#1 27.08.2010 11:31

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Ranskaelektro ja -house

Daft Punk ja Justice joo, mutta iskeekö kenellekään noin muuten Ranskan elektro-/elektrohouse-soundi? Todella paljon hyvää kamaa tuolta tulee ja aina löytyy jotain uusia nimiä. Tuossa nyt jotain esimerkkeineen:

Danger

Kavinsky

SebastiAn

Vitalic (siisti videokin)

Teenage Bad Girl

Busy P

Vicarious Bliss

DJ Mehdi

Oikeastaan koko Ed Banger Recordsin tuotanto  on täyttä asiaa, mutta en nyt ihan kaikkia sen artisteja jaksanut linkittää. Uffiekin melkein kuuluisi sen takia tähän ketjuun, mutta sen levy nyt oikeastaan on jo vähän popimpaa tavaraa.

Offline

#2 27.08.2010 12:39

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Ranskaelektro ja -house

Mä olen aina digannut enempi Helsingin elektrohousesta  psykostep

250px-Sahkotalo.JPG


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#3 27.08.2010 12:48

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ranskaelektro ja -house

Vteich wrote:

Daft Punk ja Justice joo, mutta iskeekö kenellekään noin muuten Ranskan elektro-/elektrohouse-soundi?

bernardblack wrote:

EI KIINNOSTA


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#4 27.08.2010 12:49

Neuvostoliitto
Kyntömestari
Registered: 25.11.2008
Posts: 9,088

Re: Ranskaelektro ja -house

Ed Banger =  snore


Schnabel Ralf, kai kannatat sä viittä vuotta/
suunnitelmataloudessa lepää kansanvoima/
Kommunismissa ei vikaa oo vaan ihmisissä/
tuskin pois pääsen täältä konsanaan

Offline

#5 27.08.2010 12:59

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Kiitos mielipiteistänne.

Offline

#6 27.08.2010 13:01

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ranskaelektro ja -house

on ilo palvella!


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#7 27.08.2010 13:12

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Ranskaelektro ja -house

Lytättiin ihan täysin. sadbanana

Kyllä mä jostain Justice tms. biiseistä on tykkäilly, mut sit kyllästy.. icon_sad
Ed Bangerin jollain kokkarilla oli pari ihan hyvää biisiä. Ei jaksa tutustua asiaan sen tarkemmin.

Last edited by barton_funk (27.08.2010 13:12)


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#8 27.08.2010 13:52

Joe Caligula
Member
Registered: 10.04.2008
Posts: 3,305

Re: Ranskaelektro ja -house

Parempaa kuin doom, hippanuotiofolk, radiohead ja mitä näitä nyt olikaan..
Nyt kuuntelen duunissa tota Motorbassin Pansoulia eli klassikko-osastoa  peuk


Lasken itseni liberaalifeministiksi, ja minulle feminismi tarkoittaa tasa-arvoon pyrkimistä, ei sen avulla tai naiseudella ratsastamista.

No runkut runkatkoon, mutta minäpoika haluan tanssia.

Offline

#9 27.08.2010 13:58

greenie
Member
Registered: 25.06.2009
Posts: 1,894

Re: Ranskaelektro ja -house

Toki toki, mutta en tiedä miten paljon tästä nyt osaisi tarinoida. Vitalic eritoten on sydäntä lähellä.


hodari.png

Offline

#10 27.08.2010 14:18

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009
Posts: 3,537

Re: Ranskaelektro ja -house

Joe Caligula wrote:

Nyt kuuntelen duunissa tota Motorbassin Pansoulia eli klassikko-osastoa  peuk

Pitääpä muuten kuunnella tuo pitkästä aikaa!


Valitettavasti on käynyt rosvo.

Offline

#11 27.08.2010 16:15

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ranskaelektro ja -house

Yleensä en harrasta tätä muiden fanitustopikkien sabotoimista mutta

JOO LAATTA LENTÄÄ, KUN TÄTÄ JOUTUU JOSKUS VAHINGOSSA KUULEMAAN HYI HELVETTI


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#12 27.08.2010 16:35

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Moronica wrote:

Yleensä en harrasta tätä muiden fanitustopikkien sabotoimista mutta

JOO LAATTA LENTÄÄ, KUN TÄTÄ JOUTUU JOSKUS VAHINGOSSA KUULEMAAN HYI HELVETTI

Ja kuuntelet kuitenkin jotain Huoratronia? Jotenkin musta nyt tuntuu että sinä niin kuin suurin osa muistakaan tähän ketjuun yhtä rakentavaa kommenttia heittäneet ette ole juuri yhtään noista nimistä jaksaneet yhtäkään kertaa kuunnella edes vähän alusta.

Offline

#13 27.08.2010 16:43

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ranskaelektro ja -house

ensin pitäs KIINNOSTAa etä kuuntelis edes vähän alusta icon_surprised


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#14 27.08.2010 16:48

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Musta Daft Punk, Justice ja jossain määrin Ed Bangerkin kuuluu kyllä ihan konemusan yleissivistykseen, tai jos noitakaan ei tiedä tai ei kiinnosta edes vähän alusta, niin voi varmaan länkyttää jostain huluhulu-etnoilusta tai kuumimmasta uudesta lenkkareihintuijottelumusasta niille sopivammissa threadeissa. Hä.

Last edited by Vteich (27.08.2010 16:48)

Offline

#15 27.08.2010 16:49

bernardblack
herra ihanainen
From: reijomäkilä
Registered: 22.08.2009
Posts: 27,182
Website

Re: Ranskaelektro ja -house

huïg wrote:

ensin pitäs KIINNOSTAa etä kuuntelis edes vähän alusta icon_surprised

onko sulla jotain ENNAKKOLUULOJA

redface_new


tunteet elikkäs fiilikset, ne on aitoja, niistä kannattaa pitää kiinni

Offline

#16 27.08.2010 16:55

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ranskaelektro ja -house

ei ku ENNAKKOTIETOJA icon_wink

p.s. ykskään populäärimusiikin alahaaran alahaaran alahaara ei tule koskaan kuulumaan mun yleissivistykseeni. mä kuuntelen ihan mitä mua huvittaa :center:8):center:


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#17 27.08.2010 23:18

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: Ranskaelektro ja -house

Ja niin tota emmää pahalla, toi ny oli tommonen, vitsi  mad

Daft Punkin Homework kuulosti aikoinaan tosi raikkaalta, Discoverya en jaksanut paljoa kuunnella ja sittemmin nuo (ja muut mitä olen bändiltä kuullut) ovat menneet ihan ohi mun musamaun, mikä taitaa olla annetuista vaihtoehdoista enempi tota huluhulu-etnoilua. Vittuiludissausjatkot vaikka Omar Souleymanin topikissa. Justicea koitin ns. alusta mutta ei lähteny.

Eli ny voin kuunnella mitä mua huvittaa JA mulla on palanen konemusan yleissivistystä hallussa  icon_mrgreen


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#18 28.08.2010 15:24

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Ranskaelektro ja -house

Vähän kummalliselta tuntuu laskea Ed Bangerin kama konemusan yleissivistykseen kuuluvaksi. Eipä siitä muuta. Siitä voi sit keskustella mikä se on, ja tartteeko sitä tai mitä vaan. Sille voi sitte perustaa topikin. JOS SILTÄ TUNTUU

Tyhmää mun mielestä yleisesti dissailla, jos ei jaksa edes kuunnella (edes alusta).

(Arvasin kyl heti millasen vastaanoton tää saa täällä, kun näin topikin. Sama kuin ois alkanu mainostaa ironisia viiksiään.  icon_surprised )


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#19 28.08.2010 16:03

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Ranskaelektro ja -house

välillä riittää se että on kuullut, eikä tarvitse ottaa aktiiviseen kuunteluun. näinhän ylipäänsä raakkautuu musiikista suurin osa kiinnostuspiirin sisä/ulkopuolelle. eiköhän kukin ole kuullut tämäntyyppistä huttua tarpeeksi muodostaakseen jonkinmoisen mielipiteen. tai mistäs minä muista tiiän, ite ainakin oon. vaikken oo sitten viittiny varsinaisesti ottaa kuunteluun.

ja jos jokin on hipstereintä (tai mitä lie, samaahan nyt on kaikissa musiikin alalajien klaaneissa) niin tää "et voi tietää aiheesta x koska et ole kuunnellut y:tä". tässä mun pointsit, ja voisin jättää nyt tämän. paitsi jos joku haluaa vääntää icon_cool


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#20 28.08.2010 20:00

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

barton_funk wrote:

Vähän kummalliselta tuntuu laskea Ed Bangerin kama konemusan yleissivistykseen kuuluvaksi.

"...ja jossain määrin Ed Bangerkin". Daft Punk ja Justice (ja sitä kautta Ed Banger) nyt ainakin.

Mutta onhan koko Ed Banger ollut sen verran iso ilmiö viimevuosina, että kyllä mielestäni kuuluu, tai ainakin ylipäänsä tuntea se soundi (tai edes tajuta olla hiljaa sitä koskevassa topicissa jos ei tiedä asiasta yhtään mitään). Varmaan hirveän monelta populäärikulttuuria seuraavalta ei kuitenkaan esim. Justice mennyt ohi 2007-2008 (tai joku Daft Punk sitä ennen), ellei ole sitten näitä "ei kiinnosta voi lol" -tyyppejä tai asu Suomessa.

Offline

#21 29.08.2010 12:20

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Ranskaelektro ja -house

Hei Vteich, tervetuloa forumille.

Tärkeä otsikko, kiitos. Pitää tsekata noi linkkaamasi ennestään tuntemattomat artistit. Mutta siis häh, eikö ollu tosiaan entuudestaan otsikkoa Daft Punkille, joka kuitenkin on *vetää syvään henkeä* nerointa poppia 2000-luvulla piste.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22 29.08.2010 12:42

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Laatu wrote:

Mutta siis häh, eikö ollu tosiaan entuudestaan otsikkoa Daft Punkille, joka kuitenkin on *vetää syvään henkeä* nerointa poppia 2000-luvulla piste.

(Mulla on jostain syystä koko ajan tällä foorumilla joku sarkasmidetektori päällä, mutta vastaan nyt silti.)

Vaikka Justice ym. oli toiminut jo pitkään, niin mulle Daft Punk ei hirveästi auennut ennen kuin kuulin Alive 2007:n. Itse asiassa studiolevyt eivät hirveästi vieläkään toimi (pitänee vielä kokeilla Human After Allia), mutta toi Alive 2007 on kyllä aivan nerokasta kamaa. Jos nuo ensi kesänä Eurooppaa kiertävät, niin pakko lähteä näkemään johonkin, samoin kuin Justice (onnistunut missaamaan molemmat Suomen festarikeikat).

Offline

#23 29.08.2010 13:04

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,920
Website

Re: Ranskaelektro ja -house

Mulla kesti hävettävän kauan tajuta Daft Punkin nerous. Discovery-levy muutti kaiken. Silloin kun One More Time tuli, ajattelin pitkään suurin piirtein samoin kuin tämä legendaarinen janari: http://pitchfork.com/reviews/albums/2134-discovery/

Mut kyllä sen hyvyys sit lopulta valkeni. Vihdoinkin koko albumi kuunteluun, ja lopulta tajuamus, että onhan Discovery vuosikymmenen nerokkainta kamaa. Lähdetään nyt siitä että viisi ekaa biisiä on tunnetusti parasta ikinä, siitä sit seuraavat Nightvision-Superheroes-High Life edelleen tasokasta ysi puolta. Niiden jälkeen Something About Us on koskettavin juustoinen slovari ikinä. Sit kun levyn lopusta löytyy vielä sellanen käsittämätön raita kuin Face To Face, niin onhan se. Parasta ikinä. Ja parhaiten aikaa kestänyttä poppia 2000-luvulta. Kuuntelen tota levyä edelleen säännöllisesti, eikä kyse ole nostalgiasta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#24 29.08.2010 13:50

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Ranskaelektro ja -house

Täähän oli aikoinaan maino poppibiisi: 98' forever


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#25 29.08.2010 14:59

suomenajokoira
Member
Registered: 05.03.2009
Posts: 3,537

Re: Ranskaelektro ja -house

Jos tässä käsitellään myös vanhempaa kamaa ennen "elektroa" niin kyllähän nämä 90-luvun lopun diskosamplefiltteri-vedätykset voittaa Prydzin ja kumppanit mennen tullen.

Eipä tuota uudempaa skeneä ole tullut kovin aktiivisesti seurattua mutta hyviä yksittäisiä biisejä sieltäkin aina välillä tulee. Tämäkään nyt ei ihan uusinta uutta ole:

Justicen remixiä Oizon Natzis-biisistä soitin deejii-keikoilla ennen kun hipsterit oli justicesta kuulleetkaan. smokin


Valitettavasti on käynyt rosvo.

Offline

#26 29.08.2010 15:08

barton_funk
jamppa, synkkä sienestäjä
From: Guttenberg-galaksi
Registered: 05.12.2008
Posts: 26,039

Re: Ranskaelektro ja -house

No jos oli ranska-housesta myös puhe, niin eikö siihen vanhempikin kama kuulu? Suomenajokoiralle Oizosta peuk

Last edited by barton_funk (29.08.2010 15:11)


Halusin syväluotaa sitä yhteiskunta-akselien välistä juopaa, joka jo silloin varjosti minua ja minä sitä.

xfGrijQ.jpg

Offline

#27 30.08.2010 13:53

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: Ranskaelektro ja -house

Vteich wrote:
Moronica wrote:

Yleensä en harrasta tätä muiden fanitustopikkien sabotoimista mutta

JOO LAATTA LENTÄÄ, KUN TÄTÄ JOUTUU JOSKUS VAHINGOSSA KUULEMAAN HYI HELVETTI

Ja kuuntelet kuitenkin jotain Huoratronia? Jotenkin musta nyt tuntuu että sinä niin kuin suurin osa muistakaan tähän ketjuun yhtä rakentavaa kommenttia heittäneet ette ole juuri yhtään noista nimistä jaksaneet yhtäkään kertaa kuunnella edes vähän alusta.

Huoratron eroaa korvissani aika lailla näistä muista ketjussa mainituista artisteista. Mutta joo sori, voin kyllä lopettaa väärien musiikkimakujen dissaamisen vaikka tähän, en ole juuri ikinä nähnyt siinä mitään pointtia muutenkaan. Ihmiset tykkäävät erilaisista jutuista. Tää vaan aiheuttaa mussa harvinaisen pahoja puistatusreaktioita.

Last edited by Moronica (30.08.2010 13:54)


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#28 30.08.2010 14:08

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Moronica wrote:
Vteich wrote:
Moronica wrote:

Yleensä en harrasta tätä muiden fanitustopikkien sabotoimista mutta

JOO LAATTA LENTÄÄ, KUN TÄTÄ JOUTUU JOSKUS VAHINGOSSA KUULEMAAN HYI HELVETTI

Ja kuuntelet kuitenkin jotain Huoratronia? Jotenkin musta nyt tuntuu että sinä niin kuin suurin osa muistakaan tähän ketjuun yhtä rakentavaa kommenttia heittäneet ette ole juuri yhtään noista nimistä jaksaneet yhtäkään kertaa kuunnella edes vähän alusta.

Huoratron eroaa korvissani aika lailla näistä muista ketjussa mainituista artisteista.

No Huoratron menee jo enemmän jonnekin chippitune-/C64-elektromäiskeen puolelle, mutta onko se nyt niin hirveän kaukana jonkun Dangerin tai Kavinskyn Amiga-/Nintendo-pelielektrosta. Tai ainakaan jos kohderyhmää mietitään. No ihan sama joka tapauksessa.

Offline

#29 30.08.2010 14:09

sigmunddroid
Member
From: Tampere
Registered: 07.03.2007
Posts: 286

Re: Ranskaelektro ja -house

Vaikka huigia ei TODELLAKAAN KIINNOSTA niin kerronpahan että DANGER esiintyy tän viikon lauantaina Tampereen Klubilla, Monsters of Pop -tapahtumassa.

hymiö panee lammasta takaapäin

Offline

#30 30.08.2010 14:09

Vteich
Member
Registered: 14.06.2010
Posts: 245

Re: Ranskaelektro ja -house

Urho Ghettonen wrote:

Tuolta suomenajokoiran esittelemältä Roulé/Crydamoure -osastolta en malta olla tätä mainitsematta:
...
Ja kyllä kai Etienne de Crécy ois jo pitäny mainita tässä vaiheessa:

Noi olivat muuten varsin hyvää kamaa. Varsinkin toi Etienne de Crécy on ihan uusi tuttavuus ja todella hyvän kuuloista, joten pitääpä tutustua enemmän.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB