#31 04.04.2006 16:15

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

aqzu wrote:

no joo, eihän se parasta ole, mutta jos vaikka olisi viite seuraavan levyn linjasta...

Jostain muistelisin kuulleeni, että se on vaan ennenjulkaisematon biisi eli että se olisi tehty jo jonkin aikaa sitten...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#32 04.04.2006 16:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Joskus olin sitä mieltä ettei Blue Linesilla ole muuta hyvää kui Unfinished Sympathy, mutta sittemmin olen oppinut vähän lisää. Semmoinen perushyvä levy, mutta vaikka klassikkostatuksen tavallaan hyväksynkin niin ei levy omissa kirjoissani sitä ole, lähellekään.

Offline

#33 04.04.2006 17:35

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Alxity wrote:

Jostain muistelisin kuulleeni, että se on vaan ennenjulkaisematon biisi eli että se olisi tehty jo jonkin aikaa sitten...

Ok. No se selittää sitten mainiosti miksi uutta levyä lupaillaan kuitenkin vasta ensi vuonna.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#34 10.04.2006 22:07

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,129

Re: Massive Attack & Tricky

Se Public Enemy -cover (Black Steel?) Maxinquaylla rokkaa.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#35 08.05.2006 19:06

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Kuulin tänään radiosta jonkun biisin, jonka luulen olleen uutta Massive Attackia. Toivottavasti olin väärässä. Oli nimittäin aika laimean kuuloista.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#36 09.05.2006 00:44

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Massive Attack & Tricky

Alxity wrote:

Kuulin tänään radiosta jonkun biisin, jonka luulen olleen uutta Massive Attackia. Toivottavasti olin väärässä. Oli nimittäin aika laimean kuuloista.

Minä tykkään siitä uudesta sinkusta. Vaikuttavimpia videoita pitkään aikaan.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#37 10.07.2006 22:27

Larg
Member
Registered: 05.02.2006
Posts: 1,191
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Nyt olen vihdoinkin kuullut kaikki Massive Attackin ns. viralliset albumit. No Protection ja soundtrack-osasto ovat vielä kuulematta, mutta ainakaan jälkimmäisen korjaamiseen ei ole hirveää kiirettä.

Mezzanine on kaikinpuolin selkeästi paras ja muutenkin yksi pitkäaikaisista suosikeistani. Protection on melkein yhtä selvä kakkonen. 100th Window kärsii hieman uusien ideoiden puuttesta, mutta silti hyvä levy. Blue Lines jää niukasti viimeiseksi, ehkäpä (muihin levyihin verrattuna) ohuen soundimaailmansa takia.

Offline

#38 11.07.2006 00:13

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Massive Attack & Tricky

ex-kolja wrote:

[quote:5b7d343da9="Alxity"]Kuulin tänään radiosta jonkun biisin, jonka luulen olleen uutta Massive Attackia. Toivottavasti olin väärässä. Oli nimittäin aika laimean kuuloista.

Minä tykkään siitä uudesta sinkusta. Vaikuttavimpia videoita pitkään aikaan.[/quote:5b7d343da9]
Niin on.

http://www.youtube.com/watch?v=JdVr96pQ5jA


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#39 13.07.2006 20:45

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Kuuntelen Protectionia pitkästä pitkästä aikaa. Kolmas piisi menossa, aivan mahtavalta kuulostaa tähän astinen. Tai siis nuo kaksi hittipiisiä on tietty ne kaks ekaa mutta so not. Emmätiä, jotenkin joskus tuli ohitettua tämä levy varmaan vain turhan kevyellä olankohautuksella. Pitääkin ostaa tämä pikimmiten.

Blue Linesin kanssa ei vaan natsaa. Aina silloin tällöin tulee yritettyä "josko tällä kertaa". Periaatteessa ymmärrän mikä siinä muka on niin hyvää ja ajatuksen tasolla tavoitan sen tunnelmankin mutta en vaan pääse siihen sisään. Aika jännää. Tai sitten ei. Ehkä vielä joskus. Jatkan yrittämistä pari kertaa vuodessa.

Offline

#40 14.07.2006 09:00

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Massive Attack & Tricky

stratum wrote:

Blue Linesin kanssa ei vaan natsaa. Aina silloin tällöin tulee yritettyä "josko tällä kertaa". Periaatteessa ymmärrän mikä siinä muka on niin hyvää ja ajatuksen tasolla tavoitan sen tunnelmankin mutta en vaan pääse siihen sisään. Aika jännää. Tai sitten ei. Ehkä vielä joskus. Jatkan yrittämistä pari kertaa vuodessa.

Ehkä se sitten on näitä "you had to be there" -juttuja. Vaikka en minäkään kyllä sitä kuullut kuin vasta muutama vuosi ilmestymisen jälkeen... Ehkä se on sittenkin näitä "ette vaan osaa" -juttuja.

Offline

#41 14.07.2006 16:05

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Massive Attack & Tricky

En muista enää Blue Lines -yrityksistä hirveästi, mutta jotenkin tuntui että aika on ajanut pahasti ohi siitä saundimaailmasta, vaikka se on periaatteessa 'sinne päin'.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#42 14.07.2006 16:25

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Massive Attack & Tricky

lintumies wrote:

Ehkä se sitten on näitä "you had to be there" -juttuja. Vaikka en minäkään kyllä sitä kuullut kuin vasta muutama vuosi ilmestymisen jälkeen... Ehkä se on sittenkin näitä "ette vaan osaa" -juttuja.

Varmaan molempia, ainakin omalla kohdallani.

Offline

#43 14.07.2006 16:26

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Massive Attack & Tricky

Laatu wrote:

En muista enää Blue Lines -yrityksistä hirveästi, mutta jotenkin tuntui että aika on ajanut pahasti ohi siitä saundimaailmasta, vaikka se on periaatteessa 'sinne päin'.

Eri. Kyllä se minusta paremmalta saundaa edelleen kuin suurin osa elektronista musiikkia, nimenomaan hiphop- ja soul-vaikutteidensa ansiosta. Paremmin kestänyt aikaa kuin tuollainen musiikki yleensä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#44 14.07.2006 16:32

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,902
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Miten vaan. Tuntuu siltä että 90-luvun alkupuoliskolla tehtiin ihan hirveästi elektronisia levyjä, joista aika on ajanut täysin ohitse. Joko tää oli niiden joukossa, tai sitten vain muuten tylsä levy. En jaksa kaivaa esiin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#45 14.07.2006 16:36

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Massive Attack & Tricky

Laatu wrote:

Miten vaan. Tuntuu siltä että 90-luvun alkupuoliskolla tehtiin ihan hirveästi elektronisia levyjä, joista aika on ajanut täysin ohitse. Joko tää oli niiden joukossa, tai sitten vain muuten tylsä levy. En jaksa kaivaa esiin.

Aika ei aja minkään ohi. Se vaan...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#46 17.07.2006 19:43

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Minen kyllä tajua mitä niin hankalaa tuossa Blue Lineseissa on. Helppoa hyvää, sano! Mezzanine taas vähän ilkeämpää hyvää, ja sitä myöten silkkaa nannaa.


I love you and dream about the Führer

Offline

#47 17.07.2006 19:46

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Massive Attack & Tricky

turkele wrote:

Minen kyllä tajua mitä niin hankalaa tuossa Blue Lineseissa on. Helppoa hyvää, sano! Mezzanine taas vähän ilkeämpää hyvää, ja sitä myöten silkkaa nannaa.

SAMAA! Vaikken olekaan vuosiin jaksanut oikein MA:ia, niin siitä huolimatta. Ehkei sitten kaikki pidä noista soul-vaikutteista, tms., emmä kuitenkaan tajuu...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#48 21.07.2006 02:46

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Pidin Blue Linesilla lähinnä niistä Shara Nelsonin laulamista (hitti)biiseistä, ja Hymn of the Big Wheel oli kanssa hyvähkö.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#49 21.07.2006 12:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Miksi gnee puhuu imperfektissä?

Protection tuli muuten myös hankittua. Eka biisi oli aivan täysin erilainen kuin odotin. Jotenkin muistin että Protection olisi ollut tunnelmaltaan paljon synkempi. Tosin eipä se synkkyyden puute mikään huono juttu välttämättä ole. Aika listatavaralta se joka tapauksessa kuulosti. Jostain syystä en vaan Protectionista tykkää niin paljon kuin muista Massive Attackin levyistä. Ja se ekahan on paria biisiä lukuunottamatta täyttä parhautta ja ne pari muutakin ovat silti oikein hyviä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#50 04.01.2007 19:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Massive Attack & Tricky

Ihan hyvä kokoelma tuo Collected ja kyllä siitä kaikki levytkin omistava sai vielä jotain irti. Live With Me ei häpeä ollenkaan noiden aiemmin julkaistuiden biisien rinnalla. Ei varmaan ollut tuo minkä kuulin sillon joskus kauan sitten radiosta. Olisin tuosta kyllä sillonkin tykännyt.

EDIT: mutta eikös se vissiin ollutkin joku "uusi vanha biisi" tai jotain vastaavaa.. Eli jo aiemmin nauhoitettu, mutta vasta nyt julkaistu vai muistanko taas väärin?


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#51 09.01.2007 00:27

Tero Skeleton
Member
Registered: 13.11.2006
Posts: 418
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Trickyn 'Ghetto Youth' on ikisuosikki.


150kg penkki, my ass. Aletaanko väittelemään?

Offline

#52 22.03.2007 19:03

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Aika selkeästi Mässivän Protection pesee Blue Linesin. Siitä pesisikö Mezzaninen on vielä vaikea sanoa.

Offline

#53 23.03.2007 09:38

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Protection on muuten yksi levyistä, jotka ovat olleet ostoslistallani kaikkein pisimpään. Noo, eiköhän sen saa ostettua joskus tulevien vuosikymmenien saatossa.

Offline

#54 23.03.2007 09:38

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Massive Attack & Tricky

Mitä Mezzanineen tulee, se kuulosti viimeksi joskus talven pimeydessä paremmalta kuin ikinä. peuk

Offline

#55 28.07.2007 21:09

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Massive Attack & Tricky

Hieman epäajankohtaista lätinää lauantai-illan ratoksi...

Kyllähän Maxinquaye ja Blue Lines lukeutuvat ehdottomasti 90-luvun tärkeimpiin levyihin.
Massivella koko tuotanto on suht hyvää: BL ja Mezzanine erottuvat parhaina, BL julkaisuajankohtansa vuoksi ehkä hieman edellä. Protectionilla on huimat hetkensä, mutta hieman kokoelmamainen kokonaisuus laskee pisteitä, 100th windowsta taitavat lähes kaikki pitää vähiten, No Protection on joskus harvoin kuunneltuna ok ja Danny the Dogin soundtackistakin taidan pitää silti ikkunalevyä enemmän.

Trickyn tuotannon kuvaaja on selkeämmin laskeva. Voisi oikeastaan sanoa, että Tricky julkaisi "Mezzaninensa" heti debyyttinään. Maxinquaye on täydellinen levy, ei yhtään huonoa biisiä, ei yhtään ok biisiä, kaikki silkkaa neroutta!
Nearly God-nimellä julkaistu albumi taistelee samana vuonna julkaistun Pre-Millenium Tensionin kanssa kakkospaikasta. Nearly Godilla erityisesti Terry Hall-biisit ovat loistavia. PMT on myös hyvä levy, mutta kummassakin 1996-julkaisussa on hyvien biisien lisäksi myös joitain ei aivan niin kovia biisejä, jotka vaativat kokonaisuudesta veronsa. PMT:n aikakaudelle sijoittuva, SubSub:in kanssa tehty, Smoking Beagles-tööttäys, on myös aika tiukka.
Angels With Dirty Faces ei ole niin huono, kuin pahimmat pelottelut kertovat, mutta aika raskas, eikä edes lopultakaan hirveän palkitseva.
Juxtapose on ainoa poikkeus laskevasta trendistä, joitain tosi hyviä biisejä ja kokonaisuuskin ihan ok, vaikka yksi parhaista biiseistä jätetty sinkun b-puoleksikin.
Sittemmin tulleista Blowbackistä ja Vulnerablesta en pysty oikein vieläkään puhumaan...
Mutta hetkinen, meinasi unohtua, jos vuosituhannen vaihteessa tullut Baby Namboosin Ancoats 2 Zambia, jossa Tricky tuo hieman nimeä serkkunsa levylle, lasketaan Tricky-levyksi, nousee se ihan tuonne PMT:n sarjaan.


Menetetty peli

Offline

#56 28.07.2007 23:55

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Massive Attack & Tricky

uuh. wanhat suosikit.

tavallaan tekisi itse mieli sanoa ettei kummallakaan ole yhtäkään huonoa levyä.

trickyn levyissä on aina tuotannon muutoksista huolimatta aina niin PAHA meininki ja iso tunnelma ettei mitään rajaa. tää kaveri vois lukee nauhalle puhelinluetteloa ja meitsi tykkäis. nero. hienoja pennin videoita myös.

pre-millenium tension on levy joka on 110% sitä mitä nimi lupaa. niin paha lätty.

massiven kaks ekaa on tosi tärkeet lätyt trip-hop-vuosilta. näihin tulee palattua myös yhä uudelleen, toisin kuin esim portisheadin plattoihin. mezzaninesta tykkään myös kovin. man next door-cover peuk

100th window jäi ostamatta koska vedin herneet nenään kopiosuojauksesta. eli ainut joka löytyy vaan mp3:na..


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#57 29.07.2007 00:00

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,401
Website

Re: Massive Attack & Tricky

lintumies wrote:

Protection on muuten yksi levyistä, jotka ovat olleet ostoslistallani kaikkein pisimpään. Noo, eiköhän sen saa ostettua joskus tulevien vuosikymmenien saatossa.

sama

silvawhale wrote:

tää kaveri vois lukee nauhalle puhelinluetteloa ja meitsi tykkäis. nero.

mark e. smithillä nämä colorflash


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#58 29.07.2007 00:24

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Massive Attack & Tricky

Protectionin nimikappaletta en kykene enää kuuntelemaan.  icon_cry


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#59 29.07.2007 01:18

upsetter
Member
From: Taka-Toeoeloe
Registered: 09.08.2005
Posts: 5,000

Re: Massive Attack & Tricky

[quote:245d2639c8="silvawhale"]
100th window jäi ostamatta koska vedin herneet nenään kopiosuojauksesta. eli ainut joka löytyy vaan mp3:na..[/quote:245d2639c8]
Onnistuneelle kopiosuojaukselle peuk


tomitarmo.gif
Jäsen: vitun hapan pappaosasto

Offline

#60 29.07.2007 03:44

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Massive Attack & Tricky

[quote:d8e57bd218="upsetter"][quote:d8e57bd218="silvawhale"]
100th window jäi ostamatta koska vedin herneet nenään kopiosuojauksesta. eli ainut joka löytyy vaan mp3:na..[/quote:d8e57bd218]
Onnistuneelle kopiosuojaukselle peuk[/quote:d8e57bd218]
jeps. olen luvannut itselleni että jokainen hankkimisen arvoinen levy jossa on kopiosuoja (näitä on tullut vastaan kyllä kiitettävän vähän) ostetaan joko venäjäpiraattina tai vähintään waretetaan.

fake no more my ass.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

Board footer

Powered by FluxBB