#31 08.05.2008 11:51

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Kuulokkeet

^ just se mun wanha luottomalli.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#32 08.05.2008 11:55

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Kuulokkeet

Esim. thomannilla on jaoteltu kuulokkeet studiokuulokkeisiin, dj-kuulokkeisiin ja hifikuulokkeisiin. mikäs eri noissa nyt sitten on ja mikä soveltuis parhaiten noihin mun aiemmassa kysymyksessä esittämiin tarpeisiin?

Offline

#33 08.05.2008 12:00

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Kuulokkeet

Phlegm wrote:

Esim. thomannilla on jaoteltu kuulokkeet studiokuulokkeisiin, dj-kuulokkeisiin ja hifikuulokkeisiin. mikäs eri noissa nyt sitten on ja kumpi soveltuis paremmin noihin mun aiemmassa kysymyksessä esittämiin tarpeisiin?

veikkaan että pääsääntöisesti:

hifikuulokkeet on usein avoimia + isoja (+ ehkä kalliita)
dj-luurit taas suljettuja + kevyitä (+ kalliita?) - parempi äänieristys
studioluurit sit varmaan kaikenlaisia mutta ennenkaikkea kalliita... icon_lol

edit: niin tohon kysymykseen... sanoisin et sony tai sennheiserin halvemmat mallit vois toimia. esim mallia on usein studioissa "bulkkiluureina" (ku pitää ostaa kuuntelujärjestelmään 10kpl luureja puolen vuoden välein):

http://www.thomann.de/gb/sennheiser_hd2 … hoerer.htm

tää on jo aika jees jos budjetti venyy yli 50e:n

http://www.thomann.de/gb/sony_mdrv500dj.htm

kestävyys noissa eniten kusee. jos käsittelee varoen (= ei istu päälle, tiputa ikkunasta, jää piuha juoksussa ovenkahvaan) niin pitäs olla ok.

ps. lisäys: audio-technical jutut kandee kans testailla. tällä merkillä mun mielestä vähiten "nimilisää" hinnassa noista isoista merkeistä. pätee niin luureihin kuin mikrofoneihin...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#34 08.05.2008 12:07

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kuulokkeet

plus kannattaa ottaa huomioon, että suurinta osaa noita isompia sekä avoimia että suljettuja AJAMAAN vaaditaan enemmän poweria ku pikkusten. eli vopite ottaa mp3-soittimella vaikeasti ilman erillistä vahvaria. itellä tämä määräs jonkun verran hankittaessa, vaikken ole kyllä matkalla käyttänyt kuulokkeita juuri ollenkaan. kyllä "se" noita tarpeen mukaan AJAA kuitenkin


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#35 08.05.2008 12:12

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kuulokkeet

Kaikki mainitut on paskaa, tätä ei voita mikään:
smokinrasta_large.jpg
Skullcandy Smokin Bud Rasta
http://www.iheadphones.co.uk/headphones … +Rasta.htm

colorflash


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#36 08.05.2008 12:18

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Kuulokkeet

HUIG wrote:

Kaikki mainitut on paskaa, tätä ei voita mikään:

veikkaan että stipe vie kuitenkin voiton:

Both Stipe and Rieflin use Future Sonics ear molds — usually hot pink, green, black or another unusual color for Stipe — with the Shure PSM 600 transmitter and beltpack.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#37 08.05.2008 13:23

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Kuulokkeet

mulla on tällaset:

51GAQ8Q74ML._AA280_.jpg

on noi hyvät muttei niin hyvät kuin edelliset

Offline

#38 22.05.2008 18:35

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Kuulokkeet

oottekos kuulleet tällasesta dealextremestä? mikä koira tässä on haudattuna?
ihan ihme paikka, ei voi pysyä kauaa pystyssä. myy muunmuassa iFone-puhelinta ja sen sellaista.

nämä kuulokkeet on kuulemma suora kopio jostain bosen mallista ja tarina kertoo, että toimisivatkin.
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.301


Menetetty peli

Offline

#39 23.05.2008 02:40

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Kuulokkeet

[quote:30c4e1dc2b="PrivateJoy"]
eli näitä en suosittele.[/quote:30c4e1dc2b]

Tuolla toisella foorumilla sanoivat, että tuo vika oltaisiin korjattu myöhempiin tuotantoeriin. Joku tyyppi kehui myös, että Sennheiserin CX300:t ovat ihan hyvät kuulokkeet, mutta sitten toinen tyyppi sanoi, että Shuren E2C:t ja E3C:t pesee Senujen CX-sarjan ihan mennen tullen kaikissa ominaisuuksissa. Tiedä sitten, mutta mä ehkä aattelin ottaa taas Shuret, kun ois sitten uus kahen vuojen takuu.

Sennheiserin kuulokkeet tosin on kyllä itellä aiemmin olleet kestäviä. Nää HD570:t on kestäneet kuutisen vuotta jo, vaikka johdon yli on kruisailtu ties kuinka monesti. MX300:t toimii vieläkin ja olivat aikanaan kovassa käytössä. MX500:t toimii muuten, mutta meinaa katketa siitä voluumisäätösysteemin kohdalta. Monet vuodet kuitenkin kaikki kestäneet.

Kossin Sparkplugit on muuten ihan  kaka En tajua miten kukaan voi kehua niitä, ylikorostuneet bassot ja huonosti pysyy päässä. Kuraa ja mun vanhat Sennheiserin halpisnapit pesi äänenlaadussa nuo ihan miten vain, vaikka eivät eristäneetkään ääntä.

Eli toistaiseksi parhaat kuulokkeet ovat kyllä nuo E2C:t. Vähän oli tottumista, että ne sai pysymään päässä ja laitettua nopeesti päähän, mutta nykyään menee aika sutjakkaan ja pysyy. Äänenlaatu on kyllä erittäin hyvä ja joskus jopa tuntuu, että yhtä tarkasti toistavat kuin nämä Sennheiserin isot luurit.

Jos yhtään enempi kuuntelee muzakkia kotosalla, niin ehdottomasti kannattaa se huntti vähintään pistää kunnon luureihin. Yleensä on muutenkin ihan käsittämätöntä, miten vähän musiikin harrastajat panostavat äänentoistoon.

Offline

#40 23.05.2008 11:39

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Kuulokkeet

mulla on käsitys että ainakin suomalainen "alan" lehdistö on pitänyt sennheisereita parempina, tai näin asiantuntijalähteeni on antanut ymmärtää.
shurejen muotoilu on kyllä loistavaa, en usko että senut asettuu päähän ihan yhtä hyvin.

tsekkasitko tuon linkin. esim kaiken maailman adaptereita ja johtohärpäkkeitä lähtee tosi halvalla. ei postikuluja.


Menetetty peli

Offline

#41 24.05.2008 15:54

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Kuulokkeet

Itellä kans porta prot jotka jees. Omistan myös spark blugit, jotka on kyl niiiiiin paskat. Helvetin tunkkaset soundit. Jopa se mainostettu basso kuulostaa niin latteelta ja värittömältä.

Offline

#42 24.05.2008 18:36

Firon
Marvelin juustohirviö
From: Nuthill
Registered: 09.03.2007
Posts: 9,253
Website

Re: Kuulokkeet

[quote:ba52d3ba33="PrivateJoy"]oottekos kuulleet tällasesta dealextremestä? mikä koira tässä on haudattuna?
ihan ihme paikka, ei voi pysyä kauaa pystyssä. myy muunmuassa iFone-puhelinta ja sen sellaista.

nämä kuulokkeet on kuulemma suora kopio jostain bosen mallista ja tarina kertoo, että toimisivatkin.
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.301[/quote:ba52d3ba33]

Muropaketissa on aika paljon juttua tuosta kaupasta. Tavarat näyttäis ainakin tulevan perille parissa viikossa ja enimmäkseen olevan ihan toimiviakin. Ajattelin tilata muutamat kuulokkeet ja ehkä jotain muuta halpaa tuolta ihan kokeeksi.

Offline

#43 15.06.2009 21:58

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Kuulokkeet

leposi wrote:

Oon ehkä kysyny ennenki, mutta nyt aattelin oikeesti ostaa uudet, että niinko suositelkaas jotain alle 100 euron kuulokkeita kotikäyttöön. Lähinnä leffoja tykkään katsella luurit päässä. Suljetut kuitenkin, että ei huuda muualle asuntoon, jos vaikka onki tilanne, että on seuraa ja silti itte kattoo leffaa jne. jne. Ja et voi käyttää niinku lentsikassa ja junassa ja sillattiins.

Lisäyksenä sellanen, että painais mahdollisimman vähän ko mulla on rillit enkä saa koskaan naista jne.

Offline

#44 16.06.2009 02:52

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Kuulokkeet

fieldfuck wrote:

Itellä kans porta prot jotka jees. Omistan myös spark blugit, jotka on kyl niiiiiin paskat. Helvetin tunkkaset soundit. Jopa se mainostettu basso kuulostaa niin latteelta ja värittömältä.

Täysin samat kuviot. Uskomatonta kuraa noi napit.

Nyt jo toiset porta pro:t menossa, edelliset palveli ainakin 6 vuotta, kunnes johto hajosi. Toki ne pehmusteet hajoaa myös mutta niitä saa nykyisin helposti varaosina. Eipä noita yleensä jaksa roudata mukana kuin junamatkoilla ehkä. Liikenteessä pärjään ihan hyvin iPhonen omilla kuulokkeilla...

Offline

#45 16.06.2009 04:07

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kuulokkeet

eiks porta proissa oo enää elinikäistä takuuta. omani lähetin pariin otteeseen fiksattavaksi ja maksoi vain postikulut


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#46 16.06.2009 08:23

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,009

Re: Kuulokkeet

huïg wrote:

eiks porta proissa oo enää elinikäistä takuuta. omani lähetin pariin otteeseen fiksattavaksi ja maksoi vain postikulut

On niissä ja hyvin takuut on toiminu. Pelaa kaikissa Kosseissa.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#47 16.06.2009 09:57

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Kuulokkeet

On kai niissä vieläkin. Semmonen ongelma vaan että kadotin takuukuitit yms., enkä jaksanut alkaa lähettelemään suoraan kossille tai maahantuojalle... liikaa vaivaa. Ehkä joskus hoidan tän jos on tosi tylsää  icon_lol

Offline

#48 16.06.2009 11:45

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,009

Re: Kuulokkeet

Ja kuittia ei tosiaan tarvita kun lähettelee maahantuojalle tai sen määräämälle huoltotyypille.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#49 20.06.2009 14:30

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Kuulokkeet

Päädyin sitten Sennheiserin HD 595 -malliin. Oikeestaan olivat ainoat, jotka eivät ahdistaneet päässä kun testailin silmälasien kanssa. Sopivan kevyet ja soundit on kans aika hyvät, heihei. Sinne meni sitte kaikki rahat.

Offline

#50 09.12.2010 22:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kuulokkeet

meni vähän hulinaks kun jo pariin otteeseen paskaks menneiden AKG:n tilalle tilasin tänään tämmöset
tma-1_04.jpg


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#51 10.12.2010 16:25

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Kuulokkeet

Tartteisi uudet nappikuulokkeet työmatkoille kun noi iphonen omat levisi käsiin ja takuu on jo mennyt  viha
Kenelläkään kokemusta näistä Urbanearsin kuulokkeista?

Tavallaan aika näppärät kun on tuollainen erikoisempi liitäntä korvaan mut, vähän epäilyttää että miten huonolta noi kuulostaisi ihan käytännössä koska


017

Offline

#52 11.12.2010 01:54

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,897
Website

Re: Kuulokkeet

Kylhän se on nyrkkisääntö, että nappikuulokkeet tuhoaa kaiken vastaantulevan, ja niitä pitää kohdella kuin ruttoa. Ongelma kuulokkeissa on se, että äänentoiston ja korvan aistinsolujen väliin ei jää riittävästi ILMAA, joka toimii semmosena luonnollisena lowpass-filtterinä (pehmentää ylä-ääniä) ja myöskin antaa kropalle signaalia, että nyt on liian kovat äänenpaineet, käännä pienemmälle sitä volaa. Nappikuulokkeet on tässä suhteessa tietysti pahimmat.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#53 11.12.2010 03:00

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009
Posts: 3,537

Re: Kuulokkeet

stratum wrote:
silvawhale wrote:

mulla meni hermi noitten kossien kanssa. olivat pitkään luottoplugit. ostin sit semmoset valkoiset, onkos ne nyt "the plug" vai "spark plug" nimeltään. no anyways, olivat sit ryssineet sen designin, pitää asetella TODELLA tarkkaan korvaan et kuuluu kunnolla. tää tais olla se "tulpat päässä" soundi mistä joku valitteli.

Minä ainakin valittelin.

Kossin Plugit on ihan perseestä. Tuon tulppaefektin lisäksi plugit naksuu ja rouskuu korvissa.

Mulla oli tuota naksumista ja rouskumista vain ihan ensimmäisissä spark plugeissa jotka ostin joskus kolme vuotta sitten. Nämä samat oli myös tosi tarkat sen oikean asennon suhteen. Kai kossilla on sitten jotain kehitystyötä tehty kun ei näitä ongelmia ole tuon tulppaefektin lisäksi sen jälkeen ollut. Oiskohan neljät tai viidet menny takuun piikkiin tämän vuoden aikana. icon_lol


Valitettavasti on käynyt rosvo.

Offline

#54 11.12.2010 16:34

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Kuulokkeet

Laatu wrote:

Kylhän se on nyrkkisääntö, että nappikuulokkeet tuhoaa kaiken vastaantulevan, ja niitä pitää kohdella kuin ruttoa. Ongelma kuulokkeissa on se, että äänentoiston ja korvan aistinsolujen väliin ei jää riittävästi ILMAA, joka toimii semmosena luonnollisena lowpass-filtterinä (pehmentää ylä-ääniä) ja myöskin antaa kropalle signaalia, että nyt on liian kovat äänenpaineet, käännä pienemmälle sitä volaa. Nappikuulokkeet on tässä suhteessa tietysti pahimmat.

Onhan se noin että suht paskalta nuo kaikki kuulostaa. Jotkut vähemmän kuin toiset. Alkaa vaan ahistaa normikuulokkeissa kun musaa ei saa helposti paussille tai biisiä skipattua kaivamatta puhelinta taskusta. Varsinkin näin pakkasilla suht ärsyttävää puuhaa... muutenkin napit kulkee helpommin aina jossain takin povarissa mukana.
No, tilasin nyt tommoset Urbanearsit kun löytyi halvalla. Saa nähdä mikä niissä on boogie  dance

Offline

#55 12.12.2010 18:45

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Kuulokkeet

kyllähän noita hifistien nappikuulokkeitakin on olemassa, että en nyt tiedä kannattaako niitä kategorisesti teilata.

itekin tykkään toki enemmän varsinaisista kuulokkeista enkä oo ees testannu mitään hyviä nappeja koskaan. hetken mietin ku uusia kuulokkeita olin nyt ostamassa et mitenköhä jotkut etymotic researchit tai mitä näitä on mut emmä vaan jotenki taivu.

sas nähä tuleeks noi luurit huomenna, olin HD25:a harkitsemassa mut sit tuli puun takaa joku tommonen skandinaavinen design hipster juttu jonka pitäs kuitenki olla ns. ihan vitun hyvä.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#56 12.12.2010 19:56

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Kuulokkeet

Mitkähän olis hyvät langattomat kuulokkeet? Ajattelin joulun jälkeen hommata ehkä.

Offline

#57 12.12.2010 20:08

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,009

Re: Kuulokkeet

suomenajokoira wrote:
stratum wrote:
silvawhale wrote:

mulla meni hermi noitten kossien kanssa. olivat pitkään luottoplugit. ostin sit semmoset valkoiset, onkos ne nyt "the plug" vai "spark plug" nimeltään. no anyways, olivat sit ryssineet sen designin, pitää asetella TODELLA tarkkaan korvaan et kuuluu kunnolla. tää tais olla se "tulpat päässä" soundi mistä joku valitteli.

Minä ainakin valittelin.

Kossin Plugit on ihan perseestä. Tuon tulppaefektin lisäksi plugit naksuu ja rouskuu korvissa.

Mulla oli tuota naksumista ja rouskumista vain ihan ensimmäisissä spark plugeissa jotka ostin joskus kolme vuotta sitten. Nämä samat oli myös tosi tarkat sen oikean asennon suhteen. Kai kossilla on sitten jotain kehitystyötä tehty kun ei näitä ongelmia ole tuon tulppaefektin lisäksi sen jälkeen ollut. Oiskohan neljät tai viidet menny takuun piikkiin tämän vuoden aikana. icon_lol

Joo, sama oli mulla aikoinaan noissa plugeissa, et joutu vaihtamaan koko ajan. Eikä ne kauhean mukavatkaan ollu korvakäytävssä. Myin ne sit jollekin nimelliseen hintaan, ja hankin porta prot. Niihin oon ollu tyytyväinen, hinta-laatusuhde noissa on hyvin kohdallaan. Oli kans yhes vaiheessa sellaset Kossin korvantaakse laitettavilla sangoilla, jotka kans oli ihan hyvät. Vaikee vaan käyttää jos tukka on yhtään pidempi tai on pipo pässä.

En oo vielä kohdannut sellasia nappeja jotka ei aiheuttais ikävää kuunteluväsymystä korvissa.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#58 12.12.2010 20:08

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Kuulokkeet

stratum wrote:

Mitkähän olis hyvät langattomat kuulokkeet?

Jaa, pikaisen googletteleun jälkeen selvisi ettei ilmeisesti mitkään. Harmi, koska ne olisivat aika kätevät satunnaisessa telkkarin katselussa tai musan kuuntelussa jos ei halua häiritä muita.

Offline

#59 12.12.2010 20:10

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,009

Re: Kuulokkeet

stratum wrote:
stratum wrote:

Mitkähän olis hyvät langattomat kuulokkeet?

Jaa, pikaisen googletteleun jälkeen selvisi ettei ilmeisesti mitkään. Harmi, koska ne olisivat aika kätevät satunnaisessa telkkarin katselussa tai musan kuuntelussa jos ei halua häiritä muita.

Kai sekin on vähän minkälaiseen ääneen on valmis tyytymään. Ei kait noilla systeemeillä minnekään kärkihifiin pääse, ja joutuu maksaa vähän ekstraa.

Millä noissa nykyään ees siirretään ääntä? Luulis esim infrapunan olevan melko hanurista, mut luulis et jollain bluetoothilla pääsis ihan kohtuullisiin tuloksiin.


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#60 12.12.2010 20:33

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Kuulokkeet

Mun Sennheiser RF-120 sarjan langattomat luurit siirtää sen äänen ihan radioaaltoina. Eli noissa kuulokkeissa on käytännössä radiovastaanotin.

Bluetooth ois varmasti parempi ja häiriötolerantimpi ratkaisu tohon, kantoalueesta en oo sit enää ihan varma. Nää mun luurit ainakin ottaa aika herkästi häiriötä äänisignaaliin, huseeras sit keittiössä tai tietokoneella. Toisaalta esim. kellariin pystyy kävelemään nää korvilla ja äänenlaatu vaan paranee askel askeleelta.


Älä päästä painiks sitä

Offline

Board footer

Powered by FluxBB