1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Muse

#1 10.07.2006 21:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Muse

Näille ei varmaan vielä ollut topicia.

Aika radikaalisti mielipiteitä jakanevat. Osa ei voi sietää ja osa tykkää. Minä tykkään. Varsinkin Roskilden keikka 2004 oli aivan mahtava ja innostuin bändistä vaikkein ollut yhtään levyä kokonaan kuullutkaan.

Uran kohokohta lienee Absolution, jonka mahtipontiset ja ylidramaattiset biisit vaan jostain syystä uppoavat minuun. Allmusic näkee asian toisin, mutta sou not. Eka levykään ei huono ole, mutta siinä bändi oli vielä hyvin lähellä olla Radiohead-klooni.

Mustilla rei'illä ja revalaatiolla Muse lähtee taas uuteen suuntaan ja olen kuullut eräiden bändiä ennen inhonneiden tykänneen uudesta levystä. Nauhoitukset viimeisteltiin New Yorkissa ja sen kyllä kuulee. Biiseissä on selkesti vaikutteita musiikista, jota oletettavasti on soinut klubeilla, joissa bändi on käynyt. Maailmanlopun fiiliskin on hieman väistynyt ja uusin singlebiisikin soi onnellisesti duurissa. Aika näyttää jääkö uusi levy hyllyyni pölyttymään vai löydänkö sen sisäisen kauneuden vielä paremmin lisäkuunteluiden avulla.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#2 10.07.2006 21:49

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Muse

Ennakkoasennen: perseestä, tyttöjen musaa.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#3 10.07.2006 22:11

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Muse

Yksi suosikeistani muutaman vuoden takaa. Nimenomaan se dramaattisuus ja mahtipontisuushan tässä on viehättänyt aikoinaan(kin). Absolution-kiertueen keikka Helsingissä syksyllä 2003 oli hiton kova. Sen jälkeen en ole kauheasti enää kuunnellutkaan. Uusi levy kuunneltu kerran läpi, eikä tuo kyllä jaksanut säväyttää.

Levyt top 3:

1.Origin of Symmetry
2.Showbiz
3.Absolution

edit:vuosiluku kuntoonbbbb


"A repo man's always intense"

Offline

#4 10.07.2006 22:36

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Muse

Origin of Symmetryn ja Showbizin parhaat puolet saa aika  peuk
Kaikkea en jagksa, ainaskaan Absolutionia, kertokaa nyt joku miksi tuo uusi on jotenkin erilainen häh?

Livenä ois varmaan kiva.


I love you and dream about the Führer

Offline

#5 10.07.2006 22:43

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,175

Re: Muse

En ole musea kuullut kuin pari hassua biisiä, joista tuli mieleen lähinnä radiohead tilusooloilla, tai jotain. Ei kiinnosta.
Tietyissä piireissä muse järkytti taannoin pahasti coveroimalla Lightning Boltin Dracula Mountainin ja hehkuttamalla kuinka he fanittavat ko. bändiä.
En tiedä onko kyseessä vain elitististä höpinää, mutta eihän se coveri (tai pikemminkin livejami) mitenkään erityisen imarteleva ole.

http://laserbeast.com/mp3s/Muse_-_Dracula_Mountain.mp3

Offline

#6 10.07.2006 22:46

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Muse

Ehdin jo unohtaa koko coverin   roll


This must be what jail / I will scratch

Offline

#7 11.07.2006 11:29

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: Muse

[quote:09ab3abfd0="Leif Erikson"]Yksi suosikeistani muutaman vuoden takaa. Nimenomaan se dramaattisuus ja mahtipontisuushan tässä on viehättänyt aikoinaan(kin). Absolution-kiertueen keikka Helsingissä syksyllä 2003 oli hiton kova. Sen jälkeen en ole kauheasti enää kuunnellutkaan. Uusi levy kuunneltu kerran läpi, eikä tuo kyllä jaksanut säväyttää.

Levyt top 3:

1.Origin of Symmetry
2.Showbiz
3.Absolution
[/quote:09ab3abfd0]

hassusti smaa! OoS on kolissut aikanaan minulle kovaa, ehkei enää. levyt on lefalla oikeassa järjestyksessä, mutta '03 Nosturin keikka oli minulle kokemuksena päinvastainen: '01 tai '02 ilosaaren vetoa kehuttiin minulle niin paljon, että odotin jotain erityistä. erityistä ei tullut, ja musen kuuntelu on sen koommin jäänyt.

symmetryllä on muuten mukava kokoelma riffejä jokaisen pikku sähkökitaristin iloksi icon_biggrin

pitääkin kuunnella tuo uus läpi

Offline

#8 11.07.2006 12:01

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Muse

Tykkäsin tästä ihan älyttömästi sen ekan levyn aikaan. En en voi oikein sietää, uusi levy on aivan kauhea ja ei ne pari edellistäkään hyviä ole.

Radiohead-vertauksia en ole koskaan ymmärtänyt.

Offline

#9 11.07.2006 12:03

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Muse

Muse saa mut haluamaan TAPPAA ja VUODATTAA VERTA.
En tiiä miksi.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#10 11.07.2006 12:24

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,961
Website

Re: Muse

Joku Musen heppu wrote:

Check out the lightning bolt cover song. It's a new style of music coming out of weird abandoned art galleries in Boston, called Skronk music which is like insane punk, simplistic sort of gamma metal. Dom and Chris are gonna do a cover at the beginning of the gig tonight, of one of the bands that does that.

icon_biggrin __b


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#11 11.07.2006 13:26

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,175

Re: Muse

Joku Musen heppu wrote:

music coming out of weird abandoned art galleries in Boston

Käsittääkseni LB ei ole bostonista, vaan Providencestä, joka on eri osavaltiossa.

[quote:028362fbf0]simplistic sort of gamma metal.[/quote:028362fbf0]

Mittee?

Offline

#12 11.07.2006 13:36

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Muse

Phlegm wrote:

Käsittääkseni LB ei ole bostonista, vaan Providencestä, joka on eri osavaltiossa

Jep, Rhode Islandissa.
Ovat tosin ihan vierekkäin ja koska Providencessä ainakin vaikutti olevan aika kuollut "skene" (okei, yksi hyvä levykauppa ja yksi nasta art space), niin eiköhän sielläkin riennot ole aika Boston-keskeisiä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#13 12.07.2006 00:21

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Muse

Origin of symmetry ja new born olivat kesällä 2001 parhutta. Showbiz kuulosti silloin myös ihan kivalta. Sitten mä kyllästyin. Absolutionia kuuntelin hieman vuosi sitten, mutta eipä siitä sen enempää.

Kerran olen kuunnellut tämän uuden ja onpahan muuten melkoista paskaa  icon_eek  center

Tyttöystävä kuuntelee näitä, samaa mieltä uusimmasta. Kuulemma Muscle museum on hyvä. Itsehän en muista kuin kaksi biisiä nimeltä  icon_biggrin


Varikset komentavat

Offline

#14 22.07.2006 18:04

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: Muse

Black Holes and Revelations on hyvä levy. Hyviä kappaleita, monipuolisia kappaleita. Jännittävä levy, mielenkiintoinen levy, moniulotteinen levy. Hyvä levy.

Oho, en o Mixu Paatelainen. Uusimmasta lätystä tykkään silti.

Offline

#15 15.08.2006 17:10

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Muse

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että Black Holes And Revalations on vaan parantunut lisäkuunteluiden myötä. Hienoa että bändi pystyy uusiutumaan näinkin radikaalisti ja hienoa myös huomata, että bändiltä selvästi löytyy kuitenkin huumoriakin.
Radiohead-vertauksia en vaan oikein ole ymmärtänyt. Showbitz ehkä saattoi jossakin määrin Radioheadilta kuulostaa, mutta ei Muse ole enää aikoihin tehnyt yhtään samanlaista musiikkia kuin Radiohead. Toisaalta minä en näe niin suurta ongelmaa toisten plagioimisessa kuin monet muut. Minua ei esim. haittaa tippaakaan se, että Editors kuulostaa aika paljon Interpolilta jollain biiseillä niin kauan kunhan se vaan kuulostaa hyvältä. Huonoista kopioista en tosin tykkää.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#16 15.08.2006 19:48

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Muse

Alxity wrote:

Radiohead-vertauksia en vaan oikein ole ymmärtänyt. Showbitz ehkä saattoi jossakin määrin Radioheadilta kuulostaa, mutta ei Muse ole enää aikoihin tehnyt yhtään samanlaista musiikkia kuin Radiohead.

Sama. Paitsi ei edes Showbiz oikein Radioheadilta kuulostanut. Älytöntä lyödä väkisin joku leima otsaan, kun ei löydy oikeasti sopivia vertailukohtia.


"A repo man's always intense"

Offline

#17 16.08.2006 16:41

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Muse

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Lopussa tavara kuulosti jo mahtavalta, mutta huomasin soittimen lipsahtaneen Afghan Whigsin Black Loven puolelle

peuk


This must be what jail / I will scratch

Offline

#18 20.11.2006 13:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Muse

Voisinpa melkein vaatimattomasti väittää, että Black Holes And Revalations on paras 2000-luvulla julkaistu levy. Aivan loistava kokonaisuus ja biiseissä on juuri sopivasti vaihtelua. Map Of The Problematique on sellainen tanssibiisi ettei mitään rajaa. Meinasi järki lähteä kun soittivat sen lauantaina 45:ssa.  smokin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#19 20.11.2006 13:54

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Muse

Mulla meinaa mennä muuten vaan järki aina kun kuulen Musea.
icon_cool


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#20 20.11.2006 15:09

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: Muse

Alxity wrote:

Voisinpa melkein vaatimattomasti väittää, että Black Holes And Revalations on paras 2000-luvulla julkaistu levy. Aivan loistava kokonaisuus ja biiseissä on juuri sopivasti vaihtelua. Map Of The Problematique on sellainen tanssibiisi ettei mitään rajaa. Meinasi järki lähteä kun soittivat sen lauantaina 45:ssa.  smokin

Oho, luulin olevani ainoa, jonka mielestä Black Holes on oikeasti todella hyvä levy...

peuk

Offline

#21 20.11.2006 16:32

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Muse

Joo, jotenkin tätä bändiä on vaikea kestää. Ehkä se johtuu siitä että nämä vetää kaiken jotenkin niin äärimmilleen, eikä näillä vaan ole siihen tarvittavaa tatsia. Tietenkin sinänsä kunnioitettavaa, eivät ainakaan vajoa mihinkään harmaaseen keskinkertaisuuteen. Silti  tongue

Offline

#22 20.11.2006 17:08

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Muse

stratum wrote:

Ehkä se johtuu siitä että nämä vetää kaiken jotenkin niin äärimmilleen, eikä näillä vaan ole siihen tarvittavaa tatsia.

Minkäslaista tatsia siihen sitten tarvittais? Surinaa?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#23 20.11.2006 17:19

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Muse

Alxity wrote:

[quote:8641deedbe="stratum"]Ehkä se johtuu siitä että nämä vetää kaiken jotenkin niin äärimmilleen, eikä näillä vaan ole siihen tarvittavaa tatsia.[/quote:8641deedbe]

Minkäslaista tatsia siihen sitten tarvittais? Surinaa?

Lähinnä tarkoitin sellaista yleistä "osaamista".

Offline

#24 20.11.2006 19:15

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Muse

Leif Erikson wrote:

[quote:951ccc5881="Alxity"]Radiohead-vertauksia en vaan oikein ole ymmärtänyt. Showbitz ehkä saattoi jossakin määrin Radioheadilta kuulostaa, mutta ei Muse ole enää aikoihin tehnyt yhtään samanlaista musiikkia kuin Radiohead.[/quote:951ccc5881]

Sama. Paitsi ei edes Showbiz oikein Radioheadilta kuulostanut. Älytöntä lyödä väkisin joku leima otsaan, kun ei löydy oikeasti sopivia vertailukohtia.

Megalomaanisuudesta ja melodramaattisuudesta tulee ehkä eniten mieleen Queen. Bellamyn ääni kyllä muistuttaa vahvasti jotain Thom Yorke/Jeff Buckley-hybridiä.

En minäkään tätä jostain syystä enää jaksa, vaikka kovasti olen osasta tuotantoa tykännyt. Origin of Symmetryllä on suurin onnistumisprosentti ja sen jälkeen Absolutionilla ja Showbizillä. Uutta en ole kuullut.


Sent from my iPhone 16

Offline

#25 20.11.2006 19:34

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Muse

Juu Queeniin tota tuli verrattua kaverin sohvalla istuessa Megalomanian loppuosan soidessa. Ei missään nimessä huono asia. Silloin Radioheadin vanavedessä kun jokainen brittibändi yritti tehdä semmosta kosmosta maalailevaa nyyhkypseudostadionprogea niin niistä välittyi jotenkin semmoinen anteeksipyytelevä ja nöyristelevä asenne (elbowit ja embracet jne.). Jätkät ei vittu ollu täysillä mukana! Toista se on Musen kanssa vittu. Nää on sentään tosissaan.

Sääli vaan ettei oikein taidot riitä ambitioiden tasolle. Tai ei riittäny kahella ekalla levyllä, emmätiä onko ne kehittyny. Vois tietty Alxin suitsutuksen myötä ton uudenkin koittaa kuunnella.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#26 20.11.2006 19:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Muse

stratum wrote:

Lähinnä tarkoitin sellaista yleistä "osaamista".

Oletko aivan varma, että kyse on bändin osaamisesta? Ettei vaan kyse voisi olla omasta osaamisestasi?

Eihän kaikki tietenkään tykkää näitten ylidramaattisuudesta ja maailmanlopun meiningistä, mutta ei se mitään. Minusta tuollainen dramaattisuus toimii ja jollain tavalla tämäkin kuuluu niihin bändeihin/artisteihin kuten esim. Risto ja Neil Young, joita kuunnellessa tulee mieleen, että tämä vetää oikaesti fiiliksellä ja täysillä. Ja onhan se dramaattisuus uudella levyllä pienemmässä osassa ja etenkin viimeisessä biisissä se vedetään myös vitsiksi. Sekin toimii. Kyllä huumoriakin nyt aina pitää olla mukana. Minusta on hienoa ettei bändi ota itseään liian kuolemanvakavasti kuten esim. joku Oasis ja Radiohead vaikuttavat aika pitkälti tekevän. Kyllähän hommassa on hyvä pitää pilke silmäkulmassa. Ehkä senkin takia tykkäsin niin siitä Neil Youngin Heart Of Goldista. Siitä näki että vanha mieskin jaksaa vielä heittää vitsiä. Eli jostain syystä minuun vetooa musiikki, jossa on tajuton intensitetti, mutta silti huumoria. Muse on tällainen bändi.

Ja viimeiseksi haluaisin vielä sanoa, että osaamisesta puhuttaessa olen kuullut väitettävän että Musen muusikot ovat musiikillisilta taidoiltaan aika paljon keskivertorokkarin yläpuolella. Itse en tuohon osaa kantaa oikein ottaa, mutta olen sitä mieltä ettei hyvä soittotaito saa olla itsetarkoitus, mutta ei sitä hävetäkään tarvitse ja antaapa se ainakin paremmat mahdollisuudet ideoiden toteuttamiseen.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#27 20.11.2006 20:00

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Muse

Alxity wrote:

[quote:da662e3a14="stratum"]Lähinnä tarkoitin sellaista yleistä "osaamista".[/quote:da662e3a14]

Oletko aivan varma, että kyse on bändin osaamisesta? Ettei vaan kyse voisi olla omasta osaamisestasi?

No minun mielestä bändin osaamisesta, monen muun mielestä varmaan omastani. Soittotaidoista en osaa sanoa mitään.

Sanottakoon nyt vielä, etten ole kokonaista albumia näiltä kuullut koskaan. En ole löytänyt sille mitään aihetta kuulemieni irtobiisien perusteella.

Offline

#28 20.11.2006 20:05

murmur
Member
Registered: 22.06.2005
Posts: 9,801

Re: Muse

Tomsk wrote:

Megalomaanisuudesta ja melodramaattisuudesta tulee ehkä eniten mieleen Queen. Bellamyn ääni kyllä muistuttaa vahvasti jotain Thom Yorke/Jeff Buckley-hybridiä.

Tuon takia en ole pystynyt kuuntelemaan Musea objektiivisesti. Joten olen jättänyt kuuntelematta. Ehkä sitä vois yrittää joskus.  icon_eek

Offline

#29 20.11.2006 20:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Muse

stratum wrote:

Sanottakoon nyt vielä, etten ole kokonaista albumia näiltä kuullut koskaan. En ole löytänyt sille mitään aihetta kuulemieni irtobiisien perusteella.

Ens kerralla kun tuut tänne niin istutaan alas ja kuunnellaan koko tuotanto läpi. Eiku eihän mulla edes ole Orgin Of Symmetrya... Turha tästä varmaan on enempää "vääntää". Jännä vaan miten Muse jakaa aina aivan selvästi mielipiteet. Aika harva on sitä mieltä, että "ihan kivaa taustamusiikkia" tai "paarissa menee, kotona en jaksa".


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#30 20.11.2006 20:56

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Muse

Musen suurin ongelma on mielestäni siinä, että varsinkin Absolutionilla ja Origin of symmetryllä (kärjistettynä) kaikki biisit ovat melodioiltaan ja sointukierroiltaan täysin samoja, temmot vaan vaihtelee. Voisin tykätäkin sitten, kun oppisivat kirjoittamaan toisenkin biisin.

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Muse

Board footer

Powered by FluxBB