1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

#61 04.11.2005 12:51

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

ei tällä kertaa. tuli juuri mieleen että tää on liian hyvä topicci näin turhaan spämmäilyyn. mennäänkö muualle jos ei asiakirjoituta?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#62 04.11.2005 19:57

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

ajattelin ihan samaa.
Asiaan, Regret on ehkä 90-luvun yksi parhaista ellei paras single. Ja se Retron liveversio tuo aina tunteet pintaan siltä vikalta 93 -keikalta.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#63 07.11.2005 10:00

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

jees, regret on mahtava! sääli kun republic oli muuten vähemmän täydellinen.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#64 07.11.2005 17:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: New Order

Minut ainakin sait uskomaan. Oikeastaan tuon biisin sanoman voi nostaa vieläkin yleisemmälle tasolle kuvaamaan minkä tahansa aikakauden loppumisen aiheuttamaa haikeutta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#65 07.11.2005 19:27

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

koska oma otsikkona noille Birminghamin suurille lädeille?
Ordinary World on todellakin loistava, erityisesti Cuccurullon 12-kielisen soolot! Oli muuten 93 hyvä vuosi, molemmat kappaleet samalta vuodelta.
Ulvikselle suosittelisin juuri ilmestynyttä Duran Duranin Live From London deluxe-dvd:tä, sieltä paljastuu vielä reunionistaan innoissaan oleva yhtye, soitto on napakkaa ja ilmeet iloisia.

Mutta julistetaanko tämä hienon yhtyeen "hieno" topikki nyt spämmivapaaksi vyöhykkeeksi?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#66 08.11.2005 01:38

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

En muista edes onko tämä tapaus Republic tullut jo puitua täällä. No puidaan nyt vähän kuitenkin, niin saadaan tämän viestiketjun huolestuttavasti pudonnutta tasoa edes hieman takaisin kohti siedettävämpiä asteita.

Republicin ongelmana on suoraan sanottuna, että puolet biiseistä on hengettömiä tekeleitä. Tämä huonompi osuus sijoittuu vieläpä kokonaisuudessaan "Everyone Everywhere":n jälkeiselle puoliskolle, mikä tekee koko levyn läpikuuntelusta jopa hieman tuskaisen koettelemuksen. Alkupuolisko taas toimii minulle mainiosti, jopa "Spooky" tuossa albumiversiomuodossa. Sinkuille tämäkin biisi osattiin jotenkin raiskata kummasti.

Bändi yritti Stephen Haguen tuottaja-avuilla saavuttaa jotain europoppiuskottavuutta, mihin tärkeänä tekijänä on varmasti myös Bernard Sumnerin edellisen sooloprojektin vaikutteet (Electronicin s/t debyyttilevy). Samoinhan Electronicin viimeisen levyn (Twisted Tenderness 1999) äänimaailmasta oli vielä paljon viitteitä kaksi vuotta myöhemmin julkaistulla New Order kiekolla eli Get Readyllä. Tämä Republicille selvästi haettu europopsoundi kuitenkin onnistui kunnolla vain kolmessa biisissä ("World", "Ruined in a Day" ja "Spooky").

Tätä "europopsoundia" nyt toki voitaisiin kutsua tässä vaiheessa vaikka 1990-luvun alun muodikkaaksi ohjelmointisoundiksi tai ihan miksi kukin lystää, useimmille käsite lienee kuitenkin selvä. Tämä muodikkuus kuitenkin toimi ainakin levyn jälkipuoliskon osalta täysin New Orderin tärkeimpiä voimia vastaan. Stephen Morris ei päässyt esittelemään pehmeiden nakutusten hallitsemassa seesteisessä ohjelmointiympäristössä omia ihmisrumpukonetaitojaan puhumattakaan sitten Peter Hookista, jonka melodiset bassoraidat ovat kiusallisen pienessä roolissa Republicilla. Jostain syystä bassoraidat on suurimaksi osaksi sellaisia perinteisiä perkussioita tukevia matalia tapauksia ja useimmat niistäkin kuulostavat kuin jollain sekvensserillä tehdyiltä. Liekö tähän sitten syynä Peterin oma sooloprojekti Revengen kanssa vai todella tämä europoptuotanto, on loputuloksena juuri aimo kasa tuota hengettömyyttä ja omalaatuisuuden puutetta.

Sitä aitoa alkuperäistä New Order menoa oli täten oikeastaan aistittavissa vain kahdessa kappaleessa, joista "Regret" on kyllä yksi hienoimmista pop-kappaleista koskaan. Meinasivat vaan tuonkin pilata sillä Baywatch videollaan. Alkuperäinen video onneksi taas on hiton tyylikäs. Tästäkin huolimatta pidän itse esim. edellä mainittua Electronicin debyyttilevyäkin hieman parempana kokonaisuutena kuin Republicia, jonka on kyllä pakko olla siihenkin nähden varsin kelvoton levy, että on saanut tällaiselta hardcorefaniltakin ainoastaan kolme tähteä levyarvostelussa.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#67 09.11.2005 21:51

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

New Orderin singlet tuplakoosteeksi
Julkaistu 9.11.2005 12:21

Brittibändi New Order niputtaa pitkän uransa singlet tuplakokoelmaksi. Kooste nimeltä Singles pukataan ulos joulukuussa.
Kahdella cd:llä kuullaan New Orderin sinkut julkaisujärjestyksessä. Bändin hitteihin lukeutuvat esimerkiksi kappaleet Blue Monday, Ceremony, True Faith ja Regret.
Britannian uuden aallon suunnannäyttäjän Joy Divisionin muusikot kokosivat New Orderin sen jälkeen kun yhtyeen solisti Ian Curtis oli tehnyt itsemurhan.

tällainen uutinen oli nelosen nettisivuilla.  :?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#68 10.11.2005 09:16

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: New Order

eiks niiltä tullu just joku sinkkukokoelma? häh...mistä moinen tulonnousuntarve?


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#69 10.11.2005 12:03

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

jpp. uutinen kertoo kokoelmasta joka ilmestyi euroopassa kuukausi sitten. lähinnä tarkoitin näyttää kuinka pihalla ja taustatietoatekemättömiä toimittajat ovat. tämä on varmasti kopioitu jostain jenkkien lähteestä koska siellä tuo kokis tulee joulukuussa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#70 11.11.2005 15:16

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: New Order

Brotherhoodia tuli kuunneltua muutaman kerran taas mutta ei se millään nouse lähellekään Techniquen tasoa. Closerin päättää Twenty Four Hours, The Eternal ja Decades, Techniquen Mr. Disco, Vanishing Point ja Dream Attack. Siinä ehkä kaksi hienointa lopetusta levyille mitä tiedän. Jos Techniquen tekemiseen tarvittiin paljon aineita niin OTTAKAA NYT VITTU SITÄ GAMBINAA LÄDIT!


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#71 13.11.2005 18:12

hooky
Member
From: The Darkest Pit
Registered: 12.06.2005
Posts: 176
Website

Re: New Order

Yhdyn täysin edellisen (asia)kirjoittajan laadukkaisiin ja vertaansa vailla oleviin huomioihin kyseisestä aiheesta  peuk

Täytyy muistuttaa, että Brotherhoodilla tätä loistokolmikkoa (tässä tapauksessa siis Bizarre Love Triangle - All Day Long - Angel Dust) ei osattu käyttää lopetuskolmikkona vaan sinne piti täräyttää vielä se lapsellinen Every Little Counts.


"Every second counts
When I am with you
I think you are a pig
You should be in a zoo"

- Bernard Sumner

Offline

#72 14.11.2005 10:27

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

hooky wrote:

Täytyy muistuttaa, että Brotherhoodilla tätä loistokolmikkoa (tässä tapauksessa siis Bizarre Love Triangle - All Day Long - Angel Dust) ei osattu käyttää lopetuskolmikkona vaan sinne piti täräyttää vielä se lapsellinen Every Little Counts.

i think you are a pig, you should be in a zoo!

harmittelisin ennemmin että cd-versiolle piti änkeä tylsähkö state of the nation perään. jos en muuten ole aiemmin maininnut niin all day long on eräs huikeimpia ja hienoimpia biisejä ikinä!!!!!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#73 17.11.2005 17:01

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: New Order

Brotherhoodin b-puoli on parasta New Orderia.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#74 18.11.2005 10:17

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

DirtyBlueGene wrote:

Brotherhoodin b-puoli on parasta New Orderia.

brotherhood on parasta new orderia, mitä vikaa a-puolessa? ehkä heikoimmat biisit levyllä on broken promise ja angel dust, mutta sika hyviä nekin, ja paradise on myös aavistuksen huonompi muita, mutta pärjää siksi että se on avausraita (ns. liimanarina-efekti). kaikki loput on huippuklassikoita vertaansa vailla.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#75 18.11.2005 14:03

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: New Order

Laitetaan nyt sitten studiolevyt järjestykseen.

1. Technique
2. Power, Corruption & Lies
3. Low-Life

Eipä laitetakaan tämän pidemmälle, liian hankalaksi menee  icon_rolleyes 

Kolmikko Movement, Brotherhood ja Waiting For The Sirens' Call seuraavaksi, päivän kunto ratkaisee järjestyksen. Edellisten takana lähituntumassa tulee Republic, ainoastaan niukasti ennen Get Readya. Parempi puolisko Republicista on minun papereissani hieman edellä Get Readyn parempaa puoliskoa. Get Ready on muuten kokonaisuutena sekin mainettaan parempi levy, vaikka toki siltä pari heikompaakin kappaletta löytyy.

Offline

#76 01.02.2006 23:11

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

aamulla ehdin viimein katsomaan 316-dvd:n, olipas nää aika gootteja silloin -81, musiikillisesti aika samaa ku joku cure samoihin aikoihin (ei tosin ihan semmosia tukkalaitteita, paitsi ehkä gillianilla).

reading -98 oli myös aivan mahtava, kyllä taas tuli mieleen että eipä taida new orderia parempaa pändiä löytyä, ainakaan kovin montaa (the fall on varmaan yhtä hyvä).

pitäis kai hankkia se videokokis ja stoori seuraavaksi...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#77 10.03.2006 13:35

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

ylös!

postaus nro 1963 on kyllä pakko laittaa tähän topicciin!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#78 10.03.2006 16:10

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

It was January 1963
When Johnny came home with a gift for me
He said "I bought it for you because I love you
And I bought it for you because it's your birthday too"
He was so very nice he was so very kind
To think of me at this point in time
I used to think of him, He used think of me

He told me to close my eyes
My gift would be a great surprise
I saw tears were in his eyes
He never meant to hurt me

Oh God Johnny don't point that gun at me
There's so many ways our lives have changed
But please I beg don't do this to me
Johnny don't point that gun at me
Can I save my life at any price?
For God's sake won't you listen to me?

And though he was ashamed that he had took a life
Johnny came home with another wife
And he often remembered how it used to be
Before that special occasion 1963
There was too many ways that you could kill someone
Like in a love affair when the love has gone
He used to think of her, she used to think of him

He told me to close my eyes
My gift would be a great surprise
I saw hatred in his eyes
He never meant to hurt me

Oh God Johnny don't point that gun at me
There's so many ways our lives have changed
But please I beg don't do this to me
Johnny you keep on using me
Can I change my life for any price?
Oh Johnny won't you listen to me?

He told me to close my eyes
My gift would be a great surprise
I saw hatred in his eyes
He never meant to hurt me

Oh God Johnny don't point that gun at me
There's so many ways our lives have changed
But please I beg don't do this to me

Johnny you keep on using me
Can I change my life for any price?
Oh Johnny won't you listen to me?

I just want you to be mine
I don't want this world to shine
I don't want this bridge to burn
Oh Johnny do you miss me?
I just want to feel free
I will always feel free
I will always feel free
I will always feel free
I will always feel free

Ei tuotakaan ihan selvinpäin oo väännetty. Sanathan tosiaan kertoo JFK:sta, mikä ei tiety monelle tule uutena tietona. Kyllä varsinkin tuo 90-luvun Arthur Baker-mix, joka julkaistiin sinkkuna, on vallan loistava. Hämää kun Singlesillä on alkuperäinen 1963, vaikka sinkkuna julkaistiin nimenomaan tuo Arthur Bakerin versio ja Singlesin vihossa on tuon myöhemmän version kansikuva. Knoppeja knoppeja.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#79 10.03.2006 16:19

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

aqzu wrote:

Kyllä varsinkin tuo 90-luvun Arthur Baker-mix, joka julkaistiin sinkkuna, on vallan loistava. Hämää kun Singlesillä on alkuperäinen 1963, vaikka sinkkuna julkaistiin nimenomaan tuo Arthur Bakerin versio ja Singlesin vihossa on tuon myöhemmän version kansikuva. Knoppeja knoppeja.

höh, tuo sinkkukokis vielä ostamatta eikä mulla ole kuin originaali true faithin b-puoli. mutta tuo on kyllä yksi hienoimmista biiseistä ikinä! toinen mahti b-puoli on lonesome tonight. onkos mitään anekdoottia siitä räkäisystä joka kuullaan soolon aikana?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#80 10.03.2006 16:50

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

ei kyllä, mutta kerrottakoon että eilen aiheutin ihmetystä hervannassa kun kuuntelin Retron kakkoslevyltä kyseistä biisiä ja tipahtelin itsekseni juuri tuolle räkäisylle. Kunnon klimpit.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#81 10.03.2006 17:01

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: New Order

aqzu wrote:

Ei tuotakaan ihan selvinpäin oo väännetty. Sanathan tosiaan kertoo JFK:sta, mikä ei tiety monelle tule uutena tietona.

En tiennyt tuota JFK-juttua!  icon_eek Vielä muutama vuosi sitten ajattelin, että True Faithin ekan säkeistön "I feel so extraordinary, something's got a hold on me" kertoisi rakastumisen tuomasta tunteesta, mutta käsittääkseni se kuvaileekin pilvessä olemisen tunnetta.  icon_redface

Offline

#82 10.03.2006 19:58

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Ei kato lädit mistään rakkaudesta noita veisuja väännä.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#83 10.03.2006 22:47

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: New Order

aqzu wrote:

Ei kato lädit mistään rakkaudesta noita veisuja väännä.

Ja keikoillahan ne laulaa siinä toisessa säkeistössä "They're all taking drugs with me", kun taas levyllä lyriikat menee "They’re afraid of what they see". Olisihan se jo tuosta pitänyt arvata.

Offline

#84 10.03.2006 23:55

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Niin taisi olla, olin kyllä sen verran liekeissä viime kesänä että ei enää tuota pikkukohtaa muista. Tosin nykyisinhän ne soittaa sitä Cunningham-versiota livenä, onhan siinäkin musiikillisesti puolensa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#85 11.03.2006 00:24

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: New Order

aqzu wrote:

Niin taisi olla, olin kyllä sen verran liekeissä viime kesänä että ei enää tuota pikkukohtaa muista. Tosin nykyisinhän ne soittaa sitä Cunningham-versiota livenä, onhan siinäkin musiikillisesti puolensa.

Taisivat alunperin pistää tuon huumeista kertovan osan teksteihin, mutta sensuuri iski ja sitä piti muuttaa. Keikoilla kuitenkin pitävät yllä alkuperäistä sanomaa. Cunningham versio on sama kuin esim. Finsbury Parkin DVD:llä kuultava? Noh, joka tapauksessa erinomaiselta se sielläkin kuulostaa. Varsinkin alussa kun Hooky kourii Philin jalkoväliä ja sit lähtee täysi hulina päälle.  peuk

Offline

#86 11.03.2006 01:00

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

Joo, juuri samainen. In Session -levyltä löytyy myös. On se vaan maailman paras bändi.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#87 11.03.2006 13:50

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: New Order

aqzu wrote:

Joo, juuri samainen. In Session -levyltä löytyy myös. On se vaan maailman paras bändi.

Melkeen.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#88 11.03.2006 19:37

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

no siis tietty toi Collection -dvd on hyvä, kaikki videot sisältää. jos taas haluaa tutustua bändiin dvd:n muodossa niin se New Order Story on kyllä kattava kaksituntinen syväluotaus yhtyeen historiaan.
Juuri tänään tuo viereisen huoneen asukki paljasti että uusi Singles -kokoelma tippui kympin luokkaan, siinä aika kattava kokis kanssa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#89 12.03.2006 16:02

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: New Order

kympillä singles? ja se on sentään tuplalevy, täytyypä hankkia.

noista sanaväännöksistä, blue mondayta on kuultu laulettavan mm. että "if it wasn't for your big penis i'd be a heavenly person today"

peuk


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#90 12.03.2006 18:29

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: New Order

jpp.
Anaam, tänään eräs tamperelainen New Order -fani oli tuonut erään brittifanin valmistaman Electronic -tupladvd:n, joka leviää kopioimalla fanilta fanille. Kaikki yhtyeen videot ja live-esiintymisiä, ei tietty muuta kuin vhs-laatuisina, mutta ei se olekaan pointti. Täytyy arvostaa. Todella nerokas levittämistapa, ei voi muuta sanoa!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » New Order

Board footer

Powered by FluxBB