#1 06.07.2021 13:18

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,343

Koululiikunta

Ei ollut suosikki kouluaineita. Joukkuelajejahan siellä eniten pelattiin ja varsinkaan suosituimmat jalkipalli, sähly, jäkis ei oo koskaan napannu. Omat suoritukset oli korkeintaan keskitasoa. Paitsi pesixes olin ihan ok. Ja uimises.


NE71A6c.jpg

Offline

#2 06.07.2021 13:33

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,566

Re: Koululiikunta

Eniten vihasin: jääkiekko, pesäpallo, korkeushyppy, juoksuhommat, hiihtokilpailut, kuntotestit, rekkitangot yms.

Offline

#3 06.07.2021 13:56

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Koululiikunta

Yläasteella ei pelattu pesistä kuin kerran, opettajan mielestä se ei ollut urheilua. Se oli entinen hokiukko niin jäähalli tuli talvella tutuksi. Tässä kaverissa ei ollut muuta hyvää kuin että sillä oli Porsche 911.

Lukiossa oli sitten eri meno, astetta nykyaikaisempi opettaja eli pelattiin futista puistossa niin että puut oli maaleja. Pelattiin myös futista ilmeisesti korfballin sääntöjä mukaillen eli osa pelaajista oli hyökkäysalueella ja osa puolustusalueella, ja alueilta ei saanut edetä toiselle. Joidenkin kaverien mielestä aika on kullannut muistot tän opettajan suhteen, kuulemma vihattiin sitä lukioaikana. Antoi mulle ysin lukion päästötodistukseen, no hate.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#4 06.07.2021 13:58

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Koululiikunta

Ala-asteella en suostunut laittamaan haisevaa pesisräpylää kouraan. Tai muutenkaan pelaamaan pesistä. Opettajaa vitutti, mutta vähällä pääsin koska futis ja lätkä kompensoi icon_cool

Offline

#5 06.07.2021 13:59

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,087

Re: Koululiikunta

Ei ollut mun juttu.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#6 06.07.2021 14:06

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Koululiikunta

noiseidea wrote:

Yläasteella ei pelattu pesistä kuin kerran, opettajan mielestä se ei ollut urheilua.

Meidän opettajan mielestä se taas oli urheilua, mutta kendojätkien kesken aina ihmeteltiin että miksi liikuntatunnilla pitää seistä paikallaan ja odottaa että pallo ehkä tulee. Lopulta se meni siihen, että seistiin rivissä takakentällä ja katseltiin kun pallo lipui ohi. Kukaan ei sitä hakenut tai heittänyt mihinkään :DDD

Offline

#7 06.07.2021 14:20

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,288
Website

Re: Koululiikunta

jookcha wrote:

Ei ollut mun juttu.

juu ei, onneksi pesistä ei juuri pelattu (paitsi tytöt pelas), ulkoliikunta oli lähinnä futista, ja joskus ala-asteella hiihdettiin kaisaniemen puistossa. yläasteella maikkana oli "senaattori" anssi rauramo ja liikuntatunnit lähinnä korista. sähly oli ainoa kiva peli, mutta sitä pelattiin tosi harvoin.

eltsussa juostiin cooper, siitä jäi ihan hyvät muistot, vaikkei tuloksissa taida olla jälkipolville kerrottavaa.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#8 06.07.2021 14:24

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Koululiikunta

Sähly oli hirveää, koska ei saanut käyttää sisäpelikenkiä, koska kaikilla ei ollut sisäpelikenkiä. Sitten tuli mailaa varpaille jatkuvalla syötöllä.

Offline

#9 06.07.2021 14:40

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,343

Re: Koululiikunta

Pesäpallovihaa ei voi käsittää.


NE71A6c.jpg

Offline

#10 06.07.2021 15:36

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Koululiikunta

Pesäpallo  hand  hand  hand
Lätkä  dubstep  dubstep
Futis cheer21
Polttopallo  rakkaus
Hiihto  dance
Suunnistus  sadbanana
Uinti  sick


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#11 06.07.2021 16:29

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Koululiikunta

muumipoimuri wrote:

Pesäpallovihaa ei voi käsittää.

Natsin kehittämä laji jossa lähinnä seistään paikallaan.

Offline

#12 06.07.2021 16:49

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Koululiikunta

ydis wrote:
muumipoimuri wrote:

Pesäpallovihaa ei voi käsittää.

Natsin kehittämä laji jossa lähinnä seistään paikallaan.

Kaikki oli aikanaan natseja, ei tarvitse erikseen mainita.

Last edited by noiseidea (06.07.2021 16:49)


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#13 06.07.2021 17:05

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Koululiikunta

noiseidea wrote:
ydis wrote:
muumipoimuri wrote:

Pesäpallovihaa ei voi käsittää.

Natsin kehittämä laji jossa lähinnä seistään paikallaan.

Kaikki oli aikanaan natseja, ei tarvitse erikseen mainita.

Tahko oli kuitenkin ihan aito lahtari ja rotuhygienisti. Muistaakseni kävi jossain sairaalassa teloittamassa haavoittuneita punaisia.

Offline

#14 06.07.2021 19:53

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: Koululiikunta

Koris oli kivaa, muu touhu lähinnä vitutti.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#15 06.07.2021 20:03

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Koululiikunta

Koris  parsa
Lenttis  rokrok
Juoksu  eyes
Pituushyppy  hand
Kuulantyöntö  smokin
Moukari  confused_new
Korkeushyppy  deadhorse
Keihäs  hand


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#16 06.07.2021 22:28

Okko
Kanisteriäijä
From: HS VISIO
Registered: 07.11.2006
Posts: 3,115
Website

Re: Koululiikunta

ydis wrote:
muumipoimuri wrote:

Pesäpallovihaa ei voi käsittää.

Natsin kehittämä laji jossa lähinnä seistään paikallaan.

joo, tää oli uinnin ohella ainoita lajeja joista en välittäny. pesiksessä liikaa seisomista ja odottelua ja lajia itessään liian usein. uinnissa olin vaan huono. noin muuten rakastin koululiikuntaa. lukiossa oli liikaa täysin turhaa fitness-spedeilyä eikä opettaja antanut mulle kymppiä palloilusta jostain selittämättömästä syystä.


VFjVKbO.gif

Offline

#17 06.07.2021 23:33

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Koululiikunta

Sähly peuk
Salibandy peuk

En koskaan suostunut tajuamaan mikä ero näillä oli ja käytin termejä iloisesti sekaisin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#18 07.07.2021 00:05

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Koululiikunta

Laatu wrote:

Sähly peuk
Salibandy peuk

En koskaan suostunut tajuamaan mikä ero näillä oli ja käytin termejä iloisesti sekaisin.

Eiks ne oo sama asia, paitsi että amatöörit pelaa sählyä, ammattilaiset salibandya


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#19 07.07.2021 14:19

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Koululiikunta

Ala-asteella sitten tehtiin ihan kaikkea, oli kaikkea rekkisekoilua ja oikein kunnon sisäliikuntaa Brezhnevin aikojen tapaan. Sählyä oli kans. Talvella hiihdettiin paljon muistini mukaan, pelattiin koulun pihalla jääpallomailoilla kans pipojääpalloa se oli hauskaa jos ei ollut kunnon jäitä luistella. Kesällä futista, taidettiin suunnistaa myös (olikohan tätä yläasteellakin?) ja sellaista.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#20 07.07.2021 14:58

herkko
Member of Merinovillaposse
Registered: 06.09.2020
Posts: 191

Re: Koululiikunta

suosikkeja oli sähly, jäkis, sulkapallo, potkupallo, futsal ja miksei pesiskin. käytiin me joskus keilaamassakin. sulassa oli hyvä turnausmuoto, joka sai peleihin tunnetta. maastojuoksua oli kanssa aika helvetisti. liikanmaikka näytti mielellään armeijallista kuria esim. ryhmärangaistuksen muodossa: "jos näistä palloista häviää yksikin, niin kaikki juoksee pururadan kaksi kertaa tunnin päätteeksi." hiihtäminen on ajatuksena mukava, mutta oma ankan kävelyä muistuttava tyylini ei menestynyt koulun hiihdoissa. uiminen ei myöskään ollut kovin kivaa, etenkään siitä syystä, että ainakin tuolloisessa uimahallivedessä oma iho muuttui punaiseksi ja kutiavaksi. yleisurheilussa vedettiin kerran-pari vuodessa koulun sisäisiä "olympialaisia", joissa oma luokka jäi aina hännille. icon_sad muistan kuitenkin, että olin ihan väkevä vahvistus viestijuoksussa.


Kaikki muut on pellejä, minä olen hieno ihminen ja loistava ajattelija. Mjötö ööjm kirjat ja paperit ehkä myösm

Offline

#21 07.07.2021 15:12

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Koululiikunta

Kilpailuja oli ala-asteella tietty, yleisurheilu, maastojuoksu (kävelin kisan kutosella, isä tykkäsi hyvää) ja hiihto nyt ainakin. Pesiksessä otettiin osaa johonkin koulujen väliseen kisaan ja saatii huolella pataan.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#22 07.07.2021 19:49

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: Koululiikunta

Suunnistus tosiaan oli ihan jees, vaikka aika harvoin sitä oli.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#23 08.07.2021 03:31

muumipoimuri
Member
Registered: 01.12.2020
Posts: 12,343

Re: Koululiikunta

Ihan perseestä oli kaikki.


NE71A6c.jpg

Offline

#24 08.07.2021 09:22

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,244
Website

Re: Koululiikunta

Aika kaksijakoiset muistot näistä. Tykkäsin liikunnasta enimmäkseen, mutta liikunnanopettajat aiheuttivat traumoja. Ala-asteella yksi ope käski meidän järjestyä riviin ja mun jalka oli vahingossa viivan yli, joten se talloi kengällä mun paljaalle varpaalle. Retuutti mua myös joskus käsivarresta ja tukisti, kun tein jotain hölmöä. Useampi vanhempi valitti siitä opesta, mikä ei tietenkään 80-luvulla johtanut mihinkään.

Jälkeenpäin olen miettinyt myös kuinka vitun vastuutonta ja perseestä oli ne liikunnan tunnit, joissa pistettiin hyvät urheilijat kapteenina valitsemaan joukkueet ja miten paskalta niistä vikana valituista ei-urheilullisista tyypeistä varmasti tuntui. Hieno tapa heikentää lasten itsetuntoa  icon_neutral

Uinnista pidin myös aina, mutta en koulun kanssa uimisesta, koska uintiopettaja nimitteli mua hiusteni värin takia porkkanaksi ja muut lapset sitten nauroi sille. Auttoi tosi paljon siinä, etten muutenkaan halunnut erottua joukosta  center  Alkoi ahdistaa koulun kanssa uimahallille meneminen sen takia ja se heikensi myös haluani opetella uimaan paremmin.

Yläasteella osallistuin koulujen välisiin yleisurheilukisoihin, joissa hyppäsin pituutta ja juoksin satasta keskinkertaisella menestyksellä. Edustin koulua myös jalkapalloturnauksissa. Liikunnan opettaja antoi mulle kuitenkin numeroksi 7, koska sillä oli ilmeisesti jotain henkilökohtaista mua vastaan. Luultavasti se rankaisi mua siitä, että poltin tupakkaa koulun kallioilla muiden "kovisten" kanssa. Sama (mies)opettaja piti yllään niin kireää t-paitaa, että nännit sojotti läpi.

Pesäpallo oli ihan kivaa.

Eniten vihasin voimistelutankoja ja sitä kun piti kiivetä köydellä liikuntasalin kattoon, mikä ei ollut kivaa kun oli korkeanpaikan kammo.

Offline

#25 08.07.2021 10:47

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Koululiikunta

Inhosin pesistä. Ala-asteen opettaja? Paikallisen pesisjoukkueen valmentaja  snore

Last edited by kaakku (08.07.2021 10:48)


Varikset komentavat

Offline

#26 08.07.2021 11:03

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Koululiikunta

muumipoimuri wrote:

Ihan perseestä oli kaikki.

Osimoilleen näin.

Fironin kunujako-muisteluun liittyen itsehän tulin aina viimeisenä valituksi joukkueisiin, joskus ei menneet jaot tasan ja silloin ei ehkä tarvinnut pelata lainkaan. Todistuksessa taisi olla useimmin kutonen. Että jos joku ihmettelee miksen harrasta urheilua, eikä olematon itsetuntoni varmaan noista jutuista varsinaisesti kasvanut.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#27 09.07.2021 14:51

metsäkukkia54
Member
Registered: 16.03.2007
Posts: 415

Re: Koululiikunta

Joukkuelajeista tykkäsin ja telinevoimistelua vihasin. Onneksi viimeksi mainittua oli vain noin kerran vuodessa.

Offline

#28 09.07.2021 20:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Koululiikunta

Koululiikunta jees. peuk

Ala-asteen ylemmillä luokilla oli varsinaisesti liikuntatunteihin liittymättä luokan sisäiset painikilpailut, joissa jo kokoni puolesta en toki pärjännyt, mutta hauskaa se muistaakseni oli. Samoin ala-asteen ylemmillä luokilla liikunnanopettaja oli jonkinlainen koripalloihminen ja meillä oli joku ihme sarjamuotoinen koripalloiluhommeli.

Ekalla ja tokalla luokalla oli jotain hel-vetin tylsää ringissä marssimista, jossa opettaja löi kehärumpua. En ymmärrä mikä siinä oli ideana, tuo on ehkä ainoa huono muisto koululiikunnasta.

Tykkäsin koululiikunnasta ja olin perushyvä kaikessa mutten tosi hyvä missään paitsi ehkä hiihdossa, jossa olisi saattanut olla rahkeita jonnekin jos olisi ollut motivaatiota. Yläasteen liikunnanope oli hyvä tyyppi ja hiihtoniilo, ja ehdotti että se olisi tehnyt mulle herjoitteluohhelmankin.

Offline

#29 09.07.2021 22:10

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Koululiikunta

stratum wrote:

Ekalla ja tokalla luokalla oli jotain hel-vetin tylsää ringissä marssimista, jossa opettaja löi kehärumpua. En ymmärrä mikä siinä oli ideana, tuo on ehkä ainoa huono muisto koululiikunnasta.

Meillä tytöillä oli tuommoista joskus


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#30 09.07.2021 22:24

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: Koululiikunta

Viimeksi hiihdin muistaakseni vitosluokalla. Sen jälkeen jotenkin onnistuin aina lusmuilemaan hiihtopäivinä joko "unohtamalla" sukset/monot kotiin tai "sairastamalla"


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

Board footer

Powered by FluxBB