#1 13.04.2007 14:13

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Kas, tälläistä ei vielä ollut, vai?

No nyt on. Vois tänään taas mennä vaihtokauppoja tekemään. Parhaimmillaan se tuntuu perin hyvältä, useimmiten myötähäpeää aiheuttavalta väkinäiseltä tyrkyttämiseltä, oli levyt omilla rahoilla ostettuja tai ei.

Tavallaan nastointa levydivareissa on ulkomailla, mutta kai sitä nyt voisi jutustaa kotikaupunkinsakin divareista tai levykaupoista yleensä.

Puh, nyt väsähdin. Jatkakaa.

Offline

#2 13.04.2007 14:14

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Oskun Divari, eiq...


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#3 13.04.2007 15:44

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Minä oon päättänyt, että divareihin en myy enää mitään. On melkosen turhauttavaa kanniskella levyjä pitkin kaupunkia, kun divarinpitäjien ns asiantuntemus tuntuu rajoittuvan vain ns rokkiklassikoihin, ja niitä mulla harvemmin on myytävänä, kun en semmosia ole oikeen ikinä ostanut. Eihän kaikesta tarvi tykätä, mutta minusta musiikista pitäis tietää tavallista kadun tallaajaa laajemmin, kun kerran on levydivarissa duunissa.

Kertoo mm Black & Whitesta jotain, että ns punk/alternative/noise/??-vinyylit kulkee edelleen siinä kaupassa tittelin "uusi aalto" alla. Koskas tuo termi olikaan ajankohtainen, 1970- ja 80-lukujen taitteessa? Siltikin, kyllähän sieltäkin joskus hyviä löytöjä tekee. Keltainen Jäänsärkijä on ehkä mun suosikki, ja Fennicakin on jees, vaikka siellä onkin välillä vähän liian kantri-meininki...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#4 13.04.2007 16:04

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

forssto wrote:

Oskun Divari, eiq...

Joopas  ff

JKL:ssä Kankaan laarissa näyttää olevan useinkin ihan kiintoisaa vinyyliä, mutta ovathan ne myös hinnoissaan. Jonkun Siberian platan arvelin kuitenkin kaydä poistamassa ennenkuin on myöhäistä. Kankaassa näkee melko kouriintuntuvasti 80-luvun keskinkeratisenkin hevivinyylin arvonnousun, taannoin kilohintaan myyty tavara maksaa 7-10€/kpl.

Feelgood on pitkään ollut melko kelvoton tapaus, kuinka lienee pysyy pystyssäkään, ei tuo Jyväskeskuksen vuokrakaan voi aivan keveimmästä päästä olla.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#5 13.04.2007 16:07

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

[quote:157260f23a="upsetter"]Minä oon päättänyt, että divareihin en myy enää mitään. On melkosen turhauttavaa kanniskella levyjä pitkin kaupunkia, kun divarinpitäjien ns asiantuntemus tuntuu rajoittuvan vain ns rokkiklassikoihin, ja niitä mulla harvemmin on myytävänä, kun en semmosia ole oikeen ikinä ostanut. Eihän kaikesta tarvi tykätä, mutta minusta musiikista pitäis tietää tavallista kadun tallaajaa laajemmin, kun kerran on levydivarissa duunissa.

Kertoo mm Black & Whitesta jotain, että ns punk/alternative/noise/??-vinyylit kulkee edelleen siinä kaupassa tittelin "uusi aalto" alla. Koskas tuo termi olikaan ajankohtainen, 1970- ja 80-lukujen taitteessa? Siltikin, kyllähän sieltäkin joskus hyviä löytöjä tekee. Keltainen Jäänsärkijä on ehkä mun suosikki, ja Fennicakin on jees, vaikka siellä onkin välillä vähän liian kantri-meininki...[/quote:157260f23a]

Totta joka sana. Varsinkin Black & Whitessa tuntuu vakiovastaus olevan, että ei tää oikein myy. Ja taustalla on oikeasti se, että se partapoika ei ole ikinä kuullutkaan moisista artisteista. Se pitkätukkaisempi vähän tietääkin jotain. No, kohta punnitaan, olen menossa. Tosin pitää sanoa, että vien useimmiten divariin juuri ihan uutta indiehköä kamaa. Keltaiseen jäänsärkijään ei nyt jaksa mennä, kun pitää käydä kitarapajassakin, mutta se on kyllä erittäin ok.

Offline

#6 13.04.2007 16:09

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,437
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Feggy wrote:

Totta joka sana. Varsinkin Black & Whitessa tuntuu vakiovastaus olevan, että ei tää oikein myy. Ja taustalla on oikeasti se, että se partapoika ei ole ikinä kuullutkaan moisista artisteista. Se pitkätukkaisempi vähän tietääkin jotain. No, kohta punnitaan, olen menossa. Tosin pitää sanoa, että vien useimmiten divariin juuri ihan uutta indiehköä kamaa. Keltaiseen jäänsärkijään ei nyt jaksa mennä, kun pitää käydä kitarapajassakin.

toki kannattaa esim. täällä foorumillakin kaupitella ensin, jos vaikka on jotain semmoista jota joku on juuri etsimässä... eipä olis sitten ainakaan välikäsiä turhaan vetämässä välistä, kun ei kai divarit kovin hyvin yleensä maksa? vähemmän tosin kokemusta tuosta myyntipuolesta.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#7 13.04.2007 16:12

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,437
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

ei tässä kyllä paranis muutenkaan paljoa levyjä ostella, mut ehkä käväsen kohta popparienkelissä, siellä tais olla kaikki käytetyt tänään tarjouksessa, jos oikein luin hesaria aamulla.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#8 13.04.2007 16:18

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Silloin tällöin tykkään Iki-popissa vierailla.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#9 13.04.2007 16:20

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Ulvis wrote:

Otappa minski mullekin parit Siberiat syrjään, jos viitsit.

Juu kattellaan mitä on enää jäljellä, ensi viikolla pääsen ehkäpä tunniksi-pariksi kaupunkiin asioilleni marhaamaan.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#10 13.04.2007 16:35

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

psykokarkki wrote:

ei tässä kyllä paranis muutenkaan paljoa levyjä ostella, mut ehkä käväsen kohta popparienkelissä, siellä tais olla kaikki käytetyt tänään tarjouksessa, jos oikein luin hesaria aamulla.

Jep, pitää paikkansa. Duunireissulla poikkesin siellä, mutta enpä ostanu mitään... Congtronics 2 (cd+dvd) oli siellä 15e, ja siitä siis -40% pois. Saattaa kiinnostaa jotain jossain... Olihan mulla Balanescu Quartetin ja Only Onesin cd:t jo kourassa, mutta sinnepä jäivät hyllyyn lopulta.


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#11 13.04.2007 16:51

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Ulvis wrote:

Tiedustelin jo Feggyltä, mutta oli sen verran mulle repulsiivista kamaa, että lähetin tsemppini divarireissua varten.

Joo, kyl mä olen tuonne huuto.netin puolelle vinkannut, jos on jotain enempi foorumilaisia kiinnostavaa kamaa. Tai jos nyt joku välttämättä haluaa Moby remiksauskokoelman, niin sanoo hep äkkiä.

Offline

#12 13.04.2007 17:03

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Feggy wrote:

[quote:42a9c9cb8c="Ulvis"]Tiedustelin jo Feggyltä, mutta oli sen verran mulle repulsiivista kamaa, että lähetin tsemppini divarireissua varten.

Joo, kyl mä olen tuonne huuto.netin puolelle vinkannut, jos on jotain enempi foorumilaisia kiinnostavaa kamaa. Tai jos nyt joku välttämättä haluaa Moby remiksauskokoelman, niin sanoo hep äkkiä.[/quote:42a9c9cb8c]

Huuto.net taitaa olla paras tapa myydä nykyään levyjään. Useimmiten saa divareihin verrattuna paremmin rahaa levyistään eikä tarvitse roudata levyjä ympäri kaupunkia. Sama paikka toimii myös ostamisen suhteen yleensä edullisimpana paikkana, ellei sitten kirppareita oteta lukuun.

Ylipäätään en ymmärrä miten jossain divareissa viitsitään pyytää jotain 7-8 euroa jostain mid price-levyistä, jotka saa uutena ostettua miltei samaan hintaan.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#13 13.04.2007 17:08

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

sydan Keltsu sydan rakkaus

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#14 13.04.2007 17:12

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Levydivareista tulikin mieleeni Keravalla (ennen Uudessakaupungissa) toimiva Musatori (aka Ukin Musiikki). Onkohan kukaan erehtynyt tilaamaan sieltä yhtään mitään? Googlettamalla saa aika mielenkiintoista luettavaa firman toimintatavoista.

Olen kerran useita vuosia (olisikohan ollut jopa 90-luvun puolella) sitten tilannut sieltä levyjä. Toimitus kesti muistaakseni parikin kuukautta, mutta sentään sain levyni toisin kuin muilla boardeilla useat muut.

Nyt, joskus joulun alla asioin huvikseni miehen liikkeessä Keravalla Aleksintorilla ja tein pari ihan hyvää halpislöytöäkin (Violan eka kahdella eurolla!). Netistä en sen sijaan suosittele tilaamaan tyypiltä yhtään mitään, enkä välttämättä enää itse viitsisi ostaa liikkeestäkään mitään, kun tyyppi on viilannut niin montaa linssiin.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#15 13.04.2007 17:55

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,175

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Kuopiossa ei näitä ole, koska kuopio on vitun ikävä paikka elää ja asua.

Offline

#16 13.04.2007 19:06

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

sheino wrote:

[quote:c927c685de="Feggy"][quote:c927c685de="Ulvis"]Tiedustelin jo Feggyltä, mutta oli sen verran mulle repulsiivista kamaa, että lähetin tsemppini divarireissua varten.

Joo, kyl mä olen tuonne huuto.netin puolelle vinkannut, jos on jotain enempi foorumilaisia kiinnostavaa kamaa. Tai jos nyt joku välttämättä haluaa Moby remiksauskokoelman, niin sanoo hep äkkiä.[/quote:c927c685de]

Huuto.net taitaa olla paras tapa myydä nykyään levyjään. Useimmiten saa divareihin verrattuna paremmin rahaa levyistään eikä tarvitse roudata levyjä ympäri kaupunkia. Sama paikka toimii myös ostamisen suhteen yleensä edullisimpana paikkana, ellei sitten kirppareita oteta lukuun.
[/quote:c927c685de]

Mä kun olen laiska niin mieluiten vaan vien kasan jonnekin ja otan jotain tilalle, kyllä siinä saa vähän vaivaa nähdä naputtamisessa ja postittaessa. Sitäpaitsi tykkään penkomisesta eikä vinyylejä (joita ostan paljon) kannata ostaa huuto.netistä, postikulut on pöyristyttävät ja kunnosta ei voi koskaan olla varma.

Ps. Black & white osti 24e:n edestä, yli jäi Turku Romantic Movementin uusi levy, jos jotain kiinnostaa ja Morleyn uusi sinkku.

Offline

#17 13.04.2007 19:17

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Feggy wrote:

[quote:13470b08d0="sheino"][quote:13470b08d0="Feggy"][quote:13470b08d0="Ulvis"]Tiedustelin jo Feggyltä, mutta oli sen verran mulle repulsiivista kamaa, että lähetin tsemppini divarireissua varten.

Joo, kyl mä olen tuonne huuto.netin puolelle vinkannut, jos on jotain enempi foorumilaisia kiinnostavaa kamaa. Tai jos nyt joku välttämättä haluaa Moby remiksauskokoelman, niin sanoo hep äkkiä.[/quote:13470b08d0]

Huuto.net taitaa olla paras tapa myydä nykyään levyjään. Useimmiten saa divareihin verrattuna paremmin rahaa levyistään eikä tarvitse roudata levyjä ympäri kaupunkia. Sama paikka toimii myös ostamisen suhteen yleensä edullisimpana paikkana, ellei sitten kirppareita oteta lukuun.
[/quote:13470b08d0]

Mä kun olen laiska niin mieluiten vaan vien kasan jonnekin ja otan jotain tilalle, kyllä siinä saa vähän vaivaa nähdä naputtamisessa ja postittaessa. Sitäpaitsi tykkään penkomisesta eikä vinyylejä (joita ostan paljon) kannata ostaa huuto.netistä, postikulut on pöyristyttävät ja kunnosta ei voi koskaan olla varma.

Ps. Black & white osti 24e:n edestä, yli jäi Turku Romantic Movementin uusi levy, jos jotain kiinnostaa ja Morleyn uusi sinkku.[/quote:13470b08d0]

Eri.

Tykkään itse taas mieluummin naputella ja postitella levyjä ihmisille kuin viedä ne jollekin divarin aina perusvittuuntuneen näköiselle partasedälle.

En itse pahemmin vinyylejä jaksa ostella tai tilailla, joten en sen vuoksi pahemmin miettinyt tota postikuluaspektia.

Pidän itsekin penkomisesta jne, mutta jotenkin useilla perusdivareilla tuntuu aina vain olevan sitä perussettiä hyllyssä, jonka saa halvemmalla jostain muualtakin.

Annetaanpa vielä yksi suosittelu tähän loppuun:
Jos Porvooseen eksyy, Riverside records on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Hinnat ovat ihan kohdillaan, ja valikoima (erityisesti vinyylipuolella) on mainio.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#18 13.04.2007 22:34

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,437
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

mähän tilasin joskus ukin musiikista prodigyn sinkkuja, pitkään sai viestiä laittaa ja lopulta sieltä tuli pitkän ajan päästä paketti, tosin joku niistä sinkuista puuttui.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#19 13.04.2007 22:47

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

psykokarkki wrote:

mähän tilasin joskus ukin musiikista prodigyn sinkkuja, pitkään sai viestiä laittaa ja lopulta sieltä tuli pitkän ajan päästä paketti, tosin joku niistä sinkuista puuttui.

Kuulostaa valitettavasti aika tavalliselta kyseisestä puljusta puhuttaessa.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#20 13.04.2007 22:51

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,437
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

sheino wrote:

[quote:b9b0cbd281="psykokarkki"]mähän tilasin joskus ukin musiikista prodigyn sinkkuja, pitkään sai viestiä laittaa ja lopulta sieltä tuli pitkän ajan päästä paketti, tosin joku niistä sinkuista puuttui.

Kuulostaa valitettavasti aika tavalliselta kyseisestä puljusta puhuttaessa.[/quote:b9b0cbd281]
joo, ja oliko kyseessä vielä joku sokea tyyppi joka sitä pitää? kuulemma jossain kelan lehdessä oli siitä juttu joskus, silleen kehuvaan sävyyn että hienoa kun tyyppi jaksaa yrittää näkörajoitteestaan huolimatta. en ole tosin itse juttua koskaan nähnyt, siitä taitaa jo olla aikaa.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#21 13.04.2007 22:58

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

psykokarkki wrote:

[quote:9bb0b046b6="sheino"][quote:9bb0b046b6="psykokarkki"]mähän tilasin joskus ukin musiikista prodigyn sinkkuja, pitkään sai viestiä laittaa ja lopulta sieltä tuli pitkän ajan päästä paketti, tosin joku niistä sinkuista puuttui.

Kuulostaa valitettavasti aika tavalliselta kyseisestä puljusta puhuttaessa.[/quote:9bb0b046b6]
joo, ja oliko kyseessä vielä joku sokea tyyppi joka sitä pitää? kuulemma jossain kelan lehdessä oli siitä juttu joskus, silleen kehuvaan sävyyn että hienoa kun tyyppi jaksaa yrittää näkörajoitteestaan huolimatta. en ole tosin itse juttua koskaan nähnyt, siitä taitaa jo olla aikaa.[/quote:9bb0b046b6]

Joo, onhan siitä ollut muissakin lehdissä (ainakin Seurassa joskus) kehuvaa juttua. Sokea kaverihan se. Liikkeessään (Musatori) tosin sillä oli ainakin käydessäni joku avustaja.

Harmi vaan, ettei se oikein osaa pitää liiketoimintaansa hanskassa. Eräällä foorumilla väitettiin miehen olevan "poliisin vanha tuttu" liiketoimintaan liittyvistä epäselvyyksistä, enkä suoraan sanottuna yhtään ihmettele sen perusteella mitä olen saanut kuulla.


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#22 13.04.2007 23:00

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Asiasta toiseen,
kaikkein ärsyttävimpiä ovat ne divarit, joissa on ensinnäkin hinnat katossa ja siitä johtuen ihan liikaa tavaraa myynnissä myymälätilaan suhteutettuna (kirjoja levyjen päällä tms).  center


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#23 13.04.2007 23:19

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Yritin etsiä Imperiumin boardilta Ukin Musiikin toimintaa käsittelevää topiccia, mutta valitettavasti oli jo kadonnut. Tällainen kuitenkin löytyi kun googlelta kysyi Tommi Raitiosta: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=33104


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#24 14.04.2007 00:51

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,625

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

[quote:8eb5745e68="Katkennut petsari"]

JKL:ssä Kankaan laarissa näyttää olevan useinkin ihan kiintoisaa vinyyliä, mutta ovathan ne myös hinnoissaan. [/quote:8eb5745e68]

Mikä paikka tämä on ? ja misspäin Jykylää ? Vois joskus kokeilla.
Eihän tämä ole se divari siinä Vakiopaineen vieressä, jossa niitä vanhoja elokuva julisteita ikkunassa ? Sielhän on aika paljon vinyyliä ja seedeitäkin löytyy. Muutama löytö tullut tehtyä...

Offline

#25 14.04.2007 05:21

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

upsetter wrote:

Kertoo mm Black & Whitesta jotain, että ns punk/alternative/noise/??-vinyylit kulkee edelleen siinä kaupassa tittelin "uusi aalto" alla. Koskas tuo termi olikaan ajankohtainen, 1970- ja 80-lukujen taitteessa? Siltikin, kyllähän sieltäkin joskus hyviä löytöjä tekee. Keltainen Jäänsärkijä on ehkä mun suosikki, ja Fennicakin on jees, vaikka siellä onkin välillä vähän liian kantri-meininki...

Kyllähän noilla kaikilla putiikeilla hetkensä on, Fennicasta on poistettu yllättäviäkin Squirrel Bait / Bitch Magnet / Cowboy Junkies -paketteja ja Black&Whiten kautta kulkee muuten vaan iso osa Hakaniemen/Kallion käytetyistä levyistä. Siellä tosin sitä perusrollarien muodostamaa taustakohinaa on aika turhauttava määrä, tuoreimmat sisääntulleet sentään erillään. Laitetaan vielä Popparienkeli tohon perään listaan niin kaikki vakiopaikat taitaa olla nimettynä.

Tampereella on muutama hyvä paikka, joissa on pakko päästä käymään siellä visiteeratessa, oli karapulan taso mitä tahansa. Swampin alakerran sulkeminen pääs yllättämään joskus enkä oo vieläkään hahmottanu et mihin ne siellä olleet hyvät levyt on viety nykyään myyntiin?

Berliinissä käydessäni eksyin muuten (viikonloppuna) johonkin paikkaan joka oli koko alkuviikon myynyt kaikkia vinyylejä kahden euron hinnalla. Vähän kyrsi katella niitä tyhjiä Chrome / Kate Bush / Birthday Party / X / Fall / Meat Puppets -laareja ku jöjelllö oli enää kolme Fear of Music -vinyyliä ja yks Nick Caven deby josta puuttui toinen levy.


Älä päästä painiks sitä

Offline

#26 14.04.2007 09:09

Katkennut petsari
Member
From: Killerjärvi
Registered: 23.06.2006
Posts: 5,294
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

[quote:e03c824827="Markku"][quote:e03c824827="Katkennut petsari"]

JKL:ssä Kankaan laarissa näyttää olevan useinkin ihan kiintoisaa vinyyliä, mutta ovathan ne myös hinnoissaan. [/quote:e03c824827]

Mikä paikka tämä on ? ja misspäin Jykylää ? Vois joskus kokeilla.
Eihän tämä ole se divari siinä Vakiopaineen vieressä, jossa niitä vanhoja elokuva julisteita ikkunassa ? Sielhän on aika paljon vinyyliä ja seedeitäkin löytyy. Muutama löytö tullut tehtyä...[/quote:e03c824827]

Justiinsa sama paikka. Silloin tällöin tosiaan tekee löytöjä, Circlen "Prospekt" taitaa olla täältä peräisin.


- Ett sjömanshem låter också som rätt plats för en full finsk sjöman.
---
- Han pundar och dampar loss i Vänersborg i vanlig ordning och hamnar i trubbel med polisen emellanåt.

Offline

#27 14.04.2007 10:43

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Green Grass Recordissa käyny kerran, mutta lähdin ovet paukkuen, kun myyjä oli kuin perseeseen ammuttu karhu. Levyt oli ihmeellisessä järjestyksessä, oisko ollu vuosiluvuittain. Hyvää tavaraa näytti olevan, mutta ei osannu ettiä.

*

edit: En vaan osaa.
edit 2: Harjoitele vähän.


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#28 14.04.2007 10:49

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,618

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Suma  peuk


Mangojauhe goddamn.

Offline

#29 14.04.2007 14:41

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

[quote:0b1da9331d="Ulvis"][quote:0b1da9331d="Pilke"]Green Grass Recordissa käyny kerran, mutta lähdin ovet paukkuen, kun myyjä oli luin perseeseen ammuttu karhu. Levyt oli ihmeellisessä järjestyksessä, oisko ollu vuosiluvuittain. Hyvää tavaraa näytti olevan, mutta ei osannu ettiä.

*

edit: En vaan osaa.[/quote:0b1da9331d]

Vanhan kämppiksen kanssa joskus todettiinkin, että siinä on liike miss änaiset ei varmaan pahemmin käy. Ennen sillä oli viel tapana olla siellä ilman paitaa. Joskus pikku krapulahuppelissa se on aika metkakin, mutta välillä kyllä ahdistaa ihan vitusti. Ja se selaaminen on kyllä ihan helvettiä, kun ei minkäänlaista järjestystä CD-puolella.[/quote:0b1da9331d]
Green Grassissa oli muuten ainakin vielä eilen käytettyjen vinyylien joukossa mm GYBEn eka, Sonic Youtheja japsipainoksina ja jotain muutakin samanhenkistä, jota en nyt pysty muistamaan... Hinnat oli n 12-20€.


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#30 14.04.2007 15:02

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,907
Website

Re: Tässä topiikissa keskustellaan levydivareista

Luin otsikon "tässä topiikissa keskustellaan ydinaseista".
Tampereen Aikakone on tosi jees, parempi kuin Blue Cow tai Iki-pop Turussa, jotka myös ovat tutustumisen arvoisia kohteita.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB