1. Index
  2. » Musaspäm
  3. » Anti moment

#1 12.01.2009 15:20

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Anti moment

Tuli pitkästä aikaa kuunneltua Sueden Dog Man Staria ja jälleen sai todeta, että on se edelleen yksi maailman parhaista levyistä. Yksi suosikkibiiseistäni on Heroine, joka aiheuttaa lähes joka kuuntelukerralla väreitä, mutta siinä on yksi aivan järjetön ja paska kohta. Toisen kertsin loppuun noin kohdassa 1:15-1-25 Brett laulaa vielä lisäks jostain syystä "been dying for hours and hours" joka täysin kuolettaa koko kertsin ja biisin. Tämän jälkeen biisi kyllä lähtee vielä lentoon, mutta ton kohdan lisäämistä biisiin en käsitä.

Eli tähän ketjuun hyvien biisien huonoja osia tjsp. spåm spåm.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#2 12.01.2009 15:27

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Anti moment

Hyvä topik biggrin

tottakai näitä on paljon, mutta nyt just en muista yhtään. Palaan tänne sitten.


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#3 12.01.2009 15:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,536

Re: Anti moment

Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa Björkin Voltalla.

kuale

Offline

#4 12.01.2009 15:31

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Anti moment

California Dreamin'in huilusoolo nyt ainaskin.

Bonnie "Prince" Billyn Barcelona-biisi menee loppua kohti tosi huonoksi, siinä on jotain turhaa rääkymistä ja joku ihan tuntematon tyyppi alkaa runoilemaan jotain liirumlaarumia. Olis nyt ollu edes Will itse.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#5 12.01.2009 15:31

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Anti moment

Tindersticksin Travelling Light -kappaleen singleversion torvisoitanta.  yyh


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#6 12.01.2009 15:32

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Anti moment

Egyptian Loverin Egypt, Egyptin lopun joku instrusoolo center


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#7 12.01.2009 15:40

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Anti moment

Topi Sorsakoski & Reijo Taipale: Kulkukoirat

En muista kumpi herroista laulaa biisin lopussa että "Kai me elettiin kuin suomi-länkkärii". Oli miten oli, se tökerö kohta vie aika paljon pois biisin tunnelmasta.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#8 12.01.2009 15:42

Kenkä
Member
From: Pyllypyllypylly
Registered: 13.09.2008
Posts: 2,123
Website

Re: Anti moment

[quote:692c1a444c="leposi"]Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa.

kuale[/quote:692c1a444c]
Korjasub. Monta levyä pilannut. tongue


Tiesitkö muuten, että räppi, mitä jotkut jopa musiikiksi sanovat, on isossa maailmassa jengimusiikkia. Nämä "kuuluisat" räppärit ja heidän jenginsä selvittelevät välejään toisiaan ammuskelemalla.

Offline

#9 12.01.2009 15:48

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Anti moment

Ainakin nämä ei mun korvaan kuulosta hyvältä:
Clipsen Trill kun Pharrell puhuu ei oo koskaan mulle toiminu. Onneks Pushan ja Malicen säkeet saa unohtaa koko jutun ff

Rachel'sin Selenographyllä useita hetkiä kun se nainen alkaa puhua jotain korneja juttuja. Taisi olla ainakin Artemisia ja Hearts & Drums uhreina.

Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.

Tim Buckleyn Pleasant Streetiä vaivaa kömpelö biisin nimi ja kertosäkeen "liquorice clothes"-lyriikka.

Neil Youngin Round & Roundissa se naislaulajan "it won't be long" (ei kai katsonut Niilon housuihin icon_eek) on tosi ärsyttävä.

Cannibal Oxin Ox Out The Cagessa El-P pistää jotain catch 22-nicotine patch-riimiä joka on aika kauhea. Onneksi Vast Aire murhaa biisin rakkaus

Princeltä löytyisi vaikka kuinka paljon näitä hetkiä, ja yhtä paljon taas sellaisia missä sama taktiikka on täysin nerokasta. (jälkimmäiseen Let's Pretend We're Marriedin "all the hippies sing together"-pätkä vaikka)


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#10 12.01.2009 15:56

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Anti moment

Millon vaan ku Timbaland avaa suunsa missä tahansa biisissä mad


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#11 12.01.2009 16:00

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Anti moment

Pixiesin Hey olisi täydellinen, ellei se yksi kitarariffi olisi niin vitun typerä. Joka alkaa 1:30 paikkeilla noin ja tuo jotenkin mieleen maailman paskimman mainoksen

hee hee hee

panda taikoo parempaa

kuale


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#12 12.01.2009 16:01

Pilke
Ei mikään karkkipussin käskyläinen
From: Tsadi
Registered: 17.01.2007
Posts: 19,439

Re: Anti moment

Bricolage wrote:

Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.

Just hyvä.

*


Lounaissuomalaiset ovat kykenemättömiä ilmaisemaan tunteitaan. Ihailen sitä.

Offline

#13 12.01.2009 16:23

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Anti moment

[quote:b82426e15c="leposi"]Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa Björkin Voltalla.

kuale[/quote:b82426e15c]

yorke'iin sama. se ärsyttää suunnattomasti myös pj harveyn stories-levyllä.
antonyn kohdalla eri.


Menetetty peli

Offline

#14 12.01.2009 16:27

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Anti moment

ne helevetin YUP-hilipatihimppaa-kitaralikit convergen fault & fracturessa  center


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#15 12.01.2009 16:32

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Anti moment

[quote:a222a8191a="PrivateJoy"][quote:a222a8191a="leposi"]Se, kun Thom Yorke avaa suunsa Björkin Selmasongsilla.
Se, kun se horo Anthony (mikälie) avaa suunsa Björkin Voltalla.

kuale[/quote:a222a8191a]

yorke'iin sama. se ärsyttää suunnattomasti myös pj harveyn stories-levyllä.
[/quote:a222a8191a]
center

itselleni tuli ekana mieleen plain riden kappale oh, joka kulahtaa täysin siinä kun se taustalaulaja alkaa laulamaan

Offline

#16 12.01.2009 16:52

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Anti moment

Pilke wrote:

[quote:714f40f005="Bricolage"]Country Joe & The Fishin Section 43:n levyversiossa on se tyhmä sirkusmusakohta.

Just hyvä.

*[/quote:714f40f005]

Ei se ole mikään ylettömän huono versio mutta se vajaan minuutin lyhyempi versio joltain EP:ltä pysyy vaan kasassa niin paljon paremmin, ja siitä puuttuu just tuo pätkä.


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#17 12.01.2009 17:08

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Anti moment

fassu wrote:

ne helevetin YUP-hilipatihimppaa-kitaralikit convergen fault & fracturessa  center

En o ees kuullut, mutta voin kuvitella mainiosta kuvauksesta biggrin center


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#18 12.01.2009 20:49

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Anti moment

Rolling Stonesien Can't You Hear Me Knocking sisältää ehkä rankimman riffittely-intron koskaan, ja hyvä tunnelma jatkuukin tosi pitkään, mutta sitten ne soittaa omasta mielestään yllättäväsi jotain latinojazzjamipaskaa pari minuuttia siihen loppuun.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#19 12.01.2009 21:01

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Anti moment

Moronica wrote:

Millon vaan ku Timbaland avaa suunsa missä tahansa biisissä mad

Mutta lähes kaikki biisit, jotka se on tuottanut sen jälkeen kun alkoi uskoa omaa pressiään ja täten päätti että on rahkeita avata suunsa, ovat muutenkin ihan paskoja...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#20 12.01.2009 21:02

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Anti moment

Tulee huumorintajuton paskaläppäkommentti:

Mulle joko biisi toimii tai sit ei. Jos siinä on joku paska kohta, on koko biisi paska, eikä sitä kuuntele. Tai sitten se paska kohta ei oo oikeesti paska, vaan olennainen juttu siinä biisissä. Tai se kohta voisi olla parempikin, mut se ei kuitenkaan ole, ja turha sitä on enää lähtä miettimään, millanen se voisi olla.

En siis taida keksiä yhtäkään. On niitä, mutta harvassa ovat icon_wink


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#21 12.01.2009 21:02

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Anti moment

Lukematon määrä kaikenmaalaisia räppibiisejä, joissa joku ämmä kiekuu "sielukkaasti" kertsissä... 100x tämä pätee suomiräpissä.


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#22 12.01.2009 21:03

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Anti moment

Neuvostoliitto wrote:

Rolling Stonesien Can't You Hear Me Knocking sisältää ehkä rankimman riffittely-intron koskaan, ja hyvä tunnelma jatkuukin tosi pitkään, mutta sitten ne soittaa omasta mielestään yllättäväsi jotain latinojazzjamipaskaa pari minuuttia siihen loppuun.

Mä itse asiassa diggaan. Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen peuk (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#23 12.01.2009 21:21

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Anti moment

Mulla on hieman sellainen ongelma, että löydän kaikesta paskaa, joten olen tietoisesti tehnyt päätöksen olla välittämättä tällasista jutuista.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#24 12.01.2009 22:46

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Anti moment

[quote:188be4bc13="Bricolage"]

Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen peuk (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)[/quote:188be4bc13]

Kyllä, kyllä. peuk

Itekin vaihdoin jotain biisejä Saatana-levyn soittolistalle.. Tais olla Cool, Calm, Collected ja Something Happened To Me Yesterday. Huippukamaa.

Huono hetki hyvässä rollari-biisissä on You Can't Always Get What You Wantin kuoro heti alussa. Sitten kun kuoro vaikenee, pärähtää vasta todella käyntiin yksi bändin hienoimpia vetoja.


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#25 12.01.2009 23:48

huntin_seteli
Member
From: Läävälandia
Registered: 22.07.2008
Posts: 241
Website

Re: Anti moment

[quote:f5b4788cfa="Bricolage"]
Tim Buckleyn Pleasant Streetiä vaivaa kömpelö biisin nimi ja kertosäkeen "liquorice clothes"-lyriikka.
[/quote:f5b4788cfa]
icon_arrow Maailman Paras Biisi.   

Neuvostoliitto wrote:

Rolling Stonesien Can't You Hear Me Knocking sisältää ehkä rankimman riffittely-intron koskaan, ja hyvä tunnelma jatkuukin tosi pitkään, mutta sitten ne soittaa omasta mielestään yllättäväsi jotain latinojazzjamipaskaa pari minuuttia siihen loppuun.

Paras rollariteos. Mitä muuta jazzia voi Rollari soitta täydellisen rokkibiisin jatkeeksi ku 'latinojamipaskaa' icon_cool

leposi wrote:

Se, kun Thom Yorke avaa suunsa

no joo sitä ei kyllä kestä. se vois ehkä kokeilla jotain toista ääntä.


TÄÄ ON TUNTEELLISTA KUUNTELE NYT SAATANA MÄ TÄSSÄ MUKIINMENEVÄSTI
KÄRSIN JA SMART CASUALISTI KONTEMPLOIN JUTTUJA
____________
[quote:b8bb95b811] 2nite, I realized somethin'. I'm grown + I'm a living & breathing Funksta! Both of those 2gether = a serious situation.[/quote:b8bb95b811]

Offline

#26 12.01.2009 23:59

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: Anti moment

Koko Deerhunterin uusi levy.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#27 13.01.2009 00:03

Bricolage
:piggrin:
From: pannukakun puistikko
Registered: 27.01.2008
Posts: 5,470

Re: Anti moment

[quote:10fe485275="Neuvostoliitto"][quote:10fe485275="Bricolage"]

Mutta saman bändin She's A Rainbown kertosäkeen taustalaulu on kyllä käsittämätöntä kamaluutta. Their Satanic Majesties Request muuten kyllä täyttä tulta..ainakin jos heittää sen karmean vikan biisin mäkeen peuk (Mulla on saman ajan Dandelion/We Love You-single heitetty sekaan iPodilla, We Love You kuudenneksi a- ja b-puolien väliin ja Dandelion lopetusbiisiksi)[/quote:10fe485275]

Kyllä, kyllä. peuk

Itekin vaihdoin jotain biisejä Saatana-levyn soittolistalle.. Tais olla Cool, Calm, Collected ja Something Happened To Me Yesterday. Huippukamaa.

Huono hetki hyvässä rollari-biisissä on You Can't Always Get What You Wantin kuoro heti alussa. Sitten kun kuoro vaikenee, pärähtää vasta todella käyntiin yksi bändin hienoimpia vetoja.[/quote:10fe485275]

Hyvät biisit peuk Hieman vähemmän psykedelian suuntaan meneviä vetoja toki ehkä mutta Something Happened..olisi kyllä aika mahtava lopetus, uskottavampi kuin On With The Show ja tekisi kakospuolta pirteämmäksi, sen verran mitä jonkun 2000 Light Years From Homen (bändin kovimpia biisejä ikinä) happopainajaisten jälkeen. Between The Buttons myös aivan loistava levy.


Heräsin ja olin silleen "voi helevetti oon ollu internetissä kauheessa kännissä"

Offline

#28 13.01.2009 01:06

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Anti moment

Sladen Keep Your Hands Off My Power Supply olis ihan helvetin hieno ja progressiivinen NWOBHM-kipale ellei se kertsi ois niin juustonen. Toisaalta, ehkä just tästä yhdistelmästä kimpoaa biisin koukuttavuus icon_cool

http://www.zshare.net/audio/540442656d900572/


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#29 13.01.2009 02:53

Markku
Member
From: Huttusen naapurissa
Registered: 20.02.2007
Posts: 1,625

Re: Anti moment

Hectorin Olen hautausmaa on ihan hyvä biisi ensimmäisen parin minuutin ajan. Sitten menee huonoksi huumoriksi.
http://www.youtube.com/watch?v=y4cBTeZbQQI
Öyy, öyyy...
center

Edit: Ja mainitaan vielä Morrisseyn raastava ulina Smithsin Miserable Lie kappaleessa.

Edit2: Galaxie 500 tuhoaa Blue Thunder kappaleensa videoversion karseilla saksofoni töräyttelyillä. Kuin Aku Ankkaa kidutettais.
http://www.youtube.com/watch?v=2UeTsyVPIfQ
Onneksi ei levylle päätynyt tuo.

Offline

#30 13.01.2009 07:48

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: Anti moment

[quote:d69dd3ec35="Markku"]
Edit2: Galaxie 500 tuhoaa Blue Thunder kappaleensa videoversion karseilla saksofoni töräyttelyillä. Kuin Aku Ankkaa kidutettais.
http://www.youtube.com/watch?v=2UeTsyVPIfQ
Onneksi ei levylle päätynyt tuo.[/quote:d69dd3ec35]
Mun mielestä erinomanen versio. Onneksi löytyy boksiltakin.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

  1. Index
  2. » Musaspäm
  3. » Anti moment

Board footer

Powered by FluxBB