#31 09.11.2005 10:07

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

Alxity wrote:

Isn't Anythingin eka biisi on muuten edelleen minusta aika surkea.

siis mitä????????? sehän on PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 09.11.2005 10:10

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

stratum wrote:

Ei eka biisi minusta surkea ole, mutta kalpenee toki selvästi muun levyn loiston rinnalla. Paitsi viimeisen biisin, joka on levyn heikoin. Siinä mielessä ehkä Loveless voisi viedä voiton, että ei siinä yhtään hutia ole, mutta kuitenkin koen Isn't Anythingin läheisemmäksi.

ehkä ainoa hieman valjumpi on several girls galore, mutta lopetusbiisi on taas parhautta. sen sijaan lovelessilla on useampi hieman yhdentekevä juttu. tai että ne biisit on vähän liian samasta muotista.

tai en tiedä, spåm!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#33 09.11.2005 12:27

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: My Bloody Valentine

Alxity wrote:

Isn't Anythingin eka biisi on muuten edelleen minusta aika surkea.

Minäkin inhoan sitä. Se basso on jotain kauheaa. Muuten en, hieno levy.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#34 09.11.2005 14:24

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

ihme porukkaa, jos multa kysytään niin soft as snow on varmaan kymmenen parhaan mbv-piisin joukossa... jaa mitähän ne 9 muuta olis sitten, nopeasti miettien ainakin (ikäjärjestyksessä):

strawberry wine
you made me realise
cigarette in your bed
feed me with your kiss
lose your breath
all i need
to here knows when
swallow
moon song

muuten, se tylsempi kolmikko isn't anythingillä on loppupuolen:

several girls galore - you never should - nothing much to lose

jos nuo olis korvattu joillain sopivilla ep-biiseillä niin vähänkö olis maailman paras levy!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#35 09.11.2005 14:31

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:

ihme porukkaa, jos multa kysytään niin soft as snow on varmaan kymmenen parhaan mbv-piisin joukossa...

Sama. Molempien levyjen aloitusbiisit olivat ne, joihin ensimmäisenä ihastuin.

Nyt ei olekaan tätä jaksanut kuunnella vähään aikaan, mutta palataan asiaan taas joskus.

Offline

#36 09.11.2005 16:36

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: My Bloody Valentine

Isn't Anythingillä ei ole mitään turhaa, ja kaikkein vähiten Soft as Snow tai Several Girls Galore.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#37 09.11.2005 17:16

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: My Bloody Valentine

...Tai You Never Should, joka kertosäettä luukuunottamatta on varmaan täydellisin MBV-biisi.

Offline

#38 09.11.2005 17:23

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,878
Website

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:

sen sijaan lovelessilla on useampi hieman yhdentekevä juttu. tai että ne biisit on vähän liian samasta muotista.

Ei samasta muotista, vaan niissä on se saundi yhtenevä! Pidän hitosti siitä kokonaisfiiliksestä Lovelessilla, joka säilyy alusta loppuun pitäen otteessaan. Levyn viehätys perustuu minulla juuri tähän, ei niinkään yksittäisiin biiseihin. Isn't Anythingin hyvyys perustuukin ihan muihin asioihin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#39 09.11.2005 17:50

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: My Bloody Valentine

Laatu wrote:

Ei samasta muotista, vaan niissä on se saundi yhtenevä! Pidän hitosti siitä kokonaisfiiliksestä Lovelessilla, joka säilyy alusta loppuun pitäen otteessaan. Levyn viehätys perustuu minulla juuri tähän, ei niinkään yksittäisiin biiseihin. Isn't Anythingin hyvyys perustuukin ihan muihin asioihin.

Osapuilleen noin sen voisin itsekin muotoilla.

Offline

#40 09.11.2005 17:54

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: My Bloody Valentine

stratum wrote:
Laatu wrote:

Ei samasta muotista, vaan niissä on se saundi yhtenevä! Pidän hitosti siitä kokonaisfiiliksestä Lovelessilla, joka säilyy alusta loppuun pitäen otteessaan. Levyn viehätys perustuu minulla juuri tähän, ei niinkään yksittäisiin biiseihin. Isn't Anythingin hyvyys perustuukin ihan muihin asioihin.

Osapuilleen noin sen voisin itsekin muotoilla.

Juuri noin.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#41 09.11.2005 21:28

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: My Bloody Valentine

Loveless vaikutti käsitykseeni musiikista, ja Isn't Anything on uskomattoman hieno albumi. Molemmille *****, joten pidän tätä vertailua vähän turhana.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#42 10.11.2005 01:19

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:

ihme porukkaa, jos multa kysytään niin soft as snow on varmaan kymmenen parhaan mbv-piisin joukossa...


smaa. En kyllä ole yhtään ep:ä kuullut joten aika helppoa kympin sakkiin oli päästä.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#43 10.11.2005 16:22

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: My Bloody Valentine

Loveless on ollut läheisempi, mutta teidän IA hehkutusten myötä olen ottanut tuon levyn taas käsittelyyn ja kyllähän sekin on vaan rautaa. Täytyypäs tässä tarkistaa tuon levyn tähtimäärää ylöspäin...
Tämä(kin) on parasta tässä yhteisössä, kun oppii ymmärtämään paremmin eri asioita ja ilmiöitä!
Suorastaan liikuttuneena kiitän teitä!
itku  peuk


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#44 10.11.2005 16:50

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: My Bloody Valentine

peuk

Olisinpa halunnut olla kuulemassa Isn't Anythingin sen julkaisun aikoihin. Se on varmasti lyönyt lukemattomat aivan allikällä. Kyllähän niin tapahtui itsellenikin, mutta eri asia se on vuonna 2002 kuin 1988. Eipä sillä etteikö Lovelesskin varmasti olisi hengenhaukontaa aiheuttanut ilmestyessään, mutta IA:n vaikutuksesta taisi kuitenkin lähteä aika suuri vyöry liikkeelle.

Offline

#45 10.11.2005 17:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

stratum wrote:

peuk

Olisinpa halunnut olla kuulemassa Isn't Anythingin sen julkaisun aikoihin. Se on varmasti lyönyt lukemattomat aivan allikällä. Kyllähän niin tapahtui itsellenikin, mutta eri asia se on vuonna 2002 kuin 1988. Eipä sillä etteikö Lovelesskin varmasti olisi hengenhaukontaa aiheuttanut ilmestyessään, mutta IA:n vaikutuksesta taisi kuitenkin lähteä aika suuri vyöry liikkeelle.

sarjassamme pappa muistelee... syksyllä 1988 luin juttua nme:stä kuola valuen mutta levyjä ei saanut millään... sitten sain jostain kokoelmalevyn, jolla oli strawberry wine ja sehän räjäytti pään (vaikka olikin sitä vanhempaa tuotantoa). lopulta esa koivio soitti radiossa feed me with your kissin ja sehän oli ihan parasta ikinä, sitten tuo lp...

tuossa ikäänkuin yhdistyi kaksi parasta juttua, sonic youth ja c-86.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#46 10.11.2005 18:02

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: My Bloody Valentine

Mansikkaviini oli ensimmäinen kuulemani MBV-kappale, tosin hieman myöhemmin kuin papalla. Tämän kappaleen takia en jaksanut tutustua yhtyeeseen moneen vuoteen.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#47 10.11.2005 18:04

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

ex-kolja wrote:

Mansikkaviini oli ensimmäinen kuulemani MBV-kappale, tosin hieman myöhemmin kuin papalla. Tämän kappaleen takia en jaksanut tutustua yhtyeeseen moneen vuoteen.

kui? sehän on silkkaa täydellisyyttä...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#48 10.11.2005 18:06

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:
ex-kolja wrote:

Mansikkaviini oli ensimmäinen kuulemani MBV-kappale, tosin hieman myöhemmin kuin papalla. Tämän kappaleen takia en jaksanut tutustua yhtyeeseen moneen vuoteen.

kui? sehän on silkkaa täydellisyyttä...

Myöhemmin opin pitämään siitä, mutta tuollainen musiikki ei suoranaisesti tartu minua kauluksista. Hemmetin kitaroilla helkyttelevä kasari-indie, vain Psychocandy on osannut tehdä asiat niin, että minä olen ollut välittömästi messissä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#49 10.11.2005 18:13

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: My Bloody Valentine

Lyhytjännitteinen nykynuoriso...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#50 10.11.2005 18:16

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

DirtyBlueGene wrote:

Lyhytjännitteinen nykynuoriso...

smaa

vaikka nyt oon ite lyhytjännitteinen feelsin kanssa...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#51 10.11.2005 18:51

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: My Bloody Valentine

DirtyBlueGene wrote:

Lyhytjännitteinen nykynuoriso...

Niin, kyse ei ollut siitä, etten olisi yrittänyt. Kuuntelin kappaleen monta, liian monta, kertaa. Minusta se on soudimaailmaltaan juuri sitä kasaria, josta en pidä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#52 10.11.2005 22:18

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:

tuossa ikäänkuin yhdistyi kaksi parasta juttua, sonic youth ja c-86.

Siis Isn't Anythingissäkö? Sonic Youth tietty tulee mieleen, mutta C-86:a en ole ennen tässä yhteydessä ajatellutkaan, johtunee siitä että silloin joskus en ollut mokomasta kuullutkaan.

Ensimmäinen kuulemani MBV-biisi oli Soon, je seuraavaksi kuulinkin sitten Isn't Anythingin, ja sen jälkeen olin ihan myyty ja tilasin Lovelessin parin viikon päästä.

Strawberry Wine on kyllä hienoa helkyttelyä. Taisin pitää siitä heti. Muuten joku Ecstasy & Wine voisi olla parempikin, vaikka hyvähän sekin on.

Offline

#53 11.11.2005 13:00

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: My Bloody Valentine

Olen nyt sitten vissiin virallisesti kyllästynyt tähän yhtyeeseen, kun Isn't Anythingkään ei ihmeemmin innostanut (ehkä paria rokeinta biisiä lukuun ottamatta). Niinhän se aina menee: viime vuonna sain loput olennaisimmasta tuotannosta hankittua, sen jälkeen ei olekaan enää tarvinnut kuunnella.  eyes

No joo, eiköhän tilanne tästä taas joskus muutu. Olen viime aikoina tajunnut sellaisen (ällistyttävän!?) seikan, että mihin tahansa musiikkiin voi kyllästyä ja sitten taas myöhemmin tykästyä uudestaan.

Offline

#54 11.11.2005 14:48

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,878
Website

Re: My Bloody Valentine

lintumies wrote:

Olen viime aikoina tajunnut sellaisen (ällistyttävän!?) seikan, että mihin tahansa musiikkiin voi kyllästyä ja sitten taas myöhemmin tykästyä uudestaan.

Tarkoitatko että nostalgiamielessä, vai että niistä löytyy vielä lisää musiikillisia hienouksia, vai että ne vain tulevat taas hyviksi? Itse en oikein vanhoista kyllästymisen saavuttaneista levyistä jaksa innostua kuin nostalgisoinnin takia. Parhaimpiin levyihin en ikinä kyllästy, ne vaan huomaamattomasti jäävät uusien jalkoihin, ja odottavat hyllyssä määrittelemättömiä aikoja seuraavaa kuuntelua.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#55 11.11.2005 15:13

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: My Bloody Valentine

Laatu wrote:

Parhaimpiin levyihin en ikinä kyllästy, ne vaan huomaamattomasti jäävät uusien jalkoihin, ja odottavat hyllyssä määrittelemättömiä aikoja seuraavaa kuuntelua.

Tuo on totta. En nyt sitten tiedä mistä tässä tapauksessa on kyse, kun en varsinaisesti voi sanoa soittaneeni näitä levyjä puhki. Tekee vaan mieli jättää ne hautumaan ja palata asiaan sitten joskus.

Offline

#56 12.11.2005 16:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

stratum wrote:

Siis Isn't Anythingissäkö? Sonic Youth tietty tulee mieleen, mutta C-86:a en ole ennen tässä yhteydessä ajatellutkaan, johtunee siitä että silloin joskus en ollut mokomasta kuullutkaan.

no enemmän tuo tietty tulee esiin ecstasy & winellä ja ehkä joillain b-puolilla. oon muuten aina miettiunyt että you made me realise on hämmentävän samanlainen kuin sonic youthin silver rocket, kumpi tuli ensin? toisaalta, kevin shields sanoi joskus haastattelussa ettei tiedä miten saa aikaan oman saundinsa, hän vain yrittää ripata sonic youthia.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#57 12.11.2005 16:47

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: My Bloody Valentine

Laatu wrote:
lintumies wrote:

Olen viime aikoina tajunnut sellaisen (ällistyttävän!?) seikan, että mihin tahansa musiikkiin voi kyllästyä ja sitten taas myöhemmin tykästyä uudestaan.

Tarkoitatko että nostalgiamielessä, vai että niistä löytyy vielä lisää musiikillisia hienouksia, vai että ne vain tulevat taas hyviksi?

eihän noissa välttämättä ole eroa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#58 12.11.2005 16:52

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,878
Website

Re: My Bloody Valentine

psychocandy wrote:
Laatu wrote:
lintumies wrote:

Olen viime aikoina tajunnut sellaisen (ällistyttävän!?) seikan, että mihin tahansa musiikkiin voi kyllästyä ja sitten taas myöhemmin tykästyä uudestaan.

Tarkoitatko että nostalgiamielessä, vai että niistä löytyy vielä lisää musiikillisia hienouksia, vai että ne vain tulevat taas hyviksi?

eihän noissa välttämättä ole eroa.

Kyllä minusta. Nostalgioinnissa kuuntelukokemukseen liittyy ulkomusiikillisia muistoja jostain aikakaudesta tai yksittäisestä tapahtumasta. Jos levystä taas löytyy uusia juttuja, mikä on aika lailla parasta monen vuoden jälkeen, niin sitten on oppinut kuulemaan erilaisella korvalla kuin ennen. Jos levy vaan tulee hyväksi, niin sitten se aiempi kyllästyminen on ollut ohimenevä ilmiö jostain syystä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#59 24.11.2005 18:59

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: My Bloody Valentine

En nyt jaksa the Go! Teamille otsikkoa pystyttää, joten pannan tänne:

Exclusive: Kevin Shields Remixes the Go! Team

Amy Phillips reports:
It's a match made in surround-sound heaven: Kevin Shields, the mysterious, reclusive genius behind My Bloody Valentine, has ventured out of hibernation to create a mega-remix of the Go! Team songs "Ladyflash" and "Huddle Formation", to be included on the forthcoming "Ladyflash" single. Due January 30 on Memphis Industries in the UK, the single will also include a RJD2 remix of "Huddle Formation", a Simian Mobile Disco remix of "Ladyflash", and a brand new Go! Team song, "The Wrath of Mikey". It will be available as a 7", CD, and download.

According to Memphis Industries, the genesis of the Shields collaboration began when label representatives approached him following a Go! Team show. Shields told them that the performance was the greatest concert he had ever seen in his life, and expressed his desire to work with the band. The resulting mix is, according to Memphis' Ollie Jacob, "really really happy". He added, "Kevin Shields out-Go! Teamed the Go! Team."

In other Go! Team news, the band recently turned down the opportunity to open for Duran Duran, and announced a new round of shows in the UK in February and March. Let's cross our fingers for a live Shields Team mash-up.

Offline

#60 26.11.2005 16:05

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,527

Re: My Bloody Valentine

stratum wrote:

En nyt jaksa the Go! Teamille otsikkoa pystyttää, joten pannan tänne:

Exclusive: Kevin Shields Remixes the Go! Team

Amy Phillips reports:
It's a match made in surround-sound heaven: Kevin Shields, the mysterious, reclusive genius behind My Bloody Valentine, has ventured out of hibernation to create a mega-remix of the Go! Team songs "Ladyflash" and "Huddle Formation", to be included on the forthcoming "Ladyflash" single. Due January 30 on Memphis Industries in the UK, the single will also include a RJD2 remix of "Huddle Formation", a Simian Mobile Disco remix of "Ladyflash", and a brand new Go! Team song, "The Wrath of Mikey". It will be available as a 7", CD, and download.

According to Memphis Industries, the genesis of the Shields collaboration began when label representatives approached him following a Go! Team show. Shields told them that the performance was the greatest concert he had ever seen in his life, and expressed his desire to work with the band. The resulting mix is, according to Memphis' Ollie Jacob, "really really happy". He added, "Kevin Shields out-Go! Teamed the Go! Team."

In other Go! Team news, the band recently turned down the opportunity to open for Duran Duran, and announced a new round of shows in the UK in February and March. Let's cross our fingers for a live Shields Team mash-up.

Ton voi kuunnella http://www.myspace.com/thegoteam tuolta.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB