#1 07.09.2007 01:37

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Nykyään ja kohta hiton monta vuotta tuo NEW WAVE OF AMERICAN HEAVY METAL ja metalcore on ollut kuluneimpia juttuja ikinä. Muttamutta, tuli siellä oikeasti hyviäkin levyjä alkuaikoina, vaikkei heti meinais uskoa. Itselle jäi käteen nämä:

Killswitch Engage, kaksi ekaa levyä eli s/t ja Alive or Just Breathing. Joo, onhan tämä ihan gööteborg-apinointia ja muuta homoilua, mutta kyllä noilta kahelta levyltä löytyy aika hiton kovia biisejä ja aikanaan tuota samaa ei tullut joka tuutista. Jesse David Leach on myös edelleen yksi äärimusiikin lempparilaulajia heti Tomas Lindbergin jälkeen. Se uus crack-nekru taas on ihan kaka.

Poison the Well, Opposite of December sekä Distance Only Makes the Heart Grow Fonder EP. Pistin juuri itse asiassa nuo tilaukseen, vaikka silloin vuosituhannen vaihteessa noita tuli enempikin kuunneltua. Hyvinhän nuo tykittää, sopivasti breakdowneja ja tööttäystä. rokrok

Botch - We Are the Romans. Tästä bändistä innostuin joskus, kun kuulin näiden coverin Carl Orffin O Fortunasta. Sittemmin bändi jäi jonnekin "tsekkaa joskus"-listalle ja sitten vasta hiljattain tuli tutustuttua tähänkin. Tämä menee välistä sinne Converge&Dillinger Escape Plan -osastolle, mutta toimiipa minusta jopa paremmin kuin nuo. Hyvää poukkoilevaa metallista hossecorestelua.

Mitäs muuta sieltä jäi? Earth Crisis ja Freya ei meittiin koskaan oikein kunnolla uponnut, Lamb of Godin varhaset ja Shadows Fallit taas lähinnä keskinkertaista. Zao taas on ikuisella "tsekkaa tää joskus paremmin"-listalla, mutta hyvää paskaa olen niiltä kuullut, lähinnä sitä Blood & Fire -lättyä.

Offline

#2 07.09.2007 03:58

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Isot pojat Piffillä kutsuu ainakin tätä mainitsemaasi Killswitchiä "metalcoreksi", siis lainausmerkeissä. Syitä voit lukea vaikka sieltä Piffiltä. Kuulematta en lähde mollaamaan Killswitchiä, vaikka nimensa kuulostaakin überteennäiseltä. Sitä oikeaa metalcorea edustaa kuulemma mm. Integrity, Kickback, Neglect, 25 ta Life, Ringworm, Arkangel, Rorschach, Walls of Jericho ja mainitsemasi Earth Crisis ja Converge. Hatebreed varmasti kaikkein tunnetuin, hyvässä ja pahassa. Suomalaisista tunnetuimmat lienee Bolt, Down My Throat, St. Hood ja Black Betsy. Onhan noista osaa tullu kuunneltuakin, ja Converge on tietty ykkösrakas, vaikkei Foppa sitä tajuukaan. Toiset sit kutsuukin osaa noista Metallic Hardcoreksi (niinku Integrity) ja osaa Metalcoreksi (Converge).

Tärkein pointti mulla menee kuitenkin siinä, että esim. Botch, jota hehkutetaan convergemaiseksi, jää kertakuuleman perusteella valovuosien päähän siitä intensiteetistä, latauksesta ja katarttisesta fiiliksestä, mitä Converge tarjoaa. Ainoa bändi, mistä oon saanu samoja fiiliksiä kuin Convergesta, on Rorschach. Converge myös eroaa täysin noista kaikista muista bändeistä (paitsi siis Rorschachista) melkein kaikin tavoin, paitsi siinä että se on raskasta. Mutta siis, etenkin täällä Suomessa tuntuu, että toi koko skene (joka siis dissaa Killswitchiä, ainakin nykyistä  tongue confused_new peuk , eikä ole yhtä mieltä Convergenkaan loistavuudesta - siis nämä ns. "Tough Guyt" joilla on meleeratunharmaa huppari) elää juuri nyt todellista renessanssiaan.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#3 07.09.2007 08:36

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Mä haluun Earth Crisis -aikakauden takaisin. Vegaaniuhoa ja jurotusta!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#4 07.09.2007 11:57

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Mä olen omassa ajatusmaailmassani erottanut nuo 90-luvun alkupuolen metalliset hardcore-bändit (Earth Crisis, Integrity) ja vuosituhannen vaihteen metalcore-buumin bändit (Killswitch Engage, Unearth) ihan erilleen. Ja sitten math/noisecore (Converge, Botch) ja New Wave Of American Metal (Lamb of God, Darkest Hour) ovat myös ihan omat juttunsa. Yksinkertaisempaa ilmaisua edustaa beatdown/NYHC/kovis osasto (Hoods, 25 ta Life).

En tiedä onko tuolla jaottelulla niin merkitystä, mutta mun mielestä noilla mainitulla bändeillä ja tyyleillä on kumminkin aika paljon eroa keskenään.

Metalcore-aiheeseen vastaten, olen Junkiemanin kanssa aivan samalla linjalla tuon Killswitchin suhteen. Kaksi ekaa levyä maistuvat edelleen ajoittain, mutta laulajan vaihdoksen jälkeen ei kiinnostanut enää lainkaan. Sama juttu koko genren kanssa, eli into laski nopeasti ja muutamia levyjä lukuunottamatta ei lopulta paljon käteen jäänyt.

Offline

#5 07.09.2007 12:20

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

butalcore-meemi  icon_sad


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#6 07.09.2007 13:25

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

[quote:17e6b9211d="Firon"]Mä olen omassa ajatusmaailmassani erottanut nuo 90-luvun alkupuolen metalliset hardcore-bändit (Earth Crisis, Integrity) ja vuosituhannen vaihteen metalcore-buumin bändit (Killswitch Engage, Unearth) ihan erilleen. Ja sitten math/noisecore (Converge, Botch) ja New Wave Of American Metal (Lamb of God, Darkest Hour) ovat myös ihan omat juttunsa. Yksinkertaisempaa ilmaisua edustaa beatdown/NYHC/kovis osasto (Hoods, 25 ta Life).
[/quote:17e6b9211d]
Kappas, ajatusmaailmasi muistuttaa aika lailla omaani. Eli näin minäkin nuo erottelisin. Ongelmahan tuollaisen genreilyn kanssa on, että kun käytäntö ja enemmistön näkemys jyrää alkuperäisen ajatuksen yli on aika vaikea mennä siihen urputtamaan kuulostamatta totaaliselta niuhottajalta. Esimerkiksi Korn = nu metal lienee varmasti monen mielestä oikein. Kuitenkin fanitin autuaasti kyseistä yhtyettä kolmen levyn verran ennen kuin joku keksi yhtyeen esittämän musiikkityylin olevan nu metallia. Siten yhtäkkiä kaikki oli nu metallia. Sama juttu pätee KsE-osaston kaupallisempien metalcore-yhtyeiden määrittämän nykyskeneen.

Toisaalta, jos miettii mitä termi metalcore voisi tarkoittaa, niin loogisempaa se olisi minun mielestä kutsua niitä hc-yhtyeitä metalcoreksi, jotka selkeästi sekoittavat musiikkiinsa elementtejä metallista ja nimenomaan sellaisesta metallista joka tulee tradition ulkopuolelta. Jos sitä perushc-junttaa vaan vahvistetaan hieman jykevämmällä soundilla tai muutamalla slayer/pantera-riffeillä, se ei mielestäni vielä tee sitä metalcorea. Onhan thrash ja hc aina jossain määrin kulkenut käsi kädessä. Mutta juurikin tämäntyylisiä bändejä (All Out War, Hatebreed) oldchool-jätkät nimittää oikeaksi metalcoreksi. Siinä taidetaan tosin käsittää metalcore lyhenteenä sanoista metallic hardcore kun taas monet KsE-buumin aikaan kelkkaan hypänneet ajattelee että sillä tarkoitetaan tasaisemmin sekoittunutta metallia ja hardcorea.

Göteborg + jenkkihardcore oli alkujaan toimiva kombinaatio ennen kuin se levisi totaalisesti käsiin ja vesittyi. Myös täällä päin luukutetaan silloin tällöin kahta ensimmäistä KsE-levyä. Myös Zaon carcassmainen metalcore toimi ja toimii vieläkin. Uusin Albinin äänittämä The Fear Is What Keeps Us Here ja Funeral of God toimivat siinä missä klassikoksi tituleerattu Where Blood and Fire Bring Rest and Peacekin. Ehkä enemmänkin tuonne Converge/Botch-kastiin putoava bändi josta itse olen diggailut on Burnt by the Sun ja etenkin Perfect is the Enemy of Good -levy.

Osittain myös tuo tyttöfarkku/meikkihomoilu-osastokin iskee, mutta enemmänkin yksittäisten biisien kohdalla. Esim. Bleeding Through'n Love Lost in a Hail of Gunfire tai Atreyun Suicide Notes and Butterfly Kissesin pari hittiä.

Ainoa uusista metalcore-bändeistä, mikä innostanut edes vähäsen on Cannae. "Corea" siinä on ehkä tosin vain laulun ja sanoitusten puolesta. Mutta varsin oivaltavaa peruspaalujuntan, death-henkisen progeilun ja nopeamman göteborg-paahdon sekoitusta kuitenkin.


Sent from my iPhone 16

Offline

#7 07.09.2007 13:27

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

risto_m wrote:

butalcore-meemi  icon_sad

Indienössö hiljaa. center  mad


Sent from my iPhone 16

Offline

#8 07.09.2007 14:20

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

All Out Warista sen verran, että heidän Truth in the Age of Lies debyytti on ehkä yksi parhaimmista levyistä, joihin voidaan yhdistää sanat "metal" ja "hardcore". Hakkaa kaikki bändin sen jälkeiset levyt kevyesti, vaikka niiltä samoja biisejä (tylsempinä versioina) aika paljon löytyykin. Mike Scoren vokaalit ja kaikki kitarariffit tuolla levyllä ovat jotain todella ilkeää ja epäpyhää  hand  :twisted:  hand Saatavuus taitaa tosin olla aika heikko tällä hetkellä (käytettynä tuosta pyydetään jotain 70-130 euroa). Joku uusintapainos oli kai kehitteillä.

Toinen rikollisen aliarvostettu levy on Bloodlet - Entheogen. Käsittämätöntä nykypäivänä ajatella että Victory Records joskus julkaisi noinkin hyvää matskua.

Offline

#9 07.09.2007 15:59

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Firon wrote:

Mä olen omassa ajatusmaailmassani erottanut nuo 90-luvun alkupuolen metalliset hardcore-bändit (Earth Crisis, Integrity) ja vuosituhannen vaihteen metalcore-buumin bändit (Killswitch Engage, Unearth) ihan erilleen.

Sama.

[quote:a4263ec415]Ja sitten math/noisecore (Converge, Botch) ja New Wave Of American Metal (Lamb of God, Darkest Hour) ovat myös ihan omat juttunsa. [/quote:a4263ec415]

Sama ja eri. Noista voi käyttää metalcorea yläkäsitteenä, mutta toisaalta myös noita alakäsitteitä. Meitsi ei jaksa hifistellä ja metalcorella tarkoitan lähinnä noita 2000-luvun vaihteen ja sen jälkeen esiintyneitä bändejä, jotka yhdistelee metallia ja hardcorea, sen tarkemmin sitten niitä erittelemättä. Senkin tosin voi tehdä, jos tykkää, mutta metalcorea käytän yläkäsitteenä.

[quote:a4263ec415]Sama juttu koko genren kanssa, eli into laski nopeasti ja muutamia levyjä lukuunottamatta ei lopulta paljon käteen jäänyt.[/quote:a4263ec415]

Meitsihän diggas silloin 2000-luvun alussa ihan pipona tosta meiningistä. Tuli tsekittyä kaikki mahdolliset. Sittemmin into loppui, mutta tulipahan sitten taas tuota kautta avattua polkuja Carcassiin ja At the Gatesiin ja vastaaviin.

Toi Tomskin mainitsema Atreyu ja sen Suicide Notes sisältää kyllä jokusen aika hyvän biisin. Sittemmin tuokin bändi koki aika pahan inflaation silmissäni ja ne uudemmat ovat ihan paskaa, mutta Suicidenotesilla hommassa on vielä vähän potkua. Kokonaisuutena ei ehkä kuitenkaan parasta mahdollista.

JB:[quote:a4263ec415]
Isot pojat Piffillä kutsuu ainakin tätä mainitsemaasi Killswitchiä "metalcoreksi", siis lainausmerkeissä. Syitä voit lukea vaikka sieltä Piffiltä. [/quote:a4263ec415]

Ei ole Piffi tuttu eikä nyt varsinaisesti kiinnosta, mutta tuo kuulostaa juuri sellaisten skeneilijöiden omalta ahdasmieliseltä luokittelulta. Skeneilijät on perseestä. Niitä jälkimmäisiä levyjä voi dissata toki miten tahtoo, mutta kyllä noi kaksi ekaa voi aika kivutta heittää tuon termin alle. Mutta joo, semantiikaksihan se aina menee.

Offline

#10 07.09.2007 16:40

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

hand  Rorschach  hand


This must be what jail / I will scratch

Offline

#11 07.09.2007 16:58

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Oon monessa asiassa varsin allerginen metalcorelle, mutta mun kirjoissa yksi on helposti ylitse muiden: STRIFE. Siinä bändissä on vaan sitä jotain kipakkuutta, mitä muissa ei vaan oikein ole.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#12 07.09.2007 18:04

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

forssto wrote:

Oon monessa asiassa varsin allerginen metalcorelle, mutta mun kirjoissa yksi on helposti ylitse muiden: STRIFE. Siinä bändissä on vaan sitä jotain kipakkuutta, mitä muissa ei vaan oikein ole.

One Truth ja In This Defiance on helvetin tiukkoja levyjä, mutta en mä niitäkään ole tuohon metalcore kategoriaan ikinä laittanut. Ehkä lähimpänä perus hardcorea näistä tässä topicissa mainituista. Angermeans oli sitten jotain vähän muuta.

Offline

#13 07.09.2007 18:05

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Firon wrote:

Ja sitten math/noisecore

Noisecoreahan on nää Anal Cuntit, Harshit jne. Toihan on jo ikivanha juttu. Vai onko nimenomaan math/noisecore joku uus juttu?

Convergella ei ole mitään tekemistä mathcoren kanssa. Tai sanotaan näin, että mathcorebändeillä ei ole mitään tekemistä Convergen kanssa. Vai otetaanko yksi ominaisuus ja jätetään kaikki muu huomiotta? Vai onko nimenomaan math/noisecore joku uus juttu?  icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#14 07.09.2007 18:09

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

shanks wrote:

Mut onhan noilla mainituilla Killswitch Engagella ja Poison the Wellillä jotai hyvääkin muistaakseni. Muita varauksin tähän kategoriaan lukeutuvia nimiä vois olla As I Lay Dying, Chimaira, Most Precious Blood, Walls of Jericho, Shadows Fall, Darkest Hour ja mitä näitä ny on..

Isot pojat nostaa juuri Walls of Jerichon erotukseksi noista (useimmista) muista. No, minäpä en ole muita kuin Jerikon seiniä noista kuullut. Jerikossa viehättää, paitsi brutaali naislaulu, myös jotenkin pelkistetty ote ja soundi ja kitaristin jutut. Yhtä levyä siis olen pari kertaa kuullut...

As I Lay Dying ja Most Precious Blood jatkavat näitä todella teennäisten bändinnimien sarjaa. Kuulostaa ihan siltä nu-metallilta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#15 07.09.2007 18:12

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

[quote:16ff4785af="Junkieman"]JB:[quote:16ff4785af]
Isot pojat Piffillä kutsuu ainakin tätä mainitsemaasi Killswitchiä "metalcoreksi", siis lainausmerkeissä. Syitä voit lukea vaikka sieltä Piffiltä. [/quote:16ff4785af]

Ei ole Piffi tuttu eikä nyt varsinaisesti kiinnosta, mutta tuo kuulostaa juuri sellaisten skeneilijöiden omalta ahdasmieliseltä luokittelulta. Skeneilijät on perseestä.[/quote:16ff4785af]Skeneilijöitähän ne, todellakin, mutta kyllä niillä on myös tietoa asioista pitemmältä aikaväliltä (toki vähän henkilöstä riippuen). Suosittelisin tsekkaamaan seuraavat topikit, toki ripauksella suolaa:

http://punkinfinland.net/forum/viewtopi … =metalcore
http://punkinfinland.net/forum/viewtopi … =metalcore

Meinaan, että kyllä tuolla ihan asiantuntijat aiheesta haastavat.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#16 07.09.2007 19:06

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

En ole jotenkin ikinä lämmennyt göteborgmelodeath -soundille ja meiningille joten on näitten kaikenmaailman "metalcorejen" kuuntelukin jäänyt hyvin pieneksi. Mitään Convergea tai vaikka Hatebreedia (yms. yms.) en tähän pakkaan sotkis. Tuota jööttissoundia oon jopa yrittänyt aikoinaan oppia kuuntelemaan, mutta kun ei... Moni kavereista on jo niin helvetin kyllästyneitä puhuun mun kanssa edes mistään siihen liittyvästä, koska aina joku pahoittaa mielensä icon_sad  :twisted:


EDIT: myönnetään et pari PIENTÄ poikkeusta on tuon jööttiksen suhteen  icon_cool

Offline

#17 07.09.2007 19:14

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Käteen ei jäänyt yhtään mitään!  mad

Offline

#18 07.09.2007 19:29

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Jean-Babtiste wrote:

[quote:ead0f57f0e="Firon"]Ja sitten math/noisecore

Noisecoreahan on nää Anal Cuntit, Harshit jne. Toihan on jo ikivanha juttu. Vai onko nimenomaan math/noisecore joku uus juttu?

Convergella ei ole mitään tekemistä mathcoren kanssa. Tai sanotaan näin, että mathcorebändeillä ei ole mitään tekemistä Convergen kanssa. Vai otetaanko yksi ominaisuus ja jätetään kaikki muu huomiotta? Vai onko nimenomaan math/noisecore joku uus juttu?  icon_wink[/quote:ead0f57f0e]

Noista genremääritelmistä nyt voi jauhaa ikuisuuksiin, pointti oli lähinnä se että aika monet luetelluista bändeistä pelaa ihan eri sarjoissa musiikin puolesta. Mathcorea ja noisecorea oon nähnyt joskus käytettävän Convergen ja Botchin kaltaisten bändien yhteydessä (tai näin se oli ainakin 5-10 vuotta sitten kun näitä enemmän kuuntelin), mutta jos multa kysytään niin sen kaltaisia yhtyeitä voitaisiin jatkossa vaikka kuvata nimityksellä sekoboltsikreisihooseemetalli  icon_wink Ihan vaan että jengi tajuaa, että se on musiikillisesti täysin eri asia kuin esim. belgialainen huppupäädödis mitä Arkangel edustaa tai patonginpurijametalcore tyyliin Kickback. Hatebreedistä keskustellessa voidaan käyttää kategoriaa tylsä-ja-mielikuvitukseton-core.

Offline

#19 07.09.2007 19:44

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Firon wrote:

Hatebreedistä keskustellessa voidaan käyttää kategoriaa tylsä-ja-mielikuvitukseton-core.

hehe. tuohon vielä uho ja äijäily niin paketti on kasassa icon_smile

Offline

#20 07.09.2007 19:46

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Juu ja esim. Convergea en myöskään mathcoren alle laskis.

Offline

#21 07.09.2007 20:38

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

[quote:36cd304fd5="Jean-Babtiste"]Skeneilijöitähän ne, todellakin, mutta kyllä niillä on myös tietoa asioista pitemmältä aikaväliltä (toki vähän henkilöstä riippuen). Suosittelisin tsekkaamaan seuraavat topikit, toki ripauksella suolaa:
[/quote:36cd304fd5]

Olkoonkin asiantuntijoita, mutta ne ne kaikkein eniten pihalla on semantiikasta, kun asia koskee musiikkigenrejä ja niiden määrittelyjä. Liian syvällä omassa poterossaan, jotta voisivat kriittisesti tarkastella sanojen todellista käyttöä ja käyttötarkoitusta. Sanan historiasta niillä voi olla tietoa, mutta kuten kieli yleensä, niin sanojen käyttötarkoitukset muuttuu aika paljon ajan myötä.

Offline

#22 07.09.2007 21:09

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

fieldfuck wrote:

[quote:040d9dfeb2="Jean-Babtiste"]Hatebreedistä keskustellessa voidaan käyttää kategoriaa tylsä-ja-mielikuvitukseton-core.

hehe. tuohon vielä uho ja äijäily niin paketti on kasassa icon_smile[/quote:040d9dfeb2]Hei quotet kuntoon, mä en sanonu tota.

Ehdottomasti on bändejä, jotka tekee ton paljon paremmin, mutta en lähtis Hatebreediä kuitenkaan mollaamaan. Saattaa vielä joku tulla ja kuristaa! Ei mut siis ton kaman pitääkin olla urpoa. Kiitos Tomskille kun aikoinaan (= vuosi sitten?) mulle tän väänsi rautalangasta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#23 07.09.2007 21:13

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Ja kuten sanottu, Convergea en niputtais minkään bändin kanssa (paitsi ehkä Rorschachin, vaikka toisaalta Converge on saattanu ottaa jutun noilta, mut sit vienny sitä aika pitkälle ja sivuun), syystä että empä kuule tiiä lol  colorflash mark e. smith, koska mikään kuulemani bändi ei pääse edes lähelle. Converge riipii. Se on vaan Converge.

Ja se noisecore-termi Convergen yhteydessä on kyllä jonkun ignorantin keksimä.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#24 07.09.2007 21:17

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

[quote:845668e8f1="Junkieman"][quote:845668e8f1="Jean-Babtiste"]Skeneilijöitähän ne, todellakin, mutta kyllä niillä on myös tietoa asioista pitemmältä aikaväliltä (toki vähän henkilöstä riippuen). Suosittelisin tsekkaamaan seuraavat topikit, toki ripauksella suolaa:
[/quote:845668e8f1]

Olkoonkin asiantuntijoita, mutta ne ne kaikkein eniten pihalla on semantiikasta, kun asia koskee musiikkigenrejä ja niiden määrittelyjä. Liian syvällä omassa poterossaan, jotta voisivat kriittisesti tarkastella sanojen todellista käyttöä ja käyttötarkoitusta. Sanan historiasta niillä voi olla tietoa, mutta kuten kieli yleensä, niin sanojen käyttötarkoitukset muuttuu aika paljon ajan myötä.[/quote:845668e8f1]Tärkeämpi pointti tossa kuitenkin on että nää tyypit tuntee tän kaman ja homman muutenkin kuin omat taskunsa, joten niiden vinkkejä kannattanee myös kuunnella. Voi se niinkin olla, että jotain kamaa ne hehkuttaa vain tottumuksesta, mutta luulisin että harvemmin.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#25 07.09.2007 21:22

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Göteborg-metallista puheen ollen, pitäis hommata Dissectionin Storm of the Light's Bane. Toki tämän bändin kohdalla kyseessä on enemmänkin blackmetalliin kallellaan oleva Göteborg-meininki, niin musiikillisesti kuin asenteellisestikin, eikä bändin henkilöhistoriaa luettaessa paljoa naurata tai kunnioitus tyyppejä kohtaan herää. Mutta eeppistä kamaa, helvetin hieno levy.

Mut nyt meni off-topikiksi. icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#26 07.09.2007 21:55

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Jean-Babtiste wrote:

Hei quotet kuntoon, mä en sanonu tota.

Oho sori. korjattu on

Offline

#27 07.09.2007 22:01

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Jean-Babtiste wrote:

Ja kuten sanottu, Convergea en niputtais minkään bändin kanssa

Komppia! Ehkä tosin johtuen myös siitä, että Converge on minulle suurimpia juttuja ikinä sydan

Offline

#28 07.09.2007 22:57

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Jean-Babtiste wrote:

Tärkeämpi pointti tossa kuitenkin on että nää tyypit tuntee tän kaman ja homman muutenkin kuin omat taskunsa, joten niiden vinkkejä kannattanee myös kuunnella. Voi se niinkin olla, että jotain kamaa ne hehkuttaa vain tottumuksesta, mutta luulisin että harvemmin.

No siis vinkkejä toki kuunnellaan, mutta jonkun termin käytöstä skenestelijät ei yleensä tiedä mitään, kun ovat jämähtäneet sinne, kun termiä ekan kerran käytettiin jostain bändistä. Tohon Rorschahchiin aattelin tutustua, vois olla aika hyvää pörinää.

Offline

#29 08.09.2007 10:55

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,254
Website

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

forssto wrote:

Mä haluun Earth Crisis -aikakauden takaisin. Vegaaniuhoa ja jurotusta!

ExC_Tat03.jpgExC_Tat04.jpg

Offline

#30 10.09.2007 11:24

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Metalcore-buumi, mitä jäi käteen?

Samuli Putro, mitä oot menny tekemään?!

Monilla näistä bändeistä on typerä nimi ja koko touhusta mulla on semmoinen kuva että tyypeilä, jotka tästä diggaa, on tukka väärinpäin silmillä, käsivarret täynnä jotain paskaa ja paidassa jotain tosiäijä-kunnia-surkutteluskeidaa.

Joo haistakaapa kuule vittu.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB