1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

#331 09.11.2006 15:27

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

[quote:4e17f0f32b="börjeslandet"][quote:4e17f0f32b="babriga"]:rokrok:

Paras postaus ikinä[/quote:4e17f0f32b]
Vielä jos kirjottais tavalla, joka ei näytä siltä, että 9 vuotias ois kännissä tietokoneen ääressä.  icon_rolleyes[/quote:4e17f0f32b]

no hei, on se paljon mielenkiintosempaa kuin näyttää siltä kuin 22-vuotias finninaama Lempäälästä ois pepsimaksinsa kanssa tietokoneen ääressä, mitä?

eikös tapaus buttiksesta opittu jo että kirjoitustyylifasismilla ei pötkitä pitkälle?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#332 09.11.2006 15:34

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

[quote:261599c38c="Feggy"]Mut kohta kapteeni koukku tulee Helssinkiin.

"Aiemmin klubina tunnettu Planet of Love järjestetään festivaalina Kaapelitehtaalla itsenäisyyspäivän aattona, ja ensi vuonna tapahtuma laajenee kaksipäiväiseksi.

Joulukuun tapahtuman pääesiintyjiksi on tulossa New Orderin ja Joy Divisionin perustajajäsen Peter Hook sekä funkin ja elektronisen musiikin vaikutusvaltainen tuottaja Arthur Baker.

Lisäksi lavalle nousee muun muassa tuottajana ja DJ:nä palkittu italialainen Mauro Picotto. Suomalaista osaamista edustavat esimerkiksi Infekto, Orkidea ja Lil` Tony.

Planet of Love on alan ammattilaisten ja klubien yhteenliittymä: järjestelyissä ovat mukana FBI, Pussy, Freeform, Reiv ja Renegade -klubit."[/quote:261599c38c]
lippu on jo  peuk


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#333 09.11.2006 18:33

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: New Order

Number9 wrote:

Tekivät npun hittisinglejä ja Maxi12", joissa sama laulu tehnynä 4 eri versiona. Blahh.

mutta onko kukaan muu koskaan keksinyt mitään vastaavaa? tai mitään yhtä nerokasta?? confusion on sitäpaitsi maailman paras levy. ainakin yksi niistä.

mutta aletaanko välillä asiakirjoittaa vaikkapa eri blue monday -painosten kaiverruksista? where's murder?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#334 09.11.2006 21:08

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: New Order

babriga wrote:

eikös tapaus buttiksesta opittu jo että kirjoitustyylifasismilla ei pötkitä pitkälle?

Mulla on ikävä buttista  roll


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#335 20.11.2006 12:33

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

shanks wrote:

Jotain paskaotsikoita taas ylempänä - späm

sama

nyt tänne tarttis vähän asiakirjoittelua. aqzu?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#336 20.11.2006 13:30

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Kerrottakoon tähän väliin että oma henk.koht. suosikkialbumi on vaihtunut. Tällä hetkellä pidän lädien parhaana tuotoksena Power, Corruption & Lies -albumia vuodelta 1983. Käydäänpä se kappale kappaleelta läpi.

Age Of Concent
Tässä biisissä on kaikki. Morrisin ratsastava komppi. Hookyn basso jyystää tuota "up"-fiilistään ja pakottaa jalat liikkeelle. Barneyn kitara on vain vaiheittain mukana mutta sitäkin täyttävämpänä, laulun "ou ou!" äänet on tuotettu hienosti. Gillian. Oi Gillian. Niin pieni rooli, niin suuri osa. Kun syntikka lähtee ajassa 4.36 uudelleen jyystämään tuota ah-niin simppeliä, mutta ah-niin suurta linjaa (lähtee muuten #F:stä) niin kyllähän se tuo vedet silmiin.
We All Stand
Kuka muu voi laittaa tällaisen kappaleen seuraavaksi. Naputtava basso ja Barneyn lyriikat yhdistettynä morrisin rumpulinjaan, josta - okei, hiukan raju vertaus, tunnustan - tulee mieleen Steve Jansenin koputtelut.
Life goes on and on in this real life fantasy
Forever to be still
Breath held tight inside of me
Life goes on and on in this real life fantasy
Forever to be still
Breath held tight inside of me

The Village
Hi hii, taas lähtee. Vähän marssimainen kappale, tuo bassosyntikka on aika naseva, ja melodiasyna on hienosti naputtamassa fiilistä lisää. Taas naiivit lyriikat ja rumpufillit mukana tekemässä elämästä helppoa. Rumpupädit toimii. Kaikki toimii. Pää vaan nytkyy. Lopussa nostetaan ja kappale muuttuu kivasti seuraavaksi.

586
On varaa. Alkusoitto on varsin naulitseva. Sittenhän se lähtee. Blue Monday joka päätyi levylle. Klassikko itsessään, konekokeilua. Rumpufillit ja rauhallisuus kaikessa tekemisessä on kyllä huipussaan. Barney ei osaa oikeasti laulaa, mutta tunnetta on mukana. Lopun syntikkanaputus on toimivaa kyllä. En voi mitään, mutta vähän alkaa odottaa seuraavaa...

Your Silent Face (KW1)
Aah. Taivas. Levitän kädet ja annan tuulen viedä. Ottaa minut mukaansa, vie yhä korkeammalle. Ei tästä pysty kirjoittamaan mitään, kaikki on elämää suurempaa. Tuo basso, kolmesti alhaalla ja sitten ylös. Tuo melodica. Nuo sanat, Barney laulaa ne kuin "isä pojalleen" -äänellä. Utuinen kitara taustalla. Ja sitten tulee taas Gillian. Oi Gillian. So why don't you piss off. On varaa, maailma on teidän. Melodica. Ah, niin kaunis melodica.

Ultraviolence
Vähän alkukantaisuutta, jämäkkä rumpu. Isot sanat. open hi-hat. Konenaputtelut vailla vertaa, koko kappaleen nosto lopussa. Kitara tuo mieleen Adrian Belewin Talking Heads raapimiset. Tanssimusiikkia.

Ecstasy
On hetkensä. Hienoja sampleja taustalla kummallisena. Basson jyystö ja syntikkahyppelyt. Heikoin lenkki.

Leave Me Alone

Aliarvostettu. Morrisin rumpulinja joka vaihtelee kappaleen aikana hieman, keskellä on muutama isku enemmän kuin alussa ja lopussa - hih-hat aukeea biisin edetessä entistä enemmän. Pieniä fillejä, kitara on haikeana, basso on normaali hienon hieno. Mutta lyriikat ja niiden laulutyyli, ah kaikki. Normaali kitarakappale. Kaunista, niin kaunista. Tuo kitara uudestaan kolmen minuutin jälkeen, hieman sotivana mutta kuitenkin toimivana. Miltä studiossa on tuntunut kun tämä biisi on ekan kerran nauhoitettu, sitä voi vain kuvitella.


Tämän hetken suosikki, tietysti taas kun seuraavan kerran saa olutta kunnolla niin pitää Techniquehen kääntyä, mutta tämä on omassa kuuntelussa ykkönen.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#337 20.11.2006 13:56

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

kiitos aqzu peuk

on tuo PCL kyllä new orderin täydellisin levy, ei ainuttakaan heikkoa lenkkiä. tuosta ecstasystä pitää vielä sanoa että siihen on tavoitettu ihan mieletön tunnelma, sellainen jotenkin unenomainen. hieno biisi!


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#338 21.11.2006 22:29

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#339 22.11.2006 17:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

ei tonne  taida kehdata lähettää fotoa kun on vain kolmas painos, olkoonkin että "se" tais silti olla -83. onks kellään?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#340 22.11.2006 17:38

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

psykokarkki wrote:

[quote:ea0d7e73d6="babriga"]http://www.bluemondayownersclub.com/[/quote:ea0d7e73d6]
ei tonne  taida kehdata lähettää fotoa kun on vain kolmas painos, olkoonkin että "se" tais silti olla -83. onks kellään?

hookylla on ainakin leikatuilla kansilla sekä mustalla että hopeisella sisäpahvilla. itsehän olen täysin ulkona tällaisesta toiminnasta, mutta toivo elää että löytyisi kahden viikon päästä lontoosta.  :?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#341 23.11.2006 19:29

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

[quote:a979526ef4="New Order Online"]New Order might have said goodbye in Buenos Aires

“The last live show ever”

Bassist Peter Hook confirmed what -until saturday- his partner Stephen Morris told Página/12 before the Personal Fest show. They say nowadays they look as the "old guys of the neighbourhood”.

by Roque Casciero and Mariano Blejman

“This might be our last concert ever.” Bassist Peter Hook talks and the show he mentions is the one New Order did last saturday night in Buenos Aires closing Personal Fest´s main stage. The interview in which Hook confirmed their split -at least temporary- to Página/12 it was given right before the band´s gig, in one of the comfortable dressing rooms in club Ciudad de Buenos Aires, where the festival took place. But before talking to the bassist it was drummer Stephen Morris who throwed the first stone when we reminded him that in 2007 it would be the 30th anniversary of the band, first as Joy Division and then -after Ian Curtis suicide in March 18th 1980- as main characters of the crossover between dance and new wave New Order. The drummer said they didn´t think about anything special for the anniversary: "We´re not very good in making plans. The good thing about when we started in Factory (their first label, which is shown in the 24Hour Party People movie) was that you didn´t have to plan what you were going to do. You could write a song and say "this could be a good single" and then release it two weeks later. You can´t do that anymore, you have to write and record an album... But the truth is that we´re not good planning anything, so i couldn´t say what are we going to do do next year".

–So, how´s the band´s present?

Stephen Morris: –I really don´t know. This is a strange time to be New Order... It was good a couple of years ago when everyone was saying we were "god-like geniuses" (New Musical Express gave them an award with that name) and the fans recognized the band. In some point now there´re a lot of New Orders around and we´re the old guys of the neighbourhood, so we should stop for a while and let them take our place.

–But the thing is that you´ve been a huge influence first as dark post punk as Joy Division and then in the mix of dance and new wave as New Order

–Yes, yes. I don´t know, it´s good to be remembered, it´s really an honor. And the influence is positive because we´ve been very influenced by Iggy Pop, The Velvet Underground, David Bowie and people like that, besides punk rock, and we don´t sound like them. But the influence goes beyond New Order, there´s like a new "new wave" or something like that. That´s why i´d like to try something different, although is not that easy when you come to certain age. Besides, when you do find something different it´s because you crash into it, not because you plan "hey, i´m going to do something different".

–That sounds like there will be no more New Order

–Uhmmmmmm... I could say there won´t be New Order for a couple of years, but as i said before we´re bad planning things so let´s see what happens.

–Are you going to take another 8 years like between Republic and Get Ready?

–(Laughs) What happened is that we got seven songs left from Waiting for the Siren’s Call (2005) and we didn´t want to make an album that was the rest of another one. Besides, WFTSC wasn´t a successful record for our label to say "yes, yes, yes!" but more like "uhmm, maybe"

–Do you feel like you did your job or something like that?

–No. The trick is not getting attached to what you do because you´ll be repeating the same thing again and again. Sometimes you just have to stop what you´re doing and get ready to learn again instead of becomming a copy machine.

Singer Bernard Sumner declined giving interviews in Buenos Aires, saying that he had a cold that we didn´t notice during the show. But Hook, who apart from walking around his trade mark sound for all the main stage also did a DJ set on the Personal Fest, was as honest as Morris about New Order´s future. “It´s time that we stop and think about what do we want to do”, he said. “It´s wonderful to stop when you have to do it. Sometimes when you´re lucky to have it all you don´t appreciate it as you should. So you need a reminder of how things were when you didn´t have it all. In this moment we do have it all, so maybe it´s time that we lose it, maybe to start feeding again. That´s how i feel.”

–Does that mean that your first show in Buenos Aires might as well be the last time you play live?

Peter Hook: –Yes, it might be our last show ever. It might.

–Or maybe it´s a matter of waiting another 8 years to see you guys together as it happened once?

–Maybe another 17, or 30...

–30 years is exactly your annyversary together next year

–Well, we´ve been 29 years together, i don´t think another year could make any difference really

–But are your personal relationships ok?

–Yes, yes, we still hate each other (laughs). It´s a love-hate thing

–Do you have other plans?

–Yes, i´m full of plans. I´m forming a band with Mani (Gary Mournfield, from Primal Scream and ex Stone Roses) and Andy Rourke (ex The Smiths), that is called Freebass.

–But you´re three bass players...

–Sure, that´s the secret (winks an eye)

–And the three of you will play bass?

–Sure! We´ve already wrote 17 tracks and it´s comming along very well. We hope to finish it soon

–Who sings?

–Neither of us, we have a guy named Richard, from Wighan, England. So far so good because we get along very well with Mani and Andy.

–So Freebass is going to unite the three most important bass players of Manchester´s history.

–The reason why we decided to do it was because everyone laughed at our face when we suggested the idea. So we thought "fuck them! we´re gonna show them...". There aren´t many albums with three singers, right?

–How´s New Order´s involvment in Control, the movie about Ian Curtis, directed by Anton Corbijn?

–I´m pissed about the movie right now because Anton Corbijn seems to be getting too much control, precisely. I would have prefer that he showed more repect for us. That´s what he should do. I don´t know, it´s ok. Anton is too pasionate about the movie but i think he should have a wider view. At the beginning he would say "come everyone to help" but now he closed the doors and sent everyone to piss off.

–So you´re not going to make the movie soundtrack?

–We´re supposed to, but the problem is that he´s telling us what to do. and if we don´t tell him how to direct why is he telling us how to make music? Bernard and Stephen seem to be ok about it but it bothers me a lot. [/quote:a979526ef4]

itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku  itku
onneksi nähtiin livenä....


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#342 23.11.2006 19:39

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

[quote:ae6490ec98]–Does that mean that your first show in Buenos Aires might as well be the last time you play live?

Peter Hook: –Yes, it might be our last show ever. It might. [/quote:ae6490ec98]

itku  itku  itku  itku  itku  itku

mut eihän noista koskaan tiedä...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#343 23.11.2006 19:46

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

[quote:4cf52dd566="psykokarkki"][quote:4cf52dd566]–Does that mean that your first show in Buenos Aires might as well be the last time you play live?

Peter Hook: –Yes, it might be our last show ever. It might. [/quote:4cf52dd566]

itku  itku  itku  itku  itku  itku

mut eihän noista koskaan tiedä...[/quote:4cf52dd566]
ei tosiaan. saa nähdä. lädit on lädejä.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#344 27.11.2006 16:26

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Kollektivisoin porukoilta Donna Summerin Bad Girls tuplaälpeen. D-puolen Our Love sisältää täysin saman rumpulinjan kuin Blue Monday. Ainut ero vaan on että julkaistu 4 vuotta ennen Blue Mondayta. Moroder -soundi  sydan
WANH1?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#345 27.11.2006 17:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

menee offtopickiksi mutta onko summerilta kunnollista kokoelmaa jossa noita moroderin tuottamia klassikoita? oma topicci voisi kyllä olla paikallaan.

viikonloppuna  tuli taas singles-levyä jonkin verran kuunneltua, on se hyvä kun ostin  mökille kakkoskappaleen kun niitä halvalla sai...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#346 27.11.2006 17:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Huuto.net
rauskilla on mennyt kuppi, mutta kuvat olis kivoja... ei näy millainen ceremony, mikä prosession, millainen blue monday jnejne. Ei näin rauski.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#347 27.11.2006 18:07

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: New Order

Rauski myy myös Testamentia ja Celine Dionia, jotka yhdessä New Orderin kanssa muodostavat hyvien tyyppien pyhän musiikkikolmiyhteyden.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#348 27.11.2006 18:15

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

on se kyllä aika äijä... icon_cool


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#349 04.12.2006 21:21

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

oli puolivälissä sivua...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#350 04.12.2006 22:28

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: New Order

Olis saanu vaihteeksi mennä vaikka kakkossivulle.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#351 04.12.2006 23:06

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Alxity wrote:

Olis saanu vaihteeksi mennä vaikka kakkossivulle.

päinvastoin. Huomenna maassamme esiintyy basistien kuningas, mullettien ruhtinas, hurrikaani-lädien esikuva ja äijin äijä ikinä!!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#352 05.12.2006 03:19

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

onko iggy pop tulossa suomeen, ja miten se liittyy tähän ketjuun?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#353 05.12.2006 03:22

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: New Order

HUIG wrote:

onko iggy pop tulossa suomeen, ja miten se liittyy tähän ketjuun?

Häh! Tuosta minä haluan kyllä tarkempaa tietoa.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#354 05.12.2006 03:23

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

hrmunoita wrote:

Häh! Tuosta minä haluan kyllä tarkempaa tietoa.

aqzu wrote:

päinvastoin. Huomenna maassamme esiintyy basistien kuningas, mullettien ruhtinas, hurrikaani-lädien esikuva ja äijin äijä ikinä!!

Hups...sori, missasin tuon "basistien" sanan välistä...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#355 05.12.2006 12:57

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

iggy pop alkanu soittaa bassoa, miksei mulle kerrottu, onks se nykyään riidoissa mike wattin kanssa  confused_new  center

eiq mitä, jos jätettäis tämä otsikko jatkossakin spämmivapaaksi. eli siis basistien kuningas peter 'hooky' hook tänään helsingissä, tosin vain dj:n ominaisuudessa. jää tosin väliin meitsiltä mut hieno homma ja raporttia odotamme (joskin kai viiveellä?). onko muita forumisteja menossa paikalle ku aqzu ja hooky? ps. kuva ois kiva!


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#356 05.12.2006 12:59

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

psykokarkki wrote:

eiq mitä, jos jätettäis tämä otsikko jatkossakin spämmivapaaksi

Itse perään ketjujen tasa-arvoista kohtelua.

tongue


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#357 06.12.2006 14:17

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Viime yö tuli valvottua sateisessa Helsingissä pissisten ja muiden etnisten vähemmistöjen keskellä suurempia suukopuja vältellen. Oltiin hookyn (kirjoittaja haluaa aluksi huomauttaa tekstissä esiintyvistä henkilöistä; hooky on pogoamiskumppani kun taas Hooky oli dj:nä kekkereissä) kanssa sekä mäkdonaldsissa että rautatieasemalla odottamassa kuuden junaa - hereilläpysyminen junassa olikin sitten varsin tuskallista. Kotiin selvittiin, nyt hyvä uni alla ja pirteänä uuteen päivään. Haluan kuitenkin aluksi jakaa kokemukset eiliseltä.

Saavuttiin paikalle Kaapelitehtaalle joskus seitsemän jälkeen ja epäilykset heräsivät kun narikassa näkyi noin kuusi takkia ennen meitä. Ennen alueelle pääsyä paikalla oli massiiviset turvatarkastukset - jopa kenkiä kokeiltiin ja lompakot pengottiin (kaikki tuntuu todella typerältä siihen nähden että jos olisi huumeita viemässä sisään niin kaippa ne keinot keksisi). Niinpä ensimmäisenä tulikin kuva kylmästä ja kolkosta tapahtumasta, tätä samaa mielikuvaa ruokki vielä yleisön todella vähäinen määrä saapuessamme. Noh, olutta halbaan hintaan (oli 3€ kahdeksaan asti, sen jälkeen 5€) tiskiltä ja takana olevaan pöytään kuuntelemaan Milla Lehtoa joka heitti settiä Hacienda Soundsystemissä.

Milla Lehto ei oikein sytyttänyt, en tiedä mistä johtui mutta ei ollut oma juttu missään määrin. Pari cixuilijaa teki uintiliikkeitään areenalla mutta aika rauhallista vielä oli kaikella tavalla. Paikka oli saatu hieman Haciendamaiseksi jättämällä teollisuushallia näkyviin sopivissa määrin ja screeneillä vilahtelevat videot toimivat kaikessa herskaisuudessaan kyllä varsin mainiosti... Milla Lehdon jälkeen saapui Jay Mellin, joka olikin sitten tämän rokkipoliisikaksikon mieleen - hän soitti juuri sitä Hacienda Classics -kamaa jonka kautta suhde ex-klubiin on syventynyt henkilökohtaisella tasolla. Siellä pauhasivat kasinollakasit, bassorumpu ja snare olivat yhtä ja pianopimputukset toimivat yhtä hyvin kuin vuonna ´91. Jay oli heittänyt settiään vaihteevalla menestyksellä toista tuntia ja yleisöäkin oli viereiselle anniskelutiskille kokoontunut jo suhteellisen hyvin kun yhtäkkiä silloin tyhjän tanssilattian halki käveli hahmo jonka henkilöllisyydestä ei voinut erehtyä takaapäin. Tämä hahmo sisälsi metrin verran hiuksia, lähes kaksi metriä pituutta ja nahkatakin. Mykistynyt vahvistustahakeva katse hookyyn jonka kasvot kertoivat etten ollut tunnistanut väärin - tuo mies todellakin oli talossa - tuo mies oli Arthur Baker.

Baker otti puikot ja aloitti popittamaan Baker-soundista hiphop/dance -tavaraa pariksi tunniksi. hookyn kanssa mentiin pogoamaan lattialle ja niin teki moni muukin - puhuttiin jo kymmenistä ihmisistä nauttimassa hiphop-isän tarjonnasta. Kyllä aina välillä tuttuja elementtejä vilahteli musiikissa, mutta lopulta kaikki oli jatkuvaa 135bpm jumputusta, tosin hyvää sellaista. Break-beateja ja kivoja old-school -juttuja oli joukossa riittämiin. Baker sai ainakin yhden soittimenkin paskaksi sitä takoessaan. Hämäävin tilanne tapahtui noin puolen tunnin setittelyn jälkeen: vihreä tutulta näyttävä sadetakki vilahti meidän takaa parin metrin päästä ja jatkoi matkaansa kohti lavan takusta. Kesti hetken yhdistää tuo takki niihin vuoden 2005 promokuviin mutta hyvin nopeasti tajusi Hookyn olevan talossa. Hooky tulikin vähän ajan päästä seuraamaan lavan viereen ihmisten tanssimista ja alkoi haahuilla ympäri aluetta kokomustissaan vain valkoiset tennarit viuhuen. Tietysti ajateltiin mennä jutteleen herralle mutta olisi ollut aika typerää - ei keksinyt mitään järkevämpää sanottavaa kuin "Hooky, you're fookin twat!", joten jatkettiin Bakerin tahtiin pomppimista. On jotenkin todella virkistävää olla tuollaisessa paikassa missä voi vain pomppia ja heilua vain itselleen välittämättä muista ihmisistä.

Hooky saapui dj-boothiin ja saikin piakkoin Bakerilta ohjat itselleen. Viimeinen Bakerin biisi sisälsi muuten Confusionin rumpumelodian... Me siirryimme eteen muiden lädiäijien kanssa välittömästi -  eihän eturivit sen jälkeen kauniita olleet mutta sitäkin fanaattisempia. Ensimmäisenä mykisti herran läsnäolon määrä soittamassaan musiikissa - hän ei ollut hetkeäkään paikallaan vaan koko ajan liikkui johonkin suuntaan ja hyppi ja pomppi ja osoitteli yleisöä ja lauloi mukana. Hooky soitti settinsä aluksi sitä samaa tuttua pauketta pauketta ikäänkuin todistaakseen ihmisille osaavansa hommat. Tämän jälkeen taivas repesi; setissä oli kaikkea Sex Pistolsista New Orderiin ja Killersistä Chemical Brothersiin. New Ordereita tuli eri versioina kymmenkunta ja kaksi Joy Divisionin biisiä, Transmission ja LWTUA. Kenkiintuijottelijat tietty olisivat dissanneet herraa musiikkinsa soitosta mutta nuo olivat ammattimaisia versioita ja istuivat linjaan. Sopivan vinksahtanutta meininkiä - Dare miksattiin päällekkäin Confusionin kanssa ja Chemical Brotherseilta tuli juuri Barneyn kanssa tehty Out Of Control. LWTUAin hän keskeytti mutelle kertsissä tarkistaakseen lauloivatko ihmiset. Hehee. Repsähtävintä oli katsoa niitä cixu-vaatteissa olleita käsienheiluttajia tanssimassa Sex Pistolsia. Vanhat äijät heilui siellä ja Hooky ohjasi - ihailtavaa. Neljä tuntia yhtenäistä sekoilua alkoi jo tuntua päässä ja jaloissa siten että mentiin hakeen lopussa vettä, samalla joukko ihmisiä jäi huutamaan Hookylta encorea hänen lopetettua settinsä. Noh, mies tuli ja laittoi True Faithin originaalin! Siinä sitten hypittiin vielä yksi kappale ja taivas oli silloin kattona...

Nyt Lontooseen huomenna, toivottavasti kuulo paranee. Cheers!


edit: eihän tätä jaksa kuin vähän alusta icon_wink


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#358 06.12.2006 14:33

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

thänks aqzu peuk tongue


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#359 06.12.2006 14:37

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

cheers!
Niin joo, unohtui sanoa että Hooky pisti ainakin kaksi soitinta paskaksi niitä takoessaan. Samanlainen kädenliike kuin aina New Orderin rumpupädeihin - täysillä mutta tyylikkäästi.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#360 06.12.2006 14:42

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: New Order

[quote:d062709756="aqzu"]cheers!
Niin joo, unohtui sanoa että Hooky pisti ainakin kaksi soitinta paskaksi niitä takoessaan. Samanlainen kädenliike kuin aina New Orderin rumpupädeihin - täysillä mutta tyylikkäästi.[/quote:d062709756]
Ei unohtunut. Joo luin koko tekstin. Mulle  icon_rolleyes


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

Board footer

Powered by FluxBB