#1 25.10.2006 12:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

OMA TOPIKKI!

Linkkiä musanäytteisiin:
http://musiikki.welho.fi/Magellan/pages … Id=1321406

Ei helvetti, kuulostaa vielä odotettuakin kovemmalta matskulta! HUH-HUH-HUH!

Jos tän levyn julkaisisi EMI:n sijaan vaikka Ektro tai Fonal, kaikki maailman hörhökit olisi jo kusseet housuun.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#2 25.10.2006 12:20

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:

Jos tän levyn julkaisisi EMI:n sijaan vaikka Ektro tai Fonal, kaikki maailman hörhökit olisi jo kusseet housuun.

Saattaapa hyvinkin pitää paikkansa... icon_wink


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#3 25.10.2006 12:40

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:

OMA TOPIKKI!

Linkkiä musanäytteisiin:
http://musiikki.welho.fi/Magellan/pages … Id=1321406

Ei helvetti, kuulostaa vielä odotettuakin kovemmalta matskulta! HUH-HUH-HUH!

Jos tän levyn julkaisisi EMI:n sijaan vaikka Ektro tai Fonal, kaikki maailman hörhökit olisi jo kusseet housuun.

No mä kusin housuun silti.
Hienolta kuulostaa.

Offline

#4 25.10.2006 12:41

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

Arttu Tolonen wrote:

> 24.1. 6. linja: Lännen-Jukka & Anssi Kasitonni:-)

Shinne!

--

Pyssy-Pepe pistää sitten levystä kattavaa asiakirjoitusta, kun on hallussa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#5 25.10.2006 12:48

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:
Arttu Tolonen wrote:

> 24.1. 6. linja: Lännen-Jukka & Anssi Kasitonni:-)

Shinne!

--

Pyssy-Pepe pistää sitten levystä kattavaa asiakirjoitusta, kun on hallussa.

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; … 6986;54275

Tää olis jo kohta, ja kovasti mietin josko pitäis lähteä käymään Leppävaarassa...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#6 25.10.2006 12:49

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

upsetter wrote:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1; … 6986;54275
Tää olis jo kohta, ja kovasti mietin josko pitäis lähteä käymään Leppävaarassa...

Mä tarviin vähän enemmän syytä lähteä Leppävaaraan...
Mä käsitin, että tuolla tammikuisella keikalla Jukka olisi yksin, mikä on plussaa. Lisäksi näkisi Anssinkin samalla.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#7 25.10.2006 12:52

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

http://www.lannenjukka.com/

Tuolta: 30.11.2006 - Helsinki, Club Liberté


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#8 25.10.2006 12:57

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

Toi Nancy ja Sally on soinu viime päivinä päässä aika sitkeästi. Myönnän että Karjalaiseen tulee suhtauduttua ylimielisesti. Väinöt ja Laura Häkkisen silmät on jättäneet ikävän manserock -leimansa.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#9 25.10.2006 12:59

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

En tykkää siitä, että Jukka laulaa tällä levyllä tuollaisella teennäisellä blues-äänellä. Eihän se oikeasti noin laula.

Offline

#10 25.10.2006 13:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

jookcha wrote:

Toi Nancy ja Sally on soinu viime päivinä päässä aika sitkeästi. Myönnän että Karjalaiseen tulee suhtauduttua ylimielisesti. Väinöt ja Laura Häkkisen silmät on jättäneet ikävän manserock -leimansa.

väinö on kyllä klassikko, ja on sillä muitakin hyviä, hän ja  se joku avaruuden ikkuna ainaki. niin ja se keihäänkärki.

täytyypä tosiaan tsekkailla lännen-jukka. vai oliks siinä väliviiva?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#11 25.10.2006 13:24

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

En tykkää siitä, että Jukka laulaa tällä levyllä tuollaisella teennäisellä blues-äänellä. Eihän se oikeasti noin laula.

Ei niin, mutta Lännen-Jukka laulaa

Offline

#12 25.10.2006 13:28

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

En tykkää siitä, että Jukka laulaa tällä levyllä tuollaisella teennäisellä blues-äänellä. Eihän se oikeasti noin laula.

Mua kanssa ottaa aina päähän Rockya katsoessa se, ettei Sylvester Stallone ole oikeasti nyrkkeilijä, vaan vetää sellaista teennäistä nyrkkeilijän roolia.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#13 25.10.2006 14:01

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

ehkä vika on vaan minussa.  icon_rolleyes

Offline

#14 25.10.2006 14:03

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

Tarpeettoman puristinen näkemys. Musaa voi tehdä omana itsenään tai roolin kanssa. Ihan samanlaista eläytymistä se on kuin näytteleminen tai runojen rustaaminen ja on täysin toissijaista onko se eläytyminen sitten omaan elämään tai omaksuttuun näkökulmaan. En mäkään kelaa, että Barbara Streisand oikeasta elämästään tai omilla sanoillaan saati tunteillaan laulaa, kun se Funny Girl -musikaalista joikaa "Sadie, Sadie, married lady", mutta se ei ehkäise ihastumasta siihen mimmiin siinä leffassa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#15 25.10.2006 14:06

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

ehkä vika on vaan minussa.  icon_rolleyes

Minä oon nähnyt Circle-miehet "siviilissä", eikä niillä kellään ollut niitä niittivöitä yms päällä.


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#16 25.10.2006 14:09

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

älä sotke circleä tähän!  icon_evil

tuo lännen jukka-hahmo tuntuu minulle liian teennäiseltä, suomipoju yrittää vääntää bluussia, en tykkää, jatkakaa.

Offline

#17 25.10.2006 14:17

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

tuo lännen jukka-hahmo tuntuu minulle liian teennäiseltä, suomipoju yrittää vääntää bluussia, en tykkää, jatkakaa.

Mitä ihmeen bluussia? Noihan on enemmän kansanlauluja ja "suomi-bluesia". Olisi eri juttu, jos Jukka yrittäisi vääntää jotain Robert Johnson -covereita, mutta noi on suomalaisten suomeksi kirjoittamia biisejä, joten en tajua miksi ne eivät sopisi suomalaisen tulkitsemiksi.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#18 25.10.2006 14:29

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

älä sotke circleä tähän!  icon_evil

.

Osui ja upposi!  icon_lol


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#19 25.10.2006 14:45

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:
ydinaukio wrote:

jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

Tarpeettoman puristinen näkemys.

Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.

Offline

#20 25.10.2006 15:24

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

Pistooli-pepe wrote:
forssto wrote:
ydinaukio wrote:

jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

Tarpeettoman puristinen näkemys.

Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.

Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#21 25.10.2006 15:39

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

börjeslandet wrote:

[quote:226c96028b="Pistooli-pepe"][quote:226c96028b="forssto"][quote:226c96028b="ydinaukio"]jotenkin vaan tuntuu tyhmältä, että musaa tehdessä pitää vetää jotain roolia.

Tarpeettoman puristinen näkemys.[/quote:226c96028b]
Voisi itse asiassa sanoa että musiikki - kuten kaikki esittävä taide - on erilaisten roolien, näkökulmien ottamista ja esittämistä. Dylan, Lennon, Springsteen, Morrison ja muut, erilaisia rooleja kaikki. Aitoa niissä on Tunne, ei ulkokuori.[/quote:226c96028b]
Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.[/quote:226c96028b]

Tuo on tietty totta. En ollutkaan tässä erityisesti hyökkäämässä kenenkään mielipidettä vastaan. Tarkoitin vaan että on aika vaikea eritellä vaikka Dylanista mikä on aitoa ja mikä esitystä, ne kietoutuvat aika luonnollisesti toisiinsa herran karaktäärissä.

Offline

#22 25.10.2006 15:40

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

börjeslandet wrote:

Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.

Niin, mutta eihän tässä kukaan kritisoinutkaan taiteen kritisoimista, vaan sitä, että sille esitettiin järjettömiä vaatimuksia, eli "aitoutta", mitä ikinä se meinaakaan.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#23 25.10.2006 15:40

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

Ite oon jo hyvän aikaa sitten lakannut pitämästä 'aitoutta' tärkeänä. Kyllä musa voi olla ja onkin koskettavaa vaikkei sen esittäjä laulaisikaan omasta elämästään. Yleensä ihmisten elämä on tylsää. Miksei niistä saisi sepittää mielenkiintoisia.

Röyhkä on kiteyttänyt tän asian ihan kohtalaisesti kappaleessa Mikä sä oot arvosteleen mua?

Röyhkä wrote:

Et sä tajua mua? Mä oon muuttuja.
Mä oon muuttanut mun nimeä ja olemusta
jo lukuisia kertoja,
aina kun se tuntuu sopivalta.
Sinä taas oot kiinni sun totuudessas,
niin kuin rakki joka riuhtoo narussa


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#24 25.10.2006 16:16

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.

Offline

#25 25.10.2006 16:19

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.

Mutta mikä on kenenkin "oma ääni"? Ei kai Rättökään nyt ihan luonnollisesti laula, vaan aika teennäinen on miehen laulufraseeraus, jos nyt vaikka puheeseen vertaa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#26 25.10.2006 16:22

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:
ydinaukio wrote:

ei minustakaan laulajan tarvitse laulaa omasta elämästään, en tosiaankaan jaksa kuunnella vaikkapa anssi kelan tai samuli putron sanoituksia. omalla äänellä laulaminen sen sijaan on kiva juttu.

Mutta mikä on kenenkin "oma ääni"? Ei kai Rättökään nyt ihan luonnollisesti laula, vaan aika teennäinen on miehen laulufraseeraus, jos nyt vaikka puheeseen vertaa.

niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.

Offline

#27 25.10.2006 16:25

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.

Eli joka laulajalla saa olla vain yksi tyyli, jolla sitten mennään kunnes naulat arkkuun napsahtavat?


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#28 25.10.2006 16:28

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:
ydinaukio wrote:

niin. mutta en ole koskaan kuullut rätön laulavan mitenkään muuten, kuin sillä sen omalla tyylillä. j. karjalainen taas on laulanut parikymmentä vuotta samallalailla, ja tällä levyllä yhtäkkiä miehen ääni muuttuu täysin. särähtää korvaan aika pahasti.

Eli joka laulajalla saa olla vain yksi tyyli, jolla sitten mennään kunnes naulat arkkuun napsahtavat?

ei, vaan vaan jokainen laulaja saa vetää juuri niin kuin itsestä tuntuu ja minä voin sitten vänistä internetin keskustelupalstoilla.

Offline

#29 25.10.2006 16:42

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

ydinaukio wrote:

ei, vaan vaan jokainen laulaja saa vetää juuri niin kuin itsestä tuntuu ja minä voin sitten vänistä internetin keskustelupalstoilla.

peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#30 25.10.2006 16:55

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Lännen Jukka (+ J.Karjalaisen soolot)

forssto wrote:
börjeslandet wrote:

Mutta jos joku tuntuu teennäiseltä, niin sillonhan se määritelmän mukaan ei sisällä tunnetta. Jos jonkun mielestä joku taide on huonoa, se saattaa tuntua teennäiseltä.

Niin, mutta eihän tässä kukaan kritisoinutkaan taiteen kritisoimista, vaan sitä, että sille esitettiin järjettömiä vaatimuksia, eli "aitoutta", mitä ikinä se meinaakaan.

Mun pointti oli lähinnä se, että hyvä taide on monille aitoutta (hyvää esittämistä?). Ja se mitä se ikinä kullekin tarkoittaa on aika vaikeasti rationaalisesti selitettävissä... eli tavallaan jauhoitte pelkästä mielipide-erosta.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

Board footer

Powered by FluxBB