#31 13.02.2006 00:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Täytyy kyllä sanoa, että Flaming Lips ei ole suurinpia mielenkiinnon kohteitani tällä hetkellä. Yoshimia en ole jaksanut pitkään aikaan ja niitä muita en ole jaksanut vieläkään pidempään... Täytyy kuitenkin jossain vaiheessa hankkia tuo uusinkin kuunteluun. Ehkä samalla innostuisin siitä Clouds Taste Skip Skipistä...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#32 13.02.2006 11:00

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Flaming Lips

Ihan hyvältä kuulostaa uusin kolmannesta biisistä lähtien mutta jotenkin tuntuu ettei tämä ole mikään klassikko toisin kuin 2 edellistä. Pannan kuunnellen lisää.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#33 13.02.2006 16:44

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Flaming Lips

Olipas positiivinen yllätys. Kakkosbiisi on tosin asiayhteydessään hieman omituinen Prince/Bobby Conn -vedätys, mutta muuten toimii hyvin. Suosikkeja tähän mennessä ainakin lempeästi psykepoppaileva Sound of Failure, valloittavan raukea Cosmic Autumn Rebellion, oneofthesedayseilevä Pompeii am Götterdämmerung ja jykevästi funkkaava (!) eka sinkku The W.A.N.D.

Eteenpäin on siis menty.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#34 13.02.2006 19:35

Acedia
löylynlyömä lappalainen
Registered: 12.06.2005
Posts: 6,740

Re: Flaming Lips

DirtyBlueGene wrote:

Eteenpäin on siis menty.

Näinköhän on että en tykkäisi tuosta uudesta levystä!  icon_eek Kolme biisiä kuultuna tosin, ja en kyllä oikein lämmennyt, mutta kuunnellaan nyt silti lisää. Kyllähän sokeakin DBGene voi joskus jyvän löytää Acedian ihmemaassa.  icon_razz

Offline

#35 27.02.2006 22:58

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Soft Bulletin oli paljon parempi kuin muistin. Oikeastaan levyllä oli vain pari heikompaa biisiä. Yoshimilla saattaa olla parempia yksittäisiä biisejä, mutta Soft Bulletin taitaa sittenkin olla kokonaisuutena selkeästi parempi. Seuraavaksi pitää varmaan laittaa Clouds Taste Metallic soittimeen...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#36 27.02.2006 23:31

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Right on, brother. Taidanpa itekin laittaa soimaan.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#37 28.02.2006 00:52

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Flaming Lips

jännä ettei toukokuun tukholman keikkaliput oo vieläkään loppuunmyytyjä..


I love you and dream about the Führer

Offline

#38 28.02.2006 09:53

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Flaming Lips

turkele wrote:

jännä ettei toukokuun tukholman keikkaliput oo vieläkään loppuunmyytyjä..

Kylillä liikkunut aika paljon huhuja, että soittavat jotain muutakin kuin c-kasettia, joten ei asiantunteva ja aikaansa edellä oleva tukholmalaisyleisö jaksa lämmetä.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#39 28.02.2006 10:34

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Flaming Lips

noiseidea wrote:

[quote:3ccc4ebf20="turkele"]jännä ettei toukokuun tukholman keikkaliput oo vieläkään loppuunmyytyjä..[/quote:3ccc4ebf20]
Kylillä liikkunut aika paljon huhuja, että soittavat jotain muutakin kuin c-kasettia, joten ei asiantunteva ja aikaansa edellä oleva tukholmalaisyleisö jaksa lämmetä.

lol

noi on sentään joskus soitellu kasetteja ihan luovasti...

mut miksei kukaan saa niitä suomeen, HÄ?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#40 28.02.2006 10:51

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Flaming Lips

psychocandy wrote:

mut miksei kukaan saa niitä suomeen, HÄ?

Koska ne eivät ole Ruotsista tai soita free-folkkia.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#41 02.03.2006 12:58

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,523
Website

Re: Flaming Lips

eilen kuulin radiosta uuden sinkun. jotenkin vähän ärsyttävä biisi... samalla tavalla ärsyttävä ku hit  to deathin eka biisi.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#42 02.03.2006 13:51

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Flaming Lips

psychocandy wrote:

eilen kuulin radiosta uuden sinkun. jotenkin vähän ärsyttävä biisi... samalla tavalla ärsyttävä ku hit  to deathin eka biisi.

Se onkin Hit To Deathin... kelvollisin biisi. Hit To Death... on ehkä vähiten mieluisin Flaming Lips -levy mielestäni.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#43 02.03.2006 14:36

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Minä tykkään tuosta sinkkubiisistä paljonkin. Siinä muuten lauletaan "motherfuckers", ja biisihän on tätä fleimareiden poliittista aluevaltausta, Bushia kritisoiden tietysti.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#44 02.03.2006 16:20

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Jotenkin tämä Bushin kritisoiminen alkaa jo vähän puuduttaa... Viime Roskildessäkin joka toinen bändi aloitti keikkansa "fuck the Bushilla" tai jollain vastaavalla. Uutta biisiä en ole kuullut.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#45 02.03.2006 16:21

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

Oasis oli taas aikaansa edellä, "fucking in the bushes"


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#46 02.03.2006 16:22

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Tuli ihan sama juttu mieleen tuota kirjoittaessa  grin
volaa.jpg


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#47 02.03.2006 16:25

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

biggrin


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#48 02.03.2006 17:17

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Flaming Lips

Mä väsyin anti-Bush-höpinöihin joskus vuosia sitten.

"Joo, vittu se Bush on tyhmä! Miten joku niin tyhmä voi päästä presidentiksi?" Uaah... olkaa jo hiljaa. Samaa tasoa ja yhtä hyödyllistä kuin säästä valittaminen.


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#49 02.03.2006 17:21

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Flaming Lips

[quote:33f2fa316a="noiseidea"]Mä väsyin anti-Bush-höpinöihin joskus vuosia sitten.
"Joo, vittu se Bush on tyhmä! Miten joku niin tyhmä voi päästä presidentiksi?" Uaah... olkaa jo hiljaa. Samaa tasoa ja yhtä hyödyllistä kuin säästä valittaminen.[/quote:33f2fa316a]

Retoriikan dissaamisen ymmärrän kyllä, mutta aihe on yhä kyllä varsin ajankohtainen niin kauan kuin se heebo siellä länsisiivessä istuu.

Halpaan poliittiseen retoriikkaan tyhjäpäisten muusikoiden osalta kyllästyy nyt sekunnissa muutenkin, oli kyse sitten valaiden sheivaamisesta tai Bushista.


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

#50 02.03.2006 18:11

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Minua ei väsytä mikään muu kuin anti-Bush-kiroaminen. Lääkkeeksi määrättiin antabusta. Sitä paitsi Flaming Lips tekee Bush-kritiikkinsä hienovaraisesti, veikkaan etteivät useimmat sitä edes huomaisi koko levyltä elleivät tietäisi.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#51 02.03.2006 18:46

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Flaming Lips

Bushin dissaaminen nimenomaan tyhmäksi taitaa asettaa ja olettaa vanhan kunnon "valtion johtaja on 'järjellinen, hyvä sekä viisas' (S. Albert Kivinen)" -asenteen. Tai Aurinkokuninkaan "Valtio olen Minä!":n. Viime kädessä tavataan siis ainakin salaisen haavekuvan tasolla ajatella Platonin filosofikuningasta jonkinnäköisenä ideaalihallitsijana.

Ja mikspä ei? Jotta alistAminen toimisi mahdollisimman kitkatta, siis tuottaisi alistUmista, sen täytyy tietenkin pohjata vapaaehtoisuuteen tai yhteisymmärrykselliseen "sopimukseen" osapuolten kesken. Alistumiseen tarvitaan siis lupa Isolta Toiselta, kielenkäyttötavoilta tai symbolisen järjestykseltä. Ja mikäpä teknokraattisesti orientoituneelle ihmiselle olisi legitiimimpi lupa kuin ajatella hallitsijaa viisaana tai nykykielellä asiantuntijana! On kivempaa alistua, jos voi alistua Isolle Veljelle/Toiselle haltioituneena ja luottavaisena, ei vain pakosta. Siis aivan kuten Winston Smith Orwellin Vuonna 1984:n viimeisellä sivulla.

(Minua harmittaa, että korostetut kirjaimet eivät olleet A ja Y)

Koko Bushin regiimille saa puolestani louskuttaa ihan rauhassa ja vaikka pohjanmaan kautta. Kertoo se sentään jostain muusta kuin läpensä kyynisestä "realistisesta" asenteesta ja penäämisestä, johon jatkuvasti törmää. Älä hauku Bushia! Ajattele NATOa vaihtoehtona! Opintotukea sietääkin leikata! Rakasta pomoasi! Älä järjestäydy! Ole tyytyväinen, tyydy vähempään! Ajattele henkilökohtaiset ongelmasi sisäsyntyisinä! Älä missään tapauksessa ajattele, että tahti on liikaa! Ajattel kanssa-laisiasi tai väkeä yleensäkin ennen muuta kilpailijoina! Älä koskaan kieltäydy! [Älä] Tottele [tätä]!

Minua vituttaa ajattelutapa, että Bushin haukkuminen olisi jotenkin passé, tai että siitä kuuluisi tulla passé... Jos Bush-kritiikki olisi bändi, se olisi listoilla. Ja tällä forumilla me totisesti tiedämme, mitä käy bändille, jos se erehtyy listoille hiipimään...

Yksi ehto minulla Bush-kritiikille kuitenkin on: Ei ole varaa unohtaa sitä, että kritiikin ensisijaisen kohteen pitäisi löytyä elämänmuodon tasolta. Siis arjestamme ja sen käytänteitä kannattelevista rakenteista/malleista. Siten kaiken varteenotettavan kritiikin tulee tietyssä mielessä olla myös, tai ennen muuta, itsekirtiikkiä. Ulkopuolta ei varsinaisesti ole.

Popmusiikkini kulutan kuitenkin mieluiten ilman tällaista Bush-hörheltämistä, jos valita voin. Jos en voi, en luultavasti välitä. Mehän voimme kuitenkin valita vasta kun meidät on jo valittu valitsemaan, kuten eräs kirjaimellisesti pitkäkyntinen ranskalaisherrasmies on asian ilmaissut.


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#52 02.03.2006 19:07

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Laatu wrote:

Minua ei väsytä mikään muu kuin anti-Bush-kiroaminen. Lääkkeeksi määrättiin antabusta. Sitä paitsi Flaming Lips tekee Bush-kritiikkinsä hienovaraisesti, veikkaan etteivät useimmat sitä edes huomaisi koko levyltä elleivät tietäisi.

Onko se nyt sitten niin, että on ihan ok vittuilla Bushille jos sitä ei suurin osa huomaa? Olen vaan aika kyllästynyt sellaiseen "vittuillaan Bushille kun muutkin tekee niin ja koska se on muotia"-juttuun. Ja on myös olemassa muita tapoja kuin heittää se Fuck Bush joka toiseen välispiikkiin. Itse ainakin arvostan huomattavasti enemmän Albarnin (?) ja Del Najan Irakin sodan vastaista juttua NME:ssä kuin jonkun Flogging Mollyn ja Green Dayn Bush-"kritiikkiä" Roskildessä. Ja en siis ole sanomassa, että Flaming Lips olisi tuollaiseen syyllistymässä, mutta en myöskään ole kovin innoissani tuosta tiedosta. Ja minusta on ihan hyvä, että asioita kritisoidaan jne, mutta tuo "Fuck Bush" on vaan nyt jo kohta irtautumassa kokonaan kontekstista ja muuttumassa sellaiseksi lentäväksi lauseeksi, jonka bändi voi heittää saadakseen uskottavuutta kun mitään muuta sanottavaa ei ole. Ja ehkäpä Jenkeissä ja monessa muussakin paikassa on paljon muutakin vikaa kuin yksi mies nimeltä George W. Bush, joka kuitenkin aika pitkälti varmaan toimii kulissina.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#53 02.03.2006 19:12

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Minä taas näen tämän kokoisen bändin kritiikin ja sen herättämän foorumikeskustelun lähestyvän enemmän populaaria symbolista valtaa - sitä, jolla ei ole merkitystä muuten kuin osoittamassa että on vastavoimia - jonka jälkeen kaikki ovat tyytyväisiä.
Kärjistetympi esimerkki samasta aiheesta tulee sekin amerikoista: CIA pestaa kylmän sodan aikana omia miehiään muodostamaan lumejärjestön jonka tarkoituksena on kritisoida CIA:ta ja toimia maan alla. Sen verran vihjaillen kuitenkin, että tieto ehtii pintaan asti antaen suurelle yleisölle käsityksen, että on myös olemassa vastarintaa.

Pointtina siis on, että pahaisen indie-bändin poliittisessa kritiikissä asialla itsellään ei valitettavasti ole vaikutusta muuta kuin omaan ryhmäänsä - pysyvätpä tyytyväisinä kun saavat kokea vaikuttavansa. Ennen kaikkea mikrotasolla vahvistuu hegemonia vapaasta demokraattisesta "länsimaisuuden ihanteesta".


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#54 02.03.2006 19:16

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,909

Re: Flaming Lips

Onko tuo nyt sitten hyvä asia?

EDIT: aika pahasti off topiciksi taitaa mennä...

Eipä tosiaan jollain Flaming Lipsillä taida mitään suurempaa vaikutusta asioihin olla, mutta uskon silti, että tiettyjä epäkohtia on musiikin avulla tuotu ihmisten tietoon ja että musiikilla on ainakin marginaalista merkitystä ihmisten ajatteluun. Tämän puolesta ainakin puhuu se, että esim. rock oli kommunistisissa maissa kiellettyä (eli joku varmaankin piti sitä sitten vaarallisena).

EDIT2: sekavaksi menee...


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#55 02.03.2006 19:16

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Alxity wrote:

[quote:185c0e4de2="Laatu"]Minua ei väsytä mikään muu kuin anti-Bush-kiroaminen. Lääkkeeksi määrättiin antabusta. Sitä paitsi Flaming Lips tekee Bush-kritiikkinsä hienovaraisesti, veikkaan etteivät useimmat sitä edes huomaisi koko levyltä elleivät tietäisi.[/quote:185c0e4de2]

Onko se nyt sitten niin, että on ihan ok vittuilla Bushille jos sitä ei suurin osa huomaa?

Edellinen postaukseni yrittää vastata hieman syvällisemmin tähän, mutta joka tapauksessa minulle sillä ei ole väliä tekeekö homman suoraviivaisesti vai vihjaillen, kunhan tarjosin tuota vaihtoehdoksi niille, jotka allergiaa asiaa kohtaan kokevat.

Edit: niin ja edellinen postaukseni oli vastaus fassulle, ei sinuun postiisi, joka tuli yllättäen siihen väliin!


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#56 02.03.2006 20:32

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Flaming Lips

[quote:39bc0136b1="noiseidea"]Mä väsyin anti-Bush-höpinöihin joskus vuosia sitten.

"Joo, vittu se Bush on tyhmä! Miten joku niin tyhmä voi päästä presidentiksi?" Uaah... olkaa jo hiljaa. Samaa tasoa ja yhtä hyödyllistä kuin säästä valittaminen.[/quote:39bc0136b1]

Olen pahoillani. Koko pitkältä sepustukseltani olisi voitu välttyä, mikäli olisin ollut tarkkaavaisempi. Hallittavuuden tematiikkaan sopii tietenkin täydellisesti myös hallinnoinnin tekniikoiden (tai arkisemmin valtaapitävien) ajatteleminen ylihistoriallisena ja muuttumattomana. En mää muuten mutku Sää...!

Enkä kieltämättä olisi ymmärtänyt, että olin Laadun viestin osoite. Kortti näköjään löysi silti perille, kuten asiaan kuuluu. Eikä minulla tähän mitään isompaa sanottavaa ole, viestissä kun ei oikeastaan sanottu mitään. Voi toki olla, etten vain ymmärtänyt.

"I would prefer not to".


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#57 02.03.2006 21:21

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,896
Website

Re: Flaming Lips

Jaa, no se taisi ollakin eka viestini, joka vaati hieman perehtymistä ja roppakaupalla hyvää tahtoa tullakseen ymmärretyksi, niin kuin sinun pidemmät viestisi yleensä... ; )


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#58 02.03.2006 23:12

fassu
Member
Registered: 14.02.2006
Posts: 2,554

Re: Flaming Lips

Ei. "I would prefer not to."


Viimeisimpänä halutaan kieltää eräs viime vuosien lupaavimmista uusista finanssialan innovaatioista, nimittäin pikavipit.

Offline

#59 02.03.2006 23:53

noiseidea
PERÄMIEHEN HERKKU
From: siltsukupla
Registered: 14.01.2006
Posts: 41,048

Re: Flaming Lips

Sanon vielä tähän, että "Fuck Bush" -jorinoissa rasittavinta on naiivi usko, että asiat olisi niin mahdottoman paljon eri tavalla (paremmin?), jos siellä olisi joku muu. Yeah... right...


kraakku wrote:

Lapsena tykkäsin seurata kun kanat paistuivat isossa karusellissa kaupan lihatiskillä.

Offline

#60 03.03.2006 10:25

forssto
Member
From: Tapiola, bitches
Registered: 03.11.2005
Posts: 17,016
Website

Re: Flaming Lips

Anti-Bush -jorinat:  kaka
Anti-anti-Bush -jorinat:  kaka kaka kaka  tongue


Tero saatana, s'olet gay!

Offline

Board footer

Powered by FluxBB