#1 15.11.2005 10:41

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Uunituoreen musiikkilehden saaminen hyppysiin saa aikaan aina hyvän olon tunteen ja laadukkaaseen lehteen voi uppoutua pitkiksikin ajoiksi, jolloin parhaimmillaan ei näe eikä kuule muuta ympäristöään.
Kysymys kuuluu mikä on mielestäsi paras printti musiikkilehti? Perustele vastauksesi. Kerro myös oletko tilaaja, irtonumeroiden ostaja, luetko lehdet kirjastossa, lehtipisteessä vai käytätkö vain internetin ilmaisia musiikkijulkaisuja hyväksesi. Kerro toki myös mitä lehteä et voi sietää.

Parhaista vain netissä julkaistavista "lehdistä" voisi kai laittaa myös POLLin, mutta pelkään että vaihtoehtoja taitaisi olla liikaa.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#2 15.11.2005 10:48

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

...Select. :?

No joo, edelleen ilmestyvistä paras lienee Magnet: http://www.magnetmagazine.com/
Se tulee toistaiseksi kotiinkin. Rumbakin on tullut jo 10 vuotta, se on hyvä kanssa, välillä oli huonompikin. Myös Sue tulee selattua säännöllisesti, mutta aika vähän siinä on yleensä oikeasti kiinnostavaa sisältöä. Uncutia, Mojoa sun muita silmäilee mielellään kirjastossa joskus harvoin kun ehtii, NME:tä en oikeasti ole jaksanut ehkä neljään vuoteen.

Offline

#3 15.11.2005 10:52

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,514
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

kyllä se paras vaan on mutiny! joka ainakin mulle opetti aikanaan vaikka mitä. saas nähdä jos se vielä joskus ilmestyy... toinen mahtava suomalainen on hindupyöräilijä, josta pitäisi tulla uusi numero vielä tänä vuonna! nämä nyt tietty on zinejä eikä tuollaisia "oikeita" lehtiä. ulkolaisista dream on ihan mukava, mukana tulee vieläpä cd-levy. ptolemaic terrascopen kanssa sama homma. ja bananafish, sääli vaan kun se loppui.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#4 15.11.2005 11:34

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Antaisin myös ääneni Magnetille, jos se listassa olisi.. Mielenkiintoisia pitkiä syväluotaavia juttuja jenkki-Mitään UG:tä ei ole olemassa:sta. Ja koska hintakin on irtonumeroina suotuisa (4,5eooh) niin kyllä uusi numero tulee aina napattua hyllystä kaupassa kun sellaisen bongaa.

Suomalaisista Rumba on tullut jo vuosia kotiin ja muihin ei hirveästi ole edes tullut kajottua. Ei se nyt mikään hirveän hyvä paketti ole mutta ajaa asiansa ja onhan siellä välillä hyviä juttuja.

NME on ollut jo pitkään pelkkiä mainoksia höystettynä parilla jutulla ja Q on taas sen hintaluokan ettei yleensä tule ostettua. Muistaakohan joku minkälaiset tulokset tuli vastaavassa kyselyssä vanhan foorumin puolella?


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#5 15.11.2005 12:15

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Magnetia voisin ostella jos jossain näkisin. Saako tuota vaan Akateemisesta irtonumerona vai?

Offline

#6 15.11.2005 12:35

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Ilmeisesti joo.

Offline

#7 15.11.2005 13:14

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Pitäisiköhän jättää äänestämättä, kun en oikeastaan mitään musiikkilehteä lue säännöllisesti. Ainoastaan Sue tulee napattua joskus mukaan ohimennen, sillä onhan se ilmainen. Joskus selaan kirjastossa Rumban läpi, mutta aika vähän siitä löytyy mitään kiinnostavaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#8 15.11.2005 13:40

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Uuh tuo Magnet unohtui listasta  icon_redface
Uncut on oikeastaan ainoa lehti, jonka ostan säännöllisesti. Uncutissa on sopivassa suhteessa elokuvaa, bändejä, arvioita ja mainoksia. Lehden jokaisen numeron historiikit ovat laadukkaita ja niissä on käytetty kuvamateriaaleja todella paljon hyväksi. Lehden mukana tulee aina CD, joka on viime vuosina pääsääntöisesti koskenut kyseisen numeron teemaa. Aikoinaan CD esitteli erinomaisen paljon hyvää uutta musiikkia ja onpas sieltä jopa jotain löytöjäkin tehty.
Kotimaisista Sue ja Nöjesguiden (A. Tolonen  center ) tulee aina napattua mukaan. Rumbaa en ole tilannut vuosiin ja ostan sen vain jos siinä on jotain poikkeuksellisen mielenkiintoista. Soundin olen ostanut kerran tällä vuosituhannella (sen missä oli kaikkien aikojen parhaat suomilevyt tms.), mutta nettiin tulevat arvostelut käyn kyllä aina läpi.


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#9 15.11.2005 13:49

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,514
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Ulvilan pikkunatsi wrote:

sue mullakin ehkä se säännöllisin. Harmi, että lehti on aivan tasoton tekele; arvostelijat varmaankin ostaa itse levynsä, kun arvosanat on aina kohtuuttoman korkeita. Lisäksi Jarkko Fräntilä vetää jotain 7 vuotta sitten Moon TV:llä kovassa huudossa ollutta katu-uskottavuuslinjaa, sekä paskoo paperille mukamas experimentaalisia arvosteluja. Muillekin arvostelijoille kunnon niput risuja, kun koittavat selitellä The Rasmukset ja Nightwishit erinomaisiksi ja hyvin tuotetuiksi vientiartikkeleiksi, Sony-BMG:n rössypottulounaiden koristessa peräsuolessa.

joo, sue tulee napattua aina mukaan mutta yhtä tasokas on kuin city-lehtikin, iha sontta.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#10 15.11.2005 14:03

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,530

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mä sanon Magnet!
(Pitäis ehkä taas tilata uudestaan.)

Offline

#11 15.11.2005 14:41

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:53bd1d2ab0="Ulvilan pikkunatsi"]En äänestä, koska Suosikki puuttuu listalta. Suosikki kultaturbo ja keräilykuvat RHCP:stä ja Bon Jovista  icon_redface  peuk

Laatu: sue mullakin ehkä se säännöllisin. Harmi, että lehti on aivan tasoton tekele; arvostelijat varmaankin ostaa itse levynsä, kun arvosanat on aina kohtuuttoman korkeita. Lisäksi Jarkko Fräntilä vetää jotain 7 vuotta sitten Moon TV:llä kovassa huudossa ollutta katu-uskottavuuslinjaa, sekä paskoo paperille mukamas experimentaalisia arvosteluja. Muillekin arvostelijoille kunnon niput risuja, kun koittavat selitellä The Rasmukset ja Nightwishit erinomaisiksi ja hyvin tuotetuiksi vientiartikkeleiksi, Sony-BMG:n rössypottulounaiden koristessa peräsuolessa.[/quote:53bd1d2ab0]

Muistelinkin, että Ulviksella on jotain Fräntilää vastaan... Täytyy myöntää, että hänen arvostelunsa ovat ainakin viime aikoina ollut täysin luokattomia. Joko ollaan täysin paskaa kokeellista tai junttia. Vain Hard-Fi käy, yms.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#12 15.11.2005 14:42

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Tosin olen huomannut lähiaikoina erään foorumistin kirjoituksia kyseisessä lehdessä...  icon_wink


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#13 15.11.2005 14:50

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,514
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

ex-kolja wrote:

Tosin olen huomannut lähiaikoina erään foorumistin kirjoituksia kyseisessä lehdessä...  icon_wink

kukamitähäh?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#14 15.11.2005 15:13

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mutiny!


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#15 15.11.2005 16:52

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Annoin ääneni Rumballe ihan vaan sympatiasta. Onhan se ainoa vähänkään vakavastiotettavampi suomenkielinen musiikkilehti. Noita ulkomaisia tulee ostettua vaan jos olen poikkeuksellisesti varoissani ja niissä on joku mielenkiintoinen numero.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#16 15.11.2005 17:28

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Rumban kanssa elelty tässä nyt jo niin kauan rinnakkain että vie ääneni.

Viikkolehti (tai siis joka toinen-) -rytmi toimii hyvin meikäläiselle, tietää mistä helsingin posset höpisee, haastatteluja sun muita harvemmin tarkkaan luen, mutta jokuinen nappi löytyy silloin tällöin.

Se on tietysti iso plussa, että pitkään lehteä seurattua "tuntee" ne kirjoittajat, ja kykenee kirjoittamaansa, varsinkin levyarvioihin,  suhtautumaan sen filtterin läpi. Huomattavasti antoisampaa kuin satunnaisten arvioiden pläräileminen jostain ulkomaisista.

Muista kotimaisista SUE tulee tietysti koluttua, mutta vaivaahan sitä se linjattomuus sekä kirjoittajien ja konseptin suhteen, lisättynä ilmaisjaleku/mainoslehden ristipaineilla. Soundia taas harvemmin jaksaa lukea, kirjastossa jotain arviosivuja ja muutamat jutut silloin tällöin. Rumba-johtoista Rytmiä olen löytänyt käsiini vasta yhden numeron, joka vaikutti sinällään mukavalta tietopaketilta, mutta sitä samaa huttua mitä muuallakin + ne rootsit.

Ulkomaisista Mojo/Uncut jos on aikaa jäädä musakirjastoon, mutta ei niihin mitään suhdetta ole saanut muodostettua.


I love you and dream about the Führer

Offline

#17 15.11.2005 19:07

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:ffb677b5db="turkele"]Se on tietysti iso plussa, että pitkään lehteä seurattua "tuntee" ne kirjoittajat, ja kykenee kirjoittamaansa, varsinkin levyarvioihin,  suhtautumaan sen filtterin läpi. Huomattavasti antoisampaa kuin satunnaisten arvioiden pläräileminen jostain ulkomaisista.
[/quote:ffb677b5db]

Totta. Monesti olen tehnyt tuollaisten arvostelujen perusteella ihan heräteostoksia. Koskaan en ole pettynyt.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#18 16.11.2005 19:10

Gustas
Member
From: Sherwood
Registered: 04.08.2005
Posts: 18

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Moronica wrote:

Mutiny!

Komppaan. peuk

Offline

#19 16.11.2005 20:32

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

mutiny  sydan

wirea tulee joskus pläräiltyä kirjastossa.
magnet on tosiaan ihan hyvä lehti, harmi kun ei ainakaan helsingin akateemisessa ole viime kuukausina näkynyt... tai sitten olen aina vaan liian myöhään liikkeellä, jota en oikein usko. pitänee kuumotella niitä tuon suhteen kun ei viitsisi ihan kotiin tilata, ei siinäkään aina kaikki jutut jaksa kiinnostaa.

Offline

#20 17.11.2005 10:05

Veli_Safari
Member
From: Helsinki
Registered: 21.10.2005
Posts: 348
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Tilasin ennenvanhaan semmoista uskomatonta lehteä kuin Cool & Strange Music. Lehdessä käsiteltiin semmoisia asioita kuin Jean Jaques Perrey, Mort Garson, Puffy AmiYumi, El Vez, Israel Kamakawiwo'ole, Ray Conniff, Ray Conniff, The Music of Russ Meyer's Films, Soeur Sourire - The Singing Nun, Bruce Haack, Sergio Mendes, 101 Strings, Spike Jones, Esquivel, High School Band Albums, Star Wars Cash-In records ja paljon levynkansia. Jokaisessa numerossa oppi uutta. Ei vaan ole tullut enään pariin vuoteen.

Wax poetics on myös hyvä levynkeräilijälehti mutta hiphop asenteella. Pidän siitä siksi että siinä on rapin lisäksi myös funkkia, soulia ja discoa.

The Knowledge taas on ihan OK Drum'n'Bass-lehti.

Offline

#21 17.11.2005 17:39

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mutiny!:lle ääni täältäkin  peuk

Noista "hieman" säännöllisemmin ilmestyvistä suomalaisista Rumba on puutteineenkin aika ylivoimainen Soundiin ja Suehen (Suehun? Sueen?) nähden. Ulkomaisista Wiressa on aina ollut jotain mielenkiintoista, mutta harmillisen harvoin sitäkään tulee luettua.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#22 23.03.2006 18:53

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mitenkäs tuo Magnet, tuli nettikauppakeskusteluista mieleen että onko siinä kova viive jos tuolla surface maililla tilaa? Olen vähän miettinyt jos tilaisi Magnetin ja lopettaisi Rumban tilauksen kun taso on tässä viimeisen puolen vuoden aikana tuntunut koko ajan laskevan.

Offline

#23 24.03.2006 10:53

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

stratum wrote:

Mitenkäs tuo Magnet, tuli nettikauppakeskusteluista mieleen että onko siinä kova viive jos tuolla surface maililla tilaa?

Kyllähän se tuntuu yleensä vähän myöhemmin tulevan kuin lehtipisteeseen, mutta eipä ole itseäni pahemmin haitannut, eihän ne jutut siitä kovin äkkiä vanhene. Levyarvosteluissakaan viive ei haittaa, kun julkaisuaikataulut ovat usein joka tapauksessa erilaiset Atlantin takana.

Offline

#24 24.03.2006 11:47

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#25 24.03.2006 12:02

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mä äänestän Magnetia, koska se on jostain täysin selittämättömästä syystä tullut minulle ilmaiseksi jo jonkun 6 vuotta. Tai siis se tulee nimellä "Rooftops are My Heaven Recordings", jonka nimissä mä tein ekat julkaisuni joskus kaukaisella 90-luvulla. Hämmentävää. Luulisi, että jos ne lähettelevät kaikille joskus jonkun ossilevyn julkaisseelle lafkalle ilmaisia lehtiä, niin olisi levikki jotain 20000120931612961293, joista 20000120931612961292 olisi ilmaiskappaleita.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#26 24.03.2006 12:04

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

forssto wrote:

Mä äänestän Magnetia, koska se on jostain täysin selittämättömästä syystä tullut minulle ilmaiseksi jo jonkun 6 vuotta.

icon_eekpeuk

Offline

#27 24.03.2006 12:07

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

lintumies wrote:

icon_eekpeuk

On se kyllä hyvä lehtikin. Pitää vaan opetella lukemaan sitä oikein ettei tule väkivaltaiseksi kaikkien niiden paskajenkki-indiebändien keskellä ja lukee vaan ne oikeasti hyvät ja kiinnostavat jutut. Pääsääntöisesti Where's the Street Team -dissaussivu sekä Back Page -kolumni.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#28 24.03.2006 12:17

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

forssto wrote:

Where's the Street Team -dissaussivu

Se on tosiaan aika hauska.

Hmm, mulla taitaa vieläkin olla pari uusinta Magnetia käymättä kunnolla läpi. :?

Offline

#29 24.03.2006 12:21

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,514
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

forssto wrote:

Where's the Street Team -dissaussivu

luin eka Street Spirit -dissaussivu...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#30 24.03.2006 15:52

helicon
OVERLOOORD!!
Registered: 12.06.2005
Posts: 3,295
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

oiskohan uusi magnet jo tullut kauppoihin, tuntuu kuin suomalaisessa olis ollu se sama antony-numero hyllyssä jo 2kk putkeen...  icon_eek

kappas, niiden nettisivuilla on nyt liars-artikkeli...

Offline

Board footer

Powered by FluxBB