:

Music is Rotted One Note 1998:

Budakhan Mindphone EP, 1999:

Last edited by Vteich (10.05.2012 23:11)

Offline

#44 10.05.2012 23:58

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Squarepusher

juu onhan sillä noita humisevampia hitaita viemäriraitoja, mut samaa vispausta eri soundeilla oikeesti.
mä ny koitin antaa konkreettisia esimerkkejä: glitcahttuja biittejä, efektejä jne (no ehkä en nyt luettele
koko litaniaa uusiks), musta ny on vaan aikaan vastaansanomatonta että squarepusherilla on tietty
juttu mitä se tekee aina vähän eri soundeilla tai lähtökohdilla ja mikäs siinä, mut jos se ei kaava oo alun
perin puhutellut niin miksi nytkään, ts. en edellenkään näe mikä tässä olis sellasta jota ei pusherilta olis
jo periaatteessa kuultu. tekno on niin soundimusaa että totta helvetissa ne sointivärit ja samplepankit
vaihtuu ku tyttöystävät makusella, mutta jos muu homma pysyy samana ja se sama juttu ei kiinnosta niin äh.
kyl ny vaikka theo parrish, osin moodymann ja omar shake shakir (mun lemppareita) kaikki tekee aika samaa juttua,
mut kun mä tykkään niiden estetiikasta ja tavasta miksata, niin ihan sama vaikka äänilähteinä olis cembalo ja
ajokoiran terhakoiden korvien läpsyntä, ei se siitä kii. mut ku squarepusher ei muutu, ei sitten millään.
ja mä en jaksa ns, päräyttävän kreisejä biittohjelmointeja oikein niin ei lähde.

jos kysyy keneltä tahansa konemusaa ikinä kuunnelleelta ihmiseltä että mitä sulle tulee mieleen squarepusherista
niin varmaan jokainen vastaisi että levottomat glitch-henkiset breikit, hyperaktiivisuus ja sellanen sound designer -tapa
tuottaa konemusaa (vrt. amon tobin, clark jne).

dsjkrt

edit: muilla foorumisteilla ajattelen esim risto_m:ää, folkkista, hrmista, gettosta, hosea ja ketä täs ny pyörii
jauhamassa dise-juttujaan tärisevin käsin ja essolaskuissa. tervetuloa jauhamaan! mää oon tällänen näätä enkä
mä tätä tarkota pahalla tai hyvällä, vaan sydämellä ja rakkaudesta musiikkiin. ff

Last edited by MMM (10.05.2012 23:59)


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#45 11.05.2012 00:20

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

MMM wrote:

juu onhan sillä noita humisevampia hitaita viemäriraitoja, mut samaa vispausta eri soundeilla oikeesti.
mä ny koitin antaa konkreettisia esimerkkejä: glitcahttuja biittejä, efektejä jne (no ehkä en nyt luettele
koko litaniaa uusiks), musta ny on vaan aikaan vastaansanomatonta että squarepusherilla on tietty
juttu mitä se tekee aina vähän eri soundeilla tai lähtökohdilla

...

jos kysyy keneltä tahansa konemusaa ikinä kuunnelleelta ihmiseltä että mitä sulle tulee mieleen squarepusherista
niin varmaan jokainen vastaisi että levottomat glitch-henkiset breikit, hyperaktiivisuus ja sellanen sound designer -tapa
tuottaa konemusaa (vrt. amon tobin, clark jne).

Niin hmm, noi mun esimerkit eivät olleet edes mitenkään hakemalla haettuja vaan aika pitkälti kuvaavat noiden kolmen 90-luvun levytyksen tyyliä. Esim. Hard Normal Daddy, joka lienee se Squarepusherin tunnetuin levytys, on täysin erilaista kamaa kuin tämä uudempi tai yllä kuvailemasi. Nyt ne levyt käteen ja kuuntelemaan läpi.

Ja edittiä sen verran, että sä tuossa nyt itse itseäsi haastattelemalla kuvailit kyllä ihan asiallisesti tätä _uutta_ kamaa puhuessasi glitch-henkisistä breikeistä, hyperaktiivisuudesta yms, mutta jos multa kysytään vaikka Hard Normal Daddyn tyyliä, niin ekana tulee kyllä mieleen drill'n'bass ja tuollaiset esimerkkibiisini kaltaiset atmosfääriset tms taustat. Aika kaukana liikutaan tuosta kuvauksestasi ja näistä uusista biiseistä siinä materiaalissa.

Last edited by Vteich (11.05.2012 00:23)

Offline

#46 11.05.2012 00:35

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Squarepusher

no jos nyt lähtee jyviä halkomaan, niin joo hard normal daddy ja tää uus ei totta tosiaan oo sama levy.
sulla nyt menee selvästikin ohi mun huomio siitä että squarepusherin levyt ovat lopulta aika yhdestä
levystä veistetyt: teki tyyppi sitten musaa akustisella bassolla ja rumpalin kanssa, jazz-soundeilla,
nykybiittiä tms, niin aina se on sitä samaa ns. -tadaa!- säksätystä. eli voisin aivan yhtä hyvin
kuvata tätä hard normal daddya glitch-henkiseksi ja todellakin hyperaktiiviseksi, eli logiikka on sama,
mutta lähtökohdat joka levyllä vähän erit.

tossa nyt sitä glitchimpää hard normal daddya:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … m1aVKkm3Rg

edit ja samaa täkä-räkä-däkä-prrrrrtsirp -kamaa ultravisitorilta:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … m1aVKkm3Rg

ja numbers lucentilta:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl … X-EW53XVkM

juu yks on reivimpää ja yks löysempää jne, mutta tekemisen tapa on hyvin, hyvin samankaltainen
ja, edelleen, omiin korviini yksioikoinen, vrt. joku john zornin kikkailu joka kääntyy nopeasti itseään vastaan,
näin kärjistetysti.

se että tuolla humisee taustalla vähän synaa ja uudella levyllä kaikki on enempi day-glo -kiiltävää
rustien tyyliin, ei nyt vaan oo mulle kummoinen ero. edelleen tsekkaa se mun prurient-case.
ja kun mulla on aika kovat odotukset, tai siis yhtä kovat, aina ja kaikille artisteille. ei mua
kiinnosta niiden soundien päivitys tai koristelun kaltaiset mausteet, vaan ideat ja rohkeus.
squarepusherilta en oo kumpaakaan koskaan saanut paitsi lyhyen hetken joskus 90-luvulla.

Last edited by MMM (11.05.2012 00:39)


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#47 11.05.2012 01:00

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

Noh me tunnutaan olevan tämän suhteen täysin eri linjoilla. Tsekkasin nuo sunkin esimerkkisi vielä läpi ja en mä niissäkään näe juuri mitään yhtäläisyyksiä noihin uudempiin biiseihin. Joo kaikesta kai voi lähteä halkomaan hiuksia, että perustuu samaan "säksätykseen" tms yhtä abstraktia. Tottakai se on pohjalla aina Squarepusheria, mutta jos siirrytään soundillisesti ja genrellisesti ihan eri suuntaan kuin aikaisemmin, niin aika kaukaa saa mielestäni hakea ne yhtäläisyydet jotta voi puhua samanlaisesta kamasta kuin tehnyt koko uransa ajan.

Offline

#48 11.05.2012 08:58

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Squarepusher

no kun mä en just sanonut mitään abstraktia (toki arvasin että tartut tohon kieli poskessa käytettyyn klassiseen säksätys-termiin), toisin kuin sinä. vielä kerran: squarepusher tekee musaa joka on poikkeuksetta neljään menevää, tonaalisesti suht samanlaista, usein (ei aina) nopeatempoista, täynnä efektinomaisia hypernopeita purkauksia ja paljon breikkejä sisältävää. Mikä tässä on abstraktia? miten tämä ei pidä paikkaansa lähes kaiken suhteen mitä squarepusher on tehnyt tai esim. kaikkiin tällä sivuila linkattuihin videoihin? ei tässä ole kyse siitä että näemme asiat eri tavalla. kuka tahansa voi todeta nuo em. asiat squarepusherista.

jos nyt vertaat tätä siihen mitä snd tai vaikka aoki takamasa on tehnyt samassa viitekehyksessä, voit todeta että on tyyppejä jotka oivaltaa konenmusan perusperiaatteita uudelleen (vaikka nuokin kaksi artistia osaavat polkea samoissa mudissa) ja sitten on niitä jotka keskittyvät luomaan uusia koristeita samaan kaavaan. tai tsekkaa vaikka florian heckerin acid in the style of david tudor jolla on vain viitteellisesti mitään tekemistä teknon kanssa, mutta sitäkin jännittävämmällä tavalla.

tykkään suunnattomasti ns. ihan perusteknosta ja idm:stä ja ties mistä. mut en ole oikein koskaan lämmennyt sille että tehdään ns. kokeellista teknoa, joka on kuitenkin pelkkää efektiä ja tahdin loppuun upotettua glitchiä sen sijaan että tehtäisiin rohkeasti ja huolella viturallaan olevaa kamaa jolla on edelleen joku viittaussuhde teknon perinteisiin (esim soundien kautta tms) mutta joka oikeasti vie juttua täysin uusiin suuntiin sen sijaan että pätee sillä kuinka monta nuottia ja led-lamppua saa ahdettua neliömetrille sykkimään.

vaan ei tästä enempää.

edit: lisäyksenä vielä että mä en oo vtechiltä nähnyt tän keskustelun osalta muita kommentteja kuin "tsekatkaa tää" ja että on tää ihan eri kamaa, samalla kun olen itse koittanut edes vähän konkretisoida Squarepusherin tyyliä eri termein, joten syytökset mun heittojen abstraktiudesta ovat kieltämättä outoja. ei sillä, musta on ihan ok sanoa että se on musaa, kuuntele ja oo hiljaa, oon itsekin välillä sitä mieltä. mut jos aletaan vääntämään ja perustelemaan niin kyllä sillon käytän mieluusti sellasia käsitteitä jotka oikeasti kuvaavat jotenkin sitä musiikkia.
luin ketjua uusiksi läpi ja huomasin että olen sanonut samat asiat jo kolmeen kertaan, joihin vtevh on vastannut että pyh kuuntele sitä levyä ei oo samaa, niin tosiaan, eiköhän me olla ihan valmiita käärimään tää keskustelu pakettiin.

mitäs seuraavaks ff

Last edited by MMM (11.05.2012 13:46)


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#49 11.05.2012 10:02

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009
Posts: 4,282

Re: Squarepusher

Kyllä mullekin tuli (Boomkatin klipeistä spede ) semmoinen fiilis, että tässä on nyt meillä konsulentti, joka tuntee jo tuotteensa vähän liian hyvin ja tietää, mitä siltä odotetaan. Joku semmoinen visionäärisyys, jota elektronisen musan juttuihin mielellään liittää ja joka innostaa joko krebamenoon tai sitten pohtimaan sitä musaa ihan liian vakavasti, tästä nyt tuntuu puuttuvan.


Vuoden nuori muotoilija.

Offline

#50 31.05.2012 21:57

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

Pitchforkin mielipiteet noin ylipäänsä on ihan lol, mutta tähän ketjuun liittyen hauskasti samoilla linjoilla mennään sielläkin:

Worse for those fans, Jenkinson actively seems to be pastiching himself in a few places. "Drax 2" and "303 Scopem Hard" are dead-ringers for the industrial-strength distortion and breakbeats-as-psych-warfare he was plumbing on 1997's virulent Vic Acid EP. But somehow they're duller, too, as if Jenkinson knew he was recycling once-vital stuff and couldn't be bothered to work up the appropriate intensity. Even if you're not immediately bummed out by artists replaying former glories, the least they can do is come hard with it, right?

Offline

#51 31.05.2012 21:58

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Squarepusher

Kuuntelin myös tuon levyn läpi. Kertakäyttökamaa.

Offline

#52 02.06.2012 16:54

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Squarepusher

Jaa. Itse hommasin vasta fyysisinä painoksina tämän ja Hard Normal Daddyn ja molempia kuunnellut aktiivisesti viimeaikoina. Eihän tää toki HND:lle pärjää kuin parhaimpien biisien osalta, mutta sellaista hyvää 3 tähden luokkaa jos HND olis vaikka 3,5 - 4.

Last edited by Vteich (02.06.2012 16:55)

Offline

#53 31.01.2020 15:04

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Squarepusher

New album ‘Be Up A Hello’ out 31 January


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Online

#54 31.01.2020 15:12

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Squarepusher

^ semmonen. tossa 2:46 kohdalla alkoi kunnon rokkaus rokrok

muuten olen lähinnä vanhaa kunnon big loadaa luukuttanut kun tuli taannoin vinyyli ostettua. tätä ei oikein suuremmissa annoksissa välttämättä jaksa.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#55 21.10.2020 21:34

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Squarepusher

kumma juttu että tämä mahtava remix tulee uuden levyn mukana vain latauksena vaikka olis cd:llekin mahtunut mad


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#56 18.02.2023 20:29

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Squarepusher

Big Loada soi vinskalta, jumalauta mitä tykitystä, paukkuu ja poksuu ihan huolella ja sopivan pituinen annoskin, paras levy tältä artistilta, ei epäilystäkään  psykostep


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#57 23.01.2024 13:13

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Squarepusher

maaliskuussa uusi albumi dostrotime


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#58 01.03.2024 14:19

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Squarepusher

tänään ilmestyi dostrotime:

on muuten törkeen kova, jostain syystä tuossa upotuksessa ei soi kuin yksi biisi, mutta ehkä se myöhemmin korjaantuu, bandcampista just kuuntelen colorflash


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB