1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » The Clash

#1 07.09.2005 22:52

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

The Clash

On se nyt kumma kun tällekään ei ole omaa otsikkoa!
Mitäpä tästä tarvii sanoa... Guns of Brixton on kenties maailman paras biisi.
Tykkään kolmesta ekasta levystä paljon. London Calling on luonnollisesti kuitenkin se paras. Sandinistaa en jaksa yhtään, liian pitkä ja löysiä biisejä. Combat Rockia en ole juurikaan kuullut niiden kahden hittibiisin lisäksi. Ehkä sen voisi vielä joskus ottaa uudelleen kuunteluun.

Strummerin sooloista Mescaleros-yhtyeen kanssa tehty viimeiseksi jäänyt Streetcore on ainakin hankkimisen arvoinen. Levy sisältää loistavan coverin Bob Marleyn Redemption Songista (vaarallinen biisi, sekä Strummer, että Marley kuolivat pian levytettyään tuon biisin). Ekassa biisissä, Coma Girlissa, on selkeästi havaittavissa myös Bob Dylan tribuutti. Harmi että se dokkari jäi näkemättä Oulun Musiikkivideofestareilla.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#2 07.09.2005 23:04

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Clash

Ehkä kannattaisi olla sanomatta mitään, mutta menköön nyt: tämä on niitä pyhiä lehmiä joiden suunnatonta arvostusta en vain tajua. Kyllähän London Calling ja Sandinista! ovat sinänsä hyviä punk-ska-rockabilly-reggae-mitälie -hybridejä, mutta ensin mainitun loppupuoliskolla ei ole paljonkaan ilon aiheita ja jälkimmäinen on muuten vain liian hajanainen.

Väärä mielipide, tiedän.

Tän vois varmaankin siirtää kevyempäänkin...? Tai ihan sama.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#3 07.09.2005 23:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

Antaa olla täällä vaan kuitenkin? Kun kevyemmässä on muutenkin täyttä ja tämä oli raskaammassa myös vanhalla foorumilla...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#4 07.09.2005 23:24

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: The Clash

Alxity wrote:

Levy sisältää loistavan coverin Bob Marleyn Redemption Songista (vaarallinen biisi, sekä Strummer, että Marley kuolivat pian levytettyään tuon biisin). Ekassa biisissä, Coma Girlissa, on selkeästi havaittavissa myös Bob Dylan tribuutti. Harmi että se dokkari jäi näkemättä Oulun Musiikkivideofestareilla.

Hieno on tuo cover tosiaan. Dokkari kans.

En oikein ikinä ole jaksanut perehtyä kovin tarkkaan Clashiin. Sinänsä ihme kun ottaa huomioon taannoisen Manics-kauden. Onhan noita levyjä ollut kirjastosta lainassa. Nyt vähän olen innostunut ja ostin London Callingin ja onhan ne biisit perhanan hyviä.

Offline

#5 07.09.2005 23:28

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: The Clash

jaahans, täällä dissataan sandinistaa! on se niin väärin... sehän on ihan mieletön levy, kerrankin jotain joka toimii nimenomaan triplavinyylinä. kun sitä alkaa kuuntelemaan niin kun pääsee jonnekin viidenteen levypuoliskoon niin huomaa että ulkona on pimentynyt ja muutenkin tuntuu siitä että on siirtynyt jonnekin hämärän rajamaille, todella omituisia biisejä ja vikan levypuolen aikana ollaan jo jossain rajan takana eikä paluuta ole... hillittömän hieno kokonaisuus josta en ottais mitään pois!
80-luvun white album!

muista levyistä ainakin eka ansaitsee maininnan, ja sinkkukokoelma. white riot on yksi parhaista sinkuista ikinä, ja bank robber.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#6 08.09.2005 00:28

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Clash

DirtyBlueGene wrote:

Ehkä kannattaisi olla sanomatta mitään, mutta menköön nyt: tämä on niitä pyhiä lehmiä joiden suunnatonta arvostusta en vain tajua. Kyllähän London Calling ja Sandinista! ovat sinänsä hyviä punk-ska-rockabilly-reggae-mitälie -hybridejä, mutta ensin mainitun loppupuoliskolla ei ole paljonkaan ilon aiheita ja jälkimmäinen on muuten vain liian hajanainen.

Väärä mielipide, tiedän.

Tän vois varmaankin siirtää kevyempäänkin...? Tai ihan sama.

Hyvä kirjoitus, kiteytti oman mielipiteeni lähes täysin.
Haluaisin joskus perehtyä myöhempään tuotantoon pintaa syvemmältä, sillä erityisesti näiden levyjen saundimaailma on paikoitellen erinomaisesti toteutettua kamaa. Nuo reggae-vaikutteet ja muut etnisyydet kummittelevat ehkä hieman liikaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#7 08.09.2005 12:27

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,534

Re: The Clash

DirtyBlueGene wrote:

tämä on niitä pyhiä lehmiä joiden suunnatonta arvostusta en vain tajua.

Täysin smaa!

Offline

#8 08.09.2005 12:33

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: The Clash

deby on näiden levyksi aika hyvä, mut en mä näitten suosiota muuten ymmärrä. eli vähän niinku smaa


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#9 08.09.2005 21:43

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: The Clash

Ehkä kannattaisi olla sanomatta mitään, mutta menköön nyt: tämä on niitä pyhiä lehmiä joiden suunnatonta arvostusta en vain tajua. Kyllähän London Calling ja Sandinista! ovat sinänsä hyviä punk-ska-rockabilly-reggae-mitälie -hybridejä, mutta ensin mainitun loppupuoliskolla ei ole paljonkaan ilon aiheita ja jälkimmäinen on muuten vain liian hajanainen.

Väärä mielipide, tiedän.

Tän vois varmaankin siirtää kevyempäänkin...? Tai ihan sama.

Sama.


"A repo man's always intense"

Offline

#10 08.09.2005 23:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Clash

Väärä mielipide on kääntymässä oikeaksi!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#11 09.09.2005 09:47

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: The Clash

Olen jo monta päivää ollut aikeissa kuunnelal London Callingia pitkästä aikaa. Siellähän on laulu näyttelijä Montgomery Cliftistä (josta olen nyt innostunut), The Right Profile. En kyllä levyn hankkimisen aikoihin edes tiennyt kuka hän oli tai tuntenut hänen surullista tarinaa.  grin

Offline

#12 09.09.2005 21:17

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: The Clash

Kyllä nyt pitkästä aikaa kuunneltuna London Calling kuulostaa hyvältä. Ei se b-puoli ollutkaan niin heikko mitä muistin, vaan melko tasokas itse asiassa!

a-puoli: 4,5/5 ja b-puoli 3,5/5

Siitä vaan gnee uudestaan opettelemaan, ja muut kans!  huig

Offline

#13 10.09.2005 01:14

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Clash

Pidetään lauantaina tai sunnuntaina talkoot, jossa kaikki opettelevat Clashia. Olen mukana.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#14 10.09.2005 05:57

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Clash

On niin jumalattomat määrät paljon parempaa musiikkia, joten taidan skipata.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#15 10.09.2005 13:12

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: The Clash

Hyvä perustelu.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#16 10.09.2005 13:30

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

En usko että kukaan tänne kirjoittelevista enää tässä vaiheessa tästä innostuu ellei ole jo innostunut. Minulle Clash on hieman sama asia kuin Manic Street Preachers. Se edustaa musiikkia, joka oikeasti merkitsee jotain ja ovatpahan samalla onnistuneet kirjoittamaan muutaman jumalattoman hyvän ja tarttuvan biisin. Ei tämä kuitenkaan missään nimessä mitään maailman parasta musiikkia ole. Mutta paljon ennemmin minä Clashia kuuntelen kuin Sex Pistolsia.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#17 10.09.2005 14:18

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: The Clash

H&M:ssä oli myynnissä The Clash t-paitoja tytöille. Siinä niitä joku 14-kesäinen teini hiplasi. Olen sanaton.  icon_eek


"A repo man's always intense"

Offline

#18 10.09.2005 14:25

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

Mitä vittua! Tosin onhan minullakin t-paita, jossa lukee The Clash, mutta luulisin että se on eri asia...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#19 10.09.2005 14:30

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: The Clash

Mahtaa nyt vituttaa kun kadulla alkaa tulla vastaan niitä kyseisiä teinejä...


"A repo man's always intense"

Offline

#20 12.09.2005 00:00

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Clash

Kyl Clash on kaiken arvostuksensa ansainnu täysin. Joo, henkilökohtaisesti debyytti on tärkein, sen löysin eka ja toimii vieläki parhaiten. Give me enough rope on myös loistava. Ja joo joo, Sandinista senkun toimii. Combat rock on tosiaan vähän nyhjänen, samaten Cut the Crap. Harvoin tulee pyöritettyä mut hetkensä niilläki.

London Calling on kaikin puolin loistava, loppu on myös hieno, sisäistin aikanaan vasta sulattelun jälkeen. Niin järkäle kummiski koko setti.

Siel ne räki ja nyppi tukkaa ku ramonesit paskat housussa saapu ekan kerran saarille. Vai miten se meni. Mut hienosti kummiski.

Ps. Strummerin viimeisin soolo on myös oikeasti hirmu hyvä.


laddism begins at home

Offline

#21 12.09.2005 00:02

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Clash

Viime vuonna h&m möi iron maiden-paitoja ku oli kova kasarihevikausi tms. Meni kyl ihan ohi mut kuitenki. Bändipaidat on anaalista joka tapauksessa joten se on ihan ookoo!


laddism begins at home

Offline

#22 12.09.2005 10:50

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: The Clash

Puhutaan vähän Combat Rockista kun ei siitä ole täällä kunnolla puhuttu icon_smile
Tässä ne kappaleet, joiden takia tätä levyä kuuntelen usein.

3 Should I Stay or Should I Go
Darling you got to let me know! Kaikki coverit tästä on täysin tarpeettomia, kun ei tätä biisiä voi tämän paremmin esittää.

4 Rock the Casbah
Sellaiset pianonluritukset ettei paremmasta väliä. Hämmästyttävän tarttuva ja addiktoi ensikuulemalta.

6 Straight to Hell
Ihan yhtä tärkeä viisu kuin nuo ylemmät. Josh Rousen cover on minusta aika onnistunut...

7 Overpowered by Funk
Ratkiriemukas icon_smile Hämmästyttävän omituinen rap loppuosassa, silti pirun tarttuva. Car Crash by Funk!

9 Sean Flynn
Straight to Hellin tasoa. Kiteyttää aika tarkasti miksi tätä albumia tuli kuunneltua metsässä aika urakalla.

Offline

#23 17.09.2005 14:59

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: The Clash

Joo tää Give 'em Enough Rope on eri hyvä. London Calling ihan pl. Ootteko muuten nähneet sitä dvd:tä joka on siinä uudessa superdeluxe painoksessa? Legendaarinen tuottaja setä on aika elementissään siinä dokkarissa. Se jos mikä on hulinaa, kun Guy Stevens pomppii ja mesoo pitkin studiota. icon_cool  icon_lol  roll

pannan edit: "This doc captures Stevens throwing chairs around the recording studio and swinging a ladder above his head -- all while the band was actually playing and recording. Stevens has a shaggy beard and looks like a maniac."


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#24 17.09.2005 23:00

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: The Clash

Deeveedee on kyl mainio, se tekee tuotteesta ostamisen arvoisen. Vanilla tapesit on myös ookoo, jänniä mut kuuntelukelvottomii monessa mielessä.


laddism begins at home

Offline

#25 19.09.2005 09:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

Kyllä. En minä itse sitä deluxe-painosta välttämättä itse ostaisi, mutta kannattaa lainata esim. kirjastosta juuri tuon dvd:n takia. Vanilla tapeseja en oikein jaksanut kuunnella.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#26 27.09.2005 16:39

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: The Clash

Jumaliste kun kuulosti LC-albumi tänään hyvältä kun ajelin kouluun. MY BABY DROVE UP IN A BRAND NEW CADILLAC! Kenelläkään muulla ei soinut varmasti yhtä hyvää musiikkia autossa myllykoski-kouvola-välillä kahdeksan aikaan.

Offline

#27 30.09.2005 16:07

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: The Clash

Minusta oli aina hassua, että Straight To Hell oli Clashin biisi. Hyvä kyllä.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#28 24.11.2005 20:44

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

Kuuntelin tänään Combat Rockin ekaa kertaa kokonaisuudessaan läpi. Toki ne pari hittibiisiä olivat jo valmiiksi tuttuja. Aika väsähtäneen kuuloinen levyhän se kieltämättä oli, vaikka seassa oli selvästi hyviäkin juttuja. Aika paljon siinä oli kaikenlaisia ska ja reggae-vaikutteita, mikä ei sinänsä ole mitenkään huono asia. Mutta ei Combat Rock enää mitään kovin punkkia minusta ole. Ei se nyt ainakaan paljoa Sandinistaa huononpikaan ole, mutta se nyt ei vielä ole mikään saavutus. Ehkä tuota voisi autossa kuunnella taustamusiikkina.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#29 24.11.2005 20:49

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: The Clash

Alxity wrote:

Mutta ei Combat Rock enää mitään kovin punkkia minusta ole.

No toisaalta oliko London Callingkaan enää mitään kovin punkkia...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#30 24.11.2005 20:54

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: The Clash

Eipä kait, mutta se oli sentään hemmetin hyvä. Ja kyllähän siitä silti tulee esille se punk-asenne, joka tosin tulee esille vielä Combat Rockistakin. Oliko London Calling jo post-punkia?  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

  1. Index
  2. » Raskaampaa
  3. » The Clash

Board footer

Powered by FluxBB