1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Modest Mouse

#1 22.07.2005 13:47

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Modest Mouse

Vieläkin parempaa? icon_smile

Lonesome Crowded West menisi ehkä jopa tuonne Raskaammalle puolelle...


"A repo man's always intense"

Offline

#2 27.07.2005 21:36

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

No on se ***** kumma jollei tästä digata!  itku


"A repo man's always intense"

Offline

#3 27.07.2005 21:58

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Modest Mouse

Tykkäsin vuosi sitten keikasta Leedsissä paljon. Levyiltä en oo paljoa jaksanut kuunnella, mutta siis ne mitä oon kuullu nii oon DIGANNU IHAN SIKANA!!!

Offline

#4 28.10.2005 20:08

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Modest Mouse

Omalla kohdallani tässä haittaa tutustumista se, että tämä nykyään niputetaan aina niihin valtavirtasuosion kynnyksellä oleviin bändeihin Death Cab for Cutien ja Shinsin kanssa. Ja kun kumpikaan mainituista ei ole minulle mitään erikoista muutamia huippubiisejä lukuunottamatta tarjonnut, niin aika vaikealta tuntuu Modest Mouseenkaan tutustua.

Offline

#5 28.10.2005 20:32

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

No tuota niputtamista olen itsekin ihmetellyt! Mitä helvetin tekemistä jollain Shinsillä ja Death Cabilla on Modest Mousen kanssa?! Ovat muuten aikamoista hissuttelua Modest Mousen rinnalla. Built To Spill on huomattavasti lähempi vertailukohde. Pixies-vaikutteet ovat selkeästi kuultavissa. On hankala löytää muita selkeitä vertailukohtia. Ehkä jos kahden em. lisäksi niputtaa yhteen nimiä kuten Bright Eyes, Neutral Milk Hotel, Fugazi, Radiohead, Pink Floyd jne. voi saada aavistuksen MM:n musiikista. Turha tätä on yrittää selittää. Kannattaa kuunnella niin voi jäädä koukkuun, ellei lauluääni sitten häiritse liikaa...Ja jos on kuullut bändiltä ainoastaan uusimman levyn Float On -hitin, ei kannata vetää mitään suuria johtopäätöksiä.


"A repo man's always intense"

Offline

#6 30.10.2005 21:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Modest Mouse

Myös pääjehun Ugly Casanova -levy on hieno. Itse asiassa pidän siitä enemmän kuin mistään, mitä olen Modest Mouselta kuullut...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#7 30.10.2005 23:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Modest Mouse

Tähän voisi ehkä tutustua lähemminkin, vaikka se levyraatibiisi ei vielä aivan täysin vakuuttanutkaan.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#8 31.10.2005 23:44

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Modest Mouse

Tykkäänpykkään, oikeastaan aika kovastikin noista paremmasta uudemmasta. Hassua että tämäkin on jenkeissä dcfc-tasoinen bestselleri, mut eipäs väliä.


I love you and dream about the Führer

Offline

#9 01.11.2005 08:55

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

[quote:0d8beb783e]Myös pääjehun Ugly Casanova -levy on hieno. Itse asiassa pidän siitä enemmän kuin mistään, mitä olen Modest Mouselta kuullut...[/quote:0d8beb783e]

Oisin jo hommannu, jos toi levy ois joskus Stupidossa. Noh, pitää laittaa tilaukseen seuraavaksi kun jotain tilaa.


"A repo man's always intense"

Offline

#10 01.11.2005 09:32

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Modest Mouse

the moon & antarctica  sydan

uusin levykin on ihan hyvä vaikka onkin aika paljon enemmän poppia kuin vanhemmat tuotokset. se joku vanha ep on kans mainio, sekä ex-koljankin mainitsema ugly casanova.

tuliskohan näiltä joskus jotain uutta materiaalia...

Offline

#11 01.11.2005 09:43

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Modest Mouse

tulispa

sunkilmoonin modest mouse-coverilevy tullee kohta. suolesta löytynee jo. ja kozelekki taas täällä keikalla joulukuussa, jesh, viimeks missasinki


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#12 01.11.2005 12:56

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

Tuosta Sun Kil Moonin Tiny Cities MM-coverlevystä löytyy juttua pitsihaarukasta (sivun puolivälissä):

http://www.pitchforkmedia.com/news/05-10/11.shtml

Vähän olen kyllä pettynyt tuohon tracklistiin, mutta enköhän tuon levyn hommaa kuitenkin jostain käsiini. Ja tässä niille Shins-vertailuille:

[quote:572ca78542]Kozelek stumbled upon Modest Mouse by accident a few years ago. "I actually went to see the Shins when they were opening for Modest Mouse," he told Pitchfork last week. "It was like Godzilla stepped on Bambi or something when Modest Mouse came out. It was just amazing. You know, I'm not too often blown away by anything."[/quote:572ca78542]


"A repo man's always intense"

Offline

#13 01.11.2005 15:24

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Modest Mouse

babriga wrote:

ja kozelekki taas täällä keikalla joulukuussa, jesh, viimeks missasinki

SMAAAA täällä!  icon_rolleyes

Offline

#14 05.12.2005 23:33

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Modest Mouse

No nyt sain vihdoin The Lonesome Crowded West ja The Moon & Antarctica levyt haltuuni. Täytyy panna kuunnellen - kommentit tulloo myähemmin...
tongue


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#15 05.12.2005 23:48

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Modest Mouse

Ainiin, nyt muistin mitä on pitänyt viimeisen kuukauden lainata kirjastosta - Modest Mousea.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#16 06.12.2005 00:52

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

Laatu wrote:

Ainiin, nyt muistin mitä on pitänyt viimeisen kuukauden lainata kirjastosta - Modest Mousea.

Joo, eihän Turun musakirjastossa olekaan kuin se uusin levy.


"A repo man's always intense"

Offline

#17 06.12.2005 19:59

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Modest Mouse

Leif Erikson wrote:

[quote:84e6ebd56b="Laatu"]Ainiin, nyt muistin mitä on pitänyt viimeisen kuukauden lainata kirjastosta - Modest Mousea.

Joo, eihän Turun musakirjastossa olekaan kuin se uusin levy.[/quote:84e6ebd56b]

Se on ihan ok, ainakin parin kuuntelun perusteella, mutta eikös näiltä ole parempaakin tullut...?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#18 06.12.2005 23:08

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

ex-kolja wrote:

[quote:853bd6c168="Leif Erikson"][quote:853bd6c168="Laatu"]Ainiin, nyt muistin mitä on pitänyt viimeisen kuukauden lainata kirjastosta - Modest Mousea.

Joo, eihän Turun musakirjastossa olekaan kuin se uusin levy.[/quote:853bd6c168]

Se on ihan ok, ainakin parin kuuntelun perusteella, mutta eikös näiltä ole parempaakin tullut...?[/quote:853bd6c168]

Noh, riippuu kuuntelijasta. Popparit ja tytöt tykkää uusimmasta Good News...:sta. The Moon & Antarctica on varmaan useimpien suosikkilevy, sisältää jonkin verran hypnoottisempaa materiaalia. Se on vähän niinku Modest Mousen OK Computer. The Lonesome Crowded West on kuitenkin se levy, joka on materiaaliltaan epätasaista ja tökkii aluksi, mutta josta kuitenkin saattaa muodostua se rakkain. Tämä levy sisältää raaempaa materiaalia, ehkä hieman Pixiesin hengessä. Lonesome Crowded Westiä edeltävä This Is A Long Drive... on hieman liian pitkä ja epätasainen, mutta sisältää hyviä, raakoja helmiä. Alkuaikojen sinkkujen/eepee-biisien kokoelma Building Nothing Out Of Something on tasaisen hyvä levy. Bändiä vaivaa hieman tuotannon epätasaisuus, enkä olekaan tutustunut muihin MM:n epämääräisiin "albumeihin" tai EP:hin. Vois yrittää listata:

1. The Moon & Antarctica / The Lonesome Crowded West
3. Good News For...
4. Building Nothing Out Of Something (kokoelma)
5. This Is A Long Drive For...


"A repo man's always intense"

Offline

#19 07.12.2005 01:25

lejoncio
eraserhead
From: tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 1,957

Re: Modest Mouse

Loistava bändi.

Isaac Brockille tongue ja itselleni informaatioarvosta center

Offline

#20 08.12.2005 00:55

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Modest Mouse

Vai että fanikaan ei arvosta This Is a Long Drive for Someonea tuon korkeammalle. Joitain hyviä biisejä sillä oli, mutta liikaa pituutta tosiaankin. Moon and Antarctican kuulemisesta on jo viitisen vuotta aikaa ja korkeintaan erittäin hämäriä muistikuvia, paitsi ettei tainnut sekään älyttömästi innostaa. Kai tuota Lonesome Crowded Westiä voisi vielä joskus testata, vaikka luulenkin ettei tämä bändi kuitenkaan ole minun kuppini gambinaa.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#21 08.12.2005 01:17

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Modest Mouse

Leif Erikson wrote:

The Lonesome Crowded West on kuitenkin se levy, joka on materiaaliltaan epätasaista ja tökkii aluksi, mutta josta kuitenkin saattaa muodostua se rakkain.

Aika sanattomaksi tuo levy minut on näin kolmen kuuntelukerran jälkeen pistänyt. Levy on poskettoman pitkä, mutta äärimmäisen mielenkiintoinen pakkaus. Kyseessä on haastava, ihastuttava, innovatiivinen ja ennenkaikkea nyrjähtänyt levy, joka helposti voi tosiaan tuntua aluksi jopa epämiellyttävältä kuuntelukokemukselta. Minun kohdalla tökkimisestä ei ole kylläkään ollut tietoakaan. Jotenkin tuntuu että minulla on ollut musiikkimaailmassani Modest Mousen kokoinen tyhjiö ja nyt jopa harmittaa etten ole tutustunut tähän bändiin jo paljon aikaisemmin. No parempi myöhään...
Taidanpas kuunnella vielä pari kertaa The Lonesomen läpi ja sitten käyn The Moon & Antarctican kimppuun, kuin sika limppuun... Niin ja sitten pitää tietenkin yrittää hamstrata bändin muutakin tuotantoa.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#22 08.12.2005 02:46

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Modest Mouse

Milloinkohan ehdin sinne kirjastoon? Kehuja senkun vaan satelee luotettavilta tahoilta. Pohdin vähän, mistä mahtaa johtua, etten ole aiemmin bändiä kuunnellut. Ainakaan tuo nimi jotenkin ei houkuttele, "Modest Mouse" ? Liian... ala-asteelta?


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#23 08.12.2005 03:14

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Modest Mouse

Sarjassamme noloja tunnustuksia:

Vuodet 2001-2004 sekoitin keskenään suvereenisti Modest Mousen ja Mouse on Marsin. Pidin siis molempia kauheana kilkutuksena. Onneksi löysin parin uusimman levyn myötä ensin mainitun, mainio bändi tosiaan,  ja onpa jälkimmäisenkin kilkutus nykyisellään ihan kuunneltavaa..


I love you and dream about the Führer

Offline

#24 08.12.2005 08:52

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

ZapMan wrote:

[quote:d6b0d036e7="Leif Erikson"]The Lonesome Crowded West on kuitenkin se levy, joka on materiaaliltaan epätasaista ja tökkii aluksi, mutta josta kuitenkin saattaa muodostua se rakkain.

Aika sanattomaksi tuo levy minut on näin kolmen kuuntelukerran jälkeen pistänyt. Levy on poskettoman pitkä, mutta äärimmäisen mielenkiintoinen pakkaus. Kyseessä on haastava, ihastuttava, innovatiivinen ja ennenkaikkea nyrjähtänyt levy, joka helposti voi tosiaan tuntua aluksi jopa epämiellyttävältä kuuntelukokemukselta. Minun kohdalla tökkimisestä ei ole kylläkään ollut tietoakaan. Jotenkin tuntuu että minulla on ollut musiikkimaailmassani Modest Mousen kokoinen tyhjiö ja nyt jopa harmittaa etten ole tutustunut tähän bändiin jo paljon aikaisemmin. No parempi myöhään...
Taidanpas kuunnella vielä pari kertaa The Lonesomen läpi ja sitten käyn The Moon & Antarctican kimppuun, kuin sika limppuun... Niin ja sitten pitää tietenkin yrittää hamstrata bändin muutakin tuotantoa.[/quote:d6b0d036e7]

"Tökkii" oli ehkä hieman huono sananvalinta Lonesome Crowded Westin ensikuuntelusta puhuttaessa. "Haastava" lienee sopiva adjektiivi kuvaamaan levyä ja sen ensikuunteluja. Levy on todellakin monipuolinen, tiukasta menosta (Doin' the Cockroach) aina herkkään akustiseen (Bankrupt on Selling). Ja koska MM:n hengenheimolaisia on hyvin vähän (jos lainkaan) ymmärrän paremmin kuin hyvin tuon mainitsemasi tyhjiön...


"A repo man's always intense"

Offline

#25 08.12.2005 09:04

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

Laatu wrote:

Milloinkohan ehdin sinne kirjastoon? Kehuja senkun vaan satelee luotettavilta tahoilta. Pohdin vähän, mistä mahtaa johtua, etten ole aiemmin bändiä kuunnellut. Ainakaan tuo nimi jotenkin ei houkuttele, "Modest Mouse" ? Liian... ala-asteelta?

Kato eka netistä, ettei oo lainassa  :?  Ihmettelen kyllä miten vähän rotsijengi on bändiä kuunnellut. Usein MM kuitenkin lasketaan suurten modernien indieklassikoiden joukkoon eri medioissa ja foorumeilla.


"A repo man's always intense"

Offline

#26 08.12.2005 09:59

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Modest Mouse

turkele wrote:

Vuodet 2001-2004 sekoitin keskenään suvereenisti Modest Mousen ja Mouse on Marsin.

Heh. Minäkin tajusin vasta joskus viime vuonna ettei Modest Mouse olekaan mitään teknoilua.

Offline

#27 21.12.2005 19:16

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

ex-kolja wrote:

Myös pääjehun Ugly Casanova -levy on hieno. Itse asiassa pidän siitä enemmän kuin mistään, mitä olen Modest Mouselta kuullut...

Hiukan eri. Vaikka yksittäiset biisit, kuten Cat Faces ja Hotcha Girls ovat loistavia, ei tämä yllä MM-levyjen tasolle.


"A repo man's always intense"

Offline

#28 21.12.2005 20:30

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Modest Mouse

Leif Erikson wrote:

[quote:fdc18594f7="ex-kolja"]Myös pääjehun Ugly Casanova -levy on hieno. Itse asiassa pidän siitä enemmän kuin mistään, mitä olen Modest Mouselta kuullut...

Hiukan eri. Vaikka yksittäiset biisit, kuten Cat Faces ja Hotcha Girls ovat loistavia, ei tämä yllä MM-levyjen tasolle.[/quote:fdc18594f7]

Niin, nuo on ne popimmat biisit. Pidän enemmän UC:n häröilevästä puolesta kuin MM:n kieropoppailusta, joka on poppailu yhtä kaikki. Ehkä mielipide-ero johtuu siitä?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#29 21.12.2005 21:08

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

ex-kolja wrote:

[quote:5976c1949c="Leif Erikson"][quote:5976c1949c="ex-kolja"]Myös pääjehun Ugly Casanova -levy on hieno. Itse asiassa pidän siitä enemmän kuin mistään, mitä olen Modest Mouselta kuullut...

Hiukan eri. Vaikka yksittäiset biisit, kuten Cat Faces ja Hotcha Girls ovat loistavia, ei tämä yllä MM-levyjen tasolle.[/quote:5976c1949c]

Niin, nuo on ne popimmat biisit. Pidän enemmän UC:n häröilevästä puolesta kuin MM:n kieropoppailusta, joka on poppailu yhtä kaikki. Ehkä mielipide-ero johtuu siitä?[/quote:5976c1949c]

Nojooh, ehkä pidän särökitarasta ja poppailusta enemmän kuin "häröilykantrista". Vaikka en kyllä Modest Mousea uusinta levyä lukuunottamatta poppina pidä.

POP!


"A repo man's always intense"

Offline

#30 03.01.2006 21:17

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Modest Mouse

Modest Mouse O.C.:ssa tänään/nyt?!  icon_redface


"A repo man's always intense"

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Modest Mouse

Board footer

Powered by FluxBB