1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Flaming Lips

#1 26.06.2005 19:14

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Flaming Lips

joskus kävi niin, että näiden uuteen söpöilyyn kyllästyi. mutta olihan soft bulletin mahtava levy - tää oli silloin jonkin aikaa maailman paras bändi. mut sitten ne jotenkin katosi pikkuhiljaa tärkeysjärjestyksistä...ja jokaisen julkaisun mukana kiinnosti vähemmän ja vähemmän. mut nyt tää uus Fearless Freaks -dvd nostaa nää takasin. koko uraa käsitellään - vuodesta 1983 vuoteen 2004 - paljon tulta ja humehia ja kaikkea hauskaa ja pelottavaa ja siistiä ja surullistakin. mielenkiintoista, kuinka butthole surfersin ja stoogesin välimaastosta ryntäsivät tollaiseen fantasiapoppailuun. dvd:n boonusmateriaaleissa on livepätkiä joista uusin on vuodelta 1995 - kiva ettei tullut mitään uusien levyjen myyntiä edistävää promovideota vaan ehkä siistein musadokkari ikinä ja hienoja hulinointipätkiä.

tuolta traileri ja muuta http://www.fearlessfreaks.com/

thumb_7.jpg
thumb_17.jpg
thumb_19.jpg
thumb_25.jpg
thumb_0.jpg

hand  wanha  tongue


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#2 26.06.2005 19:49

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,527

Re: Flaming Lips

En oo oikeestaan ikinä tutustunut kunnolla Flaming Lipsiin. Enkä tajuu miks! Olishan näillä kai jotain mun musaakin.

Offline

#3 26.06.2005 21:54

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Flaming Lips

Muistelen suurella lämmöllä näkemiäni FL-keikkoja. Huima orksteri.


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#4 26.06.2005 23:05

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Flaming Lips

Uutta levyä odotan vain hitusen innokkaammin kuin Chinese Democracya, mutta ne wanhat hyvät levyt pyörähtelevät soittimessa edelleen melko taajaan. Hit to Death - Transmissions - Clouds Taste Skip Skip -kolmikko eniten, vaikkakin viimeksi taisin kuunnella aliarvostettua Hear It Isiä.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#5 27.06.2005 11:31

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

se näitten promokokoelma missä oli niitten molemmilta wanhojen aikojen kokoelmilta valikoidut on hieno, ja pari noita vanhempia levyjä löytyy...pitäisi metsästää lisää, in a priest driven ambulance ainakin, sen verran hieno tuon levyn Mountain Side on dvd:n bonareissa huhhuh.

ja huonolaatuinen livepätkä One Million
Billionth Of A Millisecond On A Sunday Morningista on jo aika indierunqmatskujen äidin mutsin faija-tasoa. soittaisivatkohan nuo taas joskus vanhaakin matskua - ne nykykeikat on kyllä varmasti ihan mahtavia showta kaikki, mutta haluais kuulla vähän muutakin kun niitä uusia piisejä


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#6 03.07.2005 00:02

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Flaming Lips

Tykkään vieläkin. En tosin oo kuullukaan montaa levyä. Kolme? Laiska kun oon.    ...Tosin se niiden radiohead coveri oli vähän turha.


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#7 03.07.2005 13:35

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Flaming Lips

Taidan olla niitä harvoja, joiden mielestä Yoshimi-levy on tämän bändin tähän mennessä paras saavutus. Muut jotka väittävät vastaan sietäisivät hävetä. Mokomatkin ryökäleet.  icon_cry

Offline

#8 07.07.2005 14:44

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Flaming Lips

itse kuulun yleensä snobiosastoon tyyliin eka demo oli paras, mutta pakko myöntää, yoshimi on aivan mahtava! sen sijaan soft bulletin ei oikein putoa, paras on puolestaan transmissions...

koskahan olis varaa ostaa ne varhaisvaiheita käsittelevät tupla ja tripla...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#9 18.07.2005 13:24

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#10 22.07.2005 03:10

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

90-luvulla Soft Bulletin oli tärkeimpiä levyjä mitä hyllystä löytyi, eikä ihme. Siinä on jotain maagista vieläkin. Minusta tuotanto on parasta mitä Fridmann on saanut aikaan. (Varmasti levyn musiikillinen nerous auttaa asiaa).

Nykyisin tulee silti kuunneltua eniten Clouds Taste Metallicia, aina säännöllisin väliajoin. Ehkäpä siinä on enemmän sitä poikkeuksellista Flaming Lips -filosofiaa, johon nuorena poikana rakastuin. Myös muut tuota aiemmat levyt ovat hyviä. Ihan vanhempaan tuotantoon en ole vielä uskaltanut perehtyä. Pitkään elin käsityksessä että bändi soitti "tylsää hardrokkia", mutta asia taitaa olla aivan toisin. Joten tuommoiset kokoelmahankinnat ja etenkin dvd olisivat mitä mainioin tapa alkaa perehtyminen 80-luvun lipsiin.

Ainiin, päätin jo varmaan kymmenen vuotta sitten, että autiolle saarelle ottaisin mukaan neljä cd-soitinta ja Zaireekan. Vielä en ole levyä kuullut, enkä aio, ennen kuin olosuhteet niin sallivat.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#11 22.07.2005 03:18

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

Aika paljon samaa mitä yllä, jopa hälyttävissä määrin. Paitsi Soft Bulletin ei koskaan muodostunut minulle niin tärkeäksi levyksi, Yoshimista tykkään varmaan enemmän. Clouds... on ehdoton suosikki ollut aina.

Mitä tulee Zaireekaan, niin minä olen mukana, kun lähdet autiolle saarelle, jos sopii. Huhut kertovat, että tuota on soitettu joskus turkulaisessa baarissa.

Alkuaikojen tuotanto on minun korviini sekoitus tylsää hardrokkia ja kunnianhimoa, jota ei ole osattu toteuttaa.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#12 22.07.2005 20:30

kaakku
ärrävikanen pelle
Registered: 23.06.2005
Posts: 13,960

Re: Flaming Lips

Tänään stupidosta yritin kovasti etsiä mutta epäonnistuin. Olivat piilottaneet.  redface_new

Yoshimi ja skip skip löytyy. Tahtoo lisää.
Skip skippiä olen tosin aika vähän kuunnellut, mutta viikolla töissä oli mukana ja oikein hyvä levyhän tuo on. icon_mrgreen


Varikset komentavat

Offline

#13 27.07.2005 00:54

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Flaming Lips

top 8

1. Hit to Death in the Future Head
2. Clouds Taste Metallic
3. Transmissions from the Satellite Heart
4. Oh My Gawd!!!
5. Hear It Is
6. In a Priest-Driven Ambulance
7. The Soft Bulletin
8. Telepathic Surgery

Zaireeka olis kyllä varmaankin kiva kuulla.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#14 30.07.2005 00:50

yoshimi
Member
Registered: 26.06.2005
Posts: 181

Re: Flaming Lips

yoshimi on niin ärstyttävä, menee hermot!!!! en ymmärrä juurikaan jotain entistä itseäni joskus.
ehkä sitä uskaltaisi taas joskus kuunnella, aina vaan se on pettymys kun yrittää kun ei se oo niin hyvä kun jossain auvoisissa hipheijeemuistoissa.  icon_rolleyes

(en silti ole liittynyt nikin vaihtajiin. kadulla pää kääntyy jos joku huutaa josimi. ja se on outoa ja pelottavaa.)
spämm. ja mitäpäs niistä erikokoisista kirjaimista, onhan niitä nähty tarpeeksi jo aiemmin

Offline

#15 30.07.2005 02:48

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Flaming Lips

yoshimi wrote:

yoshimi on niin ärstyttävä, menee hermot!!!!

Yoshimi rakas, olet yksi harvoista foorumisteista joita en ole tavannut, mutta kun sovitaan hääpäivä niin olen paikalla.

edit: ellei jokin kiero piilosarkasmi iske vaivihkaa miljoonaa tikaria sydämeeni


This must be what jail / I will scratch

Offline

#16 30.07.2005 09:59

yoshimi
Member
Registered: 26.06.2005
Posts: 181

Re: Flaming Lips

jeeee!

Ellen opi Yoshimia uudelleen. Vaiks vaiks vika ei kyl niinku oo tässä tapauksessa oikeesti levyssä vaan kuulijassa, voeee. Oikeesti se on hyvä levy. En oo voinu olla niin kuuro aikaisemmin(, vasta myöhemin. Olis ehkä pitänyt käyttää joskus korvatulppia jossain. icon_eek).

Offline

#17 30.07.2005 13:43

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

Älkää puhuko noin, tai vaaleanpunaiset robotit ovat jo voittaneet!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#18 30.07.2005 14:20

teekki
Member
Registered: 13.06.2005
Posts: 1,941

Re: Flaming Lips

Tänään aamulla kuuntelin Yoshimin pitkästä aikaa ja kyllä se minun papereissani on edelleen näiden toiseksi paras levy ylivertaisen Soft Bulletinin jälkeen. Bulletinin kohdalla tosin suurin ihastusvaihe on tainnut mennä ohi ja nykyään tapailemme harvemmin, mutta silloin intohimo leimahtaa useimmiten iloisesti liekkeihin.

Kaikkia Flaming Lipsejä en ole kuullut. Näistä tutuimmista Clouds Taste Metallic on minun makuuni ihan liian epätasainen eikä omaa mitään vetovoimaa paria yksittäistä biisiä lukuunottamatta. Transmissions... puolestaan on jäänyt ainakin toistaiseksi kovin etäiseksi, pitäisi kai ottaa jonkinlaiseen tehokuunteluun jos haluaisi tehdä sen kanssa lopullisesti tilit selviksi.

Offline

#19 30.07.2005 20:27

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,498
Website

Re: Flaming Lips

onks ketään muuta joka inhoo soft bulletinia mutta rakastaa yoshimia? en tiedä mikä siinä on, oon yrittänyt mutta ei vaan kolise, parhaimmillaan "ihan ok" mutta yoshimilla kaikki biisit ihan parhautta, ja sen levyn myötä löysin myös pink floydin dark side of the moonin, kukaan muu huomannut mitään yhteyttä? taidan olla vähän outo...


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#20 30.07.2005 21:22

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

En inhoa Soft Bulletinia, mutta harvemmin sitä tulee kuunneltua. Albumikokonaisuutena ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin Yoshimi.

Minulle ainakin tulee Yoshimin viimeisestä kappaleesta mieleen Dark Side of the Moonin Greatest Gig in the Sky (vai mikä se hirvitys nyt olikaan; en pidä kovasti Pink Floydista).


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#21 31.07.2005 03:11

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

Katsoin juuri Fearless Freaks -dvd:n, ja olipa hyvä. Wayne Coyne tarjoaa dokumentissa juuri sellaista filosofista näkökulmaa, jota voi ymmärtää vain kuuntelemalla lipsin musiikkia. Steven Drozd on muuten melkoinen velho studiomuusikkona.
Vielä on kaikki ekstrat katsomatta, toivottavasti on noita vanhoja livepätkiä enemmän. Butthole Surfersin Gibby Haynes sanoo dokkarissa, että lips varasti häneltä kaikki ideat 80-luvulla hurjaan livesettiinä. Molemmat ainakin käyttivät megafonia ja pyrotekniikkaa. Ja riehuivat kuin raivopäät.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#22 23.09.2005 01:02

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

"Coyne said that "people will see that some of it has gone more weird rock" and added that the band had increased their usage of traditional six stringed instruments. "Without any true intention, I think we've found some guitar-rock things that we're freaked out about," he said."

Eikös sen pitänyt alun perin olla Yoshimia elektronisempi? Noh, minä en valita. Tuo on paras uutinen uutta levyä koskien.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#23 23.09.2005 08:08

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

oho joo, niinpä taitaa olla! saisivatpa vielä Ronald Jonesin takaisin kitaroimaan niin alkaisin kiinnostumaan


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#24 08.10.2005 19:07

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,527

Re: Flaming Lips

Yhtäkkiä tuli kauhea tarve kuunnella Flamign Lipsiä. En tajuu.

Offline

#25 09.10.2005 20:29

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

leposi wrote:

Yhtäkkiä tuli kauhea tarve kuunnella Flamign Lipsiä. En tajuu.

Se on ihan tervettä, mutta toivottavasti ei ohimenevää.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#26 08.11.2005 21:37

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

Moi. Haluan tässä suuren merkkipaalun ylittäessäni osoittaa lämpimät kiitokset kaikille foorumisteille näistä rattoisista hetkistä yhdessä.

Flaming Lips on muuten varmaan syy miksi vaihtoehtoinen musiikki alkoi kiinnostaa, ja tällaisille foorumeille olen monen mutkan kautta päätynyt kirjoittamaan. Jos olisin valinnut Popedan, olisin silti ehkä täällä, mutta en olisi sama mies kuin nyt. Lipseille varaukseton  sydan  - tehkääpä ihania levyjä jatkossakin niin fanitan teitä niin kauan kuin minussa henki pihisee.

tuhannes spämmi kuittaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#27 08.11.2005 21:42

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Flaming Lips

tongue


This must be what jail / I will scratch

Offline

#28 25.11.2005 14:47

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Enpä ole näköjään kirjoittanut tänne vielä mitään, joten tehdään nyt suhtautumiseni tähän bändiin kaikille selväksi.

Yoshimi oli ensimmäinen levy, jota kuulin ja tykkäsin välittömästi. On sillä muutama vähän huononpikin biisi, mutta kokonaisuutena pidin. Pitkään aikaan en ole tosin kuunnellut.

Soft Bulletin oli seuraava kuulemani levy. Sekin kuulosti hyvältä, mutta en kuitenkaan ihan niin paljoa siitä innostunut kuin Yoshmista. Soft Bulletiniakaan en ole pitkään aikaan kuunnellut ja luulen että aika saattaisi olla sille nyt oikea. Täytyy laittaa se soittimeen lähiaikoina.

Clouds Taste Metallic on sen sijaan jättänyt minut aina aika laille ilman mitään vahvoja mielikuvia. Jotenkin levy tuntuu aina menevän ohi kun olen sitä yrittänyt kuunnella. Ei se huono ole, mutta mitään ei ole oikein noussut esille. Pitkään aikaan en ole Cloudsiakaan tosin kuunnellut. Pitäisi ehkä korjata asia ja pistää joskus kaikki kolme omistamaani Flaming Lipsiä soimaan peräkkäin tai ainakin samana päivänä.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#29 25.11.2005 17:04

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Flaming Lips

[quote:7b58043ca3="Alxity"]
Ei se huono ole. [/quote:7b58043ca3]

Joo ei. Ihan paska


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#30 13.02.2006 00:14

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,877
Website

Re: Flaming Lips

Ensikuuntelu teki vaikutuksen ainakin minuun, ainoastaan kakkosbiisi oli vähän turha. Jatkokuunteluja tulee tehtyä paraikaa.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

  1. Index
  2. » Kevyempää
  3. » Flaming Lips

Board footer

Powered by FluxBB