#91 23.05.2006 09:33

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Flaming Lips

Totesin tässä yksi päivä, että Mr. Ambulance Driver on yksi bändin parhaita biisejä. Muutakin olen taas kuunnellut uutta levyä melko paljon. Kaksi ekaa biisiä vaan pitää yleensä skipata.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#92 23.05.2006 16:47

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

lejoncio wrote:

Tämän päivän Hesarissa sivulla C4 arvio ko. yhtyeen Tukholman keikasta.

Rumbassa oli myös. Luen rumbaa ehkä kaksi numeroa vuodessa nopeasti selaillen, mutta tämä tarttui vahvasti mieleen. Keikka sai arvostelussa loputonta ylistystä osakseen. Muutenkin teksti rullaili kivasti mielikuvamankelista läpi.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#93 24.05.2006 10:33

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: Flaming Lips

Alxity wrote:

Totesin tässä yksi päivä, että Mr. Ambulance Driver on yksi bändin parhaita biisejä. Muutakin olen taas kuunnellut uutta levyä melko paljon. Kaksi ekaa biisiä vaan pitää yleensä skipata.

mulla lemppariks on noussu Pompeii am Götterdämmerung, joka onnistuu tavoittamaan sellasen Pink Floyd -meiningin mitä esim. Pink Floyd harvemmin osaa. siinä muuten laulaa Steven eikä Wayne :O

tätä mysticsiä on kyllä tullu kuunneltua ihan tositosi paljon, ehkä enemmän ku ois pitäny. ei oo kuitenkaan maailman paras levy vaikka bändi ehkä maailman paras onkin

Offline

#94 24.05.2006 19:03

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Flaming Lips

Soundissa oli Waynen haastattelu. Hauskalta tyypiltä vaikutti. Jotenkin olin kuvitellut miehen vaan nuoremmaksi. Minusta Flaming Lips kuulostaa parikymppisten huumorintajuisten miesten bändiltä, mutta kaipa se vaan on plussaa että noin "lapsellista" musiikkia pystyy tekemään vielä nelivitosenakin. Mr. Ambulance Driver muuten kuulemma kertoo siitä kun Waynen molemmat vanhemmat kuolivat syöpään. Tämä sama aihe on poikinut myös Yoshimille biisin Do You Realize?
En tiennyt myöskään että ainakin kahden uusimman levyn kannet ovat Waynen maalaamia. Lisäksi minulle selvisi miksi Mysticin kaksi ekaa biisiä ovat niin huonoja: bändi yrittää kuulemma löytää niissä uuden naurettavuuden tason. Taisi onnistua  grin


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#95 24.05.2006 19:16

turkele
Member
From: tkü
Registered: 29.07.2005
Posts: 4,381
Website

Re: Flaming Lips

Yeah Yeah Yeah Songin video eilen altsunationissa  icon_razz  icon_rolleyes  roll


I love you and dream about the Führer

Offline

#96 24.05.2006 20:43

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

Alxity wrote:

Soundissa oli Waynen haastattelu. Hauskalta tyypiltä vaikutti. Jotenkin olin kuvitellut miehen vaan nuoremmaksi. Minusta Flaming Lips kuulostaa parikymppisten huumorintajuisten miesten bändiltä, mutta kaipa se vaan on plussaa että noin "lapsellista" musiikkia pystyy tekemään vielä nelivitosenakin.

Hihih. Tuli mieleen kun joskus '98 kuulin Radiomafiasta Lipsin musiikkia ja innostuin niin että meinasi housut ratketa. No, sitten äkkiä levykauppaan hakemaan uunituoretta Soft Bulletin -levyä, ja loppu on historiaa.

Paitsi että tuota historiaa kirjoitettiin aluksi hieman väärin. Samaistuin jotenkin siihen kannen nuorehkoon(?!) tyyppiin, ja biisienkin perusteella tuntui siltä että nämä jannut ovat ehkä korkeintaan parikymppisiä. Tämä mielikuva lisäsi levyn nerokkuutta muuten aika paljon. "Miten näin nuoret pojat osaa tehdä näin hyvää musiikkia?" Tuo mielikuva teini-waynesta kesti jotain about pari vuotta.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#97 24.05.2006 20:58

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

Laatu wrote:

Tuli mieleen kun joskus '98 kuulin Radiomafiasta Lipsin musiikkia ja innostuin niin että meinasi housut ratketa. No, sitten äkkiä levykauppaan hakemaan uunituoretta Soft Bulletin -levyä

Muuten smaa, mutta minun maailmassani tuo oli '99, vuosi jolloin Soft Bulletin ilmestyi.

Nimim. Niina Nikkari


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#98 24.05.2006 21:01

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

babriga wrote:

[quote:72d81fcd76="Laatu"]Tuli mieleen kun joskus '98 kuulin Radiomafiasta Lipsin musiikkia ja innostuin niin että meinasi housut ratketa. No, sitten äkkiä levykauppaan hakemaan uunituoretta Soft Bulletin -levyä[/quote:72d81fcd76]

Muuten smaa, mutta minun maailmassani tuo oli '99, vuosi jolloin Soft Bulletin ilmestyi.

Nimim. Niina Nikkari

Nikkarointi on muuten ihanaa, mutta kun sillä sohitaan ja tökitään nostalgisiin muisteloihin, niin ei ole enää kivaa. Mutta kappas, silloin tuo tosiaan ilmestyi.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#99 24.05.2006 21:09

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Flaming Lips

en helepolla unohda, 1999 kesä oli ensimmäinen Helsinkikesäni, täynnä kaikkea jännää ja kutittavaa, ja kolme silloin niin täydellistä kesälevyä, vieläpä ensitutustumisia bändeihin. Eli Soft Bulletin, Bob Hundin Jag rear ut min själ! Allt skall bort! sekä Bellesebujen Boy with the arab strap. Vieläkin kun noista mitä tahansa kuulenkin, tulee nimenomaan 1999 kesä mieleen. Eipä minulla juurikaan muita noin aikaan kiinnittyviä musiikkinostalgiseerauksia taskussain ole, ellei sitten keikkoja tai jotain...


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#100 24.05.2006 21:45

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Flaming Lips

Alxity wrote:

Soundissa oli Waynen haastattelu. Hauskalta tyypiltä vaikutti. Jotenkin olin kuvitellut miehen vaan nuoremmaksi. Minusta Flaming Lips kuulostaa parikymppisten huumorintajuisten miesten bändiltä, mutta kaipa se vaan on plussaa että noin "lapsellista" musiikkia pystyy tekemään vielä nelivitosenakin.

onks wayne 45, niin nuori... luulin vanhemmax qu se on ihan harmaapäinen nykyään.  värjäis hiuksensa mandariineilla ni olis parempi.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#101 25.05.2006 12:26

turston
turska the wonder, tuohtunut vegaani
From: jojo
Registered: 13.06.2005
Posts: 9,517

Re: Flaming Lips

Alxity wrote:

Lisäksi minulle selvisi miksi Mysticin kaksi ekaa biisiä ovat niin huonoja: bändi yrittää kuulemma löytää niissä uuden naurettavuuden tason. Taisi onnistua  grin

Sama. Nuo biisit taitaa kuulua samaan kategoriaan The Gashin ja She Don't Use Jellyn kanssa.


ei muuta kuin voidetta rakoon ja ruuvi kiinni!

Offline

#102 25.05.2006 13:10

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

turston wrote:

[quote:9f17323bd0="Alxity"]Lisäksi minulle selvisi miksi Mysticin kaksi ekaa biisiä ovat niin huonoja: bändi yrittää kuulemma löytää niissä uuden naurettavuuden tason. Taisi onnistua  grin[/quote:9f17323bd0]

Sama. Nuo biisit taitaa kuulua samaan kategoriaan The Gashin ja She Don't Use Jellyn kanssa.

Gash ja She Don't Use Jelly ovat parhutta.
Yeah Yeah Yeahs Song on 'aika kiva'.
Free Radicals on huono.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#103 25.05.2006 13:18

stratum
not tupi
From: Helsinki
Registered: 20.06.2005
Posts: 13,980
Website

Re: Flaming Lips

Entä New Radicals

new_radicals-bio_tile.jpg

confused_new

Offline

#104 26.05.2006 16:28

mattti
Member
From: turku
Registered: 14.06.2005
Posts: 305

Re: Flaming Lips

uudessa rumbassa oli aika mauton toiveita äärettömästi lisäävä "huhu, joka saattaa pitää paikkansa": Flaming Lipsille yritetään järjestää elokuuksi festivaalikeikkaa Helsinkiin.

juhlaviikoille? räg?

MÄ HALUUN

Offline

#105 26.05.2006 16:42

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Flaming Lips

[quote:99307aa2ab="mattti"]uudessa rumbassa oli aika mauton toiveita äärettömästi lisäävä "huhu, joka saattaa pitää paikkansa": Flaming Lipsille yritetään järjestää elokuuksi festivaalikeikkaa Helsinkiin.

juhlaviikoille? räg?

MÄ HALUUN[/quote:99307aa2ab]

joo, tommosta huhua liikkui jossain vaiheessa... mut en edes jaxa  elätellä toivoa...

she don't use jelly on muuten mahtava biisi, turskalle tiedoksi. itse aikanaan innostuin  pändistä juuri sen takia, joten ostin sinkun  ja transmissions... -kasetin (kun jostain halvalla sain).


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#106 26.05.2006 16:44

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

[quote:92ec9b0393="psychocandy"][quote:92ec9b0393="mattti"]uudessa rumbassa oli aika mauton toiveita äärettömästi lisäävä "huhu, joka saattaa pitää paikkansa": Flaming Lipsille yritetään järjestää elokuuksi festivaalikeikkaa Helsinkiin.

juhlaviikoille? räg?

MÄ HALUUN[/quote:92ec9b0393]

joo, tommosta huhua liikkui jossain vaiheessa... mut en edes jaxa  elätellä toivoa...

she don't use jelly on muuten mahtava biisi, turskalle tiedoksi. itse aikanaan innostuin  pändistä juuri sen takia, joten ostin sinkun  ja transmissions... -kasetin (kun jostain halvalla sain).[/quote:92ec9b0393]

MÄ HALUUN KANS

En ole koskaan pitänyt She Don't...:sta. Minusta yksi yhtyeen tylsimmistä renkutuksista. Tosin, Gash ja uuden levyn kaksi ekaa (ainota jotka olen tuolta levyltä selvin päin  icon_rolleyes  kuullut) ovat ihan parhautta. Uuden levyn kakkosbiisin Prince-alluusiot vetävät herkäksi ja Gashin huippukohta vetää aina naiivit jalkani tämän turpean ruhon alta.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#107 27.05.2006 13:24

leposi
Viini-illan Göbbels
Registered: 14.06.2005
Posts: 34,533

Re: Flaming Lips

mattti wrote:

uudessa rumbassa oli aika mauton toiveita äärettömästi lisäävä "huhu, joka saattaa pitää paikkansa": Flaming Lipsille yritetään järjestää elokuuksi festivaalikeikkaa Helsinkiin.

SIIS MITÄ VITTUA!!

Minusta musalehdissä ei kuuluisi heitellä mitään huhuja. Vittu kerrotaan keikat keikkoina ja sillee. Huhut pyörii jo ihan tarpeeksi suusta suuhun ja netissä. Haista vittu Rumba center

Offline

#108 27.05.2006 13:36

Hunttalan Matti
Member
Registered: 21.04.2006
Posts: 26

Re: Flaming Lips

Lentävällä hollantilaisella nämä.

MATTI 101 %  biggrin  peuk

Offline

#109 05.06.2006 21:55

simo_vaatehuoneelta
Member
From: Tanpere
Registered: 14.06.2005
Posts: 3,087

Re: Flaming Lips

Onpa kaksijakoinen levy tämä uusi. Muutama aivan loistava biisi, muutama aivan paska ja muutama ihan ookoo biisi. Ei tämä taida ostoslistalle ainakaan täysihintaisena päätyä, vaikka kovasti Lipseistä pidänkin.

Pompeii am Götterdämmerung on kyllä tällä hetkellä maailman paras biisi, mutta mitä paskaa ne ovat tuonne levyn alkuun laittaneet? Free radicals kuulostaa kauniisti sanottuna Scissor sistersin sinkun b-puolelta.


YKKÖSMIEHEN PAIKKA TÄYTETTY ON
EI SE AUKI ENÄÄ OO
LIEKEISSÄ MYÖS SAULIN SAMMUMATON
RAKKAUS ROUVA JENNI HAUKIOON

Offline

#110 05.06.2006 23:12

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

[quote:37d912477b="simo_vaatehuoneelta"]Onpa kaksijakoinen levy tämä uusi. Muutama aivan loistava biisi, muutama aivan paska ja muutama ihan ookoo biisi. Ei tämä taida ostoslistalle ainakaan täysihintaisena päätyä, vaikka kovasti Lipseistä pidänkin.

Pompeii am Götterdämmerung on kyllä tällä hetkellä maailman paras biisi, mutta mitä paskaa ne ovat tuonne levyn alkuun laittaneet? Free radicals kuulostaa kauniisti sanottuna Scissor sistersin sinkun b-puolelta.[/quote:37d912477b]

Asiapuhetta, pienellä korjauksella. Pompeji am Göterborg ei ole maailman paras biisi, ja ei levyltä oikeastaan paskojakaan biisejä löydy muita kuin Free Radicals. Ok-biisien määrä on ehkä mulla suurempi kuin simolla tjtn. Kuuntelukokemukset ovat olleet viime aikoina hyvin vähissä, tiedä sitten.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#111 06.06.2006 10:42

ydis
vegan princess
Registered: 07.03.2006
Posts: 22,060

Re: Flaming Lips

Minusta Free radicals on ihan hyvä biisi.  icon_redface

Offline

#112 06.06.2006 15:51

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

ydinaukio wrote:

Minusta Free radicals on ihan hyvä biisi.  icon_redface

Älä icon_redface ittele oikean mielipiteen äärellä.

Indiepissikset pelkäävät, että jos tanssijalka alkaa väpättämään tai pää nyökkymään tahdissa, niin ruumiinosat alkavat irtoilla ja kuolema koittaa. Kyllä ne vielä oppii.

Holhous-späm.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#113 06.06.2006 15:54

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,525
Website

Re: Flaming Lips

ex-kolja wrote:

Indiepissikset pelkäävät, että jos tanssijalka alkaa väpättämään tai pää nyökkymään tahdissa, niin ruumiinosat alkavat irtoilla ja kuolema koittaa. Kyllä ne vielä oppii.

mutta miksi ottaa riskiä?


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#114 06.06.2006 15:55

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

psychocandy wrote:

[quote:e1289e2d53="ex-kolja"]Indiepissikset pelkäävät, että jos tanssijalka alkaa väpättämään tai pää nyökkymään tahdissa, niin ruumiinosat alkavat irtoilla ja kuolema koittaa. Kyllä ne vielä oppii.[/quote:e1289e2d53]

mutta miksi ottaa riskiä?

Koska elämme vain kerran, muka.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#115 23.06.2006 15:45

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Flaming Lips

HUOMENNA  icon_eek
Oonko koskaan oottanu mitään keikkaa näin paljon? No oon. Mut silti
dance.gif roll dance.gif


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#116 26.06.2006 13:03

kantripoju
Member
From: jyväskylä
Registered: 28.05.2006
Posts: 602

Re: Flaming Lips

huippubändi.
uusimmat levyt kolisee koviten.

on muuten tosi siitejä paitoja myynnissä tuolla flaming lipsien kotisivuilla.
eikä edes pahan hintaisia. njes!...

www.flaminglips.com


ja kun suomi pelaa lätkää
se iskee joka jätkään
kaljaa koneeseen ja ukkometsoon

Offline

#117 27.06.2006 10:38

börjeslandet
stetoskooppisetä
Registered: 20.06.2005
Posts: 15,706

Re: Flaming Lips

Keikka oli aika lailla kaikkea mitä odotin, ja vähän mitä en odottanut. En edes muista koska oon viimeksi ollut jossain stadionkeikalla, mutta on vaikea uskoa, että joku bändi toimis paremmin tollasessa ympäristössä kaikkine tilpehööreineen. dance.gif

Keikka alkoi Waynen bubble walkilla, jonka aikana waynebubble jyräs mut ja kameran aika monta kertaa  rakkaus Ja kun tän jälkeen pärähti Race For the Prize käyntiin ja tykeistä tuli sateenkaarenväristä paperisilppua koko taivas täyteen niin voisin sanoa, etten ole koskaan tuntenut keikalla mitään samanlaista.

Taisin tehdä keikalla kaikkea sitä mitä uskottavan indie runkkaajan ei "pitäisi"  icon_rolleyes  icon_lol , mutta olipahan hauskaa. Wayne tykkää laulattaa yleisöä ja tulihan sitä laulettua. Aika vastustamatonta. "People singing to music just makes this universe somehow so fucking much better."

Huhujen mukaan (tabloideissa oli kuvia) itse Michael Jackson oli saapunut Corkin lentokentälle "muslimi"kaavuissa ja viettänyt edellisen illan jossain lähilanden linnassa, ja aikoi tulla katsomaan Bob Dylania. Tais Wayne vetää huumorilinjalla (ehkä), kun  sanoi, ettei wacko tiennyt Flaming Lipsejä, mutta sen lapset ties.

Tuolla on kuvia. Jotain tällasta ne soitti. Aika vähän biisejä, lämppäreitä kun olivat. Mutta keikka kesti suht kauan, koska noi biisit oli venytettyjä ja Wayne tykkää höpöttää biisien välissä. Lunttasin tän setlistin lipsi foorumilta, ja musta ne soitti jonkun vanhemman biisin näiden lisäksi, mutta vopite olla että muisti vaan pätkii, ja kaikki tuntu jotenkin paremmalta kuin miltä näyttää paperilla.

Race For the Prize
Free Radicals
Yoshimi Battles the Pink Robots, Pt. 1
Yoshimi Battles the Pink Robots, Pt. 2
The Yeah Yeah Yeah Song... (With All Your Powers)
Vein of Stars
The W.A.N.D. (The Will Always Negates Defeat)
She Don't Use Jelly
Do You Realize


en ole kolmekybänen emoboy

Offline

#118 27.06.2006 15:05

Laatu
Moderator
From: Helsinki
Registered: 18.07.2005
Posts: 11,900
Website

Re: Flaming Lips

Kivaa kuultavaa. Mutta miks Free Radicals VAINOAA keikkasetinkin kakkosbiisinä? Koska siinä on Prince-vaikutteet?? Vittu.


You know, if it was a regular salad I wouldn't have said anything. But you had to have the BIG SALAD.

Offline

#119 27.06.2006 15:12

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Flaming Lips

Laatu wrote:

Kivaa kuultavaa. Mutta miks Free Radicals VAINOAA keikkasetinkin kakkosbiisinä? Koska siinä on Prince-vaikutteet?? Vittu.

Missä pelaa asiakirjoittelu? Ei täällä ainakaan...

center


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#120 07.07.2006 11:32

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Flaming Lips

Hankin huvikseni Coachella DVD:n, josta löytyi myös Waynen bubble walk. Aika hauskan näköistä menoa ja muutenkin oli kyllä ihan sympaattisen oloinen tyyppi. Selosteli jotain tyyliin "let's do this singalong, it won't change the world, but it feels nice". Yhden biisin verran Flaming Lipsiä DVD:ltä vain löytyi.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

Board footer

Powered by FluxBB