1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Leonard Cohen

#1 26.01.2007 12:30

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Leonard Cohen

No pitäähän kuninkaalle topiikki tehdä, minulle se suurin - aina ja ikuisesti! Suurin runoilija, kovin folk-äijä ja vie kaikki naisetkin, joten...

Cohen uran olennaisemmin osan muodostavat kolme ensimmäistä folk-levyä, niistä PITÄÄ aloittaa: Songs of L.C (1968), Songs from Room (1969) ja -ehkä hienoin, ainakin synkin - Songs of Love And Hate (1971). Siis miehen kolme ensimmäistä levyä. Ne ovat täynnä hienoimpia, kieroimpia ja kauneimpia folk-lauluja koskaan. Huikeita kaikki. Niitä ei jaksa edes ylistää, ne vain ovat olennaisia.

Näiden jälkeen maestro on ollut epätasaisempi ja valinnoissa kannattaa olla varovainen. 70-luvulla folk-tunnelma on vielä pelissä, mutta hommaa on höystetty vähän "viihteellisemmillä", jopa jatseimmilla sovituksilla, kuten vuonna 74 tehdyllä, mainiolla New Skin for the Old Ceremony-levyllä, jolta löytyvät esim. Chelsea Hotel 2, Who By Fire, Field Commander Cohen ja There is A War, eli ehtoja Cohen-klassikoita. Vuonna 79 tehty Recent Songs on kelpo levy myös.

SITTEN on mainittava ne Cohen levyt, joita voisi pitää "kielletyinä hedelminä", levyjä joiden soudit ovat kauheat, tuotanto pervessiä ja mautonta kaikin puoli, silti niistä voi nauttia (ainakin salaa) sillä Cohenin tekstit lisäävät näihin oman ironisen tasonsakin.
Vuonna 77 julkaistu Death of a Ladies' Man on rappiolevy Rooman valtakunta-mittakaavassa. Cohenin into kadottunut, huumeet on sekoittanut mielen ja Phil Spector on hääräämässä taustalla. Phil tekeekin kaikkensa että latteat viihdesoundit latistaisivat Runoilijan tekstit ja hyvinhän hän onnistuukin, kokonaisuus on karmea. Varokaa tätä, vaikka Maailman hienoin levynkansi houkuttaakin levykaupassa puoleensa.

80-luvulla on sitten mopo karannut käsistä, konerummut, synat ja halpa tanssipop-meininki tullut mukaan. Cohen tavallaan vetää yli oman naistenmiehen-imagonsa, laulut ovat entistäkin synkempiä ja Cohen pilkkaa juppeja ja demokratiaa sellaisella otteella, että kaiken maailman vellihousu-punkkarien nihilismi on lastenleikkiä hänen rinnallaan. Hienoja biisejä - jos pääsee sen kasariestetiikan yli - on toki runsaasti, kuten Future, mutta kyllähän niistä folk-levyistä pitää aloittaa. Ja kirjat ja runokokoelmat pitää lukea.

"And lets sing another song, boys, This one has grown old and bitter"

Offline

#2 26.01.2007 12:31

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Leonard Cohen

Ja kyllähän Cohen kuuluu raskaaseen-osioon ehdottomasti kaiken sen puberteettisen teinimusiikin sijasta, mutta pistetään nyt tänne, kun ette te kuiteskaan ymmärrä  icon_lol

Offline

#3 26.01.2007 12:31

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Leonard Cohen

Pistooli-pepe wrote:

"And lets sing another song, boys, This one has grown old and bitter"

" I remember you well in the Chelsea Hotel / You were taking so brave and so free / Giving me head on the unmade bed / While the limousines wait in the street"

En muista yhtään toista kertaa, kun suihinotosta olisi kirjoitettu ja laulettu noin runollisesti.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#4 26.01.2007 12:33

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Leonard Cohen

forssto wrote:

[quote:9c731ae834="Pistooli-pepe"]"And lets sing another song, boys, This one has grown old and bitter"

" I remember you well in the Chelsea Hotel / You were taking so brave and so free / Giving me head on the unmade bed / While the limousines wait in the street"

En muista yhtään toista kertaa, kun suihinotosta olisi kirjoitettu ja laulettu noin runollisesti.[/quote:9c731ae834]

Totta, itse olen miettinyt aina samaa...

Offline

#5 26.01.2007 12:33

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Leonard Cohen

Mä kuulun lisäksi siihen pervoskeneen, joka pitää Lennun MIDIkiipparikautta melkeinpä yhtä kovana kuin folkkiskautta. Future on vaan niin ylettömän synkkää rypistystä näennäisen kepeän kuoren alla, että vetää aika hiljaiseksi.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#6 26.01.2007 12:35

Pistooli-pepe
Member
Registered: 24.05.2006
Posts: 900

Re: Leonard Cohen

forssto wrote:

Mä kuulun lisäksi siihen pervoskeneen, joka pitää Lennun MIDIkiipparikautta melkeinpä yhtä kovana kuin folkkiskautta. Future on vaan niin ylettömän synkkää rypistystä näennäisen kepeän kuoren alla, että vetää aika hiljaiseksi.

Totta, mulla meni monta vuotta että pääsin niistä fiiliksiin, mutta näin - kun ikää on tullut lisää - voi kyllä sanoa, että onhan ne kovia juttuja. Tai erityisesti tuo Future, I´m you´re man ei kyllä mene vieläkään, kuin kännissä...

Offline

#7 26.01.2007 12:43

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Leonard Cohen

Ihan alkuun täytyy todeta, että ennen Cohenin tuotantoon tutustumistani minulla oli mielikuva, jostain Michail Boltonin ja Helmut Lottin tapaisesta artistista (tosin jos nyt ajattelemaan ruvetaan niin enhän minä noiden kahden mainitsemanikaan tuotantoon ole tutustunut). Tätä mielikuvaa ruokkivat varmasti jossain vaiheessa tv-mainokset, jossa möreä miesääni mainosti "Lenard Kouhenin uutuus nyt levykaupoissa" sekä vuonna 1985 ilmestyneeltä Various Positions -evyltä suomennettu Dance Me to the End of Love, joka alkuperäisenä versiona on jopa hyvä, mutta jonka kauhea suomennos Tanssi loppuun rakkauden vainoaa ajoittain edelleenkin.

Leonard Cohenista innostuin oikeastaan aika myöhään ja innoittajana toimi Lars Von Trierin Breaking The Waves, jossa yhdessä kohtauksessa soi taustalla Suzanne. Biisi kuulosti niin hyvältä, että päätin ottaa selvää mikä se on ja päädyin hankkimaan melko huonon kokoelman So Long, Marianne. Kipinä kuitenkin syttyi ja melko pian hankin tuon forsstonkin mainostaman keltakantisen Geatest Hitsin. Harmi vaan, että kirpparilta hankkimani 2 €:n vinyyli oli melko naarmuinen ja aika vähän sitä loppujen lopuksi tuli soitettua.

Myöhemmin tajusin onneksi hankkia loistavat Songs of Love and Haten ja New Skin fot the Old Ceremonyn. Tyttöystävältä löytyy lisäksi Songs From a Room, joten debyyttiä lukuunottamatta nuo olennaisimmat levyt taitavatkin jo olla hankittuna.

Suosikkibiisejä ovat mm. Famous Blue Raincoat, Suzanne, Bir on a Wire ja Partisan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#8 26.01.2007 13:03

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Leonard Cohen

Tätä vastausta kirjoittaessani radiosta lähti soimaan First We Take Manhattan icon_eek.

I'm Your Man, Future ja Ten New Songs on kaikki parhautta! Taidan tykätä noista ehkä jopa enemmän kun kolmesta ekasta levystä. Songs of Love and Hate on tietty mahtava kanssa. Ihan helvetin nero mies. Give me crack and anal sex!

Suosikkibiisejä: The Future, First We Take Manhattan, Everybody Knows, Who By Fire, The Guests, Famous Blue Raincoat, Teachers, I'm Your Man, Take This Waltz, Tower Of Song..

Joku Everybody Knows on vaan sellanen biisi että siihen ei kyllästy IKINÄ.
[quote:1fc054bb6c]Everybody knows that you love me baby
Everybody knows that you really do
Everybody knows that youve been faithful
Ah give or take a night or two
Everybody knows youve been discreet
But there were so many people you just had to meet
Without your clothes[/quote:1fc054bb6c]

top-7:
1. I'm Your Man
2. Songs of Love and Hate
3. The Future
4. Ten New Songs
5. Songs of Leonard Cohen
6. Recent Songs
7. Songs From a Room


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#9 26.01.2007 13:07

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Leonard Cohen

Alxity wrote:

Ihan alkuun täytyy todeta, että ennen Cohenin tuotantoon tutustumistani minulla oli mielikuva, jostain Michail Boltonin ja Helmut Lottin tapaisesta artistista

Whoohoo! icon_lol Aika lähellehän tuo mielikuva lopulta osui...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#10 26.01.2007 13:12

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Leonard Cohen

upsetter wrote:

[quote:7bb5019e61="Alxity"]Ihan alkuun täytyy todeta, että ennen Cohenin tuotantoon tutustumistani minulla oli mielikuva, jostain Michail Boltonin ja Helmut Lottin tapaisesta artistista

Whoohoo! icon_lol Aika lähellehän tuo mielikuva lopulta osui...[/quote:7bb5019e61]

En mä kauheasti tuota ihmettele. Mullakin oli pitkään sellainen mielikuva, koska havaintoni Lennusta koostuivat kahdesta faktasta:
1) Mun mutsi diggasi siitä, siis I'm Your Man -levyn aikaan
2) Mä näin telkkarista Take This Waltz -videon ja se vaikutti mun Kiss- / Dio-ehdollistuneessa 7-vuotiaan musiikkimaussani aika vitun tylsältä aikuispaskalta.

Tähän vielä sellainen lisätieto, että mun mutsin musamaku on pysynyt sinänsä aika johdonmukaisena, että sen lemppariartistit 80-luvulla oli mm. Michael Bolton, Chicago ja Manhattan Transfer ja nykyisin ne ovat osastoa Josh Groban ja Vonda Sheppard. Voitte siis varmaan ymmärtää miksi äidin diggailu johtaa mustalle listalle.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#11 26.01.2007 13:27

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Leonard Cohen

isle-of-wight.jpg

http://www.leonardcohenfiles.com/
Oikein kattavat Cohen -sivut, ylläpitäjänä suomalainen Jarkko Arjatsalo peuk.

Sarjassamme keikkoja joilla olisin halunnut olla: Cohen Jäähallissa 1993
http://www.leonardcohenfiles.com/hki1993.html

Oisko paras biisi sittenkin Avalanche?


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#12 26.01.2007 13:36

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Leonard Cohen

[quote:046346d982="jookcha"]

Sarjassamme keikkoja joilla olisin halunnut olla: Cohen Jäähallissa 1993
http://www.leonardcohenfiles.com/hki1993.html

[/quote:046346d982]

Minä olin paikalla. Tai no, en ollut hallissa, vaan ulkolähetysautossa, jolla taltioitiin tuo keikka (vai osa keikasta??). Tehtiin muistaakseni joku puolen tunnin ohjelma Cohenista, ja tolta keikalta oli siinä mukana muutama biisi.

Samassa häppeningissä sanoin muuten käsipäivää Lennulle, ja sain nimmarin I'm Your Fan-tribuutti-levyn takakanteen.

"To Tomi
all the best
Leonard Cohen"

Joo, vielä tohon aikaan mulla ei tainnut olla Cohenin omia levyjä ollenkaan...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#13 26.01.2007 13:37

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Leonard Cohen

[quote:fd68327b00="upsetter"][quote:fd68327b00="jookcha"]

Sarjassamme keikkoja joilla olisin halunnut olla: Cohen Jäähallissa 1993
http://www.leonardcohenfiles.com/hki1993.html

[/quote:fd68327b00]

Minä olin paikalla. Tai no, en ollut hallissa, vaan ulkolähetysautossa, jolla taltioitiin tuo keikka (vai osa keikasta??). Tehtiin muistaakseni joku puolen tunnin ohjelma Cohenista, ja tolta keikalta oli siinä mukana muutama biisi.

Samassa häppeningissä sanoin muuten käsipäivää Lennulle, ja sain nimmarin I'm Your Fan-tribuutti-levyn takakanteen.

"To Tomi
all the best
Leonard Cohen"

Joo, vielä tohon aikaan mulla ei tainnut olla Cohenin omia levyjä ollenkaan...[/quote:fd68327b00]

icon_lol

Tribuuttilevyn kanteen!!


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#14 26.01.2007 13:38

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Leonard Cohen

[quote:a6567e2374="forssto"]En mä kauheasti tuota ihmettele. Mullakin oli pitkään sellainen mielikuva, koska havaintoni Lennusta koostuivat kahdesta faktasta:
1) Mun mutsi diggasi siitä, siis I'm Your Man -levyn aikaan
2) Mä näin telkkarista Take This Waltz -videon ja se vaikutti mun Kiss- / Dio-ehdollistuneessa 7-vuotiaan musiikkimaussani aika vitun tylsältä aikuispaskalta.[/quote:a6567e2374]
Sama, paitsi että 1) en tiedä diggasiko äitini hirveästi mutta ainakin I'm Your Man -levy sillä oli ja on edelleen. 2) Tykkäsin Take This Walzista juuri tuohon aikaan (ja edelleen) tosi paljon. Aina joskus vanhempien luona käydessä tulee soiteltua I'm your Mania. Hyvä levy.

Kovin tarkkaan en Cohenin tuotantoon ole tutustunut, vaikka kiinnostunut olen ollut jo useamman vuoden. Jotain kirjastolainoja on ollut mutta en minä niistä oikein muista mitään.

Offline

#15 26.01.2007 14:30

murmur
Member
Registered: 22.06.2005
Posts: 9,801

Re: Leonard Cohen

forssto wrote:

Tähän vielä sellainen lisätieto, että mun mutsin musamaku on pysynyt sinänsä aika johdonmukaisena, että sen lemppariartistit 80-luvulla oli mm. Michael Bolton, Chicago ja Manhattan Transfer ja nykyisin ne ovat osastoa Josh Groban ja Vonda Sheppard. Voitte siis varmaan ymmärtää miksi äidin diggailu johtaa mustalle listalle.

Mulla vähän samanlaisia kokemuksia. Siinä vaiheessa kun rupesin kiinnostumaan tuontyyppisestä musiikista niin asuin 8kk mun tädin luona Belgradissa. Täti kuunteli ahkerasti Leonardia mutta myös kaikkea samantyyppistä paskaa kuin forsston äiti. Tykästyin kyllä Leonardiin mutta mielleyhtymien takia en sitä sen jälkeen ole kuunnellut kuin sitten ihan viime aikoina.

Offline

#16 26.01.2007 15:31

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leonard Cohen

Pistän edellisiä paremmaksi: MUMMONI kuunteli Cohenia joskus kun olin pienehkö, ainakin Various Positionsin muistelisin näheeni hyllyssä tuolloin.

Songs of Love and Hate kai minullekin se kuunnelluin ja tärkein. Jatkossa toivoisin kuitenkin Dear Heather, osa 2:n sijaan "Lentskarille" antoisia eläkepäiviä.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#17 26.01.2007 15:40

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: Leonard Cohen

DirtyBlueGene wrote:

Pistän edellisiä paremmaksi: MUMMONI kuunteli Cohenia joskus kun olin pienehkö, ainakin Various Positionsin muistelisin näheeni hyllyssä tuolloin.

peuk

taisit voittaa.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#18 27.04.2007 12:35

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,163

Re: Leonard Cohen

Eilen vasta tajusin miten helvetin hyvä New Skin for the Old Ceremony on. Lover Lover Lover  sydan:sydan::sydan:

Leo-setä on mun sankari.

cohen4.jpg


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#19 27.04.2007 17:25

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Leonard Cohen

[quote:d5530521d3="jookcha"]Eilen vasta tajusin miten helvetin hyvä New Skin for the Old Ceremony on. Lover Lover Lover  sydan:sydan::sydan:
[/quote:d5530521d3]Ommuute melkeen paras.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#20 16.07.2007 15:21

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Leonard Cohen

Suzanne soinut aika kovasti päässä viime aikoina. Pitää kai ottaa taas tätäkin kuunteluun.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#21 16.07.2007 15:22

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Leonard Cohen

noiseidea wrote:

Suzanne soinut aika kovasti päässä viime aikoina. Pitää kai ottaa taas tätäkin kuunteluun.

Hectorin versio colorflash


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#22 16.07.2007 17:03

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Leonard Cohen

forssto wrote:

[quote:503f30550d="upsetter"][quote:503f30550d="Alxity"]Ihan alkuun täytyy todeta, että ennen Cohenin tuotantoon tutustumistani minulla oli mielikuva, jostain Michail Boltonin ja Helmut Lottin tapaisesta artistista

Whoohoo! icon_lol Aika lähellehän tuo mielikuva lopulta osui...[/quote:503f30550d]

En mä kauheasti tuota ihmettele. Mullakin oli pitkään sellainen mielikuva, koska havaintoni Lennusta koostuivat kahdesta faktasta:
1) Mun mutsi diggasi siitä, siis I'm Your Man -levyn aikaan
2) Mä näin telkkarista Take This Waltz -videon ja se vaikutti mun Kiss- / Dio-ehdollistuneessa 7-vuotiaan musiikkimaussani aika vitun tylsältä aikuispaskalta.[/quote:503f30550d]sama paitsi video oli Dance Me to the End of Love vuonna 1990. No, jo muutaman vuoden jälkeen (1994-95) olin kypsynyt tarpeeksi, ja Pennasen Sami (taas!) äänitti mulle Leo-kokoelman, jossa läpileikattiin koko tuotanto. Pidän nykyään kaikesta, mitä mies on tehnyt ja mitä siis olen häneltä kuullut. Suosikkilevy vois olla New Skin... mutta toisaalta esim. Room on välillä jopa pelottavan hyvä. Ja sitten nämä myöhempien levyjen parhaat biisit on jotain aivan uskomatonta. Enkä mä ikinä varmaan "Suzanneenkaan" kyllästy.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#23 16.07.2007 17:04

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Leonard Cohen

Hä, olinkin jo vastannut tänne 017


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#24 16.07.2007 17:24

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leonard Cohen

Minuutissa unohdit?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#25 16.07.2007 17:30

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Leonard Cohen

Ime sykkivää kulli


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#26 16.07.2007 17:31

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Leonard Cohen

Jean-Babtiste wrote:

Ime sykkivää kulli

Oho, Chelsea Motelin sanotuksissa nämä.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#27 16.07.2007 17:32

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leonard Cohen

frown2


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#28 07.03.2008 21:54

qdes
Member
From: Helsinki
Registered: 12.07.2006
Posts: 1,256

Re: Leonard Cohen

Jumalauta. Ainakin Ten New Songs on niin perkeleen hyvää. We could be on a verge of something wonderul icon_cool

Offline

#29 07.03.2008 22:51

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Leonard Cohen

Rakastan tätä miestä.

sydan


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#30 08.03.2008 00:12

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Leonard Cohen

meiltäkin löytyi aikoinaan kotoa i'm your man ja pidin jo silloin paljon take this waltzista.
l. cohen - äitien kuuntelemaa musiikkia. ff


Menetetty peli

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Leonard Cohen

Board footer

Powered by FluxBB