#1 26.10.2005 12:15

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Joni Mitchell

Mitäs tykkäätte? Vai oletteko kuulleet?

Blue on minusta todella hieno levy, joka tulee vaan laitettua soittimeen liian harvoin. Muuta tuotantoa en ole kuullut, mutta todennäköisesti asia korjaantunee vielä tänään.

Yhteenvetona voisin vielä sanoa, että kyseessä on singer-songwriter folkkia jazz-mausteilla 70-luvun vaihteesta ihan nykypäivään. Parhaat levynsä Joni taisi tehdä 70-luvun alussa, mutta uusinkaan tuotanto ei käsittääkseni ole ihan kakkaa. Vuonna 1970 ilmestyneellä Ladies Of The Canyonilla on muuten sellainenkin biisi kuin Woodstock, jonka mm. CSN(&Y) coveroi sitten myöhemmin. Käsittääkseni monet sanoitukset ovat lisäksi aika henkilökohtaisia ja seurustelihan Joni myös jokusen 60-luvun folk-rokkarin kanssa.

EDIT: leposi osaa varmaan jatkaa tästä...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#2 26.10.2005 14:07

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Joni Mitchell

Se vähä mitä olen joskus kuullut (Hejira?) ei jättänyt laimeudessaan oikein mitään muistijälkiä. En oikein tiedä onko ns. mun juttu muutenkaan...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#3 26.10.2005 21:00

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Joni Mitchell

En ole ikinä Mitchelliä kuunnellut, mutta jotenkin selaisen kuvan olen saanut, että tämä on joka toisen Idols-pissiksen suosikki, jonka mainitsemalla he yrittävät saada jonkinlaista kredibiliteettiä mediassa. Ehkä tämä on ihan hyvää, mutta ei oikein tällä hetkellä ainakaan kiinnosta.

Offline

#4 27.10.2005 09:52

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Joni Mitchell

DirtyBlueGene wrote:

Se vähä mitä olen joskus kuullut (Hejira?) ei jättänyt laimeudessaan oikein mitään muistijälkiä. En oikein tiedä onko ns. mun juttu muutenkaan...

Aika outoa. En minä Jonin musiikkia mitenkään laimeaksi luonnehtisi. Siitä en sitten tiedä onko tämä Genen musiikkia.

Ja ehkä Idols-pissikset tämän mainitsevat, mutta totuushan on että Joni oli ja on varmaan edelleenkin erittäin lahjakas folk singer-songwriter, jolla on persoonallinen ääni ja sanoituksetkin kunnossa (tosin en ole niihin älyttömästi perehtynyt). Voisin kai sanoa että kyseessä on naispuolinen Bob Dylan. Tosin Joni ei ilmeisesti ole juurikaan sähköistä folk-rockia tehnyt...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#5 27.10.2005 12:29

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Joni Mitchell

Sen voisin vielä lisätä, että ainakin ekan kuuntelun perusteella Court And Spark on myös loistava levy. Blueta jatsahtavampaa menoa ja melkeinpä voisin sanoa viimeistä biisiä ihan jazziksi. Ja onhan Joni Mitchellillä levykin, jonka nimi on Mingus.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#6 27.10.2005 15:42

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Joni Mitchell

Alxity wrote:

Sen voisin vielä lisätä, että ainakin ekan kuuntelun perusteella Court And Spark on myös loistava levy. Blueta jatsahtavampaa menoa ja melkeinpä voisin sanoa viimeistä biisiä ihan jazziksi. Ja onhan Joni Mitchellillä levykin, jonka nimi on Mingus.

Edellä mainittu levy, CaS, on muuten Princen lempilevy. Tähän on aina pitänyt tutustua. Ainakin Blue-klassikko on hämmentävän kaunis levy, eikä missään nimeä laimea tms.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#7 27.10.2005 21:21

riimu
Member
From: Turku
Registered: 14.07.2005
Posts: 648

Re: Joni Mitchell

Vanhemmilta nyysin kaksi älppäriä. On tosin vielä kuuntelematta, mutta raportoin mielipiteeni jahka kerkiän.


>:{/

Offline

#8 27.10.2005 23:53

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Joni Mitchell

Tulipas mieleeni, että olenhan minä vuonna -98 julkaistua Taming The Tigeriakin kuullut. Aika erilaista tuo oli kuin 70-luvun materiaali ja en voi väittää oikein innostuneeni. Ehkä joku tosifani voisi tykätäkin.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#9 04.11.2005 14:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Joni Mitchell

Court And Spark taitaa olla nousemassa suosikki-Joni-Mitchell-levykseni. Free Man In Paris saattaa olla tarttuvin ja samalla myös paras biisi ja onhan levy kokonaisuudessa loistava.
Ladies Of The Canyonista en ole ihan yhtä paljoa innostunut. Jotenkin aika tasapaksulta koko levy vaikuttaa. Vika voi myös olla kuuntelijassa eli minussa. Jatkan harjoituksia.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#10 14.01.2007 16:29

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,534

Offline

#11 14.01.2007 20:18

coconut
Member
Registered: 14.01.2007
Posts: 19

Re: Joni Mitchell

ex-kolja wrote:
Alxity wrote:

Ainakin Blue-klassikko on hämmentävän kaunis levy, eikä missään nimeä laimea tms.

Todellakin!
(uusi foorumilainen puskee keskusteluun)
Joni Mitchell on juuri sellainen jonka helposti kuvittelee laimeaksi ja yksinkertaiseksi, mutta joka yllättää kun antaa siihen tilaisuuden. Tietysti kaikki ei voi kolahtaa. Itse ainakin rankkaisin tuon Blue-levyn kokonaisuudessaan todella korkealle. Court and Spark soi myös soittimessa, mutta selvästi harvemmin kuin Blue. Ja hei. Ei ole ehkä kauniimpaa siirrappi-rakkaus-söpöily-biisiä kuin Mitchellin "A case of You". Se on vaan niin raukea ettei mitään rajaa!


Once upon a time is how it always goes.

Offline

#12 25.04.2007 00:05

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,534

Re: Joni Mitchell

Nyt on toi Joni Mitchell -tribuutti vissiin ilmestyny. Pakko-ostos tämä kyllä.

Pitchfork tarjoaa Björkin version Boho Dancesta streamina. Hitto, että onki kaunista!

http://www.pitchforkmedia.com/page/fork … nce-stream

Offline

#13 30.08.2007 20:50

PrivateJoy
Member
Registered: 14.05.2007
Posts: 2,299

Re: Joni Mitchell

Onpa vähällä huomiolla täällä.
Onhan Joni ihan parhaita naisartisteja koskaan. Itselläkin valtaosa tuotannosta vielä kuulematta, mutta ainakin perushehkutetut Court and Spark, Blue ja Hejira ovat soineet säännöllisesti.
Tuosta kolmikosta ensirakkaus CaS jäänyt ehkä vähimmälle viime vuosina, kun taas Pastoriuksen bassolla maalailtu Hejira taitaa olla tällä hetkellä suosikkini.
Uudemmista kuuntelin joskus Both Sides Now'ta ja muistaakseni oli todella erilainen, mutta ei huono.
Täytyypä tosiaankin perehtyä taas lisää, sekä vanhaan että uudempaan tuotantoon.


Menetetty peli

Offline

#14 19.10.2011 18:21

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Joni Mitchell

Ylösspäm! Blue on mahtava.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#15 19.10.2011 21:20

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: Joni Mitchell

Blue kyl edelleen. sit ne levyt missä se valittaa että oon rikas ja yksin linnassa ei niin paljoo,
myöhemmät jazzit fuusiolevyt on ihan neroja, tavallaan täysin karsee sointi mut perkeleen kiehtovaa.


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#16 19.10.2011 21:29

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Joni Mitchell

Blue on melkoinen syyslevy kyllä. "Pikkasen" palauttaa jonnekin SUURI PANEMATTOMUUSANGSTISYKSY -94 NEVER FORGET -tunnelmiin mut ei se mitään. On noita nuotiokitaroitukin, liian kanssa. Jonin levyjen kanssa olen kasvanut aikuiseksi.

Court and Spark myös, voi jestas sentään. Joku Help Me ja Down To You, APUA huigrakkaus

everything comes and goes
marked by lovers, and styles of clothes


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#17 25.04.2014 19:20

hezma
Vanhempi Käynnissäpitäjä
From: Helesinki
Registered: 13.11.2008
Posts: 17,571

Re: Joni Mitchell

Kertokaa jottain niistä kasari- eli Geffen-levyistä? Ne on hankkimatta sekä tuo uusin eli Shine.

Offline

#18 26.12.2016 05:56

-_-
Member
Registered: 31.01.2014
Posts: 53

Re: Joni Mitchell

For The Roses unohtunut tältä sivulta. Kitaristina todella aliarvostettu.

Offline

#19 05.03.2017 01:52

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,120

Re: Joni Mitchell

For The Rosesia tullut kuunneltua viime päivinä huhhuh peuk etenkin Blonde in the Bleachers :salut:


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Online

#20 30.06.2021 11:10

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Joni Mitchell

hesarissa tänään mielenkiintoinen koko aukeaman juttu 50-vuotiaasta blue-albumista (nettijuttu vain tilaajille):
Kun Joni Mitchellin omaelämäkerrallinen Blue-albumi ilmestyi, se järkytti miehiä hänen ympärillään: Näin paheksutusta levystä tuli ikoninen klassikko

pitäisköhän joskus kuunnella, en tunne kyseistä levyä yhtään.


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#21 30.06.2021 11:23

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,120

Re: Joni Mitchell

No kyl Blue kannattaa tsekata, oikein hyvä levy. Omat suosikit kuitenkin Hissing of Summer Lawns, For the Roses ja Hejira.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Online

#22 12.06.2023 09:42

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,120

Re: Joni Mitchell


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Online

#23 13.06.2023 09:16

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,120

Re: Joni Mitchell

The Awe and Promise of Joni Mitchell’s Live Return

To hear Mitchell take the lead on that album’s “Amelia”—which she delivered largely solo, in her lower register that illuminated the many decades since its mid-’70s release—was to be changed. It somehow contained even more honesty, more knowledge, more comfort and promise. To hear this cracked-open ballad about lostness that takes the form of a conversation with Amelia Earhart—“Maybe I’ve never really loved, I guess that is the truth/I’ve spent my whole life in clouds at icy altitudes”—released at age 33, sung at 79, by a woman who appeared on stage beaming, laughing, free, and assured, was a gift of spirit. With the years, and Mitchell’s clipped delivery, this song about seeking refuge from heartbreak in travel and dreams was distilled. Refuge was possible, and in Mitchell’s existence, it was here.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Online

Board footer

Powered by FluxBB