#1 03.07.2005 18:31

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Pink Floyd / Syd Barrett

Kuka tunnustaa diggaavansa?  o /
Entäpä Sydin jälkeisistä levyistä? o/
Watersin jälkeisistä levyistä??!? o?


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#2 03.07.2005 18:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

High Hopes -kappale pesee melkein koko edeltävän ilman-Barrettia -tuotannon.

Eilinen Live8-keikka oli varmaan paras noista keikoista, harmi että biisit oli niin huonoja.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#3 03.07.2005 19:48

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Enpä ole kokonaista levyä kuullut. Eiku olenpas Dark Side of the Moonin joskus muinoin. Se ei kyllä vakuuttanut, mutta silloinen musamakuni olikin jotain öö. Mutta voisin kyllä digata, ehkä. Ainakin Piperia. Eiliset Wish You Were Here ja Comfortably Numb saivat kyllä hiljaiseksi. Tuli vähän sellainen olo että pitäisi nyt viimein tutustua kunnolla.

Offline

#4 03.07.2005 19:54

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Wish You Were Here on ehdottomasti näiden paras biisi, joka pitäisi opetella soittamaan akustisella edes jotenkin, mutta en taida vaan osata.  icon_cry

Parhaat albumit:

1. Animals ****½
2. Wish You Were Here ****

Oho..tulipa lyhyt lista..muistelisin että näillä olisi ollut enemmänkin hyviä levyjä. Piper, The Wall on sellaisia ***½ ja Kuun Pimeä Puoli **½ ansaitsee (kyseenalaisen) kunnian olla kautta aikain yliarvostetuin albumi.

Offline

#5 03.07.2005 20:00

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Acedia wrote:

Kuun Pimeä Puoli **½ ansaitsee (kyseenalaisen) kunnian olla kautta aikain yliarvostetuin albumi.

Aika lähellä ainakin peuk

Mutta joo, kyllähän kaikki Barrettin jälkeiset kuulemani jutut kalpenevat selkeästi Piperin rinnalla. Toisaalta, niin melkein kaikki muukin.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#6 03.07.2005 20:01

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Madcap > Piper, jos minulta kysytään. Ja miksi ei kysyttäisi.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#7 03.07.2005 20:07

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,948
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Animalsia jaksan parhaiten noista Sydin jälkeisistä levyistä, mutta kyllähän mm. Meddleä, Wish You Were Hereä ja jopa Dark Sidea joskus jaksaa!  icon_eek


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#8 03.07.2005 20:09

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Meddle ei kyllä ole lainkaan hassumpi, ja Atom Heart Mutsistakin muistelisin tykänneeni.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#9 03.07.2005 20:34

skoskima
Member
From: tre
Registered: 03.07.2005
Posts: 1,177

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Meikäläinen alkoi pitämään PF:sta vasta kun sain käsiini Piperin. Ja Syd on tietty ihan mestari.

Mielikkilevyni:
1. Piper at the gates of dawn
2. Atom Heart Mother
3. Dark side of the moon


Tobin Sprout wanted to be more than GBV's George Harrison

Offline

#10 04.07.2005 13:10

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Dark Siden ja Wish You Were Heren omistan. Jälkimmäinen on mielestäni jopa parempi kokonaisuus. Wish You Were Here -biisiä on tässä taas sormenpäät ruvella soitettu sen Live 8 -keikan jälkeen...Piperiin pitäisi tutustua jossain vaiheessa.


"A repo man's always intense"

Offline

#11 05.07.2005 10:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

dark side of the moon avautui mulle vasta flaming lips -diggailun myötä. ilman moneytä se olisi ihan huippu. breathe ja time on parhautta.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#12 05.07.2005 13:21

Luan
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 116

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Joskus pari vuotta sitten olin ihan innoissani Pink Floydista, mutta jostain syystä innostus vain hiipui. Parhaimmillaan Pink Floyd on aivan mahtava bändi, mutta tuotanto on ainakin omasta mielestäni valitettavan epätasaista. Parin vuoden takaa hyllyyni on jäänyt pölyttymään Dark Side Of The Moon (****), The Wall (***½) ja Echoes-kokis (***). Nykyään noista jaksaa lähinnä DSOTM:aa joskus harvoin.

Offline

#13 05.07.2005 15:12

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Money kyllä laskee korvissani ko. levyn arvostusta (tai lähinnä sen puutetta), kamala kappale.

Vaikken Barrettin jälkeisestä Pink Floydista niin välitäkään, niin Shine On You Grazy Diamond on mielestäni ihan hyvä veisu...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#14 08.07.2005 17:11

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Division Bell  peuk
the Wall  peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#15 08.07.2005 17:12

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Väärä nikki  tongue


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#16 08.07.2005 17:18

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

lol. mutta the wall on oikeesti hyvä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#17 08.07.2005 17:20

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

njoo, mä en vaan osaa mitään. piperi pitäs hankkia kuunteluun. barretin omat jutut taas ovat niin parhutta kuin vain mikään voi olla


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#18 08.07.2005 17:20

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

sulla ei oo piperiä? tsiisus...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#19 08.07.2005 17:24

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

niin. näinä hauraina aikoina täytyy pitää yllä jotain inhon kiintopistettä. pink floyd on aina dark side of the moonin hankkimisen jälkeen ollut sellainen mammutti, johon on ollut helppo tarttua moite silmäkulmassa. mureneva sosiaalinen ja kulttuurinen todellisuus aiheuttaa otteen lipsumisen, ja jos alkaisin pitämään pink floydistakin edes osittain, menettäisin otteen kokonaan  icon_exclaim


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#20 14.07.2005 20:20

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Jännää, huomenna ensikosketus Paipperiin.

Offline

#21 18.07.2005 02:13

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Piperia voisin hehkuttaa ikuisuuksiin. Ja niitä sinkkuja ja demoja jotka ilmestyivät ennen sitä. Syd Barrett on hämmentävällä tavalla elämää suurempi persoona, jonka kaiken rock'n'roll -logiikan mukaan tulisi olla kuollut.
No, ehkä Sydiä ei enää ole, vaan kartanossaan maalaileva erakko käyttää nimeä Roger, ja tämä ei sisaren mukaan enää edes reagoinut kuullessaan että vanhat kaverit laittoivat live8:ia varten bändin vielä kasaan.

Sydin soolotuotanto on parempaa kuin mitä Pink Floyd sai myöhemmin ikinä aikaiseksi, vaikka toisaalta näiden viehätys on toki aivan eri asioissa. Mahtipontinen stadionproge ei juuri voisi olla parempaa kuin mihin post-Barrettin Floyd pystyi, sehän tuli todistetuksi vielä aivan vähän aikaa sitten. En muista että olisin ollut koskaan noin fiiliksissä minkään bändin reunionista. Odotukset ylittyivät moninkertaisesti.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22 18.07.2005 15:52

lejoncio
eraserhead
From: tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 1,957

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Laatu wrote:

Piperia voisin hehkuttaa ikuisuuksiin. Ja niitä sinkkuja ja demoja jotka ilmestyivät ennen sitä. Syd Barrett on hämmentävällä tavalla elämää suurempi persoona, jonka kaiken rock'n'roll -logiikan mukaan tulisi olla kuollut.
No, ehkä Sydiä ei enää ole, vaan kartanossaan maalaileva erakko käyttää nimeä Roger, ja tämä ei sisaren mukaan enää edes reagoinut kuullessaan että vanhat kaverit laittoivat live8:ia varten bändin vielä kasaan.

Sydin soolotuotanto on parempaa kuin mitä Pink Floyd sai myöhemmin ikinä aikaiseksi, vaikka toisaalta näiden viehätys on toki aivan eri asioissa. Mahtipontinen stadionproge ei juuri voisi olla parempaa kuin mihin post-Barrettin Floyd pystyi, sehän tuli todistetuksi vielä aivan vähän aikaa sitten. En muista että olisin ollut koskaan noin fiiliksissä minkään bändin reunionista. Odotukset ylittyivät moninkertaisesti.

harvinaisen smaa peuk

Offline

#23 29.08.2005 15:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Kyllä.

Minusta on muuten uskomatonta, että miten niinkin vaikeaa levyä kuin Dark Side Of The Moonia on myyty 27 miljoonaa kappaletta (vai mikä se määrä nyt olikaan?). Mitä ihmisille on tapahtunut kun nykyään tuollaista ei tajuaisi enää kukaan normaali radionkuuntelija.
The Wall elokuva oli myös mahtava. Opin arvostamaan itse levyäkin aivan eri tavalla leffan nähtyäni. Suurimmat suosikkilevyt bändiltä ovat Piper, Wish You Were Here ja Animals. The Wall on vähän liian pitkä ja sillä on mukana jo aika paljon heikompiakin hetkiä, mutta tarina on kuitekin koskettava. Ja High Hopes on ihan hyvä biisi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#24 29.08.2005 15:32

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

oho, en ollut tässä topicissa käynytkään loman jälkeen, laatun syd-vuodatus lukematta, mutta samaa mieltä tietenkin, jos jollekin on muka vielä jäänyt epäselväksi niin mun mielestä syd barrett on parasta ikinä ja ansaitsis kyllä oman topicin.

niin joo ja se live8 oli kieltämättä mahtava, koskas se tuleekaan uusintana?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#25 29.08.2005 15:37

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Eilen tuli ainakin eka osa siitä uusintana. Mutta siinä ei soittanut ilmeisestikään Pink Floyd.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#26 29.08.2005 15:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

niin mäkin toivoin... kun tietäis etukäteen niin vois sitten ottaa nauhalle tai jotain... mitään muuta mielenkiintoistahan ei tuolla ollut.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#27 19.09.2005 18:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Tais mennä ohi minulta tuo Pink Floydin Live8-keikka.
Dark Side Of The Moon muuten ansaitsee arvostuksensa. Aivan loistava levy se ainakin oli kun sen viimeksi eilen kuuntelin. Harvan levyn kuunteleminen herättää minussa yhtä voimakkaita tunteita kuin tuon. Ja tämä siis positiivisessa mielessä. Vaikka turhaanpa minä Dark Sidea täällä kehun... Jokaisen indierunkkarin kuuluu vihata sitä jo ihan periaatteesta.  grin

Ja Barretin soolotuotannon hienouskin avautui minulle kunnolla vasta katsottuani The Pink Floyd & Syd Barret story-nimisen dokkarin, jota muuten saa Free Record Shopista jollain vitosella. Olin jotenkin suhtautunut väärin Barretin sooloihin. Aivan loistavia levyjä molemmat.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#28 19.09.2005 19:19

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Alxity wrote:

Tais mennä ohi minulta tuo Pink Floydin Live8-keikka.

Keikka tulee tämän viikon sunnuntaina viimeisessä Live8-lähetyksessä, joka kestää muistaakseni kolme tuntia.

DSotM  eyes

Barrettin soolot  rakkaus


This must be what jail / I will scratch

Offline

#29 19.09.2005 20:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

ostin sen remasteroidun dark siden tossa hiljattain, ja sehän on tosiaan aivan mahtava levy. indierunkkareiden kannattais tsekkailla sitä uudestaan niin voisivat ehkä yllättyä... ainoo että money on ihan turha täytebiisi, ilman sitä olis ihan parhautta alusta loppuun. time on ehkä paras biisi.

syd barrettista ei varmaan mun tartte enempää sanoa, kun ylisanat loppuu kesken. ja ne soolot on tietty just parasta.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#30 19.09.2005 21:36

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Mielestäni Money on levyn parhaita biisejä. Mutta joo, ehdottomasti Dark Side on indierunkkareiden keskuudessa saamaansa mainetta parempi levy.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB