#241 06.02.2009 23:37

asleep
Member
Registered: 02.09.2007
Posts: 1,147

Re: Leevi and the Leavings

Gösta: Loppujen lopuksi mun tärkein tehtävä on tallentaa tästä ajasta jotain olennaista, kaikki muu on merkityksetöntä.

Tehtävä suoritettu.

kippis


ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu

Offline

#242 06.02.2009 23:46

jn85
Member
From: Oulu
Registered: 24.01.2007
Posts: 935

Re: Leevi and the Leavings

Kuuntelen tässä Keskiviikkoa ja juon olutta, mieleeni tuli pieni tarina:

Olin ala-asteella 6. luokalla, luokallamme tuli uusi poika. Olin hänen kanssaan pelannut joskus jalkapalloa samassa joukkueessa, joten tulimme heti hyvin toimeen.

Olin tuohon aikaan muutaman muun kaverin kanssa aika innostunut Klamydiasta, ja kun välitunnilla lauleskelimme Klamydian kauneimpia säkeitä, tämä uusi poika, Juha, liittyi joukkoon. Hän ei vielä silloin osannut Klamydian biisien sanoja, mutta Juhan isovelji kuunteli Leevi & the Leavingsia, joten Juhalla oli aseenaan paljon kovampaa kamaa: Sopivasti lihava, Teuvo, Itkisitkö onnesta ja niin edelleen. Kaikki vähänkään härski kelpasi mainiosti. Selväähän se oli, että innostuin Leevi & the Leavingsista, Juha puolestaan tykästyi Klamydiaan. Tuossa vaihtokaupassa jäin aika reilusti voitonpuolelle. ff

Samaan aikaan, siis vuonna 1997, julkaistiin Keskiviikko-kokoelma. Se oli suunnilleen 10 vuotta ainoa kosketukseni Leevi & the Leavingsiin. Viime vuosina olen toki muutaman muunkin levyn hankkinut. On aika jännä kuunnella vaikka Musiikkiluokkaa, kun Unelmien ja toimistohommien jälkeen tuleekin Köpenhamina, eikä Teuvo.

Offline

#243 07.02.2009 01:01

KLMANE
Member
From: die Stadt
Registered: 19.12.2007
Posts: 999

Re: Leevi and the Leavings

Neuvostoliitto wrote:

Kyseisessä ohjelmassa on hyviä vitsejäkin joskus, esimerkikse se kun joku mimmi kerto olleensa panemassa puutarhajuhlissa, ja olo oli kuin "Täytetyllä lahnalla. Tai omenalla, posket punaisina ja siemenet sisällä". icon_cool

Männä viikolla Kallion Saiturin pörssissä oli asiakkaana keski-iän jo reippaasti ohittanut Kallion ruusu, jonka ääni ja ulosanti olivat kuin suoraan Koe-eläinpuistosta. Harmi kun en muista sen juttuja enää, kaikki oli ihan silkkaa timanttia. Kaupasta lähtiessään se huikkasi kassaneidille: "Hyvät päivänjatkot ja koitetaan pysyä pystyssä. Mä en osaa kaatua sirosti vaan lennän niinku Ellun kana, kaikki raajat levällään."


Kyllä se niin vain on, että kunnon humpansoittajalle mikään inhimillinen ei ole vierasta!

Offline

#244 09.02.2009 01:36

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Leevi and the Leavings

Meikä on vähän hionut Leevien top10 -biisejä ja se vois olla jotain tämmöistä:

Pikku prinsessa
Amalia
Pimeä tie, mukavaa matkaa
Elina, mitä mä teen
Yksin ruma tyttö tanssii
Pojat tanssimaan
En tahdo sinua enää
Unelmia ja toimistohommia
Rin-Tintin
Tallinnan laivalla

Ehkä joku toinen päivä vähän erilainen.

Offline

#245 09.02.2009 01:55

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Leevi and the Leavings

KLMANE wrote:

Männä viikolla Kallion Saiturin pörssissä oli asiakkaana keski-iän jo reippaasti ohittanut Kallion ruusu, jonka ääni ja ulosanti olivat kuin suoraan Koe-eläinpuistosta. Harmi kun en muista sen juttuja enää, kaikki oli ihan silkkaa timanttia. Kaupasta lähtiessään se huikkasi kassaneidille: "Hyvät päivänjatkot ja koitetaan pysyä pystyssä. Mä en osaa kaatua sirosti vaan lennän niinku Ellun kana, kaikki raajat levällään."

Just tämmösten juttujen takia internet on ihan mahtava keksintö.

Junkiemanin listaa katsellessa tajusin, että "Unelmia ja toimistohommia" ei kuulu omiin suosikkeihin. Intro on ihan parasta ikinä, mutta kertsi ei toimi mulla icon_sad

Näiden biiseissä on kyllä hienoa kontrastit ja ristiriidat. "Pikku prinsessa" on hyvä esimerkki, samoin "Hannu ja Kerttu". Molemmissa on osia, jotka on kuin eri biisistä ja sitten se on vaan kuuntelijana hyväksyttävä, että nyt yhdistetään kaksi eri asiaa ja synnytetään jotain yllättävää. Ikään kuin viineri työnnettäisiin rukiisen reikäleivän keskustaan.

Voi sitä luovuuden määrää. Pikku prinsessassa on niin kutkuttavaa, että muuten lyriikat on sitä rakkaustarinaa, mutta samassa biisissä puristellaan myös pakaroista ja haistaan hieltä. Eihän tällaista ole kukaan muu tehnyt näin hyvin!


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#246 09.02.2009 03:10

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leevi and the Leavings

En tahdo sinua enää on kyllä ygössuosikkini


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#247 09.02.2009 14:24

fieldfuck
ei enääN bono
From: HML
Registered: 24.07.2007
Posts: 382

Re: Leevi and the Leavings

Tällä hetkelle suosikkeja
-Kiinalaisessa pesulassa (kuten lähes aina)
-Rakas Annika
-En tahdo sinua enää
Nämä nyt ainakin.
Pölyä ja tuhkaa taas ärsyttää

Offline

#248 09.02.2009 14:45

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Leevi and the Leavings

Yksi mun suosikeista on Vanha koulukuva. Musiikkiluokka oli eka levy jonka ostin, (IHAN eka myös, ei pelkästään Leevin eka) sitä ennen olin kuullu vaan Keskiviikkoa ja Vanha koulukuva oli ihan toista kuin "hassut hitit". Lyriikat on jotain niin traagista, etten ollu koskaan kuullu. Koska kuuntelin Leeviä teiniangsteissa yläasteella, nuo sanoitukset iski suoraan ytimeen. "Ne ei kai takaisin tulleetkaan koulun röökipaikan reunaan seisomaan" kuulosti niin lohduttomalta ja elämältä, koska ite eli juuri sitä vaihetta. Lyriikoiden lisäksi sävelkulku oli tosi vaikuttava. Ensin "vanha koulukuva, josta tuskin tuntee edes itseään" ja sitten ihan yllättäen sävelet lähtee täysin epäloogiseen suuntaan. "Voiko näin edes TEHDÄ?". Toikin on Leevissä niin mahtavaa, että "helpot" biisit ei olekaan niin ennalta-arvattavia kuin vois kuvitella. Ja just kontrastit, joista NL jo puhui. Pelkästään Göstan herkkä ääni yhdistettynä härskeihin lyriikoihin on jo aika luovaa. Hävyttömyydet ei kuulosta yhtään rivoilta, kun ne on laulettu niin kauniisti. Neroa.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#249 09.02.2009 14:54

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Leevi and the Leavings

Ja hei Palava rakkaus saa myös aikaan hullut tunnekuohut! Tommoset "ei ole mitään menetettävää" -lyriikat on vaan niin parhautta, jos ne on taidokkaasti kirjoitettu. Laitetaas tähän:

Näiltä kaduilta ei löydä kukaan muuta kuin asfaltin,
jos täältä lähden otan kaiken mukaan, meidät valelen bensiiniin

lohdutusta kaivannut en, en vaikka kuolisin
muita koskaan kaivannut en, sillä sinut vain huolisin.

olen yrittänyt etsiä sinua, olen yrittänyt mitä vain, mitä vain.
nämä kadut eivät kahlitse minua sen vihdoinkin huomata sain

jos musta välität et koskaan kysy mihin sua tarvitsin
sylissäni aivan hiljaa pysy kun sytytän bensiinin

lohdutusta kaivannut en, en vaikka kuolisin
muita koskaan kaivannut en, sillä sinut vain huolisin.

olen yrittänyt...

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#250 17.02.2009 14:31

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Leevi and the Leavings

Mulle tulee Viisas talonmies -biisistä aina mieleen Seppo Taalasmaa. icon_biggrin

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#251 17.02.2009 14:32

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,709
Website

Re: Leevi and the Leavings

Pilke wrote:

Mulle tulee Viisas talonmies -biisistä aina mieleen Seppo Taalasmaa. icon_biggrin

*

ff peuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#252 20.02.2009 20:10

grasskirt
Member
From: Helsinki
Registered: 08.09.2008
Posts: 2,362
Website

Re: Leevi and the Leavings

Nyt löytyi ensimmäinen Leevi-inhokki: Rei Ban Bombay. Ei uppoa mitenkään!  sick

Offline

#253 20.02.2009 20:31

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Leevi and the Leavings

grasskirt wrote:

Nyt löytyi ensimmäinen Leevi-inhokki: Rei Ban Bombay. Ei uppoa mitenkään!  sick

Sulle tongue


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#254 20.02.2009 21:12

Happokanttori
Member
From: Hesa
Registered: 02.01.2007
Posts: 328

Re: Leevi and the Leavings

hrmunoita wrote:
grasskirt wrote:

Nyt löytyi ensimmäinen Leevi-inhokki: Rei Ban Bombay. Ei uppoa mitenkään!  sick

Sulle tongue

toi on kyllä sysipaska biisi  kaka

Offline

#255 20.02.2009 23:57

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Leevi and the Leavings

Happokanttori wrote:
hrmunoita wrote:
grasskirt wrote:

Nyt löytyi ensimmäinen Leevi-inhokki: Rei Ban Bombay. Ei uppoa mitenkään!  sick

Sulle tongue

toi on kyllä sysipaska biisi  kaka

Ei nyt ihan sysipaska mutta kaukana parhaimmistosta..eikö levyllä seuraava ole kuitenkin Sunnuntaiksi San Franciscoon? Se on aivan järjettömän nerokas biisi Finnairin kapteenin salaisesta elämästä pilluhaukkana ff


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#256 13.03.2009 19:04

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Leevi and the Leavings

en tahdo sinua enää soi sydan


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#257 15.05.2009 02:13

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Leevi and the Leavings

Keltainen huivi on kyllä myös hiton kova. Ja Vanha koulukuva. Ja kaikki muutkin. On tää vaan hiton hyvä. Spotifylle iso center kun ei löydy enää mitään. Löytyyks Suomesta käsin? Mulla näkyy vaan Bulebule. Tahtoo kuunnella "Yksin ruma tyttö tanssii".

Offline

#258 14.08.2009 09:47

Leif Erikson
Member
From: Tku
Registered: 14.06.2005
Posts: 6,397

Re: Leevi and the Leavings

Töissä ollut vähe tylsää, niin oon kuunnellu  youtubesta Leevien tuotantoa aika paljon. Tossa jo pitkään arvoin, että hommaanko Matkamuistoja-boksin vai yksittäisiä alkupään levyjä Keskiviikko- ja Häntä koipien välissä -lättyjen seuraksi. Etenkin Raha ja rakkaus sekä Mies, joka toi rock 'n' rollin Suomeen alkoi kiinnostaa.

Elin pitkään siinä uskossa, että Torstai sisältää vain vuoden 1997 jälkeistä tuotantoa. Mutta kun eilen selvisi totuus, lähti kyseinen levy tilaukseen. Kun ne 40 biisiä on kierrätetty riittävän monta kertaa soittimessa , on aika arvioida tilanne uudestaan. Noin niin kuin yksittäisten levyjen hommaamisen suhteen. icon_wink


"A repo man's always intense"

Offline

#259 14.08.2009 12:23

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Leevi and the Leavings

Ei mitään kokoelmia, kaikki vaan hyllyyn. Paitsi Stereogramofoni on pakollinen, koska siinä on sinkkubiisit, joita ei löydy albumeilta.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#260 15.08.2009 10:32

Jaakob
Member
From: Kuusankoski
Registered: 07.01.2006
Posts: 832
Website

Re: Leevi and the Leavings

No mutta kyllähän Leevi & the Leavings aiheuttaa aikalailla samoja tuntemuksia kuin löysänä valuva uloste. Kupliihan siellä hyviä melodioita, lyyrisiä oivalluksia ja ajatustakin silloin tällöin sanottavana, mutta lopputulos on aivan liian usein mitäänsanomatoman lammikko. Joltain Mikko Alatalolta tämän hyväksyy, koska mies toimii kykyjensä ylärajoilla, mutta voi aavistaa, että Göstalla olisi ollut potentiaalia paljon enempäänkin. Hän vain tyytyi tekemään junttirallatuksia junteille. Näitähän kaikki anusnaamat kuuntelivat jo yläasteella ja samat rasvalta haisevat perunasäkit laulavat yhä autoradioittensa tahdissa, ironian ymmärtäen tai sitten ei.


"[K]yseessä on hyvä ja joutuisasti etenevä kertomus irlantilaissiirtolaisesta, joka pakenee kauas länteen ikävää paholaismenninkäistä."

Offline

#261 15.08.2009 12:08

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,077

Re: Leevi and the Leavings

Jaakob wrote:

No mutta kyllähän Leevi & the Leavings aiheuttaa aikalailla samoja tuntemuksia kuin löysänä valuva uloste. Kupliihan siellä hyviä melodioita, lyyrisiä oivalluksia ja ajatustakin silloin tällöin sanottavana, mutta lopputulos on aivan liian usein mitäänsanomatoman lammikko. Joltain Mikko Alatalolta tämän hyväksyy, koska mies toimii kykyjensä ylärajoilla, mutta voi aavistaa, että Göstalla olisi ollut potentiaalia paljon enempäänkin. Hän vain tyytyi tekemään junttirallatuksia junteille. Näitähän kaikki anusnaamat kuuntelivat jo yläasteella ja samat rasvalta haisevat perunasäkit laulavat yhä autoradioittensa tahdissa, ironian ymmärtäen tai sitten ei.

center


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#262 15.08.2009 14:35

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Leevi and the Leavings

STOP HATIN'

en löytäny divareista suomessa yhtään leeviä. siis LPppppppppppppp. hipsterit vieneet nokan eestä mad


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#263 15.08.2009 23:33

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Leevi and the Leavings

Kissanpentu-singlen ku jostain löytäis  colorflash


Varikset komentavat

Offline

#264 09.04.2010 16:44

greenie
Member
Registered: 25.06.2009
Posts: 1,894

Re: Leevi and the Leavings

Olisi sopinut tuolle Stupidon Eilisen jälkeen -kokoelmalle icon_smile


hodari.png

Offline

#265 09.04.2010 20:37

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Leevi and the Leavings

sydan:itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan:


sydan:itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan::itku::sydan:


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#266 09.04.2010 20:50

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Leevi and the Leavings

Palava rakkaus on kyl maailman hienoimpia musavideoita, mut vielä kovempaa kamaa on Rakkauden työkalu -biisin video:

Maailman paras bändi ihan kevyesti.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#267 09.04.2010 20:53

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Leevi and the Leavings

Neuvostoliitto wrote:

Maailman paras bändi ihan kevyesti.

Tästä on helppoa olla samaa mieltä.

friends


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#268 10.04.2010 00:29

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Leevi and the Leavings

Jokseenkin näinhän se asia on.


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#269 10.04.2010 01:08

WoolyBully
Member
Registered: 10.04.2010
Posts: 16

Re: Leevi and the Leavings

Göstaa on joskus niin kovin ikävä.
Olisi ollut vielä niin paljon annettavaa.

Offline

#270 10.04.2010 02:00

asleep
Member
Registered: 02.09.2007
Posts: 1,147

Re: Leevi and the Leavings

hrmunoita wrote:
Neuvostoliitto wrote:

Maailman paras bändi ihan kevyesti.

Tästä on helppoa olla samaa mieltä.

friends

Joo näillä kyllä mennään  peuk

Tuli taas tänään muisteltua frendin kanssa koe-eläinpuistoa, Leevejä ja Gödeä yleisesti. Vittu.. kummisetä on vielä alle 10v sitten porissut Göstan kanssa mukavia Malmin Tebiksellä

Last edited by asleep (10.04.2010 02:07)


ystävällisesti käyttäytynyt sika sekä lepäilevä pesukarhu

Offline

Board footer

Powered by FluxBB