#1 17.12.2011 12:33

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

uusi suomalainen kitarapop

jos vaikka jatkoa tuolle cosmobile-topicissa siinnelle keskustelulle.

En itsekään koe enää, että genre olisi millään tavoin sidoksissa yleiseen hipsterismiin. Lähinnä sen takia, että turhan monet urbaanit nuoret aikuiset ovat oikeasti tietämättömiä musiikkipiireistä. Rubik nyt on suht monen tiedossa, koska Fullsteamilla on toimiva markkinointikoneisto. French Films taas soittaa joka toisella Image-klubilla Reginan kanssa, joten sen suosio nyt lienee taattu.

Mitä tulee Cosmobilen suosioon, niin siihen ei Fullsteaminkaan markkinointikoneisto pahemmin auttanut, toisaalta se ei saanut läheskään samanlaista hypeä kuin Rubik aikoinaan. Ei Rumban kantta eikä aukeamahaastatteluja. Sen päälliseksi Cosmobilen fullsteamin kautta julkaistu Make Do oli edeltäjäänsä verrattuna reippaasti kimurantimpi, vaikka sisältääkin paljon tanssitavia elementtejäkin. Rubik taas soitti debyyttialbuminsa kappaleita pitkään ennen kuin se julkaistiin ja sovitti jossain vaiheessa kappaleet osittain kokonaan uuteen ja vähemmän kimuranttiin muotoon. Kansa ei tykkää kun kansa ei ymmärrä ja kansa taas tykkää kun sen annetaan ymmärtää. Rubikiahan tituleerattiin uudeksi Radioheadiksi, josta taisi moni yhtyeen aiempi kannattaja ja yhtye itse olla aika ihmeissään. Nyttemminhän nuo Radiohead-vaikutteet on aika minimissään.

Ja sitten on tuo Soliti-skene. New Tigersin hype ei vakuuta ainakaan meikäläistä, koska en tykännyt biiseistä enkä yhtyeen todella tönköstä lavapreesensistä. Cats on Fire on mennyt ohi ja Big Wave Riders yrittää liikaa olla kaikkea, mikä on nuorten musajournalistien (esim. O. Onninen ja Anton "kotimaista, en tykkää" Vanha-Majamaa) mieleen. Black Twig taas ei ole yhtään huonompi tapaus, odotellaan levyä.

Spoonshinerin kassusta tykkäsin paljon ja sitten on oma suosikkini Merries. Kummatkin vähän enemmän kallellaan tonne 80-luvun college-rockiin (ei ihme että tykkään). Merries erottuu sitten noista lähinnä siten, ettei oo isoja fuzz-pedaaleja, vaikka biisinikkarinsa on dinonsa ja my bloody valentinensa tarkasti kuunnellutkin. Ja aika kovia biisejä tekee, jaksan edelleen hehkuttaa sur-rur-splittiä ja kesällä julkaistua singleä.

Aika paljon tuli löpistyä, mut jospa tästä sitten kehittyisi jotain.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#2 17.12.2011 13:06

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: uusi suomalainen kitarapop

janne m. wrote:

ai niin tähän unohtu:

Jean-Babtiste wrote:

Rubik taitaa olla hyvä esimerkki kanssa (en tosin tunne tuotantoaan juuri yhtään, enkä nyt jaksa tsekata, olenko oikeassa, jos väittäisin sen muuttaneen juttuaan viime aikoina???)

Ei ne mun mielestä mitään äkkikäännöksiä ole tehneet. Mut on se ehkä totta, että se suurin kimuranttisuus on tipahtanut niiltä pois. Mut mä näkisin tän enempi luonnollisena kehityksenä ku minään tyylivaihdoksena. Ja itseasiassa ehkä nykyisellään lähempänä tän keskustelun aihetta ku joskus alkuaikoinaan? Eli UUTTA SUOMALAISTA KITARAVETOISTA POPPIA. USKP.

Just kuuntelin jotain uutta biisiä, niin siinä ei ollu kitaroita ollenkaan ja laulu just sellasta uikutusta, tosin ihan taidokkaan kuuloista icon_biggrin Juuri ton biisin olin varmaan aiemminkin kuullut tolta uudelta. Tämä siis näin välikommenttina vain. ff


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#3 17.12.2011 14:22

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: uusi suomalainen kitarapop

rc-lungen wrote:

En itsekään koe enää, että genre olisi millään tavoin sidoksissa yleiseen hipsterismiin. Lähinnä sen takia, että turhan monet urbaanit nuoret aikuiset ovat oikeasti tietämättömiä musiikkipiireistä.

H*********i on väärä termi tässä yhteydessä, tässä ei ole ollu varmaan tarkotus olla mitään tollasta negatiivista leimaa vaan niin kuin Cosmobile topikissa puhuttiin niin näillä Soliti/jne keikoilla käy vaan tosi paljon uusia kasvoja jotka on kiinnostuneita uudesta suomalaisesta musasta. Ja sinne on tosi vaikea markkinoida noita vanhoja jääriä.

Sivuhuomiona tohon vielä, että kyllä mä näen tässä tosi paljon samaa ku vaikka 90-luvulla Candy Darlingin kanssa, ne oli kuiteski sellanen hesalaisten nuorten aikuisten suosikki josta oli viileetä digata. Ajat on eri ja musailmiöt näyttäytyy eri tavoilla, mut pohjalla on kyl paljon samaa. Ja siis Candy Darling on/oli mahtava bändi josta mäkin tykkäsin aikoinaan vaikka en ollu silloin helsinkiläinen  grin


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#4 17.12.2011 14:22

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: uusi suomalainen kitarapop

Jean-Babtiste wrote:
janne m. wrote:

ai niin tähän unohtu:

Jean-Babtiste wrote:

Rubik taitaa olla hyvä esimerkki kanssa (en tosin tunne tuotantoaan juuri yhtään, enkä nyt jaksa tsekata, olenko oikeassa, jos väittäisin sen muuttaneen juttuaan viime aikoina???)

Ei ne mun mielestä mitään äkkikäännöksiä ole tehneet. Mut on se ehkä totta, että se suurin kimuranttisuus on tipahtanut niiltä pois. Mut mä näkisin tän enempi luonnollisena kehityksenä ku minään tyylivaihdoksena. Ja itseasiassa ehkä nykyisellään lähempänä tän keskustelun aihetta ku joskus alkuaikoinaan? Eli UUTTA SUOMALAISTA KITARAVETOISTA POPPIA. USKP.

Just kuuntelin jotain uutta biisiä, niin siinä ei ollu kitaroita ollenkaan ja laulu just sellasta uikutusta, tosin ihan taidokkaan kuuloista icon_biggrin Juuri ton biisin olin varmaan aiemminkin kuullut tolta uudelta. Tämä siis näin välikommenttina vain. ff

Eli niillä on jotain proge-vaikutteita vielä jäljellä jos tekevät kitarapoppia josta ovat jättäneet kitarat pois  icon_surprised


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#5 17.12.2011 15:11

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#6 21.12.2011 02:12

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: uusi suomalainen kitarapop

hyvä topik, vaikka mikään näistä bändeistä ei kiinnostakaan minua - paitsi jos Cosmobile lasketaan kitarapopiksi.

näin vahingossa Merriesin keikalla hiljattain, nillä oli sellainen hyvä "musiikki edellä, ulkoinen olemus vasta sitten" -meininki. en muista, oliko biiseissä kovasti omaperäisyyttä B&S-vaikutteiden ohella. black twigiä pitäisi kyllä kuunnella puoli biisiä enemmän, jotenkin en ole saanut aikaiseksi vaikka siinä soittaa tuttuja  icon_redface

Last edited by Moronica (21.12.2011 02:13)


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#7 21.12.2011 11:50

armashenrik
Member
Registered: 16.03.2008
Posts: 2,148

Re: uusi suomalainen kitarapop

sergio oli hyvä!

Offline

#8 21.12.2011 11:55

hrmunoita
rankka rässi
From: 1927 'till infinity
Registered: 16.09.2005
Posts: 39,222

Re: uusi suomalainen kitarapop

armashenrik wrote:

sergio oli hyvä!

komp.


Ei puhuttele konerumpu ja Hitler sample samoin kuin kaunis ja eteerinen homo kuiskailu

Offline

#9 21.12.2011 12:55

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: uusi suomalainen kitarapop

hrmunoita wrote:
armashenrik wrote:

sergio oli hyvä!

komp.

Kyllä. Levy on hyvä ja keikkin jäi mieleen positiivisena kokemuksena. Harmi että hajosivat.

En väitä nyt mikään asiantuntija olevani, mutta osassa näistä "uusista suomalaisista kitarapop"-bändeistä ongelmana tuntuu/tuntui vähän olevan se ettei niillä ole kauheasti mitään uutta annettavaa musiikillisesti ja näkemäni keikatkin ovat olleet kohtuullisen mitäänsanomattomia. Varmaan keikoillakin taso monella bändillä vaihtelee illasta ja keikkapaikasta riippuen ja voisi kuvitella että mitä pienemmästä bändistä on kyse niin sitä enemmän jää pakostakin sattuman varaan. Harva kuitenkaan jaksaa kovin monelle keikalle mennä jos muistissa on joku selvä pettymys. Sergion live-esiintyminen jäi kuitenkin mieleen ja myös Joensuu oli keikalla kova, vaikka levyltä en kauheasti jaksakaan. Krapulainen Liekki Provinssissa sunnuntaina 2003 oli sitten jotain todella surullista kuunneltavaa ja sen jälkeen en bändin keikoille ole eksynyt.

Varmaan kuitenkin tällainen "uusi kitataravetoinen suomalainen poppi" on saanut viime aikoina vähän enemmän näkyvyyttä ja osiltaan liittynee varmaan tuohon paljon puhuttuun hipsteriyteen. Varmaan melkeen joka skenessä on jotain mediassa esillä olevia bändejä, joita tarkemmin k.o. musiikkityyliin perehtyneet eivät haluaisi koko skeneen edes mukaan lukea. Ihan positiivista toki jos hyvät bändit saavat samalla laajempaa yleisöä.  spam3

Last edited by Alxity (21.12.2011 12:56)


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#10 21.12.2011 18:22

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

Alxity wrote:

Varmaan kuitenkin tällainen "uusi kitataravetoinen suomalainen poppi" on saanut viime aikoina vähän enemmän näkyvyyttä ja osiltaan liittynee varmaan tuohon paljon puhuttuun hipsteriyteen. Varmaan melkeen joka skenessä on jotain mediassa esillä olevia bändejä, joita tarkemmin k.o. musiikkityyliin perehtyneet eivät haluaisi koko skeneen edes mukaan lukea. Ihan positiivista toki jos hyvät bändit saavat samalla laajempaa yleisöä.  spam3

Nyt en kyllä tajunnut yhtään. Onko olemassa joku hipster-skene vai mikä juttu tää nyt on? Oon ollut aika monen uuden suomalaisen kitarapoppibändin keikoilla (ja aiko monen en) enkä niiden välillä niin suurta hengenheimolaisuutta ole huomannut että puhuisin muutenkaan mistään skenestä. Hipsteri on mun mielestä muutenkin täysin käyttökelvoton termi jostain kitarapopista puhuttaessa (ja niin on kyllä muutenkin, ei sillä), oon ihan samaa mieltä kuin rc-lungen avausviestin kolmannessa virkkeessä.

Offline

#11 21.12.2011 18:24

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: uusi suomalainen kitarapop

hrmunoita wrote:
armashenrik wrote:

sergio oli ehkä paras!

komp.

korjasub. edelleen vituttaa bändin hajoaminen, ja se kun viimeisissä haastatteluissa puhuivat et tuleva matsku olisi ollut nopeampaa ja vielä enemmän black metaliin kallellaan. eli just sitä mihin suuntaan niiden olisi pitänyt sitä viedäkin.

Offline

#12 21.12.2011 19:28

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: uusi suomalainen kitarapop

jengi tekee taas hyviä biisejä  peuk

jengi kaipaa popilta jotain sanottavaa  alien


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#13 21.12.2011 19:29

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

ydinaukio wrote:
hrmunoita wrote:
armashenrik wrote:

sergio oli ehkä paras!

komp.


bzort glorf bööth

Offline

#14 21.12.2011 20:56

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: uusi suomalainen kitarapop

stratum wrote:
Alxity wrote:

Varmaan kuitenkin tällainen "uusi kitataravetoinen suomalainen poppi" on saanut viime aikoina vähän enemmän näkyvyyttä ja osiltaan liittynee varmaan tuohon paljon puhuttuun hipsteriyteen. Varmaan melkeen joka skenessä on jotain mediassa esillä olevia bändejä, joita tarkemmin k.o. musiikkityyliin perehtyneet eivät haluaisi koko skeneen edes mukaan lukea. Ihan positiivista toki jos hyvät bändit saavat samalla laajempaa yleisöä.  spam3

Nyt en kyllä tajunnut yhtään. Onko olemassa joku hipster-skene vai mikä juttu tää nyt on? Oon ollut aika monen uuden suomalaisen kitarapoppibändin keikoilla (ja aiko monen en) enkä niiden välillä niin suurta hengenheimolaisuutta ole huomannut että puhuisin muutenkaan mistään skenestä. Hipsteri on mun mielestä muutenkin täysin käyttökelvoton termi jostain kitarapopista puhuttaessa (ja niin on kyllä muutenkin, ei sillä), oon ihan samaa mieltä kuin rc-lungen avausviestin kolmannessa virkkeessä.

Itelle hipster kuvaa tiettyä aikakautta (tämä ja muutama aiempi vuosi) sekä erilaisia ulkonäköjä, ja sen alle voidaan lukea monia eri musatyylejä - myös kitarapoppia.

Vähän kuin grunge siis, mutta tämä tuskin pelastaa rokkia!

Jossain vaiheessa vois kerätä samaan viestiin niitä tiettyjä juttuja (jotain tullut jo mainittuakin), jotka omasta mielestäni (ja omassa mielessäni, mutta myös monen muun) tekevät musasta "hipsteriä" - ollen kuitenkin siis samalla myös jotain muuta.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#15 21.12.2011 21:49

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: uusi suomalainen kitarapop

stratum wrote:
Alxity wrote:

Varmaan kuitenkin tällainen "uusi kitataravetoinen suomalainen poppi" on saanut viime aikoina vähän enemmän näkyvyyttä ja osiltaan liittynee varmaan tuohon paljon puhuttuun hipsteriyteen. Varmaan melkeen joka skenessä on jotain mediassa esillä olevia bändejä, joita tarkemmin k.o. musiikkityyliin perehtyneet eivät haluaisi koko skeneen edes mukaan lukea. Ihan positiivista toki jos hyvät bändit saavat samalla laajempaa yleisöä.  spam3

Nyt en kyllä tajunnut yhtään. Onko olemassa joku hipster-skene vai mikä juttu tää nyt on? Oon ollut aika monen uuden suomalaisen kitarapoppibändin keikoilla (ja aiko monen en) enkä niiden välillä niin suurta hengenheimolaisuutta ole huomannut että puhuisin muutenkaan mistään skenestä. Hipsteri on mun mielestä muutenkin täysin käyttökelvoton termi jostain kitarapopista puhuttaessa (ja niin on kyllä muutenkin, ei sillä), oon ihan samaa mieltä kuin rc-lungen avausviestin kolmannessa virkkeessä.

Ei varmaan ole olemassa sen nimistä skeneä... Tarkoitin nyt lähinnä sitä, että esim. joku Flow on minusta saanut viime vuosina jonkin verran julkisuutta (varmaan kyllä siksikin että on kasvanut) ja osalle ihmisistä on varmaan syntynyt kuva siitä, että siellä soittavat bändit ovat sitten jotain "hipsteribändejä". En missään nimessä nyt väitä, että tuo sana olisi mitenkään käyttökelpoinen tai kuvaava, mutta kyllä sitä aika yleisesti kuitenkin käytetään. Lähinnä nyt vaan pohdin tuossa, että voi kuitenkin olla, että joku bändi saattaa tuosta näkyvyydestä hyötyäkin. Toisaalta koko termi ainakin minua vituttaa sen verran, että mikäli jotain bändiä hipsterikansan suosikiksi kutsutaan en välttämättä jaksa tutustua (mikä saattaa toki olla myös sääli, koska itse termi ei tosiaan kauhean hyvin mitään varmaan kuvaakaan). Ja tuolla loppuosalla tarkoitin lähinnä, että jos (J-B:nkin määritelmän mukaan) näitä viime aikojen bändejä niputetaan hipsterikategorian alle niin vituttaahan se jos tulee samalla leimatuksi joksikin Hell looks-wannabeksi jos nyt sattuu vaikkapa Siinain musiikista pitämään. Ja nämä nyt ovat vaan tämmösin ajan kuluksi esitettyjä ajatuksia...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#16 21.12.2011 23:08

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

Jean-Babtiste wrote:
stratum wrote:
Alxity wrote:

Varmaan kuitenkin tällainen "uusi kitataravetoinen suomalainen poppi" on saanut viime aikoina vähän enemmän näkyvyyttä ja osiltaan liittynee varmaan tuohon paljon puhuttuun hipsteriyteen. Varmaan melkeen joka skenessä on jotain mediassa esillä olevia bändejä, joita tarkemmin k.o. musiikkityyliin perehtyneet eivät haluaisi koko skeneen edes mukaan lukea. Ihan positiivista toki jos hyvät bändit saavat samalla laajempaa yleisöä.  spam3

Nyt en kyllä tajunnut yhtään. Onko olemassa joku hipster-skene vai mikä juttu tää nyt on? Oon ollut aika monen uuden suomalaisen kitarapoppibändin keikoilla (ja aiko monen en) enkä niiden välillä niin suurta hengenheimolaisuutta ole huomannut että puhuisin muutenkaan mistään skenestä. Hipsteri on mun mielestä muutenkin täysin käyttökelvoton termi jostain kitarapopista puhuttaessa (ja niin on kyllä muutenkin, ei sillä), oon ihan samaa mieltä kuin rc-lungen avausviestin kolmannessa virkkeessä.

Itelle hipster kuvaa tiettyä aikakautta (tämä ja muutama aiempi vuosi) sekä erilaisia ulkonäköjä, ja sen alle voidaan lukea monia eri musatyylejä - myös kitarapoppia.

Vähän kuin grunge siis, mutta tämä tuskin pelastaa rokkia!

Ymmärrän sinänsä tuon, mutta itseä nyt lähinnä tökkii tuo koko sana, eikä se muutenkaan ole mun mielestä terminä millään lailla koherentti. Mutta ehkä just jossain Brooklynissä on nyt viime vuosina tapahtunut vähän samalla lailla juttuja kuin Seattlen seudulla aikoinaan. Ei varmasti mitään yhtä merkittävää jne. mutta kuitenkin.

Offline

#17 22.12.2011 13:04

Moronica
electric barbarella
From: Törmä
Registered: 21.06.2005
Posts: 18,410

Re: uusi suomalainen kitarapop

armashenrik wrote:

sergio oli hyvä!

icon_lol peuk


Jouko Piho wrote: Kirjoitan täällä mielelläni, koska täällä porukka on fiksua ja asiallista verrattuna PIFin väkeen, josta osa on aivan liian alatyylisiä ja räävittömiä pilkkaajia.

Offline

#18 22.12.2011 14:37

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: uusi suomalainen kitarapop

armashenrik wrote:

sergio oli hyvä!

paras bändi.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#19 22.12.2011 14:42

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

uusista suomalaisista kitarapopbändeistä tärkein lienee sergio redface_new


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#20 22.12.2011 17:48

Jean-Babtiste
spämking machine
From: Henkinen Kuvola
Registered: 02.10.2006
Posts: 30,616

Re: uusi suomalainen kitarapop

psykokarkki wrote:

uusista

spede

Miksei samalla koko suomalainen indiekitarapop? Voihan sillekin toki omansa perustaa.


'My only premise is that there are times when one must attack with complete ruthlessness and fight with lethal fury. This fury and ruthlessness must be harnessed and directed to the gravest possible damage—to kill.'

ontäs aiankin joku turska joo DECICIDERS

Offline

#21 22.12.2011 17:52

psykokarkki
uses and endorses MUOVIKASSI and COMMUNISM ☭
From: #Mitään UG:tä ei ole olemassa freak "skene"
Registered: 14.11.2006
Posts: 100,484
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

Jean-Babtiste wrote:
psykokarkki wrote:

uusista

spede

niinpä biggrin


Mitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifMitään UG:tä ei ole olemassag71u3wL.gifPUFF PUFF BONG BONG

Offline

#22 23.12.2011 02:38

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: uusi suomalainen kitarapop

kävihän tuo mielessä topicin perustamisen jälkeen, et ois ollu parempi ilman uutta. nyt kävi näin  sadbanana


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#23 02.01.2012 22:13

MMM
suomalaisen kristillisen dance-musiikin huippunimi
Registered: 26.01.2011
Posts: 6,974

Re: uusi suomalainen kitarapop

vitu hyvä toi new tigersin levy, ostin tänään ja kuuntelin just läpi pari kertaa.


Oon allerginen sellaiselle teoreettiselle höpinälle, jossa länsimainen yhteiskunta on tuhoon tuomittu vailla selityksiä tai avauksia siitä miksi näin välttämättä on ja miten se kiteytyy erityisen hyvin berliiniläisessä cappuccinossa ja sushikebabissa

Offline

#24 02.01.2012 22:28

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: uusi suomalainen kitarapop

Yks juttu mikä on huomattavasti enempi punkkia ku Solitin bändit jne, mut pistetään tänne ku biisit on niin poppimelodioita täynnä ja 90-luvulla tää olis kuitenkin luettu samaan kastiin sillosen uuden suomalaisen kitarapopin kanssa: POLITE FORCE. viime vuoden lopulla ilmestyny debyyttitäyspitkä on harvinaisen onnistunu tommosen melodisen punkin tms saralla, ilmeisiä vaikutteita on noi popimmat Seatlen krunkejutut, Nirvanaa kuuluu joissain melodioissa ja sit varmaan Hüsker Dütä ovat kuunnelleet. Piffillä joku vertas Jawbreakeriin mistä en ehkä oikein tiä. Hienoja biisejä ja siistejä sovitusratkaisuita kitaroiden osalta.


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#25 02.01.2012 23:00

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

Seiska meinasi mennä kokonaan ohi, mutta tuo kokopitkä on kova kyllä. Täytys hankkia hyllyyn vielä joku päivä.


bzort glorf bööth

Offline

#26 02.01.2012 23:06

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: uusi suomalainen kitarapop

Mä en noteerannut seiskaa koska kuvittelin -nimen tai jonkun oman harhan perusteella- että bändi soittais jotain nyyjoorkhupparihooseeta  icon_lol


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#27 02.01.2012 23:11

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: uusi suomalainen kitarapop

jannen myyntipuheen perusteella täytyy ottaa selvää.


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

#28 02.01.2012 23:15

janne m.
Member
Registered: 28.11.2006
Posts: 8,160

Re: uusi suomalainen kitarapop

rc-lungen wrote:

jannen myyntipuheen perusteella täytyy ottaa selvää.

Tää vois hyvinkin olla ns. sun juttu.

Täällä kolme biisiä levyltä:

http://politeforce.bandcamp.com/album/polite-force


organizing the boy scouts for murder is wrong

Offline

#29 02.01.2012 23:21

hiirimattona
maarihittona
From: Hala Suuressa Magellanin pilve
Registered: 07.02.2007
Posts: 27,774
Website

Re: uusi suomalainen kitarapop

janne m. wrote:

Mä en noteerannut seiskaa koska kuvittelin -nimen tai jonkun oman harhan perusteella- että bändi soittais jotain nyyjoorkhupparihooseeta  icon_lol

icon_lolpeuk

Last edited by hiirimattona (02.01.2012 23:21)


bzort glorf bööth

Offline

#30 03.01.2012 23:05

rc-lungen
Member
From: Hamburg
Registered: 28.09.2009
Posts: 5,227

Re: uusi suomalainen kitarapop

janne m. wrote:
rc-lungen wrote:

jannen myyntipuheen perusteella täytyy ottaa selvää.

Tää vois hyvinkin olla ns. sun juttu.

Täällä kolme biisiä levyltä:

http://politeforce.bandcamp.com/album/polite-force

sepäs iski ja kovaa. mahtavaa et on suvantoja ja vaihteluja, ettei ole ihan paahtoa alusta loppuun. tää on siis just tätä ysäreilyä, mitä pitäis olla enemmän. näähän soitteli kai sur-rurin ja merriesin kanssa viime vuonna useampaan otteeseen? aina tuli missattua icon_sad


Amppeliooppeli Ex-Pooppeli

Offline

Board footer

Powered by FluxBB