#31 27.10.2005 15:29

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

ex-kolja wrote:

Eikös entisellä rouva Cobainilla ollut antipatioita nimenomaan In Uteron tuotantoa kohtaan?

ehkä oli mutta albinin syntilistaan lisäsi myös maininnan pj harveyn levyn pilaamisesta.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 27.10.2005 15:53

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Albinin neroutta ääni-insinöörinä mitenkään kiistämättä, Rid of Me & Surfer Rosa sijoittuvat kyllä omalla listallani sinne häntäpäähän kun näitä tuotettuja äänitteitä vertaillaan.

Toisaalta Pixiesin b-puolikokiksella ollut messevä versio River Euphrateksesta osoitti ettei se ajoittainen hakuammunta pelkästään studiomikserin nuppien asennosta ole välttämättä kiinni.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#33 27.10.2005 16:00

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

ILR wrote:

Toisaalta Pixiesin b-puolikokiksella ollut messevä versio River Euphrateksesta osoitti ettei se ajoittainen hakuammunta pelkästään studiomikserin nuppien asennosta ole välttämättä kiinni.

eli siis...? tuohan ei ollut albinin tuottama...?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#34 27.10.2005 17:54

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,891
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Surfer Rosan tuotannosta: Olin suuresti yllättynyt lukiessani monien kommentteja levyn tuotantojäljestä, itse kun olen pitänyt sitä aina ensiluokkaisena. Hämmennyin, otin levyn esille ajatellen: "mitkä puutteet minulta on voinut jäädä huomioimatta?", kuuntelin neljänteen biisiin asti ja tajusin, että tämähän on edelleen täydellistä, ja aloin kirjoittaa vastausta.

Tärkein seikka mitä tuotanto voi levylle antaa, on että se tukee musiikin ilmaisua. Tässä onnistutaan Surfer Rosalla erinomaisesti - saundi on suoraviivaista, korutonta, aggressiivista, jopa punkkia. Santiagon kitaroinnista on osattu pusertaa kaikki nyanssit kelanauhoille, säröä on aina enemmän kuin vähemmän, sitä ei ole yritettykään kurittaa. Sen sijaan vokaalit on laitettu hieman tavallista alemmas jättäen enemmän tilaa rokkenrollille. Tämä on erinomainen oivallus, sillä Frank osaa kyllä huutaa itsensä juuri sopivasti esiin kokonaismiksauksesta.

Rummuissa on todella runsaasti kaikua. Ei studioefektikaikua, vaan pieneen huoneen luonnolista boksimaisuutta, joka hifistelyrokissa olisikin virhe, mutta tähän tapaukseen sopii kuin valettu. Virvelirumpu on paksu ja mäiskyttelee biisien rytmilinjat millilleen varmasti. Basso ja tomit ihan normaaleja alternative-rockin ratkaisuja. Bassokitarassa taas on käytetty efektejä hyvin niukasti, ja se saa vaeltaa paljon vapaammin.

Albinin yksi oivalluksista levyllä onkin ollut jättää turha hiominen ja höylääminen pois. Kim Deal ei käsittääkseni ole maailman tarkimpia basisteja, mutta pikku ajoitusvirheitä ei ole usein yritettykään korjata. Kuunnelkaapa vaikka Giganticin intro, jossa basso yksinään laahaa ihan hitosti, mutta sillä tavoin biisiin tulee välittömämpi tunnelma, ajoitusvirheet ovat siis enemmänkin tatsia. Bassoa voi kuunnella muissakin biiseissä tarkemmin - mielestäni todella rohkeaa Albinilta pitää näitä svengaavia pätkiä, ja jättää se "vielä yksi otto" väliin.

Kitarat ovat laulujen ohella levyn parasta antia. Säröt ovat sopivan rouheat, kuitenkin pitäen mielessä, että biisien on ymmärretty soivan amerikan jokaisessa college-radiossa. Kitaroiden tuplausraidoissa on yleensä rutkasti enemmän säröä, ja se on jätetty hieman kauemmas varsinaisesta raidasta hyvällä lopputuloksella - esim. Where Is My Mindin riffittely. Laulut on otettu hyvin suoraviivaisesti sisään edelleen levyn tyyliä noudattaen, ja albumi ovat täynnä kaikenlaisia pikku hölinöitä biisien välissä, Frankin ja Kimin kommentointia toisilleen, "No I just said to Kim, you fucking die". Laulujen toteutus säväyttää minua vieläkin joka kerran kuullessani. Nuo mainitsemani asiat yhdistettynä hyvään vokaalisaundiin saavat aikaan vaikutelman, että laulut ovat todella ainutlaatuisesti läsnä kuulijaa.

Jos jaksoitte vähän lopusta, niin kitarat ovat parhutta, basso laahaa ja tuo siten sopivan punkkigrooven, laulut ovat rönsyilevät ja ehkä parhaat mitä olen kuullut rock-levyllä.
Tuotanto ***** Musiikki *****


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#35 27.10.2005 18:27

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Eipä tuohon voi mitään sanoa. Itse arvostelin Surfer Rosan tuotantoa lähinnä vain siitä syystä, että minusta Pixies vaan kuulostaa paremmalta Bossanovalla ja Doolittlella. Ja tällä tarkoitan siis yhtyeen kokonaissoundia, en sitä millaista biisimateriaalia yhtyeellä oli. Mutta en minä kykene tuollaiseen analyysiin kuin Laatu, enkä todellakaan tässä tapauksessa osaa aina pukea sanoiksi sitä mitä ajattelen. Jotenkin vaan PJ Harveyn Rid Of Me kuulostaa minusta niin laimealta ja ikäänkuin siltä kuin siitä puuttuisi syvyys. Hieman sama vaivaa minusta Pixiesin Surfer Rosaa osassa biiseistä. Olin ajatellut että se johtuu nimenomaan Albinin tuotannosta, sillä vastaavaa en ole muilla Pixiesin levyillä havainnut. Tuon parempaan analyysiin en pysty.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#36 27.10.2005 18:34

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,891
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Surfer Rosa on tuotannollisesti bändin ehdottomasti paras levy. Itse en jaksa kuunnella Bossanovan sliipatumpaa saundia yhtään.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#37 27.10.2005 18:40

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Laadun analyysille  peuk, yhdyn.

Rid of Me'n kolkot biisit toimivat kolkoilla saundeilla, mutta esim. To Bring You My Love ei varmaankaan olisi Albinin tuottamana yhtä loistelias.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#38 24.11.2005 15:21

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Kuuntelin eilen ekaa kertaa Big Blackin Songs About Fuckingin. Osa biiseistä oli tosin jo ennalta tuttuja. Hyvä levy joka tapauksessa. Pitäisi hankkia joskus ihan omaksikin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#39 05.02.2006 20:14

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Sanoisin että Two Nuns and a Pack mule on parasta mitä Albini on tehnyt. Itse asiassa niinkin hyvää, että ko. albumi menee mahdollisesti itselläni sinne topvitoseen.

Kadun vieläkin etten ostanut Songs About Fuckingia vinyylinä, koska onhan siinä hienoin kansitaide koskaan.

Offline

#40 06.02.2006 10:56

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Phlegm wrote:

Kadun vieläkin etten ostanut Songs About Fuckingia vinyylinä, koska onhan siinä hienoin kansitaide koskaan.

www.ifsociety.com -> 12 euroa.
Ovat juuri nyt loppu, mutta parhaillaan on matkalla paketillinen lisää.

Myös Two Nuns -plattaa tulossa vinyylillä samassa paketissa.

Ketjun aiheeseen:
<3<3<3<3 STEVE ALBINI <3<3<3<3
Vihaiset nörtit FTW!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#41 06.02.2006 13:41

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

[quote:3156026328]Harmi, että toi löytyy jo cd:nä, muuten olis voinu vinyylin hommatakin..[/quote:3156026328]

Sama (smaa? onko SS-jargonin käyttö pakollista täällä?). Huutonetissä joku ruinasi tuosta taannoin kolmeakymppiä. Oli varmaan sitten ekasta prässistä tai jotain. Ei kiitos.

Shellachan työstää uutta levyä, mutta se tuskin tulee tänä vuonna. Onhan jotain uusia biisejä toki esitettykin. Toimiix?

Offline

#42 06.02.2006 14:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

[quote:61fd40cac2]Yes, in these last ten months of the war, even the loyal and devoted Wafhen SS had to be allocated its special Resistance Cell and Resistance broadcast in the imaginary German world of MB. The beauty of it was that the man who acted as speaker of `Hagedorn'-that was how the station announced itselfwas a genuine officer deserter of the Waffen SS. He spoke the genuine SS jargon and claimed to be the genuine emissary of a genuine Resistance group of the WafFen SS. In fact, he was so genuine, that I disliked and distrusted him from the first moment one of C's officers presented him to me. Rightly so, as it was to turn out after the war.[/quote:61fd40cac2]


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#43 07.02.2006 10:06

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Phlegm wrote:

Shellachan työstää uutta levyä, mutta se tuskin tulee tänä vuonna. Onhan jotain uusia biisejä toki esitettykin. Toimiix?

Toimii.

Osa tuli kuultua jo ATP:ssä 2004 (nakertaaX?) ja muistikuvat alkavat olla hieman hataria ja ehkä aiheettomankin positiivissävytteisiä festarien yleisen hulvattomuuden vuoksi. Jos harrastaisin esim. soulseekin käyttöä, saattaisin pitää hallussani ehkä jotain myöhäisempää erään englantilaisen edesmenneen radio-dj:n nimellä kulkevaa radiobroadcastlivelähetystä jossa on myöskin esitetty mahdollisesti kolme uutta kappaletta.

Jos olisin kuullut tuon esityksen jälkeenpäin tuoreilla korvilla, voisin ehkä todeta että varsinkin The End of Radio toimii todella hyvin, mutta se onkin lähes MASINOINTIA. Minulla saattaisi myös olla valtuudet todeta, että muut pari biisiä eivät mitenkään erityisesti erotu 1000 hurts / actionpark -painotteisesta settilistasta.

Ei nyt mitään järisyttävää kai tiedossa, loogista jatkoa viimeisimmälle. Välillä tuntuu olevan vähän turhan höntsäily/hauskanpitolinjalla (kliffaa soittaa yhes, hei) mut eiköhän tuosta potkua löydy tarpeeksi. Ja nauhottaahan sen ainakin STEVE jos ei muuta. Tai Bob Weston.

Songs About Fuckingiin liittyy eräs jännä anekdootti. Olin Dis'n'datissa joskus puolisenkymmentä vuotta sitten pläräämässä levyjä ja noteerasin tuon siellä älppärihyllyssä. Painoin levyn mieleeni ja ajattelin poistua kaupasta sen kanssa kunhan ensin ehdin selata myös cd-tarjonnan. Kun sitten lähtiessäni ajattelin vielä napata Songs About Fuckingin mukaan, SE EI ENÄÄ OLLUT SIELLÄ! Joku oli vetänyt välistä! Masennuin enkä ostanut mitään muutakaan.

Tuo välikohtaus viivästytti levyn hankintaani (ja sen erinomaisuuden tajuamista) ainakin neljällä vuodella.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#44 07.02.2006 23:22

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

[quote:77d70eb829="shanks"][quote:77d70eb829="forssto"]Myös Two Nuns -plattaa tulossa vinyylillä samassa paketissa.
[/quote:77d70eb829]

Harmi, että toi löytyy jo cd:nä, muuten olis voinu vinyylin hommatakin..[/quote:77d70eb829]

käsittämätön perustelu... mä oisin muuten voinut hommata mutta kun löytyy jo vinyylinä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#45 08.02.2006 11:35

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Aloitin viime viikon perjantaina keskustelun amerikkalaisen mieshenkilön kanssa sanoilla "...and Rapeman!", oletettavasti elämäni ensimmäisen kerran.

icon_redface


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#46 08.02.2006 12:14

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Jonkun verran on tullut Songs About Fuckingia viime aikoina kuunneltua luovan tauon jälkeen. Potkii sen verran että joskus tuo pitää omaksikin hankkia.

Offline

#47 08.02.2006 21:19

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

[quote:b4d7ac6990="shanks"][quote:b4d7ac6990="psychocandy"][quote:b4d7ac6990="shanks"][quote:b4d7ac6990="forssto"]Myös Two Nuns -plattaa tulossa vinyylillä samassa paketissa.
[/quote:b4d7ac6990]

Harmi, että toi löytyy jo cd:nä, muuten olis voinu vinyylin hommatakin..[/quote:b4d7ac6990]

käsittämätön perustelu... mä oisin muuten voinut hommata mutta kun löytyy jo vinyylinä.[/quote:b4d7ac6990]

eli pitäs olla ceedee ja vinyyli vai?[/quote:b4d7ac6990]

no mikä ettei? iteltäni puuttuu tosin cd mikä on harmi kun sillähän taitaa olla bud(d)-ep mukana...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#48 10.03.2006 00:16

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Parin viime päivän aikana olen kuunnellut ennätysmäärän Shellacia, tarkemmin sanoen At Action Parkia ja 1000 Hurtsia. En osaa tosin vieläkään sanoa mitään levyjen keskinäisestä paremmuudesta. Hienoa räimettä molemmat.

Muista Albini-bändeistä Big Black on ihan ikisuosikkikamaa. Songs About Fucking on niin tiukka levy, että taju lähtee, eivätkä me muutkaan ole ihan turhia. Rapemania en ole vielä kuullut, mutta levy on matkalla postissa.

Offline

#49 13.03.2006 02:25

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Offline

#50 18.03.2006 06:45

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Kaupallinen tiedote: If Societylle tuli just setti Shellac / Big Black / Rapeman -vinyylejä. Shellacilta löytyy kaikkia kolmea, Big Blackiltä Panolevyä ja Rapemanilta sitä yhtä ja ainoaa.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#51 13.04.2006 15:20

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Ostin Jyrockista Panolevyn ja Rapemanin vinyylit ja kaadoin heti kaljat niiden päälle.  peuk

Onneksi kummassakin oli muovit.

Niin ja näistä kahdesta Songs about fucking on kyllä se parempi. Rapemanilla on muutama, sanoisinko jopa, täytebiisi. Panolevyllä niitä ei ole yhtään.

Offline

#52 25.04.2006 14:02

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

ex-kolja wrote:

Tämä kyllä suututtaa monet, mutta olen aina nähnyt Steven henkisenä isänä Eminemille.

Ha ha ha  roll


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#53 25.04.2006 21:40

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

minä taas biologisena..


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#54 23.06.2006 03:22

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

hassua, huomasin vasta nyt että shellac on tehnyt jonkun välilevyn nimeltä THE FUTURIST, ennen terraformia, ilmeisesti tosi pienenä painoksena kavereille jne.
tulipa sitten ladattua internetsistä. jännältä kuulostaa.

tuli myös nähtyä barcelonassa livenä, ja oli suurimman osan keikasta niillä vaiheella että totaalisen paskaa, parasta ikinä, paskaa, parasta paskaa ikinä. soittivat tosi hiljasella, mikä vitutti hieman, mutta loppua kohti parani huomattavasti. välissä vastailtiin yleisön kysymyksiin eli viihdyttävää oli kaikinpuolin, muttei "hauskaa" peuk

eipä sitten muuta tällä erää -spåm

Offline

#55 23.06.2006 04:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

niissä Q&A-sessiossa osoittivat tasonsa sekä fanit että bändi...

tuossa yksi keikka-arvostelu jonka kanssa vopite olla samaa mieltä johonkin asti, poikkeuksena se että niitä hyviä hetkiä oli mulle kyllä paljon vähemmän. lyä syä jua

http://www.fakejazz.com/fake/archives/2 … he_new.php


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#56 23.06.2006 06:20

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

no, johtuu ehkä siitä että et katsonut loppun asti  icon_rolleyes

aika pitkältihän se meni yllä kuvaillun mukaan. tykkäsin kyllä ihan vitusti paljon enemmän juuri sen takia ettei setti ollut sitä perus "soitetaan nää muutama hyvää biisiä kiitti moi, huraaa". ehkä vaan olin sopivasti krapulassa tai jotain, mutta toimi mulle, ei se "hauskaa" ollut millään tavalla. eikä paljon sen enempääkään, mutta viihdytti kuitenkin sopivasti.

peuk shellacille

Offline

#57 28.07.2006 12:25

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,891
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Tuli vihdoin ostettua Songs About Fucking. Oon aina tykännyt levystä, mutta se ei oo tipahtanut, kolahtanut, lyönyt päätään sementtiin, herännyt aivovaurioisena sairaalasta valaistuneena. Nyt kun vinyyli pyörii kohta ensimmäistä puolta loppuunsa, alkaa tuntua siltä että vihdoin saattaisi jo käydä niin. Loistolevy.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#58 18.09.2006 00:22

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Two Nuns and a Pack Mule pau pau pau, parhautta ja paras albini. kakkosena atomizer > songs about.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#59 25.02.2007 22:42

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

Mahtavaa! icon_razz
Shellac will have a new LP anytime between now and the future.
http://www.tgrec.com/bands/band.php?id=22


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#60 23.03.2007 12:43

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Big Black / Rapeman / Shellac ym.

http://www.tgrec.com/bands/album.php?id=414

Funit oli olleet Steven seurassa tämän saadessa albumit painosta...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB