1. Index
  2. » Sporttila
  3. » Minun...

#1 08.01.2007 18:36

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Minun...

Otsikon idea on kopioitu Urheilulehdestä, jossa joku julkimo/urheiluvaikuttaja esittelee suosikkiseuransa/lajinsa/urheilutapahtumansa. Yleensä valinta tehdään penkkiurheilijan näkökulmasta.

Itse en pystyisi yhtä lajia valitsemaan. Kuten varmaan muutkin Sporttilan vakiokirjoittajista, tarvittaessa pystyn seuraamaan lähes lajia kuin lajia ilman suurta hylkimisreaktiota. Kahta suurta, jalkapalloa ja jääkiekkoa, olen toki seurannut eniten, mutta myös eri tavalla. Jalkapalloa voi tuijottaa lähes millä tasolla tahansa, mutta suosikkiseuran puuttuessa arvokisat ja maajoukkueen pelit kiinnostavat eniten. Jääkiekon jätin välillä kokonaan, mutta tällä hetkellä NHL on liigana kiinnostavampi kuin koskaan. Sen sijaan eurooppalaisen jääkiekon (mm-kisat, sm-liiga...) koen edelleen vieraaksi. Ehkä vuosi 1995 ja pahvi-Madonna-skene jättivät ikuiset traumat.

Joukkueista Montreal Canadiens on kaikkein tärkein. Kun kesällä 1993 muu Suomi toivoi Jari Kurrille Stanley Cuppia, rohkenin olla eri mieltä.  icon_cool Toki täytyy myöntää, että vuosituhannen vaihteen molemmin puolin eivät edes Montrealin otteet suuremmin kiinnostaneet. Ensirakkauteni oli Tampereen Ilves (Jukka Tammi  peuk ), mutta nykyään Saipa saa sm-liigassa sympatiani (Hattrick-joukueeni otteet kiinnostavat kuitenkin enemmän). Jalkapallon puolella suosikkiseuraa ei jostain syystä ole.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#2 08.01.2007 18:54

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Minun...

Rovaniemen Palloseura

Seuraan on tullut kasvettua kiinni 7-vuotiaasta lähtien, kun aloin pelata RoPS:n nappulaliigassa. Noihin aikoihin RoPS eli myös suurimpia gloorian vuosiaan, euro-cupeissa päästiin melko pitkällekin. Harmi ettei Marseille-matsia saatu Rovaniemelle, taidettiin pelata jossain ulkomailla molemmat pelit. Nimekkäin Rovaniemellä vieraillut seura lienee AK Auxerre. Oma "ura" loppui joskus 93, kolmena vuonna tuli palloiltua junnuedustusjoukkueessa ja kierrettyä Suomeakin jonkun verran. Vuosina 87-99 kävin melkein jokaisessa kotiottelussa. Tuonkin jälkeen aina kun mahdollista. Viimeiset vuodet ovat olleet joukkueelle vaikeita, mutta luja usko on siihen että vielä noustaan.

Offline

#3 08.01.2007 20:24

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Minun...

Bedderi wrote:

  Kun kesällä 1993 muu Suomi toivoi Jari Kurrille Stanley Cuppia, rohkenin olla eri mieltä.

Sama. All Hail John LeClair! Tosin Canadiensia tuli hunttailtua jo 86 ja 89 finaaleissa. Canadiens on yhä suosikkini "änärissä" ( center ), mutta teksti-tv:n sivua 235 tulee nykyään mulkaistua ehkä kerran viikossa.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#4 08.01.2007 20:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Minun...

Katkennut petsari wrote:

[quote:eb1d811a5c="Bedderi"]  Kun kesällä 1993 muu Suomi toivoi Jari Kurrille Stanley Cuppia, rohkenin olla eri mieltä.

Sama. All Hail John LeClair! Tosin Canadiensia tuli hunttailtua jo 86 ja 89 finaaleissa. Canadiens on yhä suosikkini "änärissä" ( center ), mutta teksti-tv:n sivua 235 tulee nykyään mulkaistua ehkä kerran viikossa.[/quote:eb1d811a5c]
Joskus lukioaikana 235 tuli katsottua joka aamu mutta ei ole moneen vuoteen enää jaksanut kiinnostaa. Canadiens toki aina ollut omakin suosikki.

Offline

#5 08.01.2007 22:01

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Minun...

Hikken on ainoa oikea jalkapallojoukkue. Pelasin numerolla 13 joskus junnuna jopa vuoden ennen kuin joukkueemme hajosi. Tein melkein yhden maalin ja sain keltaisen kortin suuresta suustani. HOMO! Jalkapallo ja tennis on mun lajit penkistä ja sillee. Joskus teininä seurasin hulluna jääkiekkoa ja kannustin Pingviinejä ja HIFK:ta. Hyvät muistot Ilvestä vastaan käydystä finaalista Helsingin jäähallissa. Tekee kyllä mieli mennä pitkästä aikaa katsomaan jotain lätkämatsia. Telkkarista ei kyllä jaksa ilveelläkään katsoa.

Mut joo Hikken ja jalkapallo on ne! Vitun homo HJK kun voitti jotain yhdellä maalilla liigapaikkansa meiltä center

Offline

#6 08.01.2007 22:10

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Minun...

leposi wrote:

Hikken on ainoa oikea jalkapallojoukkue.

Oon ollut Rukki Arenalla seuraamassa kakkosdivarin ottelua HIK-Turun Teräs vuonna 1994. Hankolaiset huusivat "Kämpa Hikken!" ja piruilivat turkulaisten laitapuolustajalle pitkistä hiuksistaan. Katsomossa vilahteli useitakin sinikeltaisia HIK-takkeja, melkoisia indiehipsterivetimiä olivat.

Hangossahan oli joskus myös punainen vaihtoehto, vielä 70-luvulla niin ikään kakkosdivarissa pelannut HAIK.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#7 08.01.2007 22:20

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Minun...

Hiihto taitaa olla se urheilulaji, joka on lähinnä sydäntäni. Itse harrastin hiihtoa enemmän tai vähemmän aktiivisesti 5-vuotiaasta aina jonnekin 15-v tai jotain vastaavaa. Ja joka talvi olen senkin jälkeen ainakin muutaman kilometrin käynyt hiihtämässä. Hiihdon lisäksi on tullut harrastettu myös mm. suunnistusta, joka oli vielä kivempi laji ja jota harrasti muistaakseni aina 16-17-vuotiaaksi asti eli siihen asti kunnes urheiluhommat jäi kun polvi sanoi sopimuksensa totaalisesti irti.
Hiihto taitaa olla myös ainoa laji, jota olen seurannut aktiivisesti usean vuoden ajan. Lahden dopingskandaali tosin vei kaiken mielenkiinnon piiitkäksi ajaksi ja vasta viime aikoina olen alkanut hiihtoa uudestaan seurata.

Tällä hetkellä futis ja jääkiekko ovat ainoita lajeja, joista jaksan katsoa MM-kisat. Tosin curling on myös nousussa. Eipä mulla muuta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#8 08.01.2007 22:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Minun...

Katkennut petsari wrote:

[quote:8c5716a07e="leposi"]Hikken on ainoa oikea jalkapallojoukkue.

Oon ollut Rukki Arenalla seuraamassa kakkosdivarin ottelua HIK-Turun Teräs vuonna 1994. Hankolaiset huusivat "Kämpa Hikken!" ja piruilivat turkulaisten laitapuolustajalle pitkistä hiuksistaan. Katsomossa vilahteli useitakin sinikeltaisia HIK-takkeja, melkoisia indiehipsterivetimiä olivat.

Hangossahan oli joskus myös punainen vaihtoehto, vielä 70-luvulla niin ikään kakkosdivarissa pelannut HAIK.[/quote:8c5716a07e]

peuk

HAIK meni kai konkkaan joskus. Niin tais mennä myös Hikken osittain, kun muuttivat taannoin nimensän FC HIK:ksi ja tiputtivat itsensän ykkösestä kolmoseen. Jätin, vaikka sydän on siellä vielä. Ehkä taas joskus jeejee!

HIK pelas muistaakseni joskus 70-luvulla liigassa yhden tai kaksi kautta. Maalivahtina oli nykyinen kylähullu. Tosin en tiedä onko enää elossa, kun Hangon sisäpiiri ei ole kiinnostanut muutamaan vuoteen niin. hihi. Mut olishan se hienoa, että jos joskus tuollainen pienen kaupungin oma joukkue pärjäisi. Iso unelma ja oli kyllä helvetti NIIIN lähellä pari kertaa. Muistan vieläkin kuin eilisen päivän niiden ratkaisuotteluiden tunnelmat. aaaaargh.

Offline

#9 08.01.2007 22:29

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Minun...

...käy sääliksi bilharzialoista  icon_cry


This must be what jail / I will scratch

Offline

#10 08.01.2007 23:57

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Minun...

Alxity wrote:

Hiihto taitaa olla se urheilulaji, joka on lähinnä sydäntäni.

peuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#11 09.01.2007 20:04

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Minun...

shanks wrote:

[quote:ce2800fbc0="leposi"]HIK pelas muistaakseni joskus 70-luvulla liigassa yhden tai kaksi kautta.

Oli itseasiassa niinkin kauan sitten kuin vuonna 62 kun HIK yhen kauden sillosessa SM-Sarjassa pelasi. Tuloksena oli viimeinen eli 12. sija. Sen jälkeen jengi pyristeli toiseksi korkeimmalla tasolla muutaman vuoden ja palasi Ykköseen vasta vuodeksi 96 ja ylsi sitten heti ekalla kaudella liigakarsintaan saakka. Nousuhan olis varmaan tapahtunu sillon suoraan ellei liigasta olisi jengejä karsittu sillon 12:sta 10:een.[/quote:ce2800fbc0]

Jeeh. Kiitti faktoista. Emmä tollasii enää muista noin tarkkaan.

Offline

#12 12.01.2007 12:19

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: Minun...

in spåm #98, änäritopikki, risto_m wrote:

...ja tähän liittyvä paljastus seuraa jossain vaiheessa...

Gretzky%20blues%20white%20tags%20back.jpg

THE GRETZKYS ARE NOT WHAT THEY SEEM

tp.giant.jpg

Tän jälkeen mulla ei ehkä ole Sporttilaan asiaa, mutta se alkoi jo joskus viisivuotiaana, en tiä miks, varmaan oli hienoin logo tai jotain. Nyt katseltuna tosin ehkä rumin.

No kuitenkin, tykkäsin jo sillon MUSASTA, niin siitä ehkä johtui valinta. Oma bändikin oli jo alle kouluikäisenä, en kuollaksenikaan muista minkä niminen, mutta muistan että kolme kasetillista matskua nauhoiteltiin, ja yhden niistä loppuun naapurin pari vuotta vanhempi poika tuli vetään käsittämättömän viisiminuuttisen pahvilaatikkorumpusoolon kun piti saada kasetti täyteen. Mää olin yleensä laulaja, mutta biiseistä muistan ainoastaan Drive Like Jehu -henkisen Ketsuppia persereiässä.

No toi ylläoleva paita tietty symboloi erinomaisesti myös kaikkia niitä absurdeja edesottamuksia vuosien varrelta. Pro Hockeysta sai lukea jo pienenä että "Ron Caron, mistä rahat?", Mike Keenan sitten tietty lol apua ja Shanahan, Hull ja Joseph jättävät uppoavan laivan.

Mut tällästä tää on, Roman Turek ei saa yhtä punaviivavetoa kiinni ja joukkue syöksyy vuosikymmenen kestävään kurjuuteen. En oo noista tsekeistä muutenkaan oikein ikinä...

Mainitaan vielä että viime vuodet on ollut aika hiljaista änärin seurannan kanssa, mutta tällä kaudella onkin yllättäen kiinnostanut enemmän, ehkä tää tästä taas. Asiakeskusteluihin tällä saralla en aio osallistua tämän enempää, koska paskat mä oikeesti noista mitään tiedän.


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#13 13.04.2007 02:31

yrr
Yanni
Registered: 29.01.2007
Posts: 854

Re: Minun...

ROPS EI TIPU KOSKAAN!


1244.gif

Offline

#14 13.04.2007 15:28

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Minun...

In C wrote:

ROPS EI TIPU KOSKAAN!

peuk  tongue

Offline

#15 13.04.2007 15:28

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Minun...

shanks wrote:

[quote:f5b2de4c3a="In C"]ROPS EI TIPU KOSKAAN!

tippuvat muuten jo pari vuotta sitten.[/quote:f5b2de4c3a]

Niin, mutta eivät kakkoseen.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#16 13.04.2007 15:34

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Minun...

stratum wrote:

Joskus lukioaikana 235 tuli katsottua joka aamu mutta ei ole moneen vuoteen enää jaksanut kiinnostaa. Canadiens toki aina ollut omakin suosikki.

Kyllä mulla vieläkin toi on eka mitä aamulla teen. Muuten toi tarkempi seuraaminen on ehkä vähän jäänyt, THN:ää en ole ostanut vuosiin.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

  1. Index
  2. » Sporttila
  3. » Minun...

Board footer

Powered by FluxBB