1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

#1 12.07.2005 13:46

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

New Order

tää on joku manchesterilainen pändi, ne oli aika hyviä ainakin 80-luvulla...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#2 12.07.2005 13:54

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

juu näil on se piisi world in lotion


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#3 12.07.2005 14:00

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

ou jee. se on maailman paras. mut hei babriga, laita vanha avatar, se oli iha sika jees.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#4 12.07.2005 14:01

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: New Order

Älä laita, uus on parempi! Ja tää topiikin pändihän tekee kai jotain vaihtoehtotanssia ja kaikkee, hassuja lädejä.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#5 12.07.2005 14:04

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

juupajoki, mut kertokaa se hänelle et  miks se uus levy niinku sucks??? vai kaipaako vain lisäkuunteluita...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#6 12.07.2005 14:06

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: New Order

Babrigan uus avatar on selkeästi minä kirjoittamassa gradua  icon_eek

Tää bändi tais olla viimeksi relevantti yli 15 vuotta sitten, mutta kyllähän ne parhaat levyt edelleen jaksavat viehättää kun sille päälle sattuu.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#7 12.07.2005 14:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

emmä vielä jaxa vaihtaa vanhaa avatarta takaisin, vaikka kovin rakas onkin. ehkä josxus tulevaisuudessa kun pidän avatar-toivehittikiertueen.

mitäs mitäs - New Orderin peelsessio jonka löysin äskettäin vinyylinä o aika hyvä - vuodelta 1982 ja aikamoista synkistelyä. ja siino keith hudson-koveri!


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#8 12.07.2005 14:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

VIETNAM OLI IHAN (hups, capslock) siis ihan sairaan kova, se löytyy siltä hope-kokikselta jota sai taannoin anttilasta halvalla, se kai on joku reggae-coveri, vois kuvitella että alkuperäinen ollut inspiraationa love vigilantesille.

niin ja get ready rokkas ihan (melkein) kybällä ja such a good thing oli mahtava hitti ja jopa se 24hr party peoplella ollu uusi sinkku oli ihan asiaa. ja ootteks kuullu sen transmission-version siltä boksin lisälevyltä, hiukanko ehkä melkein yhtä hyvä ku joykkareiden originaali!

joten: miks ne teki noin tylsän uuden levyn?????


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#9 12.07.2005 14:13

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

nii miks tekivät? toisaalta get readyllä en tykännyt lopulta hirviästi muusta kuin Crystalista, ja republiccin oli aika väsynyt.

alkuaikojen levyt ja monet 12"t ovat kuitenkin melkoista rautapatonkia. vaikkei niitä enää tule paljoa kuunneltuakaan...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#10 12.07.2005 14:16

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

republic oli ihan kuraa (paitsi regret, joka on klassikko). ehkä suurin syy  se, että missä hookyn basso? EI KUULU!

(hei babriga, lisäsin sut just mun lj-frendeihin että voin ihailla vanhaa avatarta vai muutatko sinnekin uuden?)

mun suosikki 12" ikinä saattais hyvin olla thieves like us / lonesome tonight.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#11 12.07.2005 14:20

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

mun suosikki 12" ehkä a perfect kiss...ja ceremonyn se eka versio

joo, emmä sinne vaihda, ei saa olla liian yhtenäinen


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#12 12.07.2005 14:23

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

suurin syy miksi low-life on 80-luvun huonoin new order lp on varmaan kun siinä on niin onneton versio perfect kissistä. se 12" on täydellinen!

haluan vielä mainita confusionin ja sit vaikka ton fine timen. ja murder on murhaa!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#13 12.07.2005 14:28

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

sunrise - elegia -kaksikko nostaa mulla taas lowlifen ehkä jopa PCLn ohi...totta, perfect kissin 12" onkin ehkä juuri siksi niin tärkeä, ettei levyllä päästä lähellekään samaan. confusioniin ja temptationiin pätee sääntö - mitä vanhempi ja pitempi versio, mitä epävarmempi sumnerin ääni, sitä parempi. miksiköhän niin monta uusioversiota...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#14 12.07.2005 14:36

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

melkein tuntuu että pitäisi siirtyä listoja-topicciin... täytyy vielä mainita, että vaikka yleensä new orderilla maxit oli ne oleelliset, seiskat aika tarpeettomia, niin temptationin 7"-versio on kyllä pahuksen hieno. onkohan sitä edes julkaistu muualla... jossain sanottiin, että 7" ja 12" pitäisi soittaa peräkkäin, kun 7" feidautuu lopusta ja 12" feidautuu sisään.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#15 12.07.2005 17:02

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Noh, en jaksa nyt lähteä pohtimaan yhtyeen musiikillista antia, puitu on ja paljon. Totean vain: Ylihuomenna livenä!!!!!!Hooky tapaa Hookyn...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#16 12.07.2005 17:45

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Onko tää se bändi joka vaihtui tän nimiseksi Joy Divisionin jälkeen? Tekee ilmeisesti jotain teknoa ja tanssimusiikkia?

[quote:002a1d955b]ehkä suurin syy se, että missä hookyn basso? EI KUULU![/quote:002a1d955b]

Se on tuolla kellarissa telineessä.. voisi noisettaa kohta.[/quote ]


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#17 13.07.2005 10:13

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: New Order

öh, world in motionissa jotain vikaa? sehän on niinku MAAILMAN PARAS BIISI ja saa miehen kyyneliin yhtä helposti ku joykkareiden atmosphere...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#18 13.07.2005 10:46

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

eivät soita kumpaakaan ilmeisesti huomenna livenä.

edit: hah, olin väärässä...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#19 17.07.2005 23:56

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

New Order live.

Todistin vihdoinkin bändin livenä Avrikassa, Ruotsissa. Festivaalit olivat sellaiset pikkunätit ja New Order oli selvästi ainoa artisti jota lähdimme Aqzun kanssa paikan päälle katsomaan. Festarit käytiin kuluneena viikonloppuna siis Avrikassa Länsi-Ruotsissa, noin 50 kilometriä Norjan rajasta. Reissu oli jokaisen hikipisaran, ajokilometrin ja kruunun arvoinen. Varsinkin jälkimmäisiä kului. New Order, soitti torstaina:

pitkä versio:

Suuntasimme paika  päälle torstaina jo suhteellisen ajoissa, ja itse päälavan edessä oltiin eturivissä,m varmuuden vuoksi, jo New Orderia edeltäneen artistin ajan. Festariyleisö oli suhteellisen sisäänpäinkääntynyttä "ollaan vain ja hengaillaan" -porukkaa, eikä suurempaa fanitusta muutamaa muuta lädiä lukuun ottamatta löytynyt. Tämä oli kuitenkin lopulta pienoinen yllätys, sillä kyseinen keikka oli bändin ainoa piipahdus pohjoismaihin Waiting For The Sirens' Call kiertueen tiimoilla.

Meno oli kuitenkin kovaa, ja New Order otti ilmeisen tietämättömän festariyleisön heti Crystalin ensimäisistä kompeista ja kitarariffeistä asti haltuunsa. Pogoaminen oli sääntö, ei poikkeus. Setin aloittaminen Crystalilla oli hyvä idea, sillä jo toisena biisinä ollut Regret räjäytti pankin totaalisesti. Pieni alun hiomattomuus oli jo siinä vaiheessa täysin poissa. Kaikki bändin jäsenet olivat selvästi hyväntuulisia jo kokonaisuutena todella kovassa iskussa.

Kolmannen biisin, henkilökohtaisen kohokohtani Love Vigilantesin jälkeen oli jo käynyt selväksi, että 511 DVD:n Finsbury Parkin keikan kaltainen meininki olisi taattua, joskin vielä pienellä lisäpotkulla. Fiilis oli aivan käsittämättömän mahtava. Lauloin sydämeni kyllyydestä Love Vigilantesin alusta loppuun asti mukana. Love Vigilantes olikin ehkä soundiltaan täydellisin ja onhan biisi muutenkin todellinen unohdettu klassikko. Raastaa lädin mieltä niin hyvässä kuin pahassa.

Uusista kappaleista kuultiin vain Krafty ja uuden levyn (ja yksi koko urankin) kohokohta, eli nimikkobiisi Waiting For The Sirens Call. Molemmat kappaleet kärsivät hieman siitä, että Philin syntikat eivät oikein kuuluneet. Atmosphere ja Trasmission olivat odotettua Joy Division vetoja ja muutenkin varsin odotetun kaltaista settilistaa (sitä Everything's Gone Greeniä ei sitten saatu kovista vonkaushuudoista huolimatta) koristivat myös Love Will Tear Us Apart sekä She's Lost Control.

Jälkimäisen alussa Barney lauloi jotain kummallista sekä spiikkasi kappaleen "we haven't played this in 25 years...".. ETTEPÅ! "Steve, the beat goes a bit like this *tu-tu-ti-tu-tutti tu-tu-ti-tu-tutti*, you know it" Morris pyörittelee päätään epätietoisena ja alkaa takomaan samalla biittiä. Sitten Hooky sanoo jotain "shut up you wanker.. this is my moment.. my melody" ja aloittaa She's Lost Controlin bassoriffin ja yleisö sekoaa.

Näiden lisäksi kuultiin viime vuosien keikoilta tutut versiot tutuista kappaleista, kuten True Faithista ja Temptationista. Bizarre Love Triangle sai Barneyn tassimaan aivan ihanalla tavalla. Tosi villisti. Kävi polvillaankin useasti siinä kertsin "..get down on my knees and pray.." linen kohdalla. Hooky soitteli bassosooloa ihan kiemurassa, röhmysi ympäri lavaa (ja vähän lavan ulkopuolellakin) ja veti eräänkin soolon siten, että katsoi yleisöä kainalostaan samalla soittaen. Kyllä se vaan osaa. Aqzu otti paljon hyviä kuvia selvästi hyväkuntoisesta ja laihtuneesta Hookystä.

KW1, eli Your Silent Face oli jälleen kerran aivan fantastinen livenä ja osoitti toimivuutensa myös settilistan keskivaiheilla mukavana rauhoittajana yhdessä Atmospheren kanssa. Keikan toinen todellinen huippuhetki koettiin kuitenkin kahden biisin encoren jälkimäisessä keikan lopettaneessa rallissa, jonka barney esitteli "this is quite a long one, you probably know this one" tjsp. Blue Monday oli ehkä parempi kuin koskaan. Live DVD:n versiot eivät päässeet läheskään samoihin sfääreihin. Lopussa Phil ja Hooky irroittelivat oikein kunnolla eikä biisiä meinattu saada millään loppumaan viimeisen biitin jälkeen, vaikka barney solvasi Hookyn ja Philin hulinaa tyyliin "Theyr probablu rehearsing for a Deep Purple gig" tjsp. Hooky oli aivan tulessa koko keikan ajan ja kaikki huipentui Blue Mondayn lopussa kun mies heitti kuusikielisen bassonsa Sonic Youth omaisen noisetuksen jälkeen aivan minun ja Aqzun nokan eteen ja katsoi maanisena yleisöön. Se oli peelottavaa.

Lyhyt versio:

Lopussa sain vielä vongattua settilistan itselleni kunnon lädipissistelyfanin tyyliin. Keikka oli lopulta positiivinen yllätys verrattuna aikaisemmista keikoista lukeemiini kommentteihin sekä pariin aikaisemmin tänä vuonna äänitettyyn epävireiseen televisiokeikkaan verrattuna. Setti oli biisilistaltaan varsin odotettu ja näin ehkä aivan täydellisen illan olisikin kruunannut joku yllätysveto, kuten Everything's Gone Green jonka soittivat Italiassa pari viikkoa aikaisemmin. Bändi oli joka tapauksessa energinen, hyväntuulinen ja varma otteissaan. Hooky ei ole menettänyt yhtään lennokkuuttaan, päinvastoin hän vaikuttaa nuorentuneen hiljattain. Steve oli Rolandin hifisähkärirummuissaan järkkymätön ja Phil täytti roolinsa parin uuden kappaleen syntikoita lukuun ottamatta hyvin. Intoitui lopussa jopa yhteishulinaan Hookyn kanssa, mikä osoittaa selvästi miehen asettumisesta. Tämä lupaa kaikkineensa varsin hyvää jatkon kannalta. Tuleva jo vuodelle 2006 lupailtu levy saa varmasti jälleen hyvän kiertueen osakseen.

Lopuksi vielä voisi mainita tuon syksyllä ilmestyvän tupla-dvd:n nimeltään "Item". Toinen puolikas antaa jo pitkään vongatun videokokoelman o/ ja toinen puolikas The New Order Story -dokumentin joka on muistaakseni tehty joskus 80-luvulla. En ole sitäkään nähnyt, odotan innolla. Myös uudesta live-dvd:stä on kiertänyt huhua. Saa nyt nähdä julkaisevatko, sillä tämän kiertueen setti on kuitenkin kauttaaltaan hyvin lähellä aikaisemman Finsbury Park 511 DVD:n sisältöä.

Seuraava sinkku "Waiting For The Sirens' Call" julkaistaan syksyllä.

PS. Anteeksi kirjoitusvirheistä. On myöhä ja ajomatka/festariväsymys pukkaa vahvasti päälle. Ei jaksa etsiä ja korjata virheitä. Pitää muutenkin liittyä tämän otsikon pohdintoihin tarkemminkin. Hyviä pointteja tullut tähän asti.. Toivottavasti joku jaksoi lukea.

Livekuvia Avrikan keikalta löytyy osoitteesta www.dykwim.net (kiitos Aqzu!!!!!)


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#20 18.07.2005 01:14

foomaa
Member
From: vallila
Registered: 21.06.2005
Posts: 114
Website

Re: New Order

Hienoa kun pääsitte näkemään noinkin intiimin keikan! hand
Mikä se babrigan edellinen avatar olikaan?


wen deli skit matta clarke hör du

Offline

#21 18.07.2005 07:21

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: New Order

jaksoin lukea

:peuk keikasta ja raportista

Offline

#22 18.07.2005 08:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: New Order

Jaksoin lukea.

"Hooky soitteli bassosooloa ihan kiemurassa, röhmysi ympäri lavaa (ja vähän lavan ulkopuolellakin) ja veti eräänkin soolon siten, että katsoi yleisöä kainalostaan samalla soittaen."

icon_eek


icon_lol


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#23 18.07.2005 08:23

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Ei tuohon ole mitään lisättävää. icon_smile

Nyt se varmistui että kaikki muistikuvat ovat oikeasti tosia kun joku toinen ne kertaa, tuntunut unelta tämä kaikki..


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#24 18.07.2005 10:18

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: New Order

Hieno raportti ilmeisen loistavasta keikasta.  peuk

Offline

#25 18.07.2005 14:02

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: New Order

Joo-o, jopa minä nautin tuon lukemisesta. Tuollaisessa mitkään kirjoitusvirheet haittaa. 

peuk


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#26 18.07.2005 14:28

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: New Order

Hienoa analyysiä hooky ja erittäin onnistuneita kuvia aqzulta!  peuk

Olisihan tuolla tietenkin pitänyt olla... /o

Offline

#27 18.07.2005 15:11

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

kiitos.
niinpä.
niin olisi.
kyllä oli kaiken vaivan arvoista!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#28 18.07.2005 18:50

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,949
Website

Re: New Order

Hino raportti + kuvat!  icon_cool peuk


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#29 19.07.2005 21:14

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Ai vautsi, kiitos! Itse settilistan ja biisijärjestyksen unohdin tuohon laittaa vaikka tulivathan jotenkin ilmi tuosta tekstistäkin:

Crystal
Regret
Love Vigilantes
Krafty
Transmisssion
Atmosphere
KW1 - Your Silent Face
Waiting For The Sirens Call
True Faith
Bizarre Love Triangle
Love Will Tear Us Apart
Temptation
/
She's Lost Control
Blue Monday


Ruotsista löytyi pitkään kokoelmastani puuttunut Blue Monday 88 vinyyli. Ymmärrettävää kai sinäänsä, että Factory records halusi rahastaa kovaa myyneen kalliin ensipainoksen jälkeen ainoalla silloisella hitillään, mutta silti.. onhan tuo paljon ponnettomampi versio alkuperäisestä kaikkinen muotisahauskitaroineen. Elikkäs samaa mieltä babrigan kanssa tuosta alkuperäisversiomielipiteestä.

Joitakin poikkeuksiakin kuitenkin taitaa löytyä. Arthur Bakerin 95' Mix/Edit loistavasta True Faithin b-puolena julkaistusta (ehkä maailman paras vinyylisingle The Perfect Kissin jälkeen) 1963 -biisistä on lievästi alkuperäistä iskevämpi. Myös 2004 julkaistulla Peel Sessions tyyppisellä "In Session"  levyllä on hienohkoja versioita vanhoista Joy Division biiseistä joita alkoivat soittaa säännöllisesti livenä vuoden 1998 jälkeen. Varsinkin Transmission on rautaa. Noh, poikkeus vahvistaa säännön jne..


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#30 04.08.2005 15:13

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

http://www.bbc.co.uk/radio1/onemusic/documentaries/

Hyvä dokkari joka paljastaa mm. mitä soittimia Barney valmisti ensimmäisen levyn äänityksiin ja mitä Tony Wilson reagoi kun yhtyeen kaikki soittimet varastettiin ensimmäisellä NO:n jenkkikiertueella.

oho, promotekstiksi meni  icon_eek


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

Board footer

Powered by FluxBB