1. Index
  2. » Sporttila
  3. » Jenkkifutis

#1 17.01.2007 10:23

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Jenkkifutis

Siirrettyä homostelua DVD/VHS-ostoketjusta:

forssto wrote:

Jefu on kyllä siistein laji ikinä. Sääli, että sen "skene" on Suomessa niin pieni, että harrastelupelailuun ei oikein ole mahdollisuuksia. Itsellä laji jäi aika pian lippupallon jälkeen sikseen, kun oikeassa jefussa vaihtoehdot oli kahdeksat treenit viikossa tai ei pelaamista ollenkaan, eikä tuo kovin hyvin sopinut teini-ikäisen pirtaan. Sittemmin on todella ollut ikävä soikean pallon hippaa, mutta kun ainoana vaihtoehtona tosiaan on mennä suoraan mukaan vakavaan pelailuun ja päivittäiseen raudan pumppaamiseen, eikä siihen kyllä ole intoa yhtään.

Onko meidän "skenessä" muita, joilla on mitään kosketuspintaa lajiin? Meikä ei ole kyllä jaksanut moneen vuoteen pahemmin seurata pelejä, mitä nyt ehkä kerran kaudessa käyn tsiigaamassa jonkun Roostersin matsin ihan kannatusmielessä ja pitääkseni yllä kosketuksen, mutta NFL ei ole pahemmin napannut. Ehkä SuperBowlista luen mitä netistä pelin jälkeen löydän, mutta siinä se. Maddenia pelailen toki myös ajoittain.

Ennustan ketjulle lyhyttä ja vähäviestistä ikää.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#2 17.01.2007 10:44

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Jenkkifutis

80-luvun jälkipuoliskolla tuli seurailtua lajia jossain määrin, eräänä kimmokkeena olivat syksyllä 1987 Suomessa pelatut lajin EM-kisat. Jonkin verran jopa pihalla soikiopalloa pelattiin ja uskoisin osaavani yhä edelleen heittää palloa kuten pitääkin. Muinainen Kolmoskanavahan näytti jopa NFL-matseja viikon verran jälkikäteen, Super Bowlia televisioitiin Suomessa pitkälle 90-luvulle saakka. Hyvinkin muistan hotelli Inter-Continentalista lähetetyn Super Bowl- gaalalähetyksen, jonka yhteydessä oli tietenkin cheerleaderien vauhdikas esitys, erään mimmin  toppi petti ja hän jorasi pitkät tovit tissi paljaana suorassa lähetyksessä. Oli hieno hetki.

Niin joo, Minnesota Vikings on suosikkijoukkueeni.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#3 17.01.2007 10:46

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

Meitsillä on plakkarissa parit lippupallon Suomenmestaruudetkin sekä Pääkaupunkiseudun piirimestaruudet. 80-luvun lopulta ja 90-luvun alusta nuo.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#4 17.01.2007 11:35

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Jenkkifutis

Joo, kyllähän jenkkifutis on siihen tutustuttuaan todellista herkkua tv:stä ja taktiikan riemuvoitto. Esimerkkinä voidaan mainita wild-card -weekendin ottelu Dallasin ja Seattlen välillä, ottelu päättyi aivan toisin kuten olisi voinut vielä minuutti ennen loppua olettaa mutta siinähän se herkku juuri onkin. Kellon peluu yhdistettynä muutamiin yllätyksellisiin onnistumisiin tekee jokaisesta ottelusta suurta draamaa. Ulospäin hyvinkin typerältä kolinalta vaikuttava laji muuttuu todelliseksi nerokkuudeksi kun siihen pääsee sisälle.

Jenkkifutista en ole koskaan itse pelaillut kilpaa mutta futiksen heittely on hieno rentoutumiskeino kesäisin ja kyllähän sitä pari kertaa on kännijatkoilla kolhittu itseämme oikein urakalla. Lajin henk.koht. huipentuma aina kausittain on tietysti Superbowlin yhteydessä täällä järjestettävät valvojaiset (Gneetä on jo varoitettu icon_wink) koska tuollainen tapahtumahan on parasta isolla porukalla ja sadoilla sivuilla statseja.

Tässä kaupungissa on Tampere Saints ykkösdivarissa mutta pari ottelua katsoneena ei sellaista räpellystä kyllä ole kovasti intoa olla seuraamassa paikan päällä.

Niin ja oma suosikkijoukkue on New England vaikka kuulostaakin hapokkaalta. Tosin enemmänkin seuraa yksittäisiä pelaajia ja ihailee suorituksia, Shawn Alexander on kova jätkä ja Tommy Maddoxia fanitin aiemmin.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#5 17.01.2007 12:00

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,530

Re: Jenkkifutis

Jenkkifutis center

Lippupallo peuk

Offline

#6 17.01.2007 12:30

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Jenkkifutis

Ihan vitun tylsää seurattavaa.
Rugby on miesten laji.  rokrok


Varikset komentavat

Offline

#7 17.01.2007 12:33

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

kraakku wrote:

Ihan vitun tylsää seurattavaa.

...niille, jotka eivät lajista mitään tajua.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#8 17.01.2007 13:39

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Jenkkifutis

Olen joskus käynyt katsomassa Arctic Circle Starsin pelin. Joskus myös tajusin säännöistäkin vähän enemmän kuin alusta, mutta unohtunut on. Eipä tuota lajia oikein mistään vaan täällä näe. Kyllä mua sen verran kiinnostaisi että katsoisi jonkun matsin ja tajuaisi vähän mistä siinä on kysymys.

Offline

#9 17.01.2007 14:18

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

shanks wrote:

Ei siinä mitää tajuamista ole. Kaukana urheilusta koko pelleily.

Joo, paljon mielenkiintoisempaa on, kun 22 metroseksuaalia pallottelee rauhallisesti keskikentällä 2 x 45 minuuttia.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#10 17.01.2007 14:21

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Jenkkifutis

forssto wrote:

[quote:662649901f="kraakku"]Ihan vitun tylsää seurattavaa.

...niille, jotka eivät lajista mitään tajua.[/quote:662649901f]

Pidin lajia "ihan vitun tylsänä" monta vuotta, mutta sitten päätin kerran katsoa Super Bowl -lähetyksen. Katsoessa opettelin sääntöjä, selostajien tuella valkeni hiukan taktisetkin kuviot, ja tulin siihen johtopäätökseen, että laji on yllättävän taktinen, ja että ainakin minulla oli siitä täysin vääristynyt kuva, vaikkakin tuon kuvan vääristymät on/oli helposti paikannettavissa. Kyllä tätä mieluummin katsoo kuin esim. koripalloa.

Lippupallo sitten taas on ihan perseestä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#11 17.01.2007 14:26

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

ex-kolja wrote:

Lippupallo sitten taas on ihan perseestä.

Yleisölajina kyllä, etenkin koska lajia ei harrasteta kovin korkealla tasolla, koska täällä se on juniorilaji ja muualla korkeintaankin kuriositeetti, mutta parhaimmillaan se kyllä yltää ihan jenkkifutiksen tasolle kiihkeydessä ja vauhdissa, koska se nimenomaan keskittyy juuri jenkkifutiksen taktiseen puoleen ja fyysisissä asioissa nopeuteen ja ketteryyteen, eli ei sitäkään kannata dissata. Lisäksi, jos lajille olisi yhtään enemmän pohjaa täällä, olisi lippupallo just se ideaali tapa harrastaa tätä lajia sellaisella "mennään kavereiden kaa vähän pelailemaan" -tasolla, koska se ei kummoisia varusteita vaadi (liput voi korvata vaikka sukilla vyössä). Ainakin se on vitusti siistimpää kuin jenkkien orpo pihaleikkiversio, touch-football.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#12 17.01.2007 14:33

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Jenkkifutis

Henk.koht jefussa (uuh) risoo eniten pelin rikkonainen luonne ja siitä juontava ottelun mammuttimainen mitta. Eli en jaksa keskittyä eikä mulla ole aikaa... :?


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#13 17.01.2007 14:35

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

Katkennut petsari wrote:

Henk.koht jefussa (uuh) risoo eniten pelin rikkonainen luonne ja siitä juontava ottelun mammuttimainen mitta. Eli en jaksa keskittyä eikä mulla ole aikaa... :?

Joo, "jefu" on aika idaritermi. Jäänyt vaan "skene"-päiviltä käyttöön... Pitäisi keksiä joku parempi. Vaiks "oikea jalkapallo" tai vastaavaa.

Toi katkonaisuus ja mammuttimaisuus on mulle ainakin just yksi kutkuttavimmista piirteistä. Mikä tahansa parin sekunnin down voi kääntää monia veneitä hetkessä, jos yksi väärä mies jää vartioimatta ja tiimipeli toimii aukottomasti... Huuuuuh! Huumaa ja kiimaa!!!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#14 17.01.2007 14:39

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Jenkkifutis

forssto wrote:

Joo, "jefu" on aika idaritermi. Jäänyt vaan "skene"-päiviltä käyttöön... Pitäisi keksiä joku parempi. Vaiks "oikea jalkapallo" tai vastaavaa.

En ole ikinä oikein tajunnut miksi sitä edes kutsutaan jalkapalloksi, kun eikös sitä "palloa" kuitenkin lähinnä pidetä käsissä... Potkitaanko sitä missään muussa tilanteessa kuin siinä kun yritetään saada lisäpistettä potkaisemalla pallo sen häkkyrän läpi (niin kuin ne elokuvissa tekee, oikeaa peliä en ole ikinä nähnyt)?

Offline

#15 17.01.2007 14:47

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,270
Website

Re: Jenkkifutis

lintumies wrote:

En ole ikinä oikein tajunnut miksi sitä edes kutsutaan jalkapalloksi, kun eikös sitä "palloa" kuitenkin lähinnä pidetä käsissä...

samaa olen ihmetellyt...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#16 17.01.2007 15:36

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Jenkkifutis

psykokarkki wrote:

[quote:dbbfa0c553="lintumies"]En ole ikinä oikein tajunnut miksi sitä edes kutsutaan jalkapalloksi, kun eikös sitä "palloa" kuitenkin lähinnä pidetä käsissä...

samaa olen ihmetellyt...[/quote:dbbfa0c553]

Eikös sen "pallon" pituus ole yksi jalka?


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#17 17.01.2007 15:43

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Jenkkifutis

turston wrote:

Eikös sen "pallon" pituus ole yksi jalka?

icon_eek

Offline

#18 17.01.2007 15:46

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,270
Website

Re: Jenkkifutis

nerokasta, eipä ole tullut mieleen...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#19 17.01.2007 16:04

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

Se on jalka, koska siinä pelataan esineellä, jonka muoto on pallonkaltainen ja kaikilla pelaajilla on jalat.

Kysymyksiä?

(Kohta babbis kaivaa jostain kuvia jostain para-jenkkifutisskaboista...)


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#20 17.01.2007 16:22

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Jenkkifutis

badinjury.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#21 17.01.2007 16:29

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

On sillä jalka kuitenkin vielä kiinni ruumiissa!

Olisit metskannut kuvan siitä Simpsons-jaksosta, missä sillä jollain potkaisijalla irtoaa jalka kesken potkun.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#22 17.01.2007 17:43

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Jenkkifutis

forssto wrote:

Toi katkonaisuus ja mammuttimaisuus on mulle ainakin just yksi kutkuttavimmista piirteistä. Mikä tahansa parin sekunnin down voi kääntää monia veneitä hetkessä, jos yksi väärä mies jää vartioimatta ja tiimipeli toimii aukottomasti... Huuuuuh! Huumaa ja kiimaa!!!

Näin juuri! Kellopeli on nerokasta kaikella tapaa tuossa lajissa! Molemmat yrittää arvata toistensa kuvioita ja tällä tavoin saatetaan välillä kokea shokeeraavia tapahtumia kentällä kun ajatukset menevätkin ristiin. Ja noita jenkkien lähetyksiä seuraa mielellään kun futis on vedetty aivan äärimmilleen eikä yksikään tilanne jää huomioimatta tai rangaistukset väärin (joukkueiden punaiset haasteliinat  peuk ). Ja missä muussa lajissa virheen merkkinä on keltainen liina tai yhtä ammattimainen ilmaisin?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#23 17.01.2007 17:45

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Jenkkifutis

forssto wrote:

Se on jalka, koska siinä pelataan esineellä

icon_exclaim


This must be what jail / I will scratch

Offline

#24 17.01.2007 17:50

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

DirtyBlueGene wrote:

icon_exclaim

Jäikö tuossa sinusta vielä jotain epäselvää?
Joo, taidat olla sen toisen jalkapallon ystäviä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#25 17.01.2007 18:05

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jenkkifutis

forssto wrote:

[quote:3d27c535f8="DirtyBlueGene"] icon_exclaim

Jäikö tuossa sinusta vielä jotain epäselvää?
Joo, taidat olla sen toisen jalkapallon ystäviä.[/quote:3d27c535f8]

"gneetä" innokkaampaa futisfania tuskin "skenestä" löydät! Ja täytyy sanoa, etten "jefusta" mitään oikeastaan tiedä eikä oikein kiinnostakaan. Jotenkin on silti jäänyt sellainen kuva, että tämän lajin seuraajat ovat ainakin suomessa vielä äijempiä kuin jääkiekon.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#26 17.01.2007 18:09

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Jenkkifutis

Alxity wrote:

[quote:744d9bd598="forssto"][quote:744d9bd598="DirtyBlueGene"] icon_exclaim

Jäikö tuossa sinusta vielä jotain epäselvää?
Joo, taidat olla sen toisen jalkapallon ystäviä.[/quote:744d9bd598]

"gneetä" innokkaampaa futisfania tuskin "skenestä" löydät! Ja täytyy sanoa, etten "jefusta" mitään oikeastaan tiedä eikä oikein kiinnostakaan. Jotenkin on silti jäänyt sellainen kuva, että tämän lajin seuraajat ovat ainakin suomessa vielä äijempiä kuin jääkiekon.[/quote:744d9bd598]
Päinvastoin, typerä provoyritys. Jenkkifutiksessa näkyy äkkiä vain kolina ja uhoaminen mutta todellisuudessa se on täyttä shakkia vihreällä alustalla. Kestää hetken päästä lajin hienouksien pariin kiinni, mutta suosittelen silti. Ja jenkkifutiksessakin palloa potkitaan, suurin osa vkl:n pisteistäkin tuli potkumaaleista.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#27 17.01.2007 18:32

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Jenkkifutis

Kyllähän minä tiedän että siinä on helvetisti taktisia ulottovuuksia. En vain ole koskaan perehtynyt niihin joten peli vaikuttaa vain tyhmältä nyhjäämiseltä.

Rugbyssä sentään tapahtuu eikä peliä vihelletä heti poikki. Se on ihan tajuttoman hienon näköistä kun peli aaltoilee sivuttaissuunnassa ja sivustoista tulee uusia juoksuja kohti maalialuetta.

Ja nää jannut pelaavat vieläpä ilman isompia suojia, toisin kuin ameriikan puppelit.

rugbypic2.jpg


Varikset komentavat

Offline

#28 17.01.2007 20:38

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jenkkifutis

[quote:0201bcd1e8="aqzu"]
Päinvastoin, typerä provoyritys.[/quote:0201bcd1e8]

Mielikuvani oli typerä provoyritys? Miten se voi sellainen olla? Ehkä siihen osittain on vaikuttanut se, että sillon kun noita kolmoselta tuli niin ennen ottelua selostaja mm. käski laittamaan leivät paremmin jne. Minusta on aika äijää syödä joskus myöhään illalla jotain täyteleipää kun katsoo urheilua. Ja en vieläkään väitä, että mielikuvani olisi mitenkään ollut oikea tai muuta, mutta en silti hyväksy mielikuvaani kutsuttavan typeräksi provoyritykseksi. Ja kuten ehkä huomaat itse lajista en tuossa sanonut mitään. Voi olla hieno laji, mutta kiinnostaa minua yhtä paljon kuin Bruce Springsteenin uusin DJ Tupouta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#29 17.01.2007 20:45

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Jenkkifutis

Mä syön täyteleipää aika usein - öisinkin, mutta en koe olevani kovin äijä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#30 17.01.2007 20:59

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Jenkkifutis

Äijäilyhän riippuu paljolti mitä sinne täyteleipänsä väliin laittaa. Täälläkin on aina Superbowl -valvojaisissa pöydät täynnä mättöä, ekalla kerralla eräs kaksikko tuli mukanaan 16 juustohampurilaista (no okei, ne oli asteen lätköjanareita) ja aina kaikilla on kunnon möyssytykset mukana. Tietysti järkevää hereilläpysymistaktiikkaa ei ole mässätä täyteleipiä mutta ei se silti tee kenestäkään lätkäjanaria tai pahempaa, vaikka sellaisia yön tunteina mässyttäisikin.

Jenkkifutisottelu yöllä on kuitenkin tapahtuma joka ei voi vaan lipua ohi vaan vaatii rinnalleen kunnon oheistuoteperheen. Jenkkifutiksen ja lätkän side on kyllä tässä maassa rakennettu mielikuvatasolla, mutta se on kuitenkin aika kaukainen oikeasti jos lajeihin perehtyy.

Asiasta asiakeskusteluun - eikös Suomi ollut tässä joskus vallankin hyvä maa, ihan euroopan huippua? Nyt tietty nämä meidän kaksi draftattua pelaajaamme ovat odottelemassa pääsyään maailman kovimpaan liigaan, Quardshie ja se joku toinen.. Kyllä vähän Möttölältä haiskahtaa jos suoraan sanon.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

  1. Index
  2. » Sporttila
  3. » Jenkkifutis

Board footer

Powered by FluxBB