1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bob Dylan

#1 28.06.2005 19:20

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Bob Dylan

Perustan, koska on pakko. Joskus aikoja sitten pyysin vanhemmilta joululahjaksi Blonde on Blondea. Sain ko. levyn pukin kontista ja tykkäsin kovasti, varsinkin Visions of Johanna -kappale innosti Johannaan ihastunutta sivuunkirjoittanutta.

Myöhemmin olen ihastunut muihin Johannoihin (jopa hälyyttävissä määrin, jossain vaiheessa), mutta yksikään heistä ei ole vaikuttanut yhtä voimakkaasti kuin tuo ensimmäinen Johanna. Myös Dylan on pysynyt matkassa, mutta ei pelkästään vaalittavana teinimuistona, niin kuin edellä mainittu ihastus, vaan siemenestä on niin sanotusti versonut pihan kaunistus, jotakin vailla vertaa.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#2 28.06.2005 19:41

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Blonde On Blonde ja Blood On The Tracks ovat parhautta. Hiwaylla on pari loistavaa biisiä, mutta kokonaisuus ei minusta yllä kahden edellämainitun tasolle. Live 1966 "Royal Alberth Hall" on aivan käsittämättömän loistava. Akustisesta kaudesta en niin kauheasti ole itseäni saanut innostumaan. Bringin It All Back Home puuttuu vielä hyllystä.

Lisäksi pidän erittäin paljon ainakin Byrdsin ja Jimi Hendrixin Dylan-kovereista.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#3 28.06.2005 19:43

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Pidän kovereista, mutten erityisesti juuri mainitsemiesi kovereista.

ninja


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#4 01.07.2005 21:35

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: Bob Dylan

Mulla oli joskus Blood on the tracks semmoisella nauhoitetulla kasetilla, josta kuului aina biisien välissä, kun hoilotimme kaverin kanssa Taikapeiliä... Päällenauhoitus oli jotenkin epäonnistunut.  icon_biggrin

Offline

#5 01.07.2005 21:45

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Bob Dylan

Dylanin top kympppi;

1. Highway 61 Revisted
2. Desire
3. Bringing It All Back Home
4. Time Out of Mind
5. Blonde on Blonde
6. Blood on the Tracks
7. Oh Mercy
8. Love & Theft " "
9. John Wesley Harding
10. Freewheelin'


laddism begins at home

Offline

#6 29.08.2005 15:11

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Hemmetti kun tuota Bringing It All Back Homea ei saa mistään normaaliversiona! Olen jo useamman kuukauden etsiskellyt sitä levykaupoista ja aina vastaan tulee vaan jotain super audioita, jotka maksavat miljoonan. Ja kait sen tosiaan jostain Helsingistä löytäisi, mutta ei täältä pohjoisesta. Täysin turha viesti. Pahoittelen.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#7 20.09.2005 18:38

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Vihdoinkin löysin sen paikallisesta levykaupasta.  sydan Seuraavaksi täytyy sitten hankkia noita Dylanin uudempia levytyksiä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#8 20.09.2005 18:40

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bob Dylan

Hassua, että tuli puheeksi... Viime aikoina on tehnyt jopa mieli hankkia muita Dylan-levytyksiä Blonde on Blonden kaveriksi, mutta Time out of Mindin kuuntelu taisi panna projektin jäihin ainakin toistaiseksi.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#9 20.09.2005 18:47

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Uuh. Perustitko jo sen Byrds-otsikon, ei voi muistaa...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#10 20.09.2005 18:53

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bob Dylan

Uuh. En perustanut, joku muu perusti.

Lanois'n tuotanto  center , ja jonkun muun tekeleenä esim. Highlands ansaitsisi useimmilta Dylan-pissiksiltä korkeintaan 16-minuuttisen haukotuksen. Ja minulla EI ole mitään pitkiä biisiä/levyjä vastaan sinänsä.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#11 20.09.2005 18:56

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Noh, en minäkään Lanois'n tuotannon suurin ystävä ole, mutta onhan tuo silti aika hyvä levy (eli, rotsikielellä: parempi ku Pixiesin tuotanto).

Tai ehkä sinun piti kirjoittaa tämä avautuminen eri nimillä jne. varustettuna Happy Mondays -topikkiin. Aina saa yrittää?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#12 13.10.2005 13:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

No niin. Bringing It All Back Homen remasteroitu versio löytyi kohtuuhintaan paikallisesta levykaupasta ja päätyi luonnollisesti hyllyyn. Oikein hyvä levy, mutta senhän minä tiesinkin jo etukäteen.

Hulluilta Päiviltä sain sitten viimein hankittua myös Time Out Of Mindin. Yllätyin siitä kuinka pitkä levy tämä on, mutta kun taso pysyy jatkuvasti näinkin korkealla (Gene voi korkata väärän mielipiteensä) pituus on vain plussaa. Ja siinä viimeisessä biisissä Dylan taisikin laulaa Neil Youngin kuuntelemisesta peuk Ainoa biisi, josta en varauksettomasti pidä on Dirt Road Blues. Tulee ikäviä rockabillymielleyhtymiä. Tosin itse biisi on kuitenkin ihan hyvä, joten ehkä pääsen tuosta genre-epäluulostani jossain vaiheessa eroon.

Lainasin kirjastosta lisäksi Dylanin debyytin, joka on myös yllättävän hyvä. Jotenkin minulla on ollut sellainen kuva, etten osaa Dylanin ääntä akustisissa biiseissä. Ehkä on aika huomata luuloni vääräksi. She´s No Goodissa Dylan ainakin laulaa ja soittaa huuliharppua sellaisella intensiteetillä ettei moista ole kuultu (ei sotketa sitä Girl From The North Countryn kauheaa huuliharpunraiskausta tähän).

Nashville Skyline saattaa olla seuraava hankintani. Riippuu hyvin paljon siitä, päättääkö kaverini ostaa sen itselleen vai raaskiiko luovuttaa sen minulle. Hulluilla Päivillä oli nimittäin tuokin levy.

EDIT: korkata = korjata. En jaksa korjata kun noin hauska tupi tuli grin
Seuraavaksi voisin kaivaa hyllyni kätköistä esiin Live 1966, joka on varmasti tyylikkäin paketti ikinä ja itse keikkanauhoitekin on aivan täyttä parhautta. "Play it fuckin' loud!"


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#13 13.10.2005 13:42

Plush
Member
From: Turku
Registered: 19.06.2005
Posts: 148

Re: Bob Dylan

Hyväpäs oli tuo Martin Scorseesen nelituntinen dokumentti Dylanista joka tuli muutama viikko takaperin briteissä telkkarista ja vissiin nyt on julkastu myös dvd:llä. Imutin itse netistä.  icon_redface Ja hassua oli nähdä (väri)konserttikuvaa vuodelta 66 tai jotain, kun Dylan vetää Like a rolling stonea buuaavalle yleisölle, vastalauseena tietenkin sähkökitaroille ja taustabändille jos joku ei tiedä. Ja olihan mukana muutakin herkkua, vaikken miehen fani olekkaan niin silti mielenkiintoista katsottavaa.  icon_cool

http://www.imdb.com/title/tt0367555/

Olisikohan tämä pitänyt mennä elokuvaosastolle? Noh, ihan sama...

Offline

#14 25.10.2005 04:42

Big Brother
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 670

Re: Bob Dylan

Tuli katsottua tuo No Direction Home dokkari just. Menipäs melkein nelljä tuntia todella nopeasti. Kyllä nyt vihdoinkin pitää tutustua tähän mieheen kunnolla. Oon vaan pari levyä kuullut, mutta asia korjaantunee piakkoin.


This is what happens when you fuck a stranger in the ass

Offline

#15 25.10.2005 10:18

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Bob Dylan

aamun hesarissa  oli jotai juttua dylanista, dylan goes morrissette tai jotai. joku gaslight live -62.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#16 25.10.2005 11:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Nasville Skyline tuli sitten myös hankittua. Aika lyhyt levy, mutta toisaalta Johnny Cashin kanssa duetoitu Girl From North Country sekä loistava I Threw It All Away ovat niin hienoja biisejä ettei mitään rajaa ja hintakaan ei ollut paha.

Seuraavaksi voisi ajatella Live 1975:n ostoa. Tai sitten Live 1964. Tai Love & Theft... Tai Oh Mercy...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#17 25.10.2005 13:17

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Nashville Skyline on mahtava, vaikkakin ensimmäiseksi huomio kiinnittyy siihen, miten Bob ei kuulosta Bobilta.

Minulla oli Live 1975 joskus lainassa, mutta se ei oikein sytyttänyt. Vähän niin kuin Desire-levy, mutta yliammuttu sen hyvät puolet siinä määrin, että tuntui hieman liian... en-tiedä-miltä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#18 25.10.2005 16:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

ex-kolja wrote:

Nashville Skyline on mahtava, vaikkakin ensimmäiseksi huomio kiinnittyy siihen, miten Bob ei kuulosta Bobilta.

Jostain luin, että Bob ei kuulosta Bobilta, koska mies oli ollut yli vuoden laulamatta. Joku hengitystieinfektio "tuhosi" Bobin äänen joskus 60-luvun vaihteessa. Nasvillella Bob kuulostaa Bobin entisen tyttöystävän mukaan samalta, miltä nuorena poikana.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#19 31.10.2005 00:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Desire kuulosti minusta oikein hyvältä kun sitä viikonloppuna parin biisin verran kuuntelin. Samoja biisejähän on myös sillä Live 1975-levyllä. Keksinpäs jopa huonon jutunkin koskien tuota levyä... Younghan on aina pitänyt Dylania esikuvanaan ja Young kopio mm. Dylanin Rolling Thunder Revuen (jolta tuo Live 1975 on peräisin) ideaa omalla Rolling Zuma Revuella. Tuli sitten vaan mieleen että onkohan Like A Hurricane saanut nimensä sen jälkeen kun Young kuuli Dylanin menevän biisin Hurricane ja halusi tehdä jotain samanlaista grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#20 31.10.2005 00:35

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Niin ja hieman Like a Rolling Stonea sekaan...?

Desire on kokonaisuutena hieno levy, täysin omanlaisensa Dylanin tuotannossa.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#21 31.10.2005 00:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Dylanin tuotanto on muutenkin minusta juuri sopivan vaihtelevaa. Sama kuin Youngin kanssa. Turha samaa konseptia on loputtomasti kierrättää. Olen muuten alkanut arvostaa myös Hiwayta kokonaisuutena. Mukavaa näihin pitkän linjan muusikoihin on tutustua kun ei ainakaan heti lopu hyvät levyt kesken.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#22 31.10.2005 01:53

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,169
Website

Re: Bob Dylan

hojo hojo

semmoinen itselle erittäin rakas dylan-lätty joka usein jotenkin
jää vaille huomiota kuitenkin, on the bandin kanssa tehty PLANET WAVES.
levyn kevyehkösti rullailevaan (perus?-)rokkiin tarvitsin aluksi totuttelua mutta veipä sitten mukanaan. lisäksi seassa on pari hullun komeaa itku/rakkausballadia, wedding song ja dirge. suosittelen!!! vaan näihin juttuihin eli kolahtamisiin todella usein liittyy saumattomasti se, minkä levyn on artistilta sattunut ensiksi kuulemaan ja missä elämänvaiheessa. esim. just neil youngin ja leonard cohenin kanssa sama ilmiö. tästä syystä esim. rakkain cohen-lätty on mulle aina new skin for the old ceremony.

kertoi arttu


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#23 31.10.2005 11:06

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

artsy wrote:

vaan näihin juttuihin eli kolahtamisiin todella usein liittyy saumattomasti se, minkä levyn on artistilta sattunut ensiksi kuulemaan ja missä elämänvaiheessa. esim. just neil youngin ja leonard cohenin kanssa sama ilmiö.

Off-topiciksi menee, mutta minua kiinnostaisi kovasti tietää, mikä sitten on rakkain Young-levysi?

EDIT: tai voihan tätä keskustelua toisaalta jatkaa vaikkapa Young-otsikossa...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#24 03.11.2005 10:40

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Täytyypä vielä kerran kehua noita kolmea kuulemaani Bootleg Seriesin julkaisua. En sitten tiedä kumpaa ne enemmän ovat: kulttuuriteko vai rahastusta. Todella tyylikkäitä pakkauksia joka tapauksessa puhumattakaan sisällöstä. Laitetaan pientä arvosteluakin:

The Bootleg Series Vol. 6 Bob Dylan Live 1964
Concert At Philharmonic Hall

Äänenlaatu on todella hyvä näin vanhaksi bootlegiksi. Taitaa tosin olla ihan ammattimaisesti nauhoitettu keikka. Koko keikka on akustinen ja eihän Dylan vielä tässä vaiheessa muunlaisia harrastanutkaan. Mukana on kuitenkin jo muutama Bringing It All Back Homen biisi. Dylan kuulostaa nuorelta ja melko epävarmalta esiintyjältä. Ehkä jopa hieman ujolta. Hän kertoilee biisien välissä vitsejä ja saa yleisön nauramaan ja nauraa itse mukana. Kokonaisuudessaan keikasta jää oikein hyväntuulinen vaikutelta. Keikan loppupuolella Joan Baez liittyy Dylanin seuraan lavalle. Silver Dagger on kokonaan Baezin laulama, mutta muut biisit kuullaan duettona (joka ei minun korvaani oikein miellytä). Joku on muistaakseni sanonut, että Dylanin alkupään levytykset kuulostavat paremmalta keikalla kuin levyllä. Tämän liven perusteella saatan jopa olla samaa mieltä.

The Bootleg Series Vol. 4 Bob Dylan Live 1966
The "Royal Albert Hall" Concert

"Royal Albert Hall" on suluissa, koska tällä nimellä bootleg alunperin tunnettiin. Oikeasti keikka oli kuitenkin Free Trade Hallissa Manchesterissa. Heti ensimmäisenä huomio kiinnittyy todella tyylikkääseen koteloon ja kansilehtiseen. En usko että mikään levy on koskaan näyttänyt näin houkuttelevalta. Eihän tätä voi olla ostamatta. Itse sisältö jatkaa samoilla linjoilla. Ensimmäisellä levyllä on seitsemän biisin akustinen osuus ja toisella levyllä se legendaarinen sähköinen keikka, jonka alussa osa yleisöstä poistui välittömästi. Keikka päättyy siihen kun joku yleisöstä huutaa "Judas!" Tähän Dylan vastaa "You're liar", kääntyen samalla bändiin päin sanoen "Play it fuckin' loud". Bändi aloittaa uskomattoman hienon ja äänekkään versio Like A Rolling Stonesta. Myös Ballad Of A Thin Manista kuullaan todella upea versio. Kyseinen keikka taisi muuten olla viimeinen keikka pitkällä kiertueella. Dylan oli tuossa vaiheessa aivan uupunut ja jaksoi ilmeisesti enää amfetamiinin voimalla. Osa välispiikeistä on aika sekoilua. Mikäli saisin omistaa vain yhden Dylanin levyn niin se olisi varmaan juuri Live 1966.

The Bootleg Series Vol. 5 Bob Dylan Live 1975
The Rolling Thunder Revue

Tämän kiertueen tarkoitus oli muistaakseni soittaa uuden levyn eli Desiren biisejä pienemmissä paikoissa yllätyskeikoilla. Tämän kiertuuen idean Young sitten kopio omalla Rolling Zuma Revuellaan. Kansi on minusta aika masentavan näköinen: Dylanin coolius on tiessään ja tilalla on naurettavaan kukkasilla koristeltuun hattuun pukeutunut mies, jolla on kajaalia vähän ympäri naamaa. Sisältö on kuitenkin edelleen loistava. Tällä kertaa sähköistä ja akustista osiota ei ole erotettu väliajalla ja akustinen osuus käsittää muutaman biisin ensimmäisen puoliskon loppupuolella. Dylan on myös sovittanut osan akustisista biiseistään sähköiseen muotoon (minusta) melko onnistuneesti. Sähköinen versio The Lonesome Death Of Hattie Carollista saattaa jopa olla yksi Dylanin parhaita biisejä. Mukana keikalla on myös Joan Baez, joka tälläkin kertaa duetoi Dylanin kanssa paremmin tuloksin kuin Live 1964:lla. Keikka on todella pitkä ja viimeisenä biisinä kuullaan vielä se Knockin' On Heaven's Door-hittikin. Henkilökohtaisesti olisin mielelläni kuullut enemmän biisejä loistavalta Blood On The Tracksilta, mutta muuten keikasta ei juuri löydy valittamista.

EDIT: Tarkemmin asioista selvää otettuani huomasin, että Live 1975 onkin oikeastaan kokoelma kolmen keikan biisejä eli siitä tuo pituus sitten.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#25 03.11.2005 22:05

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Bob Dylan

Rolling Thunder Revyy on ollu tämän vuoden aikana melkein soitetuin Dylanini. Siellähä oli ginsberg myös mukana sekoilemassa ja kaikkee muuta hämärää (käytiin kerouacin haudalla ja oltiin korviaan myöten beatnik). + Mustalaismeininkiä vähän niinku desireelläkin. Huippulive.


laddism begins at home

Offline

#26 04.11.2005 19:13

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

blgr wrote:

Rolling Thunder Revyy on ollu tämän vuoden aikana melkein soitetuin Dylanini. Siellähä oli ginsberg myös mukana sekoilemassa ja kaikkee muuta hämärää (käytiin kerouacin haudalla ja oltiin korviaan myöten beatnik). + Mustalaismeininkiä vähän niinku desireelläkin. Huippulive.

Minä en niin kauheasti pidä. Kuin Desire Uuden iloisen teatterin versioimana, paikoitellen. Ei tuo nyt ihan huono ole, mutta kun parempaakin on tältä tarjolla, niin...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#27 13.11.2005 04:45

Shakey
Member
Registered: 13.11.2005
Posts: 6

Re: Bob Dylan

[quote:df6d50896f="blgr"]Dylanin top kympppi;

1. Highway 61 Revisted
2. Desire
3. Bringing It All Back Home
4. Time Out of Mind
5. Blonde on Blonde
6. Blood on the Tracks
7. Oh Mercy
8. Love & Theft " "
9. John Wesley Harding
10. Freewheelin'[/quote:df6d50896f]

Vastataas tälle  icon_cool

1. Highway 61 Revisited
2. Blood On the Tracks
3. Blonde On Blonde
4. Bringing It All Back Home
5. Another Side Of Bob Dylan
6. John Wesley Harding
7. Times They Are A-Changin'
8. Desire
9. Nashville Skyline
10. The Freewheelin' Bob Dylan


Hey, mister deejay, woncha hear my last prayer hey, ho, rock'n'roll, deliver me from nowhere

Offline

#28 21.11.2005 05:09

Django
Member
From: Diddy-Wah-Diddy - ain't no tow
Registered: 14.11.2005
Posts: 4

Re: Bob Dylan

blgr wrote:

Rolling Thunder Revyy on ollu tämän vuoden aikana melkein soitetuin Dylanini. Siellähä oli ginsberg myös mukana sekoilemassa ja kaikkee muuta hämärää (käytiin kerouacin haudalla ja oltiin korviaan myöten beatnik). + Mustalaismeininkiä vähän niinku desireelläkin. Huippulive.

Jollain satunnaisella bootlegilla löytyy myös lisää Ginsbergin ja Bobin yhteistä tuotantoa - joka on kyllä suunnatonta sontaa.  icon_redface

Villageen rantauduttuaan sikafamari Dylanista tuli yön yli hip beatpoju, ja tämä
levy on kauheinta mitä sen tuloksena putkahti ulos. Ginsberg määkii surkealla
näennäisnasaalillaan pikkunokkelia oivalluksiaan urbaanista elon polusta ja Dylan kuulostaa Guthrielta "song-for-kiddies" aikaan.

Että ei sieltä beat suonesta kaikki pulppua runsautta, ei.  :?


That's where there ain't no Boss Man - Cos' you finally paid your bills

Offline

#29 21.11.2005 11:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Heh! Kait tuo olisi kuitekin mukava kuulla joskus...

Lainasin kirjastosta kasan Dylania. Tässä yhden kuuntelun jälkeen tuomiot:

Desire: Aivan loistava levy. Hieno tunnelma ja oikeastaan kaikki biisit ovat todella hyviä. Meni samantien tilaukseen.

Oh Mercy: Taitaa olla Dylanin ainoa arvostettu kasarilevy. Alku onkin oikein hyvä. Loppu hieman mitäänsanomattomapi. Yleisarvosana silti hyvä. Menee jossain vaiheessa varmasti hankintaan.

Bob Dylan/The Band - Before The Flood: Kuten nimestäkin jo käy ilmi kyseessä on The Bandin kanssa nauhoitettu live. Lainasin tämän joskus vuosia sitten kirjastosta ja en oikein tykännyt. Nyt tilanne on selvästi muuttunut. Osaan Dylanin biiseista sopii hyvin tällainen hieman isommalla kokoonpanolla toteutettu ilmaisu. Like A Rolling Stone poikkeaa selvästi alkuperäisestä versiosta kapakkapianoineen, mutta on silti rautaa. Menee varmasti myös ostoon.

Hard Rain (live): allmusic ei tätä arvosta kuin kahden tähden arvosta, mutta minusta kyseessä on kuitenkin parempi live. Varsinkin Stuck Inside Of The Mobile With The Memphis Blues Againista on hieno versio. Ei kuitenkaan yllä noiden edellämainittujen levyjen tasolle.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#30 27.11.2005 00:56

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Katsoin tänään sen Scorseseen ohjaamaan Dylan-dokkarin No Direction Homen. Todella sympaattisen kuvan Dylanista tuon perusteella sai ja paljon plussaa yli kolmen tunnin kestosta ja dokkarin perusteellisuudesta. Dylanin uraa käsiteltiin vain moottoripyöräonnettomuuten asti ja mukana oli paljon aikalaisten, kuten Pete Segerin, Joan Baezin ja Allen Gingsbergin haastatteluja. Yllättävän paljon kuvamateriaalia Dylanin keikoiltakin oli säilynyt, varsinkin siltä kaikkein mielenkiintoisimmalta, eli 1966-kiertueelta. En käsitä miten yleisö jakoi joka paikassa buuata sähköiselle setille. Myös lehdistötilaisuudet olivat hauskaa katsottavaa. Etenkin "ime silmälaseja"-kommentti repsäytti. Tuon siis huusi joku kuvaaja ja Dylan jäi katsomaan miestä outo ilme naamallaan ja ojensi sitten aurinkolasinsa kuvaajalle sanoen "haluatko sinä imeä näitä?".
Dokumentin suomennoksesta kyllä erityiskiitos! Koskaan minulla ei ole ollut näin hauskaa suomennoksen paskuutta naureskellessani. Parhaat naurut irtosivat ylivoimaisesti insane asylum=mieletön turvapaikka-suomennoksesta. Muita hyviä olivat bob looking for you=bob katsoo sinua, i went to the city and in many ways i felt more like outsider=menin kaupunkiin, siellä oli monia teitä ja tunsin itseni yhä enemmän ulkopuoliseksi, those artist with fine arrangements=artistit hienoine sopimuksineen (tilanteessa jossa arrangement viittaa siis selvästi sovitukseen... tai sitten bob oli katkera kun hänen sopimuksestaan tuli todella suttuinen  grin) Koko homma huipentui sitten lauseen bob didn't  tour for eight years=bob ei lähtenyt kiertueelle neljään vuoteen.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bob Dylan

Board footer

Powered by FluxBB