#1 09.09.2005 16:01

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Leevi and the Leavings

Rotsin vanhan hyönteisen eli matlokin innoittamana laitan tämänkin otsikon.

Nuoruusvuosien suosikki ja edelleenkin tämä on minusta parasta suomalaista jopa iskelmäksi luokiteltavaa musiikkia. Gösta osasi tehdä hienoja ja humoristisia sanoituksia tavallisen ihmisen arkipäivästä. Toki metsäänkin mentiin usein, mutta niinkin laajassa tuostannossa kuin mitä Leevi and the Leavings jälkeensä jätti tuo on enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Vaikutteet musiikkin otettiin mm. The Beatlesilta, mutta niitä ei kopioitu suoraan ja niihin lisäiltiin omia oivalluksia. Lisäksi pidän Göstan lauluäänestä. Liian nuorena meni kuolemaan.

Bonusta myös periaatteellisuudesta. Keikalle ei lähdetty, vaikka mitä olisi tarjottu ja tarjottiinkin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#2 09.09.2005 16:04

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Leevi and the Leavings

häntä koipien välissä on niin nero levy ettei mitään rajaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#3 09.09.2005 16:14

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

Joo, jonkin verran loistavuutta, jonkin verran täyttä paskaa ja aika paljon siltä väliltä. Häntä koipien välissä on kyllä kauttaaltaan hyvä.

Biisit top 3:

1. En tahdo sinua enää
2. Jos taivaalta sataisi rahaa
3. Paskaa lapsille


This must be what jail / I will scratch

Offline

#4 09.09.2005 16:34

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

En tahdo sinua enää -biisiin liittyy muuten yksi varhaisimmista musiikillisista muistikuvistani: lokakuussa 1985 Manta-myrskyn iltana ko. kappale tuli radiosta (tai kasetilta tms.) juuri kun puhuri kaatoi ison puun rivitalomme pihassa, kuului kammottava räsähdys ja sähköt pamahtivat poikki. Pelotti enemmän kuin Twin Peaksin päätösjaksoa katsoessa  icon_redface


This must be what jail / I will scratch

Offline

#5 12.09.2005 13:42

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: Leevi and the Leavings

Olen tuossa lähetellyt kasetille koostettuja leeviyhdistelmiä englantiin, hyvin on kelvannut ja unelmia ja toimistohommia verrattiin stone rosesiin...  icon_eek

Offline

#6 13.09.2005 20:28

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Leevi and the Leavings

Luin kesälomareissulla Santtu Luodon kokoaman Raparperitaivas-kirjan, ja vaikka se on todella ohut ja heppoinen raapaisu Göstan ja Leavingsin uraan, niin jumalaut, tuollasenaankin se nosti pintaan pienen Leevi-innostuksen. Varsinaisia studiolevyjä en ole kuullut koskaan, mutta Keskiviikko- ja Torstai-kokikset löytyy jo hyllystä. Ja muistan kyllä tykänneeni varhaisteininä aika hemmetisti niistä ihan ekoista sinkuista (Mitä kuuluu Marja-Leena, 1963 eli 15 vuotta myöhemmin...).

Häntä koipien välissä kantsis ilmeisesti hoitaa kuuluville...


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#7 14.09.2005 14:48

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

Äitisi vietteli minut taitaa olla ainoa (kieltämättä hyvä) HKV-biisi, jota ei noilla kokoelmilla ole...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#8 15.09.2005 13:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

Super Furry Animalsien uusimmalla levyllä on biisissä nimeltä Ohio Heat (oletettavasti tahaton) Leevi and the Leavings-pastissi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#9 15.09.2005 15:40

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,618

Re: Leevi and the Leavings

Rakkauden työkalu on mahtava biisi. muuten en jaksa. mutta tuota biisiä jaksaa vaikka tunnin repeatilla <3


Mangojauhe goddamn.

Offline

#10 15.09.2005 18:21

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Leevi and the Leavings

Pakko myöntää, että en ole juurikaan ikinä tutustunut tähän. Vahingossa niihin hitteihin, mutta syvällisempi tutustuminen olisi kenties suositeltavaa!!

Offline

#11 20.09.2005 20:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

En yhtään tiedä voisiko leposi tykätä tästä. Tuskin kukaan voi etukäteen tietää... Ja kaiketi juuri ne "hitit" ovat parasta Leeviä. Ei näiltä taida löytyä ekaa levyä, jonka puolihullu basisti kirjoitti omalla verellään ennen jäämistään liukuovien väliin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#12 20.09.2005 21:26

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

Alxity wrote:

Ja kaiketi juuri ne "hitit" ovat parasta Leeviä. Ei näiltä taida löytyä ekaa levyä, jonka puolihullu basisti kirjoitti omalla verellään ennen jäämistään liukuovien väliin.

Näiden ekoilla levyillähän taisivat hitit olla aika harvassa, mutta silti niitä käsittääkseni arvostetaan ns. alan ihmisten keskuudessa. Itse en panisi pahakseni, vaikkeivät esimerkiksi Pohjois-Karjala tai Itkisitkö onnesta? enää koskaan eksyisi kuuloetäisyydelleni.

Ja tuolta ylempäähän se SFA-vertauskin löytyi, emme siis hourineetkaan.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#13 20.09.2005 21:51

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

Minä taas pidän noista mainitsemistasi biiseistä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#14 20.09.2005 22:00

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Leevi and the Leavings

Muistan kun tarhassa hoilattiin kaverin kanssa Pohjois-Karjalaa. Saman tyypin kanssa laulettiin myös Miljoonasateen Marraskuuta. Jotain fetisismiä kai kun toisessa juotiin kaljaa auriongonnousuun ja toisessa kaljakori kilisee.

Ei minulla Leevistä varsinaisesti mitään sanottavaa ole. Hitit olen tietty kuullut, eikä tällä haavaa kiinnosta tutustua enempää.

Offline

#15 20.09.2005 22:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

stratum wrote:

Jotain fetisismiä kai kun toisessa juotiin kaljaa auriongonnousuun ja toisessa kaljakori kilisee.

Luin ensin "feminismiä" ja ihmettelin miten kalja liittyy naissukupuoleen.  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#16 20.09.2005 22:20

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

Alxity wrote:

Minä taas pidän noista mainitsemistasi biiseistä.

Traumansa kullakin - jossain vaiheessa yliannostusmittarini meni peruuttamattomasti punaiselle mm. noiden kappaleiden kohdalla.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#17 21.09.2005 01:44

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Leevi and the Leavings

stratum wrote:

Muistan kun tarhassa hoilattiin kaverin kanssa Pohjois-Karjalaa. Saman tyypin kanssa laulettiin myös Miljoonasateen Marraskuuta.

Nyt kun sanoit niin muistan pitäneeni noista biiseistä myös kovasti ennen kouluikää. Varmaan ihan hyviä ovat vieläkin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#18 21.09.2005 11:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,524
Website

Re: Leevi and the Leavings

miljoonasateelle oma topicci niin alkaa pitkä yksinpuhelu...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#19 21.09.2005 11:56

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leevi and the Leavings

DirtyBlueGene wrote:

Traumansa kullakin

joo'o - tähän yhtyeeseen kohdistuu niin paljon traumoja etten ole uskaltanut kuunnella lukion jälkeen ollenkaan, saattaisin alkaa väkivaltaisexi ensimmäistä kertaa elämässäni. enkä yläaste/lukioaikoinakaan kuunnellut muuten kuin kännisten idioottien pakottamana joissain bileissä oksennusäänien sävyttämänä, bileissä missä oli käymässä vain sen takia että sosiaalinen todellisuus bad ass joella ei antanut vaihtoehtoja tämän ja itsekseen velvet undergroundin kuuntelun välillä. ja jälkimmäinenhän oli kuitenkin parempi, aina. ON MULLA STEREOT STETOSKOOPPI JÄÄKAAPPIPAKASTIN IPODI JA VIDEONAUHURI - KUOLE KUOLE KUOLE PASKA! KÄRSI!!!  mad  center

anteex


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#20 21.09.2005 13:09

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Leevi and the Leavings

babriga wrote:

ON MULLA STEREOT STETOSKOOPPI JÄÄKAAPPIPAKASTIN IPODI JA VIDEONAUHURI

EI HITTO. onko tuo laulu, tai se mikä nyt alko soimaan babrigan versiosta päässäni todellakin tämän orkesterin tuotos? HYIiiii

Offline

#21 30.07.2006 14:50

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Leevi and the Leavings

joo ei pelaa haku ei


This must be what jail / I will scratch

Offline

#22 30.07.2006 16:51

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Leevi and the Leavings

DirtyBlueGene wrote:

Pohjois-Karjala tai Itkisitkö onnesta? enää koskaan eksyisi kuuloetäisyydelleni.

Minusta on aika hienoa, että paljasjalkainen helsinkiläinen teki biisin täysin unohdetusta maakunnasta. Onhan tuo kappale melkein jo kulutettu loppuun radiosoitossa, mutta silti. Pohjois-Karjalaa en pidä Joensuuta lukuunottamatta mitenkään viehättävänä, mutta ei oo heleppoo sielläkään.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#23 30.07.2006 20:27

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

Bedderi wrote:

Minusta on aika hienoa, että paljasjalkainen helsinkiläinen teki biisin täysin unohdetusta maakunnasta.

Kyllä! Samalla tavalla on hienoa, että CCR laulaa Mississippin suistoista, vaikkei kukaan bändistä tuohon aikaan ollut ilmeisesti koskaan edes koko jokea nähnyt.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#24 31.07.2006 09:32

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,095

Re: Leevi and the Leavings

Haku imee.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#25 31.07.2006 15:37

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Leevi and the Leavings

tiptoo wrote:

Rakkauden työkalu on mahtava biisi. muuten en jaksa. mutta tuota biisiä jaksaa vaikka tunnin repeatilla <3

Yhdestä meidän lukion opettajasta tehtiin penkkaribiisi tuon pohjalta.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#26 12.09.2006 10:14

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Leevi and the Leavings

Poika nimeltä Päivi (olihan se tuo biisi?) sai aikaan kunnon rotsihulinat Klubilla viime perjantaina.  peuk  tongue


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#27 26.09.2006 23:23

Memu
Member
Registered: 25.09.2006
Posts: 4

Re: Leevi and the Leavings

Maailman paras bändi! Gösta oli kyllä nero sanoittaessaan ja säveltäessään, vaikka pöllikin paljon muilta. Jätkä osasi tehdä sanoituksia, jotka purevat jokaiseen suomalaiseen (paitsi tietty niihin, jotka pitävät Leevejä liian junttina, mutta tehän niitä pahimpia juntteja olette! Näh!). Joo. Elina mitä mä teen on luultavasti surullisin ja lohduttomin kappale, jonka olen kuullut. Ainoa levy, joka ei ole avautunut on tuo Raha ja Rakkaus. Ja yllättäen parhaimpana pidän tuota viimeiseksi jäänyttä Hopeahääpäivä-levyä. Kammottavaa, levyltähän löytyy kappale "Matkalla omiin hautajaisiin". Göstahan oli viimeisenä iltana studiosta lähdettyään tokaissut vaan että "taitaa tulla kylmä yö".

Offline

#28 26.09.2006 23:36

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leevi and the Leavings

On tullut viimeaikoina kuunneltua näitäkin jonkinverran, ja kyllähän näiltä hienoja biisejä löytyy peuk

Harmi, ettei albumimitassa oikein tahdo täälläpäin löytyä, muita ei ole kunnolla tullut kuunneltua kuin Häntä Koipien Välissää joskus ala-asteiän tienoilla...kyllähän se toimi, lukio sitten pilasi tosiaan pitkäksi aikaa kaiken...ja tulihan tuossa testatessa todettua ne traumaattisimmat kappaleet aikamoisiksi renkutuksiksi musiikillisesti, parhaimmat ovat muualla


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#29 21.11.2006 14:41

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Leevi and the Leavings

psykokarkki wrote:

(paitsi ratikassa soi aamulla leavingsien kyllikki ja mietin että kuulostaapa parhaalta ikinä).

Tästä lähtee uusi Leevi-aiheinen spämmikiima.
Miten voi julkaista kolme kokonaan eri biisejä sisältävää kokoelmaa - yhteensä 5 levyä ja 100 biisiä - ja silti ovat neroutta täynnä. Osa kunkkubiiseistä jopa puuttuu kokoelmilta. Ei tajuu -späm.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#30 21.11.2006 14:44

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,295
Website

Re: Leevi and the Leavings

kyllä gösta oli nero. kohta taas aika kaivaa tämä esille:

varastelevajp.JPG


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB