1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bob Dylan

#61 29.01.2006 23:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Tulipa todettua, että Oh Mercy on suorastaan erinomainen levy ja on suuri häpeä etten sitä ole vielä saanut hankittua. Muutenkin pidän Daniel Lanoisin tuotannosta ainakin Dylanin levyjen perusteella. Minusta Time Out Of Mind on huomattavasti parempi kuin Dylanin itsensä tuottama "Love & Theft", vaikka yleisesti molemmat levyt näyttävät nauttivan samanlaista arvostusta.

Sain myös luettua Dylanin omaelämänkerran ekan osan. Ihan viihdyttävä kirja, mutta kannen kehut olivat osittain perusteettomia. Toki Dylan teki pari paljastusta kirjassaan, joista ehkä suurin liittyi moottoripyöräonnettomuuden jälkeiseen aikaan ja siihen miten Dylan yritti karistaa harteiltaan sinne väkisin asetetun sukupolvensa äänitorvi-viitan puhumattakaan jostain messiaaksi kutsumisesta. Mukana oli kuitenkin paljon Dylanin muisteluja siitä keitä missäkin klubilla oli soittamassa. Faneille voin kirjaa luonnollisesti suositella, mutta muut saattavat pitkästyä. Mainitaan nyt vielä että luin englanninkielisen version ja ainkin minulle Dylanin käyttämä kieli oli aika vaikeaa. En aivan kaikkia juttuja tajunnun ihan kokonaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#62 20.02.2006 18:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

EDIT: panin sitten katsoen väärin innoissani
no Kildeen sitten.

EDIT2:

Pakko hehkuttaa vielä vähän Oh Mercya. Allmusicin 3½ tähteä ovat tässä(kin) tapauksessa riittämättömät. Kyseessä on selvästi yksi Dylanin parhaita levyjä ja sanoituksetkin ovat edelleen kunnossa:

We live in a political world
Where courage is a thing of the past
Houses are haunted, children are unwanted
The next day could be your last.

Myös Wonderboysin soundtrackilta löytyvä Things Have Changed on sittenkin loistava biisi, vaikka sitä aluksi vierastinkin. Nyt pitää vaan toivoa, että huhut Dylanin Roskildenkeikasta pitävät paikkansa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#63 27.02.2006 23:01

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Pannaan vielä uusi spämmikin... Niin nuo Oh Mercyn sanoitukset ovat siis sekä hyvä ajankuva 80-luvun materialismista, mutta toisaalta ne ovat edelleenkin ajankohtaisia. Dylanin vahvuus onkin varmaan se, että sanoitukset kuvastavat sekä hienosti omaa aikaansa ollen usein edelleenkin ajankohtaisia.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#64 02.03.2006 20:08

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

Täytyy sanoa, että olen eri mieltä Oh Mercyn suhteen. Levy on kappaleiltaan varsin ok, aluksi pidin levyä jopa todella hyvänä. Sitten kyllästyin, varsinkin tuotantoon. Lanois'n tuotanto ärsyttää kyseisellä levyllä todella paljon. Samasta syystä uusin Dylan-levy on minusta huomattavasti parempi kuin sitä edeltänyt "kampäkki".


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#65 08.03.2006 18:39

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Dylan varmistettu Kildeen. Ja sitä myöten myös minä. Tämän tiedon hellyyttämänä kuuntelen Love & Theftiä, joka kuulostaa nyt aika lailla loistavalta. Niin ja uutta levyäkin kuulemma olisi tämän vuoden aikana Bobilta tulossa  peuk


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#66 09.03.2006 04:46

Big Brother
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 670

Re: Bob Dylan

Bob  peuk  peuk  peuk  peuk

Harmi, että ei ole varaa lähteä kildeen bobia katselemaan. Mutta ehkä bob tulee stoogesin kanssa johonkin sauna open air metal festareille tänne suomeen. eiq....


This is what happens when you fuck a stranger in the ass

Offline

#67 19.04.2006 15:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

No Direction Home: The Soundtrack eli The Bootleg Series Vol. 7 on myös aikamoista parhautta! Etenkin Woody Guthrie-cover This Land Is Your Land on aivan loistava. Repeän aina myös Mr. Tamburine Manin alussa kun nauhoituksissa mukana ollut Ramblin Jack Elliott toteaa jotain tyyliin "next one is called Mr. Tamburine", johon Dylan korjaa "Mr. Tamburine MAN". Myös Hiway ja Blonde-parhauskaksikon biiseistä on saatu mukaan mielenkiintoisia vaihtoehtoisia ottoja. Ballad Of A Thin Manista on mukana aivan loistava liveversio, jonka äänenlaatu saattaa jotain haitata, mutta minua sekään ei tipan vertaa häiritsee.

peuk  peuk  peuk  peuk  peuk


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#68 19.04.2006 15:21

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,093

Re: Bob Dylan

Sain vihdoinkin luettua Muistelmat loppuun. Nyt onki sitten aikamoinen Dylan -kuume päällä. Blonde on Blonde on tällä hetkellä ehkä maailman paras levy. Desire on kanssa soinut aikalailla. Tänään tilasin Blood on the Tracksin ja Another Side Ofin.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#69 19.04.2006 15:27

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Blood On The Tracksilta löytyvä Idiot Wind on ainakin kymmenen Dylanin parhaan biisin joukossa ellei jopa kolmen parhaan. Ja muutenkin koko levy on yli viiden tähden parhautta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#70 19.04.2006 15:49

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan

Alxity wrote:

Blood On The Tracksilta löytyvä Idiot Wind on ainakin kymmenen Dylanin parhaan biisin joukossa ellei jopa kolmen parhaan. Ja muutenkin koko levy on yli viiden tähden parhautta.

tykkäsin enemmän niistä "new york"(?)-versioista jotka on bootleg seriesillä. another side on hieno levy, pitäis ostaa joskus freewheelin' ja highway 61 revisited, vaikka jälkimmäinen mulla taitaakin olla cdr-kopsuna.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#71 20.04.2006 12:00

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,093

Re: Bob Dylan

Oho kävi pikku moka. Siis Bloodin kaveriksi tilasin Bringin it all Back Homen enkä Another Sidea.. Joo. Onkos New Morning mistään kotoisin? Tai Self Portrait?


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#72 20.04.2006 15:34

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan

muistelen että self-portraitia on aina haukuttu ihan kummalliseksi, joten teksi mieli tutustua.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#73 21.04.2006 15:17

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

psychocandy wrote:

muistelen että self-portraitia on aina haukuttu ihan kummalliseksi, joten teksi mieli tutustua.

No ei se ole niin huono kuin "kaikki" sanoo, mutta aika väritön ja laimea kuitenkin.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#74 23.04.2006 23:56

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Olen kuullut, että tuo Self-Portraitin julkaisu olisi ollut Columbian "kosto" siitä, että Dylan levytti Planet Wavesin Geffenille...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#75 24.04.2006 11:07

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan

Alxity wrote:

Olen kuullut, että tuo Self-Portraitin julkaisu olisi ollut Columbian "kosto" siitä, että Dylan levytti Planet Wavesin Geffenille...

eikö se sitten ole dylanin itsensä hyväksymä?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#76 24.04.2006 12:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

[quote:92ca8e2c7a="psychocandy"]
eikö se sitten ole dylanin itsensä hyväksymä?[/quote:92ca8e2c7a]

Näin olen vähän ymmärtänyt, mutta ei minulla mitään kovinkaan todistusvoimaisia argumenttejä ole tuon taakse esittää. Kaveri (joka on myös aika kova Dylan-intoilija jo toisessa sukupolvessa) jotain tuollaista vaan kertoi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#77 24.04.2006 12:30

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan

[quote:476375c966="Alxity"][quote:476375c966="psychocandy"]
eikö se sitten ole dylanin itsensä hyväksymä?[/quote:476375c966]

Näin olen vähän ymmärtänyt, mutta ei minulla mitään kovinkaan todistusvoimaisia argumenttejä ole tuon taakse esittää. Kaveri (joka on myös aika kova Dylan-intoilija jo toisessa sukupolvessa) jotain tuollaista vaan kertoi.[/quote:476375c966]

ok, no se sitten  laskee vähän  kiinnostusta, jotenkin olin kuvitellut että se vaan on muuten niin omituinen kyhäelmä ettei muut ymmärrä, mutta jos se onkin  joku jätepaloista tehty kooste...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#78 14.05.2006 03:30

Renki
Member
Registered: 14.05.2006
Posts: 20

Re: Bob Dylan

[quote:a35fb5acc4="Alxity"]
Näin olen vähän ymmärtänyt, mutta ei minulla mitään kovinkaan todistusvoimaisia argumenttejä ole tuon taakse esittää. Kaveri (joka on myös aika kova Dylan-intoilija jo toisessa sukupolvessa) jotain tuollaista vaan kertoi.[/quote:a35fb5acc4]

Niin. Dylanin sopimus Columbian kanssa loppui 1972 jolloin hän siirtyi David Geffenin Asylum Recordsille. Kirotulle Geffenille Bob julkaisi vain pari levyä, mm. Planet Wavesin (aivan loistava levy). Columbia julkaisi kostoksi levyn "Dylan" jolla oli Self Portraitin poisjätettyjä biisejä. Voit itse kuvitella kuinka hyviä ne ovat, niin minäkin teen, kun en ole kuullut.

Bob siirtyi nopasti takaisin Columbialle ja sillä tiellä on yhä.

Street Legal on loistava levy. Changing of the Guards.

Offline

#79 27.06.2006 11:08

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Bob Dylan

En tiedä lähtikö Roskilden kävijät jo matkoillensa, mutta teidän festaria sen kummemmin pilaamatta täytyy todeta, että Bob-setä ei ollut parhaassa vedossa Kilkennyssä. Ei tainnut sanoa oikeen mitään yleisölle ja veti vähän sinne päin, eikä jaksanu laulaa kunnolla. Tais olla huono päivä. Aika cooli oli tosin lavalta poistuminen encoren jälkeen: tulivat bändin kanssa riviin lavan eteen ja seisoivat hetken ja kävelivät pois  icon_cool


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#80 27.06.2006 19:19

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Säikähdin jo että olisi kokonaan perunut! Ehkä Bob jaksaa sitten innostua enemmän Roskildessa... Jospa sillä oli vaikka huono päivä tai jotain.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#81 07.07.2006 11:30

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Taitaa olla kokonaisuudessaan vähän huono kiertue. Hyviä biisejä soitti, mutta aika ankeita versioita. Roskildetopicissa enemmän infoa. Uusi levy pitäisi kuitenkin myös ilmestyä jossain vaiheessa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#82 17.08.2006 21:12

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan

uusimmassa mojossa paljon juttua dylanista ja levy, jossa 15 dylania inspiroinutta biisiä. en vielä ehtinyt tarkemmin lukea tai kuunnella, ostin vaan sen takia ku siinä oli syd barrett kannessa.

kumma muuten, kun taannoin uusittiin ne dylan-dokumentit niin kummallakin kerralla olin mökillä saunomassa ja ihan sattumalta tulin telkkarin ääreen kesken ko. ohjelmien. mielenkiintoisia olivat kyllä, vaikka osa jäikin aina näkemättä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#83 18.08.2006 08:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

[quote:7fd297361d="psychocandy"]uusimmassa mojossa paljon juttua dylanista ja levy, jossa 15 dylania inspiroinutta biisiä. en vielä ehtinyt tarkemmin lukea tai kuunnella, ostin vaan sen takia ku siinä oli syd barrett kannessa.
[/quote:7fd297361d]

Huomasin saman. Itsekään en ole sitä cd:tä pahemmin jaksanut vielä kuunnella, mutta onhan siinä muutama mielenkiintoisen oloinen artisti mukana. Woody Guthrie on kuitenkin ilmeisesti tekijänoikeussyistä jätetty pois.

Saapa nähdä millainen levy Modern Times sitten on. Vähän kieltämättä pelottaa sen vaisuhkon keikkakokemuksen jälkeen ja en usko, että viitsin ostaa kuulematta etukäteen. Toisaalta tuollainen Dylan ilmeisesti on jo pidempään livenä ollut eli siinä mielessä keikalla ja levyllä ei välttämättä ole paljoakaan tekemistä keskenään.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#84 18.08.2006 12:26

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Bob Dylan

Piti ottaa Blonde On Blonde uusintakuunteluun jostain ihme syystä. Omistuksessa on tosin joku Dylan kokoelma, jolla on nämä Dylanin suosikkibiisit mm. One of Us Must Know ja I Want You, joita kuunnelless voi tajuta miksi Dylania pidetään niin legendaarisena. One of Us Must lienee oma suosikkini, mutta voisi yrittää kuunnella tuon levyn vielä kerran ajatuksella läpi. Taisin jostain lukea, että Dylan kirjoitteli näitä biisejä studiolla samaan aikaan kun muut soittajat biisejä odotellessaan lätkivät korttia toisessa huoneessa.

Highway 61 Revisited on mun mielestä kenties maailman tylsin, ei siis paskin, vaan ehdottomasti tylsin levy levy, jonka olen kuunnellut. Desolation Row... confused_new ->  snore ->  wanha

Offline

#85 18.08.2006 14:25

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

Kyllä sinä joskus vielä Hiwaynkin (tai ainakin osan siitä, mm. Like A Rolling Stonen ja Queen Jane Approximatelyn) ymmärrät, mutta kuuntele nyt ihmeessä Blondea lisää jos noista biiseistä tykkäät! Se on nimittäin täynnä yhtä loistavia biisejä: mm. Stuck Inside of Mobile With the Memphis Blues Again, Just Like a Woman, Absolutely Sweet Marie, 4th Time Around, Obviously 5 Believers sekä levyn päättävä majesteetillinen Sad Eyed Lady of the Lowlands, jonka 11 min 20 sek kestossa ei ole tipan vertaa ylimääräistä. Kuuuntele ajatuksella ja ymmärrä millainen nero Dylan oli (tai ehkä on edelleen) sanoittajana.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#86 24.08.2006 09:16

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Bob Dylan


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#87 29.08.2006 15:53

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,093

Re: Bob Dylan

http://www.pitchforkmedia.com/article/r … dern_Times

Radiosta tuli joku uus biisi. Ei herättänyt oikein mitään tunteita. Äijän ääni oli aika (positiivinen) shokki. Ihmekös tuo - en ole kuullut Desiren jälkeisiä levyjä.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#88 01.09.2006 16:58

hc_jose
Member
Registered: 10.07.2005
Posts: 819

Re: Bob Dylan

En sitten malttanut olla ostamatta. Kuulostaa pikaisen kuuntelun jälkeen juuri siltä mitä tästä on sanottu: love & theftin jatko-osa - positiivisessa mielessä.

Dylan on kyllä niitä harvoja tapauksia, ketkä vanhenevat arvokkaasti levy levyltä. Lisää fiilistelyä kunhan olen tutustunut lättyyn vähän tarkemmin.

Offline

#89 01.09.2006 18:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Bob Dylan

En Mississippiä lukuunottamatta suuremmin innostunut Love & Theftistä, joten en kyllä uskalla ostaa kuuntelematta. Onneksi tiedän ainakin yhden henkilön, joka tuon levyn varmasti ostaa ja sitä minulle kuunteluttaa, halusin tai en...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#90 01.09.2006 18:53

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bob Dylan

[quote:c622d2f49a="hc_jose"]En sitten malttanut olla ostamatta. Kuulostaa pikaisen kuuntelun jälkeen juuri siltä mitä tästä on sanottu: love & theftin jatko-osa - positiivisessa mielessä.

[/quote:c622d2f49a]

Täysin samaa. Todella hieno ja koukuttava levy. Yksi vuoden parhaista, jos minulta kysytään...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Bob Dylan

Board footer

Powered by FluxBB