1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

#361 06.12.2006 14:47

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: New Order

aqzun raportille peuk


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#362 06.12.2006 17:17

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: New Order

asiakirjoitus peuk

Offline

#363 06.12.2006 20:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: New Order

public wrote:

asiakirjoitus peuk

Todellakin. Tuollaista settiä olisi melkeinpä voinut jo itsekin vääntäytyä paikalle katsomaan, vaan jäipä kuitenkin tekemättä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#364 06.12.2006 22:55

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: New Order

aqzu wrote:

Kenkiintuijottelijat tietty olisivat dissanneet herraa musiikkinsa soitosta mutta nuo olivat ammattimaisia versioita ja istuivat linjaan.

Juu, psykokarkkikin olisi vaan haikaillut Pale Saints -vinyyliensä perään ja tuijotellut lenkkareitaan. Ehkä välillä olisi voinut vilkaista Hookyn tennareita.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#365 06.12.2006 23:01

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

Bedderi wrote:

Juu, psykokarkkikin olisi vaan haikaillut Pale Saints -vinyyliensä perään ja tuijotellut lenkkareitaan. Ehkä välillä olisi voinut vilkaista Hookyn tennareita.

luultavasti... eiq


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#366 08.12.2006 14:48

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

tuli käytyä vilkaisemassa NOOL-foorumia, ja siellä joku provoili että brotherhood on NIIIIIN paljon parempi kuin technique.

olihan tuolla joku fiksukin kommentti joukossa, mutta suorastaan ihmetyttää onko nää tyypit edes faneja, eipä ihme ettei mulla ole edes tunnuksia tonne. mutta nyt kun aqzukin on mieltään muuttanut näiden albumien järjestyksen kanssa, niin asiahan on täälläkin ajankohtainen. itselleni brotherhood on ehdottomasti new orderin hienoin saavutus, mutta myönnän sen perustuvan henkilökohtaisiin eli subjektiivisiin syihin, objekstiivisestihän power, corruption & lies on ehkä laadukkaampi kokonaisuus, brotherhoodilla guilty partner EDIT: broken promise tökkii  hieman, samoin avausraita paradise, mutta näitähän on täälläkin ruodittu. techniquen suhteen tunteita herättää fine time, jota kaikki eivät täysin  sulata (sinänsä käsittämätöntä, yksi parhaista biiseistä ikinä!), ja toisaalta itse on myönnettävä, etten oikein ymmärrä vanishing pointin suurta suitsutusta. onhan se ihan komea biisi mutta ei suoranainen klassikko kuitenkaan. brotherhoodin soundipolitiikastahan tuolla paljon puhuttiin, ja sehän on varsinkin levyn a-puolella varsin rosoinen, mutta ymmärtääkseni tarkoituksella. selvähän tuo että sliipatumman viihteen ystävät ei tajua. toisaalta samaa voisi  sanoa kaikkien suitsuttamasta low-lifesta, jossa sunrise jollain lailla soundiensa puolesta tuntuu enteilevän brotherhoodia, joskaan itse en  kyseisestä biisistä ole ikinä erityisemmin pitänyt. muutenkin low-life on ennemminkin viimeistelemätön raakile brotherhoodiin verrattuna. vielä sananen every little countsista, sehän on klassikko! ja techniquesta vielä, että kolmas single olisi ehdottomasti pitänyt olla mr disco.

jaa että mikäkö oli tämänkin jutun  pointti? no jotain  piti spämmätä että sai taas topicin ylös spåm

objektiivisen raadin tulokset:
1. brotherhood (parhaat biisit: all day long, way of life, bizarre love triangle)
2. power, corruption & lies (parhaat biisit: the village, age of consent, your silent face)
3. technique (parhaat biisit: fine time,  mr disco, all the way)

tongue


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#367 08.12.2006 16:12

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

ohhoh.
Olenpas lontoossa.
Ostinpas New Orderia.
Low-Life LP (grease cover mukana!!!!!)
Brotherhood LP
Power, Corruption & Lies LP
Thieves Like Us 12"
Round & Round 12"

ja sit petshoppareita ja rodigya ja HAPPY MONDAYS - RAVE ON EP!!!
Ja viel' viikko jaljella..
Blue Moday loytyi mut ei ollut leikkauksia joten en ostanut...
Niin joo ja eilen tuli kahdeksan seiskaaa with and without ATP-rotsien kanssa ostettua.
oho, miksi tanne otsikkoon spammata.
noh, ihan smaa!!!
I love this city!!!
fookin 'ell!!
ja huomenna futispeliin, tulin nyt tanne Leytonin suburbiaan ihan vaan fiilisteleen kun metrolla paasi icon_smile


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#368 16.12.2006 16:03

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

siirretään tänne ostoxxxista niin saadaan asiakeskustelut taas ylös (ja menee niin detaljeihin ettei muita kiinnostane):

aqzu wrote:

[quote:a56672a5b6="psykokarkki"]low-lifessä ei tosin "grease-coveria" ole, jotenkin luulin että se oli myöhemmässä jenkkipainoksessa vasta, mutta enpä tiedä sitten.[/quote:a56672a5b6]
kyllä tuossa ihan FACT100 lukee. Noita riisipaperilla päällystettyjä oli siellä niin paljon liikkeellä että pakko olla brittipainos. Mites, lukeeko sulla jotenkin ne kappaleiden nimet siellä takakannessa? Tuossa on siis riisipaperille painettu

ei ole kansissa mitään tekstejä, pelkät kuvat, samoin sisäpussissa. biisien ja levyn nimet löytyy siis vain itse levyn etiketeistä. tosin tuossahan lukee nimi myös levyn selkämyksessä, eli ylhäällä'Low-life', keskellä 'new order' ja alhaalla 'Fact 100'.

ja kun nyt oikein tarkemmin katsoin, niin levyn takakannessa on pieni jaguaarin tms eläimen kuva ja siinä lukee tosi pienellä SIB-TRYCK AB NORSBORG. skandipainos?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#369 16.12.2006 16:44

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Heips pitkästä aikaa!

Pakko palata vielä tuohon levyjen parhausjärjestystä ruotivaan ikuisuuskysymykseen. Mitä pidemmälle asiaa pohdin sitä vaikeammaksi tuon tehtävän järkevä toteuttaminen käy... ja onhan se lopulta tietyllä tavalla aivan merkityksetöntäkin. Tässäkin tapauksessa on niitä pienimuotoisia "kausia" kun pitää jostain enemmän kuin toisesta. Monesti alkukesäisin jostain kumman syystä juuri Technique tuntuu olevan kovaa valuuttaa ;-) kun sitten taas loppusyksystä tulee helposti liikuttua PCL - Movement akselillakin.

Minulla Brotherhood ja Low-life ovat siis kuitenkin jonkinasteisia väliinputoajia tässä jaossa (kun taas Republic, Get Ready ja WFTSC muodostavat oman ryhmänsä) mikä taas toisaalta vahvistaa niiden asemaa kokonaisuutena. Esimerkiksi juuri Brotherhoodia tulee pyöriteltyä tasaisesti ympäri vuoden. Juuri Brotherhood tuntuu ainakin itselleni olevan se tavallaan haasteellisin albumi. Tämä ei johdu vähiten tuosta kahtiajaosta mikä albumilla on "akustisemman" a- ja "konepohjaisemman" b-puolen välillä. Toisaalta tämä jako on ollut hieman sirpaleisemmin esillä myös jo PCL:lla ja Low-lifellä joten siinä ei liene mitään syvempää syytä.. ellei sitten tuo jyrkempi kahtiajakautuneisuus vaikuta asiaan.

Näiden levyjen järjestykseen laittaminen on sen takia ongelmallista - tapahtui se sitten omassa subjektiivisessa käsityksessä tai absoluuttisessa objektiivisessa mielessä - koska New Order on kuitenkin tehnyt suhteellisen lyhyen ajan sisällä lopulta huomattavan erilaisia levyjä ja erilaista musiikkia. Rytmipohjaisuus ja tanssittavuus on ollut olemassa jo Movementista lähtien, mutta silti tässä vahvoihin genreidentiteetteihin perustuvassa valtavirran ulkopuolisessa musiikkimaailmassa tämä musiikin tyylillinen laaja-alaisuus tuo ongelmia... en taida edes oikein itse tietää mitä yritän sanoa.

Voi siis olla niin, että Brotherhood on juuri tuon kahtiajakautuneisuutensa takia vaikeaa tavaraa omaksua, mikä tekee yleisellä tasolla siitä vähiten "suosikin". Konepitoisemman tavaran ystävät kun taas varmasti ottavat Techniquen omakseen, vaikka sekin itse asiassa sisältää about puolet sitä akustisempaa kamaa, mutta tärkeä ero tämänkin suhteen verrattuna Brotherhoodiin on tuotannon selkeys verrattuna tuohon psykokarkin mainitsemaan tiedostettuun "suttuisuuteen" mikä Brotherhoodin avauspuoliskolta on löydettävissä. Esimerkiksi Morrisin rummut ovat tuotettu selvästi tahallaan varsin raakaan muotoon eivätkä muutoinkaan ole Veljeskunnan avauspuolikkaalla kovin monipuolisia, mutta kuitenkin vahvasti esillä. Tässä mielessä Techniquella jälki on selvästi "hellävaraisempaa" mikä tekee luultavasti kitaravetoisempien raitojen (kuten All the Way ja Dream Attack) helposti omaksuttavammaksi kuin Brotherhoodilla.

Tästä voisi jatkaa vielä pidemmällekin vähän ajan päästä. Pitää välissä vähän sulatella ja kerätä muiden mielipiteitä asiasta.

huuki icon_biggrin


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#370 16.12.2006 19:36

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

hookyn paluulle peuk tongue


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#371 20.12.2006 16:25

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

tuli taas mieleen mystinen 12 x 12" joka aqzulta tietääkseni löytyy. jos mahdollista olisi kiva saada tarkempia kommentteja sisällöstä, ja miksi moiset maksit on edes julkaistu, onko ne ihan virallisia juttuja vai mitä ihmettä? koska saadaan karvalakkimalli cd-kokoelman muodossa vai lieneekö moiselle edes tarvetta?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#372 20.12.2006 17:31

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

psykokarkki wrote:

tuli taas mieleen mystinen 12 x 12" joka aqzulta tietääkseni löytyy. jos mahdollista olisi kiva saada tarkempia kommentteja sisällöstä, ja miksi moiset maksit on edes julkaistu, onko ne ihan virallisia juttuja vai mitä ihmettä? koska saadaan karvalakkimalli cd-kokoelman muodossa vai lieneekö moiselle edes tarvetta?

tuo kuuluisa mystinen nippu vinyyleitä jotka vievät minun seinälläni useita neliöitä tilaa...

Tuo on New Staten kautta julkaistu paketti ja kyllä, jokaisen fanin siihen kannattaisi tutustua. Käytännössä sisältää paljon parhaita miksauksia joita virallisina julkaisuina on sinkkujen takana jne aiemmin julkaistu. Tietty mukana kaikkia Shellcock-tyyppisiä yhtyeen omia miksauksia, mutta sitten kaikkea John Robie / Arthur Baker / Jacques Le Cont -osastoa. Ei ole kait tulossa mitään cd-versiota mutta jos siitä tanssipuolesta yhtyeessä pitää niin kyllähän kannattaisi tutustua. icon_smile Lontoossa nuo oli kaikkialla isoissa ketjuissa siinä "3 for 10£" -jutussa, itsehän aikanaan vähän enemmän maksoin...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#373 21.12.2006 11:08

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

aqzu wrote:

tuo kuuluisa mystinen nippu vinyyleitä jotka vievät minun seinälläni useita neliöitä tilaa...

kuva ois kiva!

aqzu wrote:

Tuo on New Staten kautta julkaistu paketti ja kyllä, jokaisen fanin siihen kannattaisi tutustua. Käytännössä sisältää paljon parhaita miksauksia joita virallisina julkaisuina on sinkkujen takana jne aiemmin julkaistu. Tietty mukana kaikkia Shellcock-tyyppisiä yhtyeen omia miksauksia, mutta sitten kaikkea John Robie / Arthur Baker / Jacques Le Cont -osastoa.

osaatko poimia sieltä esille joitakin erityisen onnistuneita miksauksia?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#374 21.12.2006 11:24

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

psykokarkki wrote:

[quote:de8b5b505a="aqzu"]tuo kuuluisa mystinen nippu vinyyleitä jotka vievät minun seinälläni useita neliöitä tilaa...[/quote:de8b5b505a]
kuva ois kiva!

ei o kameraa, palaan asiaan kun sellainen on lainassa taas. icon_smile

aqzu wrote:

Tuo on New Staten kautta julkaistu paketti ja kyllä, jokaisen fanin siihen kannattaisi tutustua. Käytännössä sisältää paljon parhaita miksauksia joita virallisina julkaisuina on sinkkujen takana jne aiemmin julkaistu. Tietty mukana kaikkia Shellcock-tyyppisiä yhtyeen omia miksauksia, mutta sitten kaikkea John Robie / Arthur Baker / Jacques Le Cont -osastoa.

osaatko poimia sieltä esille joitakin erityisen onnistuneita miksauksia?

No niitähän on 32 kappaletta, tietty jyystöistä tämä Bladessa oleva kymmenminuuttinen "Pump Panel Reconstruction", WFTSC:n "Planet Funk Remix", Here To Stay:n "Extented Glitz Mix", BLT:n "Shep Bettibone Extented Dance Mix".... Sit taas esim Someone Like You:n mixit on hyvin jyystöä, koska sehän julkaistiin vaan dj-vinyyleinä. Kyllä noita on hitosti, itse oon enemmän sitä Hacienda-kaman nauttijaa, mutta tuosta riittää kaikille. Hyvä jossain DJ-setissä kun löytyy mihin tahansa jatkoksi noista aina joku. icon_smile


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#375 22.12.2006 14:44

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

legendaarinen(?) kokoelma "from brussels with love" julkaistaan uudelleen cd-muodossa, sillähän on mukana myös new orderin ja kevin hewickin yhteisbiisi haystack, onko kukaan kuullut moista? ihan kiinnostavalta vaikuttaa muutenkin.

B000K97MUC.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V49434103_.jpg

[quote:1ca412e3f8]01. A Jingle (#1) - John Foxx
02. Airwaves - Thomas Dolby
03. Stranger - Repetition
04. Children on the Hill - Harold Budd
05. Sleep Will Come - Durutti Column
06. The Music Room - Martin Hannett
07. Cat - The Names
08. A Walk Through "H" - Michael Nyman
09. An Interview With Brian Eno
10. A Third Trombone - Phill Niblock
11. An Interview - Jean Moreau
12. Armoury Show - Richard Jobson
13. The Shadow Garden - Bill Nelson
14. Piece For an Ideal - The Durutti Column
15. Haystack - Kevin Hewick & New Order
16. Étrange Affinité - Radio Romance
17. White's S.S. - Gavin Bryars
18. Meine Freunde - Der Plan
19. Twist Up - Graham Lewis & B.C. Gilbert
20. A Jingle (#2) - John Foxx

Label : LTM
Catalogue Number : LTMCD 2479
Release Date : 12th of February, 2007
Pre-order your copy on-line at :
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI … tamatic-21[/quote:1ca412e3f8]


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#376 22.12.2006 15:24

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

tuohan näyttää ihan tulevalta ostokselta, Haystackia en ole kuullut mutta tuo kokiksen nimi on kyllä jossain aiemmin osunut silmiin.

Palatakseni noihin remix-12":iin niin sinisellä sinkulla on Blue Mondayn versiot "Original 88 Remix" ja "Hardfloor Remix", mutta tuon 88 mixin tilalla on kuitenkin se origgi versio siis eikä sitä kikulikitara/japsinaisääni -versiota.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#377 22.12.2006 15:32

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

aqzu wrote:

tuohan näyttää ihan tulevalta ostokselta, Haystackia en ole kuullut mutta tuo kokiksen nimi on kyllä jossain aiemmin osunut silmiin.

hetkinen muuten, itseltäni löytyy factoryn julkaisema komea tupla-lp 'a factory quartet', jolla yhden levypuoliskon täyttää kevin hewick, ja sieltä näyttäisi löytyvän haystack-niminen biisi, tosin eittämättä ilman new orderia. edellisestä kuuntelusta on sen verran aikaa, etten muista millainen tapaus tuo on, mutta hämärästi muistelen että jonkinlaista häröä mies ja kitara -tyylistä ilmaisua olisi kyseessä.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#378 26.12.2006 01:40

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Tuosta 12x12" -setistä hieman. Nuo kaksitoista kiekkoahan sisältävät seuraavanlaista kamaa:

1.
Waiting For The Sirens' Call (Planet Funk Remix) - 7:25
Waiting For The Sirens' Call (Asle Dub) - 9:19

2.
Someone Like You (James Holden Heavy Dub) - 10:00
Someone Like You (Funk D’Void) - 9:56

3.
Confusion (Koma & Bones Remix) - 8:55
Crystal (Lee Coombs Remix) - 8:44

4.
Blue Monday (Original 88 Version) - 7:28
Blue Monday (Hardfloor Remix) - 8:35

5.
Jetstream (Phela Vocal Remix) - 8:59
Someone Like You (Future Shock Vocal) - 8:04

6.
Krafty (Riton Remix) - 6:54
Jetstream (Tom Neville Dub) - 6:37
Krafty (The Glimmers Dub) - 5:53

7.
Here To Stay (Thee Extended Glitz Mix) - 8:09
Jetstream (Jacques Lu Cont Dub) - 8:31

8.
True Faith (King Roc Remix) - 8:18
Regret (Tocadisco Remix) - 6:05
Regret (Tocadisco Dub) - 5:44

9.
Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone Remix) - 6:43
Round & Round (Kevin Saunderson Remix) - 7:11
True Faith (Shep Pettibone Remix) - 9:02
Fine Time (Steve ‘Silk’ Hurley Remix) - 9:18

10.
Confusion (Pump Panel Reconstruction) - 10:11
Everything’s Gone Green (Dave Clarke Remix) - 5:12
Waiting For The Sirens' Call (Filterheadz Remix) - 7:18

11.
Bizarre Love Triangle (Richard X Remix) - 7:04
Jetstream (Arthur Baker Remix) - 7:00
Shellshock (John Robie Remix) - 6:30
Thieves Like Us (12" Extended Mix) - 6:52

12.
Subculture (Dub Vulture Mix) - 7:59
State Of The Nation (Shame Of The Nation Mix) - 8:02
I Told You So (Stuart Price’s Remix) - 5:25

Noista 32 biisistä käsittääkseni 9 on aikaisemmin täysin julkaisemattomia (voin olla luonnollisesti myös väärässä ja laskuissani seonnut): Kaikki kolme Waiting for the Sirens' Call -miksausta (ensimmäinen levy ja vika biisi levyltä 10), Jetstream (Phela Vocal Mix) levyltä 5, levy 8 kokonaisuudessaan, Round & Round (Kevin Saunderson Mix) levyltä 9, Everything's Gone Green (Dave Clarke Remix) levyltä 10 ja I Told You So (Stuart Price's Remix) vimpalta levyltä. Lisäksi useita noista jo julkaistuista on luonnollisesti aika hankala saada käsiinsä tänä päivänä.

Noista ennen julkaisemattomista biiseistä löytyy useita varsin mainioitakin versiointeja, mikä on kyllä mielestäni hienoinen yllätys ottaen huomioon sen, että ne ovat enemmän ja vähemmän arkistoista löytyneitä ylijäämämiksauksia. Suurin osa näistä oli varmasti ajateltu julkaistavaksi kolmen seiskatuuman ja cd-sinkun tynkäjulkaisuksi "jääneen" Waiting for the Sirens' Call -sinkun b-puolina - 12" -versioillehan noista olisi löytynyt komeasti tavaraa... Ennen kaikkea True Faith (King Roc Remix) ja koko 32 biisin katraan rankimmasta progressiivista hard-housea lähestyvästä päästä löytyvä Everything’s Gone Green (Dave Clarke Remix) ovat hyvää lisäkamaa New Order fanin tanssiplättykokoelmiin. Myös kaikki WFTSC -miksaukset, ennen kaikkea Planet Funk Remix, toimivat yhdessä noiden kasilevyltä löytyvien Regret miksauksien kanssa.

Sitten noita jo julkaistuja versiota miettimään. En tiedä pitäisikö tässä haukkua rahastuksesta vai kehua klassikojen elvyttämisestä nykytiskijukkienkin levylautasille. Factory kun sattui levy-yhtiönä olemaan suhteellisen epäkaupallinen tuossa julkaisupolitiikassaan, mikä taas aiheuttaa joidenkin klassikoiden vaikean saatavuuden ainakin alkuperäispainoksen muodossa. Toisaalta esimerkiksi tuota Shep Pettibonen tunnettua joka viikko Tampereen Doriksessakin soivaa Bizarre Love Triangle 12" -miksausta on saatavilla mielin määrin uutenakin jonain ihme jenkkikopiovinyylinä. Tästä voi vetää omat johtopäätöksensä.

Kattavan New Order (vinyyli)kokoelman omaavat fanitkin siis löytävät tuolta ihan herkkukamaakin. Eri asia sitten kannattaako alkaa koko settiä ostamaan, ellei sitten välitä tuon keräily- ja tavarafetisistisen arvon päälle. Lisäksi täytyy muistaa nuo iänikuiset musiikkimakukysymykset: Kannattaa miettiä tykkääkö ylipäätään noista hieman modernimpaan disco/house suuntaa edustavista miksauksista (kuten levyt 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 ja 10) vai selvästi enemmän alkuperäiskappaleelle uskollisemmista remix-tyyppisistä biiseistä (kuten levyt 4, 9, 11 ja 12). Itselläni tuo jako ei ole mitenkään rajaava. Kuitenkin useat noista levyistä on tuota keräilyarvoa lukuun ottamatta itselleni jokseenkin turhia, koska kyseiset miksaukset ovat jo hallussa aikaisemmin hankkimillani levyillä (esim 2, 3, 5, 6 ja 7). Näistä pisimmälle menee tuo kakkoslevy, joka on koostumukseltaan täydellinen kopio vasta neljä vuotta sittten julkaistusta ja osin vielä saatavillakin olevasta toisesta Someone Like You maxista.

Lisäksi tuolta luonnollisesti puuttu läjäkaupalla relevantteja miksauksia ja hieman heikompia on päässyt korvaamaan jotain helmiä. Näin on esimerkiksi juuri tuon kakkoslevyn Someone Like You:n osalla. Gabriel & Dresdenin mahtavat Vocal ja Voco-Tech Dub -miksaukset lyövät ainakin minun mielestäni nuo valitut versiot. Aivan umpipaskaa ei noille ole onneksi päässyt valahtamaan, vaikka Arthur Bakerin [respect tästäkin huolimatta] vaisu ja mauton Jetstream miksaus sekä Stuart Pricen kummallinen ja merkityksetön I Told You So versiointi tähän lähes yltävätkin.

Ovathan nuo kyllä hieno lisä levykokoelmaan yhtä kaikki, suosittelen kuitenkin vain kovan luokan faniporukalle... niin ja onhan tuo Confusion (Pump Panel Reconstruction) kyllä sellainen jyystö että pitäisi löytyä tutisuttamasta joka tytön ja pojan dj setistä icon_wink ...niin ja kivan näköisiä ovat nuo kansitaiteet. True Faithin kannesta tuttu hienoisen modernisaation kokenut lehti eri värisenä valkoista taustaa vasten. Biisit ja miksatut versiot informatiivisesti ilmoitettuna etukannessa alhaalla ja takakannessa keskellä. Sisäpussia ei ole, mutta se tekee osaltaan näistä enemmän soitettavamman oloisia tapauksia.

Lopuksi vielä top 5 kyseisistä levyistä (käyttöarvolla oma suuri merkityksensä järjestykseen):

1. levy 10
2. levy 1
3. levy 8
4. levy 4
5. levy 9

...ja levyiltä löytyvät miksaukset:

Soft/Oldies
1.  Blue Monday (Original 88 Version) <- vaikkakin on ihan alkuperäinen 83 versio, kuten Aqzu totesi - ehkö juurikin siksi ykköseksi
2. Thieves Like Us (12" Extended Mix)
3. Fine Time (Steve ‘Silk’ Hurley Remix)
4. Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone Remix)
5. Shellshock (John Robie Remix)

Hard/Newbies
1. Confusion (Pump Panel Reconstruction)
2. Everything’s Gone Green (Dave Clarke Remix)
3. Waiting For The Sirens' Call (Planet Funk Remix)
4. True Faith (King Roc Remix)
5. Regret (Tocadisco Remix)

Että näin. Toivottavasti tämä auttoi psykokarkki eikä ainakaan sekoittanut kupolia lisää icon_biggrin

P.S. Mielenkiintoista muuten, että näistä New Staten julkaisusta muutama on selvästi valtaosaa vahvemmalla vinyylillä. Toinen outo yksityiskohta on se, että tuossa juoksevassa kataloginumeroinnissa on yksi tyhjä numero keskellä näitä julkaisuja... kuka näistä New Order jutuista ottaa selvä... kuitenkin joku Hookyn kassakaappijuttu taas, kohta sitä myydään jossain ebayssä tonnilla x)

huukisteri  icon_eek


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#379 26.12.2006 01:50

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: New Order

icon_eek


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#380 26.12.2006 01:58

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Niin joo.. tuosta Heystackistakin piti mainita, mutta jumituin tuohon cirutun remix -tarinaani. Tuosta löytyy tuollainen 30 sekunnin pätkä NOOL:sta http://media.neworderonline.com/audio/w … ystack.wma

Aikamoiselta tunnelmoinnilta vaikuttaa ollakseen noinkin varhaista New Orderia.. ellei sitten tuo Gillianin (?) orastava syntikkasurina heittäydy kunnon noiseksi jossain vaiheessa. Vaikuttaa kuitenkin sen verran mielenkiintoiselta että saa nähdä pitäisköhän ihan hankkia käteen tuo. NOOL muuten ilmoittaa, että kyseessä olisi itse asiassa New Orderin säveltämä kappale, pitääköhän paikkaansa?

:twisted:


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#381 26.12.2006 02:32

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

thänks hooky, kyllähän noissa remixeissä on aika lailla helisemässä, varsinkin kun vanhoja klassikkomiksauksia laitettu sekaisin uudempien joukkoon. logiikka, missä pelaa? mutta jos noita jossain sattuisi näkemään niin täytyypä harkita...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#382 26.12.2006 12:24

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Listaukselle  peuk
Tätä tässä vähän odoteltiinkin ja ei pettänyt. Tuo tosiaan noissa on että levyt on jaoiteltu tyylien mukaan jossain määrin, jppjpp.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#383 01.01.2007 22:18

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

saa nähdä tulisko näidenkin levyistä remasterit jos kerran joykkareiltakin moiset luvassa. ehdotus: ykköslevyt sellaisenaan, kakkoslevyille out-takeja ja sinkut erikseen boksiin replica-kansin.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#384 07.01.2007 20:10

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: New Order

Tiesittekös, että Scissor Sistersin Ana Matronic duetoi Jetstreamilla Barneyn kanssa. Minä en aiemmin tiennyt.  peuk joka tapauksessa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#385 07.01.2007 20:45

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Alxity wrote:

Tiesittekös, että Scissor Sistersin Ana Matronic duetoi Jetstreamilla Barneyn kanssa. Minä en aiemmin tiennyt.  peuk joka tapauksessa.

wanh1. Anahan hekumoi aikanaan kuinka on unelmien täyttymys päästä legendojen levylle. http://www.youtube.com/watch?v=-ATU6mdSnNo
Hassua kyllä että kyseinen biisi vedettiin hyvin nopeasti setistä kiertueella, mutta toisaalta ihan selvä asia. [/url]


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#386 10.01.2007 12:23

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

No niin. Herra Morris on puhunut. Vaarit ovat edelleen täällä muiden kiusana. Which is nice.

[quote:007a07f3ba]RUMOURS of Mancunian pop legends New Order's demise may be somewhat premature, I am reliably informed.

While numerous websites have been screaming out loud that the band has decided to call it a day I have it on good authority that the band are actually about to embark on one of their busiest years for many a moon.

"It's the first I've heard of it," drummer Stephen Morris declares when I asked him about the split stories. "We've got an album to finish and a movie coming out this year."

There's also the small matter of the 30th anniversary of Joy Division - the band which spawned New Order following the untimely death of enigmatic lead singer Ian Curtis.

It is three decades ago this year that the youthful and energetic young band first hit the headlines and there's a lot planned to celebrate the event - not least a documentary-style movie about the legendary group made by acclaimed cinematographer Anton Corbin.

Control

Stephen tells me: "Anton's film is called Control and is due out in February.

"It's been made in black and white and we are all going to the premiere in February in Berlin. We are really looking forward to it and we've already seen a cut of it."

"It's really good and should hopefully do very well," Stephen says.

The band's music - including the now iconic 'Love Will Tear Us Apart' is to be honoured with an album of cover versions by some of today's biggest pop names.

"The Killers have already done a version of Shadowplay for the album and there will be lots more great stuff on there hopefully," Stephen adds.[/quote:007a07f3ba]
No niin, toimii.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#387 10.01.2007 12:25

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

peuk tongue


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#388 10.01.2007 16:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: New Order

[quote:ccf21e8cc4="aqzu"]
[quote:ccf21e8cc4]
The band's music - including the now iconic 'Love Will Tear Us Apart' is to be honoured with an album of cover versions by some of today's biggest pop names.[/quote:ccf21e8cc4]
[/quote:ccf21e8cc4]

Täytyy muuten sanoa, että meinaisin revetä kun aamupäivällä kävelin odotusaulan läpi ja tv:stä soi lujalla Love Will Tear Us Apart ja potilaat katselivat sitä apaattisen oloisina. Oli jotenkin surrealistinen hetki.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#389 19.01.2007 13:12

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: New Order

Kuinkas tämä oli vajonnut kakkossivulle? Listataanpas huvikseen kunkin albumin parhaat biisit (en muista onko ennen  tämmöstä tehty mutta samapa tuo):

movement dreams never end
kyllä se avausraita vaan tenhoaa hienolla melodiallaan ja unenomaisella tunnelmallaan. muitakin hyviä toki löytyy niinq denial ja chosen time ja mitäs näitä... tosin tää levy on  aika lailla kokonaisuus.

power, corruption & lies the village
olkoon tämä tänään paras, age of consent, your silent face tai leave me alone on kyllä ihan yhtä hyviä. kun the village soitettiin ekan kerran rockradiossa, sanoi toimittaja että siinä yhdistyy täydellisellä tavalla kitarapoppi ja syntsapoppi. oikeassa tais olla. kerronpa myös tähän, että age of consent -biisistä mulle tulee aina mieleen filepihvi maustevoilla. johtui siitä, että kun kuulin "sen" ekaa kertaa radiosta niin meillä oli just sitä ruokaa, istuskelin sohvalla radiota kuunnellen kun  mutsi paistoi ruokaa ja melkein heti olikin valmista. spåm

low-life love vigilantes
joo avausraita, mitäs ihmettä... mutta on tää vaan niin maagisen hieno pläjäys. tietty perfect kiss olis parasta ikinä, mutta periaatteesta en sitä sano, kun lp-versiolta puuttuu kaikki parhaat palat jotka on sillä maksilla (intro, "land of meat", sinfoninen loppu). runners-up: subculture ja face-up, joka on ihq hulinabiisi.

brotherhood all day long
tällä levyllä alkuun oli  laitettu huonompi ralli, mutta onneksi jatko oli sitäkin parempaa. tämä biisi on yksi hienoimmista ikinä, muita hyviä way of life, bizarre love triangle ja moni muu...

technique fine time
ei voi mitään, avaus jälleen kerran parasta ikinä -osastoa. maagiset ibiza-soundit, tästä ei meno enää parane. muita huippuja: mr  disco, all the way

republic regret
sanomattakin selvää mikä on tän levyn paras. eilen illalla suihkussa mietin että regret vois hyvin olla maailman paras piisi ikinä... muita hyviä? no ei kai tällä levyllä, mutta sanotaan  nyt vaikka world (price of love). hyvä videokin.

get ready crystal
"ylläri"valinnat jatkuvat... eiq ei tälläkään tartte miettiä. nyt en oikein muista muita biisejä, on siitä aikaa ku viimex kuuntelin, joten en sano muista mitään. pitääkin  kaivaa levy taas esiin.

waiting for the siren's call waiting for the siren's call
joo, nimiraidalla mennään, hieno klassikko, krafty olis toinen (lähes) samanmoinen.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#390 19.01.2007 17:29

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: New Order

psykokarkki wrote:

kerronpa myös tähän, että age of consent -biisistä mulle tulee aina mieleen filepihvi maustevoilla. johtui siitä, että kun kuulin "sen" ekaa kertaa radiosta niin meillä oli just sitä ruokaa, istuskelin sohvalla radiota kuunnellen kun  mutsi paistoi ruokaa ja melkein heti olikin valmista. spåm

Diggaan jostain syystä tällaisista biisiarvoista.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

Board footer

Powered by FluxBB