#1 12.10.2005 19:32

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Miljoonasade

Kun ette näytä itse osaavan  center

mi_pellen_haastattelu.jpg
sade01_blue300.jpg

Suosikkibiisiosastoa kartoitettu jo seuraavasti:

Acedia: Marraskuu
Alxity: Lapsuuden sankarille
ex-kolja: Olkinainen
babriga: koko tuotanto

Mitä levyä kantsis kokeilla? Käärmeenkantaja?


This must be what jail / I will scratch

Offline

#2 12.10.2005 19:46

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Miljoonasade

siis helpointa näiden Kangasalan nerojen tuotantoon tutustumiseen on tietysti vuonna 1998 ilmestynyt kokoelma "made in taivas", joka kahden levyn pituudessaan käsittää kattavasti yhtyeen senastisen uran huippuhetket. Mukana seuraa myös paksu vihko joka kertoo mielenkiintoisia asioita mm. yhtyeen vedenalaisesta keikasta eräillä Tammerfesteilla. Jos tosissaan pohditaan niin kyseessähän on kokeellinen, leppoisaa hyvinsanoitettua suomirokkia tekevä yhtye. Omana suosikkina voisin pitää Lelukaupan Häitä ja jo mainittuja Marraskuuta ja Marraskuuta. Muitakin tietysti löytyy, teininä tämä kokis pyöri usein soittimessa.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#3 12.10.2005 20:10

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Miljoonasade

Eipä minulla ole tähän mitään lisättävää.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#4 12.10.2005 20:36

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Miljoonasade

Lapsena sekoitin usein Miljoonasateen ja Pelle Miljoonan. Tuotantoon en ole tutustunut Marraskuuta enempää ja myönnän olevani ennakkoluuloinen.

Offline

#5 12.10.2005 20:40

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Miljoonasade

yhtyeen nimi tulee muuten siitä että Salon isä katselin ikkunastaan pellolleen kauan kaivattua sadetta ja totesi "Onpa oikea miljoonasade.."

Muistan epäolennaisuuksia.  hand

Oikeasti, eihän näitä näköjään jaksanut paria piisiä enempää kerralla, mutta ehkä jossain toisessa mielentilassa toimii...


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#6 12.10.2005 20:55

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

Marraskuu on kuultu monta kertaa. Ihan hauska biisi. Lisäksi olen kuullut pari muutakin biisiä. Tiedän myös, että laulaja opettaa säveltämistä jossain musiikkiluokalla. Ei minulla ole bändistä juuri muuta sanottavaa, paitsi että jännää, tämähän on ensimmäinen suomirokkibändi, joka on saanut oman topikkinsa SSjr:llä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#7 12.10.2005 20:58

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Miljoonasade

Hä, onhan täällä jo monien muidenkin suomalaisten rokkibändien topikkeja  confused_new


This must be what jail / I will scratch

Offline

#8 12.10.2005 21:02

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

DirtyBlueGene wrote:

Hä, onhan täällä jo monien muidenkin suomalaisten rokkibändien topikkeja  confused_new

Niin mutta suomirokkia sanan klassisessa merkityksessä.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#9 12.10.2005 21:07

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Miljoonasade

Oho. Missäs se delete-nappula olikaan...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#10 12.10.2005 21:08

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Miljoonasade

Laatu wrote:

Tiedän myös, että laulaja opettaa säveltämistä jossain musiikkiluokalla.

Eikösse opeta sanoittamista?

Offline

#11 12.10.2005 21:19

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

stratum wrote:

[quote:6e942cfce8="Laatu"]Tiedän myös, että laulaja opettaa säveltämistä jossain musiikkiluokalla.[/quote:6e942cfce8]

Eikösse opeta sanoittamista?

Voi olla että molempia. Sanoittaminen kuulostaisi loogisemmalta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#12 12.10.2005 21:47

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Miljoonasade

Ei ole ollut mikään läheinen bändi koskaan, mutta onhan näillä tukku mukavia biisejä. Lelukaupan häät kipale kummittelee (lue soi) päässäni aika ajoin, viimeksi pari viikkoa sitten (ja juuri nyt!), jolloin olin jopa mainita siitä musa_spämmi_päässä_sointi_ciruttu_osastolla, joten olkoot se sitten suosikkibiisini.
Späm.
Niin ja
lennä Nykäsen Matti - LENNÄ!  :twisted:


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#13 12.10.2005 22:04

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

[quote:f10fe02f4c="ZapMan"]Niin ja
lennä Nykäsen Matti - LENNÄ!  :twisted:[/quote:f10fe02f4c]

Miten voin unohtaa tuon! Kohta kaikki sanovat samoin... Mutta kova biisi tuo oli lapsuudessa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#14 12.10.2005 22:37

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Miljoonasade

kirjoitan tänne varmaan joskus enemmän mutta nyt lyhyesti sanon että paras levy on lelukaupan häät. ei näitä kaupungissa tule kuunneltua joten vein taannoin levyt mökille ja siellä usein muutaman kaljan jälkeen ei illalla viitsi muuta kuunnella. jotain listaakin vois joskus kirjoitella mut ei nyt jaksa.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#15 12.10.2005 23:31

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Miljoonasade

Joudun häpeäkseni korjaamaan edellä mainitsemaani vedenalaiseen keikkaan liittyviä yksityiskohtia: Keikka pidettiin Samppalinnan maauimalassa Turussa 15.6.1995 eikä siis Tampereella. Tampereella soittivat myöhemmin mm. sen kuumailmapallokeikan.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#16 13.10.2005 12:01

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Miljoonasade

Khyllähän me tästä vielä foorumilaisten suosikkibändi saadaan kunhan muutama johtohahmo käy tätä kehumassa. Koska otsikko Yölle tai Eppu Normaalille?!11111

On tämä kyllä aivan hirveää paskaa  redface_new


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#17 13.10.2005 12:18

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Miljoonasade

Laatu wrote:

[quote:a3947288c6="DirtyBlueGene"]Hä, onhan täällä jo monien muidenkin suomalaisten rokkibändien topikkeja  confused_new[/quote:a3947288c6]

Niin mutta suomirokkia sanan klassisessa merkityksessä.

En osaa mieltää tätä suomirokiksi sanan klassisessa merkityksessä. Popeda ei oikeasti ole Suomen Rolling Stones, mutta kaiken maailman popfolkahtavaan soitantaan perustavat ulkomaanesiintyjät voisivat hyvinkin olla ulkomaiden miljoonasateita. Harmi, että näiltä muistetaan vaan ne huumoriin ja keveyteen viittavaat kappaleet.

Ja totta kai, turskalle rakkautta, ryhmähaleja, teetä ja sähkökitaramurinaa.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#18 13.10.2005 12:50

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

ex-kolja wrote:

Harmi, että näiltä muistetaan vaan ne huumoriin ja keveyteen viittavaat kappaleet.

Marraskuu on synkkämielisintä poppia ikinä, eikä kukaan muista niiltä juuri muuta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#19 13.10.2005 12:56

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Miljoonasade

Laatu wrote:

[quote:5d5bde91a2="ex-kolja"]Harmi, että näiltä muistetaan vaan ne huumoriin ja keveyteen viittavaat kappaleet. [/quote:5d5bde91a2]

Marraskuu on synkkämielisintä poppia ikinä, eikä kukaan muista niiltä juuri muuta.

No eihän ole! Pirteä ryyppylaulu, pienellä tulkinnanvaraa jättävällä vivahteella.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#20 19.10.2005 03:07

Keski-ikäinen luuska
Member
Registered: 19.10.2005
Posts: 9

Re: Miljoonasade

Mä oon ollu Heikki Salon kans joskus kaljalla. Miljoonasateelta oli just tullu uus platta jolla oli tää marraskuu ja ne kyl mun mielestä nautti siihen aikaan suurta suosioo. mut ei siit kyl nähny sitä, sillä oli tosi freesi meininki eikä se egoillu meille mitään. Harmi ettei tullu törmättyä siihen toiste, juteltiin meinaan tosi vähän kun oltiin sen aikasen kundikaverin kanssa liikenteessä ja se halus välttämättä et mennään kahdestaan istuun kun meillä oli taas on-off suhde katkolla. Perhana, se oli ainakin sillon tosi jalat maassa tyyppi. Jos joskus törmäätte niin tarjotkaa kalja ja rupatelkaa, mä veikkaan et se on vieläkin sellainen. Niin kohtelias käytös on tosi harvinaista enkä mä usko että se ajan myötä katoaa, kun ihmiset paranee   icon_wink

Offline

#21 02.11.2005 16:27

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Miljoonasade

Tuli vasta hiljattain mieleen, että eikös "Lennä Nykäsen Matti" ollut sittenkin Sleepy Sleepersin tai jonkun vastaavan kappale. Juri Gagarin oli Miljoonasateen alkuperäinen, joten sekoitin aiemmassa postauksessani nämä kaksi. Molempien biisien viime kuulemasta on toki aikaa lähemmäs kymmenen vuotta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22 02.11.2005 16:27

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Miljoonasade

506 on oikea vastaus. ennustan että ensi viikonloppuna mökillä tulee taas luukutettua kaljapäissään miljoonasadetta, ja uusi animal collective hautautuu taas jonnekin...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#23 02.11.2005 16:29

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Miljoonasade

Laatu wrote:

Tuli vasta hiljattain mieleen, että eikös "Lennä Nykäsen Matti" ollut sittenkin Sleepy Sleepersin tai jonkun vastaavan kappale. Juri Gagarin oli Miljoonasateen alkuperäinen, joten sekoitin aiemmassa postauksessani nämä kaksi. Molempien biisien viime kuulemasta on toki aikaa lähemmäs kymmenen vuotta.

luulin että vaan vitsinä sekoitit... hyviä kyllä molemmat.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#24 10.04.2006 16:08

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Miljoonasade

"Yli taivaan / päivät niinkuin varisparvi raahautuu"

Metaforahelmiä sioille sarjatulella syytävä orkesteri ansaitsee paluun ykkössivulle peuk

Vai oliko se varpusparvi? muistaako kukaan muuta kuin kilisevän kaljakorin?


Älä päästä painiks sitä

Offline

#25 10.04.2006 16:40

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Miljoonasade

on se varisparvi peuk


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#26 10.04.2006 18:53

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,001

Re: Miljoonasade

Omistain ainoastaan Made in Taiwas -kokiksen. Pyysin sen joululahjaksi 1998 sen jälkeen kun olin nähnyt mainoksen jossa soitettiin Marraskuuta. En tiennyt bändistä mitään. Sokkolahjatoiveille peuk.

Parhaita biisejä: Lapsuuden sankarille, Köyhät, Marraskuu, Voipallo, Runoilija, Jee, Made in Hong Kong, Rakkaus on lihaa, Tulkoon rakkaus, Poistui kotoaan...

Oli tää kova juttu teininä. Ei kylläkään ihan yhtä kova kuin Eput. Muistelisin että joskus saatoin kuunnella esim. Poistui kotoaan -kappaletta koko päivän (=tuntikaupalla) putkeen. Toisaalta taas Rakkaus on lihaa soi usein yön pimeimpinä (teini)angstitunteina.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#27 13.04.2006 10:55

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Miljoonasade

Miljoonasateen basisti on naaupurini.  icon_cool

Offline

#28 13.04.2006 16:40

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Miljoonasade

Sir Elwoodin basisti tippu Glorian parvelta


Älä päästä painiks sitä

Offline

#29 23.04.2006 22:25

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Miljoonasade

nikkareille tiedoksi että nyt on sitten se viimeisinkin miljoonasade-levy hallussa. oonkohan nähnyt unta vai kuvittelenko että bändi olisi vielä tuon jälkeen julkaissut yhden singlen pari vuotta sitten... no mutta samapa tuo.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#30 23.04.2006 22:45

paise
Member
Registered: 01.07.2005
Posts: 1,148

Re: Miljoonasade

ex-kolja wrote:

Popeda ei oikeasti ole Suomen Rolling Stones, mutta kaiken maailman popfolkahtavaan soitantaan perustavat ulkomaanesiintyjät voisivat hyvinkin olla ulkomaiden miljoonasateita. Harmi, että näiltä muistetaan vaan ne huumoriin ja keveyteen viittavaat kappaleet.

Kaivetaanpa nyt vanhoja, mutta mietinpä juuri samaa J. Karjalaisesta tässä taannoin. Ja pari Wilcon biisiä vainoaa joka kerta kun ne kuulen, varmasti ovat ripanneet ne joltain esakaartamolta.

Miljoonasateesta on lähinnä radio(suomi)hitit tuttuja, vois tutustua laajemminkin.


"Internet perustuu Jumalan luomiin raaka-aineisiin, ihmisille annettuun luovaan älyyn ja radioaaltoihin." - Jouko Piho

Offline

Board footer

Powered by FluxBB