#61 09.06.2006 12:15

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,527

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Siinä Rumbassa paistaa niin paljon raha. Pakko myydä pissiksille "hienoa" ja viihdyttävää lehteä. Ihan sama. En oo ikinä tykännyt koko lehdestä. Hermi silti.

Offline

#62 11.06.2006 20:04

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Lopetin Rumban tilauksen tuossa muutama viikko sitten. Viimeinen vanhan mallinen lehti taisi vielä tulla kotiin, siihen oli kai ihan hyvä lopettaa.

Offline

#63 12.06.2006 11:30

reiska
Member
Registered: 01.06.2006
Posts: 136

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Offline

#64 12.06.2006 15:48

ginimies
entinen crack-pormestari nyk. crack-tohtori
Registered: 22.04.2006
Posts: 18,663

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Uusi Rumba on hirveetä paskaaaa.


Minun ihana hevonen,
Et poni enää,
Juoksentelemaan miehen selkää,
Kuin junan yöllä.

Offline

#65 06.03.2007 21:08

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Oi oi. Nyt meni Rumba boikottiin. Näin kirjoittaa Korento-yhtyeen Juha K. Korento kotisivullaan. Korento-yhtyettä voi muuten kuulla viimeisimmän Rytmi-lehden kansiromppuna. Btw. Minulla on tietoa siitä, miksi levyn arvostelu on viipynyt, mutta arvaatte sen varmaan kertomattakin.

Rockjournalismin hautausmaalla

Ryhdyn boikottiin rocklehti Rumbaa kohtaan. En anna lehdelle haastatteluja. Korennon albumeita ja sinkkuja ei myöskään enää lähetetä Rumban toimitukseen arvioimista varten. Jos lehden tekijät jostain syystä vastaisuudessa tuntevat tarvetta Korennon tuotosten arviointiin, he voivat niin vapaasti tehdä ostettuaan ensin levymme kaupasta.

Viimeinen niitti päätökseni taustalla on seuraava: yhtyeeni Korento julkaisi 21.2. toisen albuminsa Pyrstötähti. Rumba jätti levyn tyystin huomiotta. Pidän tätä ammatillisena loukkauksena, koska Pyrstötähti on kunnianhimon ja tinkimättömyyden vallassa tehty poplevy. Se olisi mielestäni ansainnut rockin erikoisjulkaisussa arvion siitä, millaista hedelmää kunnianhimomme on kantanut.

Pyrstötähden arvostelukappale toimitettiin Rumban toimitukseen hyvissä ajoin ennen 16.2. ilmestynyttä numeroa. Sen jälkeen - 2.maaliskuuta - on ilmestynyt jo lehden seuraavakin numero. Miksi Rumba ei levyämme huomioinut? Vastauksen tietää vain Rumban päätoimittaja Viljami Puustinen. Entä miksi minä edes kaipasin arviointia rocklehti Rumbasta? Vastaus on helppo: olen heikko ihminen, siipirikko, niin kuin jokainen, joka sisimmässään tuntee pakottavan tarpeen luoda jotain itse. Tämä tarve kumpuaa heikkouden tunteesta. Ammattitaitoisen kriitikon mielipide levystä on sama kuin toimittajan mielipide toisen toimittajan työstä. Se on kullanarvoista vertaispalautetta. Tai parasta korviketta mitä vertaispalautteelle on, koska aitoa sellaista ei juuri ole olemassa: rock kun sattuu lähtökohtaisesti olemaan hyvin itsekeskeinen taiteenala. Vertaispalaute auttaa oman paikkansa hahmottamisessa. Sitä vaille jääminen puolestaan vahvistaa, koska artistina tärkein missioni on kehittyä riippumattomaksi muiden ihmisten hyväksynnästä. Sanomattakin on selvää, että tässä kehityksessä on pelkästään avuksi rocklehdeltä saatu täydellinen vaikeneminen. Se pakottaa kääntymään itseen päin: minun musiikkini on minulle tärkeätä. Millään muulla ei ole väliä.

Siksi hetkellistä pettymystä seurasi nopeasti vapautumisen tunne: rocklehti Rumba paskat nakkaa meistä, joten minä olen vapaa sanomaan ääneen, millaisessa tilassa rocklehti Rumba mielestäni on.

Ystäväni ja läheiseni tietävät hyvin, mitä mieltä olen aina ollut popsnobismista: olen inhonnut sitä. En missään tapauksessa halua olla missään tekemisissä popsnobismin kanssa, enkä halua, että kukaan koskaan luulee, että haluaisin olla sen kanssa tekemisissä. Rumba puolestaan on popsnobismin vankka linnake, ja aivan viime aikoina myös jotain muuta. Näistä mielipiteeni seuraavassa.

***

Rocklehti Rumba on nykyisellä tolallaan rockjournalismin degeneroitunut päätepiste. Lehden tekemisessä ei käytetä sydäntä ja tuntosarvia enää kiinnostavien pienlevy-yhtiötuttavuuksien eikä liioin isojen levy-yhtiöiden julkaisujen esittelyssä.

Rumba on muotilehti. Se kirjoittaa enimmäkseen bändeistä, jotka ovat tärkeitä joissain toisissa maissa joillekin toisille ihmisille, ja Suomessa vain kouralliselle popsnobeja, sekä kotimaisista bändeistä, jotka onnistuvat olemaan riittävän muodikkaita ja mahtumaan tiukasti linjattuun kiltisti cooliin boksiin. Lehti vaikuttaisi yhtä paljon musiikkikenttään kirjoittamalla, millaisia farkkuja ja millaista flanellipaitaa tällä seasonilla pitää käyttää ja minkä kaavan mukaan tukka sotketaan takkuun.

Rumban esikuva on englantilainen New Musical Express, jonka sivut täytetään häkellyttävän kaavamaisesti: bändin tai artistin pitää olla muodikas ja katu-uskottava tai ainakin jälkimmäistä (kuten Oasis joka on tavallaan muoditon koko ajan mutta äärimmäisen katu-uskottava). Suurin ero Rumban ja NME:n välillä on tietysti potentiaalisten lukijoiden määrä, joka on NME:llä moninkertainen. Siinä missä NME pystyy pitämään muotilinjansa täydellisen aukottomana, hankkimaan sillä tavoin suuren määrän lukijoita ja oikeasti jopa vaikuttamaan rockin virtauksiin, Rumban muotikirjoittelusta on kiinnostunut vain kourallinen ihmisiä.

Siitä ei tietysti ketään pidä lähteä syyttelemään; Suomi on pieni maa, eikä asialle voi mitään.

Kiinnostava - ja paljastava - on kysymys: millä tavalla englantilaista tyyliä matkiva rocklehti sovitetaan Suomen oloihin niin, että lukijakunta pysyy riittävän isona?

Vaihtoehtoja on kaksi.

1. Lavennetaan lehden linja pois muotipiikkien suunnasta. Tehdään se niin kuin laadukas kulttuurijournalismi yleensäkin: valitaan omilla tuntosarvilla tunnusteltuna isojen levy-yhtiöiden ja riippumattomien pienlevy-yhtiöiden julkaisuista ne, joissa on taustalla paloa musiikin tekemiseen, intohimoa.

2. Ei käytetä tuntosarvia lainkaan. Valitaan ulkomaisista bändeistä ne, joita NME:kin hehkuttaa (välittämättä siitä, koskettaako noiden bändien tekeminen oikeasti ketään vai ovatko ne pinnalla pelkästään koska NME tarvitsi jonkun uuden jutun jota hypettää, ettei niiden lehteen jäisi tyhjiä aukeamia) ja valitaan Suomesta ne bändit, jotka ovat sopivan muodikkaita, muistuttavat niitä NME:n hehkuttamia bändejä tai kuulostavat samalta kuin Bruce Springsteen vuonna 1975 tai samalta kuin The Clash London Calling -levyllään tai samalta kuin The Smiths tai samalta kuin... vaikka nämä bändit olisivat täysin yhdentekeviä taiteellisilta pyrkimyksiltään (mitä ne eivät tietenkään kaikki ole). Tämän wannabeistien unelmalinjan lisäksi valitaan isojen levy-yhtiöiden artisteista täkyksi joitain niistä tuotoksista, jotka myyvät kaikkein eniten. Näillä niin sanotuilla hätäpaska-valinnoilla varmistetaan, että lehteä ostaa riittävän moni ja pienen piirin muotiretroilu-onanointi -rinkiä pystytään pyörittämään. Lopputuloksena on linja, joka ei ole mikään linja. Linja, jossa lehden musiikillinen ydin muodostuu intohimottomasta retroilusta ja kaupallinen ydin siitä, mikä kulloinkin sattuu myymään eniten. Rumba toteuttaa tätä linja(ttomuutt)a.

Rumban tarkoitus on hyvä: lehti yrittää olla pienen puolella, isoa vastaan. Tämä on hieno juttu, koska isojen levy-yhtiöiden katalogeissa on taiteellisesti katsottuna puutteensa.

Tähän pyrkimykseen liittyy kuitenkin eräs näkökohta, jota ei ehkä hevin tule ajatelleeksi: Rumban tekijät epäilemättä kuvittelevat pyrkimyksillään toimivansa tinkimättömästi, kaupallisista voimista välittämättä, mikä sinänsä olisi upea päämäärä. Todellisuudessa suosimalla kategorisesti pienlevy-yhtiöiden julkaisuja lehti itse nimenomaan alleviivaa kaupallisuuden merkityksen musiikissa. Että musiikki lähtökohtaisesti huononee siitä, jos sitä julkaisee iso levy-yhtiö eikä pienlevy-yhtiö. Paitsi jos isolta levy-yhtiöltä sattuu tulemaan artisti, joka on retrolla tavalla muodikas. Silloin sekin hyväksytään. (Tai jos ison levy-yhtiön artisti myy tarpeeksi, jolloin sitä ei voi/kannata jättää huomiotta).

Ainoa tapa toimia mahdollisimman riippumattomana kaupallisista voimista olisi noudattaa linjaa numero yksi. Siinä kaupallisuus (se, kuka tuotteen julkaisee) työnnetään itse tuotteesta, musiikista, mahdollisimman kauas, minne se kuuluukin. Valinnan kriteerinä on musiikki. Kannattaisi kokeilla. Popsnobit varmasti hermostuisivat, koska se pakollinen juttu jostain v***n klaxonssista tai shinsistä saattaisi joskus jäädä tulematta, ja tilalla olisikin jotain ei-niin-muodikasta ja ei-niin-fantsusti retroa.

Johtopäätöksenä tästä haluan muistuttaa sinua Rumban päätoimittaja Viljami Puustinen: Rumban julkaisija Pop Media Oy palkkasi sinun sydämesi eikä sinua. Ainoa tapa vetää lehteä niin ettei sotkeudu omiin muotilenkkarinnauhoihinsa on tehdä se sydämellä, omaa sisäistä ääntä kuunnellen. Se tosin vaatii pokkaa, oman sydämen laittamista alttiiksi (eli juuri samaa asiaa kuin hyvän musiikinkin tekeminen vaatii) mutta loppupeleissä palkitsee itseä kaikkein eniten.

***

Vielä muutama asiaan liittyvä huomio.

Korennon tuotantoyhtiö on Inkfish Oy ja musiikkiamme julkaisee EMI Finland. Yhtyeemme on kuitenkin taiteellisesti täysin ulkopuolisista tahoista riippumaton (tuottajaa lukuun ottamatta). EMI:n edustaja kuuli Pyrstötähti-levyn ensimmäisen kerran valmiiksi lopulliseen muotoonsa äänitettynä, eikä levyyn, sen kansiin tai bändin ulkoasuun ole tehty yhtään muutosta levy-yhtiön pyynnöstä. Musiikki on minun säveltämääni ja sanoittamaani, kappaleet ovat bändin ja taiteellisen tuottajan sovittamia, soittimet rakkaudella soittamiamme.

Tunnen joitain Rumbaan kirjoittavista ihmisistä. Toivon, että ymmärrätte tämän kirjoituksen kärjen, syyn miksi minun on pakko tämä kirjoittaa. En hyökkää teitä kohtaan ihmisinä. Välitän teistä omalla kierolla tavallani edelleen, toivottavasti tekin välitätte minusta vielä tämän jälkeen, sillä molemminpuolinen välittäminen on ihana, jokaisen ihmisen kaipaama asia.

Toivon kaikkea hyvää Rumban tekijöille jatkossa, vaikka itse en osa sitä tulevaisuutta olekaan. Toivon, että Korennon kaltaiset isojen levy-yhtiöiden huippumyyntiä takomattomat artistit, joiden tekemisessä on rockin intohimoa ja sydäntä, joiden tekemiset mitä suurimmassa määrin ovat ajankohtaisia ja osa suomalaista rockkenttää, saavat joskus tulevaisuudessa vielä sopuisassa määrin tilaa lehtenne sivuilla yhdentekevän retrosnobbailun kustannuksella. Toivon, että uskallatte vielä joskus luottaa sydämeenne, koska uskon, että jokaisella ihmisellä kaikesta huolimatta on sydän. Jollen uskoisi niin, en uskoisi elämään. Toivon teille rohkeutta. Olen maistanut siitä oman osani elämässä. Siksi voin kertoa: mikään ei tunnu paremmalta kuin rohkeus.

***

Selvyyden vuoksi totean vielä, että kaikki mielipiteet, jotka tässä kirjoituksessa toin julki, ovat vain minun mielipiteitäni. Toivon, että voitte käsitellä mielipiteeni ammattimaisesti tai jättää ne kokonaan käsittelemättä, niin, että tuotantoyhtiö Inkfish Oy:n tai levy-yhtiö EMI Finlandin muut artistit eivät mielipiteideni vuoksi joudu kärsimään.

posted by Juha K. Korento at 1:02 PM

Offline

#66 06.03.2007 21:12

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mistä näitä sikiää... Popsnobi on sanana uusi tuttavuus ja alkoi saman tien vituttaa enemmän kuin skene ja "skene" yhteensä.  center

Offline

#67 06.03.2007 21:20

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Olipas se kun luki kokonaan... Enpä itsekään Rumbaa viime aikoina ole lukenut mutta voi teete repsää mitä itkemistä.

[quote:c676979c9c](kuten Oasis joka on tavallaan muoditon koko ajan mutta äärimmäisen katu-uskottava)[/quote:c676979c9c]
biggrin

Offline

#68 06.03.2007 21:25

tigrushka
ehkä yläosaton Mona Lisa
From: Boele-le-le de l'Ouest
Registered: 04.11.2006
Posts: 30,196

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

lintumies wrote:

Select

Sitä on kyllä ikävä. icon_cry

En osaa valita Mojon ja Uncutin välillä joten en äänestä.


Oikean colorscroll rytmin kiinni icon_cool saan iskelmä lol alkaa kiinnostaa hehe
tumblr_n8cftoDpRj1td2wqmo1_250.gif
Jotain tanssin bez biggrinpeuk eiq ja fall joo.

Offline

#69 06.03.2007 21:40

Pope
Bailarina Erotica
From: Käden taitojen runsaudensarvi
Registered: 17.02.2007
Posts: 18,484

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:08dc795f1e="Feggy"]olen heikko ihminen, siipirikko, niin kuin jokainen, joka sisimmässään tuntee pakottavan tarpeen luoda jotain itse
[/quote:08dc795f1e]

(hysteeristä huutonaurua)

Ei niin, että Rumba olisi enää aikoihin ollut lehtenä mistään kotoisin.


DMIjc.png

menen nyt nukkumaan ajatellen Jan Vapaavuorta

Offline

#70 06.03.2007 21:40

Tomsk
ilmeisesti LUCKY MAN
From: Street of George
Registered: 03.02.2006
Posts: 12,617

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

En lue painettua musiikkimediaa. Tarkemmin ajateltuna, enhän minä lue yleensäkään mitään... icon_rolleyes


Sent from my iPhone 16

Offline

#71 06.03.2007 21:49

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Suosittelen lämpimästi Plan B-lehteä http://www.planbmag.com/ mikäli printtiä vielä tekee mieli hypistellä.


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#72 06.03.2007 21:58

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,043
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

onkos korennolle jo oma otsikko, vopis olla syytä...


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#73 06.03.2007 22:02

tiptoo
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,618

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

tigrushka wrote:

[quote:e10ce8cd24="lintumies"]Select

Sitä on kyllä ikävä. icon_cry [/quote:e10ce8cd24]

Smaa. Lappeenrannan keskustorin ärrän nainen piilotti mulle aina niiden tilaaman Selectin tiskin alle. Kerran oli eri myyjä siellä kun hain kuukauden saalistani ja se luuli et mulle on laitettu "Se"-lehti syrjään.

Miks Select lopetettiin sillon aikoinaan? Just kerkes uudistua ja sit sitä ei löytynytkään enää mistään. Tosin se uudistus oli aika perseestä, niinku visuaalisesti.


Mangojauhe goddamn.

Offline

#74 06.03.2007 23:27

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

huomasin vasta pari viikkoa sitten että jyväskylän kirjastoon tulee wire. onhan se nyt kevyesti paras musalehti.

Offline

#75 06.03.2007 23:31

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,043
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

muuten, korentoko se sotki rumban etusivun vai mistä olikaan kyse?


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#76 06.03.2007 23:52

Ylitarkastaja Tolonen
Member
Registered: 19.01.2007
Posts: 8,599

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Tuossa on on kyllä aika hyvin ilmennetty fraasia "storm in a teacup"...


Jäsen: vitun hapan pappaosasto.

Matin kanssa seilataan
Paten kanssa reivataan

Offline

#77 07.03.2007 00:02

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

tiptoo wrote:

Miks Select lopetettiin sillon aikoinaan? Just kerkes uudistua ja sit sitä ei löytynytkään enää mistään. Tosin se uudistus oli aika perseestä, niinku visuaalisesti.

No joku melody maker osti kilpailijansa pois markkinoilta. Loppu ihan SEINÄÄN.   Ainaki pari vuotta tilattuani siirryin irtonumeroiden ostajaksi ja muutaman numeron jälkeen EI NÄKYNYT. Vikassa numerossa ei lukenu mitään loppumisesta ja jotkut kolumnisarjatkin jäivät ihan ke

Jos ois ollu vielä tilaaja, ois ehkä voinu saada ees jonku kirjeen (WAU)


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#78 07.03.2007 08:12

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

psykokarkki wrote:

muuten, korentoko se sotki rumban etusivun vai mistä olikaan kyse?

?

Uusimmassa lehdessä (ja Rytmissä) oli kyllä Korennon koko sivun mainos, jossa hän puhuttelee suoraan mahd. ostajia.

Offline

#79 07.03.2007 10:06

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Feggy wrote:

Minulla on tietoa siitä, miksi levyn arvostelu on viipynyt, mutta arvaatte sen varmaan kertomattakin.

Ihan hetki pieni kun kaivan ton kristallipallon tuosta...


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#80 07.03.2007 10:17

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

noiseidea wrote:

[quote:f3f72e5fca="Feggy"]Minulla on tietoa siitä, miksi levyn arvostelu on viipynyt, mutta arvaatte sen varmaan kertomattakin.

Ihan hetki pieni kun kaivan ton kristallipallon tuosta...[/quote:f3f72e5fca]

Joo, Fegsteri voisi nyt vähän valottaa lisää kiusallisen vihjailun sijaan!

Mun mielestä on hienoa, että noilla on fyrkkaa heittää tuollaisiin sivun mainoksiin, kun levy ei ekalla viikollaan yltänyt edes sadan parhaan joukkoon listalla.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#81 07.03.2007 10:28

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

noiseidea wrote:

[quote:d5d9d98226="Feggy"]Minulla on tietoa siitä, miksi levyn arvostelu on viipynyt, mutta arvaatte sen varmaan kertomattakin.

Ihan hetki pieni kun kaivan ton kristallipallon tuosta...[/quote:d5d9d98226]
heh. todennäköisesti nähdäkseen onko sieltä tulossa vielä toinen viihdyttävä "mitä teillä on musa vastaan!"-emo-ryöpsähdys...


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#82 07.03.2007 10:43

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,043
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Feggy wrote:

[quote:13157c8266="psykokarkki"]muuten, korentoko se sotki rumban etusivun vai mistä olikaan kyse?

?
[/quote:13157c8266]
siis looramerrihän kyseli tossa olikse toissapäivänä et näkyyks rumban sivu oikein ja kun kävin kattoon ni siellä oli vaan jotai ihme kiinalaisia(?) merkkejä eikä mitään muuta. ei selvinnyt mistä oli kyse...

sekö oli se korennon kokosivun mainos confused_new


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#83 07.03.2007 10:43

silvawhale
Member
From: anus tirith
Registered: 21.11.2006
Posts: 12,833

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

hmm. tulipas napattua akateemisessa tarkasteluun semmonen lehti ku rock-a-rolla.. nimen perusteella oletin sen olevan norjankielinen rockabillylehti (yleensä ne kiinnostavimmat artikkelit on aina lehdessä jonka kieltä ei ymmärrä, kts. musiikkilehtien murphyn laki). no, olikin yllättäen ihan kolmannella kotimaisella ja ihan hauska pläjäys. kova painotus droneen ja oudompaan metalliin. sunn o)))(+boris) tietty kannessa ja bändiltä arvostellaan myös peräti kaksi keikkaa, mehukkaastii täysin eri painotuksin ("universumin paras bändi" vs. "parodia itsestään"). mukava lukea akteista joihin yleensä törmää vaan wiressä - jonka lukeminen maistuu koko ajan enemmän puulta - jossain rennommassa mediassa, jossa jokaista epävireiseen mandoliiniin törmännyttä hippiä ei hehkuteta psykefolkin messiaaksi. james plotkin-haastiksesta myös plussaa. ja kriittisistä ja varsin hauskoista levyarvioista.

kotisivutkin on http://www.rock-a-rolla.com/ ja wolf eyes näköjään kannessa. ajan hermolla siis. heh heh.


Jean-Babtiste wrote:

Black Metal on oikeasti muutakin kuin skandaalijournalismia.

jäsen: vitun hapan (suljettu?) pappaosasto

Offline

#84 07.03.2007 10:50

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mun valinta on Uncut ja sit tietty kannatusmaininta Rumballe. En vaan jaksa sitä enää.


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#85 07.03.2007 11:10

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:25cf6eaa75="Juha K. Korento"]
Ensin, silloin joskus, minä halusin olla surullinen. Sitten, jonain aamuna, heräsin surullisena. Nyt olen kyllästynyt siihen. Olen niin kyllästynyt.
[/quote:25cf6eaa75]

http://www.pyrstotahti.blogspot.com/

Onko jo miltei Ordersiin verrattavaa?


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#86 07.03.2007 11:15

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:91f685e8f7="sheino"]http://www.pyrstotahti.blogspot.com/
Onko jo miltei Ordersiin verrattavaa?[/quote:91f685e8f7]

Mun mielestä toi yletön patetia voittaa paikoin Ordersin ja Jipunkin!


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#87 07.03.2007 11:18

sheino
Member
From: Kotipiha Vallilassa
Registered: 31.05.2006
Posts: 4,116

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:dd514520fc="forssto"][quote:dd514520fc="sheino"]http://www.pyrstotahti.blogspot.com/
Onko jo miltei Ordersiin verrattavaa?[/quote:dd514520fc]

Mun mielestä toi yletön patetia voittaa paikoin Ordersin ja Jipunkin![/quote:dd514520fc]

Menisin varmasti katsomaan, jos nuo kaikki kolme olisivat soittamassa jossain samana iltana.  peuk


”Saavuttaakseni rikkinäisyyden ja pelokkuuden tunnelman lauloin kappaleen alasti pimeän studion lattialla”, kertoo Juha K. Korento.

Offline

#88 07.03.2007 11:25

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,043
Website

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:8f74813e54="sheino"][quote:8f74813e54="forssto"][quote:8f74813e54="sheino"]http://www.pyrstotahti.blogspot.com/
Onko jo miltei Ordersiin verrattavaa?[/quote:8f74813e54]

Mun mielestä toi yletön patetia voittaa paikoin Ordersin ja Jipunkin![/quote:8f74813e54]

Menisin varmasti katsomaan, jos nuo kaikki kolme olisivat soittamassa jossain samana iltana.  peuk[/quote:8f74813e54]
sama, eiq

muistan  kuulleeni korentoa ylexillä, jota kuuntelen aina autossa. sellaista keskiverto-radiopoppisrokkia jostain happoradion ja uniklubin välimaastosta tais olla, saattoi jopa olla parempaa kuin kumpikaan  mainituista icon_eek (toisaalta siihen ei paljoa tarvita...)


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#89 07.03.2007 11:49

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

Mainostan edelleen Signal to Noisea. En kyllä jaksanut ekan vuoden tilauksen jälkeen uusia, oon niin vitun laiska lukemaan tuollaisia. Kun ei muka ole sitä aikaa perkele. Ihan nössö oon ja håmå. Sama juttu kävi National Geographicin kanssa, mutta siinä tietysti juttua musiikista vähemmän.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#90 07.03.2007 12:08

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Tässä äänestämme parhaasta painetusta musiikkilehdestä

[quote:6d45d58cd9="sheino"][quote:6d45d58cd9="Juha K. Korento"]
Ensin, silloin joskus, minä halusin olla surullinen. Sitten, jonain aamuna, heräsin surullisena. Nyt olen kyllästynyt siihen. Olen niin kyllästynyt.
[/quote:6d45d58cd9]

http://www.pyrstotahti.blogspot.com/

Onko jo miltei Ordersiin verrattavaa?[/quote:6d45d58cd9]


Pakko tsekata tää bändi. Herätti kyllä mielenkiinnon. Vittu mikä Uuno!


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

Board footer

Powered by FluxBB