#1 27.08.2007 16:07

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Cd-soittimet...

Jos alkaa esiintyä sellaista ajoittaista pomppimista cd-soittimessa, voiko sen korjata esimerkiksi puhdistamalla linssit tai jotain? Onko kokemusta? Silvawhale?


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#2 27.08.2007 16:10

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Cd-soittimet...

mulla on ollu samaa ongelmaa havaittavissa, neuvoja kaivataan

Offline

#3 27.08.2007 16:14

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Cd-soittimet...

Mulla oli sama ongelma, putsasin linssin isopropyleenillä, mikä auttoi vähän mutta ei paljon. Vein huoltoon, sanoivat, että uuden linssin vaihtaminen maksaa niin ja niin paljon että eiköhän kannata ostaa suosiolla uusi vehje. Olin tiukkana (vehje oli aika hyvätasoinen) ja toimi sen jälkeen vielä 7 vuotta.

Offline

#4 27.08.2007 16:18

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Cd-soittimet...

Naapurissa on korjaamo...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#5 27.08.2007 17:03

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Cd-soittimet...

joo tota putsausta voi koittaa. voi kyl vaatia vahkeen avaamista tms. isopropyyli + vanupuikko toiminee ihan jees.

jos taas pyörityskoneisto on ruvennu ryppyileen tms niin että levy pääsee heilumaan niin on sit hankalempi juttu.

kunhan on vähän varovainen eikä koske sähkökaapeleihin (ja lukitsee aamoksen hetkeksi ullakolle) niin voi kokeilla pyöräyttää levyä siinä kelkassa kotelo auki (kauheet varoituksen on siitä pahasta laaserista mutta kukas sitä käskee päätään sinne koteloon työntää..) ja tsiigata pyöriiks levy tasaisesti vai hinkkaako se esim jonnekkin.

voi olla myös että pyörityskoneiston moottori on väsähtämässä eikä levy pyöri tarpeeksi nopeasti.

mun fiilistuntuma on et kandee ensin kokeilla tota putsausta. jos ei se auta yhtään on todennäköisesti joku mekaaninen vika ja sit kyse on siitä että haluaako pitää just ton soittimen (tuttu käyttöliittymä, ehkä kiva saundi) eli korjaamoon mars vai ostaako jonkun markan dvd-soittimen siihen tilalle. jälkimmäinen tullee varmasta halvemmaksi.

saako nykyään enää stand-alone-cd-soittimia? tai ainakaan huokeita semmosia? sacd-soittimen hankinta vois olla hyvä idea, jos on yhtään semmonen olo että sellaisia aikoo hankkia joskus?

(huomasin ihan äskettäin että klassisia sacd:tä on ihan hitosti markkinoilla. luulin formaattia täysin kuolleeksi)

että tämmöstä.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

Board footer

Powered by FluxBB