#1 17.02.2007 12:28

shanks
Banned
Registered: 13.06.2005
Posts: 24,979

Hardcore / d-beat / dis

k

Last edited by shanks (01.10.2019 08:51)

Offline

#2 17.02.2007 12:32

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,288
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

sanon tähän alkuun vaan terveet kädet, siis kyllähän ne ekat jutut oli ihan tajuttoman kovia.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#3 17.02.2007 13:15

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Top 5 vois olla vaikkapa:

Discharge "Never Again" (pistämätön kokoelma)
Doom "War Crimes - Inhuman Beings"
Youth of Today "We´re Not in This Alone"
Judge "Bringin´it Down"
No Security "40-talisterna" (maamnmainio seiska)


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#4 17.02.2007 13:55

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Hardcore / d-beat / dis


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#5 17.02.2007 17:18

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Hardcore / d-beat / dis

^ Jep, Bad Brains oli parhaimmillaan parhainta. Mutta meikäläisen makuun ainoastaan Rock For Lightiin asti. Jo I Against I:lla alkoi hieman lipsua.

Toinen kivijalka on Discharge. Nykyään kandee hankkia Sanctuaryn edullinen Society's Victims -triplaboxi, jossa on 98-prosenttisesti kaikki tarvittava, See Nothing -klassikkokin paria biisiä vaille kokonaan, plus kaikki vanhat singlet ja EP:t, sekä myöhemmistä hevivaiheista armeliaan vähälukuiset mutta opettavaiset näytteet, ja tietysti livebonuksia eri ajoilta.

Pyhän kolminaisuuden täydentää Terveet Kädet, jonnekin vuoteen -84 asti.

Muista tärkeistä Subhumans (UK) oli jo valmiiksi yksi kovimmista, mutta daideellisemman From The Cradle To The Graven myötä lähti jo järki. Vähän samaan tapaan kuin myöhemmin Hûsker Dün kehitys Land Speed Recordista Zen Arcadeen.

Tylymmistä tappolevyistä monilla unohtuu Crucifixin Dehumanization, joka vei yhden laidan kulminaatiopisteeseensä.

Sen sijaan kanonisoiduista klassikoista Black Flagin Damaged on itselläni jäänyt vain sellaiseen "ihan jees" -pakkopullaosastoon.  En okein itsekään ymmärrä että miksi.

Meikäpapalle hoocee oli vallankumouksellista uutta musiikkia, joten sen väljähdyttyä kesti kauan ennen kuin löysi alalta uutta kiinnostavaa. Vasta Refusedin Shape Of Punk To Come valoi uutta uskoa hc:n kehitysmahdollisuuksiin.

Toisaalta kun oli elänyt nuo alkuvuosien tyylit, hc:ltä halusi tykityksen lomassa myös jotain koukkua, joten 90-luvun myllytylytys ei innostanut senkään takia.

Samojen juurien takia suomi-hc:ssakin on eri aikoina innostaneet eniten juuri ne, jotka ovat kehittäneet ilmaisunsa juuri tuosta TK-lähteestä ponnistaen: vanha CMX, 90-luvun puolivälissä Puhelinkoppi (ja ainoastaan Tunteiden tulkki -EP, jota pystyy kuuntelemaankin tuolla: www.levyvirasto.net/catalog/product_info.php?products_id=806 ) -- sekä nyt taas pitkästä aikaa uusvanha veteraanibändi joka näyttää miten homma pitää tehdä: Sekunda!  (Joojoo, vugum-mainosspämmiksi menee, mut vitut siitä kun kyseessä on kuitenkin henkilökohtaiset intohimot)

Sekundahan oli jo teinijannuina Propaganda-kokoelmilla se kaikkein räkäisin mölyryhmä (ensimmäisiä totaalisia möly-hc-bändejä maailmassa?), mutta hajosivat aika äkkiä. Pääjehu Kivi Larmola keskittyi yli 20 vuodeksi muunlaisen musan soitamiseen, kunnes päätti toteuttaa tietämättään juuri meikäläisen pitkäikäisen toiveen siitä että joku rykäisisi vanhan TK/KTMK-tyylin mukaisen tarttuvarallisen räkähooseelevyn mutta omalla otteellaan. Tässä tapauksessa siis aidolla Sekunda-räimimisotteella, vaikka muita alkuperäisjäseniä ei mukana olekaan. Erinomaisen räkäinen laulajakin olisi kaikille teille melkoinen yllätys, mutten tiedä voiko sitä vielä  paljastaa  :twisted:   (albumi ulostuu maaliskuussa, eikä soittajien henkilöllisyttä saa virallisesti kertoa)

Offline

#6 17.02.2007 17:29

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

harry-irene wrote:

Refusedin Shape Of Punk To Come valoi uutta uskoa hc:n kehitysmahdollisuuksiin.

No joo, no jaa. Se ehkä valoi uskoa siihen, että joku voi vielä _yrittää_ kehittää sitä, mutta toi levy geneerisine ja päälleliimattuine konemusaflirttailuineen ja mukataiteellisine haahuiluineen on kyllä oikeasti koko hardcore-skenen yliarvostetuin kökköläjä. Joo, levy on paikoin todella huikeaa kamaa ja New Noise on ihan ansaitusti kaltaisensa hitti, koska se on kyllä yksinkertaisesti aika perkeleen toimiva pakki ruutia. Silti kokonaisuutena ei tuota pökälettä jaksa juuri yhtään. Arvostusta se on saanut osakseen juuri siksi, että se yrittää olla jotain enemmän kuin vain hardcore-paketti. Joo, yritys hyvä kymmenen, suorituksesta hylätty. Kaunis ajatus, kuitenkin.

Refused on kyllä ihan kova bändi. Etenkin livenä olivat jotain aika vallankumouksellista (hyvässä ja pahassa, hitto sitä ankeiden matkijoiden paskavyöryä, jonka Dennis peräänsä sai!) ja esimerkiksi Songs to Fan the Flames... -albumi, jolla bändi malttoi tehdä sitä minkä parhaiten osaa, on itselläni yksi rakkaimmista 90-luvun hardcore-pläjäyksistä.

En jaksa käydä kertaamaan läpi noita itsestäänselvyyksiä, kuten BB, BF, MT jne. Eiköhän ne ole jo puitu. Tiskiharjasta mä taas joudun sanomaan samat kuin Hartsa-Irkku just sanoin Black Flagista. Se on vaan vuodesta toiseen mulle "ihan kiva". Ei aukee, ei. Joko liian tuhnua heviä tai laiskaa punkkia. Ei natsaa.

Uudemmista ehkä rakkain on Blood For Blood. Ensin dissasin bändin jonain Hatebreedin kaltaisena hupparihomoiluna vähän liian pitkään, koska jostain syystä musiikkinsa vetoaa just samaan jengiin, mutta sitten annoin vähän isommalla kädellä mahdollisuuden bändille ja se kyllä palkitsi! Aivan loputtoman täydellisiä popralleja raskaan katupunkin vaatteissa toimivan kahden erilaisella äänellä ärjyvän vokalistin tandemin esittämänä. Joo, bändin "me ollaan kaduilta" -uho on välillä vähän koomista, mutta toisaalta, pystyyhän sitä Manowariakin kuuntelemaan silleen ikäänkuin samalla asenteella kuin jotain teatteriesitystä katsoessa, eli ei vaadi esiintyjiltä aitoutta, vaan hyvää viihdettä... ja Blood for Blood tarjoaa just sitä.

Sitten on tiätty räkäisemmästä päästä toi Out Cold. Hitto, ne jäbät ei leiki. Silti ovat niin rikollisen aliarvostettuja niin omassa maassaan kuin täälläkin. Negative Approach päivitettynä tähän päivään. Käy päälle kovempaa kuin känninen Nykäsen Masa!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#7 17.02.2007 17:54

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Hardcore / d-beat / dis

forssto wrote:

mutta toi levy geneerisine ja päälleliimattuine konemusaflirttailuineen ja mukataiteellisine haahuiluineen

icon_smile  No jos ei tykkää, ei tykkää - mut noi perustelut vaikutti kyl vähä hätäisiltä... Nimittäin ollakseen "geneerisiä" konstien olisi pitänyt olla alalla jotenkin ylikäytettyjä (ja sitähän ne ei alunperin olleet), ollakseen "päälleliimattuja" niiden ei pitäisi toimia niin hyvin biiseissä (ja ainaski musta ne toimii), ja ollakseen "mukataiteellisia" -- niin, enpä olisi uskonut että juuri forrsto alentuu ikuna edes käyttämään moista konservatiivitermiä ylipäänsä mistään icon_razz
Mut lasketaan siis hätäisyyden piikkiin, ok!

forssto wrote:

Tiskiharjasta mä taas joudun sanomaan samat kuin Hartsa-Irkku just sanoin Black Flagista. Se on vaan vuodesta toiseen mulle "ihan kiva". Ei aukee, ei. Joko liian tuhnua heviä tai laiskaa punkkia.

Edelleen, jos ei tipu, ei tipu - mutta oletko ihan varma että olet kuullut kaikki vanhatkin EP:t? Laiskaksi punkiksi kun  en ole kuullut niitä kenenkään kutsuvan, koskaan.

Vähän sama ko mulla toi Blood For Blood. Ilosaaressa kyllästyin jo viiden minuutin jälkeen, mutta yhtään kokonaista levyä en olekaan kuullut, joten voi olla että bändistä jäi vääristynyt kuva...

Offline

#8 17.02.2007 18:08

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:537516b862="harry-irene"]:)  No jos ei tykkää, ei tykkää - mut noi perustelut vaikutti kyl vähä hätäisiltä... Nimittäin ollakseen "geneerisiä" konstien olisi pitänyt olla alalla jotenkin ylikäytettyjä (ja sitähän ne ei alunperin olleet), ollakseen "päälleliimattuja" niiden ei pitäisi toimia niin hyvin biiseissä (ja ainaski musta ne toimii), ja ollakseen "mukataiteellisia" -- niin, enpä olisi uskonut että juuri forrsto alentuu ikuna edes käyttämään moista konservatiivitermiä ylipäänsä mistään icon_razz
Mut lasketaan siis hätäisyyden piikkiin, ok![/quote:537516b862]

Ne ovat erittäin geneerisiä. Ei siksi, että niitä olisi käytetty hardcoressa aiemmin, vaan siksi, että ne olivat omalla alallaan, ts. konemusiikkina aivan hirveää paskaa. Hätäistä? Ostin levyn kun se ilmestyi ja olen kuunnellut sitä n. 213123123 kertaa, joten en usko, että mielipiteeni on kovin hätäisesti muodostettu. "Mukataiteellisuus"-termin kuittaaminen konservativismilla vasta paskaa argumentaatiota onkin. Se nyt meinaa kuitenkin aika konkreettista asiaa, eli haahuilupätkiä, joissa ei ole päätä eikä häntää, taiteilua taiteilun takia. Vähän sellaista "mitenhän me nyt vaikutettaisiin fiksummilta kuin oikeasti ollaankaan" -meininkiä.

harry-irene wrote:

Edelleen, jos ei tipu, ei tipu - mutta oletko ihan varma että olet kuullut kaikki vanhatkin EP:t? Laiskaksi punkiksi kun  en ole kuullut niitä kenenkään kutsuvan, koskaan.

En varmaan ole kuullut jokaista kadonnutta demohelmeä ja loppuunmyytyä ep:tä, mutta klassikoiksi nostetut albumikokonaisuudet olen kyllä kuullut ja omistankin ne ja kyllä niiden perusteella pitäisi pystyä luomaan aika kattava kuva bändistä. Ei vaan lähe. Laiskaa se on verrattuna moneen aikalaiseensa. Tai ehkä laiska onkin väärä sana. Tönkkö voisi olla lähempänä. Soundit tökkivät eniten. Olen aina vihannut hardcorea, jossa soundimaailma on enemmän epäonnistunutta metallisoundia, kuin rehellistä lofia. Hyvä vertaus voisi olla just toi Bad Brainsin siirtymä Rock for Lightistä I Agains I:hin, vaikka jälkimmäinenkin on kyllä vielä mun mielestä aika hiton kova levy. Siitä eteenpäin en kyllä pahemmin kestä enää BB:tä.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#9 17.02.2007 18:33

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Katkennut petsari wrote:

Judge "Bringin´it Down"

Tää on mulle kanssa aina ollut vaikea. Tavallaan mä olen aina aika kritiikittömästi digannut kaikkia Reiska2dayn ja isonenä-Porcellin edesottamuksia, jopa Shelterin pahimmat poppilevyt menevät läpi ja toki Project X:n koomisuuteen asti menevä sXe-uho, mutta tää ei vaan jotenkin futaa... Ehkä vähän tota paskan metallin ongelmaa tässäkin. Ei sillä, en mä lähde tota dissaamaan, koska Judgen kohdalla mä tiedostan jotenkin aika selvästi, että ongelma on kuulijassa, ei musassa. Kuhan kerroin -späm.

Tosin eipä se viitisen vuotta sitten hypetetty Rival Schoolskaan toiminut mulle yhtään, vaikka tota jengiä pitikin riveissään. Mutta Gorilla Biscuits sydan sydan sydan 4eva!!!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#10 17.02.2007 18:35

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Samaan hengenvetoon voi kuitenkin todeta, että GB:n vokalistin "sooloproggis" CIV ei kyllä myöskään ole koskaan oikein uponnut.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#11 17.02.2007 19:54

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Hardcore / d-beat / dis

Okei, luovutaan sit hymiöistä ja kid gloveista.
Nyt nimittäin luit pointtini hätäisesti:

forssto wrote:

Hätäistä? Ostin levyn kun se ilmestyi ja olen kuunnellut sitä n. 213123123 kertaa, joten en usko, että mielipiteeni on kovin hätäisesti muodostettu.

Enhän väittänyt että mielipiteesi olisi hätäinen, vaan että tämänkertaiset perustelunheittelyt vaikuttivat hätäisiltä. Vähän samanlaisilta kuin niiden konservatiivipunkkareitten termienviskely, jotka jo periaatteesta vastustivat "ulkopuolisten" vaikutteiden tunkemista hardcoreen.
Tarkennan:

Ne ovat erittäin geneerisiä. Ei siksi, että niitä olisi käytetty hardcoressa aiemmin, vaan siksi, että ne olivat omalla alallaan, ts. konemusiikkina aivan hirveää paskaa.

Tässä on parikin erilaista tarttumakohdetta. Ensinnäkin suurin osa konekohdista toimii kyllä omassa kontekstissaan eli tuonne hc:n joukkoon sovitettuna, vaikkei yritäkään olla edistyksillisintä mahdollista konemusaa. Toisekseen alkaa tuntua ettet ole huomanut kaikkein kököimpien pulputusten keventävää tarkoitusta. Esim se Faculties Of The Skullin jälkeen tuleva teknobiittihän on silkka huumorivälike. Joka siis onnistuu ainakin meitsin hymyilyttämisessä.

Päälleliimaamisen jo käsittelinkin. Koko albumilla on korkeintaan yksi tai kaksi kohtaa, joissa konesovituksen tarpeellisuutta olisi ehkä kannattanut harkita toisenkin kerran.

forssto wrote:

"Mukataiteellisuus"-termin kuittaaminen konservativismilla vasta paskaa argumentaatiota onkin. Se nyt meinaa kuitenkin aika konkreettista asiaa, eli haahuilupätkiä, joissa ei ole päätä eikä häntää, taiteilua taiteilun takia. Vähän sellaista "mitenhän me nyt vaikutettaisiin fiksummilta kuin oikeasti ollaankaan" -meininkiä.

Tästä olen vaffasti eri mieltä. Ensinnäkin mukataiteellsuus on kaukana konkreettisuudesta, se on pikemminkin kuin kauneus: katsojan silmässä. Itse en käytä sitä koskaan (jos joku menee mielestäni liiaksi daideiluhaahuiluksi, se on minusta juuri sitä ihteään - ei "muka-" tai "teko-")
Toisekseen Refusedin kohdalla sitä kannataa käyttää vielä vähemmän, koska nämä kaverithan ei tosiaankaan yrittäneet olla (musiikillisestikaan) fiksumpia kuin olivat. Tuskin voit väittää, etteivätkö pojat olleet muutenkin monessa suhteessa melekosen fiksuja. Ja musiikillisten ambitioiden laaja-alaisuushan on tullut esille myöhemminkin.

Vielä sananen Dischargesta:

En varmaan ole kuullut jokaista kadonnutta demohelmeä ja loppuunmyytyä ep:tä, mutta klassikoiksi nostetut albumikokonaisuudet olen kyllä kuullut ja omistankin ne

No itse asiassahan sellaisia  ei ole kuin yksi. Ja kieltämättä See Nothing kuulostaa tänäpänä aikas aikansa lapselta. I guess you had to be there.

Tai ehkä laiska onkin väärä sana.

OK!

Olen aina vihannut hardcorea, jossa soundimaailma on enemmän epäonnistunutta metallisoundia, kuin rehellistä lofia.

Siksipä luulen, että jotkut vanhoista EP:istä osoittautuisivat sinulle postiivisiksi yllätyksiksi. Vähintäänkin tokalevy eli Fight Back.

Offline

#12 17.02.2007 21:17

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Hardcore / d-beat / dis

Mä olen hypännyt tähän hc-kelkkaan verrattain myöhään, eli aikaan jolloin hardcore tuli mainstream-muotiin ja kaiken piti olla jotain "corea". Tuli sitä teininäkin jotain hardcorea kuunneltua. Mutta se tuppasi olemaan jonkin sortin hevi-cross-overia (Biohazard, Life of Agony). Niin ja tietysti CMX:ää ja TK:ta. Mutta en mä en edes ajatellut koko termiä tai sen merkitystä koska kuuntelin pääasiassa jotain muuta. Punkkia kai se silloin lähinnä oli minulle.

No nyt kun musiikkityyliin on hieman paremmin perehtynyt niin kyllä nuo vanhemmatkin hc-punkit uppoavat. Discharge, Negative Approach, Poison Idea on todettu hyviksi mutta ehkä suosikki noilta ajoilta on Die Kreuzenin eka LP. Varsin erilaista aikalaisiinsa nähden, silkkaa neroutta. Puolan Dezerteristä tykkään myös kovin.

Mutta kyllä se on sanottava vielä kerran, että suomalaiset edustivat tällä alalla maailman huippua. '82-touhu ja pääasiassa ehkä Riistetyt toimii helvetin hyvin. Uudempi hupparihomoilu ja metallicoreilu kyllä puree sekin meikäläiseen. Ei sitä toisaalta hirveästi enää jaksa, mutta sopivina annoksina oikein mukavaa rymistelyä.


Sent from my iPhone 16

Offline

#13 17.02.2007 22:19

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

SIEGE


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#14 17.02.2007 22:22

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

No Security! Näin se homma hoidetaan saatana.

http://www.myspace.com/putasos1

Tuo kokoelmalevynsä taitaa olla want-listani kärkituote.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#15 17.02.2007 22:26

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

NEGATIVE APPROACH

vittu mikä keikka ATP:ssä...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#16 18.02.2007 15:18

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:6bc0564ede="HUIG"]NEGATIVE APPROACH

vittu mikä keikka ATP:ssä...[/quote:6bc0564ede]
Kateeks käy. Brannonin ääni on jotain uskomatonta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#17 18.02.2007 15:29

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

...90-luvun puolivälissä Puhelinkoppi...

Puhelinkopista sen verran, että siinähän oli ainakin yhdellä kaverilla historiaa nokialaislähtöisestä death metal-orkesterista nimetään Convulse. Convulse puolestaan oli PC-puritaanien silmissä arvellutavassa maineessa...jossain zinessä taisivat (en minä enää muista mistä nämä jutut lähtivät) höpistä pakolaispolitiikan tiimoilta, eivätkä pilottirotsit ja "Colour of my Skin"- niminen piisi seikkaa lievittäneet...


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#18 18.02.2007 16:37

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:b5d7cce5f7="Katkennut petsari"]...90-luvun puolivälissä Puhelinkoppi...

Puhelinkopista sen verran, että siinähän oli ainakin yhdellä kaverilla historiaa nokialaislähtöisestä death metal-orkesterista nimetään Convulse. Convulse puolestaan oli PC-puritaanien silmissä arvellutavassa maineessa...jossain zinessä taisivat (en minä enää muista mistä nämä jutut lähtivät) höpistä pakolaispolitiikan tiimoilta, eivätkä pilottirotsit ja "Colour of my Skin"- niminen piisi seikkaa lievittäneet...[/quote:b5d7cce5f7]

JAAHAS! Taidetaankin ottaa nää Hartsan mieltymykset puitavaksi tuolla PIFfissä! Aika "epäilyttävä" koko jäbä!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#19 18.02.2007 17:33

harry-irene
ex-punklegenda
Registered: 30.06.2005
Posts: 2,253

Re: Hardcore / d-beat / dis

Älkää yrittäkökään!  Kaikkihan tietää, että Puhelinkoppi oli aina tiedostavien punaviherpiipertäjien asialla. Ei ne muuten olis tehneet semmosii ihmisoikeus-anthemeita ku vaiks Armeijabiisi ("täällä tehdään aivotonta massaa / armeija on perseestä / armeija on syvältä / armeija on perseestä ja syvältä") tai Hormonipää ("sonni syö sä vaan hormoonii / tää ei oo mikään amerikka / sun muskelit täyttää sun pään") tai Vanhanaikaista ("mihin lehmiä tarvitaan? / onhan meillä tehtaat / idiootit paskakoneet / utareurpoihin luotetaan liikaa / ei niillä oo mitään omaa")

M.O.T.!


PS. Ja itellänikään ei oo ollu hitlerviiksiä yli 8 vuoteen, nih!

Offline

#20 18.02.2007 19:17

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Täällä on ollut mielenkiintoista asiakeskustelua. Esimerkiksi

forssto wrote:

Olen aina vihannut hardcorea, jossa soundimaailma on enemmän epäonnistunutta metallisoundia, kuin rehellistä lofia.

ansaitsee :peuk:n


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#21 19.02.2007 01:40

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:19e23ee54e="forssto"]
Sitten on tiätty räkäisemmästä päästä toi Out Cold. Hitto, ne jäbät ei leiki. Silti ovat niin rikollisen aliarvostettuja niin omassa maassaan kuin täälläkin. Negative Approach päivitettynä tähän päivään. Käy päälle kovempaa kuin känninen Nykäsen Masa![/quote:19e23ee54e]Out Cold toimii, mutta eipä oo vokalistilla ihan yhtä vakuuttavaa helvetti-ääntä ku Brannonilla. Vertisin ennemmin johonkin vanhaan Boston-coreen. Tai sit en.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#22 19.02.2007 02:02

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

Parhaat hosselevyt:

Bad Brains - ROIR
Black Flag - 2 ekaa ep:tä ja Damaged
Minor Threat - eka ep
S.O.A. - No Policy ep
Negative Approach - Tied Down
Hüsker Dü - Metal Circus ja Zen Arcade
Exclaim - Critical Exploder ja pari ep:tä
Los Crudos - Discography (suunnilleen kokonaan)


Kaikki muut on sitten joko vain melkein yhtä hyviä, tai sitten jotain &#%¤-hardcorea, eikä niitä osaa laittaa samalla tavalla järjestykseen. Sitäpaitsi, noita mä oon eniten kuunnellu. Toki tykkään joistain brittiläisistä, esim. Blitz, hurreista esim. Raised Fist on asiallista (mutta onko enempää?), finskeistä esim. TK + 1000 uutta, japseista enemmänkin esim. Gauze, mutta noi on silti ne kovimmat ja rakkaimmat. Sitten on siis erikseen kaikki puolakrustit, Amebixit, Portlandit, japcoret, Neurosikset... Laitapa noita sitten järjestykseen.

Vaan eihän tässä ees listoja kyselty, vaan keskustelua! Sanotaan sitten, että kyllä moni vanha superraivoisa jenkkibändi on vieläkin tarkemmin tsekkaamatta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#23 19.02.2007 13:29

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Hardcore / d-beat / dis

Ei taida olla kaikkein lähimpänä sydäntäni tämä genre, mutta Bad Brainsit ovat kyllä tajuttoman kova bändi ja CMX:n eka levykin varmaan HC:stä menee... Niin ja Refusedin Shape Of Punk To Come on kyllä myös minustakin kova levy.

En tiiä onko At The Drive-In sitten enemmän emoa vai mitä, mutta siitäkin kyllä tykkään. Ja Hüsker Düsta myös jos sekin HC:ta on...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#24 19.02.2007 13:33

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Hardcore / d-beat / dis

Mulla löytyy hyllystä MDC:n Millions of Dead Cops-vinyyli  icon_redface


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#25 19.02.2007 14:33

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

arttu wrote:

Mulla löytyy hyllystä MDC:n Millions of Dead Cops-vinyyli  icon_redface

Myy, jos et tykkää, hehe


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#26 19.02.2007 14:39

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Hardcore / d-beat / dis

Kyllä mä tykkään. Siinä on sentään Corporate Deathburger ja John Wayne Was A nazi. Jälkimmäistä soitin joskus coverinakin lukioaikoina... Bändin nimi oli Bad Brians. Heko.

Se on vaan aika dorkaa musaa. Tulee aina pikkasen punasteleva olo kun törmää tuohon tai Suicidal Tendencies-levyihin tai DRIhin... Mutta hooporock on hyvää.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#27 19.02.2007 14:48

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:4596117cf7="arttu"]Kyllä mä tykkään. Siinä on sentään Corporate Deathburger ja John Wayne Was A nazi. Jälkimmäistä soitin joskus coverinakin lukioaikoina... Bändin nimi oli Bad Brians. Heko.

Se on vaan aika dorkaa musaa. Tulee aina pikkasen punasteleva olo kun törmää tuohon tai Suicidal Tendencies-levyihin tai DRIhin... Mutta hooporock on hyvää.[/quote:4596117cf7]No onhan MDC aikamoista saarnausta, mutta ainakin varhasen MDC:n musa toimii kybällä. Suikkareitten eka on sit kans todella kova, ja DRI:n pari ekaa meinasin laittaa jo tohon listaan, mutta ei ne kuitenkaan kokonaisuuksina ole ihan jonkun Minor Threatin ekan ep:n tasoa.

Eilen kuuntelin muuten M.O.D.:n "M.O.D. for USAa". Mahtavaa idioottikamaa, yksi varhaisnuoruuden suurista suosikeista. Mut crossover-topikissa nämä


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#28 19.02.2007 17:52

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

arttu wrote:

. Tulee aina pikkasen punasteleva olo kun törmää tuohon tai Suicidal Tendencies-levyihin tai DRIhin...

Noihan on aivan kovinta kamaa.

Mutta sitten knoppi (jonka vastauksen olen ehkä täällä jo paljastanutkin, en muista): ketäs sangen tunnettua suomalaista indiehahmoa ST-vokalisti Mike Muir veti lättyyn yhtyeen Giants of Rock-keikan tiimellyksessä?


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#29 19.02.2007 17:54

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Hardcore / d-beat / dis

Katkennut petsari wrote:

Noihan on aivan kovinta kamaa.

No niin ovat, mutta jotain pöljää niissä on...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#30 19.02.2007 18:43

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

[quote:b0d32ed913="Katkennut petsari"]
Mutta sitten knoppi (jonka vastauksen olen ehkä täällä jo paljastanutkin, en muista): ketäs sangen tunnettua suomalaista indiehahmoa ST-vokalisti Mike Muir veti lättyyn yhtyeen Giants of Rock-keikan tiimellyksessä?[/quote:b0d32ed913]Timo Kaukolampea.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

Board footer

Powered by FluxBB