1. Index
  2. » Ei-popimpaa
  3. » Jazz-spåm

#31 27.07.2006 18:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jazz-spåm

Bunuel wrote:

Alxity vanha Sting-fani  icon_razz  Olisit ollut samaan aikaan jazz-kadun ilmaiskonsertissa, ranskalainen Musica Brass oli festareiden paras bändi (noin kymmenen keikkaa näin).

En oo Sting-fani, mutta oli ilmaislippu niin piti käyttää. Toki Sting hyvä oli, soitti jopa Puff Daddy-coverin, eiku..   grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#32 28.07.2006 12:30

Bunuel
Member
Registered: 21.06.2005
Posts: 126

Re: Jazz-spåm

Mulla oli kolme vapaalippua, jäi kaikki käyttämättä... Roberta Flack kiinnosti mutta oli kuulemma aivan paska joten hyvä etten mennyt. Kanjee kiinnosti vähän mutta kun satoi niin sitten ei enää kiinnostanutkaan  icon_evil


No you mind yer bleedin own you two bob cunt

Offline

#33 19.01.2007 17:29

coconut
Member
Registered: 14.01.2007
Posts: 19

Re: Jazz-spåm

Bunuel wrote:

Mulla oli kolme vapaalippua, jäi kaikki käyttämättä... Roberta Flack kiinnosti mutta oli kuulemma aivan paska joten hyvä etten mennyt. Kanjee kiinnosti vähän mutta kun satoi niin sitten ei enää kiinnostanutkaan  icon_evil

Mitämitä. Miten joku voi jättää Pori Jazz lippuja käyttämättä? Pori Jazz on parasta kesässä. Tällainen aloittelija olen jazzin suhteen, kolmet Pori Jazzit takana ja toivottavasti monet edessä. Yleiseen jazz-keskusteluun sanottakoon, että minulla kaikki alkoi Billie Holidaysta ja Summertimesta. Ja nyt olen John Coltranessa ja koko ajan lisää lisää.


Once upon a time is how it always goes.

Offline

#34 20.01.2007 19:54

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jazz-spåm

coconut wrote:

Mitämitä. Miten joku voi jättää Pori Jazz lippuja käyttämättä? Pori Jazz on parasta kesässä.

Täytyy muuten sanoa, että piknik-idealle massiivinen  peuk Saa vaan nähdä kuinka pitkään saavat tuota jatkaa kun ilmeisesti trendinä on viime aikoina ollut se, ettei millekään festarille enää saa viedä omia juomia mukana. Minusta on myös sympaattista, että noilla festareilla nähdään myös presidentti yleisön joukossa. Ja musiikkitarjonnallekin varovainen  peuk Vaikka onhan siellä aina tylsempääkin joukossa. Jazzia pitäis kyllä lisääkin kuunnella. Jotenkin todella kiehtovaa musiikkia, vaikka en siitä oikein mitään ymmärräkään.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#35 04.05.2007 00:39

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Jazz-spåm

Cecil Taylorin Unit Structures on muuten ihan pirun hyvä levy. Aivan nerokasta pianotyöskentelyä.

Offline

#36 12.05.2007 15:42

Jyrki Heliskoski
Member
Registered: 16.11.2006
Posts: 38

Re: Jazz-spåm

"JATSINEEKERIT, JATSINEEKERIT, NEE LYSTIKKÄITÄ ON"

Offline

#37 12.05.2007 16:44

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Jazz-spåm

Soittaakohan kukaan natsijatsia?


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#38 13.05.2007 13:09

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Jazz-spåm

arttu wrote:

Soittaakohan kukaan natsijatsia?

Ei, jos murhamurhaitsemurhaa on uskominen:
Vain_natsit.jpg


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#39 15.05.2007 10:56

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,171
Website

Re: Jazz-spåm

arttu wrote:

Soittaakohan kukaan natsijatsia?

joskus vuosia sitten soitettiin autossa talkin verve-tuplakokoelmaa,
jossa siis tollasta perusboogaloo/acidjazz-juttua ja bossailua niin
juri puhakka tokaisi että "tää on just tällasta natsijatsia"

sellanen aika pikkasen kova jäbä jota täällä ei ole vielä mainittu on toi
JOE MCPHEE. etenkin "black magic man" kolisee ja lujaa. ja sitten
tietty groovaavampi NATION TIME jonka pitäis kyllä kolista aika
hyvin freen vihaajillekin

artillery


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#40 15.05.2007 11:10

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Jazz-spåm

artsy wrote:

[quote:6140f5075d="arttu"]Soittaakohan kukaan natsijatsia?

joskus vuosia sitten soitettiin autossa talkin verve-tuplakokoelmaa,
jossa siis tollasta perusboogaloo/acidjazz-juttua ja bossailua niin
juri puhakka tokaisi että "tää on just tällasta natsijatsia"[/quote:6140f5075d]
eikun leonard cohenin jazz police soimaan!


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#41 15.05.2007 13:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Jazz-spåm

silvawhale wrote:

[quote:7b2b36ce29="artsy"][quote:7b2b36ce29="arttu"]Soittaakohan kukaan natsijatsia?

joskus vuosia sitten soitettiin autossa talkin verve-tuplakokoelmaa,
jossa siis tollasta perusboogaloo/acidjazz-juttua ja bossailua niin
juri puhakka tokaisi että "tää on just tällasta natsijatsia"[/quote:7b2b36ce29]
eikun leonard cohenin jazz police soimaan![/quote:7b2b36ce29]

Loistava biisi, joka ei toiminut ihan toivotulla tavalla kun soittelin sitä julkisesti. "Soita se levyn eka biisi, mä tiedän että sulla on se mukana ku se on samalla levyllä, soita nyt!, vittu!! Tulee muistoja mieleen... (x ihan liian monta kertaa)."

Cecil Taylor kuulostaa kyllä ainutlaatuiselta, varsinkin tällaisilla puukorvilla kuunneltuna. Pitänyt tuo Largin mainitsema levy ostaa jo pitkään. Toinen hyvä Taylor-tuotos on Conquistador, joka on kanssa samalla sekä haastava että äärimmäisen nautittava.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#42 15.05.2007 15:54

maloun
Member
Registered: 31.03.2007
Posts: 567

Re: Jazz-spåm

kummatkin nuo taylorit on hyviä, mutta mun mielestä unit structures ajaa edelle. pitkä peukku kans eric dolphyn out to lunchille  sydan näin pitkästä aikaa oli paljon parempi kuin muistinkaan.

Offline

#43 15.05.2007 21:17

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: Jazz-spåm

Cecililtä esim. tappava japanilive 'AKISAKILA', cyrillen ja lyonsin kanssa. tai 'it is in the brewing luminous'.

tai 'nefertiti', murray ja lyons, aaaarrrggghhh.


tai

B0000030D1.09.LZZZZZZZ.jpg


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#44 15.05.2007 22:10

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Jazz-spåm

Silent Tongues?


This must be what jail / I will scratch

Offline

#45 15.05.2007 22:46

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: Jazz-spåm

DirtyBlueGene wrote:

Silent Tongues?

noi soolot on juttu erikseen.

vaan toimiihan tuo.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#46 02.08.2007 12:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jazz-spåm

Jotenkin muistelin, että Cannonball Adderleylle olisi ollut jo topic, mutta eipä näytä miehestä olevan keskustelua missään...

Mietin tässä aamupalaa syödessäni, että mitenhän nuo jazz-tyypit nuo nimensä kesksivät? Onko Julian vaan tokaissut joskus, että sanokaa mua tykinkuulaksi vai onko se esim. nähnyt unta tykeistä ja sitten päättänyt olevansa tykinkuula...

No joka tapauksessa tuli nyt hankittua sellainen levy kuin Cannonball Adderley With Milt Jackson: Things Are Getting Better ja kuten nimi jo viittaakin aika hyväntuulisesta musiikista on kyse. Olen huono luokittelemaan musiikkityylejä, mutta Soul-Jazzia allmusic tarjoaa tyyliksi ja aika osuva nimityshän tuo taitaa olla. Täytyy nyt vielä sanoa, että kolmosbiisi Serves Me Right on tunnelmaltaan niin hieno, ettei parempaa voisi toivoa. Muutenkin tykkään.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#47 02.08.2007 14:43

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Jazz-spåm

Innostavin jatsieksperienssi piiiitkään aikaan on ollut Noah Howardin taannoin uudelleenjulkaistu The Black Ark. Yleensä tuppaa tökkimään "rakenteellisemmat" jaskat, mutta tällä kertaa on kyllä kaikki palanssissa ja meininki tempaa mukaan täysin vastuttamattomasti. Helvetin vitun hyvä!

Offline

#48 02.08.2007 15:40

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: Jazz-spåm

Brötzmannin Chicago Tentetin uus 'American Landscapes 1' on tylyä hyökkäystä. ei ny koko aikaa mutta parhaimmillaan kun 10 ukkoa pistää menemään ni riittää ääntä. kakkososa matkalla vasta.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#49 04.08.2007 19:14

paise
Member
Registered: 01.07.2005
Posts: 1,148

Re: Jazz-spåm

Bob Downesin Electric City on soinu viime aikoina paljon. Funkin ja rokin sekaista menoa enemmän ku ihan jaskaa, napakka rytmi pidetään miltei koko ajan, mutta välillä flirttaillaan vapaammankin kaman kanssa. Ja mikä parasta, semmonen normaali fuusiohiplaus loistaa poissaolollaan.


"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

Offline

#50 07.08.2007 09:50

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Jazz-spåm

Aika mielenkiintoinen tapaus tämä Miles Davisin On The Corner. Sly & The Family Stonea ja muuta funkkia on selvästi tullut kuunneltua ja eipä uskoisi, että kyseessä on sama artisti kuin Kind Of Bluella. En sitten tiedä onko tuo juuri sitä "normaalia fuusiohiplausta"  icon_rolleyes

Olenkohan jo puhunut Tutusta tässä otsikossa? Hämmentävä tapaus se joka tapauksessa on kauheine kasarirumpuefekteineen on. Kerran olen viitsinyt kuunnella.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#51 07.08.2007 09:59

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Jazz-spåm

Parasta Milesia on kaikki In A Silent Waystä Pangaea/Agghartha-tuplaan. Ja kyllä se on fuusiota, mutta ajalta jolloin sana vielä merkitsi jotain hyvääkin.

Mahavishnu Orchestra, Weather Report ennen Jacoa... Asiallista menoa.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#52 07.08.2007 10:15

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Jazz-spåm

arttu wrote:

Parasta Milesia on kaikki In A Silent Waystä Pangaea/Agghartha-tuplaan. Ja kyllä se on fuusiota, mutta ajalta jolloin sana vielä merkitsi jotain hyvääkin.

aika prikulleen sma. milesin luopuminen perinteisistä rakenteista alkoi ja biisit kasailtiin enemmän tai vähemmän nauhaa leikkeilemällä pitkistä jameista. mistä johtuu ton ajan levyissä olevat enemmän tai vähemmän viitteelliset soittajaluettelot. sonny sharrock esim väitti soittavansa joko silent waylla tai tribute to jack johnson-lätyllä... vaikkei miles sitä myöntänytkään/muistanutkaan.

pikku hiljaa tippui varsinaiset jazzarit bändistä ulos ja tilalle palkattiin mustia lsd-hippejä. "i digged stockhousen and on the other hand sly and the family stone. and wanted to put them together". ei hullummin onnistunut.

pete coseyn kitarointi agarthalla ja pangaealla sydan

olen lukenut muuten väitteen että on the corner olis ensimmäinen levy jossa olisi rytmiluuppeja. eli kelanauhaloopilla tehtyjä rumpuraitoja. elektroakustisessa musassahan toi oli jo arkipäivää ja olihan piitles liperistä jo ehtinyt jotain mäkikartanon kuorsausta varmaan ehtinyt leikkelemään mutta toi olis yksi ensimmäisiä jazz/pop-levyjä missä rytmikamaa olisi loopattu. tiedä häntä sitten. diskon aikanahan tuosta tuli sitten jo arkipäivää (esim. staying alive).


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#53 07.08.2007 10:15

noisembryo
Member
From: Under the oak
Registered: 21.10.2005
Posts: 376

Re: Jazz-spåm

arttu wrote:

Parasta Milesia on kaikki In A Silent Waystä Pangaea/Agghartha-tuplaan.

Kyllä!

In a Silent Waystä puheenollen, onko se complete -boksi hankinnan väärtti?

Offline

#54 07.08.2007 10:17

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Jazz-spåm

Sitä en ole kuullut, mutta Bitches Brew-boksi on vähän niin ja näin... Mä sain lahjaksi, mutta en maksaisi täyttä hintaa. Hieno paketti, mutta...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#55 07.08.2007 10:18

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Jazz-spåm

arttu wrote:

Sitä en ole kuullut, mutta Bitches Brew-boksi on vähän niin ja näin... Mä sain lahjaksi, mutta en maksaisi täyttä hintaa. Hieno paketti, mutta...

teo macero oli kait meinannu vetää boxin kasaajia turpaan..

edit: in a silent way-boxi on kyllä jo lähtökohtaisesti kiinnostavampi kuin bitches bryy.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#56 07.08.2007 10:19

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Jazz-spåm

Kyllä aina on tullut suhtauduttua kovin epäilevästi miles davisiin, eikä yhtää auttanut ku mutsi osti joskus lahjaksi Miles Favis Plays Ballads levyn joillain parilla markalla varmaan mulle anttilasta ku olin itekin jotain freentynkää hankkinut. Mut levykaupassa jokin tsygedeelinen rokki tsygäili korviin, ja sehän oli Johnsonin Jacki eli tuo ainakin täytyy panna kuunteluun.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#57 07.08.2007 10:19

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Jazz-spåm

silvawhale wrote:

[quote:4882c10016="arttu"]Sitä en ole kuullut, mutta Bitches Brew-boksi on vähän niin ja näin... Mä sain lahjaksi, mutta en maksaisi täyttä hintaa. Hieno paketti, mutta...

teo macero oli kait meinannu vetää boxin kasaajia turpaan..

edit: in a silent way-boxi on kyllä jo lähtökohtaisesti kiinnostavampi kuin bitches bryy.[/quote:4882c10016]

No en sinänsä ihmettele.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#58 07.08.2007 14:28

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Jazz-spåm

jaa minusta bitches brew-boksi on paljon parempi kuin in a silent way-vastaava. jo pelkästään guinneveren ja lonely firen ansiosta.

Offline

#59 07.08.2007 15:02

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,094

Re: Jazz-spåm

Bitches Brew ja Live-Evil on ainaski vitun hyviä. Silent Way tietty kanssa. Teemalta tuli joku dokkari ja livepätkää tolta kaudelta ja se oli aika kuumaa kamaa. Tykkään kyl Kind of Bluesta ja Sketches of Spainistakin.

400px-BitchesBrewGatefold.jpg


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#60 07.08.2007 15:36

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Jazz-spåm

Späzz-jam colorflash


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

  1. Index
  2. » Ei-popimpaa
  3. » Jazz-spåm

Board footer

Powered by FluxBB