#1 22.03.2010 23:51

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Omat Laitteet #1 16.3.2010

Tiistaina 16.3. vietettiin ensimmäistä Omat Laitteet -iltaa. Iltaan oli ilmoittautunut kolme esiintyjää, jotka erosivat toisistaan siinä määrin että oli lupa odottaa onnistunutta iltamaa! Yleisöäkin paikalle oli saapunut siinä määrin, että uusi elektronisen musiikin open stage -klubi sai ensimmäisenä iltanaan arvoisensa startin ja nousi heti kerrasta kaupungin suurten musiikkitapahtumien joukkoon.


Aki Luoto toivotti illan aluksi kaikki esiintyjät ja katsojat tervetulleiksi nauttimaan mielenkiintoisista musiikkiesityksistä hyvässä seurassa. Tämän jälkeen areena ja lava annettiin artisteille, heidän esityksensä äänitettiin ja alla onkin kuvien ja äänen muodossa näytteitä näistä esityksistä.



Vaarne
      Vaarne  by  OmatLaitteet
Vaarne avasi Omat Laitteet -klubin historian ensimmäisen illan tarjoillen yleisölle "matkan aavikolle", kuten hän itse esityksensä aluksi totesi. Vaarnen kaksikymmenminuuttinen pyöri hienojen rytmien ja tunnelmien ympärillä - todellista musiikillista maalailua kuultiin useiden kappaleiden muodossa, niistä blogiin nostettiin esille toisena kuultu teos tästä musiikillisesta seikkailusta.

Harlot's Ghost       Harlot's Ghost  by  OmatLaitteet
Harlot's Ghost vei kuulijansa suurten mystisten vuorten luo - loihtien kitarallaan ja laitteillaan hienoja kokonaisuuksia spontaanisti yleisön edessä. Artistin teokset perustuivat akustisella kitaralla loihdittuihin äänimaisemiin, joita hän soitti laitteillaan livenä pyöritellen ja muokaten niitä suuriksi taidemaailmoiksi vieden ilmaisuaan kitaran ja yleisön reaktioiden mukaan edestakaisin tuossa äänen valtameressä. Tarjoilemamme näyte on viimeinen teos kolme teosta sisältäneestä "setistä".


Pointless Note       Pointless Note  by  OmatLaitteet
Illan kolmantena ja samalla viimeisenä esityksenä kuultiin syntikka-kone-hulina-kaksikon nimeltä Pointless Note esitys. Herrat olivat tuottaneet reilun vartin mittaisen esityksen, jossa monilta osin soittotaidon puutteet korvattiin äkäisellä sanomalla. Rumpukoneet ja syntetisaattorit jauhoivat ilmoille ärjyvää pauketta ja kieli tuntui olevan jossain määrin poskessa, mutta sitä tasapainotettiin erilaisin kantaaottavin samplein. Näyte on kolmiosaisen setin keskimmäinen osio.



Esiintyjien välissä soitetut kappaleet:
James Blake - Air & Lack Thereof   
Ramadanman & Appleblim - Sous le sable
-----
Aphex Twin - Hedphelym
Aphex Twin - Delphium

Ilta oli kaikin puolin onnistunut sekä miellyttävä kokonaisuus ja toivottavaa onkin, että jatkoa klubille seuraisi. Tämän takia onkin ensiarvoisen tärkeää levittää tämän tapahtuman ilosanomaa ja saada seuraavalle suunnitellulle Omat Laitteet -illalle (20.4.) esiintyjiä ilmoittautumaan järjestäjille osoitteeseen omatlaitteet@gmail.com!

-OL

Last edited by aqzu (22.03.2010 23:52)


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#2 22.03.2010 23:57

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#3 23.03.2010 01:36

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,376
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

raportille peuk


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#4 23.03.2010 12:28

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Ei yhtään trance-artistia.  sadbanana


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#5 23.03.2010 12:30

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,376
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

simo_vaatehuoneelta wrote:

Ei yhtään transu-artistia.  sadbanana

mekko päälle ja ensi kerralla rohkeasti mukaan ff


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#6 23.03.2010 12:49

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

friends  peuk


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#7 23.03.2010 16:28

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009
Posts: 4,282

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Raportille ja klubille ahtaajamaisen jämäkkä  peuk


Vuoden nuori muotoilija.

Offline

#8 24.03.2010 00:19

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Kiitos positiivisista kommenteista! peuk
Nyt tosiaan suuri kuulutus ja huuto on esiintyjien perään - me järkätään klubia ja tarjotaan paikka kunhan löytyy esiintyjiä klubille. Sana leviämään ja viidakkorumpu laulamaan!


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#9 24.03.2010 00:26

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

tekemisen meininkiä peuk


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#10 24.03.2010 01:16

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,376
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

seurava klubi olis näköjään greipin synttäripäivänä mut ei se varmaan kesken viikkoa kerkeä. viikkoa myöhemmin oon muuten ite tulossa tanpereelle työasioissa, miksei oo sillon mad


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#11 28.03.2010 12:41

maloun
Member
Registered: 31.03.2007
Posts: 567

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Iso peukku tälle konseptille!  peuk

Offline

#12 28.03.2010 13:35

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Kiitos kaikille, ollaan itsekin innoissamme tästä - ainut mikä ärsyttää on että varmistuneiden esiintyjien määrä seuraavaa suunniteltua iltaa varten on kaunistelematon nolla. icon_biggrin
Tässä kaupungissa on ihmisiä jotka tätä vääntää, edelliskerran esitysten tasosta se ei voi olla kiinni, musiikkityyleille ei laiteta rajoja, baarin puolesta on vihreä valo ja me hoidetaan kovinkin innoissamme kaikki käytännön jutut, hoidetaan vaikka piuhat paikalle tarvittaessa ja myllytettykin ympäriinsä on, missä siis vika. icon_biggrin
Kyselyjä on tullut muutamat ja muutama tuli puhumaan viimeksi kertoillen omista prokkiksistaan ja hekumoimaan tätä systeemiä, mutta vielä ei ole kukaan uskaltautunut ilmoittautumaan. icon_biggrin
Nyt siis musarunkkareita kaivataan esittämään ja kavereitaan rekrytoimaan, rimaa ei todellakaan asetettu viimeksi korkealle ja ennakko-odotuksia ei ole! Iltaa ei tietenkään järjestetä mikäli ennakkoilmoittautumisia ei tule..

Last edited by aqzu (28.03.2010 13:35)


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#13 28.03.2010 13:42

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Repsää myös että nyt on sentään Ravintolan sivuille saatu sähköpostiosoitteet siihen muotoon että ne vievät perille, mutta sitten on taas jäänyt tajuamatta laittaa kunnolla näkyviin että tapahtuman konseptiin kuuluu ennakkoilmoittautuminen.. icon_biggrin

http://www.ravintola-artturi.com/


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#14 20.04.2010 17:34

LH
Member
From: Pispala
Registered: 25.09.2008
Posts: 143

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

No, onko tätä tänään? Artturissa on juliste jossa mainitaan tämä päivämäärä, mutta blogi ei ole päivittynyt eikä tähän ketjuunkaan ole tullut uusia viestejä..

PS. Sääli jos jää järjestämättä, pidin siitä ensimmäisestä. Olen toki yrittänyt osaltani aktivoida ihmisiä ilmoittautumaan.

Last edited by LH (20.04.2010 17:36)


ours is not to reason why.

Offline

#15 20.04.2010 18:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,376
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

ei kai oo ilmoittautuneita frown2

aqzu tietänee tarkemmin


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Online

#16 24.04.2010 18:29

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Joo-o, enpä oo täällä visiteerannut hetkeen..

Mut jep, ei ollut ilmoittautuneita. Nyt toukokuulle kokeillaan jos saataisiin käyntiin, lisää myllytystä vaan. Mikäli ei lähde niin ei lähde, harmittaa vaan mikäli asia tuollainen.

Mut joo, nyt vaan jos ihmiset innostuvat niin nakittakaa ilmoittautumaan..

edit: ai niin, se on ihan helvetin ruma juliste jonka ovat sinne kyhänneet jossa on nuo päivämäärät.. icon_biggrin

Last edited by aqzu (24.04.2010 18:47)


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#17 25.04.2010 19:31

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Kokeilkaa järjestää Omat Vehkeet nimellä niin ehkä toi power electronics porukka innostuis kulli  icon_rolleyes


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#18 26.04.2010 13:57

artsy
Member
From: Tampere
Registered: 19.10.2005
Posts: 2,171
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

janne m. wrote:

Kokeilkaa järjestää Omat Vehkeet nimellä niin ehkä toi power electronics porukka innostuis kulli  icon_rolleyes

tyhmä kysymys, maksatteks mitään korvausta artisteille?


let me fall out of the window
with confetti in my hair

Offline

#19 26.04.2010 19:38

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

artsy wrote:
janne m. wrote:

Kokeilkaa järjestää Omat Vehkeet nimellä niin ehkä toi power electronics porukka innostuis kulli  icon_rolleyes

tyhmä kysymys, maksatteks mitään korvausta artisteille?

eip ellei juoma&ruoka -settiä lasketa, koska pointtina on kaivaa ne makuuhuoneidensa kätköissä lymyävät heebot esille.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#20 03.05.2010 06:44

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

No niin, ultimatum alkaa tehota ja OL-ilta toukokuulle näyttää enemmän kuin todennäköiseltä. peuk
Nyt vaan kaikki edelleen nakittamaan kaikki mahdolliset esiintymään.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#21 11.05.2010 08:59

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Kuukauden tauon jälkeen Omat Laitteet -klubi palaa toista kertaa vavisuttamaan Tamperelaista kulttuurikenttää. Tällä kertaa ihmisten tunteista ja musiikillisista koukuista vastaavat kolme ryhmittymää, jotka kukin omalla panoksellaan luovat tuosta tiistai-illasta unohtumattoman ja ainutkertaisen kokemuksen. Jälleen musiikkityylien suhteen ei ole asetettu mitään rajoitteita ja niinpä onkin mielenkiintoista kuulla millainen tarjonta meitä kuulijoita odottaa.

Tiistain 18.5. varmistuneet esiintyjät:

-ARNRealm-koalitio
-I´m with Machine
-Opal
(jokaisella esiintyjällä on n. 20 minuuttia esiintymisaikaa - mitään muita rajoituksia ei ole)

Esiintyjien esittelyt tulevat Omat Laitteet -tapahtuman blogiin omatlaitteet.blogspot.com lähipäivinä, ja tapahtuman jälkeen blogiin tulee tallenteita ja kuvia esiintymisistä sekä illasta mikäli ei päsee mukaan.

Nyt laitetaan pyörä pyörimään ja vakiinnutetaan tämän tapahtuman paikka kaupungin kulttuuritarjonnassa! Kutsut leviämään ja ravintola täyteen aivan kuten ensimmäiselläkin kerralla!

Ensi kuussa Omat Laitteet -klubi viettää kesälomaa MM-kisojen takia..


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#22 18.05.2010 14:50

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Tänään. Neljä esiintyjäporukkaa, aivan törkeästi jengiä mestoilla, suuret meiningit, paupau.


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#23 19.05.2010 12:38

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Aika päräyttävää - toistasataa ihmistä, killeriesityksiä ja todella onnistunut ilta. Tätä lisää, näyttää hyvältä. Raporttia blogiin tulossa..


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#24 19.05.2010 15:59

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

icon_surprisedpeuk
hienoa että lähti homma toimimaan


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#25 20.05.2010 13:22

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Tiistaina 18.5. Artturissa vietettiin historian toista Omat Laitteet -iltaa. Edelliskuukauden esiintyjättömyys oli muuttunut täydeksi rosteriksi esiintyjiä valmiina täyttämään kuuntelijoidensa mielet ja kielet suurella äänitaiteella sekä koukuttavilla oivalluksilla. Yleisöä oli saapunut paikalle kaikki odotukset ylittävä määrä, joten illasta saattoi jo ennen ensimmäistäkään esitystä veikata todellista menestystä. Menestys illasta myös tuli, kiitos upeiden artistien sekä innostuneen yleisön.

Artisteja oli mukaan ilmoittautunut maksimimäärä, eli neljä kokoonpanoa. Nämä yhtyeet valitsivat esiintymisvuoronsa ilmoittautumisjärjestyksessä ja niinpä yleisö sai kuultavakseen mielenkiintoisen kattauksen uutta ja originellia elektronista musiikkia. Ohessa materiaalia jokaisesta esityksestä (artistien nimet toimivat yhteydenotto-linkkeinä):


Opal

Kolmijäseninen Opal aloitti toisen Omat Laitteet -illan tarjoten kuulijoille hauskan ja monipuolisen kattauksen ei-itseään-liian-vakavasti-ottavaa pop-musiikkia. Opalin musiikissa sulautuivat saumattomasti yhteen legendaaristen analogisyntikoiden omaperäinen pörinä ja positiivisella tavalla vinksahtanut luova ajattelu. Erityistunnelmaa esitykseen tuotiin sydämet sulattaneilla koira-äänillä valkoisesta lelusyntikasta. Blogiin Opal valitsi kuultavaksi esityksen ensimmäisenä tulleen teoksen.




I'm With Machine

I'm With Machine valtasi seuraavaksi Omat Laitteet -lavan mielenkiintoisella äänikudelmallaan joka muodostui monista erilaisista efektilaitteista ja itsetehdyistä äänilähteistä. Parikymmenminuuttinen noisematto laskeutui Artturin ylle tuoden mukanaan metelin ilosanomaa ja osoittaen samalla osaltaan kuinka monenlaista musiikkia voidaan OL-illoissa esittää. Blogiin valittiin äänikudelman loppuosa näytteeksi.




ARNREALM

ARNRealm nousi kolmantena kokoonpanona Omat Laitteet -lauteille vyöryttäen neljän soittajansa voimin runsaslukuiselle yleisölle hiottua ja monipuolisen leikittelevää tanssimusiikkia. ARNRealm oli miksannut kappaleensa yhdeksi suureksi kokonaisuudeksi luoden musiikillisesta matkasta miellyttävää ylä- ja alamäkien kokonaisuutta. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita sisältäneeltä kokonaisuudelta yhtye valitsi blogiin kuultavaksi viidennen osion, nimeltään "Notified Body 0857".


Video Dating Montage
yhteystiedot ja kappale ilmestyvät blogiin yhtyeen ne vahvistettua..

Video Dating Montage aloitti Omat Laitteet -klubilla live-uransa - ja miten aloittikaan! VDM tarjoili kolmihenkisenä miellyttävän kattauksen helppoa ja tanssittavaa kesäpoppia, josta löytyi kunnon koukkuja vaikka lohikalastajille jaettavaksi. Yhtyeen helposti lähestyttävä musiikillinen ilmaisu toi mieleen monet trendikkään ajattomat popyhtyeet ja kolmikon lyriikoissa oli monia hienoja ilmaisuja vähintään yhtä paljon kuin OL-historian upeimmissa aurinkolaseissa kesäfiilistä.





Esiintyjien välissä soitetut kappaleet:
---
Joakim - Drumtrax
---
Imatran Voima - Commando 12"
---
Kraftwerk - La Forme (Hot Chip remix)
---

Omat Laitteet #2 oli yli sadalla katsojallaan todellinen menestys, ja niinpä nyt OL-kollektiivilla onkin toiveissa kyseisen klubin vakiintuminen osaksi Tampereen kuukausittaista kulttuuritarjontaa. Elektronista klubia ei kuitenkaan pystytä järjestämään ilman artisteja, ja niinpä edelleen peräänkuulutetaan kaikkia innostuneita ilmoittautumaan osoitteeseen omatlaitteet@gmail.com jotta myös kesäkuussa klubi saadaan järjestettyä. Tässä kaupungissa on potentiaalia saada tämä tapahtuma pyörimään täydellä teholla mutta se vaatii harrastajien ilmaantumista paikalle esittämään omaa tuotantoaan.

Kiitos vielä kaikille, tiistai oli ikimuistoinen tapahtuma!

- Omat Laitteet-


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#26 21.05.2010 12:16

Folkhälsan
Member
Registered: 12.12.2009
Posts: 4,282

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

pimp peuk


Vuoden nuori muotoilija.

Offline

#27 07.07.2010 13:19

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Omat Laitteet #3 - 20.7.2010

Jälleen on kuukausi vietetty jalkapallolomaa välissä ja Omat Laitteet -klubi saapuu keskelle kesää salamoivan kulttuurikokemuksen kera. Tälle kerralle kesän keskelle on ilta täyttynyt neljästä mielenkiintoisesta esityksestä - rajoja ei edelleenkään ole, joten tarjolla onkin neljä mielenkiintoista ja varmasti aivotoimintaa stimuloivaa musiikkikokemusta.

Tiistain 20.7.. varmistuneet esiintyjät:

-Music Wonderland
-Wojaz
-sisäavaruudentutkimuskeskus
-ernesto aeroflot
(jokaisella esiintyjällä on n. 20 minuuttia esiintymisaikaa - mitään muita rajoituksia ei ole)

Esiintyjien esittelyt tulevat Omat Laitteet -tapahtuman blogiin omatlaitteet.blogspot.com lähipäivinä, ja tapahtuman jälkeen blogiin tulee tallenteita ja kuvia esiintymisistä sekä illasta mikäli ei päsee mukaan.

Nyt täytetään ravintola heinäkuisena tiistai-iltana ja jatketaan siten aiempien iltojen perinteitä!

Myös ilmoittautumisia otetaan jo elokuun iltaan - sinne on jo saatu muutama ilmoittautuminen, joten pidä kiirettä!

FB-event: http://www.facebook.com/home.php?#!/eve … 0033657063


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#28 21.07.2010 11:18

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Oli hyvät setit taas, ehkä osaltaan liian pitkiksi pääsivät touhut karkeilemaan mutta so not. Myöhemmin pitempää juttua touhuista kuten myös toivottavasti tämän päivän Aamulehden reilun puolen sivun onnistunut juttu tapahtumasta. peuk


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#29 21.07.2010 17:40

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

aamulehtiol.jpg


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

#30 23.07.2010 12:59

aqzu
herra tarkastaja
Registered: 13.06.2005
Posts: 4,129
Website

Re: Omat Laitteet -klubi (elektronisen musiikin open stage Tampereella)

Omat Laitteet 20.7.2010


Kesäkuun jalkapallotauon jälkeen kokoonnuttiin heinäkuussa kolmanteen Omat Laitteet -iltaan. Kesäinen helleaalto oli hieman helpottanut otettaan armaasta kaupungistamme, mutta silti illan neljän esiintyjän ei tarvinnut palella hyytävässä ilmapiirissä vaan ravintolan oli pikemminkin vallannut jälleen viihtyisä lämmin ja luokseenkutsuva atmosfääri.

Illan artistit edustivat elektronisen musiikin kenttää arvostettavan laveasti, ja vaikka ajallisesti saatettiin illan tuoksinassa karata ohjeistusten tuolle puolen, niin silti esitysten taso oli jälleen miellyttävän monipuolisen mielenkiintoisen laaja. Ongelmaksi tällä kerralla koituivatkin enemmän järjestäjien ikävät vastoinkäymiset - hovivalokuvaaja sairastui juuri ennen tapahtumaa ja äänityslaite oli vahingossa asetettu äänittämään mikrofonien kautta. Voee...

Mutta nauhalle kuitenkin asioita saatiin ja yhden artistin kuvaajalta kuvia käyttöön, muista kännykkäkameralla taltioituina. Mikäli siis jollain on kuvia illalta ja haluaisi ne jakaa niin omatlaitteet@gmail.com olisi niille oiva osoite! SpaceMothersin kuvat by Sasu Riikonen. Artistien nimet toimivat linkkeinä yhteystietoihin.

Wojaz

Ensimmäiselle soolokeikalleen noussut Wojaz tarjoili Omat Laitteet -yleisölle täyteläisin soundein varustettua maalailua, jota hän höysti psykedeelisin puhein kasettimankastaan. Tämä syviin vesiin vienyt ristiretki kiskoi kokijansa syvälle syntetisaattoreiden ytimiin. Kuultavaksi valikoitui esityksen ensimmäinen osa.


Music Wonderland

Music Wonderland tuli ja pyyhkäisi kaiken alleen. Tuo yhden miehen kokoonpano osoitti miten musiikki elektronisessa muodossa on todella laaja käsite ja miten ilmaisu parhaimmillaan tapahtuu tietyssä tilassa ja tietyssä tilanteessa ilman suuria ennalta määriteltyjä rakenteita. Music Wonderlandin noisessa ja fyysisessä tekemisessä oltiin jo lähellä abstraktin ekspressionismin musiikillista puolta.



ernesto aeroflot
äänite tulee kunhan saadaan yhtyeeltä vahvistus
ernesto aeroflot toi kolmannen OL-illan kolmantena esiintyjänä "lauteille" pöydällisen klassisia syntetisaattoreita tarjoillen kuulijoille tripin takaisin kauas kaukaisuuteen kadonneisiin Miami Vice -aikoihin. Tätä kesäistä matkaansa he höystivät idm-vaikutteisilla nakutuksilla ja vinksahtaneilla rakenteilla. Mukaan oli myös saatu miellyttävä mini-rumpukone.


SpaceMothers

SpaceMothers toi illan viimeisenä esityksenä lauteille tapahtuman rajoilla olleen esityksen jossa ei foliota säästelty. Pitkälti improvisointiin perustunut tuotos perustui kahden kielisoittimen, microkorgin ja melodican väliselle vuoropuhelulle. Lopputuloksena oli paljon foliota ja rokahtavia maisemia.


Esiintyjien välissä soitetut kappaleet
---
LCD Soundsystem - 45:33 Part II
---
Add N To X - Little Black Rocks In The Sun
---
Skream - Rimz
Roots Manuva - Witness (One Hope) -Walworth Road Rockers Dub
---

Heinäkuinen ilta oli kaikkinensa vastoinkäymisistä huolimatta onnistunut, jatkossa järjestäjien pitää olla huolellisempia jotta tallennuksen suhteen ei tule ongelmia kuten tällä kerralla ja myös huolehtia klubin pituudesta - tällä kerralla esitykset karkasivat hieman ylipitkiksi. Kesällähän tällainen ei ole ongelma, mutta syksyllä kaikkien kannalta on miellyttävämpää mikäli tapahtuma pysyy sopivan tiiviinä.

Nyt sitten katseet kohti elokuuta; tähän mennessä on jo kolme ilmoittautumista iltaan joten vielä yhdelle on tilaa - oletko se sinä?!!

- Omat Laitteet -


"Dodii, tulihan se natsikortti sieltä, aina se tulee jossain vaiheessa.
No kuule, mulla on niitä koko pakka.
Ja nainen: mä olen pasianssin ystävä!"

Offline

Board footer

Powered by FluxBB