#1 17.10.2006 15:28

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

The Boo Radleys

no tehdään nyt sitten tämä topicci, tuli mieleen lintumiehen shokkipaljastuksesta new order -topicissa, että nämähän versioivat true faithin joskus, tosin ei kovinkaan kummoisesti. muuten kuitenkin kyseessä oli erinomaisen loistava bändi, joka mielestäni ansaitsee oman otsikon, olkoonkin että aihettä on käsitelty jo kenkiintuijottelu-topicissa. itse asiassa bookkarit kuuluvat mielestäni pyhään shoegazing-kolminaisuuteen, jonka muut jäsenet ovat my bloody valentine ja pale saints (kaikki muut on varmaan eri mieltä mut sou not).

varmaan myöhemmin tarkempaa juttua levyistä ja erityisesti ep-levyistä, parhaat hetket tapahtuivat usein b-puolilla, mutta pannan ulkomuistista pitkäsoitto-top3:

1. everything's alright forever
2. giant steps
3. wake up

lintumies jatkaa?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#2 17.10.2006 15:31

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: The Boo Radleys

Tämä on niitä joiden kenkiintuijottelut tippuu jopa minulle, sen voin sanoa, vaikken pitkiin aikoihin olekaan kuunnellut. Myös myöhempien aikojen outoilut tippuivat minulle, joka niitä satuin silloin tällöin radiosta kuulemaan.

Eikös ainakin se Munapää julkaissut ihan soolon...?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#3 17.10.2006 15:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: The Boo Radleys

ex-kolja wrote:

Eikös ainakin se Munapää julkaissut ihan soolon...?

...jonka muuten bongasin muistaakseni kolmella eurolla green grass recordsissa jokunen viikko sitten. ihan plpl, mitähän sice on sittemmin tehnyt?

enpä ole kyllä martin carrin projektejakaan seurannut, lintumies mulle kopsasi brave captainia joskus vuosia sitten, mutta en ole aikoihin kuunnellut.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#4 17.10.2006 16:08

murmur
Member
Registered: 22.06.2005
Posts: 9,801

Re: The Boo Radleys

Itse olen tähän mennessä kuunnellut lähinnä Learning to walk -albumia, johon olen ihastunut. On vaan jäänyt muun tuotannon katsastaminen väliin. Pitäneekin suolestaa heti!
Onko Wake up! -levyn muut biisit samaa tyyliä kuin nimikkobiisi, joka on tuttu vuosien takaa vai onko enemmän kenkiintuijottelua?

Offline

#5 17.10.2006 16:15

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

palaanasiaanhuomennapitäämennäspääm

Offline

#6 17.10.2006 16:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: The Boo Radleys

ex-kolja wrote:

Tämä on niitä joiden kenkiintuijottelut tippuu jopa minulle, sen voin sanoa, vaikken pitkiin aikoihin olekaan kuunnellut.

Sama! Everything's Alright Forever on suosikkini. Liian pitkä aika on viime kuuntelusta kulunut, mutta ainahan voin syyttää sitä, ettei vinyyleitä tule kovin usein kuunneltua.

Giant Stepsin alkukin on loistava, mutta jossain Wish I Was Skinnyn jälkeen levy muistaakseni muuttui vähän tylsemmäksi ja aika harvoin olen koko levyä loppuun jaksanut.

Wake Upista en sitten oikein enää tykkää ja olin joskus myymässä levyä poiskin, mutta kukaan ei ostanu  itku Chrales Bukowski-biisille kait  peuk (en ole koskaan kuunnellut sanoja  icon_rolleyes ).

Learning To Walk on hyvä kokoelma ja tykkään erityisesti Finest Kissistä (kukapa ei) ja Alone Again Or coverista. Boo! Faith menee joskus.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#7 17.10.2006 16:27

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: The Boo Radleys

kri wrote:

Onko Wake up! -levyn muut biisit samaa tyyliä kuin nimikkobiisi, joka on tuttu vuosien takaa vai onko enemmän kenkiintuijottelua?

ei  ihan samaa tyyliä mut ei kyllä kenkiintuijotteluakaan, semmosta melodista vähän spykedeelistä poppia se muistaakseni. hieno levy!

eka kosketus bändiin oli mulle boo! up -ep, sen avausbiisi everybird on edelleen yksi suurimpia suosikkeja. muita huippubiisejä mitä nyt tulee äkkiseltään mieleen: losing it (song for  abigail), i feel nothing, room at the top, boo! forever, barney (...and me),  wish i was  skinny, furthur, don't take your gun to town jne...

täytynee kaivaa levyt taas esiin peuk


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#8 17.10.2006 17:41

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Boo Radleys

psychocandy wrote:

bookkarit kuuluvat mielestäni pyhään shoegazing-kolminaisuuteen, jonka muut jäsenet ovat my bloody valentine ja pale saints (kaikki muut on varmaan eri mieltä mut sou not)

Eipä tuo nyt erityisen kaukaa haettua tainnut olla, kyllähän ainakin EAF:iä ja suurilta osin Learning to Walkia edelleenkin jaksaa suhteellisen usein, eikä deby Ichabod & I'kaan missään tapauksessa kehno ole tuotannollisista seikoista huolimatta. Giant Stepsin jälkeisistä jutuista (poislukien Wake Up Boo!) olen ihan ulalla....


This must be what jail / I will scratch

Offline

#9 17.10.2006 18:25

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Boo Radleys

Everything's Alright Forever  peuk
Hieno levy, joka joskus oli jopa ihan kaikkien aikojen top 10 -kamaa. Kompaktimpi ja täten parempi kuin Giant Steps, jota tosiaan aika harvoin jaksaa kuunnella. Learning to Walkia en ikinä ole hirveästi jaksanut kuunnella. Wake Up puuttuu ja pitäisi hankkia. C'mon Kids on ollut hyllyssä vuosia ja olen ehkä kerran puoleenväliin kuunnellut...

Mukava kitarasoundi näillä on ja muutenkin erottuvat muista shoegazing-pändeistä. Joidenkin mielestä Boot eivät tosin taida olla kenkiintuijottelua lainkaan, mutta samapa tuo.

Offline

#10 17.10.2006 21:47

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: The Boo Radleys

C'mon Kids & Giant Steps peuk


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#11 18.10.2006 13:06

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

psychocandy ansaitsee kyllä erikoismaininnan siitä, että onnistui avaamaan keskustelun New Order -viittauksella... Tjaa, mitäs tästä nyt sanoisi, pannaan jotain muistelutyyppistä horinaa.

Kaikki lähti siitä, kun luokkakaveri antoi pari kuukautta ennen yo-kirjoituksia kasetin, johon oli äänittänyt Giant Stepsin (ja Breedersin Cannonball-ep:n, joka taisi olla se, mitä itse asiassa pyysin äänittämään). Ensimmäinen kuulemani "oikeesti psykedeelinen" levy, oli ensin sulattelemista, mutta jokin siinä heti viehätti. Pian levyn kuultuani MTV:n 120 Minutesissa näytettiin NME Awards 1993 -tilaisuutta, jossa Giant Steps ehkä valittiin vuoden albumiksi, en muista. Sen joka tapauksessa muistan, kun bändi marssi hakemaan palkintoa Barney (...and Me) -biisin soidessa, hieno hetki.

Giant Stepsiä kuuntelin pitkään siltä kasetilta, ensimmäinen levyhankinta oli Wake Up! heti tuoreeltaan. (Se soi pitkästä aikaa juuri nyt, ihan hieno poppilevy edelleen.) Vähitellen hankin kaikki albumit (ekaa lukuun ottamatta tietysti), välillä kuuntelu jäi vähemmälle, mutta sitten joskus vuonna 2000 innostuin uudestaan, kun sinkkuja alkoi löytyä käytettynä joka paikasta. Ja nyt ollaan siinä pisteessä, että hyllyssä olevien Boo-nimikkeiden määrä lähenee uhkaavasti viittäkymmentä. Ei ole enää paljon aukkojakaan, mutta kai se eka levy pitäisi vielä joskus saada (ebayssa olen katsellut, mutta joku 20 puntaakin tuntuu vähän liialta).

Giant Steps on edelleen tärkein levy, koska se oli musiikkimieltymysteni kehitykselle aika iso askel, niinku. Onhan se melkoinen pläjäys, mutta mitään en karsisi pois. Everything's Alright Forever hyvänä kakkosena, muut vaikka jaetulla kolmossijalla sitten.

Mitä soolojuttuihin tulee, Eggmanin levyä näkee halpislaareissa turhan usein siihen nähden, että se tosiaan on varsin kelvokas tekele (pitäisikin kuunnella joskus...). Carrin soolouran aloitus osui sopivasti vuosituhannenvaihteen innostukseni aikaan, joten Brave Captainin tekemisiä tuli aluksi seurattua tarkasti, mutta sittemmin vähitellen ajauduimme erillemme. Sen verran tiedän, että kapteeni on ilmeisesti lopettamassa/lopettanut keikkailun, en sitten tiedä merkitseekö se koko uran loppua.

Niin joo, pitää vielä mainita, että sinkkujen keräily on Boo Radleysin kohdalla ihan perusteltua toimintaa, koska niitä hienoja b-puolia tosiaan riittää. (Harmi vaan, että monet niistä puuttuvat viimevuotiselta Find the Way Out -kokoelmalta.) Jotain listaa voisi yrittää vääntää joskus, mutta ei nyt.

Offline

#12 18.10.2006 17:41

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: The Boo Radleys

Pari levyä löytyy hyllystä, mutta en voi sanoa, että missään vaiheessa olisin oikeasti innostut tästä yhtyeestä. Yksittäiset biisit uppoavat kylläkin, mutta albumimitassa ei oikein. Tänään kyllä Learning to Walk kuulosti melkoisen kivalta.

Wake Up Boo! taisi olla vuoden 1995 soitetuin biisi brittiradioissa. Miksiköhän en löydä sitä youtubesta?


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#13 19.10.2006 15:20

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

Kuuntelin Eggmanin levyn tosi pitkästä aikaa, ja sehän oli parempi kuin muistinkaan. Ei häviä Boo-poppilevyille mielestäni yhtään, vaikka ei se ihan samalta kuulostakaan, jotenkin maanläheisempi meno. Ja yllätys yllätys, Sicellä onkin nyt uusi bändi, Paperlung.

Bravecaptain on puolestaan kuollut, mutta Martin Carr jatkaa ainakin keikkailua omalla nimellään uuden taustabändin kera.

Offline

#14 19.10.2006 15:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: The Boo Radleys

lintumies wrote:

Kuuntelin Eggmanin levyn tosi pitkästä aikaa, ja sehän oli parempi kuin muistinkaan. Ei häviä Boo-poppilevyille mielestäni yhtään, vaikka ei se ihan samalta kuulostakaan, jotenkin maanläheisempi meno.

tuossahan taisi olla ainakin se oleellinen ero,  että sice  teki biisit, boo radleys biisit tais kaikki olla martin carrin käsialaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#15 19.10.2006 15:56

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

psychocandy wrote:
lintumies wrote:

Kuuntelin Eggmanin levyn tosi pitkästä aikaa, ja sehän oli parempi kuin muistinkaan. Ei häviä Boo-poppilevyille mielestäni yhtään, vaikka ei se ihan samalta kuulostakaan, jotenkin maanläheisempi meno.

tuossahan taisi olla ainakin se oleellinen ero,  että sice  teki biisit, boo radleys biisit tais kaikki olla martin carrin käsialaa.

Niinpä. Mutta toisaalta yhtäläisyyksiä tuntuisi olevan muitakin kuin lauluääni.

Offline

#16 19.10.2006 15:59

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: The Boo Radleys

lintumies wrote:
psychocandy wrote:

tuossahan taisi olla ainakin se oleellinen ero,  että sice  teki biisit, boo radleys biisit tais kaikki olla martin carrin käsialaa.

Niinpä. Mutta toisaalta yhtäläisyyksiä tuntuisi olevan muitakin kuin lauluääni.

juu, mutta eikös ne  ollu ihan lapsuuskavereita tai jotai... et ihmekö tuo. ja liekö sice ottanu vaikutteita martinilta?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#17 19.10.2006 16:33

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

psychocandy wrote:

ja liekö sice ottanu vaikutteita martinilta?

Nii, sitä just meinasin. Mutta oli miten oli, hyvä levy. Jos jotakuta hesalaista kiinnostaa, sellainen löytynee myös Fennican kahden euron laarista, ainakin parilla viime kerralla muistan nähneeni.

Offline

#18 30.11.2008 00:40

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,296
Website

Re: The Boo Radleys

mahtaako vielä löytyä? kuinka on asiakirjoittelu loppunut kuin seinään icon_surprised


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#19 30.11.2008 13:05

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: The Boo Radleys

psykokarkki wrote:

mahtaako vielä löytyä? kuinka on asiakirjoittelu loppunut kuin seinään icon_surprised

Enpä kuule tiijä. icon_sad

EAF:n a-puolen kuuntelin tuossa yhtenä iltana, on se melkoista juhlaa.

Offline

#20 20.08.2009 18:43

tln
Member
From: Hki
Registered: 09.04.2008
Posts: 320

Re: The Boo Radleys

Mulle tarjottiin seuraavia 12 tuumaisia: Adrenalin ja Boo! Forever.

Kannattaako noihin tarttua? Bändi on jäänyt vähälle huomiolle, koska Wake Up Boo! silloin aikoinaan lähinnä vaan vitutti ja teki mieli lyödä. Ei niin yllättäen täältä löytyi oma topic näillekin ja ihan asiallista tekstiäkin, joten mielenkiinto vähän heräs.

Offline

#21 20.08.2009 18:57

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,296
Website

Re: The Boo Radleys

tln wrote:

Mulle tarjottiin seuraavia 12 tuumaisia: Adrenalin ja Boo! Forever.

Kannattaako noihin tarttua? Bändi on jäänyt vähälle huomiolle, koska Wake Up Boo! silloin aikoinaan lähinnä vaan vitutti ja teki mieli lyödä. Ei niin yllättäen täältä löytyi oma topic näillekin ja ihan asiallista tekstiäkin, joten mielenkiinto vähän heräs.

osta ihmeessä colorflash:peuk:


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#22 20.08.2009 18:59

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: The Boo Radleys

Nähty Ruisrockissa vuonna '95. Kaikki se vähä, jonka olen kuullut, on ollut hyvää, joten ehkä pitäisi joskus tutustua bändiin paremmin. Ikuisuusprojekti tämäkin.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#23 20.08.2009 19:42

tln
Member
From: Hki
Registered: 09.04.2008
Posts: 320

Re: The Boo Radleys

psykokarkki wrote:
tln wrote:

Mulle tarjottiin seuraavia 12 tuumaisia: Adrenalin ja Boo! Forever.

Kannattaako noihin tarttua? Bändi on jäänyt vähälle huomiolle, koska Wake Up Boo! silloin aikoinaan lähinnä vaan vitutti ja teki mieli lyödä. Ei niin yllättäen täältä löytyi oma topic näillekin ja ihan asiallista tekstiäkin, joten mielenkiinto vähän heräs.

osta ihmeessä colorflash:peuk:

Ok. Hintaa on peräti kolme euroa per kiekko icon_biggrin

Does This Hurt? kuulosti Youtube-pätkän perusteella kyllä hyvältä ff

Offline

#24 20.08.2009 22:25

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: The Boo Radleys

Hieno hieno bändi. Giant Steps ja C'Mon Kids loistavia levyjä, alkupään hulinat kuulematta mutta jos joku "Take the Time Around" on mitenkään suuntaa antava niin pitäis kai saada tää ikuisuusprojekti loppuun vietyä.


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#25 20.08.2009 22:44

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: The Boo Radleys

Bricolage wrote:

Hieno hieno bändi. Giant Steps ja C'Mon Kids loistavia levyjä

friends


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#26 21.08.2009 00:04

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: The Boo Radleys

c'mon kids oli ihan parasta joskus yläasteella. en tiiä oonko ees kuullu näiltä muita confused_newspam3

Offline

#27 21.08.2009 00:11

tomitarmo
Member
From: 00250
Registered: 19.05.2008
Posts: 6,221

Re: The Boo Radleys

Musta tää on selvästi huonoin näistä "isoista" shoegaze-bändeistä. Mulla on ollu vuosien varrella bändin mestariteos Giant Steps pariinkin otteeseen, mutta se ei vaan lähe ollenkaan. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä, minkä takia bändiä ja sitä levyä niin arvostetaan niin hemmetisti... Wake Up!-biisi on kyllä ihan vetävää poppia, mutta siinäpä se.


"Olin eka ja kolmas, joka sai maksusta"

Offline

#28 21.08.2009 00:33

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: The Boo Radleys

tomitarmo wrote:

Musta tää on selvästi huonoin näistä "isoista" shoegaze-bändeistä. Mulla on ollu vuosien varrella bändin mestariteos Giant Steps pariinkin otteeseen, mutta se ei vaan lähe ollenkaan. Mä en suoraan sanottuna ymmärrä, minkä takia bändiä ja sitä levyä niin arvostetaan niin hemmetisti... Wake Up!-biisi on kyllä ihan vetävää poppia, mutta siinäpä se.

Giant Steps aukeaa parhaiten pieninä paloina varmaankin. Kakkospuolelle haudattu "Lazarus" on aika selkeästi bändin paras veto (ep-versio vielä sitäkin kovempi). "Upon 9th & Fairchild", "Barney (..and me)", "Take the Time Around" jossa on aika järjettömän kova soolo vielä kaiken hyvän päälle..paljon sieltä lopulta löytyi ff


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#29 21.08.2009 09:39

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,296
Website

Re: The Boo Radleys

Bricolage wrote:

Giant Steps aukeaa parhaiten pieninä paloina varmaankin. Kakkospuolelle haudattu "Lazarus" on aika selkeästi bändin paras veto (ep-versio vielä sitäkin kovempi). "Upon 9th & Fairchild", "Barney (..and me)", "Take the Time Around" jossa on aika järjettömän kova soolo vielä kaiken hyvän päälle..paljon sieltä lopulta löytyi ff

mä en taas oo koskaan oikein tajunnut lazarusta, mutta barney and me (new ordermaisine loppuineen), wish i was skinny ja butterfly mcqueen iskee ehkä koviten tuolta, tosin en ole vuosiin kuunnellut  (pitäis kyllä). ja se todellinen mestariteoshan on everything's alright forever.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#30 21.08.2009 12:42

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: The Boo Radleys

psykokarkki wrote:

barney and me (new ordermaisine loppuineen)

confused_new Siis sehän on puhdas Mercury Rev-sendup. Tai itse en kyllä kuule ripaustakaan New Orderia. Mut otetaanpa kuunteluun tuolta näkökulmalta icon_wink

ja se todellinen mestariteoshan on everything's alright forever.

Pitääpä siis etsiä tämä ff


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB