#1 26.06.2005 23:12

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Bill Callahan / Smog / (Smog)

Kop kop!


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#2 26.06.2005 23:26

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Kuka siellä? Hitsi, se uusi levy olisi kiva.

Offline

#3 26.06.2005 23:27

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Täällä on vain ex-kolja.  icon_sad


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#4 27.06.2005 02:24

Prakk
Kakkaava jouluhahmo
Registered: 12.06.2005
Posts: 9,961
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Dongs of Sevotion edelleen parasta mitä tältä oon kuullu... ja hyväähän tää on muutenkin.


SOSDO MASSA KOMOROSSA

Offline

#5 27.06.2005 06:43

:center::huig::center:
Holtiton Mies joka Imppaa ja Grillaa
From: melkein noin 1000 keikkaa
Registered: 12.06.2005
Posts: 41,038

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

keikalla on runpalina likasen kolmosen heppu. jänskää eiks. ja olihan se keikka hyvä, joskin odotin ehkä vähän enemmän. emt!


Ei mitään muttia, kaikki boikottiin saatana!!

Security Fee:n hinnalla sisään!

Offline

#6 27.06.2005 18:33

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Kirjoitetaan tähän nyt jotain muutakin...

Itse en ole livenä nähnyt, mutta en voi kuvitella sen oikein sytyttävän samalla tavalla, jos ei ole edes hieman perehtynyt tuotantoon. Varsinkin Knock Knock (lähes poppia), Red Apple Falls, Supper ja tuo uusin ovat suositeltavia. Ihan mahtavia.

Jotkut voivat olla tietoisia Bill Callahan-pakkomielteestä jota olen pitänyt yllä viime kuukaudet...

Tällä hetkellä Knock Knock on ehkä maailman paras levy, täydellinen leonardcohenismin ja velvetundergroundismin synteesi, johon tarjotaan kaupan päälle epävireistä lapsikuoroa. Ihanaa.

...ja Jim White on rumpaloinut kahdella viimeisellä levyllä myös, kuten myös kiertueilla silloin tällöin.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#7 27.06.2005 18:41

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Jotain voisi Red Apple Fallsin ja satunnaisten irtobiisien lisäksi hankkia kuunteluun, kun kerran "joutuu" Acceleratorissa keikalle...


This must be what jail / I will scratch

Offline

#8 27.06.2005 18:45

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Suosittelen Knock Knockia (ja uutta, koska varmaan paljon sitä), pitäisit ihan varmasti. Sanoisin jopa, että se on Smogin tuotannosta se pedanta-levy.

Ja aasinsiltana otsikkoon, jota ei ole vielä kertaakan kommentoitu: Smogilla on kappale joka kertoo... Princestä!!


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#9 27.06.2005 20:53

smirki
Member
Registered: 27.06.2005
Posts: 16

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Reilun kuukauden sisällä tullut hankittua sekä River Ain't Too Much To Love että Supper ja molemmat ovat erityisen hienoja. Vielä jos saisi Knock Knock - ja Dongs-levyskät, niin siinä olisi vähäksi aikaa kummasteltavaa.

Offline

#10 01.07.2005 20:29

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Tänään kuumeen ja unen rajamailla Knock Knock kuulosti lähes maailman parhaalta levyltä. Kaikkien tulisi tuo omistaa, sanon minä.

Sufjanin juotsenarmeija kärsi tappion vertailussa, ihan kevyesti. Silti, voisi joku panna Sufjanille topikkia, kun uusi levykin ilmestyy ensi viikolla. Perustaisin itse, jollen pelkäsi shanksin vihaa.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#11 03.07.2005 16:00

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

"Knock Knock tähän mennessä parasta Smogia mitä olen kuullut! Perkele!! Soi nyt kolmatta kertaa putkeen ja koko ajan joutuu laittamaan lisää volaa."

pus

Siitä se lähtee. Tuo on varmaan popein Smog-levy ja monella tapaa paras tapa tutustua kyseiseen artistiin.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#12 15.07.2005 00:03

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Nyt kun vihdoin sain tuon uusimman levyn hankittua, niin voin sitäkin hieman kommentoida. Täytyy myöntää, että levy on jossain määrin ainutlaatuinen Callahanin tuotannossa (siinä määrin missä tuotantoa tunnen). Akustisuus ja lähelle tulevat vokaalit eivät ennenkään ole olleet ihan vieraita elementtejä Smogin musiikissa, mutta nyt ollaan tasolla, jota osaan nimittää vain hartaaksi. Kyse on niistä levyistä, jotka tulevat lähelle, eli lasken tuon Pink Moonin, Leonard Cohenin riisutumman (syntikoilla tai kitaroilla, yhtä kaikki) tuotannon, Boatman's Callin ja sen sellaisten perinteen jatkajaksi.

Hienoa! Harmittaa ehkä ihan hiukan että olin vain vastaanottamassa Ruotsin matkailijoita (tai sitä pientä osaa niistä) viime viikolla, enkä ollut itse matkalla kumartamaan Bill Callahanin paljaiden jalkojen juuressa...

Joo, eipä mulla muuta.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#13 19.07.2005 18:01

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Mainittakoon, että Smog saattoi kaikesta (SY) huolimatta esittää Acceleratorin parhaan keikan. Harvoin hurmos kasvaa tuolla tavalla loppua kohden  sydan


Älä päästä painiks sitä

Offline

#14 19.07.2005 18:24

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Knock Knockin ostin Acceleratorista, ja olisi varmaan nimmarinkin saanut kanteen, kun bändi puikkelehti yleisön läpi Teenage Fanclubin keikalla, mutta jäi hakematta.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#15 20.08.2005 16:19

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Taas tarttui Ruotsista Smogia. Uusimmalta albumilta soi I Feel Like the Mother of the World jossain vaatekaupassa (ei sentään H&M:ssa) ja olin heti myyty. Oli jo aikakin ostaa levy vaatekauppakuuntelun perusteella.  grin

Tukholman levykaupoissa näyttää olevan Smogia pitkiä rivejä, mutta Helsingissä olen jostain syystä nähnyt vain uusinta pari kertaa. Miksi?


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#16 20.08.2005 16:39

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Uusi levy on kyllä hyvä levy, yksi hyvän levyvuoden parahista. Myös Turussa oli hyvin paljon Smogia, ainakin vielä keväällä. Vastaus kysymykseesi: tarjonta johtuu todennnäköisimmin kysynnästä, ja hyvä tarjonta johtuu taasen kilteistä levykauppiaista.

Ruotsissa ainakin on viimeiset vuodet pidetty hyvin suuressa arvossa laulaja-lauluntekijöitä, kun taas täällä on kumarrettu eri kohteita, ehkä kyse on siitä.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#17 01.11.2005 18:29

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Jännää, vihdoin pääsin tutustumaan tähän alkutuotantoon, kakkoslevyn muodossa. Kuin sekoitus Sebadohia (circa III, mutta ei yhtä hyvää) ja jotain Sonic Youthia tai sen sellaista. Välillä ei tunnista, välillä tunnistaa. Hienoa yhtä kaikki, ei kuitenkaan ihan kaikille.


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#18 26.04.2006 11:25

psychocandy
streittari-jantta
From: outhouse of the pryeeeeeee
Registered: 04.07.2005
Posts: 11,535
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

tosiaan, anttilassa tuntui olevan kaikki nuo varhaiset levyt, mutta mulla on  niistä vain wild love, joten en tiennyt minkä olisin valinnut... joitain saattoi olla vain yksi kpl joten olis tietty pitänyt hamstraa, mutta levymessujen jälkeen budjetti ei oikein annan  myöten... 9,95 tais olla  kappalehinta noilla.


Karhut feissiin kuule tää on se reitti hä ...ja kerran eräs naarassusi melkein mun kengille kusi tongue
FJs1lyz.gif

Offline

#19 26.04.2006 11:28

ex-kolja
Sexy MF Doom
Registered: 26.06.2005
Posts: 8,724

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

psychocandy wrote:

tosiaan, anttilassa tuntui olevan kaikki nuo varhaiset levyt, mutta mulla on  niistä vain wild love, joten en tiennyt minkä olisin valinnut... joitain saattoi olla vain yksi kpl joten olis tietty pitänyt hamstraa, mutta levymessujen jälkeen budjetti ei oikein annan  myöten... 9,95 tais olla  kappalehinta noilla.

Voi paska. Lähen kattoo Turun Anttilaan. Ihan kohta. Kai.

Meitsi haluu villiä rakkautta!!!


Juha, olet miespuolinen Jippu. Onnea!

Offline

#20 26.04.2006 12:52

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

ostin Wild Loven eilen ja taitaa lopulta sijoittua aika korkealle mun suosikki-Smogien listalla. Knock Knock olis melkein pitänyt myös ostaa mutta aloin säästämään. Ehkä tänään.

top 10:
1. Red Apple Falls
2. Wild Love (?)
3. Doctor Came at Dawn
4. Knock Knock
5. Rain on Lens
6. A River Ain't Too Much to Love
7. Accumulation: None
8. Burning Kingdom
9. Dongs of Sevotion
10. Supper

kolmea muuta en ole kuullut ja noista 6 löytyy hyllystä

Offline

#21 26.04.2006 13:56

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

psychocandy wrote:

tosiaan, anttilassa tuntui olevan kaikki nuo varhaiset levyt, mutta mulla on  niistä vain wild love, joten en tiennyt minkä olisin valinnut... joitain saattoi olla vain yksi kpl joten olis tietty pitänyt hamstraa, mutta levymessujen jälkeen budjetti ei oikein annan  myöten... 9,95 tais olla  kappalehinta noilla.

Ooh, pitääkin varmaan heti perjantaina tai lauantaina käydä tarkistamassa.

Tuota uusinta olen kuunnellut aika paljon viime aikoina. Vaatii kärsivällisyyttä kyllä aluksi.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#22 19.05.2006 16:44

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Parasta juuri nyt!

Dongs of Sevotion oli loppunu Äxästä  itku


This must be what jail / I will scratch

Offline

#23 19.05.2006 22:16

Bedderi
Member
Registered: 12.06.2005
Posts: 4,341

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Omistamieni levyjen järjestys:

1. A River Ain't Too Much to Love
2. Red Apple Falls
3. Knock Knock
4. Wild Love

Uusin on ykkönen lähinnä siksi, että se on kasvanut yhden hitin levystä todella vahvaksi kokonaisuudeksi. Knock Knockista, vaikka hieno levy onkin, saa aika selvän kuvan heti ensimmäisillä kuunteluilla. Wild Lovea en ole ehtiny kuunnella tarpeeksi, jotta uskaltaisin nostaa korkemmalle.


turston wrote:
Shanksinhan kanssa tässä sovittiin vähän aikaa sitten että kesällä vetäistään läpi kymmenottelu.

Offline

#24 12.09.2006 10:25

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Kuulin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa elämässäni (tietoisesti) Smogia. Julius Caesar taisi olla levyn nimi ja oikein muuta ei jäänyt mieleen kuin että I Am Star Warsissa oli käytetty jotain Rolling Stonesin kitarajuttua ja allmusic paljastikin että kyseessä oli samplet sekä Start Me Upista että Honky Tonk Womenista.

Voisi joskus yrittää selvinkin päin rauhassa kuunnella.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#25 12.09.2006 17:53

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

peuk

Omistamieni levyjen järjestys:

1. Dongs of Sevotion (niukasti)
2. Rain on Lens / Julius Caesar
4. A River Ain't Too Much to Love (niukasti)

Onhan ne kaikki loputkin "lätyt" varmaankin jossain vaiheessa saatava.


This must be what jail / I will scratch

Offline

#26 21.09.2006 12:41

Alxity
bruttokansanonnellisuuden viraston sihteeri
From: Tampere
Registered: 27.06.2005
Posts: 7,910

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Ikävä tuottaa fan(e)illeni pettymys, mutta eipä tuo I Am Star Wars nyt ainakaan kuulostaa yhtään hyvältä. "Ehkä" ei kuitenkaan pitäisi tuomita tuon yhden lyhyen biisin perusteella koko bändiä... Kokeillaan joskus jotain muuta.


<@Tupou> jätkä haukkuu itse muita karkeiksi
<@DBGene> senkin karkki

Offline

#27 21.09.2006 13:01

ILR
matlök
From: täällä sitten taas
Registered: 12.06.2005
Posts: 8,768

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Dongsin arvostus ei ole ikinä meikäläiselle avautunut, kuulemistani Smogeista tuo on, jos ei nyt selkeästi, niin ainakin ilman epäilyksen häivää heikoin. Ilman hienoa Justice Aversionia olisi täysin turha levy.

Viimevuotiselle hienolle A Riverille jne jenille & Acceleratorin parhaalle keikalle silti edelleen  peuk  peuk  peuk


Älä päästä painiks sitä

Offline

#28 21.09.2006 13:08

lintumies
Member
From: Tampere
Registered: 14.06.2005
Posts: 8,565
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Kontribuutioni tähän otsikkoon näyttää varsin vaatimattomalta. Pannaan sen kunniaksi omistamieni Smog-levyjen ranking-lista:

1. Supper
2. Knock Knock
3. aha joo, enpä taida osata enempää, pannaan vaikka jaettu sija näille: A River Ain't Too Much to Love, Dongs of Sevotion, Rain on Lens, Accumulation: None, Red Apple Falls

En tiedä miksi Supper on iskenyt niin kovaa, ehkä siinä on vaan eniten parhaita biisejä (Butterflies Drowned in Wine! Truth Serum! Our Anniversary!). Varmaan ns. väärä mielipide, mutta ihan sama. Enemmän pitäisi kyllä kuunnella noita kaikkia.

Offline

#29 21.09.2006 15:40

rhinestone cowboy
Member
From: Helsinki
Registered: 11.07.2005
Posts: 1,792

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

[quote:f61d004ed4="ILR"]Dongsin arvostus ei ole ikinä meikäläiselle avautunut, kuulemistani Smogeista tuo on, jos ei nyt selkeästi, niin ainakin ilman epäilyksen häivää heikoin. Ilman hienoa Justice Aversionia olisi täysin turha levy.

Viimevuotiselle hienolle A Riverille jne jenille & Acceleratorin parhaalle keikalle silti edelleen  peuk  peuk  peuk[/quote:f61d004ed4]

sama

tosin olen näköjään aiemmin tässä otsikossa listannut supperin dongsinkin alapuolelle. täytyy kuitenkin sen verran tarkentaa että kaikki kuulemani smog-levyt on mitä parhainta musiikkia

Offline

#30 21.09.2006 16:38

DirtyBlueGene
the bot with everything
From: Cop / Midsummer Village
Registered: 12.06.2005
Posts: 7,756
Website

Re: Bill Callahan / Smog / (Smog)

Alxity wrote:

Ikävä tuottaa fan(e)illeni pettymys, mutta eipä tuo I Am Star Wars nyt ainakaan kuulostaa yhtään hyvältä. "Ehkä" ei kuitenkaan pitäisi tuomita tuon yhden lyhyen biisin perusteella koko bändiä... Kokeillaan joskus jotain muuta.

Joo, no ei ehkä edustavin Smog-biisi tuo kuitenkaan välttämättä... Uudemmat folkimmat levyt vois muutenkin olla enemmän Alxity-musiikkia.

ILR wrote:

Dongsin arvostus ei ole ikinä meikäläiselle avautunut, kuulemistani Smogeista tuo on, jos ei nyt selkeästi, niin ainakin ilman epäilyksen häivää heikoin. Ilman hienoa Justice Aversionia olisi täysin turha levy.

Kuppossii kuppossaa?! Kuunnellaanpa joskus ykkösbiisiä pidemmälle, onhan siellä vaikka mitä hienouksia - Strayed, Nineteen, Distance, Permanent Smile jne. Siitä en tosin olisi ihmeissäni, vaikkei Bloodflow'n huutosakkikuoro uppoaisikaan herralle  icon_rolleyes

rhinestone cowboy wrote:

kaikki kuulemani smog-levyt on mitä parhainta musiikkia

Smaa. Red Apple Falls meni joskus ajat sitten ns. ohi, mutta pitänee sekin jostain kaapata halvalla ja todeta entiset mielipiteet vääriksi.


This must be what jail / I will scratch

Offline

Board footer

Powered by FluxBB