#61 24.09.2005 22:37

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Mut eikös midprice-levyjen pitäis olla midprice-listalla  confused_new


This must be what jail / I will scratch

Offline

#62 24.09.2005 23:59

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

DirtyBlueGene wrote:

Dark Side of teh Moonin SACD-versio nousi uutuutena virallisen listan 19:nneksi  icon_eek

Yllättävä tieto, mutta hienoa kuulla! Onneksi tuota ei tarvitse ostaa, vinyyli on parempi formaatti kuin SACD.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#63 25.09.2005 02:55

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Laatu wrote:

Onneksi tuota ei tarvitse ostaa, vinyyli on parempi formaatti kuin SACD.

Ja rätinät sun muut kuuluu asiaan?

No enivei, olin aika mykistynyt tuosta sacdista kun laitteilla sitä pääsin kuuntelemaan. Tulee niin kirkkaasti ja puhtaasti, paras sacd mitä olen kuunnellut.


laddism begins at home

Offline

#64 25.09.2005 04:17

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

"viynyyli on parempi formaatti kuin sadc"
A:D:A:SD:A:SD:ADASD:
mitäs tuossa nyt...
koska omistan vinyylin niin ei joku sacd pahemmin kiinnosta, vaikka hieno formaatti onkin
ei se voita vinyylin analogista saturaatiota


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#65 25.09.2005 04:24

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

blgr wrote:

Ja rätinät sun muut kuuluu asiaan?

Eivät todellakaan kuulu.

Pitää huolehtia että soitin on moitteettomassa kunnossa, ja ennen kaikkea neula painotettu oikein, niin rätinää ei ole. Levyn kunto on tietysti asia vielä erikseen.

On ikävää kun ihmiset usein olettavat ylimääräisen rahinan liittyvän olennaisesti vinyylin äänentoistoon, koska ovat kuunnelleet 30 vuotta sitten puhkisoitettuja kiekkoja vanhempien rikkinäisellä gramofonilla. En tarkoita nyt blgr:ia, tulipahan vain mieleen.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#66 25.09.2005 04:35

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Laatu  sydan  pus


This must be what jail / I will scratch

Offline

#67 25.09.2005 17:21

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Mut moni runkku sanoo esim et rohina kuuluu asiaan, mikä tietysti on aika runkkumaista center.  Parhaimmillaan kuitenkin vinyylisoundi on tottakai mieletön. Silti on eri asia 5.1 miksaukset ja muut mihin vinyyli ei totisesti pysty. Mut onko sillä niin väliä? Ei. Mut mä en pidä mistään vinyyliehdottomuudestakaan.

Joka tapauksessa liki jokainen 10-40 vuotta vanha vinyyli jota olen kuullut niin rohisee aika ajoin, on kyseessä sitten vanhempieni huippuhifi tai omat jäännöshifit. Kyl kymmenen vuoden sekasoitin kuuntelussa vinyyli ku vinyyli kärsii.


laddism begins at home

Offline

#68 25.09.2005 17:55

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

blgr wrote:

Mut mä en pidä mistään vinyyliehdottomuudestakaan.

En minäkään, molempi parempi.

blgr wrote:

Joka tapauksessa liki jokainen 10-40 vuotta vanha vinyyli jota olen kuullut niin rohisee aika ajoin, on kyseessä sitten vanhempieni huippuhifi tai omat jäännöshifit.

Ei tuo minun vanhemmilta "lainattu" Dark Side Of The Moon ainakaan rahise yhtään. Kannattaa puhdistaa niitä kiekkoja välillä semmosella harjalla. Tietysti levyn uratkin kuluvat jos niitä tarpeeksi soittaa. Mutta vinyylin ylläpito on vähän kuin puutarhanhoitoa, mielellään sen parissa käyttää vähän aikaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#69 25.09.2005 18:41

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

DirtyBlueGene wrote:

Laatu  sydan  pus

Samaa. Minulle mieluummin kaiken maailman ratinat (koska painotuksia en osaa ja soitinkin on vanha paska) kuin cd-levyjen mahdolliset ongelmat. Ja muutenkin, onhan nuo kaikin puolin hienompia ihan vain esineinäkin.

Oliko se nyt merrim tai laurkhi, joka kerran sanoi, että vinyyliltä kaikki kuulostaa paremmalta? Joka tapauksessa, olen samaa mieltä.

SADC:sta en osaa mitään sanoa, mutta ei kovin suuresti ole hinkua sanottavan löytämiseenkään...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#70 25.09.2005 19:39

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

On siinä tottakai fiilistä enemmän pistää levy lautaselle jne jne ja fiilistellä ku se siinä pyörii. Mut ei se missään nimessä ole niin iso juttu etteikö cd:t jne maistuisi melko lailla yhtä hyvin. Oon pitkälti rajannut vinyylitavaran tiettyihin genreihin jne mitä tulee hankittua. Esim just 60-70 -lukujen poprock ja soul ja sen semmonen sekä konemusiikki. Syntsalevyt toimii myös vinyylinä kivasti.

Esineinä ne totta munassa on hienompia kaikin puolin. Siinä vasta covertaide pääsee oikeasti esille.


laddism begins at home

Offline

#71 26.09.2005 16:01

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

blgr wrote:

Esineinä ne totta munassa on hienompia kaikin puolin. Siinä vasta covertaide pääsee oikeasti esille.

Niin kliseistä kun tuon toteaminen tietyissä piireissä tuntuukin olevan, niin en voisi enemmän olla samaa mieltä. Jotta ei menisi ihan off-topiciksi, niin voisimme vaikka vertailla Pink Floydin levynkansia cd- ja lp-versioina. Siinä on vissi ero.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#72 26.09.2005 16:28

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Kylläpä Pink Floyd kuulosti hyvältä Live8:ssa!


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#73 26.09.2005 16:31

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

simo_vaatehuoneelta wrote:

Kylläpä Pink Floyd kuulosti hyvältä Live8:ssa!

ihan jees joo, piti valvoa eilen että sai videolle. lopun teletappihali jäi tosin näkemättä. näkyks jossain sydin kuva, jos niin meni taas ohi, eikä rickiä kovin montaa kertaa näytetty mutta kyllä se siellä välillä vilahti kuvissa. gilmouria taas kuvattiin aika turkkalaisesti... setistä olisivat voineet moneyn vaihtaa johonki kunnon biisiin mutta kyllähän tuo...

muuten olen sitä mieltä että rahina kuuluu  vinyyliin.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#74 26.09.2005 21:52

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Hyvältä kuulosti jep! Tosin olen näiden suhteen melkoisen kritiikitön.

Waters näytti aika iloiselta kun pääsi soittamaan muun bändin kanssa pitkästä aikaa. Eipä olisi vielä pari vuotta sitten uskonut. Sen verran pahasti tuntui bändin jäsenillä olevan sukset edelleen ristissä. Jotenkin oli vaan hienoa nähdä vanhat äijät soittamassa taas yhdessä Wish You Were Hereä.  sydan


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#75 27.09.2005 00:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

simo_vaatehuoneelta wrote:

Kylläpä Pink Floyd kuulosti hyvältä Live8:ssa!

Niinpä. Kolmannen kerran näin, ja ihan fiiliksissä tuli taas katsottua, erityisesti Watersin antaumuksellisuutta. Saunditkin olivat noissa olosuhteissa ykkösluokkaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#76 06.10.2005 00:28

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Joku muukin taisi nähdä, Anttilan myydyimpien levyjen joukossa 9 PF-levyä:

3. Dark Side of the Moon
12. The Wall
15. Echoes
16. Wish You Were Here
29. Atom Heart Mother
31. Division Bell
32. Momentary Lapse of Reason
35. Animals
40. Final Cut

Kaikilla vissiin on Piper jo entuudestaan, kun sitä ei kerran näy listalla  confused_new  peuk


This must be what jail / I will scratch

Offline

#77 06.10.2005 00:36

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

DirtyBlueGene wrote:

Kaikilla vissiin on Piper jo entuudestaan, kun sitä ei kerran näy listalla  confused_new  peuk

Ihailtavaa päättelyä. Joka tapauksessa: propsit suomen kansalle, että kuuntelevat välillä myös oikeaa musiikkia.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#78 08.11.2005 23:18

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Dark Side of the Moonin SACD-versio bongattu Anttilasta mid-pricena. Taitaa tosin olla jo wanha tieto. Samoin taitaa olla myös wanha se, että melkein kaikki muut Pink Floydit oli kympillä. Nyt babrigakin hakemaan Piperin lähimmästä Anttilasta (en ole varma koskeeko tarjous Dublinin Anttilaa grin)


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#79 09.11.2005 09:25

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

biggrin

taitaa lähin anttila olla turuus! mut joku vois tuon kyllä mulle napata mukaan rotsimögil nii maxan siel


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#80 09.11.2005 10:12

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

jotenkin luulisin että tää punkfloidin midprice-villitys ei rajoitu vaan suomeen, mut eihän näistä tiedä. koskahan piitlesit midpricena ja koska deluxe-remasterit?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#81 09.11.2005 10:20

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

no voihammä tsekkailla, viimex paipperi oli viel sen viistoista euroo towerissa...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#82 21.11.2005 16:28

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

erillistä syd-topiccia ei tainnut olla? laitetaan siis tänne, että mahdollisesti julkaisematonta syd barrettia luvassa:
http://www.nsblog.co.uk/FraKcman/131/

aika jännä tarina...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#83 21.11.2005 16:40

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Kieltämättä... Mutta en musiikillisesti en kyllä tuolta juuri mitään odota. Jos sitä nyt sitten koskaan julkaistaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#84 21.11.2005 16:48

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Alxity wrote:

Kieltämättä... Mutta en musiikillisesti en kyllä tuolta juuri mitään odota. Jos sitä nyt sitten koskaan julkaistaan.

niin, tuskinpa se paljoa kummempi mitä esim.  ne 1974-sessiot mutta onhan tuo aikamoinen uutinen ainakin tämmöiselle hardcore-fanille. jos tuo nyt sitten edes on ihan totta...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#85 10.04.2006 22:28

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Aika nostaa topic ylös kun babrigankin on bändiin tutustunut.

Gilmourin soolon eli On An Islandin kuuntelin kerran läpi ja aika paljon siitä Pink Floydin levyt tulivat mieleen. Ehkä vaan sellaista vielä seestynempää pappamenoa, mutta jos proge-floydista tykkää niin eiköhän tuostakin. Ostamaan en varmaan kuitenkaan ala.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#86 10.04.2006 23:23

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Njaa, suuret minuun kohdistuneet odotukset olivat turhia. En tykänny piperistäkään...tykkään kyllä Sydin lauluista ja jutuista niissä biiseissä, mutta bändi pilaa ne. Rasittavia ulkulirutuksia ja liikaa kaikkea. En vaan millään tajua tätä. Täytyy myöntää, että levy on jäänyt tuonne nojailemaan ensimmäisen kuuntelun jäljiltä, mutta tuo kuuntelu oli sen verran tuskainen kokemus, ettei ole tehnyt mieli ottaa uudelleen, varsinkin kun on niin paljon mielenkiintoista kuuntelematonta ja vähän kuunneltua käsissä. Odotin kyllä pitäväni enemmän edes Sydin panoksen johdosta vain, mutta silloinkin kuin hänen materiaalinsa loistaa levyllä, tekee vain mieli vaihta levy hänen soololevyynsä.

Sori vaan kaverit  itku


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#87 10.04.2006 23:34

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Enpä kyllä itsekään Piperistä liiemmin innostunut, kesällä taisin jokusen kerran kuunnella. Lopullista tuomiota en taida silti uskaltaa antaa, sitä varten tarvisin vielä pari lisäkuuntelua.

Wish You Were Heren olen muutaman kerran meinannut ostaa. Hieno levy. Harmittaa kun kun en poistanut sitä vinyylinä eräästä rovaniemeläisestä divarista kun levy vielä oli siellä. Saattoi olla jopa alkuperäispainos.

Offline

#88 10.04.2006 23:40

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

babriga wrote:

Sori vaan kaverit  itku

Noin vähän arvelinkin. No kaikki ei tykkää kaikesta, jne.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#89 10.04.2006 23:52

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,889
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Yritin otsikon nousun kunniaksi pähkäillä miten Pink Floydin varhainen tuotanto sijoittuu suhteessa Barrettin sooloiluun, ja toisaalta myöhäiseen Floydiin.

Hankalaksi meni. Piper on tällä hetkellä tämän sarjan ykköslevy, ja aikakauden muut julkaisut (ekat demot..) lasketaan sen oheen. Madcapin naurut on hyvä kakkonen, ja sitten Dark Side Of The Moon ynnä muut ovat muuten vain parhutta.

Mieleeni on tässä vuoden aikana moneen kertaan palautunut viimevuotinen Live Aid -keikka. Se nosti nimenomaan tuon jälkimmäisen aikakauden arvoa ihan roppakaupalla. Vieläkin vatsanpohjaa kutkuttaa se, että pääsi näkemään yhden kaikkien aikojen tv-esiintymisistä bändiltä suorassa lähetyksessä. Vahvana muistona on yhä, että tuossa keikassa oli jotain maagista.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#90 11.04.2006 15:21

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,512
Website

Re: Pink Floyd / Syd Barrett

Laatu wrote:

Yritin otsikon nousun kunniaksi pähkäillä miten Pink Floydin varhainen tuotanto sijoittuu suhteessa Barrettin sooloiluun, ja toisaalta myöhäiseen Floydiin.

itse olen ehdottomasti sitä mieltä että madcap laughs päihittää piperin kevyesti, olkoonkin että kumpikin on kaikkien aikojen  parhaiden levyjen  top-kympissä.

Laatu wrote:

Mieleeni on tässä vuoden aikana moneen kertaan palautunut viimevuotinen Live Aid -keikka. Se nosti nimenomaan tuon jälkimmäisen aikakauden arvoa ihan roppakaupalla. Vieläkin vatsanpohjaa kutkuttaa se, että pääsi näkemään yhden kaikkien aikojen tv-esiintymisistä bändiltä suorassa lähetyksessä. Vahvana muistona on yhä, että tuossa keikassa oli jotain maagista.

smaa! yllätyin, muistan että mökillä tuota katselin hirveessä kännissä ja jotain maagista siinä oli. ennen olin ehdottomasti sitä mieltä  että kaikki ennen darksidea oli hyvää ja sen jälkeiset kuraa (the wall outona poikkeuksena suosikki-osastossa) mutta nykyään tykkään että vähintään walliin asti asiameininkiä.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

Board footer

Powered by FluxBB