#631 10.01.2017 13:17

interuptor bastardo
Member
Registered: 31.05.2011
Posts: 2,088

Re: Hardcore / d-beat / dis

centerhuig:center: wrote:

Suomipunkissa jotenki outo ilmiö että noista albumeista jaetaan vaan jotain näytebiisejä. Luulis että tämmönen musiikki matkustais paremmin jos sitä vois jengi kuunnella; ainaki ite löydän kamaa sillä tavalla. Lähinnä mietityttää että päättääkö bändi vai onko svartilla asiaan sanottavaa

Kai ne haluaa et jengi ostaa sen levyn tai en tiiä. icon_surprised
Ps. kuunnelkaa Kaivosurmaa


and when Finland play hockey
it strikes that continue my
beer machine and Ukko Metso

Offline

#632 10.01.2017 14:07

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

interuptor bastardo wrote:
centerhuig:center: wrote:

Suomipunkissa jotenki outo ilmiö että noista albumeista jaetaan vaan jotain näytebiisejä. Luulis että tämmönen musiikki matkustais paremmin jos sitä vois jengi kuunnella; ainaki ite löydän kamaa sillä tavalla. Lähinnä mietityttää että päättääkö bändi vai onko svartilla asiaan sanottavaa

Kai ne haluaa et jengi ostaa sen levyn tai en tiiä. icon_surprised

Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan oo kuulemassa, ostaako kukaan puun levyä?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#633 10.01.2017 14:19

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

centerhuig:center: wrote:
interuptor bastardo wrote:
centerhuig:center: wrote:

Suomipunkissa jotenki outo ilmiö että noista albumeista jaetaan vaan jotain näytebiisejä. Luulis että tämmönen musiikki matkustais paremmin jos sitä vois jengi kuunnella; ainaki ite löydän kamaa sillä tavalla. Lähinnä mietityttää että päättääkö bändi vai onko svartilla asiaan sanottavaa

Kai ne haluaa et jengi ostaa sen levyn tai en tiiä. icon_surprised

Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan oo kuulemassa, ostaako kukaan puun levyä?

jos se on pinkillä vinyylillä niin juu


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#634 10.01.2017 14:23

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Hardcore / d-beat / dis

KZ wrote:

Perikato ja Kohti tuhoa on tämän päivän parhaat suomipunk orkesterit.

Kyllä. PS Kaivosurma kova kans.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#635 10.01.2017 14:28

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

bernardblack wrote:
centerhuig:center: wrote:
interuptor bastardo wrote:
centerhuig:center: wrote:

Suomipunkissa jotenki outo ilmiö että noista albumeista jaetaan vaan jotain näytebiisejä. Luulis että tämmönen musiikki matkustais paremmin jos sitä vois jengi kuunnella; ainaki ite löydän kamaa sillä tavalla. Lähinnä mietityttää että päättääkö bändi vai onko svartilla asiaan sanottavaa

Kai ne haluaa et jengi ostaa sen levyn tai en tiiä. icon_surprised

Jos puu kaatuu metsässä eikä kukaan oo kuulemassa, ostaako kukaan puun levyä?

jos se on pinkillä vinyylillä niin juu

https://www.discogs.com/Anna-Puu-Rakkau … se/7723178
äxästä ei ole vielä myyty loppuun. paskapuhetta mutta uskon


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#636 10.01.2017 14:29

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

Kaivosurmalta löytyy bandcampista yks ep vuodelta 2012


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#637 10.01.2017 14:30

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

Ja eihän noita kamoja oo tietty striimauspalveluissakaan. Mun on pitäny jo pitkään mennä kaverin radioproggikseen soittaan suomalaista punkkiva mutta toisin kuin kaikessa muussa punkissa nykyään, ei onnistu ilman dekkejä joten homma viivästyy ja jengi ei osta satoja levyjä tota kamaa kun eivät kuule meiän vitun podcastia saatana
9e6119597aa45d1110524d824693ef7c.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#638 10.01.2017 14:35

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Hardcore / d-beat / dis

centerhuig:center: wrote:

Suomipunkissa jotenki outo ilmiö että noista albumeista jaetaan vaan jotain näytebiisejä. Luulis että tämmönen musiikki matkustais paremmin jos sitä vois jengi kuunnella

Menee ny vahingossa punkkitopikkiin vaikka mulla ei ole mitään tekemistä sen kaa, mutta itellä on oman musan suhteen vähän ristiriitaiset fiilikset tästä. Joidenkin bändien/levyjen kohdalla mielellään pistää musan kuulolle samaan aikaan fyysisen levyn julkaisun kanssa, joskus se fyysinen esine on sen verran itsetarkoituksellinen ja tarkkaan mietitty että haluaa (ainakin jonkun aikaa?) sen olevan se ainoa kanava josta musan voi kuulla, ja tämä täysin ymmärtäen sen että se saattaa näkyä levymyynnissä. Yleinen argumentti tätä vastaan on toki se että 'ai et halua musiikkias ihmisten kuulolle', mutta se ei aina ole niin yksiselitteistä. Ja tottakai ymmärrän sen että jengi tahtoo tutustua musaan mahdollisimman helpolla, enkä kritisoi pienimmissäkään määrin ketään siitä.

Ja toki aika monella voi olla syynä se että ne haluaa jengin ostavan sen fyysisen levyn.


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#639 10.01.2017 14:42

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

Niin kyllähän sinänsä ymmärrettävää on eikä mullakaan mitään varmaa faktaa siitä ole että ostot + netin kautta leviäminen olisivat aina positiivisessa korrelaatiossa. Mutta näppituntuma on tämä; varsinkin punkkijutuissa tuntuu olevan just niin että harvemmin jengi ostaa levyjä ilman että ovat niitä jo kuulleet. Ehkä suomessa on toisin.

Mulla oman musan kannalta homman nimi on se että ilmaseks vaan netissä samalla kun on fyysistä tarjottavaa. Bandcamp best. Eipä varmasti olis meidän bändin edellinen versio päässyt aquariuksen mehusteltavaksi ja vuoden parhaat listalle jollei olis tyypit voineet netissä kuunnella, sama oikeastaan melkein kaikkien muiden yhteydenottojen suhteen oli sit kyseessä haastis italiasta tai levylafka jenkeistä. Mut you make it you toki pätee kaikeen että eip siinä


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#640 10.01.2017 14:49

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Hardcore / d-beat / dis

centerhuig:center: wrote:

Niin kyllähän sinänsä ymmärrettävää on eikä mullakaan mitään varmaa faktaa siitä ole että ostot + netin kautta leviäminen olisivat aina positiivisessa korrelaatiossa. Mutta näppituntuma on tämä; varsinkin punkkijutuissa tuntuu olevan just niin että harvemmin jengi ostaa levyjä ilman että ovat niitä jo kuulleet. Ehkä suomessa on toisin.

Mulla oman musan kannalta homman nimi on se että ilmaseks vaan netissä samalla kun on fyysistä tarjottavaa. Bandcamp best. Eipä varmasti olis meidän bändin edellinen versio päässyt aquariuksen mehusteltavaksi ja vuoden parhaat listalle jollei olis tyypit voineet netissä kuunnella, sama oikeastaan melkein kaikkien muiden yhteydenottojen suhteen oli sit kyseessä haastis italiasta tai levylafka jenkeistä. Mut you make it you toki pätee kaikeen että eip siinä

Mm-m, mm-m, ja kuten sanottuu, kaikki omat musat on aina tapauskohtaisia, joskus tekee mieli pistää kaikki kuultavaksi. Nää jutut ei ole aina järjellä perusteltavissa.

Punkin suhteen Suomessa voi olla se et täällä on kohtuupieni ydinskene, kaikki tavalla tai toisella tietää skenen bändit ja word of mouth tavottaa jos ei. MUTTA, tätä sivuttiin just erään tätäkin topsua kommentoineen foorumistin kanssa, toi toki omalta osaltaan ruokkii kuppikuntasuutta. No new friends made jne.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (10.01.2017 14:50)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#641 10.01.2017 15:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

Aivan, suomalainen punkskene pärjää kuppikuntaisena paremmin kuin moni muu, riittää sitä ammennettavaa ja tekijöitä ja punkkilevy voi päästä listallakin topkymppiin jne. Joten sitä samallaista tarvetta päästä maailman korville kuin jossain irlannissa ei välttämättä oo.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#642 06.04.2017 12:09

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

TOP 20 hardcorepunk-levyt
En tunne montaakaan noista. Oma lista koostuis lähinnä suomalaisista. Plus monet noista on liian lällyjä, jotta itse kelpuuttaisin kategoriaan HC.

Offline

#643 06.04.2017 12:18

Luppakorva sikailee taas
korvani nääs lerputtaa
From: Pikku kakkonen
Registered: 30.10.2009
Posts: 2,031

Re: Hardcore / d-beat / dis

KZ wrote:

TOP 20 hardcorepunk-levyt
En tunne montaakaan noista. Oma lista koostuis lähinnä suomalaisista. Plus monet noista on liian lällyjä, jotta itse kelpuuttaisin kategoriaan HC.

DK ny toki vähän rajoilla. Ehkä Adoslescents? Hauskaa että joku buffaa Crucifixia, toi on mainio levy. Ja Reagan Youth best.

E: ja toki muutenkin pelkästään hyviä levyjä listalla, itse ehkä listaisin osittain eriä levyjä.

Last edited by Luppakorva sikailee taas (06.04.2017 12:19)


Olen pieni nalle vain, pullea. Lasten kanssa viihdyn ain. Olen pieni nalle vain, pörheä. Lapset mua rakastaa.
Bounty-Wrapper-Small.jpg

Offline

#644 16.06.2017 10:30

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Kanadan post-hardcore -ylpeys Silversteinin uusi kappale kuunneltavissa
Tämmöstäkö on post-hardcore confused_new Kuvittelin jotain muuta. Vai viittaako toi hardcore sana tässä yhteydessä edes hc(-punkkiin)?

Offline

#645 16.06.2017 12:28

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,258
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Olen miettinyt pariin otteeseen, että perustan erillisen post-hardcore ketjun (Silverstein ei kuulu siihen ketjuun), mutta en ole saanut aikaiseksi. Dischord -ketjussa aika monesta genren bändistä ollut puhetta, mutta on niitä paljon muitakin.

Musiikin osaltahan post-hardcore bändit voi olla aika erilaisia, mutta itse olen nähnyt asian niin, että alunperin oli kyse bändeistä joiden juuret oli hardcore-skenessä, mutta alkoivat hakea vaikutteita hardcoren ulkopuolelta ja ehkä oppivat myös samalla tekemään monipuolisempaa musiikkia. Klassinen DC esimerkki Minor Threat -> Embrace -> Fugazi. Klassinen NY esimerkki Youth of Today -> Gorilla Biscuits -> Quicksand.

Tuolla on jonkun verran asiaspämmäystä aiheesta, vaikka emo-nimikkeellä onkin, sehän on tavallaan post-hardcorea myös.

Last edited by Firon (16.06.2017 12:35)

Offline

#646 17.06.2017 19:47

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: Hardcore / d-beat / dis

Ernut otti termin omakseen siinä vaiheessa kun genre äpäröitiin valtavirrassa kasaksi haisevaa paskaa. Kirjoittelen tuonne uuteen topiciin joksus aiheesta enemmänkin, vähän siitäkin, miten se on omaan musiikkimakuun vaikuttanut.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#647 14.08.2017 04:04

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: Hardcore / d-beat / dis

! ! ! Kylmänviha ! ! !
enpä ole nähnynnä ja kuullunna parempaa suomalaista musaa vähään aikaan. tiukkaa soittoa ja tampereelta. lauavantain oli katu on punkis ja muistin et olen jossain nähny aikaisemminkin. sitä se pöljämehu teettää välillä

https://kylmanviha.bandcamp.com/releases

Offline

#648 14.08.2017 08:40

KZ
Vuoden Foorumisti 2019
From: Leppädanger
Registered: 28.12.2009
Posts: 12,204
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

^ aika jees

Offline

#649 21.08.2017 16:52

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Hardcore / d-beat / dis

Enpä tiennytkään että Wasted Youth teki myöhemmin tämmöistä crossover-henkistä kamaa.


Sent from my iPhone 16

Offline

#650 08.12.2018 02:20

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Hardcore / d-beat / dis

Leeway - Born to Expire LP

HARDCORE


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#651 27.01.2019 16:46

tapna
Member
Registered: 02.03.2006
Posts: 10,829

Re: Hardcore / d-beat / dis

fieldfuck wrote:

Härskisti tulin tähän topicciin mainostamaan omaa yhtyettä. Kasettidemo tulossa ja sitä voi käydä kuunteleen tuolta bandcampista

Eka demo ei ollut paras, mutta sen jälkeinen tuotanto on selvää EOM:ää.

Offline

#652 05.02.2019 12:21

Porvoon turkkilainen
Member
Registered: 09.01.2015
Posts: 210

Re: Hardcore / d-beat / dis

Nauretaanko minut pihalle, jos väitän näiden levyjen olevan hardcorea? Dead Kennedysin klassikkoa ainakin aikanaan pidettiin sellaisena, mutta taisi kuitenkin vielä ekan levyn osalta olla hyvää punkkia ja poppista.  Hienoja tekeleitä kuitenkin kaikki:

Cows: Peacetica
Hüsker Dü: Metal circus
Birthday Party: Junkyard
Maaseudun Tulevaisuus: Periferia
Sielun Veljet: Hei soturit
CMX: Veljeskunta
Radiopuhelimet: Jäämeri
Liimanarina: Maailman tylsin vittumaisuus
NomeansoNo: Wrong
Dead Kennedys: Fresh fruit...

Offline

#653 05.02.2019 12:51

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

Ihme että DK:n kohdalla aloit empimään, sehän nyt on hardcorea helposti.
Liimanarina, birthday party ja maaseudun tulevaisuus ei ainakaan oo, mieluuummin niille antais vaikka jonkun överikäppäsen "post" etuliitteen mutta onneks ei tartte tehä sitäkään


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#654 05.02.2019 13:41

Porvoon turkkilainen
Member
Registered: 09.01.2015
Posts: 210

Re: Hardcore / d-beat / dis

DK:n osalta In God We Trust, Plastic Surgery ja Bedtime ovat selviä tapauksia. Niissä en rupea empimään.

Offline

#655 06.02.2019 20:14

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Hmm, olen itse mieltänyt Siekkarit usein ennemmin post-punkiksi kuin miksikään muuksi.

Offline

#656 06.02.2019 20:22

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

nomeansno on red hot chili peppersiä mistä on suodatettu suurin osa ärsyttävyydestä poijjes


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#657 06.02.2019 20:25

Uudet housut ja paita
tekotaiteellinen paskiainen
Registered: 16.05.2012
Posts: 4,387

Re: Hardcore / d-beat / dis

s/t post-punk
Lapset post-punk
Hei soturit post-punk
L’amourha suomirock
Kuka teki huorin post-suomirock
Suomi-Finland post-suomirock-proto-punk
Softwood Music post-hippi
Musta Laatikko ideat loppu

Last edited by Uudet housut ja paita (06.02.2019 20:36)

Offline

#658 08.02.2019 00:19

ba
Member
Registered: 10.06.2017
Posts: 1,563
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Terveet Kädet taitaa olla ittelle ainoa hc-bändi jota vaivautuu edes kuuntelemaan, ja sekin tapahtuu näinä päivinä todella harvoin, ja melko pienissä erissä. Ja oikeestaan tuoltakin vain varhainen tuotanto. En jaksa ostaa levyjä, myin jo ne muutamat klassikot aikoinaan veks; nyt sit vain youtubesta, jos alkaa hammasta kolottamaan.

Offline

#659 08.02.2019 10:54

dadadrlrl
Member
From: Märzbau
Registered: 01.03.2018
Posts: 3,857
Website

Re: Hardcore / d-beat / dis

Hardcoren suhteen tulee itse oltua aika valikoiva ja nuuka. Jotain perusläpsyttelyä ei jaksa biisiäkään, ellei sävellykset ole kunnossa, mitä harvalla bändillä tuuppaa olemaan.

Tänään ois Raamattu yksillä festareilla, mut taitaa persaukisuuteen kaatua omalta osalta näkeminen.

Offline

#660 08.02.2019 12:37

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Hardcore / d-beat / dis

harkkore pownaa lmao. amerikkalainen harvemmin, 82 melkein aina ja nykybändit yllättävän usein vaikka aika paljon turhaa kamaakin on mut kiva että jengillä on harrastuksia

diskelmältä pari uutta biisiä https://diskelma.bandcamp.com/


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB