#1 02.09.2009 00:52

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

P28806F13322.jpg

Täällä nämä! Mitäs ootte mieltä? Mitkä on hyvej? Mitkä on paskoj?

No sen voin sanoo, että Beatport ei tahdo myydä mulle biisejä, koska asun liian Suomessa. Play.comin kauppakaan ei myy mulle. iTunes on ihan passeli, mutta mie en nyt hoksaa, että mistä näkee biisin laadun ja formaatin. Sais olla wavejakin halutessaan.

Offline

#2 02.09.2009 01:45

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Mitäs sitä turhaan ostamaan, kun webistä saa ilmaiseksikin ladattua.  icon_surprisedicon_rolleyes


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#3 02.09.2009 01:48

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

ginipoika wrote:

Mitäs sitä turhaan ostamaan, kun webistä saa ilmaiseksikin ladattua.  icon_surprisedicon_rolleyes

sama, enpä kyllä maksois mpkolmosista senttiäkään.

Offline

#4 02.09.2009 02:03

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Mä oon taas kelannut, että joidenkin yksittäisten biisien takia ei oo mitään järkee maksaa monta kymmentä euroa siitä, että löytää kyseisen tuotteen fyysisessä muodossa. Ja kuitenkin ihan periaatteen vuoksi tykkään maksaa jostain musajutusta, jos siitä oikeasti diggaan, saa ne tekijätkin jotain. Levyjen mestästäminen taas on meikän mielestä perseestä ja noi mistä oon aatellut maksaa on just sellasia, jotka löytyy joko vitun kalliillla tai sitten vain vinyylinä ja vitun kalliilla.

Toistaiseksi yksi biisi on tullut ostettua Beatportista ja kolmen biisin takia lahjoitin rahaa jonnekin eläinsuojelujärjestölle, niin pääsin ennakkokuuntelemaan niitä biisejä etukäteen.

Offline

#5 02.09.2009 07:41

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Oon ostanu joitakin yksittäisiä, siinä tapauksessa ettei ole muutoin oikein saanut käsiinsä (soulseek ei osaa, levy on OOP, jne.). Esim. kun piti löytää Bartleby Soundtrackin biisejä Crispin Glover -radiospessua varten. Tällainen kuin Audio Lunchbox on ollut varsin toimiva ja valikoima suht indiepainotteinen.


Sent from my iPhone 16

Offline

#6 02.09.2009 09:29

risto_m
Member
From: Turku
Registered: 20.09.2006
Posts: 9,857

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat


Se on ihan järkyttävää. Se on kuvottavaa kusetusta. Se on helvetinmoista suhmurointia. Se on törkeää. Se on ihan karseaa katsoa.

Offline

#7 02.09.2009 11:04

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Oon ollut eMusicin asiakas jo useamman vuoden, löytyy myös oma topic.

Toimii siis kuukausimaksupohjalta, eli ei sinänsä sovellu yksittäisten biisien latailuun. Mulla ei ole mitään muovi- ja kansipaperifetissiä niin imutan tuolta nykyään kaiken mitä on mahdollista. Iso osa ei-major-kamasta löytyy ja koko ajan tulee lisää, myös vanhoja. Just maanantaina imutin Hüsker Düta kai kaiken mitä SST on julkaissut. Uudet Sonic Youth ja Dinorsaur jr löytyivät myös.

Ovat nostaneet hintaa pari kertaa, nyt taitaa olla 24e kuussa ja sillä saan 80 kipaletta, eli 0,30e per kipale. Ihan sopiva hinta mun mielestä, artistit saa osansa, eikä tarvi kustin polkea USA:n länsirannikolta jotain vitosen levyä.

Tuolla on helppo kokeilla kaikenlaista "sontaa", jotain ambientia oon imutellut vähän sokkonakin. Tunnarit voi laittaa myös jäihin väliaikaisesti.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#8 02.09.2009 11:09

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,951
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Kerran ostin yhen levyn ämpäreinä cdbabysta kun ei sitä oikeasti mistään muualta missään muodossa saanut. mad


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#9 02.09.2009 11:37

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Enpä ole koskaan ostanut mp3ia. Voisin kuvitella, että tuommoista tapahtuisi vain siinä tapauksessa, että joku ihan suosikkiartisti julkaisisi levyn/biisin vain maksullisena ämpärinä, siis sellaisen joka olisi pakottavaa saada. Toistaiseksi näin ei ole käynyt.

Enkä sen puoleen ole muuten koskaan käyttänyt mitään vertaisverkkosoftaakaan (Soulseek jne) musan latailuun. Ainoat koneella olevat "netistä imuroidut" musatiedostot ovat jostain blogeista napattuja loppuunmyytyjä tai muuten todella vaikeasti saatavia levyjä jne, noita ei nyt kovin paljoa ole. Eikä tää liity mitenkään siihen, että jotenkin aktiivisesti vastustaisin esim. torrenttitouhuja, ei ole vaan ollut tarvetta. Levyjä tulee osteltua vähän liiankin kanssa, järki lähtis ja aika loppus lopullisesti jos tuon lisäksi latailis aktiivisesti musaa. Riskei on otettava, tuon takia tulee hankittua paljon levyjä sokkona.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#10 02.09.2009 11:54

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,381
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

aika sama peuk

paavoharjun netti-ep piti tosin saada mut senkin hommasin laittomasti ku jotain periaatteita pitää olla, ei ämpäreitä nettikaupasta, korkeintaan etolasta tms.  icon_rolleyes


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#11 02.09.2009 12:23

Phlegm
Member
From: Land of Sodomites
Registered: 31.01.2006
Posts: 5,173

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Tuntuu kyllä vähän vieraalta ajatukselta mp3:sista maksaminen. Ei mulla ole mp3 -soitintakaan. En oo ladannu edes laittomasti enää pariin vuoteen juuri mitään, jotenkin ei huvita alkaa tiedostojen kanssa pelaamaan. Toisaalta nykyään tuntuu, että cd-levyjenkin ostaminen on kuin ostais muovijätettä. Yhä useammin mä pistän rahani vinyyliin.

Koneelta kuunnellaan hajabiisejä, ei kokonaisia levyjä.

Järkevämmältä tuntuis ostaa "häviötön" cd / vinyyli -rippi, mutta kun senkin joutuis polttamaan levylle, jos sen haluais pois koneelta.

Offline

#12 03.09.2009 02:18

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

[quote:d9bd93117a="Phlegm"]
Koneelta kuunnellaan hajabiisejä, ei kokonaisia levyjä.
[/quote:d9bd93117a]

Eri. En koneelta juuri muuta kuuntelekaan kuin kokonaisia levyjä. Ehkä 50% levyistä kuuntelen koneelta, 35% CD:ltä ja 15% mp3-soittimella. En itsekään ehkä levyjä lähtis kyllä mp3-muodossa ostamaan, tuntuis vähän oudolta.

Offline

#13 03.09.2009 08:33

qdes
Member
From: Helsinki
Registered: 12.07.2006
Posts: 1,256

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Ostan vain ne mitä en warettamalla löydä. Lisäksi tuen parin artistin musiikkia ostamalla vaikka löytyisikin warena.

Offline

#14 03.09.2009 09:31

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Lisätään eMusicista vielä sen verran, että kun oot maksanut krediitin biisistä, sen voi ladata myöhemmin uudelleen jos koneet, vehkeet ja levyt hajoavat.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#15 03.09.2009 11:52

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

[quote:f32afff3df="Junkieman"][quote:f32afff3df="Phlegm"]
Koneelta kuunnellaan hajabiisejä, ei kokonaisia levyjä.
[/quote:f32afff3df]

Eri. En koneelta juuri muuta kuuntelekaan kuin kokonaisia levyjä.[/quote:f32afff3df]
sama, kuuntelen aina ainoastaan kokonaisia levyjä. koneelta kuunnellaan vain laittomasti ladattua musaa icon_razz

respekt kuitenkin niille jotka viitsivät tiedostoistaan maksaa. peuk

Offline

#16 04.09.2009 04:18

Junkieman
Member
From: Jyväskylä
Registered: 01.04.2007
Posts: 2,652
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Meikällähän on myös tässä nettiostelussa taka-ajatuksena semmonen, että jos sitä ensi vuoden alussa alkais TeostoGramex-mafialle maksamaan maksuja DJ-jutuista, niin vois koneelta soitella. Tai siis jos biisit ois koneelle ostettu, niin sillon mun ei tartteis Teostolle maksella mitään, pelkästään Gramexille ja siinä jo säästäis aika paljon.

Offline

#17 12.03.2020 21:09

Harry der geile Karnickel
supergeil
From: Agricultural center
Registered: 13.02.2010
Posts: 500

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Beatporttiin sain alennuskoodin kun muistin noin vuosikymmenen jälkeen vaihtaa sinne passun. Mitäs kannattaisi ostaa? Ainakin Black Doggolta kiinnostaisi se missä on bonusbiisinä Reverse Dorian Gray, mutta oisko esim. Cristian Vogelista suosituksia?

Offline

#18 14.03.2020 11:00

Harry der geile Karnickel
supergeil
From: Agricultural center
Registered: 13.02.2010
Posts: 500

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

FatButter wrote:

Beatporttiin sain alennuskoodin kun muistin noin vuosikymmenen jälkeen vaihtaa sinne passun. Mitäs kannattaisi ostaa? Ainakin Black Doggolta kiinnostaisi se missä on bonusbiisinä Reverse Dorian Gray, mutta oisko esim. Cristian Vogelista suosituksia?

Eipä yllättäen ollut Liber Dogmaa (SOMACD092). Ostin sit Skatebårdin Vuelon, Colour Negativesin ja Crabsticksin.

Offline

#19 14.03.2020 17:04

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Vieläkin tiedostot ostamatta. Myös lataamatta ainakin viimeiseltä 15 vuodelta.


bzort glorf bööth

Offline

#20 14.03.2020 17:27

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

marjapoimuri wrote:

Tein pienen inventaarion siitä mitä digilevyjä mulla on, eli (vain) ostettuna digitaalisena versiona. Lähinnä vaikeasti tai ei ollenkaan fyysisenä saatavilla olevaa on tullut ostettua:

Altai Kai    Khan Altai   
Altai Kai    XXI century    
Altai Kai    Altai kabai
Animal collective    Live at 9:30    
Eleanoora rosenholm    Tammen varjossa    
JARS    s/t   
JARS    No   
JARS    KOTOBUS   
Krishna das    Live Ananda   
Maalem Mahmoud Guinia, Floating points & James Holden    Marhaba   
Paavoharju    Laulu laakson kukasta   
Panda bear    Mr. Noah EP
Passierzettel    Flora    
Passierzettel    Live 1:1 im 88   
Passierzettel    Dharma bums   
Srihari    Irumudi thaangi   
Srihari    Irumudi katti
Srihari    Mandala Poojai    
Srihari    Mandala viratham

Noi Passierzettelit on ceedeeärriä mutta olen heittäny ne pois ja pitäny vaan ämpärit tallella.

Tämä lista ei ollutkaan vielä ihan kokonainen. Siitä puuttuu:

Aleksi Perälä - Moonshine
Aleksi Perälä - Starlight 2
Aleksi Perälä - Sunshine 1
Aleksi Perälä - The colundi sequence level 17.2
Aleksi Perälä - The colundi sequence level 17.2
Cause for effect - Live at the nuclear nightclub


Tuanoi saatana.

Offline

#21 20.03.2020 20:12

marjapoimuri
veli käni
Registered: 03.09.2019
Posts: 9,999

Re: Ämpäreiden shoppailu eli mp3 nettikaupat

Joo, ei multa enää löydykään noita kahta fonalin digi eepeetä. Ilmeisesti vahingossa poistettu joskus digikirjaston järjestelyhommissa. Pitäsköhän nää kaikki polttaa ceedeelle?


Tuanoi saatana.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB