#1 27.09.2005 21:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Massive Attack & Tricky

Ei kovinkaan ajankohtainen bändi, mutta ansaitsee silti oman otsikkonsa. Provinssin keikka -03 on edelleen paras koskaan näkemäni keikka. Mezzanine on paras levy ja ovathan ne muutkin aikamoisen hyviä. Sitä uusinta soundtrack-levyä en tosin ole kuullut.
Trickyn soolotuotanto ei ole koskaan samalla tavalla vakuuttanut. Public Enemy-cover Black Steel tosin on niin loistava biisi ettei mitään rajaa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#2 27.09.2005 22:33

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Massive Attack on ihan-jees-bändi. Triphop on jäänyt paljon vähemmälle huomiolle ehkä siksi, ettei sieltä suunnalta ponnahda usein kovin omaperäisiä proggiksia, eikä Massivet juuri kantaani ole muuttaneet. Tokihan nämä tekevät hemmetin korkealuokkaista saundia, mutta biisien koukut ovat yleensä liian makeilevia minulle. Toki lottovoitto osui esimerkiki Teardrop-biisin kohdalla, joka on osoitus bändin kyvyistä parhaimmillaan. Melodiakoukku tosin taitaa olla kaapattu jostain muualta..

En ikinä saanut aikaiseksi kuunnella sitä 2003 julkaistua levyä paria kertaa enempää, ehkä olisi pitänyt. Se oli ihan letkeää, vaikkapa autoilumusiikiksi sopivaa höttöä, paremmin toteutettuna kuin 99% genren muissa julkaisuissa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#3 28.09.2005 08:19

laurkhi
Member
Registered: 19.06.2005
Posts: 812

Re: Massive Attack & Tricky

"Public Enemy-cover Black Steel tosin on niin loistava biisi ettei mitään rajaa."

Miusta koko Maxinquaye (lunttasin) kuulostaa oikein hyvältä joka kerta kun sitä sattuu kuuntelemaan, mikä on kyllä aika harvoin.

Offline

#4 28.09.2005 11:20

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: Massive Attack & Tricky

Maxinguayestä tykkään vieläkin tosi paljon, vaikka suurin <3 on jo ehkä laantunut. Se aukeni aina joka kuuntelukerralal vähän enemmän ja aina löytyi jotain ihan uusia fiiliksiä... Täydellinen levy monessa mielessä.


Pre-Millennium Tension jää joskus turhan vähälle huomiolle. Se on synkin, pimein ja pahansuovin pop-levy jonka olen ikinä omistanut ja jotkut biisit saavat välittömästi aikaan hyvin huonon olon. Loistava levy silti, siksi lähinnä että se on niin vaikuttava. Vent, Tricky Kid, Bad Things  :twisted:

00731452430229_800x800.jpg

Offline

#5 28.09.2005 19:45

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Enemmän pidän Trickyn parhaista kuin Mässivästä, vaikka viimeksi mainitun tuotanto taitaakin olla tasalaatuisempaa. Aika harvoin on viime aikoina tullut kuunneltua, mutta siitähän ei käy syyttäminen ketään muuta kuin itseä.

1. Maxinquaye / Pre-Millennium Tension
3. Mezzanine
4. Angels with Dirty Faces
5. Protection / No Protection
...
muut

Bonuksena kaikkien aikojen useimmin typotetut levynnimet top 1:

1. Maxinquaye


This must be what jail / I will scratch

Offline

#6 29.09.2005 09:05

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Massive Attack & Tricky

[quote:a89c5443c7="DirtyBlueGene"]Bonuksena kaikkien aikojen useimmin typotetut levynnimet top 1:

1. Maxinquaye[/quote:a89c5443c7]

peuk

Offline

#7 29.09.2005 09:33

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: Massive Attack & Tricky

Laitetaanpas tähän vähän molempaa sorttia järjestykseen.


1. Maxinquaye
2. Blue Lines
3. PMT
4. Mezzanine
5. Blowback
6. Protection
7. Juxtapose
8. Angels
9. Vulnerable
10. 100th Window (niin pirun tylsä :/)

Offline

#8 29.09.2005 09:36

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

blue lines ollut ostoslistalla ikuisuuden... pitäis joskus hoitaa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#9 10.10.2005 18:36

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,534

Re: Massive Attack & Tricky

100th Window taitaa just nyt aueta vähän enemmän. Ehkä se vaati vaan tälläsen paskan ja haavottuvan olotilan. Vinyylimuodossa tuosta saa niin paljon enemmän irti. Kolme painavaa kiekkoa icon_rolleyes

Offline

#10 04.04.2006 14:26

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Näiltä tuli jokin aikaa sitten ovelasti nimetty kokoelma Collected, jossa on vissiin mukana jopa yksi uusi/ennenjulkaisematon biisikin nimeltä Live with Me. Muuten kokoelmalle on saatu mahdutettua ne suurimmat hitit. Tarkoitusena on ilmeisesti ollut perinteisen rahastuksen lisäksi ostaa lisää aikaa kenties myöhemmin tänä vuonna ilmestyvälle studiolevy Weather Undergroundille.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#11 04.04.2006 14:39

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

sitä kokista mainostetaan jopa ratikoissa. mutta haluun nyt eka blue linesin, mistä saa halvalla?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#12 04.04.2006 14:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Onhan se ainakin välistä ollut mid-price...

Ainakin Levykauppa Äxässä (nettikauppa) cd 10,90 €. Itse myymälää ei vaan Helsingissä ole...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#13 04.04.2006 14:50

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

aina silloin kun olisin sen ostamassa niin se  on täysihintainen... no ehkäpä se odottelee huomenna  hulluilla päivillä yhdessä new orderin  singlesin kanssa...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#14 04.04.2006 14:52

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Muistaakseni se kokoelmalle lisätty uusi biisi on ihan hyvä. Blue Lines taas ei, joten en suosittele ostamista suin päin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#15 04.04.2006 14:55

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Laatu wrote:

Muistaakseni se kokoelmalle lisätty uusi biisi on ihan hyvä. Blue Lines taas ei, joten en suosittele ostamista suin päin.

mut eikös blue lines ole yleisesti tunnustettu klassikko, onks mua huijattu... no, unfinished sympathy löytyy tietty kokikseltakin...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#16 04.04.2006 14:57

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Blue Lines on loistava.
Kunhan skippaa sen William DeVaughan -coverin. Pilaa koko levyn.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#17 04.04.2006 14:58

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Massive Attack & Tricky

psychocandy wrote:

[quote:230d786d34="Laatu"]Muistaakseni se kokoelmalle lisätty uusi biisi on ihan hyvä. Blue Lines taas ei, joten en suosittele ostamista suin päin.

mut eikös blue lines ole yleisesti tunnustettu klassikko, onks mua huijattu... no, unfinished sympathy löytyy tietty kokikseltakin...[/quote:230d786d34]

On se klassikko, mutta tuossa taitaa olla ilmestymisvuodellakin iso merkitys.  '91 ei taidettu osata ihan niin hyvin tämäntyyppistä musakkia.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#18 04.04.2006 15:02

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

En minä tiedä... On siinä nyt muitakin hyviä biisejä kuin Unfinished Symphaty, mutta kyllä se minusta Mezzaninelle selvästi häviää. Uskoisin että psychocandy saataisi kuitenkin Blue Linesista pitää. Minä ainakin pidän ja on se nyt kympin arvoinen helposti. Täyshintaisena en välttämättä ostaisi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#19 04.04.2006 15:03

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Laatu wrote:

On se klassikko, mutta tuossa taitaa olla ilmestymisvuodellakin iso merkitys.  '91 ei taidettu osata ihan niin hyvin tämäntyyppistä musakkia.

joo voi olla,  mutta se pitää vaan tiedostaa kuunnellessa niin homma sujunee ongelmitta. ja onhan suunnilleen puolet biiseistä jo tuttuja...

se  kokoelmahässäkkä lienee turhan kallis?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#20 04.04.2006 15:05

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Alxity wrote:

on se nyt kympin arvoinen helposti. Täyshintaisena en välttämättä ostaisi.

luin tän eka että täyden kympin levy (niinq arvosanana) mutta et silti ostais täysihintaisena... mut joo, tajusin nyt, spåm!


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#21 04.04.2006 15:05

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Be Thankful for What You Gotissa eli siinä William DeVaughan -coverissa on muuten hieno video. Tykkään siinä erityisesti öö... väreistä  grin Ja minusta tuo biisi ei mitenkään pilaa levyä vaan kuuluu sen parhaimmistoon.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#22 04.04.2006 15:25

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Kokoelman uusi biisi Live With Me on aika hieno, back to the roots tavallaan. Ostin sen spessueditionin ja täytyy sanoa että vaikka hintaakin 29, niin silti oli kyllä rahojen arvoinen.
CDllä on tosiaan ne kaikki sinkut jne, eli juuri sellainen ultima-"laitan pyörimään taustalle jotain joka ei ärsytä mutta on trendikästä" ja tuossa mukana ollut dualdisc oli kyllä varsin maukas; cd-puolella kymmenen harvinaisempaa hittiä (esim I Against I Mos Defn kanssa), ainoastaan huhuttu Liam Howlettin kanssa tehty kappale vuosituhannen vaihteesta ei edelleenkään ollut mukana.
Mutta dualdiscin toiselle puolelle on ängetty yhteensä seitsemäntoista videota, kaikki vanhat videot ja jopa tuon uuden sinkun kaikista kolmesta kappaleesta on tyylikkäät videot väännetty. Yllättävän hyvälaatuisena, en todellakaan tiennyt dualdiscin pystyvän sisältämään 55min musiikkia ja 96min videota (6-8Mbs laadulla)!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#23 04.04.2006 15:29

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,527
Website

Re: Massive Attack & Tricky

sori tyhmä kysymys mutta missä soittimissa dualdiscit toimii?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#24 04.04.2006 15:34

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

ne toimii käytännössä kaikissa cd- ja dvd-soittimissa. Levyn molemmat puolet sisältävät tavaraa, eli toisinpäin cd-soittimeen cd-puolta varten ja sit kun kääntää levyn ja laittaa dvd-soittimeen niin näkee dvd-puolen. Varmasti ainut näistä uusista standardeista joka oikeasti tulee lähitulevaisuudessa saamaan jalansijan, koska eivät tarvi mitään erillisiä laiteinvestointeja.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#25 04.04.2006 15:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

psychocandy wrote:

sori tyhmä kysymys mutta missä soittimissa dualdiscit toimii?

DVD-soittimellahan tuollanen ainakin toimii. Toinen puoli on normaali cd ja toinen DVD. Tai noin on asia ainakin minun SOADin Dual Discissa.

EDIT: myöhästyin...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#26 04.04.2006 15:41

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Pahasti.

Tosiaan, jos omistaa sen 11 Promos niin silloin ei välttämättä tule kaikille rahoille vastinetta - ovathan yhtyeen alkuaikojen videot edelleenkin nerokkaita ja koukuttavia. Uusin Live With Me on myöskin varsin hassu, alkaa tuntea sympatiaa naista kohtaan joka varsin huonoon kuntoon itsensä juo.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#27 04.04.2006 15:44

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Massive Attack & Tricky

aqzu wrote:

Uusin Live With Me on myöskin varsin hassu, alkaa tuntea sympatiaa naista kohtaan joka varsin huonoon kuntoon itsensä juo.

Video jäi mieleen, mutta samaa ei voi sanoa biisistä...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#28 04.04.2006 15:46

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

no joo, eihän se parasta ole, mutta jos vaikka olisi viite seuraavan levyn linjasta...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#29 04.04.2006 15:47

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Massive Attack & Tricky

http://www.boardsmag.com/screeningroom/ … deos/2485/
live with me:n musiikkivideo on kyllä aika  itku  frown2
pistää hiljaseks aina ku näkee telkkarissa


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#30 04.04.2006 16:05

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

icon_eek  icon_cool  biggrin


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB