1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » R.E.M.

#1 28.01.2006 19:30

Kiiminkijoen rantatörmä
HOT DOG STUFFED CRUST PIZZA
Registered: 16.06.2005
Posts: 15,103

R.E.M.

Nasta juttu  peuk

Last edited by Kiiminkijoen rantatörmä (11.09.2020 02:32)

Offline

#2 28.01.2006 19:47

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: R.E.M.

Parhutta mutta ei aivan kuitenkaan täysparhutta. Muutama levy kuulematta ja muutamaan en ole kunnolla syventynyt. Aika hitaastihan noi avautuu jos avautuu. Äänestin Revealia mutta emmä oikeastaan osaa sanoa mikä kolmikosta Reveal, Monster ja Hi-Fi on paras.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#3 28.01.2006 20:41

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: R.E.M.

Nää on sarjaa ihan pl.
Monsterista tykkään eniten, mut en oo kaikkii kuullukkaa. Ehkä ihan hyvä vaa.

Losing my religion center


Varikset komentavat

Offline

#4 28.01.2006 22:46

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: R.E.M.

En ole kuullut varmaan puoliakaan levyistä. Omistan Murmurin, Reckoningin ja Lifes Rich Pageantin kun löysin joskus halvalla vinyylinä. Ei niitä ole ehkä riittävästi jaksanut vaan kuunnella.

Automatic for the People oli joskus lainassa ja kuulostihan se hienolta. Jostain syystä ei sitten ole kuitenkaan tullut hankittua. Siihen 80-luvun lopun ja 90-luvun alun R.E.M:ään pitäisi muutenkin tutustua tarkemmin kun tykkään suurimmasta osasta näitten hiteistäkin, joista suurin osa taitaa olla juuri tuolta ajalta. Losing My Religion on tosin tullut kuultua vähän liian monesti. Mutta Shiny Happy People on paras!

Uudempi R.E.M. tuntuu lähinnä ärsyttävän, vaikka mielipiteeni muodostankin vain radiossa soineiden kappaleiden perusteella.

Bändissä riittää tutustumista, ja varmasti tulee ajan myötä tarkempaa perehtymistä tapahtumaan. Ja mikäs kiire tässä on.

Offline

#5 29.01.2006 09:57

ZapMan
Member
Registered: 03.08.2005
Posts: 1,180

Re: R.E.M.

New Adventures in Hi-Fi ****.5
Automatic for the People ****
Out of Time ***,5
Up ***,5
Reveal ***,5
Monster **,5

Viimeisintä en ole kuullut ja kasari levyt ei ole niin hyvin hallussa että niitä tähdittäisin. New Adventures in Hi-Fi on mielestäni ylivoimaisesti paras R.E.M. levy, joten sille ääni. Up ja Reveal ovat yllättävän kelvollisia. Joskus maailman parhaana biisinä pitämääni Losing My Religionia en voi enää sietää.
Bändin tammikuinen keikka oli muuten pirun hyvä.
spåm


'...They Don't Sleep Anymore on the Beach..."

Offline

#6 29.01.2006 14:30

blgr
Member
From: Tampere
Registered: 22.06.2005
Posts: 653
Website

Re: R.E.M.

OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO OHO

Green.


laddism begins at home

Offline

#7 29.01.2006 18:54

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: R.E.M.

Kaikkia levyjä minäkään en ole kuullut, mutta siinä mielessä olen luultavasti enemmistön kanssa eri mieltä, että pidän 90-luvun tuotannosta kasarituotantoa enemmän. Ainakin levykokonaisuuksina. Suosikkibiisini on ylivoimaisesti Imitation Of Life. Automatic Fot The People on hieno, mutta olen ehkä kuullut sen hieman liian usein. Document on hyvä, mutta jostain syystä en kovinkaan usein jaksa sitä soittimeen asti laittaa. Out Of Timea vaivaa sama asia. Around The Sun on yllättävänkin hyvä ja sitä varmaankin nykyisin useimmin varsinaisista levyistä kuuntelen. Ainakin Reveal pitisi joskus lähitulevaisuudessa hankkia. Lisäksi omistan kaksi kokoelmaan, ysäri- ja kasarikokoelmat. Molempia tulee aina joskus kuunneltua.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#8 29.01.2006 22:58

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: R.E.M.

Taitaa edelleen olla se kaikkein rakkain bändi myöhemmistä tuotoksista huolimatta. Yleistäen vanhempi > uudempi, mutta poikkeuksia löytyy. Melkein tekisi mieli listata mukaan pari erilaista kokoelmaa sekä etenkin Chronic Town ep, mutta en kuitenkaan listaa. Aika vaikea tätä on suhteuttaa mihinkään muuhun bändiin, sen verran paljon tuli nuoruudessa fanitettua. Ehkä tästä johtuen tulee nykyään kuunneltua varsin vähän. Kuitenkin listan sijat 1-8 vahvaa ****½+ -sarjaa.


1. Reckoning
2. Murmur
3. Life's Rich Pageant
4. Green
5. Fables of Reconstruction
6. New Adventures in Hi-fi
7. Document
8. Automatic for the People
9. Monster
10. Out of Time
11. Reveal
12. Up

Sen uusimman voikin unohtaa.

Offline

#9 29.01.2006 23:20

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,517
Website

Re: R.E.M.

ei oikein jaksa tätä, mut äänestin documentia ku se oli aikanaan eka hankinta ja onhan siinä hienoja ralleja niinq welcome to the occupation, it's the end of the world..., fireplace, the one i love ja muutama muu. murmur on kans läheinen, myöhempiä en ole hirveesti jaksanut seurata, joten kliseenomaisesti mainitsen biisit everybody hurts ja night swimming, propsit myös niiden videoille.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#10 30.01.2006 03:00

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: R.E.M.

Taidanpa jättää äänen hautumaan, kun viimeisestä REM-kuuntelusta on niin pitkästi aikaa. Greeniä varhaisempaa materiaalia en varhaisen musiikinkuuntelu-urani aikoihin saanut kuunneltavaksi, joten siitä en osaa sanoa mitään. Automatic For The People ja Monster olivat ainakin levyjä, jotka sain kuunneltua täyteen avautumiseensa, mutta jossain vaiheessa tuli tunne, ettei bändi pysty tarjoamaan monipuolisempia elämyksiä, ja se jäi. Nyt on ollut niin paljon taukoa, että suurella todennäköisyydellä seuraavalla kirjastoreissulla tarttuu mukaan läjä REM-levyjä, ja päivitän tietojani.
Suosikkibiisejä ovat ainakin Imitation Of Life, osittain hienon videon ansiosta, Man On The Moon, koska Andy Kaufmann oli niiin kova jätkä, ja The Great Beyond ihan muuten vain. What's The Frequency Kenneth oli myös joskus kovimpia rokkibiisejä...


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#11 30.01.2006 03:12

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,893
Website

Re: R.E.M.

Oho, biisin nimi olikin Imitation Of Life, siinähän lauletaan että "That Sugar Cane, that tasted good, that's cinnamon, that's Hollywood", ja muistelin nopeasti että siitä tulee nimikin. Korjasin.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#12 30.01.2006 03:37

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,947
Website

Re: R.E.M.

Paras levy on Document, ja paras piisi on Drive.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#13 30.01.2006 20:26

public
Member
Registered: 18.06.2005
Posts: 292

Re: R.E.M.

Kuunnelluista:

1. Automatic
2. Hi-Fi
3. Revael
4. Around teh sun

Offline

#14 30.01.2006 20:40

jookcha
vieressä retkottava nainen
From: blaze mountain
Registered: 21.10.2005
Posts: 19,071

Re: R.E.M.

No öh, oon kuullu Automatic For The Peoplen, Greatest Hitsin ja Eponymousin. Eli Automatic sitten vissiin.


Ti ho detto come una volta un po' di vino, dischi in vinile, sequel, ragazze, ragazze, Kauko Röyhkä?

Offline

#15 31.01.2006 10:53

anzut
Member
Registered: 16.06.2005
Posts: 2,620

Re: R.E.M.

Luin tuossa matkapäiväkirjoja ja muistui mieleen yksi hieno hetki: yö laivan kannella matkalla Kreikasta Italiaan, oluen hörppiminen ja jonkun britin pikkukajareilla Remin kuunteleminen.
Levyistä omistan vaan Dead Letter Officen, joka oli muistaakseni joku kokoelma, ja Upin. Molemmat olen tainnut saada lahjaksi joskus.

Offline

#16 31.01.2006 15:13

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,517
Website

Re: R.E.M.

niin joo, eponymous on hieno kokoelma.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#17 31.01.2006 17:41

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: R.E.M.

Äänestin Fables of the Reconstruction of the Fables of the Reconstruction of the Fables of the Reconstructionia, koska se on paras, aliarvostetuin ja koska olen indierunkku.

Reckoning panee kovasti kampoihin mutta Gravity's pull, Driver 8 ja Old Man Kensey kääntävät voiton sinne minne se kuuluu.

Ulviksen esimerkkiä seuraten kuullut remmilevyt järkkään. Chronic Townin puuttuminen vähän hämmästytti.

1. Fables
2. Reckoning
3. Pageant
4. Automatic
5. Murmur
6. Document
7. Hi-Fi
8. ...
(jyrkkä pudotus)
9. ...
10. Up
11. Green
12. Monster
13. Reveal

Tulipa muuten keväinen olo ku näitä kirjotteli. Monet REM-levyistäni oon hankkinu nimenomaan keväällä/alkukesästä ja nyt tuli ihan semmonen lämpimän allergiaflunssanen olo ku ekaa remmivinyyliä kotio kantaessa (Lifes Rich Pageant, nikkareille tiedoksi) yyhhhh (onko tuota hymiötä kukaan käyttänyt?)


Älä päästä painiks sitä

Offline

#18 31.01.2006 19:19

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: R.E.M.

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Tajusin Nightswimmingin kauneuden sillä hetkellä, kun ymmärsin kuinka hyvin se soi yhteen kauniin mieleni kanssa. En neuvo teitä miettimään ajatuksieni kauneutta kyseisen kappaleen soidessa, koska se tuo kyyneleet silmään.

Mietin, koska tuon on parin kyyneleen arvoinen kappale.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#19 31.01.2006 20:15

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: R.E.M.

Ääni meni ehkä osittain nostalgiasyistäkin Pageantille, vaikka yhtä hyvin sen olisi voinut saada Fables tai Document. Ysäreistä Hi-Fi ja Automatic parhaat, Up tilanteesta riippuen joko hieman tai törkeän aliarvostettu.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#20 01.02.2006 23:24

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,517
Website

Re: R.E.M.

joskus katselin rem:in tourfilmiä hiljaisella volyymillä ja kuuntelin samalla metal machine musicia, toimi ihan sika hyvin yhdessä.

paras rem-biisi: firehosen "for the singer of r.e.m."


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#21 02.02.2006 05:25

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: R.E.M.

Paras biisi joko Welcome to the Occupation, Half a World Away, Falls to Climb, E-Bow the Letter tai Find the River. Joku fiksumpi päättäköön.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#22 02.02.2006 06:25

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: R.E.M.

Sine olla vähä...? No päätän sitten itse: kai se vois olla Find the River. Nostalgia saa paitsi joraamaan, myös nyyhkimään.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#23 02.02.2006 15:13

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,517
Website

Re: R.E.M.

Ulvilan pikkunatsi wrote:

Ah, R.E.Min paras biisi ei ole bändin tekemä vaan se kertoo bändin jäsenestä. Hykertelen spämmikammiossani.

arvasub


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#24 02.02.2006 15:14

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,517
Website

Re: R.E.M.

DirtyBlueGene wrote:

Paras biisi joko Welcome to the Occupation, Half a World Away, Falls to Climb, E-Bow the Letter tai Find the River. Joku fiksumpi päättäköön.

myöhästyub, mutta welcome to the occupation olis ollut mun valintani.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#25 29.03.2007 20:42

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: R.E.M.

Sainpa vihdoin hankittua Automaticin. Hyvähän se. Jotenkin tähän pääsee paremmin sisään kuin niihin alkupään levyihin. Olin kyllä vähän yllättynyt kun tässä oli yllättävän vähän hittejä.

Offline

#26 29.03.2007 21:38

Feggy
kaiken maailman dosentti
From: Hell sink i
Registered: 02.11.2006
Posts: 11,845

Re: R.E.M.

stratum wrote:

Sainpa vihdoin hankittua Automaticin. Hyvähän se. Jotenkin tähän pääsee paremmin sisään kuin niihin alkupään levyihin. Olin kyllä vähän yllättynyt kun tässä oli yllättävän vähän hittejä.

Jostain syystä mä en ole ikinä oikein päässyt sisään Automaticiin. Ihan muotovalioita biisejähän siinä, mutta kun eivät tunnu läheiseltä. Enempi tykkään Out of timesta kuitenkin ja ehkä lähimmäs täydellisyyttä menee Murmur.

Offline

#27 29.03.2007 21:44

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: R.E.M.

Tuntuu että Automatic olisi voinut olla joskus teini-iässä kovakin juttu. Miksei siitä toki voisi tulla kova juttu nytkin, mutta epätodennäköisempää se on.

Offline

#28 29.03.2007 21:50

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: R.E.M.

Feggy wrote:

[quote:629295b380="stratum"]Sainpa vihdoin hankittua Automaticin. Hyvähän se. Jotenkin tähän pääsee paremmin sisään kuin niihin alkupään levyihin. Olin kyllä vähän yllättynyt kun tässä oli yllättävän vähän hittejä.[/quote:629295b380]

Jostain syystä mä en ole ikinä oikein päässyt sisään Automaticiin. Ihan muotovalioita biisejähän siinä, mutta kun eivät tunnu läheiseltä. Enempi tykkään Out of timesta kuitenkin ja ehkä lähimmäs täydellisyyttä menee Murmur.

Out of Time on minusta ehkä bändin heikoin levy, jos nuo myöhemmät (=New Adventures In Hi-Fin jälkeen ilmestyneet) jätetään huomioimatta. Onhan Out of Timellakin erittäin hienoja biisejä mutta ei sitä vaan jaksa kokonaisuutena. Ja kyllähän Automatic nyt on täynnä hittejä (ainakin 4 ekaa ja 4 viimeistä biisiä).

Offline

#29 29.03.2007 21:52

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: R.E.M.

stratum wrote:

Tuntuu että Automatic olisi voinut olla joskus teini-iässä kovakin juttu. Miksei siitä toki voisi tulla kova juttu nytkin, mutta epätodennäköisempää se on.

No mullehan oli. Kuin myös Out of Time. Mutta Automatic on kestänyt aikaa erittäin paljon paremmin.

Kannattaa kyllä tsekata ne vanhemmat levyt. Kaikki ennen Greeniä on parempia kuin mikään sen jälkeinen.

Offline

#30 29.03.2007 21:58

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: R.E.M.

rhinestone cowboy wrote:

Ja kyllähän Automatic nyt on täynnä hittejä (ainakin 4 ekaa ja 4 viimeistä biisiä).

Niin no tarkoitinkin sellaisia jotka muistaisin jostain radiosta tai MTV:ltä joskus kuulleeni. Ei niitä taida kuitenkaan olla kuin Everybody Hurts ja Man on the Moon.

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » R.E.M.

Board footer

Powered by FluxBB