#31 06.06.2006 15:39

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

en  o jatsia kuunnellu "vuosiin" mut meditationsin ekalla biisillä aika hyvin kuuluu isä poika  ja pyhä henki... jälkimmäinen silleen että oon kuulevinani melodiassa  jotain aylermaista...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#32 06.06.2006 15:48

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

psychocandy wrote:

en  o jatsia kuunnellu "vuosiin" mut meditationsin ekalla biisillä aika hyvin kuuluu isä poika  ja pyhä henki... jälkimmäinen silleen että oon kuulevinani melodiassa  jotain aylermaista...

Itse kiinnitin just äsken samaan huomiota! Tuli mieleen se Aylerin Spirits Rejoice (sic?). Hassua.

"Vuosiin"? Kuuntelit eilen illalla viimeksi, mutta tänään olet kuunnellut pelkkää New Orderia?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#33 06.06.2006 15:52

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,513
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

ex-kolja wrote:

[quote:6eca9319c6="psychocandy"]en  o jatsia kuunnellu "vuosiin" mut meditationsin ekalla biisillä aika hyvin kuuluu isä poika  ja pyhä henki... jälkimmäinen silleen että oon kuulevinani melodiassa  jotain aylermaista...[/quote:6eca9319c6]

Itse kiinnitin just äsken samaan huomiota! Tuli mieleen se Aylerin Spirits Rejoice (sic?). Hassua.

"Vuosiin"? Kuuntelit eilen illalla viimeksi, mutta tänään olet kuunnellut pelkkää New Orderia?

emmä jatsia kuunnellu eilen, jamcia ja peitsamoa vaan. täytyis kyllä varmaan kaivaa taas  vähän jatsilevyjä esille.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#34 07.06.2006 22:20

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

[quote:ef81e61f8a="ydinaukio"]Joo. Voi helevetti se on kova toi Meditations.
Täytyy itsekin pistää tilaukseen, eräästä nettikaupasta näyttää saavan pirun halvalla.[/quote:ef81e61f8a]

Kertokaapas nyt sitten minullekin mistä tuota saa halvalla!!!

Pari kertaa olen Meditationsin kuunnellut mp3:na. Ensimmäisellä kerralla taisin muistaakseni tykätä kovasti ja toisella kuuntelulla se kuulosti liian häröilyltä... Tiedä sitten


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#35 08.06.2006 00:29

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

[quote:d7a2ae7b21="Alxity"][quote:d7a2ae7b21="ydinaukio"]Joo. Voi helevetti se on kova toi Meditations.
Täytyy itsekin pistää tilaukseen, eräästä nettikaupasta näyttää saavan pirun halvalla.[/quote:d7a2ae7b21]

Kertokaapas nyt sitten minullekin mistä tuota saa halvalla!!!

Pari kertaa olen Meditationsin kuunnellut mp3:na. Ensimmäisellä kerralla taisin muistaakseni tykätä kovasti ja toisella kuuntelulla se kuulosti liian häröilyltä... Tiedä sitten[/quote:d7a2ae7b21]

Siinä on osa häröilyä, osa ei. Eli jos ei keskity, voi häröily painottua, tms.

Itse löysin käytettynä seitsemällä eurolla, joten en osaa sanoa, mistä saa halvalla, mutta sanon vielä kerran, että kannattaa hankkia vaikka kalliilla, jos halvallla ei lähde.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#36 07.08.2006 00:02

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

*****, tää on parasta!

Tällä hetkellä varsinkin A Love Supreme ja Meditations ja Coltrane Plays the Blues ja... Emmä tiedä, noussut ihan tykkäyslistani kärkeen. Varsinkin ns. klassinen kokoonpano tuntuu tällä hetkellä parhaalta-bändiltä-ikinä! Jonesin voimakas rumpalointi, Garrisonin harvinaisen hienot bassosoolot ja McCoy Tynerin pianismi, jossa on ajoittain yllättävänkin klassisia sävyjä. Aivan mahtavaa, ellei jopa parasta!!


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#37 07.08.2006 03:42

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,169
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

>Siinä on osa häröilyä, osa ei. Eli jos ei keskity, voi häröily painottua, tms.

ei jumalauta, aina kiehahtaa kun tällasta lukee. kun kyse on kuitenkin noinkin syvästä ja intensiivisestä henkisestä/hengellisestä, ennen kaikkea lähes käsittämättömän VOIMAKKAASTA musiikista, en vaan voi käsittää sitä että tämä koetaan "häröilynä". kas kun ei "tekotaiteellista". suosittelen oikeasti edes hiukan ottamaan selvää asioista ennen kuin tollasia kommentteja jakelee. se oikeasti kannattaa, saattaa löytää uskomattoman kauniita asioita. tällanen jako "kunnon musiikki" vs. "häröily "on muutenkin aivan saatanan typerä ja tarpeeton.

artsy


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#38 07.08.2006 17:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

[quote:5f9e89c356="artsy"]>Siinä on osa häröilyä, osa ei. Eli jos ei keskity, voi häröily painottua, tms.

ei jumalauta, aina kiehahtaa kun tällasta lukee. kun kyse on kuitenkin noinkin syvästä ja intensiivisestä henkisestä/hengellisestä, ennen kaikkea lähes käsittämättömän VOIMAKKAASTA musiikista, en vaan voi käsittää sitä että tämä koetaan "häröilynä". kas kun ei "tekotaiteellista". suosittelen oikeasti edes hiukan ottamaan selvää asioista ennen kuin tollasia kommentteja jakelee. se oikeasti kannattaa, saattaa löytää uskomattoman kauniita asioita. tällanen jako "kunnon musiikki" vs. "häröily "on muutenkin aivan saatanan typerä ja tarpeeton.

artsy[/quote:5f9e89c356]

En jaksa tarkistaa onko tuo minun kommenttini Alxityn kommenttiin, mutta jos näin on, niin kuin muistelen, niin käytän määrettä, koska se vastaa Alxityn määrettä, ja on täten informatiivinen.

Ja ei ainakaan minulle "häröily" ole negatiivinen termi, ilmoittaa vaan keskustelukumppaneilleni tai -nilleni, että kyse saattaa olla ns. vapaammasta ilmaisusta. Kaikki eivät siitä pidä, samoin kuin kaikki ei pidä "kliinisestä postrockista", tms. Sitä paitsi, itse painotat aina tunnetta, joten en ymmärrä, miten voit reagoida noin voimakkaasti tuollaiseen kahtiajakoon, joka tässä tapauksessa ei ainakaan minun kohdallani ollut arvolatautunut. Häröily viittasi kielenkäytössämme (uskallan ottaa Alxityn nimissä kantaa, korjatkoon jos olen väärässä) perinteisestä konventiosta poikkeavaan ilmaisuun, mitä free- ja avangarde jazz ilman muuta edustuvat.

Ja onhan vapaimmassakin ilmaisussa ja voimakkaimmissa tunteissakin omat konventionsa, eikö totta?


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#39 07.08.2006 17:51

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Tiivistettynä: Voisi hiukan ajatella/lukea tarkemmin ennen kuin avautuu/painaa sitä lähetä-nappia. Haukunko minä edellisellä sivulla tai vaikkapa tuossa yllä olevassa viestissä tuota "häröilyä", vai puhunko siitä (lievästi karrikoiden, tokitoki) maailman parhaana levynä, vai hä?

Ja jos pysytään topikissa, niin sanottakoon että kun Psalmin viimeisten sävelien jälkeen iskee Meditationsin soimaan, niin voisiko päiväänsä paremmin viettää..? Tuntuvat sisarteoksilta, monella tapaa...


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#40 07.08.2006 23:05

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,169
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Kaikki eivät siitä pidä, samoin kuin kaikki ei pidä "kliinisestä postrockista", tms. Sitä paitsi, itse painotat aina tunnetta, joten en ymmärrä, miten voit reagoida noin voimakkaasti tuollaiseen kahtiajakoon, joka tässä tapauksessa ei ainakaan minun kohdallani ollut arvolatautunut.

Häröily viittasi kielenkäytössämme (uskallan ottaa Alxityn nimissä kantaa, korjatkoon jos olen väärässä) perinteisestä konventiosta poikkeavaan ilmaisuun, mitä free- ja avangarde jazz ilman muuta edustuvat.

Ja onhan vapaimmassakin ilmaisussa ja voimakkaimmissa tunteissakin omat konventionsa, eikö totta?[/quote ]

jeppistä..

sortsit kolja kun otin quoten sinun viestistäsi, tää mun ärähdys oli siis reaktio lähinnä alxin kommentteihin.

ja asia johon tartuin / takerruin oli juuri se mihin valitettavan usein törmää on tuo arvolatautuneisuus. "häröily" ei siis voi olla hyvää? uskon siihen että voimakas musiikki voi olla voimakasta kuulijalle, oli se sitten millaista tahansa. totta kai kaikilla on mieltymyksensä, jotenkin asian ilmaiseminen tuolla tavalla vaan tekee pahaa, siis se että kategorisesti tuomitaan konventioihin verraten.
mutta hei tää on vaan mun ongelma. eikä se edes ole ongelma. alxity ei kenties asiaa tuolla tavalla edes tarkoittanut, vaan siltä se todellakin vaikutti.

ja itse asiassa a love supreme ja meditations todellakin tehtiin sisarteoksiksi, eli ei tuo kolja ole vaan mielikuva. tai siis lähinnä niin että meditationsilla jatketaan siitä mihin jäätiin, siten että tämä suorempi tunnustuksellisuus muuttuu yleisemmäksi spirituaalisuudeksi, tästä löytyy kaunista tekstiä meditationsin liner noteseista muistaakseni.

a joyful noise !!!!! artsy


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#41 08.08.2006 16:54

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Ehkä kaikki vaan ei ole tottuneet "häröilyyn", emmäkään joskus tykännyt niin kauheasti, mutta sitten totuin/sitten se iski... Onhan tuo siinä mielessä ymmärrettävää, että kyllähän meidät totutetaan jo lapsesta asti päinvastaiselle ilmaisulle.

*hymynaama*, joka vastaa  icon_smile :tä, mutta ei näytä yhtä monimieliseltä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#42 13.08.2006 18:36

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Jospa sitten minäkin kirjoittaisin tänne jotain.

Tuo häröilykommenttini tarkoitti lähinnä vaan sitä, että en sillon saanut Meditationista oikein mitään irti kun taisin olla liian väsynyt tai jotain. En siis jaksanut kunnolla keskittyä kuuntelemaan ja siksi se kuulosti lähinnä vain joltain hälyääniltä jne. Minusta kolja tiivisti aika hyvin sen, mitä minäkin ajattelen eli "häröily" tarkoittaa minun kielenkäytössäni juuri sellaista vapaampaa ilmaisua. En minä yritä sillä mitenkään viestittää sitä, että siinä jotain huonoa olisi tai että se olisi mitenkään negatiivinen termi. Satuin nyt vaan käyttämään sitä tuossa kuvaamaan sitä miltä musiikki korvissani tuolla hetkellä kuulosti.

Jos vielä tuosta arvolatauksesta puhutaan niin luulempa että aika moni tällä foorumilla pitää enemmänkin kokeilevaa ja siis "häröilevämpää" musiikkia lähtökohtaisesti parempana kuin mitään kovin perinteistä ilmaisua. Itselläni asia menee kait jotenkin niin, että haluaisin tykätä enemmänkin kaikesta häröilystä ja mielenkiintoisista ratkaisuista, mutta niiden kuunteleminen vie paljon enemmän energiaa kuin sellaisen perinteisemmän ilmaisun ja siksi usein tulee päästettyä itsensä helpommalla ja laitettua jotain helpompaa kuunneltavaa soittimeen. Ei minulla kuitenkaan mitään ennakkoluuloja ole Meditationsia kohtaan. Lähinnä tuon viestini tarkoitus oli vaan kertoa, että ensin sain levystä aika paljonkin irti ja tykkäsin siitä ja hieman yllätyin kun toisella kuuntelulla en oikein päässyt levyyn sisälle. Ja "häröilyssähän" ei minusta ole tosiaan mitään vikaa niin kauan kun se ei tunnu itsetarkoituksellisuudelta. Luulen silti pitäväni enemmän kuitenkin hieman perinteisemmästä ilmaisusta. Jonkin verran saa olla häröilyä, mutta jos sitä on liikaa en vaan enää tahdo saada mitään siitä irti ja tuon katson olevan ihan oma menetykseni ja johtuvan vaan siitä, etten ole (ainakaan vielä) niin hyvä musiikin kuuntelija, että saisin siitä tarpeeksi irti.

Tulipas epäselvä viesti.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#43 15.08.2006 21:58

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,169
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

moro

joo tää viesti ei ole enää kohdistettu kenellekään yksityishenkilölle erityisesti vaan on yleisempää pohdiskelua, enkä itse asiassa tiedä sopiiko tämän otsikon alle mutta menköön.

> ei tunnu itsetarkoituksellisuudelta.

tää on kyllä jännä ikuisuuskysymys. että tekotaiteellisuus/itsetarkoituksellisuus olisi jotenkin epärehellistä(??). mä en vaan ite pysty hahmottamaan että joku vois oikeesti tehdä musaa ajatellen koko ajan että "hei nyt tää on kyl TOSI OUTOO JA MAHDOLLISIMMAN SEKAVAA" ja että se ois just se päällimmäinen syy musiikin tekemiseen. jos näin on niin eipä hyvin mene. arvostelijat tekevät niin usein oletuksia musiikintekijän MOTIIVEISTA, joista heillä ei tietenkään voi tietoa olla. jotenkin vaan itse haluisin uskoa että ihmiset tekee musaa ihan vaan sen takia että siltä sattuu tuntumaan, millasta tyyliä se ulosanti sitten onkaan. ja jos hiukan saivarrellaan tässä niin vastaavastihan taas selkeämmän popmusiikin puolellahan on myös "itsetarkoituksellisuutta", teeskentelijöitä löytyy vähintään yhtä paljon ellei enemmänkin kuin kokeellisen musan puolella.   

toivottavasti joku tämän pointin tavoittaa, vaan tod.näk. internetforum-perinteiden mukaisesti solvaamiseen tämäkin kuitenkin johtaa, kuten kaikki aina. kaunaa kaunaa kaunaa. miksi? why can´t we all just get along icon_smile

arde


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#44 15.08.2006 22:10

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

[quote:2afdc1a30e="artsy"]
> ei tunnu itsetarkoituksellisuudelta.

tää on kyllä jännä ikuisuuskysymys. että tekotaiteellisuus/itsetarkoituksellisuus olisi jotenkin epärehellistä(??). mä en vaan ite pysty hahmottamaan että joku vois oikeesti tehdä musaa ajatellen koko ajan että "hei nyt tää on kyl TOSI OUTOO JA MAHDOLLISIMMAN SEKAVAA" ja että se ois just se päällimmäinen syy musiikin tekemiseen. jos näin on niin eipä hyvin mene.[/quote:2afdc1a30e]

En minä ole väittänyt että kenelläkään tuollaiset motiivit olisi, mutta joskus vaan tulee sellainen tunne, etten tästä saa nyt mitään irti. Silloin voin mielestäni sanoa häröilyn tuntuvan itsetarkoitukselta jos siinä ei oikein mitään muuta ole löydettävissä. En väitä ettei joku muu voisi siitä jotain löytää.

EDIT: Pistetään vaikka joku hymiö tähän loppuun vielä  icon_razz ja todetaan, että hyviä pointteja artsylla tuossa kieltämättä oli.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#45 13.11.2006 18:11

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Tuo Psychocandyn hehkuttama Sun Ship on jännä tapaus. Nauhoitettu A Love Supremen ja Meditationsin välissä. Siinä missä nuo kaksi muodostavat tavallaan yhtenäisen narratiivin, niin Sun Ship asettuu niiden suuntaisesti, ollen kuitenkin oma lukunsa: levy ei ole yhtä "härö" kuin Meditations eikä yhtä melodinen kuin A Love Supreme. Mielenkiintoinen, vaikkakin edellä mainittuja vaikeammin omaksuttava, sanoisin.

Muutkin kokoonpanon jäsenet ovat huomattavan isoissa rooleissa levyllä. Elvin Jones kulkee rytmiä vastaan kuin viimeistä päivää, McCoy Tyner tuo sointia lähemmäs valtavirtaa ja Jimmy Garrison bassottelee todella monipuolisesti.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#46 14.01.2007 16:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,270
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

kopsataan tännekin suru-uutinen. eikös alice coltranelta ilmestynyt uusi ja varsin kehuttu levy vuosi tai pari sitten?

[quote:0af9bf93ad]Alice Coltrane, 69, the jazz performer and composer who was inextricably linked with the musical improvisations of her husband, the legendary saxophonist John Coltrane, died Friday (12.1.2007) of respiratory failure in Los Angeles.
A pianist and organist, Alice Coltrane was noted for her astral compositions and for bringing the harp onto the jazz bandstand. She was also a noted Hindu guru in California.[/quote:0af9bf93ad]

R.I.P.

noin muuten voinee täälläkin mainita, että taannoin ostin john coltranen the complete africa/brass sessionsin, ja se on juuri niin loistava mitä muistelinkin.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#47 14.01.2007 22:49

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Olin muuten jotenkin mistään asiaa selvittämättä tai oikeastaan tarkemmin miettiämättä luullut, että Alice olisi ollut John Coltranen tytär... R.I.P joka tapauksessa.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#48 02.08.2007 12:13

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

ex-kolja wrote:

Tuo Psychocandyn hehkuttama Sun Ship on jännä tapaus. Nauhoitettu A Love Supremen ja Meditationsin välissä. Siinä missä nuo kaksi muodostavat tavallaan yhtenäisen narratiivin, niin Sun Ship asettuu niiden suuntaisesti, ollen kuitenkin oma lukunsa: levy ei ole yhtä "härö" kuin Meditations eikä yhtä melodinen kuin A Love Supreme. Mielenkiintoinen, vaikkakin edellä mainittuja vaikeammin omaksuttava, sanoisin.

Portugalista löysimme tuon halvalla ja kyseessä on kyllä aivan mahtava levy. Voisin melkeinpä sanoa, että minulle tuo oli juuri oikea levy, koska kuten ex-kolja jo totesikin kyseessä ei ole yhtä free-jazzaileva levy kuin Meditations (jota en muuten ole vieläkään saanut hankittua) ja siksi levy toiminnee minulle hyvänä siirtymisenä kohti Meditationsia. Mitäs siitä muuta sanoisi... Enpä osaa nyt enempää varmaan kommentoida.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#49 02.08.2007 14:49

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Live In Seattle on ihan mahtavaa tuuttausta.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#50 02.08.2007 15:09

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Lukaisinpas otsikon vielä läpi ja pitää nyt vielä kerran tarttua tuohon mistä tässä jo aiemmin väännettiinkin. Eli tuohon "häröily"-sanan ja "itsetarkoituksellisuus"-sanan käyttöön. Ensinnäkin täytyy vielä kerran sanoa, etten sillä "häröilyllä" tarkoittanut mitään muuta kuin sitä, että jos en saa mitään otetta musiikista niin silloin se on minusta liian häröilyä. Esim. jotkut Ornette Colemanin levyt ovat jo niin free-jazzia, etten kykene hahmottamaan muuta kuin hälyä. Joku sanoo, että pointti on siinä, että bändi voi koska tahansa lopettaa sen ja palata takaisin aiempaan rytmiin (tai miksi sitä nyt sitten haluaakaan kutsua? teema kait se sitten on jazz-sanastossa). mutta eipä tuokaan perustelu oikein vakuutta. Haluan vielä painottaa etten tiedä jazzista paskaakaan ja kuuntelen sitä ainoastaan, koska osa siitä kuulostaa mielestäni hyvältä. Enkä missään nimessä tarkoita että free jazz = häröily vaan häröilyksi kutsun vaan sitä, mikä sellaiselta kuulostaa. En minä "perinteistä" jazzia mitenkään erityisesti arvosta. Jos homma menee sellaiseksi, ettei siitä saa mitään otetta tai se kuulostaa niin tylsältä, että meinaa nukahtaa niin en tykkää. En tiedä tekeekö kukaan muusikko jotain häröilyä itsetarkoituksenaan, eikä se minua edes kiinnosta. Jos levyllä kuitenkin on jotain mekkalaa 35 min ilman mitään tarttumakohtaa saattaa se silti MINUSTA tuntua itsetarkoitukselliselta.

Toisaalta hieman vituttaa sellainen "väärin kuunneltu"-asennekin. Itse minä  musiikkini kuuntelen ja tykkään siitä mistä tykkään. Ja olen huono käyttämään termejä, sen myönnän. Ehkei siis pitäisi yrittää mitään kommentoidakaan.

Ja nyt lähden ostamaan Coltranen My Favorite Thingsin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#51 02.08.2007 15:15

mikkok
Member
Registered: 08.03.2007
Posts: 143

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Alxity wrote:

Ja nyt lähden ostamaan Coltranen My Favorite Thingsin.

no siitä ei kauheasti häröilyä löydy icon_smile

Offline

#52 02.08.2007 16:02

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Mua on toi "melu" kiehtonut enemmän mitä vanhemmaksi tulen... Lukiossa tuli kuunneltua noita Kind of Blueta ja Love Supremea ja Monkeja ja muita ihan sairaan paljon.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#53 02.08.2007 16:25

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,070

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Mua ei oikeestaan noi Coltranen alkupään levyt kiinnosta yhtään. Jotain Giant Stepsia ei hirveesti jaksa kuunnella. Muutenkin tuntuu etten "tajua" "tavallista" jazzzia. Freetä on paljon helpompi kuunnella.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#54 02.08.2007 17:05

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

jookcha wrote:

Mua ei oikeestaan noi Coltranen alkupään levyt kiinnosta yhtään. Jotain Giant Stepsia ei hirveesti jaksa kuunnella. Muutenkin tuntuu etten "tajua" "tavallista" jazzzia. Freetä on paljon helpompi kuunnella.

joo vähän sama kyllä joo. "tavallinen jazz" kuulostaa mun korvaan useimmiten hemmetin tylsältä. onhan niitä toki poikkeuksia, kuten kind of blue (joka onkin täydellisempiä levytyksiä koskaan) mutta kyllä tuo vapaampi tuuttaus miellyttää korvaani enemmän.

Offline

#55 02.08.2007 17:40

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

DirtyBlueGene wrote:

Johnin ja Pharoah'n raivoisa "kaksintaistelu" My Favorite Thingsissä on jotain sanoinkuvaamatonta.

Onkohan tässä nyt mennyt levyt pedantalla sekaisin? Ei tuota Pharoahia ainakaan missään levyn kannessa mainita... Tai eihän se nyt tietenkään vielä tarkoita ettei mies sillä soittaisi, mutta mutta...

Ja kerrotaan nyt vielä, että tykkään siis sekä freesta, että "tavallisemmasta" menosta, mutta en kaikesta. Riippuu vähän.

EDIT: kyllähän se "tavallinen" pahimmillaan kuulostaa juuri helvetin tylsältä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#56 02.08.2007 17:42

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Kyseessä siis Olatunji Concert -levyn versio My Favorite Thingsistä.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#57 02.08.2007 17:45

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

DirtyBlueGene wrote:

Kyseessä siis Olatunji Concert -levyn versio My Favorite Thingsistä.

Niin just! Tämä vähän hämäsikin ja ihmettelin kyllä miksi kehut tuota melko alkupään levyä, vaikka sanoit pitäväsi myöhäistuotannosta enemmän. Olisi tämäkin asia saatu selvittää vaan ennen levykaupassa käyntiäni, vaikka eihän rahat tämänkään suhteen nyt hukkaan missään tapauksessa menneet...

EDIT: saako tuota Olatunjia muuten mistään? Missään en ole koskaan ainakaan nähnyt...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#58 02.08.2007 18:00

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Alxity wrote:

EDIT: saako tuota Olatunjia muuten mistään? Missään en ole koskaan ainakaan nähnyt...

suomesta ei taida saada kuin ikuisuudesta (www.ikuisuus.net) mutta ulkomailta monestakin paikasta.

täytyy kyllä varoittaa, että se on sitten ehkä raskainta freetä koskaan. (joo, minusta raskaampaa kuin vaikkapa brötzmannin machine gun)

Offline

#59 02.08.2007 18:12

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

Ui! Pakko hankkia. Machine Gun on yksi lempparilevyistä...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#60 02.08.2007 18:20

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: John Coltrane & Alice Coltrane

ydinaukio wrote:

täytyy kyllä varoittaa, että se on sitten ehkä raskainta freetä koskaan. (joo, minusta raskaampaa kuin vaikkapa brötzmannin machine gun)

jep. olen minä sen joskus kuullutkin, mutta kun kaikki sitä niin kehuvat niin pitää se omaan hyllyynkin hankkia ja jos siitä vaikka oppisi sitten pitämäänkin,


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB